Goed vanilleijs met warme kersen (bij de xenos wat weckpotjes kopen, is weer eens wat anders dan die gewone bakjes/kommetjes), lekker koekje erbij/erin gestoken. Lekker makkelijk!!quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:58 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja maar hier hebben we nogal wat smulkontenAnders haal ik misschien toch maar ijs, lekker makkelijk
Ik ben dan altijd nieuwsgierig hoeveel specerijen je toevoegt per appel? Een scheut appelcider snap ik nog wel. Maar hoeveel kruidnagel, suiker en kardemom bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:59 schreef minilot het volgende:
ik ga heel goeie appels met kruidnagel, kardemom, bruine suiker, een scheut appelcider, verse vanille en een snuf zout inkoken tot zacht, en dan nog eens pureren tot helemaal glad. Dat tot ijskoud laten afkoelen.
Dan eiwit met poedersuiker superstijf kloppen, en dit met driekwart van de appelpuree mengen. Onderin een fraai glaasje een restje pure appelpuree, dan de rest van het glas vullen met de 'appelsneeuw', dat dan bestuiven met wat kaneel, en serveren met versgebakken knapperige, donkere gemberkoekjes.
Leuk! Wat kosten ze?quote:Op maandag 2 december 2013 11:25 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd nieuwsgierig hoeveel specerijen je toevoegt per appel? Een scheut appelcider snap ik nog wel. Maar hoeveel kruidnagel, suiker en kardemom bijvoorbeeld?
Ik ga dit weekend mijn hertenstoof maken om te proberen als mijn ouders komen eten. Hopelijk gaat het lukken. Heb al wat mooie tafelversiering gekocht om de tafel in ieder geval ook fatsoenlijk te dekken.
En bij de Sligro hadden ze die fijne serveerplanken met schors aan de zijkant. Ik vond die altijd zo mooi, dus die gaan hier ook gebruikt worden bij het serveren van het e.e.a.
[ afbeelding ]
http://leitesculinaria.co(...)of-ancient-rome.htmlquote:Op maandag 2 december 2013 20:56 schreef MarijeH het volgende:
Wij gaan dit jaar een kerstspel spelen. Dit spel heeft als thema 'Romeinse tijd' Nu zoek ik recepten die met dit thema te maken hebben. Heeft er iemand tips?
Ik heb hem zojuist gemaakt voor pakjesavond morgen en damn! Wat een heerlijk soepje!quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef minilot het volgende:
Gisteren deze bouillon nog eens gemaakt om te kijken of ik 'm opnieuw zo vreselijk lekker vond:
http://www.theppk.com/2011/10/mushroom-hot-pot/
..en dat was zo. Echt een waaaaaaaanzinnig smakend soepje. Dat wordt 'm dus geheid als amuse, (gezeefd) in kleine glaasjes. Zit steranijs en kaneel in, voor het winterse gevoel. Wil er alleen nog iets knapperigs bij serveren, nog even kijken wat precies.
17 euro geloof ik bij de Sligro, maar ik weet het niet zeker want volgens mij waren ze verkeerd geprijsd. Ik heb er in ieder geval 9 euro voor betaald per stuk, maar dat had een kleiner model moeten zijn dan wat ik had.quote:
Ja! Wat tof dat je de soep gemaakt hebt!quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb hem zojuist gemaakt voor pakjesavond morgen en damn! Wat een heerlijk soepje!![]()
![]()
Staat hoog op de nominatie voor een van de kerstavonden ook.
Molo noemde het kookboek van Apicius al in een van de linkjes - dit is het enige goed overgebleven kookboek uit het oude Rome. Wel leuk om daar iets mee te doen!quote:Op maandag 2 december 2013 20:56 schreef MarijeH het volgende:
Wij gaan dit jaar een kerstspel spelen. Dit spel heeft als thema 'Romeinse tijd' Nu zoek ik recepten die met dit thema te maken hebben. Heeft er iemand tips?
Ah, leuk! Ik zoek ook nog een candycane-esk element.quote:Op maandag 2 december 2013 21:35 schreef _Liek het volgende:
Besloten vooraf een candy cane martini te serveren! Dit weekend alvast de candy canes, witte creme de cacao en vanille vodka gekocht.. Nu alleen nog op zoek naar witte peppermint schnapss..
Ik ging nu voor de light, voor het idee dat ik nog steeds probeer af te vallen, maar de gewone zal hem idd mss wat romiger maken nog.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja! Wat tof dat je de soep gemaakt hebt!
En geruststellend dat je 'm ook zo goed vond!Ik weet nu van vier mensen dat ze de soep verschrikkelijk lekker vonden, dus dat komt bij de schoonfamilie met kerst dan vast in orde.
Ik gebruik overigens altijd gewoon normale kokosmelk, geen lightversie. Wel zo lekker.![]()
Voor kerstmis gewoon de volle kokosmelk gebruiken dan.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ging nu voor de light, voor het idee dat ik nog steeds probeer af te vallen, maar de gewone zal hem idd mss wat romiger maken nog.
Ik heb eerst de shiitakes laten weken nav een van de comments onder het recept, om te zorgen dat ze goed zat waren, en ik heb de (een deel van de) bouillon aangemaakt met dat water.![]()
Ik ben heel benieuwd wat mijn gasten er vanmiddag van vinden.
Bij de toko! Moest ik toch naartoe voor steranijs en citroengras.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Waar heb je trouwens de gedroogde shiitake gekocht? Ik kon ze laatst niet vinden in de supermarkt.
Sligro pasje heb ik, maar weet niet of ie nog geldig is.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Bij de toko! Moest ik toch naartoe voor steranijs en citroengras.Maar grote supermarkten hebben vaak wel wat aan gedroogde paddestoelen staan hoor. En anders sowieso bij de Sligro, maar ik weet niet of je daar een pasje voor hebt..
Enfin, sowieso bij een Aziatische toko dus. Is ook de goedkoopste optie.
Oh dank je!! De cocktails krijgen ook een candy cane randje ipv suiker en wou labels aan candycanes hangen als tafelplaatsers en de zaterdag na kerst geef ik een 'after christmas high tea' waarvoor ik nog candy cane macarons wil maken en allerlei ander lekkersquote:Op woensdag 4 december 2013 10:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, leuk! Ik zoek ook nog een candycane-esk element.![]()
In ieder geval, deze moet je hebben:
Bols Pepermuntlikeur Wit
Goed verkrijgbaar alternatief van De Kuyper:
Creme de Menthe wit
De Jumbo had ze gewoon liggen.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Waar heb je trouwens de gedroogde shiitake gekocht? Ik kon ze laatst niet vinden in de supermarkt.
Nice!quote:Op woensdag 4 december 2013 21:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De Jumbo had ze gewoon liggen.![]()
En het was een groot succes. Van de drie soepen die ik had was deze pan de enige die tot de laatste druppel leeg ging!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |