Insanity werkt op zich goed als je wat vet wilt shedden. Mijn ouders doen het vrij fanatiek en ik zag afgelopen zomer zowaar dat ze allebei abs hebbenquote:Op dinsdag 19 november 2013 23:42 schreef Verbosity het volgende:
Insanity is een programma wat bedoeld is voor 60 dagen als ik me niet vergis?
Jup. 60 dagen is 3 maanden.. Maar in zo'n korte tijd maak je geen gigantische gains en sowieso niet meer dan met SS. En dat is wel wat mensen verwachten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:42 schreef Verbosity het volgende:
Insanity is een programma wat bedoeld is voor 60 dagen als ik me niet vergis?
hook grip ligt echt verschillend bij persoon tot persoon... voor de één kan het heel fijn werken, voor de ander niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad. Ik vind de hook grip fijn omdat het bijna onmogelijk is dat het gewicht uit je handen valt, je geen last hebt van je eeltplekken en daardoor de volle focus hebt op de lift an sich. Als je een slechte grip hebt, dan moet je die apart trainen en de deadlift daar niet onder laten lijden. Hell, ik ben van mening dat de hook grip zelfs beter is dan de mixed grip. Het is dan ook niet de bedoeling (imo) om hem altijd te gebruiken, maar puur op de max reps/max weight sets.
Ik heb de hook grip geprobeerd, maar het doet simpelweg teveel pijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 23:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hook grip ligt echt verschillend bij persoon tot persoon... voor de één kan het heel fijn werken, voor de ander niet.
95% van de elite powerlifters gebruiken mixed grip, een klein gedeelte gebruikt hook grip.
Dus of het beter is, nee dat kan je niet zeggenpraktijk wijst anders uit gezien elite lifters. Voor sommigen zal hookgrip een goede uitkomst bieden, voor anderen niet.
wereldrecord deadlift is gezet met een mixed grip, just saying![]()
Mja, bicep tears ontstaan echt bij een heel klein percentage van lifters. Is niet echt iets waar je je zorgen over hoeft te maken zolang je de slack uit de stang trekt voor elke lift.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb de hook grip geprobeerd, maar het doet simpelweg teveel pijnIk doe mijn warmup sets en Boring But Big sets (5x8) altijd met overhand grip en zodra ik ga strugglen ga ik over op mixed. Mixed is simpelweg veel stabieler en makkelijker. Enige jammere is dat je bij serieuze gewichten de biceps van je onderhandse arm op spanning zet.
Ik ben van mening dat die wel beter is. Meningen kunnen na verloop van tijd ook veranderen, in de zin van 250 kg aan de bar = afstervende vingers.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hook grip ligt echt verschillend bij persoon tot persoon... voor de één kan het heel fijn werken, voor de ander niet.
95% van de elite powerlifters gebruiken mixed grip, een klein gedeelte gebruikt hook grip.
Dus of het beter is, nee dat kan je niet zeggenpraktijk wijst anders uit gezien elite lifters. Voor sommigen zal hookgrip een goede uitkomst bieden, voor anderen niet.
wereldrecord deadlift is gezet met een mixed grip, just saying![]()
Na een tijdje voel je die pijn niet meer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb de hook grip geprobeerd, maar het doet simpelweg teveel pijnIk doe mijn warmup sets en Boring But Big sets (5x8) altijd met overhand grip en zodra ik ga strugglen ga ik over op mixed. Mixed is simpelweg veel stabieler en makkelijker. Enige jammere is dat je bij serieuze gewichten de biceps van je onderhandse arm op spanning zet.
Ja precies dat kan ook zeker, voor de één zal hook grip perfect zijn ... zie Hickson.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat die wel beter is. Meningen kunnen na verloop van tijd ook veranderen, in de zin van 250 kg aan de bar = afstervende vingers.Ik vind de mixed grip dan weer helemaal niks, dus ja, het is persoonlijk, zoals je zelf aangeeft.
[..]
Na een tijdje voel je die pijn niet meer.Inwendige bloedingen op je duim zijn dan ook veelvoorkomend.
Nu je het zegt; even dat nieuwe squat filmpje checken.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:00 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja precies dat kan ook zeker, voor de één zal hook grip perfect zijn ... zie Hickson.
pretty lulzy filmpjequote:Op woensdag 20 november 2013 00:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nu je het zegt; even dat nieuwe squat filmpje checken.
Hookgrip moet je rustig opbouwen. Dus eerst eens warmup sets met hookgrip of een powerclean met hookgrip waarbij het gewicht beperkt blijft. Naarmate je het vaker gebruikt zal je er aan wennen. Zal nooit helemaal comfortabel aanvoelen, maar zeker te verduren bij langdurig gebruik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
euhm nu wel ffquote:Op woensdag 20 november 2013 00:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lol @ Chris Hickson. Hij doet ook high bar of niet?
Weinig over t zeggen. De een doet 2 high rep setjes en is er klaar voor, de andere heeft 20 minuten nodig.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:20 schreef Questular het volgende:
Is 5 tot 10 minuten roeien op een lage weerstand een goede warm-up?
Ik merk dat ik toch beter alles los moet krijgen voordat ik begin met liften.
Is nogal wat discussie over. Maar zou zelf adviseren om je in te spannen tot je het warm hebt/licht zweet. En eventueel dynamisch stretchen als dit nodig is zoals ↑ al aangeeft.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:20 schreef Questular het volgende:
Is 5 tot 10 minuten roeien op een lage weerstand een goede warm-up?
Ik merk dat ik toch beter alles los moet krijgen voordat ik begin met liften.
Ik had hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:56 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Dit inderdaad, of static holds doen met je deadlift max... zo lang mogelijk blijven staan.
Farmer walks zijn ook een goede
Glucosamine en chondroitin worden meestal gezamenlijk gebruikt. Echter heeft dit geen effect op de normale mensen zonder osteo-atrose. Zelfs bij personen met osteo-atrose is er nog discussie over.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:34 schreef fathank het volgende:
Zeg Verbosity jij weet nogal veel. Mijn gewrichten kraken echt als een malle. Als ik nu koud bw squats zoy doen kraakt het bij iedere rep. Klink als een 80jarige als ik opsta sochtends. Enig Idee of daar iets aan te dorn is? Heb wel eens eat gelezen over glutamine of glucosamine supplementeren maar zoals zoveel supps is er een hoop welles-nietes over.
Dit kan ik zelf anekdotaal bevestigen. Ik heb al bijna anderhalf jaar een geirriteerd borstbeen. Heb ruim een half jaar dit spul geslikt, maar het deed nul komma nul.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Glucosamine en chondroitin worden meestal gezamenlijk gebruikt. Echter heeft dit geen effect op de normale mensen zonder osteo-atrose. Zelfs bij personen met osteo-atrose is er nog discussie over.
Ik kon niks beters verzinnen.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:17 schreef fathank het volgende:
Kan em hier niet kijken, maar 'one leg deadlift'
Die had dieper gemoeten inderdaad. Een van de redenen waarom het moeilijk ging vandaag.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:20 schreef GANZENBORD het volgende:
Reet naar beneden niet mogelijk door je prothese? Volgens mij komt nu alles uit je onderrug en doen je benen te weinig
Die poot, nice.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:14 schreef Snakey het volgende:
Ik had het vandaag om eea reden gewoon niet, dus niet m'n beste dag, maar toch maar ge-upload.![]()
Ik betrap mezelf direct op m'n gebogen armen.![]()
Ik zie meer wat niet helemaal goed gaat, maar ik laat de aan/opmerkingen aan jullie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |