abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133407874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Joanna schijnt gestompt te zijn. Volgens de officiële berichten. Als het niet zo is hoor ik het graag. De papoea mevrouw werd niet gestompt, zover ik het weet. Feit blijft wel dat de agressie van de zgn "verwarde jongen" plaats vond bij de intocht zelf. In zoverre is de intocht zelf dus besmeurd dankzij de pro-pieten.
Nee, volgens de officiële berichten heeft zij een hand in haar maag gehad toen een verwarde (let op, zonder aanhalingstekens. Niet de boel verdraaien!) jongen op de groep afstormde. Niks 'feit' dus.

Dit is wat mij zo stoort aan de anti-club. Alles moet continu verergerd en verzwaard worden. Dat is helemaal niet nodig. Hou het bij de echte feiten. Die zijn al sneu genoeg.

En over besmeuren gesproken: de afgeplakte monden aan de Dam waren pas écht triest. Sinds oktober wordt er geschreeuwd via alle kanalen en dan nog steeds het hart durven hebben om monddood zijn uit te beelden is ronduit ranzig.
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:42:00 #127
241662 Jian
Well, well, well
pi_133407885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Joanna schijnt gestompt te zijn. Volgens de officiële berichten. Als het niet zo is hoor ik het graag. De papoea mevrouw werd niet gestompt, zover ik het weet. Feit blijft wel dat de agressie van de zgn "verwarde jongen" plaats vond bij de intocht zelf. In zoverre is de intocht zelf dus besmeurd dankzij de pro-pieten.
0-0 dus volgens je aanvangsstelling, mooi, fysiek geweld is in deze nergens goed voor.

Voor de rest, als je verhaal al wankel was, is het nu toch echt ineen aan het storten hoe hard je de boel ook probeert te stutten, m'n beste "pro-piet" :D
pi_133407943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:39 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

In absolute aantallen misschien. Relatief is het precies andersom. Onder de miljoenen pro-pieten heb je een aantal volslagen mafkezen die veel te ver zijn gegaan en piet als kapstok gebruiken voor hun ranzige ideeën. De anti-pieten zijn vrijwel allemaal fout bezig. van schijnheilig passive-agressive stoken en hitsen (Gario) via schuimbekkend reporters aanvliegen en in tv-programma's zitten (Insayno) tot geweld goedpratende leraren Maatschappijleer (Grot).

Beide partijen zijn de redelijkheid allang uit het oog verloren.
Ik heb Doutzen Kroes en Anouk nog niet zien meppen of schuimbekken. Dus de kwalificatie "vrijwel allemaal" slaat nergens op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_133407973
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:42 schreef Jian het volgende:

[..]

0-0 dus volgens je aanvangsstelling, mooi, fysiek geweld is in deze nergens goed voor.

Voor de rest, als je verhaal al wankel was, is het nu toch echt ineen aan het storten hoe hard je de boel ook probeert te stutten, m'n beste "pro-piet" :D
Ik ga nog even door, collega pro piet. Is Joanna niet gestompt tijdens de intocht?
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:47:57 #130
241662 Jian
Well, well, well
pi_133408016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik ga nog even door, collega pro piet. Is Joanna niet gestompt tijdens de intocht?
Ik heb er in elk geval geen bewijzen van gezien, jij wel?
pi_133408043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb Doutzen Kroes en Anouk nog niet zien meppen of schuimbekken. Dus de kwalificatie "vrijwel allemaal" slaat nergens op.
Mwah, over het schuimbekken van Anouk valt een discussie te voeren.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:51:15 #132
241662 Jian
Well, well, well
pi_133408091
quote:

[..]

Dus Doutzen Kroes en Anouk bewijzen dus dat "vrijwel allemaal" niet correct is .... zeg je daar nu mee dat het hele Anti-Pieten front in het "gunstigste" geval uit 7 a 8 personen bestaat?

Ik zou er gewoon mee stoppen hoor, alhoewel je ook gewoon mag door gaan natuurlijk, we vermaken ons best. :D
pi_133408125
quote:

[..]

Door wie precies??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_133408158
quote:

[..]

Man man man, wat een bochten wring je je in. :D

Volgens mij is de definitie van vrijwel allemaal: niet allemaal ;)

En wat er boven mij al werd gezegd; over het al dan niet schuimbekken van Anouk valt te twisten ;)
pi_133408200
quote:

[..]

Nee, dat is ze niet. Maar dat wil niet helemaal doordringen. Ze heeft tijdens dat er iemand op de groep afstormde een hand in haar maag gehad. Niet goed, maar geen mishandeling. Maar dat bekt niet zo lekker. Jammer dat je over de rug van iemand die niet helemaal goed is je gelijk probeert te halen :D
pi_133408223
OK, maakt niet uit, wij zijn iig allemaal tegen geweld. En dat we nog lang mogen genieten van de NL traditie van Sint en Piet en de ongewapende polemiek. Dikke Kus! :*
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:58:50 #137
241662 Jian
Well, well, well
pi_133408270
:D
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:39:12 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133411335
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:51 schreef Jian het volgende:

[..]

Dus Doutzen Kroes en Anouk bewijzen dus dat "vrijwel allemaal" niet correct is .... zeg je daar nu mee dat het hele Anti-Pieten front in het "gunstigste" geval uit 7 a 8 personen bestaat?

Ik zou er gewoon mee stoppen hoor, alhoewel je ook gewoon mag door gaan natuurlijk, we vermaken ons best. :D
Er is niet zoiets als 1 anti-Pietenfront wat iedereen die tegen de Zwarte Piet is vertegenwoordigt. Het is een klein groepje dat de media-aandacht opzoekt of krijgt. Daarnaast zijn er ook nog anderen die sterk of gematigd tegen ZP zijn. Geen idee hoe groot deze groep is.
Krekker is de bom!
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:42:48 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133411445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:39 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

In absolute aantallen misschien. Relatief is het precies andersom. Onder de miljoenen pro-pieten heb je een aantal volslagen mafkezen die veel te ver zijn gegaan en piet als kapstok gebruiken voor hun ranzige ideeën. De anti-pieten zijn vrijwel allemaal fout bezig. van schijnheilig passive-agressive stoken en hitsen (Gario) via schuimbekkend reporters aanvliegen en in tv-programma's zitten (Insayno) tot geweld goedpratende leraren Maatschappijleer (Grot).

Van de miljoenen pro-Pieten is het ook maar een klein deel dat zich actief bezighoudt met de discussie. Daaronder bevinden zich weer een aantal volslagen mafkezen die te ver zijn gegaan.

Onder de anti-Pieten is het hoogstwaarschijnlijk ook maar een klein deel dat zich actief bezighoudt met de discussie. Daaronder bevinden zich ook een aantal volslagen mafkezen die te ver zijn gegaan en een aantal die hooguit irritant over kunnen komen, maar verder feitelijk gezien gewoon gebruik maken van hun recht op vrije meningsuiting.
Krekker is de bom!
pi_133411737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Van de miljoenen pro-Pieten is het ook maar een klein deel dat zich actief bezighoudt met de discussie. Daaronder bevinden zich weer een aantal volslagen mafkezen die te ver zijn gegaan.

Onder de anti-Pieten is het hoogstwaarschijnlijk ook maar een klein deel dat zich actief bezighoudt met de discussie. Daaronder bevinden zich ook een aantal volslagen mafkezen die te ver zijn gegaan en een aantal die hooguit irritant over kunnen komen, maar verder feitelijk gezien gewoon gebruik maken van hun recht op vrije meningsuiting.
Eens. Met de toevoeging dat - volgens mij - de meeste pro-pieten niet zozeer pro-piet, als wel anti-anti-piet zijn. Mijn nijd komt daaruit voort. Piet zelf vind ik leuk, zie ik geen kwaad in. Maar ik kan me wel voorstellend dat er een kleine groep is die het misschien graag anders ziet en daar mag best naar geluisterd worden. En dat is er in het verleden ook al.

Als de mafklappers de discussie niet zo hoogop hadden gespeeld, hadden types als ik er niet zo hard op gedoken.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:06:26 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133412112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Eens. Met de toevoeging dat - volgens mij - de meeste pro-pieten niet zozeer pro-piet, als wel anti-anti-piet zijn.
Klopt. Ik denk dat er daarnaast bij zowel een deel van de pro- als anti-pieters een hoop andere frustraties ook meespelen (bij de pro, bijvoorbeeld frustraties m.b.t. immigratie/moslims/etc. en bij de anti-pieters frustraties m.b.t. het verleden, negatieve ervaringen m.b.t. racisme -hetzij in de realiteit, hetzij in de hoofden van de personen-).

quote:
Mijn nijd komt daaruit voort. Piet zelf vind ik leuk, zie ik geen kwaad in. Maar ik kan me wel voorstellend dat er een kleine groep is die het misschien graag anders ziet en daar mag best naar geluisterd worden. En dat is er in het verleden ook al.

Als de mafklappers de discussie niet zo hoogop hadden gespeeld, hadden types als ik er niet zo hard op gedoken.
De anti-Pieters (m.u.v. degenen die overgaan tot dreigementen en (bijna) fysiek) hebben het recht om het op deze manier te doen. Het is een stuk beter dan met groepen fysiek gaan rellen, etc, zoals ook wel eens voorkomt wanneer groepen het ergens niet mee eens zijn.

Ik ben het echter wel volledig met je eens dat de manier waarop ze het doen onverstandig is, omdat het waarschijnlijk juist averechts werkt. En daarnaast vind ik de toon van de schreeuwlelijkerds (zoals eigenlijk meestal bij schreeuwlelijkerds) volledig ongepast, ongenuanceerd, met daardoor een onjuiste boodschap.

Hadden ze gezegd: "Zwarte Piet kan door mensen worden ervaren als racistisch" met daarna uitleg waarom zij het als racistisch ervaren, had ik gezegd, "oké, je geeft aan waar jij problemen mee hebt, prima" (al hou ik niet zo van het snel grijpen naar de term 'racistisch', nog beter was geweest, 'kwetsend'). Maar het 'Zwarte Piet IS racisme', dat is gewoon onjuist omdat het in deze discussie juist gaat om de perceptie. Ook de link met de slavernij is veel te sterk te betwisten om als feit gepresenteerd te worden. Tuurlijk kan er een link zijn als in 'het rollenpatroon in het verleden, heeft bewust of onbewust mede geleid tot de keus voor zo'n knecht'. Maar dat staat absoluut niet vast.

Dus wat dat betreft wordt het inderdaad erg dom en lomp aangepakt.
Krekker is de bom!
pi_133412243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat er daarnaast bij zowel een deel van de pro- als anti-pieters een hoop andere frustraties ook meespelen (bij de pro, bijvoorbeeld frustraties m.b.t. immigratie/moslims/etc. en bij de anti-pieters frustraties m.b.t. het verleden, negatieve ervaringen m.b.t. racisme -hetzij in de realiteit, hetzij in de hoofden van de personen-).

[..]

De anti-Pieters (m.u.v. degenen die overgaan tot dreigementen en (bijna) fysiek) hebben het recht om het op deze manier te doen. Het is een stuk beter dan met groepen fysiek gaan rellen, etc, zoals ook wel eens voorkomt wanneer groepen het ergens niet mee eens zijn.

Ik ben het echter wel volledig met je eens dat de manier waarop ze het doen onverstandig is, omdat het waarschijnlijk juist averechts werkt. En daarnaast vind ik de toon van de schreeuwlelijkerds (zoals eigenlijk meestal bij schreeuwlelijkerds) volledig ongepast, ongenuanceerd, met daardoor een onjuiste boodschap.

Hadden ze gezegd: "Zwarte Piet kan door mensen worden ervaren als racistisch" met daarna uitleg waarom zij het als racistisch ervaren, had ik gezegd, "oké, je geeft aan waar jij problemen mee hebt, prima" (al hou ik niet zo van het snel grijpen naar de term 'racistisch', nog beter was geweest, 'kwetsend'). Maar het 'Zwarte Piet IS racisme', dat is gewoon onjuist omdat het in deze discussie juist gaat om de perceptie. Ook de link met de slavernij is veel te sterk te betwisten om als feit gepresenteerd te worden. Tuurlijk kan er een link zijn als in 'het rollenpatroon in het verleden, heeft bewust of onbewust mede geleid tot de keus voor zo'n knecht'. Maar dat staat absoluut niet vast.

Dus wat dat betreft wordt het inderdaad erg dom en lomp aangepakt.
Ben ik het alweer met je eens. Gaat beter dan gisteren ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:40:01 #143
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133413066
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ben ik het alweer met je eens. Gaat beter dan gisteren ;)
*O*
Krekker is de bom!
pi_133413169
Waarom zijn er trouwens wel al ~:) >:O smileys en geen
smileys hier?
pi_133413825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarom zijn er trouwens wel al ~:) >:O smileys en geen [ afbeelding ]
[ afbeelding ] smileys hier?
Goede opmerking. Laten we Zwartepietengate afsluiten en openen we het meldpunt Kerst-eerder-danSint-gate.
;)
pi_133415353
We kunnen het ook combineren natuurlijk.

pi_133424256
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Speculatie
Speculaas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 20:58:53 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133424316
quote:
zijn er wel maar ik weet de code niet meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133424436
quote:
<O) = < O )
8} = 8 }

Maar dan zonder spaties.
pi_133432745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

<O) = < O )
8} = 8 }

Maar dan zonder spaties.
Waarom staan die niet gewoon in het smily menu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')