abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133458519
quote:
5s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:23 schreef Aad_Straat het volgende:
Hallo brede mensen,

Ik heb mij gisteren ingeschreven bij de sportschool, en heb me vast wat oefeningen laten uitleggen en getraind. Dit ging echter vrij willekeurig, en ik wil het gestructureerd gaan aanpakken. Ik ben lang en vrij mager (hoewel niet meer zo mager als pakweg een jaar geleden). Mijn doel is dus niet afvallen maar sterker en breder worden.

Ik heb de OP gelezen en mij ook verder verdiept in trainingsschema's en voeding. Ik vind het alleen nog lastig om op mezelf toe te passen. Ik weeg ongeveer 85 kilo en ben 1,98 meter lang. Zou iemand even kunnen kijken naar wat ik gevonden heb en mij helpen e.e.a. aan te vullen en verbeteren?

Ik zal beginnen met voeding want dat vind ik zelf het ingewikkeldst: het volgende artikel dat in dit topic gepost werd vond ik erg duidelijk: http://www.guydroog.com/2(...)piergroei/#more-1564 . Of het ergens op slaat kan ik echter niet beoordelen. Als ik deze aanwijzingen volg zou ik ongeveer 3.330 kCal binnen moeten krijgen, en 160g eiwit. Klinkt dit correct? Op basis hiervan dacht ik op een dag ongeveer 1,5 liter melk (60g eiwit) te drinken (ik drink altijd al veel melk) en 3 eieren (21g). Dit kan ik sowieso moeiteloos naar binnen werken en dan zit ik al op 81g. Als ik dan 200g kip eet zit ik al op 140. Dat is wel veel kip, misschien lastig in te passen maar is op zich te doen denk ik, heb kipfilet voor op brood gehaald en kan het met rijst eten. Ik wil echter niet elke avond kip als avondeten dus zal daar een beetje mee moeten rekenen, Die resterende 20 dacht ik dan binnen te krijgen door noten te eten oid, 100g cashewnoten is al 18g.

Zo zit ik op 750 (melk) + 246 (ei) + 374 (kip) + 578 (100g cashewnoten) = 1648 kCal. Dan moet ik dus zorgen dat ik aan andere voeding 1648 kCal naar binnen werk, ik zal even moeten rekenen om te kijken hoe ik dit kan bereiken. Klopt dit zo of maak ik ergens grote fouten?

Dan de training zelf: ik zat eraan te denken om 4x per week te trainen en de woensdag als rustdag te nemen (het weekend houd ik liever vrij). Ik kwam dit schema tegen: http://www.jefit.com/rout(...)atabase.php?id=19120 . Ziet dit er correct uit, en waarop moet ik dan na ongeveer 6 weken overstappen?

Tot slot nog een simpele vraag: ik heb gisteren in mijn enthousiasme om zoveel mogelijk oefeningen te proberen al mijn spieren nogal belast (ben natuurlijk niets gewend). Wat is handig om deze week verder te doen, vandaag rustdag nemen en dan gewoon op donderdag het schema volgen?

Alvast bedankt voor degene die de moeite neemt om op deze vrij uitgebreide vraag in te gaan.
Klinkt alsof je je goed hebt ingelezen! Complimenten! Nu is het gewoon een kwestie van doen en stug doorgaan; vooral in het begin. Na een tijdje ga je het zo leuk vinden (ik iig :P) dat je op je rustdagen niet kunt wachten om weer aan de slag te gaan! ;)
pi_133459098
Form check?

[ Bericht 0% gewijzigd door BredeBroeder op 20-11-2013 20:05:22 ]
pi_133460665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:20 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Artikel klopt grotendeels. Zijn een paar kleine punten die niet kloppen maar de grote richtlijnen heeft hij sowieso wel goed. Vetten zijn namelijk niet een essentiële voedingsstof, alleen de essentiële vetzuren. De omega 3(alfa-linoleenzuur) en omega 6 vetzuren(linolzuur) zijn alleen noodzakelijk. Daarnaast hebben mensen in een cut wat meer eiwitten nodig dan de bulkende medemens.

Zoals hij aangeeft is 2xlichaamsgewicht in eiwitten genoeg. Zou dus 170 gram eiwitten bedragen. Verder heb je ong. 1gr vet per kg lichaamsgewicht 'nodig'. Koolhydraten geeft hij aan dat die zijn op te vullen als de rest van de kcal's. Er is namelijk niet zo zeer een richtlijn voor koolhydraten, omdat je dit op je activiteitenniveau moet aanpassen. Als minimum zou ik altijd 50-100gr aanbevelen om uit ketose te blijven. Tenzij je het wil uitproberen in een cut....

Doe het zelf altijd op deze manier:
Minimum wat ik wil halen.
-2xeigen lichaamsgewicht in eiwitten
-1x eigen lichaamsgewicht in vetten
-100 gr carbs.

Met 300kcal boven mijn overhoud eten. Dus zolang ik deze targets maar haal vind ik het best. Dus of ik nu meer eiwitten of vetten of koolhydraten consumeer maakt niet uit. Technisch gezien zal je het vooral opvullen met koolhydraten aangezien dit het makkelijkst is.

[..]

Zou beginnen met SS(Starting strength en dus niet de Schutzstaffel :P ). Zal je kracht snel doen toenemen en je leert de grote compounds snel. Wanneer je tegen het einde zit qua progressie met starting strength kan je wel bekijken wat je wil doen qua doelen. Of je meer wilt richten op powerliften met de Squat, Deadlift en Bench press, richting olympisch gewicht heffen (met de clean & jerk, snatch en de varianten hiervan, denk aan de powerclean die in SS zit) of toch meer bodybuilding gericht met meer de compounds als basis en meer isolatie oefeningen.

Zoals al andere zeiden pak pull ups en dips mee met SS en eventueel kuit oefeningen en een voor de achterste schouderkop (facepulls bv.) And you're good to go.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:43 schreef erikkll het volgende:

[..]

Klinkt alsof je je goed hebt ingelezen! Complimenten! Nu is het gewoon een kwestie van doen en stug doorgaan; vooral in het begin. Na een tijdje ga je het zo leuk vinden (ik iig :P) dat je op je rustdagen niet kunt wachten om weer aan de slag te gaan! ;)
Bedankt voor de tips en aanmoediging heren, zo moet het wel goed komen. Als ik vragen heb ofzo meld ik me hier wel weer!
pi_133462773
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:14 schreef Snakey het volgende:
Ik had het vandaag om eea reden gewoon niet, dus niet m'n beste dag, maar toch maar ge-upload. :)

Ik betrap mezelf direct op m'n gebogen armen. :D

Ik zie meer wat niet helemaal goed gaat, maar ik laat de aan/opmerkingen aan jullie.
Super vet Snakes! :D Hoeveel kilo kan zo'n prothese nou aan?
If not now, then when.
pi_133463383
quote:
Bench: je bencht ietwat scheef (links lager), check of je je handen op de goede positie op de bar hebt (check de ringen op de bar).
Deadlift: Rug is niet hol, er zijn wel meer dingen zoals dat de bar niet helemaal recht gaat maar veel dingen zijn inherent aan je form. Probeer hierop te focussen, kont naar beneden borst omhoog.
Squat: in principe prima. Het kan aan de video liggen maar volgens mij heb je 1 van je voeten redelijk ver naar buiten staan.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 20 november 2013 @ 21:14:48 #231
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133463535
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:14 schreef Snakey het volgende:
Ik had het vandaag om eea reden gewoon niet, dus niet m'n beste dag, maar toch maar ge-upload. :)

Ik betrap mezelf direct op m'n gebogen armen. :D

Ik zie meer wat niet helemaal goed gaat, maar ik laat de aan/opmerkingen aan jullie.
^O^ ^O^ ^O^
Confidence through competence
pi_133464307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:11 schreef Klokov het volgende:

[..]

Bench: je bencht ietwat scheef (links lager), check of je je handen op de goede positie op de bar hebt (check de ringen op de bar).
Deadlift: Rug is niet hol, er zijn wel meer dingen zoals dat de bar niet helemaal recht gaat maar veel dingen zijn inherent aan je form. Probeer hierop te focussen, kont naar beneden borst omhoog.
Squat: in principe prima. Het kan aan de video liggen maar volgens mij heb je 1 van je voeten redelijk ver naar buiten staan.
Hoe verhelp je dat scheef benchen? DL ga ik aan werken en squat lijkt maar zo ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 21:37:49 #233
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133464798
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Super vet Snakes! :D Hoeveel kilo kan zo'n prothese nou aan?
Prothesemaker zegt 125 kilo. Maar het ligt vooral aan hoe het belast wordt volgens mij. Met DL heb je je schenen altijd (zo goed als) rechtop. Ik denk dat het pas een probleem wordt als je het scheef gaat belasten.

Ik weet in ieder geval van een iemand die 180 weegt dat hij nooit een probleem had. Maar voor zijn werk tilde hij flessen gas en dan wilde zijn enkel nog wel eens breken. Maar dat is iets van 15 jaar geleden. De enkels zijn ondertussen wel wat sterker.

Hoewel toen ik een kilo of 75 was ik ook 2x een enkel gebroken heb. :D
pi_133465026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:29 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hoe verhelp je dat scheef benchen? DL ga ik aan werken en squat lijkt maar zo ;)
Indien je je handen beide correct op de bar hebt (even wijd) dan moet je gewoon harder drukken met je andere kant :P
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  woensdag 20 november 2013 @ 21:42:25 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133465078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

^O^ ^O^ ^O^
Volgend jaar filmpjes met betere form. :P

Ik ga een hoop hulp/aan/opmerkingen nodig hebben op de squat. Ik heb me de laatste maanden vooral op de bench press geconcentreerd.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:58:05 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133465982
quote:
Ten eerste denk ik dat je op alles veel te licht lift in deze filmpjes, waar je grootste probleem met je balans vandaan lijkt te komen. En als je filmpjes maakt, doe het altijd een beetje van de zijkant, niet 'frontaal' omdat het dan erg moeilijk is om je form te beoordelen.

Je bench. Filmpje is wat kut omdat we je vanaf je voeten zien. Maar je grip is te smal. Je drukt nu vanuit je schouders en je triceps. En zo smal benchen is een reden waardoor je balans verliest. Je onderarmen moeten bijna de hele BP onder een hoek van 90 graden blijven ten opzichte van de bar, zo heb je het meeste kracht. Je ligt erbij als een vaatdoek, bij een bench gebruik je je hele lichaam. Dus, duw je voeten in de grond, span je lichaam aan en zeker je glutes en gebruik je lats en je rug om te pushen.

Je DL. Ronde rug! Daar kan je niet zwaar mee liften, althans, de meeste niet en je zou het jezelf niet aan moeten leren. Je onderrug moet een kleine 'arch' hebben, of op zijn minst plat blijven. Je begin positie is verkeerd, de bar ligt te ver van je af. Je schenen moeten ~90 graden met de grond blijven, je knieen komen veel te ver naar voren.

Je squat is een lachertje. Je bent meer geconcentreerd op je maatjes dan je squat. Je knieen gaan overal heen, gaat nergens over. Maar ziet er naar uit dat je eigenlijk beter kan.

Kortom, op al je lifts beter concentreren.
pi_133466320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ten eerste denk ik dat je op alles veel te licht lift in deze filmpjes, waar je grootste probleem met je balans vandaan lijkt te komen. En als je filmpjes maakt, doe het altijd een beetje van de zijkant, niet 'frontaal' omdat het dan erg moeilijk is om je form te beoordelen.

Je bench. Filmpje is wat kut omdat we je vanaf je voeten zien. Maar je grip is te smal. Je drukt nu vanuit je schouders en je triceps. En zo smal benchen is een reden waardoor je balans verliest. Je onderarmen moeten bijna de hele BP onder een hoek van 90 graden blijven ten opzichte van de bar, zo heb je het meeste kracht. Je ligt erbij als een vaatdoek, bij een bench gebruik je je hele lichaam. Dus, duw je voeten in de grond, span je lichaam aan en zeker je glutes en gebruik je lats en je rug om te pushen.

Je DL. Ronde rug! Daar kan je niet zwaar mee liften, althans, de meeste niet en je zou het jezelf niet aan moeten leren. Je onderrug moet een kleine 'arch' hebben, of op zijn minst plat blijven. Je begin positie is verkeerd, de bar ligt te ver van je af. Je schenen moeten ~90 graden met de grond blijven, je knieen komen veel te ver naar voren.

Je squat is een lachertje. Je bent meer geconcentreerd op je maatjes dan je squat. Je knieen gaan overal heen, gaat nergens over. Maar ziet er naar uit dat je eigenlijk beter kan.

Kortom, op al je lifts beter concentreren.
Dankjewel!, maar even over die squat, ik ben de 2e persoon in dat filmpje he, niet dat je mij verward met m'n maat?
  woensdag 20 november 2013 @ 22:09:26 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133466499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:05 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dankjewel!, maar even over die squat, ik ben de 2e persoon in dat filmpje he, niet dat je mij verward met m'n maat?
Oeps, excuses. Jouw squat ziet er stukken beter uit. ^O^
pi_133466542
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Prothesemaker zegt 125 kilo. Maar het ligt vooral aan hoe het belast wordt volgens mij. Met DL heb je je schenen altijd (zo goed als) rechtop. Ik denk dat het pas een probleem wordt als je het scheef gaat belasten.

Ik weet in ieder geval van een iemand die 180 weegt dat hij nooit een probleem had. Maar voor zijn werk tilde hij flessen gas en dan wilde zijn enkel nog wel eens breken. Maar dat is iets van 15 jaar geleden. De enkels zijn ondertussen wel wat sterker.

Hoewel toen ik een kilo of 75 was ik ook 2x een enkel gebroken heb. :D
Lol, enkel breken. Klinkt pijnlijk, totdat ik me bedacht dat je het natuurlijk over je prothese enkel had, waar je - neem ik aan - vrijwel niks van voelt. :D

Maar op zich kan die prothese redelijk veel hebben. Je had toch ook ooit eens onderzoek gedaan naar nog sterkere protheses; is daar nog wat uitgekomen?
If not now, then when.
pi_133466588
BredeBroeder, welke platen heb je daar op je stang bij het deadliften?
If not now, then when.
pi_133466653
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Oeps, excuses. Jouw squat ziet er stukken beter uit. ^O^
Haha thx, moet 't meeste aan DL gaan werken denk, BP moest ik die dag al verplicht 120 herhalingen met 40KG doen dus dit was meer ff alleen voor het filmpje.

Wat bedoel je eigenlijk met onderarmen 90 graden ten opzichte van de bar>?
pi_133466664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
BredeBroeder, welke platen heb je daar op je stang bij het deadliften?
2x 10 2x5? of bedoel je dat niet?
pi_133466695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:13 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

2x 10 2x5? of bedoel je dat niet?
Pak eens platen die net zo groot zijn als 20 kg platen. Dan ligt de stang wat hoger wat ook beter voor je vorm is.
If not now, then when.
pi_133466751
quote:
deadlift moet je idd echt aan gaan werken voor goede vorm qua rug ook zeker.

voor squats zou ik je aanraden pause squats te doen, 3 sec in the hole blijven zitten en dan explosief omhoog komen.. leer je meer balans te vinden, zie namelijk dat je af en toe schommelt op je voeten.

Voor de rest zou ik die cameraman zijn schedel inslaan met een 20kg schijf en zijn lichaam dumpen bij de lokale turkse slager.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133466820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Pak eens platen die net zo groot zijn als 20 kg platen. Dan ligt de stang wat hoger wat ook beter voor je vorm is.
Dan moet ik beginnen met 60KG DL :P
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 22:17:35 #246
18653 crew  D.
pi_133466850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:16 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

He, ik wist niet dat jij ook hier zat ;)
pi_133466857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:16 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

of je legt schijven onder je 10kg plates, zodat het hoger ligt.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
  woensdag 20 november 2013 @ 22:18:08 #248
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_133466877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol, enkel breken. Klinkt pijnlijk, totdat ik me bedacht dat je het natuurlijk over je prothese enkel had, waar je - neem ik aan - vrijwel niks van voelt. :D

Maar op zich kan die prothese redelijk veel hebben. Je had toch ook ooit eens onderzoek gedaan naar nog sterkere protheses; is daar nog wat uitgekomen?
Als die enkel breekt breekt er eigenlijk een bout die de voet met het ´scheenbeen´ verbind. Wat op zich een probleem is in de zin dat je een losse enkel hebt waardoor je amper nog kan lopen. De eerste keer dat het me gebeurde liep ik een discotheek binnen ergens in Griekenland. En toen ik met een maatje op de plee ging kijken wat er aan de hand was viel het licht op het hele eiland uit... :')

Ik heb inderdaad onderzoek geprobeerd te doen, maar m´n prothesemaker zegt dat de prothese die ik nu heb betrouwbaar is. Zodra ik tegen de 180 kilo DL zal ik het nog eens vragen. :P
pi_133466910
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:17 schreef D. het volgende:

[..]

He, ik wist niet dat jij ook hier zat ;)
:+
pi_133466919
Krijgen jullie geen last van jullie vingers tijdens en na de Deadlift?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')