abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133499210
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is eerder die Shepherd die er nog niet klaar mee is. En dat ondanks dat ze redelijk door de mand viel als zijnde geen echte VN-functionaris en wel een echte chanteur.
Ik dacht dat ze er helemaal klaar mee was. Blijkbaar niet .
pi_133500864
Ze moesten nog met een rapport/conclusie komen, en dit komt overeen met wat Rita Iszák, als ik goed spel, op haar facebook al aangaf. Ik denk dat het nu de netste oplossing voor hen is.
pi_133518865
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:02:52 #204
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133519195
quote:
Nu komen de plaatjes.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133519418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:02 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nu komen de plaatjes.
Of niet natuurlijk. Dergelijke kolder kun je het beste negeren links laten liggen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133519454
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:09 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk. Dergelijke kolder kun je het beste negeren.
Wat een racistische opmerking weer!
pi_133519484
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat een racistische opmerking weer!
Sorry! :@

Heb hem al ge-edit.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133522086
Naarmate de maatschappij zal veranderen zal het gezicht van kinderfeesten dat ook. Get over it. Een andere kleur van de ''piet'' is alleen maar een teken dat we het multiculturele component omarmen. Juist nu we dit zo hard nodig hebben. Dus geef die piet een ander kleurtje. Dan kan niemand zich tenminste meer beledigd voelen en laten we zien dat we bereid zijn om waar nodig nuances aan te brengen in onze eigen cultuur omwille van het welzijn van mensen met een andere afkomst!
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:15:14 #209
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133523300
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:37 schreef ruver1997 het volgende:
Naarmate de maatschappij zal veranderen zal het gezicht van kinderfeesten dat ook. Get over it. Een andere kleur van de ''piet'' is alleen maar een teken dat we het multiculturele component omarmen. Juist nu we dit zo hard nodig hebben. Dus geef die piet een ander kleurtje. Dan kan niemand zich tenminste meer beledigd voelen en laten we zien dat we bereid zijn om waar nodig nuances aan te brengen in onze eigen cultuur omwille van het welzijn van mensen met een andere afkomst!
Het gaat de anti-Zwarte Pieten niet om een aanpassing maar om de totale vernietiging van Zwarte Piet (en meteen ook de Nederlandse cultuur):
"We are not in support of an adaptation of the racist caricature known as Zwarte Piet. We are calling for a complete removal of the racist caricature from the public sphere. Our goal is to fight racial stereotyping, not to rescue or rehabilitate racist imagery.

As such, we challenge the Dutch political tradition of consensus (the Polder Model) that is rooted in a principled belief in compromise for resolving all matters, which effectively favours the decisions made by the white majority."

Ondertussen heeft Quinsy Gario alweer een racist ontmaskerd: Wendy van Dijk.
http://www.roetinheteten.(...)-ushi-van-dijk/#more

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa2012 op 22-11-2013 19:27:19 ]
pi_133524136
rac·ism (rszm)
n.
1. The belief that race accounts for differences in human character or ability and that a particular race is superior to others.
2. Discrimination or prejudice based on race.

Volgens mij voldoen de opmerkingen van Gordon en de typetjes van Wendy niet (of nauwelijks) aan bovengenoemde definities van racisme.

Gordon en Wendy stellen nergens dat 'de blanke' superieur is aan een andere kleur. Ook zie ik nergens discriminatie. De kandidaat in HGT van chinese afkomst heeft net zoveel kans als elke andere kandidaat om door te mogen gaan. Ook de typetjes van Wendy zijn oosters (Ushi) donker (Dushi) en blank (die familie). Niemand wordt ontzien. Blijft over vooroordeel. Daar zou je de opmerking van Gordon onder kunnen scharen en dan nog is de intentie van Gordon niet racistisch bedoeld, maar kan zeker racistisch overkomen. Mijn gevoel was eigenlijk net als die van Dan Karaty "zoiets zeg je toch niet". En Wendy? Wendy gebruikt vooroordelen om haar typetjes herkenbaar en gepersifleerd neer te zetten. Niks mis mee.

Ik denk dat NL maar weer eens het progressieve voortouw moet nemen en de wereld duidelijk moet maken wat nu werkelijk racisme is. Ik noem als voorbeeld de oerwoudgeluiden bij een voetbalwedstrijd die met name voorkomen in de wat meer oosters gelegen Europese landen. Daar is de intentie duidelijk racisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:27:04 #211
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133526137
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:38 schreef Montagui het volgende:
rac·ism (rszm)
n.
1. The belief that race accounts for differences in human character or ability and that a particular race is superior to others.
2. Discrimination or prejudice based on race.

Volgens mij voldoen de opmerkingen van Gordon en de typetjes van Wendy niet (of nauwelijks) aan bovengenoemde definities van racisme.

Gordon en Wendy stellen nergens dat 'de blanke' superieur is aan een andere kleur. Ook zie ik nergens discriminatie. De kandidaat in HGT van chinese afkomst heeft net zoveel kans als elke andere kandidaat om door te mogen gaan. Ook de typetjes van Wendy zijn oosters (Ushi) donker (Dushi) en blank (die familie). Niemand wordt ontzien. Blijft over vooroordeel. Daar zou je de opmerking van Gordon onder kunnen scharen en dan nog is de intentie van Gordon niet racistisch bedoeld, maar kan zeker racistisch overkomen. Mijn gevoel was eigenlijk net als die van Dan Karaty "zoiets zeg je toch niet". En Wendy? Wendy gebruikt vooroordelen om haar typetjes herkenbaar en gepersifleerd neer te zetten. Niks mis mee.

Ik denk dat NL maar weer eens het progressieve voortouw moet nemen en de wereld duidelijk moet maken wat nu werkelijk racisme is. Ik noem als voorbeeld de oerwoudgeluiden bij een voetbalwedstrijd die met name voorkomen in de wat meer oosters gelegen Europese landen. Daar is de intentie duidelijk racisme.
Weinig kans; zelfs op joop.nl worden progressieven uitgemaakt van witte man tot racist.
En dat ze in het Engels "communiceren" heeft uiteraard ook een dubieuze reden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Opa2012 op 22-11-2013 20:38:59 ]
pi_133537563
Godsakker: nu gaat het bij P&W weer over racisme!

Silence! I kill you!

[ Bericht 46% gewijzigd door paddy op 24-11-2013 17:00:56 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133538152
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Godsakker: nu gaat het bij P&W weer over racisme!

Silence! I kill you!

Het is de intentie......en de intentie bepaalt de mening.

Het is namelijk anders wanneer Najib Amhili de Marokkaanse gemeenschap een hak zet (en wanneer ik Najib Amahli zeg zeg ik ook Herman Finkers, want die mag dan in die context ook dergelijke 'grapjes' maken, net als elk ander), dan dat (ik blijf bij dat voorbeeld) voetbalhooligans oerwoudgeluiden maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 24-11-2013 17:01:38 ]
pi_133538348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 01:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is de intentie......en de intentie bepaalt de mening.

Het is namelijk anders wanneer Najib Amhili de Marokkaanse gemeenschap een hak zet (en wanneer ik Najib Amahli zeg zeg ik ook Herman Finkers, want die mag dan in die context ook dergelijke 'grapjes' maken, net als elk ander), dan dat (ik blijf bij dat voorbeeld) voetbalhooligans oerwoudgeluiden maken.
Blijkbaar niet.
Want Zwarte Piet is helemaal niet bedoeld als racisme. Anders zouden we hem aan het eind van Sinterklaas wel aan een brandend kruis hangen of zo. De intentie heeft helemaal niks met racisme te maken.
De ontvangers zijn overgevoelig.

Hier bij de haven is een foto gemaakt van zwarte families die breed lachend foto's maakten van de intocht van Sinterklaas met zijn Zwarte Pieten. Studenten aan het Internationaal Agrarisch Centrum met hun vrouwen en kinderen. Denk maar niet dat die Zwarte Piet als verwijzing naar hun natuurlijke staat als slaven zagen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133538600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Want Zwarte Piet is helemaal niet bedoeld als racisme. Anders zouden we hem aan het eind van Sinterklaas wel aan een brandend kruis hangen of zo. De intentie heeft helemaal niks met racisme te maken.
De ontvangers zijn overgevoelig.

Hier bij de haven is een foto gemaakt van zwarte families die breed lachend foto's maakten van de intocht van Sinterklaas met zijn Zwarte Pieten. Studenten aan het Internationaal Agrarisch Centrum met hun vrouwen en kinderen. Denk maar niet dat die Zwarte Piet als verwijzing naar hun natuurlijke staat als slaven zagen.
Dat bedoel ik, De ontvangers zijn overgevoelig. ZIJ zijn degenen met een probleem. Zij projecteren hun individuele probleem op de maatschappij. Whatever issue ze hebben moeten ze voor zichzelf oplossen en niet de rest van Nederland mee lastig vallen. En voor de rest van Nederland, Of je negeert die hap, of je probeert politiek correct hen te negeren, maar je gaat nooit en te nimmer in op hun egocentrische gevoelens. Period. Tot dat ze hun eigen issues opgelost hebben natuurlijk......
pi_133562412
Gekleurde pieten bij intocht op IJburg

Sinterklaas komt vandaag naar IJburg in het gezelschap van tachtig lichtbruine en gevlekte Pieten. De helpers hebben lippen in verschillende kleuren, dragen geen oorringen en in een aantal gevallen ook geen pruik.

Met de gevarieerde Pietenmix geeft de organisatie van de kleine intocht gehoor aan de oproep van burgemeester Eberhard van der Laan, eerder deze maand, om te zoeken naar een nieuwe verschijningsvorm van de stereotype Zwarte Piet met zijn zwarte gezicht, kroeshaar, dikke lippen en oorringen.

'We gooien de traditie niet meteen overboord,' zegt een woordvoerder namens de organisatie. 'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'

Sinterklaas en zijn gevolg komen vandaag om half drie per boot aan in de haven van IJburg, en maken vandaar een korte wandeling door de buurt. Daar zal ook een feestelijk programma worden afgewerkt, waarbij kinderen de goedheiligman kunnen begroeten en spreken.

Het stadsdeelbestuur van Oost zegt tevreden te zijn met de gekozen aanpak van de intocht. 'In ons stadsdeel is geen ruimte voor discriminatie,' zo laat de woordvoerder van stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik weten. 'Minister Asscher heeft deze week in reactie op de brief van de VN laten weten dat de discussie over Zwarte Piet in volle gang is. Dit is daar een goed voorbeeld van.'
http://www.parool.nl/paro(...)ocht-op-IJburg.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_133562462
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

'We gooien de traditie niet meteen overboord,' zegt een woordvoerder namens de organisatie. 'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'

Uhuh niet meteen maar komende jaren nog meer te verwachten dus
pi_133562571
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 00:34 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Uhuh niet meteen maar komende jaren nog meer te verwachten dus
'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'

Hebben ze toch niet goed naar de 'discussie' geluisterd. De overgrote meerderheid is tegen de inzet van gekleurde Pieten en door die toch in te voeren is het geen feest meer voor iedereen, maar is het verpest voor een grote groep.
pi_133562607
Alsof die gare Quinsio's nu ineens mee gaan lopen feesten :')
pi_133564083
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')