Die pauze was omdat je even moest bedenken of het nou beter was om te strijden tegen het verzet of te strijden in het verzet?quote:Dat is best wel een pittige opmerking wetende dat je Opa heeft ...gestreden in het Verzet.
off topic ... waar doen ze dat in nederlandquote:Zo en dan ga ik nu maar even mijn Ku Klux Klan pak in de droger doen want ik heb zo nog een kruis verbranding...
Jammer van deze, Calimero.quote:Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor...
idd...quote:
TS heeft dit niet aangemaakt op FB maar Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racismequote:Op woensdag 21 november 2012 15:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
idd...
als de TS zo'n ontzettende behoefte heeft aan "stichtinkjes of hulgroepjes" kan hij ze toch zélf oplossen, net als die andere discriminatie-jankerts doen?
ik vond het juist altijd leuk dat er niet zo ontzettend geklaagd en gemiept hoeft te worden rondom sinterklaas, een heel 'hulpverlenerscircuit' opgezet wordt rondom mensen die zich vooral érg aan het slachtoffer-voelen zijn.
enkel is het toch vaak de keuze van mensen zélf, om zich slachtoffer te gaan voelen of zich als 'slachtoffer' te presenteren.
TS lijkt juist dat te willen doen en het zelf op te zoeken.
nou en?quote:Op woensdag 21 november 2012 15:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
TS heeft dit niet aangemaakt op FB maar Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme
Ik dacht dat Piet zo'n 150 jaar geleden was bedacht?quote:Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nou en?
het blijft een soort van 'slachtofferrol' opzoeken...
sinterklaas is een feest dat al honderden jaren in nederland gevierd wordt, overigens in diezelfde tijd altijd tegengewerkt en verboden werd....
Ik zoek geen slachtofferrol hoor, ik wou dit bericht gewoon met jullie delen en ben benieuwd naar de meningen van mensen hier.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nou en?
het blijft een soort van 'slachtofferrol' opzoeken...
sinterklaas is een feest dat al honderden jaren in nederland gevierd wordt, overigens in diezelfde tijd altijd tegengewerkt en verboden werd....
ergens in twente bestond zelfs nog tot 2005 een lokaal verbod op sinterklaasviering en het zetten van je schoentje.
geen reden om daarover te janken, als je het leuk vind vier je het gewoon en vind je het niet leuk, doe je dat niet... is dat nu zo moeilijk?
Neuh. In Zwitserlnd hebben ze ook een Zwarte Piet achtige. Een overblijfsel van de slavernij in het Zwitserse Koloniale Rijk.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik dacht dat Piet zo'n 150 jaar geleden was bedacht?
Doelde op Nederland, maar bedankt.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh. In Zwitserlnd hebben ze ook een Zwarte Piet achtige. Een overblijfsel van de slavernij in het Zwitserse Koloniale Rijk.
Stook het vuurtje nou niet op over deze blanke zwartwerker.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:51 schreef Knal_Erwt het volgende:
Maar...maar.. het kwam toch door roet van de schoorsteen?
Ja klopt, verschrikkelijk feest is het, kinderen zijn ook ook zo racistisch!quote:Op woensdag 21 november 2012 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
Een vrolijke man/vrouw die cadeautjes en/of snoep uitdeelt aan kinderen is dan ook een verschrikkelijk stereotype om mee geconfronteerd te worden.
nee hoor, de schoolmeester Schenkman heeft toen idd een boekje geschreven, dat daarna een enorme invloed heeft gehad op de wijze hoe in nederland vaak sinterklaas gevierd wordt, maar an sich is de figuur van een 'knecht' naast nikolaas al veel ouder (inclusief het gebruik om zn gezicht zwart te maken).quote:Op woensdag 21 november 2012 15:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik dacht dat Piet zo'n 150 jaar geleden was bedacht?
quote:Op woensdag 21 november 2012 16:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh. In Zwitserlnd hebben ze ook een Zwarte Piet achtige. Een overblijfsel van de slavernij in het Zwitserse Koloniale Rijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |