abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133380331
En het reserve getal is #43

Achtergrondinformatie

De Zwarte Piet FAQ van het Meertens instituut
http://www.meertens.knaw.(...)4371-faq-zwarte-piet

Een bloemlezing van "Piet is racismeroepers" van de afgelopen decennia:
http://www.dbnl.org/tekst(...)02cult01_01_0011.php

Topic van de dag

'Kind thuishouden als Sinterklaas komt'
Sinterklaas extra beveiligd om zeurpieten
'Ook groene Piet is racisme!'

Overige hoofdpunten uit het Sinterklaasjournaal

quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
Hier verder.

quote:
Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme

Mensen ik gooi de handdoek in de ring. Het is echt dweilen met de kraan open...

Ik heb nu al zoveel verschrikkelijk oerdomme reacties gehad van mensen die zich allemaal gediscrimineerd voelen en mij voor racist hebben uitgemaakt dat ik er bijna racistisch van geworden ben.
Op een bepaald punt werd ik zelfs voor Neo-Nazi uitgemaakt... Dat is best wel een pittige opmerking wetende dat je Opa heeft ...gestreden in het Verzet. Maar helaas werkt racisme of fascisme alleen van blank naar zwart en niet andersom. Ik moet gewoon m'n kop houden en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is...

Hier in Nederland kan en mag altijd alles, behalve als "wij" Nederlanders wat willen, dan niet! De negerzoen wordt een "zoen" omdat een klein groepje negers zich beledigd voelt. En nu willen diezelfde kortzichtige mensen ook 1 van de weinige écht Nederlandse volksfeesten aangepast hebben omdat zij zich anders op hun veel te lange teentjes getrapt voelen. Want oh oh wat is het toch allemaal racistisch hier in Nederland. En altijd maar terugvallen op het verre verleden en de slavernij. Er is echt helemaal niemand die daar wat mee te maken heeft gehad die nu nog in Nederland leeft.
Dat is hetzelfde als de Duitser nu nog aankijken op het oorlogsverleden terwijl 99% van de veteranen allang niet meer leeft...

Halal slachten, moskeeën, speciale vrije dagen voor moslims, Islamitische scholen, minimaal aantal allochtone medewerkers, personeelsbeleid, negerzoenen en Zwarte Piet. Als wij ons niet telkens maar aanpassen aan deze wensen zijn wij racisten, fascisten en ga zo maar door. Als wij niet iedere keer weer buigen voor de eisen van de niet blanke zijn wij racisten. "Want Nederland heeft ook in slaven gehandeld hoor!"
En zo zijn er uiteraard tal van voorbeelden te noemen waar de blanke Nederlander zich tolerant moet opstellen om vooral niet voor racist uitgemaakt te worden.
Als ik tegenwoordig een wit in plaats van een bruin broodje bestel bij de bakker sta ik al over m'n schouder te kijken of er niet een boze neger achter mij staat...

Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor...

Ik gooi mijn pagina straks uit de lucht omdat het me teveel tijd kost.
Tijd die ik liever spendeer aan nuttigere zaken dan aan 1 of andere halve zool die weer iets heeft gevonden om zich gediscrimineerd over te voelen. Als ik voor iedere neger die mij een racist noemt een Facebook pagina moet gaan maken kan ik m'n baan beter opzeggen.

[sarcasmemodus] Als er trouwens nog mensen zijn die mij willen inhuren om Zwarte Piet te spelen op 5 December, dan ben ik meer dan bereid om mijn bolus zwart te verven. Je kunt me eventueel uitbetalen in Kentucky Fried Chicken en watermeloen!
Zo en dan ga ik nu maar even mijn Ku Klux Klan pak in de droger doen want ik heb zo nog een kruis verbranding...
[/sarcasmemodus]

Doei!!!
NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme

en nog even een foto van een negerzoen!

[ Bericht 0% gewijzigd door WhateverWhatever op 18-11-2013 17:10:49 ]
  maandag 18 november 2013 @ 17:11:24 #2
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_133380499
't is maar een kinderfeest?

Het is een onschuldige traditie.. niet veranderen.
En altijd het laatste woord.
pi_133380553
Gelukkig dat onze negers (in België) een pak verdraagzamer zijn

geen gezeik over sinterklaas of negerinnentetten (negerzoenen) :)
pi_133380561
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:11 schreef BlauweTijger het volgende:
't is maar een kinderfeest?

Het is een onschuldige traditie.. niet veranderen.
Sterker nog, alle veranderingen ooit terugdraaien! Gewoon weer terug naar de tijd van het Sinterklaasfeest waarbij Sint en Piet niet als fysieke personen bestonden. Tradities mogen niet veranderen.
PWBF
pi_133380630
Ik begrijp beide groepen

Donkere mensen: het stamt inderdaad af van de slavernij, daarom begrijp ik mensen die hier gekwetst door zijn

Autochtonen: het is gewoon een kinderfeestje

We moeten een compromis zoeken
pi_133380694
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:16 schreef zwaaien het volgende:
Ik begrijp beide groepen

Donkere mensen: het stamt inderdaad af van de slavernij, daarom begrijp ik mensen die hier gekwetst door zijn

Men doet geloven van de slavernij komt. Meer dan een mythe is dat eigenlijk ook niet.

En we móeten niets.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 18 november 2013 @ 17:19:00 #7
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_133380708
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:15 schreef zwaaien het volgende:

[..]

elkaar stenigen na overspel was in Nederland ook ooit traditie
Nee dat was een straf, geen traditie. Learn the difference bitch
En altijd het laatste woord.
pi_133380722
quote:
Nee. Een vinger geven is een hand pakken.

Ze gaan net zolang door tot ze het feest kapot gebeukt hebben.
pi_133380760
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 17:19 schreef Webschip het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen?
Krekker is de bom!
pi_133380761
quote:
Ik begrijp beide groepen

En daarom klagen die gasten alleen in Nederland en niet in andere landen.

Dit is nu een voorbeeld van het gedrag dat er voor zorgt dat ze hier kunnen klagen.
Bats boem lucht dicht
pi_133380781
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 17:19 schreef Webschip het volgende:

[..]

Daarbij zíjn er toch compromissen gedaan (in Amsterdam in elk geval)?

En dat was, heel verrassend, niet goed genoeg.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133380790
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen?
Ze willen toch dat Zwarte Piet toch helemaal van het toneel verdwijnt?

Zonder Zwarte Piet geen Sinterklaas.
  maandag 18 november 2013 @ 17:22:50 #13
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133380803
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:19 schreef BlauweTijger het volgende:
Nee dat was een straf
Na de invoering van de kloostermoppen dan toch zeker...
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:24:02 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133380834
quote:
Ik begrijp beide groepen

het is geen donkere mensen vs autochtonen verhaal

beide groepen vind je in beide kampen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133380842
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:21 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Daarbij zíjn er toch compromissen gedaan (in Amsterdam in elk geval)?

En dat was, heel verrassend, niet goed genoeg.
Niet zo verrassend, het is toch nooit genoeg. Ze willen het feest gewoon kapot maken.

Dus geen millimeter aanpassen, zij passen zich maar aan ons aan. Moeten Nederlanders in het buitenland ook, niks meer dan normaal.

Het is ook niet verplicht om aan het feest mee te doen. :)
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:27:44 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133380940
'zij' zijn 'ons' en dat Nederlanders zich in het buitenland zouden moeten aanpassen heeft nergens wat mee te maken
pi_133381017
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:27 schreef sp3c het volgende:
'zij' zijn 'ons' en dat Nederlanders zih in het buitenland zouden moeten aanpassen heeft nergens wat mee te maken
Zij die moeite hebben met Zwarte Piet, zijn kennelijk niet geïntegreerd.

Als het werkelijk zo'n groot probleem is, dat je een onschuldig kinderfeestje moet verstieren, waarom gaan ze dan niet gewoon weg? Dan moet je hier toch niet willen wonen?
  maandag 18 november 2013 @ 17:35:02 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133381142
En dat geldt ook voor de blanke Nederlanders die anti zijn? Of alleen voor de donkere Nederlanders?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:35:05 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381145
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:30 schreef Webschip het volgende:

[..]

Zij die moeite hebben met Zwarte Piet, zijn kennelijk niet geïntegreerd.
met integratie heeft het geen fluit te maken

niet elke Hollander eet stamppot, we hebben hier in NL nu eenmaal ruimte voor verschillende meningen over dingen en sommigen vinden zwarte Piet niet leuk

ik zie het probleem niet

quote:
Als het werkelijk zo'n groot probleem is, dat je een onschuldig kinderfeestje moet verstieren, waarom ga ze dan niet gewoon weg? Dan moet je hier toch niet willen wonen?
als je voor al je problemen wegloopt dan zie je nog eens wat van de wereld ^O^
pi_133381167
quote:
5s.gif Op maandag 18 november 2013 17:35 schreef Copycat het volgende:
En dat geldt ook voor de blanke Nederlanders die anti zijn? Of alleen voor de donkere Nederlanders?
Die kunnen ook vrijwillig vertrekken. Niemand die verplicht is om hier te blijven. Het is hier tenslotte druk genoeg.
  maandag 18 november 2013 @ 17:36:55 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133381189
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:35 schreef Webschip het volgende:

Die kunnen ook vrijwillig vertrekken. Niemand die verplicht is om hier te blijven. Het is hier tenslotte druk genoeg.
Vrijwillig verdwijnen omdat een aspect van een feest je niet zint. Is ook. Waarom verdwijn jij niet, als andermans mening je zo tegenstaat?
pi_133381210
Bedankt Jan Schenkman!

:)
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:37:56 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381214
dus iedereen die niet exact hetzelfde denkt als de grote grijze massa mag vertrekken??
leuk land krijg je dan :')

waarom stoppen we subversievelingen niet gewoon in kampen?
pi_133381225
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

met integratie heeft het geen fluit te maken

niet elke Hollander eet stamppot, we hebben hier in NL nu eenmaal ruimte voor verschillende meningen over dingen en sommigen vinden zwarte Piet niet leuk

ik zie het probleem niet

[..]

als je voor al je problemen wegloopt dan zie je nog eens wat van de wereld ^O^
Het is gewoon heel simpel. Het wordt moeilijk gemaakt.

Ik heb een bloedhekel aan carnaval. Ik doe dus niet mee. Heb ik dan een probleem? Nee. Maar ik loop ook niet te zeiken dat het feest afgeschaft moet worden. Als anderen daar wel plezier aan beleven, prima. Hun feestje.
  maandag 18 november 2013 @ 17:38:51 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133381237
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:37 schreef sp3c het volgende:
waarom stoppen we subversieven niet gewoon in kampen?
Dat zal ze leren, met hun andere zienswijze. Stelletje aanstellers.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:39:46 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381275
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 17:38 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het is gewoon heel simpel. Het wordt moeilijk gemaakt.

Ik heb een bloedhekel aan carnaval. Ik doe dus niet mee. Heb ik dan ene probleem? Nee. Maar ik loop ook niet te zeiken dat het feest afgeschaft moet worden. Als anderen daar wel plezier aan beleven, prima. Hun feestje.
Carnaval is gewoon een Nederlands feest, als je daar een bloedhekel aan hebt dan moet je gewoon emigreren of beter integreren hoor ... geen ruimte voor jou
pi_133381323
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vrijwillig verdwijnen omdat een aspect van een feest je niet zint. Is ook. Waarom verdwijn jij niet, als andermans mening je zo tegenstaat?
Iedereen mag een mening hebben over alles en nog wat. Zelfs over Zwarte Piet. Maar ik heb geen begrip als een onschuldig kinderfeestjes wordt kapot gemaakt door een stel onbenullen, die kennelijk niks beters te doen hebben.

Het is andersom hè? Zij willen dat wij stoppen met Zwarte Piet. Zij willen ons een beprking opleggen? I heb nooit iemand weerhouden om een mening te hebben.
  maandag 18 november 2013 @ 17:42:10 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133381349
Kapotgemaakt nog wel. Boos mannetje, jij.
pi_133381354
Als je een hekel hebt aan carnaval hoef je alleen maar boven de sloot te gaan wonen.
pi_133381385
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Carnaval is gewoon een Nederlands feest, als je daar een bloedhekel aan hebt dan moet je gewoon emigreren of beter integreren hoor ... geen ruimte voor jou
De vergelijking gaat niet op. Ik zeik niet over een feest, dat doen anderen kennelijk wel.

Zij maken zich boos over Zwarte Piet. Wie heeft er dan een probleem? Niet ik!
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:43:40 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381400
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:41 schreef Webschip het volgende:

[..]

Iedereen mag een mening hebben over alles en nog wat. Zelfs over Zwarte Piet. Maar ik heb geen begrip als een onschuldig kinderfeestjes wordt kapot gemaakt door een stel onbenullen, die kennelijk niks beters te doen hebben.

Het is andersom hè? Zij willen dat wij stoppen met Zwarte Piet. Zij willen ons een beprking opleggen? I heb nooit iemand weerhouden om een mening te hebben.
zeg dat dan gewoon ipv over integratie te brallen en te roepen dat 'ze' maar moeten emigreren omdat ze het sinterklaasfeest niet tof vinden :') :')

:')
pi_133381444
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:41 schreef Webschip het volgende:

[..]

Aandelen in tissues toevallig?
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:45:45 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381449
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Webschip het volgende:

[..]

De vergelijking gaat niet op. Ik zeik niet over een feest, dat doen anderen kennelijk wel.

Zij maken zich boos over Zwarte Piet. Wie heeft er dan een probleem? Niet ik!
nee dat gezeik haalde je er pas later bij, jouw tekst was:

"Zij die moeite hebben met Zwarte Piet, zijn kennelijk niet geïntegreerd. "

gewoon oprotten dude, je hebt een bloedhekel aan een oerHollands feest dus je hoort hier niet met je slechte integratie en je malle praatjes

en een beetje snel graag
pi_133381464
Ach als `buitenlander` is het al heel makkelijk om gauw iets op racisme te gooien, ook steeds dat van de slavernij erbij halen dat was ergens in de 16e eeuw, we leven in 2013!! :r
pi_133381478
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 17:42 schreef Copycat het volgende:
Kapotgemaakt nog wel. Boos mannetje, jij.
Ik ben niet boos, ik constateer dat een oer Hollands feestje door een een paar onbenullen, die kennelijk niks beter de doen hebben, wordt kapot gemaakt. Helden! :')

Merk opdat afgelopen zaterdag nog een reportage op het NOS journaal was, waar mensen op Curaçao, en konden niemand vinden die er ook maar een probleem mee had.
pi_133381532
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aandelen in tissues toevallig?
En wat voegt deze briljante post toe?
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:48:43 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381543
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ach als `buitenlander` is het al heel makkelijk om gauw iets op racisme te gooien, ook steeds dat van de slavernij erbij halen dat was ergens in de 16e eeuw, we leven in 2013!! :r
mensen roepen dat wel vaak maar volgens mij valt het dik tegen

hoeveel (succesvolle) voorbeelden ken jij van 'gauw iets op racisme gooien'?
ik kan er zo snel geen enkele bedenken
pi_133381554
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

zeg dat dan gewoon ipv over integratie te brallen en te roepen dat 'ze' maar moeten emigreren omdat ze het sinterklaasfeest niet tof vinden :') :')

:')
Integreren betekent gewoon aanpassen. Iemand die geïntegreerd is zeikt niet over Zwarte Piet.
pi_133381593
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 17:48 schreef Webschip het volgende:

[..]

En wat voegt deze briljante post toe?
Dat vroeg ik me al af bij je jankverhaal.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:50:37 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381601
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:49 schreef Webschip het volgende:

[..]

Integreren betekent gewoon aanpassen. Iemand die geïntegreerd is zeikt niet over Zwarte Piet.
wel hoor, zitten ook gewoon roomblanke Hollanders tussen de zeikwijfen

ik denk dat het er gewoon geen drol mee te maken heeft
pi_133381619
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat gezeik haalde je er pas later bij, jouw tekst was:

"Zij die moeite hebben met Zwarte Piet, zijn kennelijk niet geïntegreerd. "

gewoon oprotten dude, je hebt een bloedhekel aan een oerHollands feest dus je hoort hier niet met je slechte integratie en je malle praatjes

en een beetje snel graag
Zij hoeven een feest niet mooi te vinden. Vinden ze het feest zo verschrikkelijk dat ze het moeten verstieren? Dan is er een betere oplossing. Gewoon wegwezen. :)
pi_133381635
quote:
9s.gif Op maandag 18 november 2013 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me al af bij je jankverhaal.
Bij gebrek aan inhoudelijk repliek?
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:51:59 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381637
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:51 schreef Webschip het volgende:

[..]

Zij hoeven een feest niet mooi te vinden. Vinden ze het feest zo verschrikkelijk dat ze het moeten verstieren? Dan is er een betere oplossing. Gewoon wegwezen. :)
ja das een mooie draai maar dat was niet je stelling

PvdA zeker?
pi_133381667
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel hoor, zitten ook gewoon roomblanke Hollanders tussen de zeikwijfen

ik denk dat het er gewoon geen drol mee te maken heeft
Ik val in herhaling, ook zij zijn nergens toe verplicht. Sterker nog, ook zij mogen gerust vertrekken als het elders beter is.

Vrijheid, blijheid.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:53:25 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381673
nu zijn ze ineens nergens toe verplicht _O-
pi_133381679
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

mensen roepen dat wel vaak maar volgens mij valt het dik tegen

hoeveel (succesvolle) voorbeelden ken jij van 'gauw iets op racisme gooien'?
ik kan er zo snel geen enkele bedenken
Ehm NWS / Zwarte Piet #43 - `t is maar een kinderfeest....
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:53:38 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381683
nou opgelost dan he ^O^
pi_133381699
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja das een mooie draai maar dat was niet je stelling

PvdA zeker?
Je kan ook eerst leren lezen natuurlijk.

En je laatste suggestie is top natuurlijk.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:54:46 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381715
quote:
ik heb al die intochten met zwarte pieten afgelopen weekend gedroomd zeker :')

zo heel gemakkelijk is de racisme kaart helemaal niet te spelen ... zeker in nuchter NL niet
pi_133381718
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:53 schreef sp3c het volgende:
nu zijn ze ineens nergens toe verplicht _O-
Ik heb nergens gesteld dat ze verplicht moeten vertrekken hoor. Het is een keuze.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 17:56:11 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381750
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:54 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat ze verplicht moeten vertrekken hoor. Het is een keuze.
nee ze moeten het tof vinden omdat ze anders niet geintegreerd zijn
pi_133381801
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ze moeten het tof vinden omdat ze anders niet geintegreerd zijn
Ze moeten niks. Nogmaals je verdraait mijn woorden. Dat moet je niet doen, mijn beste. Dat draagt niets bij aan deze discussie..

Voor de laatste keer: ze hoeven een feest niet mooi te vinden, maar verstieren van een onschuldig kinderfeestje is een brug te ver. Niks meer of minder. Heb ik ook consequent gesteld.
pi_133381815
Zucht, eindeloze discussie...

Nou zoon jij mag vanavond je schoentje zetten hoor van papa! ;)
pi_133381847
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zucht, eindeloze discussie...

Nou zoon jij mag vanavond je schoentje zetten hoor van papa! ;)
Doe het dan wel heel discreet voordat je gelazer aan de deur hebt.
pi_133381892
quote:
Ik begrijp beide groepen

Kleine fout in je axioma: "donkere mensen".

Observatie: er waren slechts enkele tientallen demonstranten bij de intocht. De meeste bronnen zeggen 20; maar laten we gul zijn en er 100 van maken.

Observatie: een groot deel van deze demonstranten was niet donkerhuidig.

Observatie: in Nederland wonen letterlijk duizenden keren zoveel donkerhuidigen als er bij het protest stonden

Observatie: bij de intocht stonden vele donkerhuidigen enthousiast blij te zijn als Piet langskwam. Veel en veel meer dan er stonden te protesteren.

Observatie: in de voormalige koloniën staan nog veel meer duizenden donkerhuidige mensen enthousiast te hossen en te juichen als zwarte piet langskomt.

Conclusie uit observatie: de groep die zogenaamd beledigd en gekwetst zou moeten zijn door zwarte piet is dat voor de overweldigende meerderheid niet.

Hypothese: het probleem ligt niet bij Piet, maar in de hersenen van de mensen die er een probleem mee hebben.

Eens ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 18:00:53 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133381893
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ze moeten niks. Nogmaals je verdraait mijn woorden. Dat moet je niet doen, mijn beste. Dat draagt niets bij aan deze discussie..

Voor de laatste keer: ze hoeven een feest niet mooi te vinden, maar verstieren van een onschuldig kinderfeestje is een brug te ver. Niks meer of minder.
daar ben ik het mee eens, dat zeg ik al weken (maar dan zonder dat gedraaikont de hele tijd) maar ik reageer op de stelling dat ze niet geintegreerd kunnen zijn zolang ze moeite hebben met sint en piet wat natuurlijk de grootste flauwekul is die je kunt bedenken
pi_133382071
Ik heb gisteren van Sint van Klaas een mooie chocolade Zwarte Piet gekregen :D deze ga ik nu lekker oppeuzelen :Y) :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133382153
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens, dat zeg ik al weken (maar dan zonder dat gedraaikont de hele tijd) maar ik reageer op de stelling dat ze niet geintegreerd kunnen zijn zolang ze moeite hebben met sint en piet wat natuurlijk de grootste flauwekul is die je kunt bedenken
ja de 'als je vraagtekens bij ZP zet ben je geen Nederlander' onzin..
pi_133382524
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ho! Ben je besodemieterd! 't Is niet zomaar dat we die achterlijkheid beneden de riolen, ver van de beschaving van de randstad houden :D
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 18:24:52 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133382570
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:23 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ho! Ben je besodemieterd! 't Is niet zomaar dat we die achterlijkheid beneden de riolen, ver van de beschaving van de randstad houden :D
mwah bij ons vieren ze dat met floepsende negerinnentetten in veelste kleine topjes

ik vind het wel een mooi feestje :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')