abonnement Unibet Coolblue
pi_133340995
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_133341118
Mijn kat is de laatste 2/3 dagen heel actief (de "gekke 5 minuten"). Ze rent door het huis. Gaat haar staart achterna om de kleine kattenpaal. Doet ze normaal nooit. Tussendoor is ze gewoon rustig.

Ze kan naar buiten, krijgt al jaren dieetbrokjes. Ze is wel laatst naar de DA geweest, maar dat is allemaal goed verlopen (ze heeft eens NIET in de reisbox gepiest/gepoept. :D).

Iemand een verklaring?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zondag 17 november 2013 @ 14:17:18 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133341566
Het is een kat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133341758
Zo'n terror bui heeft die van ons ook dagelijks, of 's ochtends of 's avonds. Die pupillen helemaal groot, oren in de nek en rennen maar :')
pi_133341773
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 13:57 schreef Brummetje_ het volgende:
Mijn kat is de laatste 2/3 dagen heel actief (de "gekke 5 minuten"). Ze rent door het huis. Gaat haar staart achterna om de kleine kattenpaal. Doet ze normaal nooit. Tussendoor is ze gewoon rustig.

Ze kan naar buiten, krijgt al jaren dieetbrokjes. Ze is wel laatst naar de DA geweest, maar dat is allemaal goed verlopen (ze heeft eens NIET in de reisbox gepiest/gepoept. :D).

Iemand een verklaring?
Hoe jong is die kat van je??
pi_133341783
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:25 schreef Electrood het volgende:

[..]

Hoe jong is die kat van je??
6 jaar.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133341870
Dat is niet echt jong meer....
Maar er is een neurotisch probleem bekend van katten die hun staart als vijand beschouwen en dan ook in hun staart gaan bijten enz..Voor zo ver mij bekend is daar geen genezing voor behalve kalmerende medicijnen.Ik hoop niet voor je dat ze een zo'n beginnend probleem heeft,,
Overigens hebben sommige mensen een gelijkaardig probleem in hun hersenen,dan willen ze een been of hand af hakken omdat die niet van hun zelf is,zeggen ze..
Mijn twee maine Coons heben dat probleem niet gehad,dus om nou alleen maar te zeggen dat het een kat is...
pi_133342019
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 13:57 schreef Brummetje_ het volgende:
Mijn kat is de laatste 2/3 dagen heel actief (de "gekke 5 minuten"). Ze rent door het huis. Gaat haar staart achterna om de kleine kattenpaal. Doet ze normaal nooit. Tussendoor is ze gewoon rustig.

Ze kan naar buiten, krijgt al jaren dieetbrokjes. Ze is wel laatst naar de DA geweest, maar dat is allemaal goed verlopen (ze heeft eens NIET in de reisbox gepiest/gepoept. :D).

Iemand een verklaring?
Het regent veel buiten en nu raakt ze binnen haar energie kwijt? :D
pi_133342049
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:29 schreef Electrood het volgende:
Dat is niet echt jong meer....
Maar er is een neurotisch probleem bekend van katten die hun staart als vijand beschouwen en dan ook in hun staart gaan bijten enz..Voor zo ver mij bekend is daar geen genezing voor behalve kalmerende medicijnen.Ik hoop niet voor je dat ze een zo'n beginnend probleem heeft,,
Overigens hebben sommige mensen een gelijkaardig probleem in hun hersenen,dan willen ze een been of hand af hakken omdat die niet van hun zelf is,zeggen ze..
Mijn twee maine Coons heben dat probleem niet gehad,dus om nou alleen maar te zeggen dat het een kat is...
Klinkt gewoon als een dolle bui hoor, niks aparts :P

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Het regent veel buiten en nu raakt ze binnen haar energie kwijt? :D
Of een nieuwe kat in de buurt die haar niet ligt en raakt ze binnen haar energie kwijt? Of simpelweg wat Catch22- zei :D
pi_133342085
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Het regent veel buiten en nu raakt ze binnen haar energie kwijt? :D
Het heeft wel meer jaren flink geregend en ze is altijd heel rustig. Ze is allang geen kitten meer en is liever lui dan moe. :+ Het is echt iets van de laatste 2/3 dagen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133342504
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:37 schreef Holyme het volgende:

[..]

Klinkt gewoon als een dolle bui hoor, niks aparts :P

[..]

Of een nieuwe kat in de buurt die haar niet ligt en raakt ze binnen haar energie kwijt? Of simpelweg wat Catch22- zei :D
Ik heb al heel veel katten gehad in de loop der jaren...Geen enkele heeft ooit in hun eigen staart gebeten of na gejaagd..Waren allemaal Europese kortharigen voor de huidige Maine Coons..
pi_133342569
Speel je eigenlijk wel met je kat?Daar door moet ze energie kwijt raken en het is nog leuk ook..
pi_133347586
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:53 schreef Electrood het volgende:

[..]

Ik heb al heel veel katten gehad in de loop der jaren...Geen enkele heeft ooit in hun eigen staart gebeten of na gejaagd..Waren allemaal Europese kortharigen voor de huidige Maine Coons..
Er staat ook nergens dat deze kat in z'n eigen staart bijt, en dat een dolle kat met z'n eigen staart loopt te ouwehoeren komt gewoon voor hoor :) Natuurlijk wel meer bij kittens en lang niet alle volwassen katten zullen dat doen. Hier alleen de jongste (van dik 3 jaar), als ie echt heel dol is, wil het nog wel 'ns gebeuren dat ie ineens z'n staart pakt - om vervolgens te herinneren dat ie best wel scherpe klauwen heeft :')
pi_133348695
Onze kat van 9 pakt ook haar eigen staart en ligt ermee te rollebollen... En als niemand reactie geeft pakt ze gewoon de staart van een ander :P
pi_133351554
Dan hebben jullie allemaal gekke katten! :P
pi_133368043
Ja ik snap het ook niet hoor :') gekke beestjes O+ En over ineens ander gedrag gesproken, mijn 11 jaar oude theemuts stond net ineens met zo'n rare, dolle, harde miauw te mauwen. Dat heb ik in al die jaren misschien 3 keer gehoord, normaal tsjilpt ze meer, áls er al geluid uit komt. De stille miauw kan ze nl erg goed, dus dat echte kattengeluid wat er net ineens uit kwam... :o Ik geloof dat ze zelf ook niet goed weet wat ze er mee aan moet :')
  maandag 18 november 2013 @ 10:17:00 #17
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_133369452
Onze Zombie heeft juist in ene keer dat hij superaanhankelijk is. Dat is hij nog nooit geweest, maar nu loopt hij in ene keer de hele tijd kopjes te geven en te slijmen (en niet eens om brokjes) en hij zit op schoot. :o
Ik denk dat hij ziek is
  maandag 18 november 2013 @ 10:28:53 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133369631
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:17 schreef GimmeGore het volgende:
Onze Zombie heeft juist in ene keer dat hij superaanhankelijk is. Dat is hij nog nooit geweest, maar nu loopt hij in ene keer de hele tijd kopjes te geven en te slijmen (en niet eens om brokjes) en hij zit op schoot. :o
Ik denk dat hij ziek is
Eet en drinkt hij nog goed? Ontlasting nog goed?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 18 november 2013 @ 10:55:42 #19
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_133370139
Ik denk dat het komt omdat hij doorheeft dat hij niet de baas in huis is, sinds ik gisteren zijn nageltjes heb geknipt. Hij wou niet, ik won.
pi_133370212
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:09 schreef Holyme het volgende:
Ja ik snap het ook niet hoor :') gekke beestjes O+ En over ineens ander gedrag gesproken, mijn 11 jaar oude theemuts stond net ineens met zo'n rare, dolle, harde miauw te mauwen. Dat heb ik in al die jaren misschien 3 keer gehoord, normaal tsjilpt ze meer, áls er al geluid uit komt. De stille miauw kan ze nl erg goed, dus dat echte kattengeluid wat er net ineens uit kwam... :o Ik geloof dat ze zelf ook niet goed weet wat ze er mee aan moet :')
kan ook dementie zijn :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 18 november 2013 @ 11:01:31 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133370258
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef GimmeGore het volgende:
Ik denk dat het komt omdat hij doorheeft dat hij niet de baas in huis is, sinds ik gisteren zijn nageltjes heb geknipt. Hij wou niet, ik won.
Dus toch niet ziek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133370654
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef GimmeGore het volgende:
Ik denk dat het komt omdat hij doorheeft dat hij niet de baas in huis is, sinds ik gisteren zijn nageltjes heb geknipt. Hij wou niet, ik won.
Haha, een beetje zoals samson en delilah dus.. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133372082
quote:
9s.gif Op maandag 18 november 2013 10:59 schreef tombolafan het volgende:

[..]

kan ook dementie zijn :@
Zou natuurlijk kunnen, en zal het uiteraard in de gaten houden, maar ik denk toch iets anders. Mijn oudste poes is nl nog geen maand geleden ingeslapen, en die 2 lagen elkaar niet echt, en deze is nu soms wat vrijer in d'r doen en laten. Begint zelfs af en toe wat fatsoenlijker te spelen! Het is zo'n suf konijn daarmee, gooi je een speeltje naar links, rent ze de andere kant op of als je het haar kant op gooit, laat ze het vol op d'r kop landen :') Of denkt spelen? Dan kan je me ook wel aaien! *einde speelbui. Dus dat die ineens ook het spelen wat leuker vindt en beter doet, en nu ineens hard geluid maakt, heeft denk ik daarmee te maken. Het komt allemaal nog steeds erg weinig voor hoor, want je bent een luiwammes of niet, maar er zit dus wel wat verbetering in :D
pi_133377829
Handig topic dit!
Ik zit zelf ook met een vraag.

Mijn kat is een echte buitenkat, al jaren. Is door de jaren heen ook al 3 keer verhuist. Dit is zijn 2de keer sinds hij van mij is.
In mijn oude woning maakte hij me helemaal gek met zijn gedram om naar buiten te gaan.
langer dan 48 uur heb ik hem daar nooit vast kunnen houden, dat was voor iedereen een hel, ook voor de kat. Hij MOEST en ZAL naar buiten, al was dat echt het laatste wat ie deed.

Maar nu, woon ik al bijna een maand in mijn nieuwe woning en mijn kat lijkt niet echt aanstalten te maken om naar buiten te gaan. Hij miauwt heel soms bij de voordeur of balkon deur. Dan zet ik hem even op het balkon en dan is het prima. Voorheen woonde we even hoog en hadden we kleine ramen en geen balkon. Nu hebben we giga ramen en 2 balkonnetjes. Dus wel positieve vooruitgang.

Nu heb ik stiekem de gedachte, mooi, ik maak er nu mooi een binnenkat van, want ben altijd al zo huiverig dat er wat misgaat met hem.
Maar is dat wel gezond voor een buitenkat? Hij kwam al 4 jaar lang buiten. En was daar ook het allerliefst. En met deze bosrijke rustige omgeving maakt het voor mij ook minder zorgelijk om hem naar buiten te doen (woonde voorheen midden in het centrum) dus ben geneigd hem vanwege het gevoel dat ik mezelf aanpraat dat het zielig is dat hij maar binnen zit hem weer naar buiten te doen.

Ben benieuwd naar jullie meningen!
pi_133386396
Ik zou gewoon op de kat af gaan, kijk wat hij aangeeft, als ie over een tijdje toch onrustig word kan je hem altijd nog meer ruimte geven (snap heel goed dat je het wil proberen :@)
pi_133387261
misschien kan je een van de balkonnetjes veilig afzetten? dan kan hij wel een beetje naar buiten als hij dat wil.

verder idd je kat in de gaten houden. wanneer hij onrustig wordt, of juist lusteloos dan is er iets aan de hand (hoeft nog niet direct te zijn dat hij buiten mist)

bos of centrum maakt qua gevaar trouwens weinig verschil. een kat zal in een rustig gebied verder lopen dan in een druk gebied. en in een rustig gebied rijden auto's vaak harder...
pi_133407199
Hallo, ik ben op zoek naar een aardewerken kattenfonteintje. Aangezien de schatjes hier het gewone plastic fonteintje gewoon omvertrekken (elke dag waterballet :( ) wil ik er een die ZWAAR is.
Zat net al snel te kijken op Zooplus, maar die keramieken die ik daar tegenkwam kreeg nogal slechte beoordelingen.
Heeft hier iemand een tip?
pi_133407526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:12 schreef purplenarcis het volgende:
Hallo, ik ben op zoek naar een aardewerken kattenfonteintje. Aangezien de schatjes hier het gewone plastic fonteintje gewoon omvertrekken (elke dag waterballet :( ) wil ik er een die ZWAAR is.
Zat net al snel te kijken op Zooplus, maar die keramieken die ik daar tegenkwam kreeg nogal slechte beoordelingen.
Heeft hier iemand een tip?
http://www.keramik-im-hof.de/
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:28:01 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133407551
quote:
Da's een kat bij een fontein!

The love you take is equal to the love you make.
pi_133408725
als je dan doorklikt naar de site: http://www.keramik-im-hof(...)4&vmcchk=1&Itemid=84
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:22:20 #31
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_133408973
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:24 schreef zijle het volgende:
Zo'n terror bui heeft die van ons ook dagelijks, of 's ochtends of 's avonds. Die pupillen helemaal groot, oren in de nek en rennen maar :')
Heel gevaarlijk als je met je vingers op je stoel leuning trommelt onder het t.v. kijken.

Zo'n leuke stoffen stoel waar meneer dan ineens uit het niets rats rats rats tegenop klauwt, om vervolgens een kamikaze aanval op m'n hand te doen. :')
pi_133439742
Je moet ook met je kat spelen of anders naar buiten laten als dat kan. Dan zijn die terrorbuien een stuk minder.
pi_133440063
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:44 schreef Toradora het volgende:
Handig topic dit!
Ik zit zelf ook met een vraag.

Mijn kat is een echte buitenkat, al jaren. Is door de jaren heen ook al 3 keer verhuist. Dit is zijn 2de keer sinds hij van mij is.
In mijn oude woning maakte hij me helemaal gek met zijn gedram om naar buiten te gaan.
langer dan 48 uur heb ik hem daar nooit vast kunnen houden, dat was voor iedereen een hel, ook voor de kat. Hij MOEST en ZAL naar buiten, al was dat echt het laatste wat ie deed.

Maar nu, woon ik al bijna een maand in mijn nieuwe woning en mijn kat lijkt niet echt aanstalten te maken om naar buiten te gaan. Hij miauwt heel soms bij de voordeur of balkon deur. Dan zet ik hem even op het balkon en dan is het prima. Voorheen woonde we even hoog en hadden we kleine ramen en geen balkon. Nu hebben we giga ramen en 2 balkonnetjes. Dus wel positieve vooruitgang.

Nu heb ik stiekem de gedachte, mooi, ik maak er nu mooi een binnenkat van, want ben altijd al zo huiverig dat er wat misgaat met hem.
Maar is dat wel gezond voor een buitenkat? Hij kwam al 4 jaar lang buiten. En was daar ook het allerliefst. En met deze bosrijke rustige omgeving maakt het voor mij ook minder zorgelijk om hem naar buiten te doen (woonde voorheen midden in het centrum) dus ben geneigd hem vanwege het gevoel dat ik mezelf aanpraat dat het zielig is dat hij maar binnen zit hem weer naar buiten te doen.

Ben benieuwd naar jullie meningen!
Katten kijken natuurlijk eerst altijd de kat uit de boom. ;) Misschien is de omgeving te overrompelend groots voor hem, vindt hij dat bos nog allemaal een beetje te angstaanjagend en onoverzichtelijk, niet alleen qua zicht maar ook qua nieuwe en onbekende geurtjes. Het is wel kat-eigen om daar niet meteen vol in te duiken maar het eerst van een afstandje te beoordelen.

Ik zou hem lekker de tijd gunnen om de nieuwe omgeving en geurtjes te leren kennen via het balkon, als hij eraan toe is zal hij best wel weer zin krijgen om buiten rond te gaan struinen.
  zondag 24 november 2013 @ 06:17:43 #34
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_133566585
Hoi allemaal,

Even een vraagje, niet zozeer mbt een kat, maar meer met een baasje, mijn man. We krijgen over 8 weken een Maine Coon kitten, Falkor. Hij zal dan 14 weken oud zijn.

Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag. Ik sta er zelf wel voor open om er een maatje voor hem bij te nemen, mocht blijken dat hij het alleen thuis niet trekt. Maar... mijn man vindt dat helaas niet zo'n goed idee. Hij neemt de kat van zijn ouders als voorbeeld, die kan makkelijk de hele dag alleen zijn. Manlief denkt dat dat voor Falkor dan ook wel zo zal zijn. Natuurlijk hoop ik dat het zo is, en we hebben genoeg plekjes voor Falkor om lekker hoog te zitten en uit het raam te kijken etc.

De vraag komt hierop neer... Hoe overtuig ik m'n man dat het best OK is om er een tweede kat bij te hebben, mocht het nodig zijn?
pi_133568303
Oh en ff een vraag van mij.
Volgende maand zetten we de kerstboom weer neer..
Onze poes is een half jaartje oud en heeft dat nog nooit meegemaakt. Of ze gaat de boom slopen (zien als leuke speelboom) of zal misschien er stress krijgen?
Hoe mee om te gaan?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 november 2013 @ 11:21:31 #36
269689 crew  Viv
pi_133568305
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 06:17 schreef OzBunyip het volgende:
Even een vraagje, niet zozeer mbt een kat, maar meer met een baasje, mijn man. We krijgen over 8 weken een Maine Coon kitten, Falkor. Hij zal dan 14 weken oud zijn.

Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag.

De vraag komt hierop neer... Hoe overtuig ik m'n man dat het best OK is om er een tweede kat bij te hebben, mocht het nodig zijn?
Ik denk dat een kitten van 14 weken niet graag 5 dagen per week alleen thuis is. :N Het meest overtuigende bewijs zou zijn als dit aan Falkor's gedrag te merken is, maar ik zou niet weten hoe dit zich uit. (Ik heb 2 oudere Coons uit hetzelfde nest.)
pi_133568468
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 06:17 schreef OzBunyip het volgende:
Hoi allemaal,

Even een vraagje, niet zozeer mbt een kat, maar meer met een baasje, mijn man. We krijgen over 8 weken een Maine Coon kitten, Falkor. Hij zal dan 14 weken oud zijn.

Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag. Ik sta er zelf wel voor open om er een maatje voor hem bij te nemen, mocht blijken dat hij het alleen thuis niet trekt. Maar... mijn man vindt dat helaas niet zo'n goed idee. Hij neemt de kat van zijn ouders als voorbeeld, die kan makkelijk de hele dag alleen zijn. Manlief denkt dat dat voor Falkor dan ook wel zo zal zijn. Natuurlijk hoop ik dat het zo is, en we hebben genoeg plekjes voor Falkor om lekker hoog te zitten en uit het raam te kijken etc.

De vraag komt hierop neer... Hoe overtuig ik m'n man dat het best OK is om er een tweede kat bij te hebben, mocht het nodig zijn?
Ik denk dat het ook aan de kat zelf ligt. De een vermaakt zich prima als er genoeg te spelen is en de ander zal er wat moeite mee hebben. Wij hebben
een poes en die vermaakt zichzelf prima maar die eist ons helemaal op als we thuis komen. Dan wil ze spelen gaat ze rennen als een gek, heel leuk :) en dan moet je wel die aandacht geven.
Als je denkt daar te moe voor te zijn na je werk is een tweede kat inderdaad beter.
pi_133568514
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 06:17 schreef OzBunyip het volgende:
Hoi allemaal,

Even een vraagje, niet zozeer mbt een kat, maar meer met een baasje, mijn man. We krijgen over 8 weken een Maine Coon kitten, Falkor. Hij zal dan 14 weken oud zijn.

Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag. Ik sta er zelf wel voor open om er een maatje voor hem bij te nemen, mocht blijken dat hij het alleen thuis niet trekt. Maar... mijn man vindt dat helaas niet zo'n goed idee. Hij neemt de kat van zijn ouders als voorbeeld, die kan makkelijk de hele dag alleen zijn. Manlief denkt dat dat voor Falkor dan ook wel zo zal zijn. Natuurlijk hoop ik dat het zo is, en we hebben genoeg plekjes voor Falkor om lekker hoog te zitten en uit het raam te kijken etc.

De vraag komt hierop neer... Hoe overtuig ik m'n man dat het best OK is om er een tweede kat bij te hebben, mocht het nodig zijn?
de meeste fokkers zullen niet blij zijn als je de kat alleen gaat houden.. Ik zou dus eigenlijk de mening van de fokker vragen als je gaat kijken.
Verder verschillen de meningen hierover heel erg, maar ik vind dat een kitten niet alleen hoort op te groeien. Als ze alleen zijn gaan ze heel erg slopen. Jij kan met spelen niet een andere kat vervangen. Daarnaast verliezen ze vaak sociale vaardigheden, ze weten uiteindelijk niet meer hoe ze moeten omgaan met andere katten.. Nadeel dus als je ooit wel een tweede kat wil.
pi_133568628
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:34 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

de meeste fokkers zullen niet blij zijn als je de kat alleen gaat houden.. Ik zou dus eigenlijk de mening van de fokker vragen als je gaat kijken.
Verder verschillen de meningen hierover heel erg, maar ik vind dat een kitten niet alleen hoort op te groeien. Als ze alleen zijn gaan ze heel erg slopen. Jij kan met spelen niet een andere kat vervangen. Daarnaast verliezen ze vaak sociale vaardigheden, ze weten uiteindelijk niet meer hoe ze moeten omgaan met andere katten.. Nadeel dus als je ooit wel een tweede kat wil.
:Y dat is de onmogelijke situatie waarin ik mijn adoptie dame zit. Ze vind het vreselijk om alleen te zijn maar heeft ook vreselijke hekel/angst voor andere katten
  zondag 24 november 2013 @ 11:49:42 #40
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_133568775
De fokker weet dat we verder geen dieren hebben.

Ik heb net voorzichtig bij m'n man gepolst of er toch misschien geen katje bij kan. Hij lijkt wel iets bij te draaien nu, dus er is hoop. Ik heb nog 8 weken om op hem in te praten ;)

Dat Falkor betere sociale vaardigheden leert en het huis niet zal slopen zijn goede argumenten hoor, die ga ik maar flink benadrukken de komende tijd. Wish me luck...
  zondag 24 november 2013 @ 11:55:19 #41
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_133568899
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:21 schreef quirina het volgende:
Oh en ff een vraag van mij.
Volgende maand zetten we de kerstboom weer neer..
Onze poes is een half jaartje oud en heeft dat nog nooit meegemaakt. Of ze gaat de boom slopen (zien als leuke speelboom) of zal misschien er stress krijgen?
Hoe mee om te gaan?
Gewoon laten gaan. Mocht ze er proberen in te springen, gewoon op tafel slaan.
pi_133568974
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:21 schreef quirina het volgende:
Oh en ff een vraag van mij.
Volgende maand zetten we de kerstboom weer neer..
Onze poes is een half jaartje oud en heeft dat nog nooit meegemaakt. Of ze gaat de boom slopen (zien als leuke speelboom) of zal misschien er stress krijgen?
Hoe mee om te gaan?
Dit jaar ga ik voor het eerst voor een grote boom, heb sowieso alles van plastic, gaat dat goed dan kan ik altijd nog glazen ballen aanschaffen :)
  zondag 24 november 2013 @ 12:05:11 #43
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_133569110
Zijn hier ook alleenstaande mensen die full-time werken en een kat hebben? Dus dat de kat echt fulltime alleen/buiten is? Geen oproep hoor, gewoon benieuwd :D
Don't call me Shirley
pi_133569290
Ik koop voor mijn kerstboom expres geen dure of vooral heel breekbare dingen. Ik heb een bonte kerstboom, met fel gekleurde plastic ballen en veel van die filten dingen en knuffeltjes wat je nu veel ziet in de winkels. Kat proof dus :P
Gelukkig heeft hij vorig jaar niet om gelegen, maar ik ben benieuwd of het dit jaar weer goed gaat.
pi_133569763
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:49 schreef OzBunyip het volgende:
De fokker weet dat we verder geen dieren hebben.

Ik heb net voorzichtig bij m'n man gepolst of er toch misschien geen katje bij kan. Hij lijkt wel iets bij te draaien nu, dus er is hoop. Ik heb nog 8 weken om op hem in te praten ;)

Dat Falkor betere sociale vaardigheden leert en het huis niet zal slopen zijn goede argumenten hoor, die ga ik maar flink benadrukken de komende tijd. Wish me luck...
Mag de kat snachts wel in de slaapkamer komen?

Anders is hij en overdag alleen, en snachts ook nog eens. Met alleen savonds een paar uurtjes aandacht ben ik bang dat het niet goed komt.

De kat bij zijn ouders, mag die vrij naar buiten? Is daar overdag ook niemand thuis? Sommige katten kunnen idd prima alleen zijn, vaak volwassen katten die geen andere katten gewend zijn of katten die vrij buiten mogen lopen (met de bijbehorende gevaren)
pi_133570530
Doe maar niet.

[ Bericht 91% gewijzigd door HetKlusKonijn op 24-11-2013 16:02:41 ]
pi_133570740
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 13:06 schreef Groengroen het volgende:
jullie zijn echt irritante mensen, zon beest is geen mens.
maar ik denk datie zich reuze eenzaam zal voelen als jij met zeikstem niet aanwezig bent.

Gatverdamme.

bijbehorende gevaren hahahah sjonge jonge
zijn wel belangrijkere dingen dan deze troep hier
Jouw topic toch
F&F / Katten gezocht voor mijn eendagskuikens
pi_133570758
zeker
pi_133576567
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:21 schreef quirina het volgende:
Oh en ff een vraag van mij.
Volgende maand zetten we de kerstboom weer neer..
Onze poes is een half jaartje oud en heeft dat nog nooit meegemaakt. Of ze gaat de boom slopen (zien als leuke speelboom) of zal misschien er stress krijgen?
Hoe mee om te gaan?
Wij hebben verleden jaar alleen de boom opgezet, geen ballen, geen lichtjes alleen slingers want ik zag de bui al hangen.
De volgende dag hebben we de boom weer opgeruimd omdat hij omver lag. Banjer is nu 1,5 jaar dus we gaan het weer proberen met een kale slinger boom.
pi_133576719
Hier is de combinatie kat en kerstboom geen probleem. Onze kat kijkt niet om naar de boom. Had voor de zekerheid de onderste ballen met lintjes vastgeknoopt ipv die kerstbal haakjes maar datw as dus niet nodig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133603956
Ik heb al 26 jaar katten en verleden jaar was het eerste jaar dat we geen kerstboom hadden, dus meestal gaat het goed, kat en kerstboom
pi_133604225
Hier ook. Ze taalt heel soms naar de balletjes, maar een "Hey!" doet het dan goed. Onze kat heeft nog nooit een balletje stukgemaakt of de boom omgegooid.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133606237
Vorig jaar geen kerstboom gehad omdat de katjes toen nog superjong waren. Ga het er dit jaar toch maar op wagen met een nepboom en nepballen. Ballen vastmaken met lintjes ipv haakjes is een goede tip!!!
En mocht de boom omdonderen, zetten we hem elke dag wel weer rechtop :P
  maandag 25 november 2013 @ 19:43:31 #54
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_133619170
Kerstboom durf ik niet aan eigenlijk met die 2 boeven van mij :') .

En degene die ooit bedacht heeft dat poezen tongen grover zijn dan katten tongen moet zijn wenkbrouwen toch eens laten likken door die 2 van mij :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:15:27 #55
8781 crew  Frutsel
pi_133636947
Wat voor kattegrind halen jullie eigenlijk en waar?

Ik heb al regelmatig gewisseld en reinig de bakken ook regelmatig grondig maar je betaald je best scheel voor een fatsoenlijke bak grind... op dit moment heb ik van die dozen van de c1000, met parfumgeur, maar die kosten ca 4,50 euro per doos en ik gebruik er twee per keer en dat is dan 9 euro in de week/a 10 dagen...

Ik heb wel eens van die 25 liter zakken gekocht maar ik vind het mega meer stinken als je die gebruikt, wat dan wel weer een stuk goedkoper is.

Bij zooplus haalde ik ook wel eens van die parfumzakken van 10 kilo maar die zijn ook een tientje per stuk?
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:16:06 #56
8781 crew  Frutsel
pi_133636962
en de kerstboom is trouwens geen probleem... om ff ontopic te blijven...
vooralsnog bleven ze er alle drie uit... hooguit dat ze ff ruiken en de onderste ballen gaan begluren of aanraken.
pi_133637149
En waarom koop je geen losse bus met geurmeuk? daar doe je echt heel lang mee :Y
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:23:00 #58
8781 crew  Frutsel
pi_133637166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:22 schreef Laysa het volgende:
En waarom koop je geen losse bus met geurmeuk? daar doe je echt heel lang mee :Y
Explain? :@
pi_133637197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:15 schreef Frutsel het volgende:
Wat voor kattegrind halen jullie eigenlijk en waar?

Ik heb al regelmatig gewisseld en reinig de bakken ook regelmatig grondig maar je betaald je best scheel voor een fatsoenlijke bak grind... op dit moment heb ik van die dozen van de c1000, met parfumgeur, maar die kosten ca 4,50 euro per doos en ik gebruik er twee per keer en dat is dan 9 euro in de week/a 10 dagen...

Ik heb wel eens van die 25 liter zakken gekocht maar ik vind het mega meer stinken als je die gebruikt, wat dan wel weer een stuk goedkoper is.

Bij zooplus haalde ik ook wel eens van die parfumzakken van 10 kilo maar die zijn ook een tientje per stuk?
Als je een klontvormend grit gebruikt kan je het langer gebruiken dan die 10 dagen. Een maand moet zeker lukken bij regelmatig uitscheppen.
pi_133637218


Dat strooi je gewoon elke keer door het grind...Dus kan je goedkoper grind gebruiken zonder geurtje erdoorheen....werkt hier heel goed met 2 katten :Y
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:28:09 #61
8781 crew  Frutsel
pi_133637288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:24 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Als je een klontvormend grit gebruikt kan je het langer gebruiken dan die 10 dagen. Een maand moet zeker lukken bij regelmatig uitscheppen.
Dat werd ook gezegd maar dat gaat hem echt niet worden... of ze poepen teveel of urine is te sterk, maar max is echt twee weken, zeker met dagelijks uitscheppen... afhankelijk van hoeveel kilo je er misschien in doet.?
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:28:32 #62
8781 crew  Frutsel
pi_133637298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:25 schreef Laysa het volgende:
[ afbeelding ]

Dat strooi je gewoon elke keer door het grind...Dus kan je goedkoper grind gebruiken zonder geurtje erdoorheen....werkt hier heel goed met 2 katten :Y
Interesting, thx O+
Daar ga ik eens naar kijken :Y
pi_133637306
Ik had grit van petsxl, klont goed, stuift weinig, babypoederluchtje maar veel uitloop.
Daarna die van de ah geprobeerd ( waar iedereen zo over te spreken is) maar dat beviel totaal niet. Grotere korrel en monder uitloop maar sterk chemisch luchtje en klont Veel minder goed.

Nu over op peewee en dat bevalt uitstekend. Ruikt niet, Kat ruikt weer naar kat. Schept makkelijk en amper uitloop. Enige nadeel is dat het zeefsysteem niet werkt bij diarree.
pi_133637334
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Interesting, thx O+
Daar ga ik eens naar kijken :Y
Dit merk is bij een grote AH te koop, maar bij petshop verkopen ze dit ook. wel een ander merk en zooplus zal het ook vast hebben
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:32:12 #65
8781 crew  Frutsel
pi_133637404
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:29 schreef Laysa het volgende:

[..]

Dit merk is bij een grote AH te koop, maar bij petshop verkopen ze dit ook. wel een ander merk en zooplus zal het ook vast hebben
Wat voor 'gewoon grind' gebruik jij daarnaast dan?
pi_133637437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat voor 'gewoon grind' gebruik jij daarnaast dan?
De groffe korrel van de AH, of het gewone merk van de C1000. Mijn katten houden niet van klontjes of houtkorrels :D
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:33:12 #67
8781 crew  Frutsel
pi_133637441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:28 schreef loecje het volgende:
Ik had grit van petsxl, klont goed, stuift weinig, babypoederluchtje maar veel uitloop.
Daarna die van de ah geprobeerd ( waar iedereen zo over te spreken is) maar dat beviel totaal niet. Grotere korrel en monder uitloop maar sterk chemisch luchtje en klont Veel minder goed.

Nu over op peewee en dat bevalt uitstekend. Ruikt niet, Kat ruikt weer naar kat. Schept makkelijk en amper uitloop. Enige nadeel is dat het zeefsysteem niet werkt bij diarree.
Beste vond ik nog deze



Maar betaal je 8 euro voor 7 kilo...en dat hakt er flink in
pi_133637449
en ja het is grit :@
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:37:38 #69
8781 crew  Frutsel
pi_133637556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:33 schreef Laysa het volgende:
en ja het is grit :@
Klopt ;)
gewone huismerken dus... ik kan het allicht een proberen voor die paar euro ;)
pi_133637691
http://www.zooplus.nl/sho(...)tenbakvulling/185344

ik vind dit ideaal, geen klonten scheppen maar alleen de drollen eruit zeven en de bak omscheppen. nooit stank, wel uitloop maar goed op te vangen met een matje voor de bak.

Zooplus heeft regelmatig 2+1 aanbiedingen en dan is t ook best te betalen
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:50:37 #71
8781 crew  Frutsel
pi_133637900
ik heb in elk geval een bestelling geplaatst incl die geurverdrijvers.. ben benieuwd

thx voor de tips!
pi_133638369
^O^
pi_133638517
Stank en hoeveelheid ontlasting heeft ook veel te maken met de voeding. Misschien daar ook eens naar kijken?

Bij stank zal de peewee trouwens ook geen succes zijn.
pi_133639636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:15 schreef Frutsel het volgende:
Wat voor kattegrind halen jullie eigenlijk en waar?

Ik haal de goedkoopste kattengrint die er is (niet klonterend) bij de Makro. Voor twee zakken ben ik ongeveer (incl. btw) 2.50 kwijt. Ik verschoon de bakken (2 stuks) twee maal per week en schep dagelijks. Één van onze katten weigert op klonterend-grit zijn behoefte te doen, en met speciale vochtabsorberende kristallen etc hoef ik al helemaal niet aan te komen. :')
Ik ben lang op zoek geweest naar grit als deze. Wij hebben witte katten, en de meeste grit zijn (of waren toendertijd) roze-achtig. Allemaal roze pootjes door je huis heen (en katten met roze poten). Vond ik niet zo'n succes. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133640644
Ik gebruik altijd klontvormend. Gebruik verschillende merken. Geurbinding is bij allemaal redelijk hetzelfde. Maar de klontvorming is bij de een beter dan de andere. Zorg dat je echt een 7cm laag erin heb zitten. Zodat als de kat plast het niet aan de bodem blijft vast zitten ( daar voorkom je veel geur mee) Ik koop altijd kattengrit in de aanbieding. Nu biokat bij jumper twee zakken van 20kg voor 18 euro ( de groene zakken met lentegeur). Ik heb vier katten en daar doe ik wel 5 a 6 weken mee. En ik schep iedere dag uit. Om de week maak ik de bak helemaal schoon. Grit wat erin zit en nog schoon is gaat er gewoon terug in dus dat gooi ik niet weg.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_133640772
zo deed ik het idd ook, vooral een goede laag grit helpt.
maar als grit niet goed klont zal je de bak af en toe helemaal leeg moeten gooien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Beste vond ik nog deze

[ afbeelding ]

Maar betaal je 8 euro voor 7 kilo...en dat hakt er flink in
ik bedoel deze

9,50 voor 15kg maar helaas niet overal goed verkrijgbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 26-11-2013 16:28:29 ]
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 15:47:44 #77
8781 crew  Frutsel
pi_133644430
Ik ga in elk geval wat proberen want idd zal het ook wel niet altijd 7 cm zijn in de bakken. Thx
pi_133645625
Ik geloof dat hier het antwoord op de katten vs kerstboom vraag staat F&F / Fototopic; Laat zien wat je huisdier met de kerstboom doet!
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133645756
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?

Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
pi_133646058
Ik heb een soort hout/papier korrels van Cats' best. Laatst wat anders geprobeerd maar toch weer terug op dit
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:04:59 #81
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133646671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:42 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik heb een soort hout/papier korrels van Cats' best. Laatst wat anders geprobeerd maar toch weer terug op dit
Gebruiken wij ook. Voordeel is dat je het gewoon in de plee kan gooien.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133646742
door de wc is ideaal op een appartement :)
hier gaat het nu de groene container in

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef Syd het volgende:
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?

Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
waarom zou grit beter zijn?
pi_133646795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:07 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom zou grit beter zijn?
Aanname, las aantal van jullie erover beginnen.

Deze houtkorrels gebruik ik:
pi_133646875
Ik wil dat ook gaan gebruiken, maar dan wel de gold variant van Cats' best. Ik lees dat die veel minder uitloop heeft dan de gewone en dat vond ik ook het enige nadeel van het spul.. Het scheelt vooral een hoop gesjouw. Klei-grit is net lood en dat merken we ook met het wegbrengen van de vuilniszak..
pi_133646921
ik ben juist van grit overgestapt naar houtkorrels. idd veel minder uitloop ;)
normaal de echte peewee korrels met bijbehorende bak wat het nog gemakkelijker maakt(worden regelmatig via marktplaats aangeboden).

nu tijdelijk de AH houtkorrels in een normale kattenbak. omdat we een zieke kat in huis hebben en ik de bak dagelijks leeg moet gooien ivm besmetting.
de AH korrels zijn goedkoper maar nemen duidelijk minder vocht op. op langere termijn dus niets goedkoper dan de peewee, maar nu ik de bak dagelijks leeg gooi wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 26-11-2013 17:35:18 ]
  woensdag 27 november 2013 @ 03:19:20 #86
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133666391
Hai, hier ben ik weer..
Was weer even geleden maar aangezien alles goed ging met m'n nieuwe kater had ik ook weinig vragen.

Zoals gezegd ging alles goed met m'n halve zwerfkater (aan komen lopen bij m'n zus, niet lang gezworven denk ik, kent huisregels zoals niet op het aanrecht, +/-4 jaar oud)
Hij voelde zich hier inmiddels thuis, sinds ik ben overgestopt op whiskas maaltijdzakjes is ie ook enorm aanhankelijk geworden (nooit geweten dat dat ook aan voer kan liggen), speelde veel en sliep ook in m'n slaapkamer op bed.

Maar sinds afgelopen week lijkt ie enorm bang voor de slaapkamer...
Woensdag zijn er wat werklui langsgeweest om de boel brandveilig te maken, zijn ook in m'n slaapkamer geweest.
Omdat ze daar moesten zijn heb ik wat oude kleding die op de grond lag op m'n bed gelegd en toen ze weer weg waren heb ik die stapel weer op de grond gelegd.
Da's het enige..
Ïk zou me kunnen voorstellen dat die stapel kleding naar m'n vorige kater (ook gecastreerd) ruikt en dat door de verplaatsing die geur is vrijgekomen.
Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?
Of is het 't kleine beetje verf (zo'n 10cm) dat ze op m'n verwarmingsbuis hebben gesmeerd (lag Karel wel vaak tegenaan, zo'n beetje z'n vaste plek)?

En belangrijker, hoe zorg ik dat Karel weer normaal gaat doen?
voerigens, liefst zonder Feliway..
't zal vast goed spul zijn maar ik vind het behoorlijk aan de prijzige kant dus evt als laatste redmiddel.
Karel heeft de vrijheid om te gaan en staan waar ie wil, alleen m'n balkon heeft ie mijn hulp bij nodig maar zelfs daar hoeft ie nooit lang op te wachten.
Hij kan dus ook gewoon m'n slaapkamer in maar hij blijft in principe bij de deur en ruikt, erg alert verder, schrikerig en kont naar beneden... bang...
Ik heb 'm al 2 keer opgetild en op m'n bed gezet (opzich een vertouwde plek voor 'm) maar ook dan zie ik aan z'n houding dat ie zich totaal niet op z'n gemak voelt.
Hij durft dan zelfs amper nog van m'n bed af te springen terwijl dat slechts zo'n 40cm hoog is.

Buiten en in de woonkamer heeft ie eigenlijk geen problemen, afgezien dat ie binnen niet veel meer speelt maar m'n slaapkamer is een groot probleem en de gang bij m'n slaapkamerdeur vind ie ook niet leuk maar daar moet ie wel langs als ie naar buiten wil.
Wie heeft er een goede oplossing?
  woensdag 27 november 2013 @ 03:22:52 #87
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133666399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef Syd het volgende:
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?

Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
Meeste katten vinden houtkorrels niet zo fijn aan de pootjes voelen en hebben liever grit, hoe fijn dat grit moet zijn ligt aan de kat (meeste katten vinden fijne grit fijner dan grove grit)
Wat grit betreft zou ik Tigerino nemen (de versie zonder geur)
klontert zeer goed, kan je poep en pis gewoon opscheppen (evt door de plee spoelen maar blijft soms aan het porcelein plakken, verstopt de boel)
maar makkelijker: kattenluik :D
pi_133666627
Probeer hem is z'n whiskas in de slaapkamer te geven, kijken hoe hij daarop reageerd. Verder bedverschonen zodat eventuele geurtjes weg zijn en de kamer laten luchten
pi_133666936
Ik denk dat karel geschrokken is omdat er vreemde mensen zijn veilige plekje (slaapkamer) binnengedrongen zijn. En hij zal nu allert zijn. Zal na een tijdje vast over gaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133668907
Hier ook voor het eerst een kerstboom icm met kat.

Beginnen mensen al meteen van ja je moet die kat er een keer ingooien en dan komen ze er daarna niet meer in.

Nou dat gaat dus niet gebeuren :( We hebben sinds kort een grote kamerplant en daar snuft ze ook alleen maar aan en slaat ze een enkele keer tegenaan. Dus ik zorg er wel voor dat ze eerst ff de boom goed kan bekijken e.d. voordat ik de ballen (van glas ;( ) er in hang.

En verder denk ik dan dat ik haar voor die 2-3 weken uit de woonkamer verban op t moment dat wij niet thuis zijn.
pi_133669069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 03:19 schreef SiGNe het volgende:
-knip-
Ik zou iig niks gaan forceren door 'm bv op bed te zetten, dat kan het nog enger maken voor 'm, ook al is dat goed bedoeld. Ik zou ook luchten en de boel verschonen, en met snoepjes of speeltjes gevuld met catnip of valeriaan de boel wat aantrekkelijker proberen te maken. En misschien heb je een krabpaaltje wat erg naar 'm ruikt, wat je bij de deur daar kan zetten? Als ie bang is, negeren. Met een beetje geduld komt dat vast weer goed :Y
pi_133669139
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier ook voor het eerst een kerstboom icm met kat.

Beginnen mensen al meteen van ja je moet die kat er een keer ingooien en dan komen ze er daarna niet meer in.

Nou dat gaat dus niet gebeuren :( We hebben sinds kort een grote kamerplant en daar snuft ze ook alleen maar aan en slaat ze een enkele keer tegenaan. Dus ik zorg er wel voor dat ze eerst ff de boom goed kan bekijken e.d. voordat ik de ballen (van glas ;( ) er in hang.

En verder denk ik dan dat ik haar voor die 2-3 weken uit de woonkamer verban op t moment dat wij niet thuis zijn.
Verbannen gaat hier niet lukken, maar ik ga het ook voor het eerst zien dit jaar met een grote boom. Heb wel bijna compleet plastic ballen, en 'n 11 jaar oude poes (type: wombat) die niet klimt, dus da's vast iets. Maar de erg speelse, in top conditie zijnde, 3 jaar oude onderzoeker kan wel 'ns voor wat updates in dat topic hier onder gaan zorgen :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:26 schreef valentijn101 het volgende:
Ik geloof dat hier het antwoord op de katten vs kerstboom vraag staat F&F / Fototopic; Laat zien wat je huisdier met de kerstboom doet!
pi_133669211
Mja ik kan gelukkig gewoon de deur van de woonkamer dichttrekken en dan heeft ze nog toegang tot een ruime hal, 2 slaapkamers en de keuken. Alleen zijn al dr favoriete ligplekjes in de woonkamer. Maar in de slaapkamers kan ze ook naar buiten kijken en ik kan ook een krukje of stoel dan even in de slaapkamer/gang zetten.

(zit te denken om de krabpaal (tot aan t plafond) voor die periode dan maar in de hal te zetten maar daar is vriendlief het niet zo mee eens :P )
pi_133669267
Als die paal in de buurt van de boom staat, zou ik 'm sowieso wel even verplaatsen, anders zou ze wel erg makkelijk bovenin die boom kunnen belanden ~:)
pi_133669344
Ik wil de boom eigenlijk op de plek van de paal hebben.

Dus denk wel dat dat gaat gebeuren. De paal moet toch nog een keer opnieuw in elkaar want heeft met verhuizen een klap gekregen. En ik heb sinds kort een trap dat ik erbij kan. Dus heb de hulp van vriendlief helemaal niet nodig :D
pi_133669513
Haha, you go girl, heb 'm zelf ook in elkaar gezet hier, prima te doen :Y Gelukkig staat dat ding hier in een hoek en komt de kerstboom heel ergens anders, al zou die hoek wel handig zijn om de boom op te vangen als het mis gaat. Maar mijn katten zijn zó lief, die doen zoiets vást niet. Toch? :')
pi_133669603
Ik zou blijven dromen tot het tegendeel is bewezen Holyme *)

Die van mij hengelen er 2-3 ballen uit en die hang ik dan hoger weer terug. Althans, dat was de afgelopen 2 jaar zo. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan :D
pi_133669644
Krabpaal staat hier ook in een hoek, dus dan kan die ook inderdaad de boom opvangen :)
pi_133669747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Puala het volgende:
Ik zou blijven dromen tot het tegendeel is bewezen Holyme *)

Die van mij hengelen er 2-3 ballen uit en die hang ik dan hoger weer terug. Althans, dat was de afgelopen 2 jaar zo. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan :D
Kijk, dat zijn de goede verhalen ^O^ Die paar ballen vind ik wel best, en ach, heb ook van die raamstickers waar afgelopen 2 jaar tegenaan gemept moest worden, die ga ik gewoon weer gebruiken als afleidingsmanoeuvre!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 november 2013 @ 21:18:52 #100
269689 crew  Viv
pi_133689758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil [...]

Dus denk wel dat dat gaat gebeuren.
:D

Mijn ervaring qua katten en kerstboompje: ze saboteren 'm niet bewust maar rennen soms zo hard er langs dat ie van het tafeltje kiept. :') Ik hang er dus alleen onbreekbare dingen in.
pi_133695410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 03:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Meeste katten vinden houtkorrels niet zo fijn aan de pootjes voelen en hebben liever grit, hoe fijn dat grit moet zijn ligt aan de kat (meeste katten vinden fijne grit fijner dan grove grit)
Wat grit betreft zou ik Tigerino nemen (de versie zonder geur)
klontert zeer goed, kan je poep en pis gewoon opscheppen (evt door de plee spoelen maar blijft soms aan het porcelein plakken, verstopt de boel)
maar makkelijker: kattenluik :D
Eens kijken of de mijne daar trek in hebben, eigenlijk niet zo bij nagedacht.

En ja kattenluik gaat niet werken hier in het appartement.
pi_133696752
Toch even een aanvulling, kom net huis, en het stinkt weer heerlijk naar poep :P

Maar ook bijna geur van mensenpoep, komt duidelijk uit de bak, en nee de drol ziet er gezond uit, haha.

Ik denk dat komt door voedsel, maar wat ik zo jammer vind in voedsel testen is dat ze bijna niks lusten en ik weer met een dure zak zit, ik ben niet iemand die ze euroshopper voer geeft dus wel kwaliteit voedsel.

http://www.zooplus.nl/sho(...)6ChrsCFYmN3godMy0ACg

Dit is het huidige voer voor beide maar de foto van de brokken zijn wel anders dan diezelfde zak bij de albertheijn (kan ook fout van de site zijn).

Dit is destijds gekozen omdat vanuit asiel geconstateerd werd dat 1 van de 2 gevoelige darmen zou hebben.

Ohja ik geef ze af en toe ook natvoer, zeg maar 1 klein bakje gedeeld met elkaar gemiddeld om de dag a om de drie dagen.

Iemand tips ?

PS ze zijn verder gezond en zeer actief/speels
pi_133696895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:35 schreef Syd het volgende:
Toch even een aanvulling, kom net huis, en het stinkt weer heerlijk naar poep :P

Maar ook bijna geur van mensenpoep, komt duidelijk uit de bak, en nee de drol ziet er gezond uit, haha.

Ik denk dat komt door voedsel, maar wat ik zo jammer vind in voedsel testen is dat ze bijna niks lusten en ik weer met een dure zak zit, ik ben niet iemand die ze euroshopper voer geeft dus wel kwaliteit voedsel.

http://www.zooplus.nl/sho(...)6ChrsCFYmN3godMy0ACg

Dit is het huidige voer voor beide maar de foto van de brokken zijn wel anders dan diezelfde zak bij de albertheijn (kan ook fout van de site zijn).

Dit is destijds gekozen omdat vanuit asiel geconstateerd werd dat 1 van de 2 gevoelige darmen zou hebben.

Ohja ik geef ze af en toe ook natvoer, zeg maar 1 klein bakje gedeeld met elkaar gemiddeld om de dag a om de drie dagen.

Iemand tips ?

PS ze zijn verder gezond en zeer actief/speels
Probeer eens Royal canin ik weet ff niet hoe die lijn precies heet, maar die is gericht op de stoelgang/vertering zeg maar..
pi_133697501
Oh en qua natvoer kan je ook almo nature geven. Het is wel wat duurder maar katten stinken er wel minder door. En er zitten geen rare toevoegingen in. Vlees is gewoon duidelijk vlees en vis is overduidelijk vis.
De poes hier is ook een kieskauw maar een hartje,gekookte koolvis en blikjes almo nature gaan er goed in bij haar.
  donderdag 28 november 2013 @ 00:04:31 #105
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133698017
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:05 schreef Syd het volgende:

[..]

Eens kijken of de mijne daar trek in hebben, eigenlijk niet zo bij nagedacht.

En ja kattenluik gaat niet werken hier in het appartement.
Tigerino bestel ik via Zooplus, doordat je de poep en plas er makkelijk uit kan scheppen doe je er erg lang mee, met 1 kat redt je makkelijk een maand per vulling.
pi_133698781
Ik gebruik classycat kattenbakvulling dat gaat ook niet stinken. Maar wel uitloop.
Dus maar een deurmatje voor de bak :')
  donderdag 28 november 2013 @ 00:48:02 #107
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_133699136
Het stinken komt vaak doordat de zuurgraad in de maag/darmen veel te laag ligt. Katten eten van nature rauw vers vlees. Door ze brokken en ander verwerkt voedsel te geven gaat de ph waarde naar beneden en dat verstoort de hele darmflora.

Je kunt ze bijvoorbeeld regelmatig wat rauwe kipfilet geven. Overal goedkoop te krijgen en de meeste katten zijn er gek op. En als jejezelf wilt overtuigen hoe goed het voor ze is moet je eens kijken hoe de vacht ervan gaat glanzen. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_133711709
Hoeveel gram droge brokjes moet een volwassen kater van 1,5 jaar per dag hebben?
Voorheen had ik altijd constant brokjes voor hem klaar staan, maar volgens de dierenarts(assistente) is hij wat te dik, hij weegt exact 6kg schoon aan de haak.
Naast de droge brokjes geef ik hem af en toe wat tonijn, waar hij echt gek op is, maar buiten de sporadische tonijn krijgt hij verder geen andere vormen van voer. Hij kan overigens niet naar buiten (ik woon op 3-hoog) dus hij krijgt misschien ook iets minder lichaamsbeweging dan de gemiddelde kat die wél naar buiten kan.

Wel moet ik als kanttekening maken dat het gewoon écht een groot dier is, niet echt een kater van gemiddelde grootte. Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Zelf vind ik hem niet écht te dik, oke hij heeft een kléin laagje spek, maar is ook gewoon serieus groot qua formaat. Ik geef hem trouwens "Smolke Chicken & Rice" wat hij volgens mij wel érg lekker vindt, en wellicht daardoor wat meer eet dan hij eigenlijk zou moeten doen ;)
pi_133712098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:35 schreef F10F30 het volgende:
Hoeveel gram droge brokjes moet een volwassen kater van 1,5 jaar per dag hebben?
verschilt per soort brokken. dus even op de verpakking kijken.

wat je ook kan doen is wegen hoeveel hij nu eet (bij onbeperkt brokken; brokken bijvullen en wegen en 24uur later wegen hoeveel er nog over is. ) en die hoeveelheid langzaam! verminderen. en vooral naar je kat blijven kijken.
  Spellchecker maandag 9 december 2013 @ 23:47:55 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134103554
Mijn kat (16 jaar) doet haar behoefte weleens onder de eettafel .... of achter de bank .... ze kan altijd bij de kattebak ...
ze krabt ook niet altijd alles goed "onder" , en het ligt ook weleens net op de rand van de bak ....

Ik dacht dat ze niet lekker in de bak zat vanwege de kap die erop zit , en heb die eruit gehaald .... maakt niet uit. Hier ook "uitloop" . Ik gebruik huismerkgrit van Dirk van den Broek.

's Nachts gaat ze altijd naar buiten, en als ze 's morgens binnenkomt is het eerste wat ze doet een paar slokjes drinken en een paar harde brokjes eten, en daarna op de bak .... gggrrrrrrrrrrr (geen kattenluik en de bak staat in de tuinkamer).
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:27:24 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134104919
Hebben jullie je kat wel eens een muis in zijn geheel op zien eten?

En eten (pikken :P) jullie katten brood?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Spellchecker dinsdag 10 december 2013 @ 00:37:18 #112
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134105189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:27 schreef Catch22- het volgende:
Hebben jullie je kat wel eens een muis in zijn geheel op zien eten?

En eten (pikken :P) jullie katten brood?
Nee en nee.
Ze speelt er wel mee, en vreet 'm misschien aan, maar verder niet. (Dan pak ik 'm ook af ... )
En brood pikken? Ook niet. :D
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:42:48 #113
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_134105321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:27 schreef Catch22- het volgende:
Hebben jullie je kat wel eens een muis in zijn geheel op zien eten?

En eten (pikken :P) jullie katten brood?
Nooit gezien. Als hij ze vangt eet ie ze ws ter plekke op. Hij krijgt wel eendagskuikens. Krak krak, smak smak :9

Brood interesseert hem niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:55:46 #114
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_134105599
Mocht iemand hier nog wat kleingeld over hebben http://poesinnood.wordpress.com .

Ik vind het super wat hun doen met een straat poes en haar kittens daar in Brazilië :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_134105978
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:55 schreef DaMook het volgende:
Mocht iemand hier nog wat kleingeld over hebben http://poesinnood.wordpress.com .

Ik vind het super wat hun doen met een straat poes en haar kittens daar in Brazilië :) .
Overal zijn dieren in nood ik wordt hier zo moedeloos van.
  dinsdag 10 december 2013 @ 01:19:37 #116
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_134106018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 01:17 schreef vronie het volgende:

[..]

Overal zijn dieren in nood ik wordt hier zo moedeloos van.
Heb je helemaal gelijk in :Y , maar ik denk ach een keer posten kan geen kwaad, ik ga er hier verder ook niet mee spammen ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_134107739
Dit jaar toch maar een kunstkerstboom gekocht. Versierd met onbreekbare dingen en gewone ballen die ik met lintjes heb vastgebonden. Maar mevrouw kijkt er niet naar om! Ze gaat heel soms onder de bon liggen en kijkt soms wat verliefd naar de lampjes, verder niks aan de hand. Jee!
Kwak
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:26:22 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134107887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef maily het volgende:

[..]

Nee en nee.
Ze speelt er wel mee, en vreet 'm misschien aan, maar verder niet. (Dan pak ik 'm ook af ... )
En brood pikken? Ook niet. :D
ik zag Fiep dat beest gewoon opschrokken. Je zag echt dat staartje in haar bek verdwijnen.

En ot springt op t aanrecht om brood te eten als dat ligt te ontdooien. Ik leg t daarom altijd in de magnetron maar mijn vriendin vergeet t nogal eens.

Wij hebben trouwens ook een kerstboom gehaald, een echte, maar daar kijken ze ook niet naar om.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134107950
Ik heb o.a. kleine kerst beertjes(knuffeltjes) in mijn kerstboom hangen, maar Hero vind die toch wel heel interessant.. Vond er vanmorgen 3 op de grond, waarvan 2 met het touwtje doorgebeten ;(
En de slinger lag er half af. Voor volgend jaar koop ik wel gewoon extra plastic kerstballen..
Toch vind ik het gek, want vorig jaar had hij er weinig interesse in.
pi_134108365
Misschien parfum op spuiten? Dan ruikt en smaakt het vies voor hem :)
pi_134127011
Poezel vind kerstboom helemaal te gek!
Mept graag tegen de plastic kerstversiering en heeft al een slinger weggekaapt ( die hangen we niet meer in de boom).
We zitten er met de plantenspuit naast maar die boom vind ze zo mooi speelgoed dat ze het blijft proberen de stinkerd!
En ach die spat water .... Like she cares :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 december 2013 @ 22:34:24 #122
269689 crew  Viv
pi_134134134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:26 schreef Catch22- het volgende:
En ot springt op t aanrecht om brood te eten als dat ligt te ontdooien. Ik leg t daarom altijd in de magnetron maar mijn vriendin vergeet t nogal eens.
Ik dacht eens een plakje roggebrood onbeheerd achter te kunnen laten op het aanrecht. Ik had me nog niet omgedraaid of Kyran zat er uitgebreid aan te likken. :') Sta je daar met je goede bedoelingen qua zo min mogelijk graan in het kattenvoer. }:|
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:36:12 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134134222
Haha ja. Ot vreet er gewoon echt een gat in. Dom beest.

40cm verder hangt droge worst. Daar blijven ze dan af
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134135999
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:03 schreef quirina het volgende:
Poezel vind kerstboom helemaal te gek!
Mept graag tegen de plastic kerstversiering en heeft al een slinger weggekaapt ( die hangen we niet meer in de boom).
We zitten er met de plantenspuit naast maar die boom vind ze zo mooi speelgoed dat ze het blijft proberen de stinkerd!
En ach die spat water .... Like she cares :')
Mijn kat lijkt het echt geen f*ck te interesseren. Ze heeft er een beetje aangesnuffeld verder niks. Sinds vandaag de lampjes erin gehangen en toen heeft ze er één keer tegen aangetikt en wederom negeert ze hem verder. Dr hebben al ballen in gelegen en daar deed ze niks mee. Ben dus benieuwd hoe het gaat als die morgen er in hangen :o Maar denk wel dat het goed moet komen.

Ze is nu alleen één van dr favo plekjes even kwijt deze weken. Kerstboom staat namelijk op de plek van de krabpaal en die staat half opgebouwd in de gang (gaan we ook pas weer helemaal tot het plafond neerzetten in de woonkamer, want moeten nog wat verstevigingen e.d. worden aangebracht). Gelukkig vind ze het ook erg aangenaam om op een krukje voor de verwarming te liggen :)
pi_134136926
Twee jaar geleden sloeg de jongste de ballen nog uit de boom, vorig jaar werd dat al minder en dit jaar zal hij er wel mee stoppen....mag ook wel eens na 15 jaar. :P De oudste, ruim 18,5, heeft haar kerstboomperikelen al jaren geleden aan de wilgen kerstboom gehangen maar ik vertrouw ze nog steeds niet 100%, ze hebben wel vaker dat ze ineens met iets stoppen om een tijdje later gewoon door te gaan waar ze waren gebleven. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134137060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik dacht eens een plakje roggebrood onbeheerd achter te kunnen laten op het aanrecht. Ik had me nog niet omgedraaid of Kyran zat er uitgebreid aan te likken. :') Sta je daar met je goede bedoelingen qua zo min mogelijk graan in het kattenvoer. }:|
Hier maken ze gewoon de koelkast open (als ik er geen slot op zou hebben)....ben je bezig in de keuken en dus is het slot eraf omdat je net in de koelkast moest wezen staat meneer ineens naast je de koelkast open te trekken en als je dan zegt "Gaat die fijn?"" dan krijg je een blik van "Is er wat? :{ " Dat slot zit er inmiddels een jaar of 14 op dus hij zou het toch zo langzamerhand moeten weten dat het een doel heeft. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Spellchecker woensdag 11 december 2013 @ 00:18:24 #127
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134138283
Heb vandaag van die soliconen korrels gekocht van Vitakraft .... ben benieuwd ....
pi_134138372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:18 schreef maily het volgende:
Heb vandaag van die soliconen korrels gekocht van Vitakraft .... ben benieuwd ....
Lekker spul! Wij zijn ermee gestopt, want 2 van de 8 kregen last van hun longen -O-
  Spellchecker woensdag 11 december 2013 @ 12:24:34 #129
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134145767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Lekker spul! Wij zijn ermee gestopt, want 2 van de 8 kregen last van hun longen -O-
O .... ik wacht het af, moet het nog in de bak doen ....

Is het nou weer over bij jullie?
pi_134149273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:24 schreef maily het volgende:

[..]

O .... ik wacht het af, moet het nog in de bak doen ....

Is het nou weer over bij jullie?
Een van de 2 had al niet zulke beste longen en kreeg daar steeds meer last van. Vooral na bakbezoek. Ook bij onszelf sloeg het op de longen (bij het erin doen; als het eenmaal neergedaald was, dan ging het wel).

Dus wij zijn ermee gestopt. Ik doe geen uitspraken over oorzaak en gevolg, want dat zou idioot zijn, maar zijn longen zijn redelijk slecht gebleven, alleen heeft hij nu geen extra last meer als hij op de bak gaat.
  Spellchecker woensdag 11 december 2013 @ 14:18:33 #131
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134149375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef Queller het volgende:

[..]

Een van de 2 had al niet zulke beste longen en kreeg daar steeds meer last van. Vooral na bakbezoek. Ook bij onszelf sloeg het op de longen (bij het erin doen; als het eenmaal neergedaald was, dan ging het wel).

Dus wij zijn ermee gestopt. Ik doe geen uitspraken over oorzaak en gevolg, want dat zou idioot zijn, maar zijn longen zijn redelijk slecht gebleven, alleen heeft hij nu geen extra last meer als hij op de bak gaat.
Ik ga de bak buiten vullen .....

En dan benieuwd of ze er op wil ...
pi_134149527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:18 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ga de bak buiten vullen .....

En dan benieuwd of ze er op wil ...
Dat is een slim idee!

Op zich vonden ze het heerlijk hoor. Een beetje eng in het begin (ik denk vanwege het andere geluid). Succes ^O^
  † In Memoriam † donderdag 12 december 2013 @ 12:56:37 #133
43556 miss_dynastie
pi_134185966
Iemand ervaring met staaroperaties bij de kat? Ook qua kosten? Ik heb een angstig vermoeden dat mijn meiske staar heeft en ik ga dat natuurlijk binnenkort laten checken bij de dokter, maar ik hoor graag vast wat ervaringen :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:08:16 #134
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_134257726
Mijn kater vind die snacks van cosma, gevriesdroogde stukjes kip lekker. Dacht ik gisteren hem eens te verwennen met verse kip. Hij is namelijk sinds gisteren een maand hier ;)
Maar hij wil er niet van weten, rauw of gekookt, hij ruikt en likt er eens aan en kijkt er niet meer naar om.

Moet ik blijven proberen en gaat ie het uiteindelijk wel eten of is dat een verloren zaak? En wat mag ik hem eigenlijk nog geven van vers vlees?

Nu krijgt hij enkel brokjes en die gevriesdroogde kip snacks want natvoer haalt meneer zijn neus voor op. Kieskeurig ventje hehe.
pi_134355767
Onze poes, Gaia, braakt de laatste tijd vaak als ze natte brokjes heeft gegeten. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ze is ruim 6 jaar oud, ze krijgt altijd al een combinatie van droog en nat voer, is niet iets in gewijzigd.
pi_134355847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Mijn kater vind die snacks van cosma, gevriesdroogde stukjes kip lekker. Dacht ik gisteren hem eens te verwennen met verse kip. Hij is namelijk sinds gisteren een maand hier ;)
Maar hij wil er niet van weten, rauw of gekookt, hij ruikt en likt er eens aan en kijkt er niet meer naar om.

Mijn monster wil alleen de kip die op mijn bordje ligt |:(
Volgens mij is er niks mis met alleen brokjes, is compleet voer
pi_134380591
Hoi, vraagje... Poes heeft sinds vanavond ineens een tranend rood oog, dat ze ook dichtknijpt. Het is echt van het ene op het andere moment begonnen. Ik zag het nadat ik haar het toilet had uitgewerkt omdat ze weer aan de toiletrollen aan t krabben was. Ik denk dat er misschien iets in haar oog gestoten is (randje plastic van de zak in de prullenbak oid?), omdat het zó plotseling is.

Of kan dat met een gewone oogontsteking ook?

Ze ligt nu lekker te slapen, net was ze erg aan t wrijven met haar pootje.

Ik denk dat ik vriendje morgen maar langs de dierenarts stuur met haar, dan moet hij een dagje /ochtendje vrij nemen... Jullie nog advies?
Kwak
pi_134383872
Klinkt indedaad alsof er iets in het oog zit of heeft gezeten. Kun je zien of er nog iets in zit? Die van mij heeft wel eens last van een grasje in haar oog gehad. De DA had het er zo uit. Beetje zalf meegekregen en ¤65 achtergelaten. (Ik heb een alleen in het weekend ziek poes }:| )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_134384431
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:56 schreef valentijn101 het volgende:
Klinkt indedaad alsof er iets in het oog zit of heeft gezeten. Kun je zien of er nog iets in zit? Die van mij heeft wel eens last van een grasje in haar oog gehad. De DA had het er zo uit. Beetje zalf meegekregen en ¤65 achtergelaten. (Ik heb een alleen in het weekend ziek poes }:| )
hm, ze had net een grote heldere traan op haar wang en t oog leek al wat minder rood. ik dep zo nog even met wat lauw gekookt water maar ik denk dat t misschien gewoon een haartje scheef oid is geweest, zag er ook niks in zitten. ze houdt nogal van met haar gezicht op harde randjes raggen dus misschien heeft ze te hard met dr oog op t hoekje van een kartonnen doos geschurkt ofzo...
Kwak
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:49:37 #140
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134386996
Hmm.. mijn kater heeft de laatste dagen ook zoiets, laat het alleen niet echt toe dat ik in z'n oog kijk en ik kan verder ook niks zien zitten (een haar of kras bijv.).
Ik ga een beetje uit van een kras op z'n netvlies door een andere kat, de mijne schuwt een gevecht niet.
begin van de avond heb ik weer proberen te kijken maar z'n knipvlies zat ervoor.

Gister en eergister had ik overigens het gevoel dat het wat minder was geworden maar vandaag knijpt ie toch weer met z'n oog en houdt het redelijk dicht.

Opzich heeft het netvlies van katten een herstellend vermogen, dus in het geval van een kras zal het helen en heeft de kat er verder geen last meer van.
Wat dat betreft maak ik me ook geen zorgen maar zo te zien voelt het niet lekker.
Zelf heb ik lenzen en ook weleens problemen met een oog en dat voelt ook absoluut niet fijn dus ik hoop dat Karel er ook snel geen last meer van zal hebben.

Maar toch.. als er iets in het oog zit, hoe kan je dat er dan zelf uithalen als je het niet kan zien?
pi_134389800
Dierenarts kan het wel zien.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:51:15 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134390041
Hoeft niet per se iets in het oog te zijn. Heb wel meegemaakt dat het om een ontsteking ging diep in de gehoorgang.

Ik zou ernaar laten kijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_134390127
Je ziet er inmiddels niks meer aan, heb t idee dat er een haar in zat. Die kwam er uit met deppen volgens mij. Maar ik houd het in de gaten.
Kwak
pi_134394412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:49 schreef SiGNe het volgende:


Maar toch.. als er iets in het oog zit, hoe kan je dat er dan zelf uithalen als je het niet kan zien?
Een DA weet een manier om het ooglid ehhh... lijkt op omklappen. Zodat je kunt zien of daar iets zit. Misschien eens navragen bij Bea onze eigen Fok! DA?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 18 december 2013 @ 13:29:50 #145
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134401706
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Een DA weet een manier om het ooglid ehhh... lijkt op omklappen. Zodat je kunt zien of daar iets zit. Misschien eens navragen bij Bea onze eigen Fok! DA?
Ik denk dat ik maar een afspraak ga maken bij dierenarts, mijn kater is niet een van de makkelijkste en behoorlijk sterk dus een ooglid bij 'm omklappen lijkt me niet in m'n eentje te doen.
net weer gekeken en niks te zien, knipvlies wel een beetje rood (door de irritatie lijkt me).
pi_134415123
Ik kan 3 dagen drollen gaan verzamelen omdat een van onze katten al ruim een week stinkende dunne poep heeft ... bewaren in de koelkast ... hmm :P
pi_134415210
met dit weer kan je het ook prima buiten bewaren ;)

met een beetje pech mag ik vanaf zaterdag ook weer 3dagen ontlasting verzamelen.
pi_134415407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar een afspraak ga maken bij dierenarts, mijn kater is niet een van de makkelijkste en behoorlijk sterk dus een ooglid bij 'm omklappen lijkt me niet in m'n eentje te doen.
net weer gekeken en niks te zien, knipvlies wel een beetje rood (door de irritatie lijkt me).
ook onder het ooglid gekeken?
ik dacht bij onze kat ook dat het wel meeviel met het oogje maar bij de DA bleek het onder het ooglid behoorlijk ontstoken.
nu 2x daags oogdruppels/gel... dat is nog niet zo gemakkelijk bij een bang katje.
  woensdag 18 december 2013 @ 19:43:16 #149
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134416049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:28 schreef loecje het volgende:

[..]

ook onder het ooglid gekeken?
ik dacht bij onze kat ook dat het wel meeviel met het oogje maar bij de DA bleek het onder het ooglid behoorlijk ontstoken.
nu 2x daags oogdruppels/gel... dat is nog niet zo gemakkelijk bij een bang katje.
dat is me nog niet gelukt om daar te kijken
pi_134426292
Oog van poes is weer helemaal in orde. Even groot en wit als de andere, geen extra tranen en niet knipperen/knijpen/wrijven. Gelukkig maar!
Kwak
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:15:52 #151
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_134765446
vraagje ;p

Ik heb net mijn kat kip gegeven, krijgt ze wel vaker, maar nu is ze helemaal gek, zit luid te mauwen, rent de hele kamer door met een stukje. komt iemand dat bekend voor? ;p is het blijdschap ofzo? ;p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_134774958
Hero heeft besloten dat kerst officieel over is en dat de boom dus weg mag. Die vonden we net op de grond }:|
pi_134775088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 02:01 schreef Dragonberry het volgende:
Hero heeft besloten dat kerst officieel over is en dat de boom dus weg mag. Die vonden we net op de grond }:|
wel fijn dat hij ook echt wacht tot kerst voorbij is! ^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_134777872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:15 schreef LPFAN het volgende:
vraagje ;p

Ik heb net mijn kat kip gegeven, krijgt ze wel vaker, maar nu is ze helemaal gek, zit luid te mauwen, rent de hele kamer door met een stukje. komt iemand dat bekend voor? ;p is het blijdschap ofzo? ;p
Denk dat ze gewoon blij is dat ze is wat anders te eten krijgt ;)
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:27:46 #155
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134780331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:56 schreef valentijn101 het volgende:
Klinkt indedaad alsof er iets in het oog zit of heeft gezeten. Kun je zien of er nog iets in zit? Die van mij heeft wel eens last van een grasje in haar oog gehad. De DA had het er zo uit. Beetje zalf meegekregen en ¤65 achtergelaten. (Ik heb een alleen in het weekend ziek poes }:| )
Zo eentje heb ik ook gehad :D :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_134786090
Na 2 jaar kat-loos te zijn geweest vandaag een poes(je) opgehaald in het asiel O+ Ze is ongeveer een half jaar oud, en weegt net geen 2 kilo.

Nu heb ik alleen een vraagje; onze oude kat had zijn hele leven lang (19 jaar) speciaal dieetvoer, dus ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat en hoeveel een gewone kat eet :P Ik kan me herinneren dat ik hier heb gelezen dat sommige users brokjes bestelden omdat die gezonder (en goedkoper?) waren. Weet iemand hier meer over?

Ik heb nu gewoon maar een zak brokjes van Whiskas uit de winkel gevist, en een aantal verschillende smaken natvoer van Gourmet, maar ik was niet van plan dat altijd te doen :+
pi_134788505
Gisterenavond een kater binnen gehaald die al dagen op straat zat te mauwen. Maandag kijken of ie gechipt is en in de buurt wat folders gehangen.
Gevonden in Amsterdam oost:



Is een superlieve kater die niet gesteriliseerd is.
pi_134788568
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:19 schreef Kadooosh het volgende:
Gisterenavond een kater binnen gehaald die al dagen op straat zat te mauwen. Maandag kijken of ie gechipt is en in de buurt wat folders gehangen.
Gevonden in Amsterdam oost:

[ link | afbeelding ]

Is een superlieve kater die niet gesteriliseerd is.
Wat een snoes!
pi_134788622
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat een snoes!
Het is dat ik al een poes heb anders was ie welkom. Is een enorme spinnerd, keiharde kopjes :D ..
Hoewel ie het niet zo fijn vind op 4 hoog denk ik. Wou nu al bijna uit het raam klimmen.
pi_134788629
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:18 schreef fh101 het volgende:
Na 2 jaar kat-loos te zijn geweest vandaag een poes(je) opgehaald in het asiel O+ Ze is ongeveer een half jaar oud, en weegt net geen 2 kilo.

Nu heb ik alleen een vraagje; onze oude kat had zijn hele leven lang (19 jaar) speciaal dieetvoer, dus ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat en hoeveel een gewone kat eet :P Ik kan me herinneren dat ik hier heb gelezen dat sommige users brokjes bestelden omdat die gezonder (en goedkoper?) waren. Weet iemand hier meer over?

Ik heb nu gewoon maar een zak brokjes van Whiskas uit de winkel gevist, en een aantal verschillende smaken natvoer van Gourmet, maar ik was niet van plan dat altijd te doen :+
Kijk eens op zooplus.nl. Daar staan verschillende nat en droogvoer brokken op met uitleg en reacties van kattenbaasjes.
pi_134788680
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:22 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Het is dat ik al een poes heb anders was ie welkom. Is een enorme spinnerd, keiharde kopjes :D ..
Hoewel ie het niet zo fijn vind op 4 hoog denk ik. Wou nu al bijna uit het raam klimmen.
Hij ziet er wel goed gevoed uit. Ik denk dat hij erg gemist wordt door iemand :)
pi_134788857
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hij ziet er wel goed gevoed uit. Ik denk dat hij erg gemist wordt door iemand :)
Mja hij zat telkens voor 1 trappenportiek dus ik ben bang dat ie door iemand daar eruit is gezet. Wonen hier veel Marokkanen en die zijn meestal niet zulke dierenvrienden.
Misschien omdat ie aan sproeien was of omdat ze de rekening voor het steriliseren te duur vinden.

Is in ieder geval wel goed gesocialiseerd. Ook gelijk de bak op toen ik hem neerzette :P.
pi_134788862
Even een vraag over de vachtverzorging van oude katten.

Onze rooie kater is nu 16,5 jaar en heeft zijn vacht altijd prima zelf onderhouden. De laatste tijd krijgt hij wat klitten en viltvorming op sommige plekken. Ik denk omdat hij er wat minder goed bijkomt.
Ik probeer die plekken eruit te kammen, en dat lukt nog steeds, maar leuk vindt hij het niet.

Is het normaal dat zijn vacht begint te klitten?
pi_134788987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:27 schreef lily het volgende:
Even een vraag over de vachtverzorging van oude katten.

Onze rooie kater is nu 16,5 jaar en heeft zijn vacht altijd prima zelf onderhouden. De laatste tijd krijgt hij wat klitten en viltvorming op sommige plekken. Ik denk omdat hij er wat minder goed bijkomt.
Ik probeer die plekken eruit te kammen, en dat lukt nog steeds, maar leuk vindt hij het niet.

Is het normaal dat zijn vacht begint te klitten?
Is normaal dacht ik bij oudere katten. Geloof dat ik ooit gehoord had dat de tong slijt en dat ze zichzelf daardoor niet meer goed kunnen wassen.
pi_134789041
Wij hebben eerder een kater van 16 gehad en die had dat niet (hij is ook niet ouder geworden dus hoe het bij hem zou zijn geweest weet ik verder niet).
pi_134789200
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:31 schreef lily het volgende:
Wij hebben eerder een kater van 16 gehad en die had dat niet (hij is ook niet ouder geworden dus hoe het bij hem zou zijn geweest weet ik verder niet).
Lily _O_ zo heet mijn poes :P

De 18 jarige poes van mijn moeder heeft het nu ook.. veel kammen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 16:35:15 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134789204
ja, is normaal. Heeft er volgens mij ook mee te maken dat de kat minder lenig wordt en wassen daardoor lastiger gaat.

Ik trok de klitten naar de zijkanten toe los en dan kon ik naar boven vrij gemakkelijk het losse haar eruit trekken. Vond de poes niet vervelend. Kammen lijkt me pijnlijker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_134789398
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:35 schreef Lienekien het volgende:
ja, is normaal. Heeft er volgens mij ook mee te maken dat de kat minder lenig wordt en wassen daardoor lastiger gaat.

Ik trok de klitten naar de zijkanten toe los en dan kon ik naar boven vrij gemakkelijk het losse haar eruit trekken. Vond de poes niet vervelend. Kammen lijkt me pijnlijker.
Ja, het kammen vindt hij inderdaad pijnlijk. Even kijken of het anders kan..
Het zit vooral op zijn rug aan de staartkant.
pi_134789421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:35 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Lily _O_ zo heet mijn poes :P

De 18 jarige poes van mijn moeder heeft het nu ook.. veel kammen.
Die van ons heet Jari :)

en 18! mooie leeftijd. Ik hoop dat Jari dat ook gaat halen.
pi_134789528
Vuurwerk verkoop vandaag begonnen.
Katten maar binnen houden tot 2 januari ;).

Ben blij dat we die kater hebben kunnen redden van het vuurwerk komende dagen.

Hij zou zeker wel vlooien kunnen hebben? Of valt dat wel mee in de winter?

[ Bericht 17% gewijzigd door Kadooosh op 28-12-2013 16:53:44 ]
pi_134792566
fijn dat hij binnen is. zag hier ook alweer jochies met vuurwerk richting dieren gooien, stel idioten.

is er geen DA in de buurt die spoeddienst heeft? bellen kan altijd, vaak willen ze wel ff gratis de chip scannen als ze nog aanwezig zijn.
mocht hij wel gechipt zijn (wat me niet waarschijnlijk lijkt bij een ongecastreerde kater) dan kan hij misschien vanavond nog terug naar zijn huisje. wel zo fijn met de feestdagen.

edit: owja en melden bij amivedi natuurlijk, voor het geval je daar nog niet aan had gedacht ;)
pi_134796575
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kijk eens op zooplus.nl. Daar staan verschillende nat en droogvoer brokken op met uitleg en reacties van kattenbaasjes.
Thanks, heb even snel gekeken en het zag inderdaad goed uit. Zal er binnenkort eens een keertje goed voor gaan zitten :)

Voorlopig is ze nog niet uit het hoekje gekropen waar ze ruim vijf uur geleden is gaan zitten :P
pi_134810206
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:20 schreef fh101 het volgende:

[..]

Thanks, heb even snel gekeken en het zag inderdaad goed uit. Zal er binnenkort eens een keertje goed voor gaan zitten :)

Voorlopig is ze nog niet uit het hoekje gekropen waar ze ruim vijf uur geleden is gaan zitten :P
ik bestel via zooplus altijd Bozita natvoer, regelmatig zijn er aanbiedingen. Dan gelijk 20kg in een keer, kan je maanden vooruit (en de postbode vindt dat ook erg leuk :) )
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 december 2013 @ 00:55:29 #174
269689 crew  Viv
pi_134812869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:39 schreef lily het volgende:
Ja, het kammen vindt hij inderdaad pijnlijk. Even kijken of het anders kan..
Het zit vooral op zijn rug aan de staartkant.
Ik heb een kater die van nature snel klitten krijgt, bij hem werkt een Matt Breaker heel goed, hiermee kan je een klit in kleinere stukjes snijden waardoor het minder aan de huid trekt (=pijn) bij het uitkammen. :Y)
  zondag 29 december 2013 @ 01:01:33 #175
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_134813096
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:57 schreef Broodboor het volgende:

[..]

ik bestel via zooplus altijd Bozita natvoer, regelmatig zijn er aanbiedingen. Dan gelijk 20kg in een keer, kan je maanden vooruit (en de postbode vindt dat ook erg leuk :) )
Ik had laatst 2 zakken voer van elk 10 kilo en 2 zakken grit van elk 14 kilo :D , heeft ie wel netjes 1 verdieping omhoog gebracht :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 29 december 2013 @ 01:40:00 #176
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134814363
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:57 schreef Broodboor het volgende:

[..]

ik bestel via zooplus altijd Bozita natvoer, regelmatig zijn er aanbiedingen. Dan gelijk 20kg in een keer, kan je maanden vooruit (en de postbode vindt dat ook erg leuk :) )
Goed spul, Bozita.. en het komt neer op 1,16 per pakje (waar je 3-4 maaltijden per kat uit kan halen)
uiteindelijk goedkoper per kilo dan een hoop andere merken incl. Whiskas uit de supermarkt.

Alleen balen dat mijn kater dan weer geen trek heeft in Bozita, kwam erop neer dat ik het elke keer weg kon flikkeren want meneer wilde het niet eten, andere smaken ook niet.
Whiskas gaat er dan wel weer in, alleen jammer dat daar granen en suikers inzit.
pi_134814667
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 01:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Goed spul, Bozita.. en het komt neer op 1,16 per pakje (waar je 3-4 maaltijden per kat uit kan halen)
uiteindelijk goedkoper per kilo dan een hoop andere merken incl. Whiskas uit de supermarkt.

Alleen balen dat mijn kater dan weer geen trek heeft in Bozita, kwam erop neer dat ik het elke keer weg kon flikkeren want meneer wilde het niet eten, andere smaken ook niet.
Whiskas gaat er dan wel weer in, alleen jammer dat daar granen en suikers inzit.
Zijn granen niet goed dan? Het klinkt niet heel natuurlijk, maar kan het ook echt kwaad? Bozita neem ik mee, dank je!
pi_134814832
Katten kunnen geen granen verwerken en zijn er ook vaak overgevoelig of zelfs echt allergisch voor. Dit leid tot stinkende ontlasting. 1 van mijn katten gaat er echt heel erg van stinken! Ze krijgen bij mij whiskas natvoer varianten zonder granen en graanvrije brokken van Sanabelle :9
  zondag 29 december 2013 @ 02:00:38 #179
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134814926
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 01:50 schreef fh101 het volgende:

[..]

Zijn granen niet goed dan? Het klinkt niet heel natuurlijk, maar kan het ook echt kwaad? Bozita neem ik mee, dank je!
Het is geen onderdeel van het natuurlijke dieet.. Katten krijgen hoogstens granen binnen via de maag van hun prooi (muizen/vogels), deze granen zijn al gedeeltelijk voorverteerd.
Granen bevatten vooral koolhydraten en dat vult wel maar dat voedt niet echt.
Fabrikanten gebruiken het ook als vulmiddel, dan hoeven ze minder vlees e.d. te gebruiken om de productie (en het product) zo goedkoop mogelijk te houden.

Bozita bevat 93% vlees in de brok, meeste is varken en dan nog 4 tot 7% van een "smaak", eland bijv.
Ze hebben ook een versie met kip, die bevat iets van 70% kip en nog een versie met extra kip en die bevat its van 83% kip in de brok..bijna pure kip dus.

't is dat mijn kater Bozita opeens niet meer lekker vond (kan aan productieproces liggen, de katten van een vriendin van me waren er ook opeens niet meer zo dol op maar een ander smaakje beviel beter (eerst eland in gelei, nu rendier in saus geloof ik)
pi_134814945
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 01:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Goed spul, Bozita.. en het komt neer op 1,16 per pakje (waar je 3-4 maaltijden per kat uit kan halen)
uiteindelijk goedkoper per kilo dan een hoop andere merken incl. Whiskas uit de supermarkt.

Alleen balen dat mijn kater dan weer geen trek heeft in Bozita, kwam erop neer dat ik het elke keer weg kon flikkeren want meneer wilde het niet eten, andere smaken ook niet.
Whiskas gaat er dan wel weer in, alleen jammer dat daar granen en suikers inzit.
probeer de verschillende snaken etc eens, de mijne eet ook alleen die in gelei
  zondag 29 december 2013 @ 02:05:28 #181
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134815041
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 02:01 schreef Broodboor het volgende:

[..]

probeer de verschillende snaken etc eens, de mijne eet ook alleen die in gelei
Ik bestelde elke keer 6 pakjes van 6 verschillende smaken, met gelei, met saus, vis, vlees, etc.. maar hij moest er op een gegeven moment niks meer van hebben.
geen enkele smaak vond ie lekker, at ie een paar happen (soms 1 hap die ie meteen weer uit z'n bek liet vallen) en daarna bakje "begraven" onder het laminaat..
UIteindelijk maar Sheba paté gekocht en dat ging er toen wel in (al is dat wel een stuk duurder, 88 cent per bakje en dan 2-3 bakjes per dag en daarom ben ik dus overgegaan op whiskas)

Misschien moet ik binnenkort eens aan die vriendin vragen of ik een pakje van haar kan overkopen zodatik kan kijken of Karel Bozita weer lekker vind.
Ik hoop het wel want het is gewoon erg goed spul, zeker voor die prijs...
pi_134815568
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik bestelde elke keer 6 pakjes van 6 verschillende smaken, met gelei, met saus, vis, vlees, etc.. maar hij moest er op een gegeven moment niks meer van hebben.
geen enkele smaak vond ie lekker, at ie een paar happen (soms 1 hap die ie meteen weer uit z'n bek liet vallen) en daarna bakje "begraven" onder het laminaat..
UIteindelijk maar Sheba paté gekocht en dat ging er toen wel in (al is dat wel een stuk duurder, 88 cent per bakje en dan 2-3 bakjes per dag en daarom ben ik dus overgegaan op whiskas)

Misschien moet ik binnenkort eens aan die vriendin vragen of ik een pakje van haar kan overkopen zodatik kan kijken of Karel Bozita weer lekker vind.
Ik hoop het wel want het is gewoon erg goed spul, zeker voor die prijs...
Net ff snel naar zitten kijken, maar het ziet er idd erg goed uit. Iedereen bedankt voor de uitleg, graanloos it is!

Je kunt via zooplus van Bozita dozen en blikjes bestellen. Ik neem aan dat in die dozen zakjes natvoer zitten? Wat heeft jullie voorkeur, blikje of zakje?

Onze vorige kat had ook een tijdje dat hij zijn dieetvoer niet meer lustte. Erg lastig, want er was niet veel ander spul... Maar na een tijdje van minder eten kreeg hij meestal de smaak wel weer te pakken. Af en toe dus gewoon even proberen!
pi_134815740
@ SiGNe misschien mengen met whiskas? Altijd nog beter dan alleen whiskas.

Katten zijn net kinderen. Laat ze kiezen tussen iets ongezonde en iets gezonde... Maar weinig die voor de gezonde optie gaan.


Waar ik op let bij voer is vleespercentage
Geen of weinig granen (mais en rijst zijn ook granen)
Een kat heeft geen groente/fruit of toevoegde suikers nodig
En vocht is belangrijk dus liefst niet alleen maar droge brokken.
En dan vergeet ik vast nog dingen....

Kijk ook niet alleen naar de kiloprijs. Kijk ook hoeveel een kat ervan moet eten. Een goedkope zak die snel leeg is, ie niet zo goedkoop.
En bij natvoer gaat mijn voorkeur uit naar een complete voeding. Anders is het meer een extratje/snack ipv een maaltijd.
  zondag 29 december 2013 @ 02:39:26 #184
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134815747
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:30 schreef fh101 het volgende:

[..]

Net ff snel naar zitten kijken, maar het ziet er idd erg goed uit. Iedereen bedankt voor de uitleg, graanloos it is!

Je kunt via zooplus van Bozita dozen en blikjes bestellen. Ik neem aan dat in die dozen zakjes natvoer zitten? Wat heeft jullie voorkeur, blikje of zakje?

Onze vorige kat had ook een tijdje dat hij zijn dieetvoer niet meer lustte. Erg lastig, want er was niet veel ander spul... Maar na een tijdje van minder eten kreeg hij meestal de smaak wel weer te pakken. Af en toe dus gewoon even proberen!
Het zijn kartonnen verpakkingen, beetje zoiets als een melkpakje dat men vroeger nog weleens op school kreeg.
Daar zit dan 400 gram voer in.
Zelf vond ik die verpakkingen erg handig want ze zijn makkelijk af te sluiten.
Daarbij heb je met die kartonnen verpakkingen ook veel meer variatie in smaak.

En welke smaak je dan heb beste kan nemen en of dat met saus of met gelei moet zijn ligt aan de kat..
Sommigen zijn enorme zeikerds en anderen zijn weer slimmer dan de baas en weten dat ze iets anders krijgen als ze even net doen alsof ze het niet lekker vinden :P
Volgens mij nemen ze ons gewoon in het ootje ;)
  zondag 29 december 2013 @ 02:40:35 #185
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134815760
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:38 schreef loecje het volgende:
Misschien mengen met whiskas? Altijd nog beter dan alleen whiskas.

Katten zijn net kinderen. Laat ze kiezen tussen iets ongezonde en iets gezonde... Maar weinig die voor de gezonde optie gaan.

Waar ik op let bij voer is vleespercentage
Geen of weinig granen (mais en rijst zijn ook granen)
Een kat heeft geen groente/fruit of toevoegde suikers nodig
En vocht is belangrijk dus liefst niet alleen maar droge brokken.
En dan vergeet ik vast nog dingen....

Kijk ook niet alleen naar de kiloprijs. Kijk ook hoeveel een kat ervan moet eten. Een goedkope zak die snel leeg is, ie niet zo goedkoop.
En bij natvoer gaat mijn voorkeur uit naar een complete voeding. Anders is het meer een extratje/snack ipv een maaltijd.
Gewoon nog een keer proberen inderdaad.. vrienden met katten genoeg dus als ie het niet vreet kan ik het makkelijk kwijt.
pi_134815809
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het zijn kartonnen verpakkingen, beetje zoiets als een melkpakje dat men vroeger nog weleens op school kreeg.
Daar zit dan 400 gram voer in.
Zelf vond ik die verpakkingen erg handig want ze zijn makkelijk af te sluiten.
Daarbij heb je met die kartonnen verpakkingen ook veel meer variatie in smaak.

En welke smaak je dan heb beste kan nemen en of dat met saus of met gelei moet zijn ligt aan de kat..
Sommigen zijn enorme zeikerds en anderen zijn weer slimmer dan de baas en weten dat ze iets anders krijgen als ze even net doen alsof ze het niet lekker vinden :P
Volgens mij nemen ze ons gewoon in het ootje ;)
Dat sowieso, daar zijn het katten voor ;)

Thanks, ik ga gewoon wat smaken uitproberen. Wel jammer dat je gelijk aan minimaal 6 blikjes of doosjes vast zit. Voorlopig heeft ze nog even genoeg want ze heeft vandaag echt amper iets gegeten door alle stress.. Hopelijk gaat het morgen alweer wat beter.
  zondag 29 december 2013 @ 02:53:27 #187
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134815927
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 02:43 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat sowieso, daar zijn het katten voor ;)

Thanks, ik ga gewoon wat smaken uitproberen. Wel jammer dat je gelijk aan minimaal 6 blikjes of doosjes vast zit. Voorlopig heeft ze nog even genoeg want ze heeft vandaag echt amper iets gegeten door alle stress.. Hopelijk gaat het morgen alweer wat beter.
sommige dierspeciaalzaken verkopen het ook
http://www.bozita.com/nl/Verkoopppunt/winkels-in-Nederland/
Meestal is het dan wel iets duurder dan ¤1,16 per pakje (verkoopprijs zooplus ¤7 : 6 pakjes) en heb je minder keuze in smaak.

Overigens klopt die kaart misschien ook niet, in Zeist is de speciaalzaak gestopt met verkoop van Bozita maar staan nog wel op de kaart, kan dus ook bij andere zaken het geval zijn.
pi_134823479
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:19 schreef Kadooosh het volgende:
Gisterenavond een kater binnen gehaald die al dagen op straat zat te mauwen. Maandag kijken of ie gechipt is en in de buurt wat folders gehangen.
Gevonden in Amsterdam oost:

[ link | afbeelding ]

Is een superlieve kater die niet gesteriliseerd is.
We gaan hem misschien houden _O_ tenminste als niemand hem ophaalt. Staat niet als vermist opgegeven bij Amivedi. Maandag kijken voor chip.
  † In Memoriam † zondag 29 december 2013 @ 13:30:10 #189
137949 Disana
pi_134823769
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:22 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

We gaan hem misschien houden _O_ tenminste als niemand hem ophaalt. Staat niet als vermist opgegeven bij Amivedi. Maandag kijken voor chip.
Wat een lekker ding, hij ziet eruit als een gezellige huismuts. Maar ja, eerst afwachten of iemand hem mist.
  woensdag 1 januari 2014 @ 00:32:06 #190
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_134943242
Ik ben trots op mijn katten! De ene ligt (lichtelijk gespannen) gewoon op de krabpaal langs me van voor het begon tot nu en de andere is nadat ze zich eerst verstopte nu zelfs op de vensterbank gaan zitten terwijl het buiten allemaal nog doorgaat :D . Ze zijn stoer O+ .

En bij deze wil ik jullie en vooral ook jullie katten allemaal een gelukkig en voorspoedig 2014 wensen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 1 januari 2014 @ 00:52:42 #191
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134943605
Karel vind het maar niks.. zit onder een kasje bij m'n fornuis, al de hele avond.
't begint nu gelukkig al iets rustiger te worden.
pi_134943701
Met Troela gaat het redelijk goed, haar eerste O&N in mijn huis. Ze vind het niet leuk, maar lang niet zo bang als mijn vorige twee katten.
Wat mij betreft mag de herrie echt nu wel eens ophouden.....
pi_134943936
Het vuurwerk was dit jaar nogal hevig met als gevolg 2 katten die compleet overstuur waren en 1 die overal doorheen sliep. Inmiddels is het wat minder en zijn de dames weer aan het kalmeren. Nummer 3 slaapt nog steeds.
pi_134943963
ik heb 2 vuurwerkliefhebbers.
pi_134947102
Een van mijn katten is al 3 weken aan de diaree (niet heel waterig, maar het is dunner als normaal) en is ook veel afgevallen. De kat had best overgewicht dus nu is ze niet overdreven mager maar wel 1,5 kilo afgevallen gok ik. Verder overdreven vrolijk, aanhankelijk, speels...lijkt zelfs een soort van opgelucht dat ze zo dun is!
ik heb al ontlasting laten onderzoeken maar daar kwam niks raars uit, maandag bloed laten afnemen en vrijdag krijg ik de uitslag.... ze hebben al wel haar glucose kunnen meten en dit was te hoog maar dat kon ook door de stress komen bij de DA.
Ze is nog geen 7 jaar oud maar ze zeggen dat het suikerziekte kan zijn :(
pi_134986980
Bestaat er hier ook een topic over suikerziekte bij katten?
  Spellchecker donderdag 2 januari 2014 @ 16:48:20 #197
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134988512
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:13 schreef deadly_kiss het volgende:
Een van mijn katten is al 3 weken aan de diaree (niet heel waterig, maar het is dunner als normaal) en is ook veel afgevallen. De kat had best overgewicht dus nu is ze niet overdreven mager maar wel 1,5 kilo afgevallen gok ik. Verder overdreven vrolijk, aanhankelijk, speels...lijkt zelfs een soort van opgelucht dat ze zo dun is!
ik heb al ontlasting laten onderzoeken maar daar kwam niks raars uit, maandag bloed laten afnemen en vrijdag krijg ik de uitslag.... ze hebben al wel haar glucose kunnen meten en dit was te hoog maar dat kon ook door de stress komen bij de DA.
Ze is nog geen 7 jaar oud maar ze zeggen dat het suikerziekte kan zijn :(
De kat van mijn nichtje heeft ook pas de diagnose suikerziekte gekregen... die spuiten twee maal per dag.
pi_134988919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef deadly_kiss het volgende:
Bestaat er hier ook een topic over suikerziekte bij katten?
Ik weet wel dat er een heel forum over bestaat..
pi_134989182
Vandaag kreeg ik te horen dat ze suiker heeft, afgelezen uit de urinetest. Morgen krijgen we de bloeduitslag en gaan we een plan van aanpak maken. Ik voel me wel echt even aangeslagen.... :(
  Spellchecker donderdag 2 januari 2014 @ 17:20:20 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134989821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Vandaag kreeg ik te horen dat ze suiker heeft, afgelezen uit de urinetest. Morgen krijgen we de bloeduitslag en gaan we een plan van aanpak maken. Ik voel me wel echt even aangeslagen.... :(
Sterkte!
In de gauwigheid heb ik dit gevonden: F&F / Odie heeft diabetes
pi_135163980
Bedankt voor de tips over Bozita. Dikke hit hier! :)
pi_135164101
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:16 schreef fh101 het volgende:
Bedankt voor de tips over Bozita. Dikke hit hier! :)
Grappig, mijn vorige mormels vonden het niks.
pi_135165310
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Grappig, mijn vorige mormels vonden het niks.
Haha nou ja, het kan nog veranderen. Ik heb een beetje voorzichtig besteld met alleen vismaken, want die leek ze sowieso al het lekkerst te vinden. Wie weet vindt ze de rest ook niks ;)
pi_135429558
Heeft iemand dit ook? Ik ben vaak bang dat mijn katten zich vervelen. Of dat ze geen leuk leven bij ons hebben.Ik heb 2 katers (broertjes) en het zijn binnenkatten. Ik durf ze niet naar buiten te laten aangezien ik bang ben dat ze weglopen of overreden worden .

Aangezien Boris 's nachts altijd tegen de kledingkast krabt (waarom geen idee, we hebben ze eens open laten staan en dan nog krabt hij), laten we de 2 katten 's nachts in de huiskamer. In de huiskamer staat een groot krab/speelmeubel, er liggen muisjes, balletjes kortom er ligt speelmateriaal. Overdag als wij aan het werk zijn, laten we ze ook in de huiskamer. Ik heb vaak halve dagen, dus als ik thuis kom doe ik de kamerdeur open en kunnen ze weer door het huis banjeren.

Ik vraag me af of ik er goed aan doe om ze binnen te laten.... Ze zitten vaak op het kozijn en ze kijken naar buiten maar of dat een indicatie is dat ze graag naar buiten willen?

Ik wil gewoon het allerbeste voor mijn 2 schatten O+
pi_135432798
Ik vind dat je katten inderdaad voor hun veiligheid gewoon binnen moet houden. Daarnaast kunnen ze op deze manier ook geen overlast veroorzaken.
Ik weet niet of je een balkon of tuin hebt, maar deze zou je kunnen afzetten met een net of gaas zodat ze wel naar buiten kunnen. Veel katten vinden dit wel fijn.
Ze zullen zich ook vast niet vervelen. ze hebben speelgoed en elkaar om mee te spelen. Als ik weleens de hele dag thuis ben liggen ze bij mij ook meestal gewoon te slapen :P
pi_135433014
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:09 schreef Dragonberry het volgende:
Ik vind dat je katten inderdaad voor hun veiligheid gewoon binnen moet houden. Daarnaast kunnen ze op deze manier ook geen overlast veroorzaken.
Ik weet niet of je een balkon of tuin hebt, maar deze zou je kunnen afzetten met een net of gaas zodat ze wel naar buiten kunnen. Veel katten vinden dit wel fijn.
Ze zullen zich ook vast niet vervelen. ze hebben speelgoed en elkaar om mee te spelen. Als ik weleens de hele dag thuis ben liggen ze bij mij ook meestal gewoon te slapen :P
Ik heb wel een tuin, maar met gaas vind ik dat toch eng. Klimmen ze dan niet over het gaas heen?
pi_135435195
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb wel een tuin, maar met gaas vind ik dat toch eng. Klimmen ze dan niet over het gaas heen?
Er is hier ergens 'n topic over je tuin/balkon afzetten, misschien heb je daar wat aan :-) Zit mobiel, dus even geen linkje. Ik heb zelf m'n tuin afgezet met schuin gaas, die hoek kunnen ze niet maken en dat proberen ze ook nooit (en heb dit bij 2 woningen gehad, beide woningen 1x een buurtkat in de tuin gehad die bewezen dat 't echt catproof is :-P). De katten kunnen met 'n luikje onbeperkt naar buiten, ik vind het ideaal en ze zijn er duidelijk blij mee :-) Het nadeel vind ik wel dat je niks bij de randen van de tuin kan hebben, plantjes enzo wel maar m'n tuinset en containers zouden als verhoging gebruikt kunnen worden om over het gaas te springen.

Mocht je dat niet willen en toch afvragen of ze wel genoeg vermaakt worden, denk dan 'ns aan activity speelgoed en speel zelf ook elke dag een tijdje met ze, of meer ruimte in huis geven en krabpalen boven zetten tegen 't krabben aan de kast?
  maandag 13 januari 2014 @ 21:42:27 #208
418604 kattentips
KattenTips.nl
pi_135456472
Er bestaan omheiningsystemen voor je tuin. Deze zorgt ervoor dat je kat niet uit je tuin gaat of bijvoorbeeld bij de drukke weg kan komen. Dit systeem is dier vriendelijk kan je met 5 correctieniveaus naar gelang instellen en werkt in combinatie met een halsband. De kat krijgt eerst een piep toon te horen als hij in de buurt komt, gaat hij over de lijn dan pas krijgt een schokje.

Of je een kat naar buiten moet doen zodat hij ze energie kwijt kan blijft altijd lastig. Wij hadden 2 katten en eentje vloog tegen de muren op (spreek woordelijk dan), toen hij eenmaal naar buiten ging werd het een veel liever en gezelliger beesie. Hij ging dan iedere dag even een uurtje of 2 rond zwerven en kwam weer terug. Ik was toen niet bekend met het genoemde systeem waardoor onze kat helaas de weg een keer op het verkeerde moment overstak met alle gevolgen dien. Onze andere kat wilde al niet echt naar buiten en dat houden we nu ook zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door senesta op 15-01-2014 15:16:34 (Geen reclame maken voor eigen site :)) ]
pi_135463906
2 nadelen van het systeem: het is aardig aan de prijs, wij hebben 165 euro betaald en nog eens 105 euro voor een extra halsband (dit was een jaar of 6 geleden en zo te zien is het nu nog duurder geworden) + andere katten komen nog wel in de tuin. Bij ons loopt het trouwens over de schutting.
pi_135464114
hier komt een gaas afzetting bovenop de schutting.
mocht dat niet voldoende zijn, of wanneer de buurkatten teveel in onze tuin komen, dan komt er eventueel nog een stroomdraadje langs.

maar ik gebruik liever geen stroomdraad als het niet nodig, vandaar het gaas.
tot die tijd mogen ze alleen naar buiten met een degelijk harnastuigje en een lange lijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 15-01-2014 15:47:06 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 23:57:22 #211
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135464276
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:42 schreef kattentips het volgende:
Er bestaan omheiningsystemen voor je tuin. Deze zorgt ervoor dat je kat niet uit je tuin gaat of bijvoorbeeld bij de drukke weg kan komen. Dit systeem is dier vriendelijk kan je met 5 correctieniveaus naar gelang instellen en werkt in combinatie met een halsband. De kat krijgt eerst een piep toon te horen als hij in de buurt komt, gaat hij over de lijn dan pas krijgt een schokje. Je kan op onze website er meer informatie over vinden, moet je even zoeken op Petsafe, dat is het merk.
Nadeel van zo'n systeem is dat als ze over het lijntje gegaan zijn ze ook niet terugkunnen zonder weer een schok te krijgen en dus niet meer naa rhuis durven gaan.
pi_135512148
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nadeel van zo'n systeem is dat als ze over het lijntje gegaan zijn ze ook niet terugkunnen zonder weer een schok te krijgen en dus niet meer naa rhuis durven gaan.
Dat lijkt me idd ook ja, en bij de jongste hier, die vergeet volgens mij spontaan dat gepiep en geschok als ie een vogeltje ziet... :P Daarnaast heb ik liever geen bandjes om of vreemde katten in de tuin, wat me ook weer een nadeel lijkt, als een kat in dit territorium komt en de mijne zou het willen verdedigen, dan heeft ie het nadeel van dat systeem. Nee, ik vind het gaas een fijne oplossing! :Y
pi_135514681
de jongste hier ook, het liefst vliegt ze door het raam heen om een vogeltje te vangen.

ik ben benieuwd of een gaasafzetting haar tegen gaat houden...
pi_135514954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:10 schreef loecje het volgende:
de jongste hier ook, het liefst vliegt ze door het raam heen om een vogeltje te vangen.

ik ben benieuwd of een gaasafzetting haar tegen gaat houden...
Haha, ook al zo'n enthousiaste O+

Het gaas houdt mijn acrobaatje prima tegen, zelfs als ie er in hangt. Dat gebeurt ook alleen in geval van vogels op het gaas hoor, of in geval van vreemde kat in tuin die in blinde paniek er uit wou komen, ocherm :{ (gelukkig doen ze dat maar 1x en dan weten ze 't wel en komt dat ook amper voor, 2x in 2 jaar nu). Het houdt alleen niet de vogels buiten natuurlijk, en die merels die hun jonkies vorig jaar lieten oefenen in/boven mijn tuin doen dat hopelijk dit jaar anders :|W
pi_135518908
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft iemand dit ook? Ik ben vaak bang dat mijn katten zich vervelen. Of dat ze geen leuk leven bij ons hebben.Ik heb 2 katers (broertjes) en het zijn binnenkatten. Ik durf ze niet naar buiten te laten aangezien ik bang ben dat ze weglopen of overreden worden .

Aangezien Boris 's nachts altijd tegen de kledingkast krabt (waarom geen idee, we hebben ze eens open laten staan en dan nog krabt hij), laten we de 2 katten 's nachts in de huiskamer. In de huiskamer staat een groot krab/speelmeubel, er liggen muisjes, balletjes kortom er ligt speelmateriaal. Overdag als wij aan het werk zijn, laten we ze ook in de huiskamer. Ik heb vaak halve dagen, dus als ik thuis kom doe ik de kamerdeur open en kunnen ze weer door het huis banjeren.

Ik vraag me af of ik er goed aan doe om ze binnen te laten.... Ze zitten vaak op het kozijn en ze kijken naar buiten maar of dat een indicatie is dat ze graag naar buiten willen?

Ik wil gewoon het allerbeste voor mijn 2 schatten O+
Dat krabben aan die kast is gewoon markeren. Een kennis van mij had dat bij een traphekje en heeft dat weten op te lossen door met watjes langs de wangen van de kat te gaan en die watjes op de krabplek te plakken met wat plakband, regelmatig herhalen. Zo zijn de feromonen die de kat daar afzet met het krabben altijd aanwezig en is de kans aanwezig dat ze er mee stoppen. Ik neem aan dat je ook krabpalen hebt, dan daar de kat met de klauwen opzetten en even voorkrabben (de kat dus, niet jezelf :P ) zodat hij voortaan een alternatief heeft, zou dus een krabpaal ook bij die kast zetten. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:31:54 #216
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135519665
Katten doen precies wat je niet van ze wil :P

Bij ons krabben ze ook aan kastjes, maar dat is meer om ze open te krijgen. We hebben een kast met 2 schuifdeuren die alleen bovenaan vast zitten in de slaapkamer. Fiep die zwiept de voorste deur ver genoeg naar voren om in de kast te kunnen. Best irritant, maarja, geen zin om er wat aan te doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:27:14 #217
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135521752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd ook ja, en bij de jongste hier, die vergeet volgens mij spontaan dat gepiep en geschok als ie een vogeltje ziet... :P Daarnaast heb ik liever geen bandjes om of vreemde katten in de tuin, wat me ook weer een nadeel lijkt, als een kat in dit territorium komt en de mijne zou het willen verdedigen, dan heeft ie het nadeel van dat systeem. Nee, ik vind het gaas een fijne oplossing! :Y
M'n zus heeft een jonge hond en ook zo'n systeem en honden zijn volgens mij een stuk dommer dan katten.
Ipv dat ie bij een schok stopt of terugloopt gaat ie naar voren rennen en komt dus steeds aan de andere kant van het electronische hek terecht en wil dus ook absoluut niet terug naar huis.
Die halsband werkt daar eerder averechts.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:28:36 #218
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135521796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat krabben aan die kast is gewoon markeren. Een kennis van mij had dat bij een traphekje en heeft dat weten op te lossen door met watjes langs de wangen van de kat te gaan en die watjes op de krabplek te plakken met wat plakband, regelmatig herhalen. Zo zijn de feromonen die de kat daar afzet met het krabben altijd aanwezig en is de kans aanwezig dat ze er mee stoppen. Ik neem aan dat je ook krabpalen hebt, dan daar de kat met de klauwen opzetten en even voorkrabben (de kat dus, niet jezelf :P ) zodat hij voortaan een alternatief heeft, zou dus een krabpaal ook bij die kast zetten. ;)
je hebt ook krabplanken die je aan de muur kan vastmaken, ideaal voor hoeken ook
pi_135522442
quote:
11s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:31 schreef Catch22- het volgende:
Katten doen precies wat je niet van ze wil :P

Bij ons krabben ze ook aan kastjes, maar dat is meer om ze open te krijgen. We hebben een kast met 2 schuifdeuren die alleen bovenaan vast zitten in de slaapkamer. Fiep die zwiept de voorste deur ver genoeg naar voren om in de kast te kunnen. Best irritant, maarja, geen zin om er wat aan te doen.
hier werkt een magneetsluiting perfect voor de schuifdeur naar de keuken.
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 16:39:48 #220
8781 crew  Frutsel
pi_135524283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:10 schreef loecje het volgende:
de jongste hier ook, het liefst vliegt ze door het raam heen om een vogeltje te vangen.

ik ben benieuwd of een gaasafzetting haar tegen gaat houden...
mooi beestje O+
Grappige is dat ik 3 katten heb waarvan er één naar buiten mag (is er later bij gekomen en die was dat gewend dus die vindt het binnen niet zo fijn als ie opgesloten is ) en de andere binnenkatten zijn en ik liever niet heb dat die buiten komen. Degene die naar buiten gaat boeit de vogels minder dan de twee die zelden buiten komen :D :P
Laatst werd die nog door een ekster naar binnen gejaagd :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:41:52 #221
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135526713
Mijn kat krijgt dagelijks gewoon whiskas te eten (die doosjes van de supermarkt, jammer genoeg geen bozita maar dat lust ie niet), nu vraag ik me af of ik 'm af en toe, in het weekend bijv, ook eens kan trakteren op vers vlees...

Runder- of kippehart bijvoorbeeld of als ik zelf eens een kipfiletje eet, snij-afval van de kip (ik haal bloederige stukjes en vet altijd weg en die dikke ader in de filethaas ook)
Of is het beter voor Karel als ik het gewoon op natvoer hou?
Ik dacht namelijk dat katten een hogere zuurgraad in de maag nodig hebben om rauw vlees te verteren en dat het daarom misschien niet zo slim is om natvoer te combineren met rauw vlees.
pi_135527181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:41 schreef SiGNe het volgende:
Mijn kat krijgt dagelijks gewoon whiskas te eten (die doosjes van de supermarkt, jammer genoeg geen bozita maar dat lust ie niet), nu vraag ik me af of ik 'm af en toe, in het weekend bijv, ook eens kan trakteren op vers vlees...

Runder- of kippehart bijvoorbeeld of als ik zelf eens een kipfiletje eet, snij-afval van de kip (ik haal bloederige stukjes en vet altijd weg en die dikke ader in de filethaas ook)
Of is het beter voor Karel als ik het gewoon op natvoer hou?
Ik dacht namelijk dat katten een hogere zuurgraad in de maag nodig hebben om rauw vlees te verteren en dat het daarom misschien niet zo slim is om natvoer te combineren met rauw vlees.
Wij voeren onze poes naast natvoer en brokjes ook 2x per week vers(e)/rauw(e) vlees/vis.
Ze vaart er wel wel bij hebben wij het idee (en ze vindt het in ieder geval heel erg lekker, bij ons is het wel vooral rauwe vis wat ze krijgt).
Tails tell tales
pi_135527832
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft iemand dit ook? Ik ben vaak bang dat mijn katten zich vervelen. Of dat ze geen leuk leven bij ons hebben.Ik heb 2 katers (broertjes) en het zijn binnenkatten. Ik durf ze niet naar buiten te laten aangezien ik bang ben dat ze weglopen of overreden worden .

Aangezien Boris 's nachts altijd tegen de kledingkast krabt (waarom geen idee, we hebben ze eens open laten staan en dan nog krabt hij), laten we de 2 katten 's nachts in de huiskamer. In de huiskamer staat een groot krab/speelmeubel, er liggen muisjes, balletjes kortom er ligt speelmateriaal. Overdag als wij aan het werk zijn, laten we ze ook in de huiskamer. Ik heb vaak halve dagen, dus als ik thuis kom doe ik de kamerdeur open en kunnen ze weer door het huis banjeren.

Ik vraag me af of ik er goed aan doe om ze binnen te laten.... Ze zitten vaak op het kozijn en ze kijken naar buiten maar of dat een indicatie is dat ze graag naar buiten willen?

Ik wil gewoon het allerbeste voor mijn 2 schatten O+
Tja, daar verschillen de meningen erg over. Ik ben zelf van mening dat katten naar buiten moeten kunnen, tenzij het door bijzondere omstandigheden echt, écht niet (meer) anders kan. Bang zijn dat ze weglopen en/of overreden worden, begrijp ik natuurlijk als sentiment wel, maar vind ik toch altijd een merkwaardige reden. Dat is voor mij hetzelfde als je kinderen altijd binnenhouden om ze voor de grote, boze buitenwereld te beschermen. Dat doen de meeste mensen (gelukkig) toch ook niet. Ik heb persoonlijk ook liever dat een kat een kort, maar gelukkig leven heeft, dan een lang, maar mogelijk niet zo gelukkig leven. De meeste katten (niet alle overigens en dan is binnenhouden ook prima natuurlijk) zullen, indien ze die vrijheid krijgen, toch echt (op zijn tijd) naar buiten willen en dat zegt een hele hoop (vind ik).

Maar goed, houd je je katten tóch binnen... zorg dan in ieder geval voor héél veel vermaak en voor de rest bekijk de mogelijkheden qua tuin afzetten e.d., zoals hierboven al werd besproken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 15-01-2014 18:19:27 ]
Tails tell tales
pi_135528711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

je hebt ook krabplanken die je aan de muur kan vastmaken, ideaal voor hoeken ook
Die heb ik ook, ik heb meer krabplanken dan katten inmiddels. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:55:06 #225
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135529690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wij voeren onze poes naast natvoer en brokjes ook 2x per week vers(e)/rauw(e) vlees/vis.
Ze vaart er wel wel bij hebben wij het idee (en ze vindt het in ieder geval heel erg lekker, bij ons is het wel vooral rauwe vis wat ze krijgt).
Karel vind het ook heerlijk toen ik 'm een stukje rauwe kip gaf, vandaar dat ik eraan zat te denken om dat wat vaker te doen.
pi_135529760
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:13 schreef Forbry het volgende:
Dat is voor mij hetzelfde als je kinderen altijd binnenhouden om ze voor de grote, boze buitenwereld te beschermen. Dat doen de meeste mensen (gelukkig) toch ook niet.
ligt eraan waarmee je een kat vergelijkt. met een kind van 1 a 2 jaar of met een kind van 10jaar??

een kind van 1 a 2 jaar laat je toch ook niet vrij buiten rondlopen? dan maak je de tuin ook veilig zodat ze bijv niet de weg op kunnen rennen.
pi_135531463
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef loecje het volgende:

[..]

ligt eraan waarmee je een kat vergelijkt. met een kind van 1 a 2 jaar of met een kind van 10jaar??

een kind van 1 a 2 jaar laat je toch ook niet vrij buiten rondlopen? dan maak je de tuin ook veilig zodat ze bijv niet de weg op kunnen rennen.
In DIT opzicht met een kind van 10 jaar. Kinderen van 1 a 2 jaar niet vrij buiten laten rondlopen is dan meer te vergelijken met een kitten of nieuwe kat, die je alleen de eerste tijd ook nog eventjes binnenhoudt of in het begin alleen naar buiten laat onder begeleiding.
Tails tell tales
pi_135532273
Even los van de gevaren zoals aanrijding, gevechten met bijbehorende risico's, per ongeluk ergens opgesloten worden, of helaas soms zelfs vergiftigd worden, is er voor mij 1 ding ook erg belangrijk: IK kies voor een kat. Als ik mijn kat dan buiten laat (ik woon in een drukker gebied) weet ik dat er mensen zullen zijn die overlast ervaren van mijn kat (geluid van gevechten, omgespitte tuin, kat soms zelfs in huis). Die mensen kiezen niet voor mijn huisdier en ik vind het bv. ook niet fijn als andermans kat mijn tuin vol schijt (heb er een die mijn voortuin standaard als kattenbak beschouwt). Dus vandaar dat ik heb gekozen voor de tussenoplossing van afgezette tuin :)
pi_135532747
dan is dat het verschil. ik zou een kat vergelijken met een kind van een paar jaar.

een kat kan je niet leren om veilig over te steken, uit de tuinen van een ander blijven(scheiten, sproeien, slopen), in de buurt te blijven, geen eten aan te nemen van vreemden, niet met een vreemde meegaan, enz enz enz

zou je een kind van 10 alleen naar buiten laten gaan wanneer hij/zij dat soort allemaal niet zou doen?

edit: ik denk ook dat een kat binnen (+ eventueel afgezet balkon/tuin) net zo gelukkig kan zijn als vrij buiten.
pi_135582402
Onze poes wordt aangevallen door zwerfkatten ( deze poes en kat zijn eigendom geweest van een eigenaar die er al 4 jaar niet meer woont maar ze is zonder haar katten verhuisd) .Het huis staat al jaren leeg. Elke dag komt er iemand om deze katten eten te geven.

Onze poes komt regelmatig bebloed terug. Ze durft de tuin niet meer in en ze is erg schuw en angstig van gedrag ( vergeleken met voorheen toen we nog op onze oude adres woonden). Van de week heb ik haar dus savonds via de voordeur naar buiten gelaten. Dit omdat ik dan beter zicht op haar heb (omdat onze tuin zo groot en donker is) en ze graag voor de deur zit . Nog geen half uur later hoor ik een hoop gekrijs en geblaas en flinke bonken tegen de vooruit. Ik zag mijn poes als een idioot de weg op rennen en verdween uit beeld. De twee katten renden weg naar hun ouderlijk huis. Voor de deur lag er poep en diaree ( hetzelfde soort diaree die we in onze houtvoorraad vinden), en er lag hoop plas ( urine??) en haren natuurlijk.

Ik heb 2 uur mijn poes lopen zoeken in de wijk en uiteindelijk kwam ze op mijn geroep af. Ze is mee naar huis gelopen en haar pootje was een beetje bebloed ( niet erg) en op haar neusje ook krassen. Ze heeft niks gegeten en de gehele dag (alweer) 10 uur aan één stuk door geslapen.

Ik heb al eerder de dierenbescherming gebeld maar ze kunnen /willen niks doen omdat de katten eten krijgen. Ik vind dit zo schandalig , onze poes heeft ook rechten. Is het normaal dat er constant gevochten wordt? Verder heeft één van die 'zwerf'' katten mij en mijn zusje gekrabt. Ze halen gewoon uit als we door onze tuin lopen en die katten zitten er.

Iemand nog tips om die rot katten weg te krijgen? Ze hebben al 4 jaar geen baasje meer (die komt ook NIET meer terug) en ze zijn , naar mijn idee , flink verwilderd. Alleen kan men niks doen. Er is geprobeerd door de wijk klachten in te dienen bij de wijkagent , en er is in het verleden aantal keren de politie geweest maar er kan niks gedaan worden.

MOet ik dit slikken? Of??
pi_135582869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:09 schreef Skillsy het volgende:
Onze poes wordt aangevallen door zwerfkatten ( deze poes en kat zijn eigendom geweest van een eigenaar die er al 4 jaar niet meer woont maar ze is zonder haar katten verhuisd) .Het huis staat al jaren leeg. Elke dag komt er iemand om deze katten eten te geven.

Onze poes komt regelmatig bebloed terug. Ze durft de tuin niet meer in en ze is erg schuw en angstig van gedrag ( vergeleken met voorheen toen we nog op onze oude adres woonden). Van de week heb ik haar dus savonds via de voordeur naar buiten gelaten. Dit omdat ik dan beter zicht op haar heb (omdat onze tuin zo groot en donker is) en ze graag voor de deur zit . Nog geen half uur later hoor ik een hoop gekrijs en geblaas en flinke bonken tegen de vooruit. Ik zag mijn poes als een idioot de weg op rennen en verdween uit beeld. De twee katten renden weg naar hun ouderlijk huis. Voor de deur lag er poep en diaree ( hetzelfde soort diaree die we in onze houtvoorraad vinden), en er lag hoop plas ( urine??) en haren natuurlijk.

Ik heb 2 uur mijn poes lopen zoeken in de wijk en uiteindelijk kwam ze op mijn geroep af. Ze is mee naar huis gelopen en haar pootje was een beetje bebloed ( niet erg) en op haar neusje ook krassen. Ze heeft niks gegeten en de gehele dag (alweer) 10 uur aan één stuk door geslapen.

Ik heb al eerder de dierenbescherming gebeld maar ze kunnen /willen niks doen omdat de katten eten krijgen. Ik vind dit zo schandalig , onze poes heeft ook rechten. Is het normaal dat er constant gevochten wordt? Verder heeft één van die 'zwerf'' katten mij en mijn zusje gekrabt. Ze halen gewoon uit als we door onze tuin lopen en die katten zitten er.

Iemand nog tips om die rot katten weg te krijgen? Ze hebben al 4 jaar geen baasje meer (die komt ook NIET meer terug) en ze zijn , naar mijn idee , flink verwilderd. Alleen kan men niks doen. Er is geprobeerd door de wijk klachten in te dienen bij de wijkagent , en er is in het verleden aantal keren de politie geweest maar er kan niks gedaan worden.

MOet ik dit slikken? Of??
Wat zielig voor jouw poes!
Ik zou het dichtstbijzijnde asiel bellen en de situatie uitleggen. Misschien kunnen zij zelfs het baasje nog achterhalen (chip?), dan kan die persoon nog voor de kosten opdraaien ook.
Van wie krijgen die katten eigenlijk eten? Kun je die persoon er niet op aanspreken?
pi_135583010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:09 schreef Skillsy het volgende:
Onze poes wordt aangevallen door zwerfkatten ( deze poes en kat zijn eigendom geweest van een eigenaar die er al 4 jaar niet meer woont maar ze is zonder haar katten verhuisd) .Het huis staat al jaren leeg. Elke dag komt er iemand om deze katten eten te geven.

Onze poes komt regelmatig bebloed terug. Ze durft de tuin niet meer in en ze is erg schuw en angstig van gedrag ( vergeleken met voorheen toen we nog op onze oude adres woonden). Van de week heb ik haar dus savonds via de voordeur naar buiten gelaten. Dit omdat ik dan beter zicht op haar heb (omdat onze tuin zo groot en donker is) en ze graag voor de deur zit . Nog geen half uur later hoor ik een hoop gekrijs en geblaas en flinke bonken tegen de vooruit. Ik zag mijn poes als een idioot de weg op rennen en verdween uit beeld. De twee katten renden weg naar hun ouderlijk huis. Voor de deur lag er poep en diaree ( hetzelfde soort diaree die we in onze houtvoorraad vinden), en er lag hoop plas ( urine??) en haren natuurlijk.

Ik heb 2 uur mijn poes lopen zoeken in de wijk en uiteindelijk kwam ze op mijn geroep af. Ze is mee naar huis gelopen en haar pootje was een beetje bebloed ( niet erg) en op haar neusje ook krassen. Ze heeft niks gegeten en de gehele dag (alweer) 10 uur aan één stuk door geslapen.

Ik heb al eerder de dierenbescherming gebeld maar ze kunnen /willen niks doen omdat de katten eten krijgen. Ik vind dit zo schandalig , onze poes heeft ook rechten. Is het normaal dat er constant gevochten wordt? Verder heeft één van die 'zwerf'' katten mij en mijn zusje gekrabt. Ze halen gewoon uit als we door onze tuin lopen en die katten zitten er.

Iemand nog tips om die rot katten weg te krijgen? Ze hebben al 4 jaar geen baasje meer (die komt ook NIET meer terug) en ze zijn , naar mijn idee , flink verwilderd. Alleen kan men niks doen. Er is geprobeerd door de wijk klachten in te dienen bij de wijkagent , en er is in het verleden aantal keren de politie geweest maar er kan niks gedaan worden.

MOet ik dit slikken? Of??
Katten laten wegvangen door een dierenbescherming (dan maar een aparte particuliere organisatie, zijn er genoeg van in Nederland) zodat ze herplaatst kunnen worden (of desnoods terecht kunnen komen in een opvang voor niet plaatsbare katten als ze te wild blijken te zijn), jij blij, je kat blij en die katten ook.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135583024
is het geen optie om je kat binnen te houden?
ze durft de tuin niet meer in zeg je, dat is ook geen verplichting toch?

ik zou idd ook kijken of je degene die de katten voert kan spreken. eventueel samen met diegene een melding maken bij de dierenbescherming, dan is hun excuus dat de beestjes worden gevoerd ook weg.
pi_135588586
Hoi bedankt voor alle adviezen. De eigenaar is een 80 jarige vrouw die slecht ter been is. Ze woont in een verzoringstehuis. Het huis wordt 'verzorgt' tussen grote aanhalingstekens , door een dochter van haar. Tevens krijgen de dieren elke dag te eten.

We hebben geprobeerd met deze vrouw te spreken. Ze kwam zeer zeer vijandig over. Haar katten zijn zo tam als wat waren haar woorden een zeer ongename ontmoeting en ze was absoluut niet gediend van mijn vragen omtrent de katten.

Op de vraag waarom de katten daar in dat verlaten huis rondlopen keek ze me heel doordringend aan en zei " ik ga geen huisverkopen zodat ze alles van me afpakken de regering"

Die vrouw spoort niet heb ik het idee.

Die particuliere dierenbescherming, waar kan ik die vinden of hoe moet ik die zoeken?

Onze poes binnen laten? Ja maar ze gaat altijd een rondje om het huis en tuin (is groot) en dat doet ze graag. Verder gaat ze sochtends vaak naar buiten met mijn vader de tuin door. En ze speelt graag in de struiken met ons. Dus zolang wij erbij zijn heeft ze onzettend veel plezier.

Ik merk op dat na 20:00 deze katten actief zijn, dus dan laat ik haar binnen. Ik had nooit gedacht dat ze haar zouden "aanvallen" precies voor de deur. En dat is dat met doe poep en diaree en hele plas urine of wat het ook is? Waarom doen ze dit??

Bedankt voor de tips.
pi_135589028
Ik bedoel : waarom poepen en plassen deze katten onze poes onder?? Dominantie?? Heel de voorkant bij onze deur zit onder de drollen en plas (of iets dergelijks) met haren erin. En dit binnen een aantal minuten. Gestoorde katten???
  vrijdag 17 januari 2014 @ 03:25:40 #236
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135591000
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:18 schreef Skillsy het volgende:
Ik bedoel : waarom poepen en plassen deze katten onze poes onder?? Dominantie?? Heel de voorkant bij onze deur zit onder de drollen en plas (of iets dergelijks) met haren erin. En dit binnen een aantal minuten. Gestoorde katten???
Dominantie inderdaad, die katten zien het als hun territorium en zij zijn de baas over alles dat zich op hun territorium bevindt, ook jouw poes dus.

En met de urine en ontlasting laten ze sporen achter, ze zeggen eigenlijk: "we weten waar jouw huis woont" (zoals dat weleens gezegd wordt)

Weet je wie die katten voer geeft?
Misschien kan je contact met die persoon opnemen?
En zijn die katers gecastreerd? Want dat kan ook het dominante gedrag verklaren (ik ga er vanuit dat het katers zijn)

En als katten amper fysiek contact hebben met mensen dan verwilderen ze ook.
Ze krijgen weliswaar voer en hoeven dus in principe niet te jagen voor het eten maar sociaal contact met mensen is er niet voor ze.

Mijn eigen kat is een ex-zwerver (geen idee hoe lang ie op straat geleefd heeft, hij is geschat op 4 jaar oud) en die is ook niet echt heel sociaal (gaat al wel steeds beter sinds ie hier woont) en andere katten kan ie ook niet mee opschieten.
Mijn kater komt vooral 's nachts buiten en dan zijn de meeste buurkatten gelukkig binnen, al hoor ik 'm weleens (bek)vechten.
Vaak is het en hoop "gescheld" over en weer maar soms loopt dat uit op een knokpartij..

[ Bericht 23% gewijzigd door SiGNe op 17-01-2014 03:32:51 ]
pi_135611220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 03:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dominantie inderdaad, die katten zien het als hun territorium en zij zijn de baas over alles dat zich op hun territorium bevindt, ook jouw poes dus.

En met de urine en ontlasting laten ze sporen achter, ze zeggen eigenlijk: "we weten waar jouw huis woont" (zoals dat weleens gezegd wordt)
Ze hebben onze poes ondergescheten en geplast!!

quote:
Weet je wie die katten voer geeft?
Misschien kan je contact met die persoon opnemen?
Ik ben deze persoon weleens tegengekomen ja. Zeer onaangename vrouw (dit wordt ook bevestigd door buurtbewoners)

quote:
En zijn die katers gecastreerd? Want dat kan ook het dominante gedrag verklaren (ik ga er vanuit dat het katers zijn)
Volgens deze persoon is de kater verholpen en de poes ook.

quote:
Mijn eigen kat is een ex-zwerver (geen idee hoe lang ie op straat geleefd heeft, hij is geschat op 4 jaar oud) en die is ook niet echt heel sociaal (gaat al wel steeds beter sinds ie hier woont) en andere katten kan ie ook niet mee opschieten.
Mijn kater komt vooral 's nachts buiten en dan zijn de meeste buurkatten gelukkig binnen, al hoor ik 'm weleens (bek)vechten.
Vaak is het en hoop "gescheld" over en weer maar soms loopt dat uit op een knokpartij..
Onze poes is regelmatig bebloed, haar gedrag is schuw (ook in huis) en we laten haar snachts binnen. Stichting zwerfkatten willen / kunnen niks doen, helaas. We hebben navraag gedaan in de buurt en blijkt dat er in het verleden hier een hele populatie katten is geweest ( wel 25 katten). Deze waren wilde katten, dus zonder baaasje geboren en zijn toen weggehaald . Waarschijnlijk waren zij kittens van deze kater en poes. Er zijn meedere klachten ingediend, ook is de burgemeester erbij gehaald. De overlast voor de buurtbewoners is sindsdien eigelijk nihil maar voor ons niet , teminste voor onze poes niet. Ze gaat niet zonder ons naar buiten.

Erg sneu om te zien , ook voor de katten die daar buiten leven. We proberen nogmaals de dierenbescherming te verwittigen, ik bedoel ze zijn er toch voor de welzijn van dieren? geen van de dieren worden hier beter van, onze poes niet noch zij.

Bedankt voor alle tips, ik ga ook navraag doen bij het asiel hier. Als ik die persoon zie ga ik dus wel verhaal halen, maar ik denk dat het uitmondt op een scheldpartij. Welke idioot laat nou katten aan hun lot over in hun ouderlijke tuin???? Oh ja we vinden ook constant halsbandjes in onze tuin,

Maar goed, dit is nog niet afgelopen. Ik ben een echte dierenvriend en heb geen énkel probleem als er gescheten gepist wordt in de tuin , maar van mijn huisdier blijven ze af. Ik kom nu voor haar op.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:43:42 #238
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135611942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ze hebben onze poes ondergescheten en geplast!!

[..]

Ik ben deze persoon weleens tegengekomen ja. Zeer onaangename vrouw (dit wordt ook bevestigd door buurtbewoners)

[..]

Volgens deze persoon is de kater verholpen en de poes ook.

[..]

Onze poes is regelmatig bebloed, haar gedrag is schuw (ook in huis) en we laten haar snachts binnen. Stichting zwerfkatten willen / kunnen niks doen, helaas. We hebben navraag gedaan in de buurt en blijkt dat er in het verleden hier een hele populatie katten is geweest ( wel 25 katten). Deze waren wilde katten, dus zonder baaasje geboren en zijn toen weggehaald . Waarschijnlijk waren zij kittens van deze kater en poes. Er zijn meedere klachten ingediend, ook is de burgemeester erbij gehaald. De overlast voor de buurtbewoners is sindsdien eigelijk nihil maar voor ons niet , teminste voor onze poes niet. Ze gaat niet zonder ons naar buiten.

Erg sneu om te zien , ook voor de katten die daar buiten leven. We proberen nogmaals de dierenbescherming te verwittigen, ik bedoel ze zijn er toch voor de welzijn van dieren? geen van de dieren worden hier beter van, onze poes niet noch zij.

Bedankt voor alle tips, ik ga ook navraag doen bij het asiel hier. Als ik die persoon zie ga ik dus wel verhaal halen, maar ik denk dat het uitmondt op een scheldpartij. Welke idioot laat nou katten aan hun lot over in hun ouderlijke tuin???? Oh ja we vinden ook constant halsbandjes in onze tuin,

Maar goed, dit is nog niet afgelopen. Ik ben een echte dierenvriend en heb geen énkel probleem als er gescheten gepist wordt in de tuin , maar van mijn huisdier blijven ze af. Ik kom nu voor haar op.
Klote in elk geval..
Ik was bij mijn kat ook bang dat ie hier de buurt zou terroriseren, deed ie in het begin ook wel een beetje maar hij heeft z'n ritme nu gevonden en de time-sharing van de buurt gaat redelijk goed met de andere katten die hier ook wonen, afgezien van een aanvaring af en toe.

Dat die katten jouw kat onderpiesen is ook typisch dominant,territoriaal gedrag, dat ze ook diaree over katten spuiten op zulke momenten had ik nog niet eerder gehoord.

Ik zou denk ik zelf eerst vriendelijk proberen te praten met degene die de katten voedt (best irritant omdat je vriendelijk moet blijven en niet met verwijten moet komen want anders voelt die ander zich aangevallen en gaat in de verdediging..)
Probeer samen tot een oplossing te komen en probeer die persoon ervan te voertuigen dat het voor die katten ook niet leuk is dat ze helemaal geen menselijke aandacht krijgen en daardoor "hangjongeren" worden.
Pubers die niet af en toe door de ouders aangesproken worden worden ook kutjochies.

Misschien is het anders een optie om tegen de dierenbescherming te zeggen dat die katten niet gecastreerd zijn, worden ze in elk geval even gevangen, evt gecastreerd en daarna weer in de buurt losgelaten.

En als laatste "red"middel, zelf vangen en naar een asiel brengen (of ergens ver weg weer wild loslaten maar daar zou ik zelf niet voor kiezen, ook al kan het asiel wel geld vragen voor de opname)
Overigens moet je die katten dan niet brengen naar het asiel waar je om de info hebt gevraagd, valt beetje op anders..
pi_135732602
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klote in elk geval..
Ik was bij mijn kat ook bang dat ie hier de buurt zou terroriseren, deed ie in het begin ook wel een beetje maar hij heeft z'n ritme nu gevonden en de time-sharing van de buurt gaat redelijk goed met de andere katten die hier ook wonen, afgezien van een aanvaring af en toe.
Vecht hij/zij met andere katten?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:43 schreef SiGNe het volgende:

Ik zou denk ik zelf eerst vriendelijk proberen te praten met degene die de katten voedt (best irritant omdat je vriendelijk moet blijven en niet met verwijten moet komen want anders voelt die ander zich aangevallen en gaat in de verdediging..)
Probeer samen tot een oplossing te komen en probeer die persoon ervan te voertuigen dat het voor die katten ook niet leuk is dat ze helemaal geen menselijke aandacht krijgen en daardoor "hangjongeren" worden.
Praten is uitgesloten, ik heb ze ooit gesproken en ze deed zo vijandig. Ik denk dat ik niet teveel mee in discussie moet gaan mocht er ooit maatregelen genomen worden, want dan weten zij zeker dat ik hier achter zit, en heb geen zin in tokkie familie op mijn dak ( als je begrijpt wat ik bedoel)

Bedankt voor je tips. Onze poes is nu meer een huiskatje ( poesje klinkt zo dom) en ik houd haar gewoon veel bezig met dozen kattenkruid speelgoed. En ze is heel rustig snachts in de huiskamer. Ze gaat sochtends wel naar buiten, en in de middag ook maar je moet dan wel mee gaan. Ze gaat mee in de kruiwagen en rent achter balletjes als je deze gooit. En ze wandelt elke avond ( vroeg in de avond) een rondje met mij om het huis. Het is vooral zorgen dat ze rond 19:30 niet meer naar buiten gaan, want heb het idee dat deze katten dan actief zijn. Heb begrepen dat elke kat zijn eigen ronde heeft.

Ze was altijd veel buiten en door deze situatie is ze een huiskatje geworden.Nog niet op haar gemak, maar komt wel. Het is nu rustig zoals het nu gaat.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:30:34 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135743907
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Vecht hij/zij met andere katten?

[..]

Praten is uitgesloten, ik heb ze ooit gesproken en ze deed zo vijandig. Ik denk dat ik niet teveel mee in discussie moet gaan mocht er ooit maatregelen genomen worden, want dan weten zij zeker dat ik hier achter zit, en heb geen zin in tokkie familie op mijn dak ( als je begrijpt wat ik bedoel)

Bedankt voor je tips. Onze poes is nu meer een huiskatje ( poesje klinkt zo dom) en ik houd haar gewoon veel bezig met dozen kattenkruid speelgoed. En ze is heel rustig snachts in de huiskamer. Ze gaat sochtends wel naar buiten, en in de middag ook maar je moet dan wel mee gaan. Ze gaat mee in de kruiwagen en rent achter balletjes als je deze gooit. En ze wandelt elke avond ( vroeg in de avond) een rondje met mij om het huis. Het is vooral zorgen dat ze rond 19:30 niet meer naar buiten gaan, want heb het idee dat deze katten dan actief zijn. Heb begrepen dat elke kat zijn eigen ronde heeft.

Ze was altijd veel buiten en door deze situatie is ze een huiskatje geworden.Nog niet op haar gemak, maar komt wel. Het is nu rustig zoals het nu gaat.
Mijn kater vecht weleens ja..
Ik hoor 'm soms met een andere kater (Elvis, dat was voor Karel hier kwam wonen de terrorist van de straat, al vecht ie ook weleens met Suleman (kater van een andere kennis van me)).
Blijft voornamelijk bij elkaar intimideren, blijven ze redelij op een afstand staan met een hoge rug en dikke staart en dan flink hard mauwen..
Soms rent de een achter de ander aan, verschilt wie achter wie aanrent en soms worden er ook weleens tikken uitgedeeld.
Als er tikken zijn uitgedeeld dan zie ik dan meestal in de vorm van kleine plukjes vacht en kleine krasjes, bloedend is ie nog nooit thuisgekomen.
pi_135748991
Is er een manier om uit te vinden of mijn kat sociaal is naar andere katten?
Ik heb nu ongeveer 4 jaar Ozzy, een asielkat als enige binnenkat (gecastreerde kater, we schatten een jaar of 8 oud) en naar mensen toe is hij supersociaal en vriendelijk. Nu zit ik soms te denken om een 2e kat/kitten er bij te nemen maar ik heb geen idee of ik Ozzy er een plezier mee doe.
In het asiel leek hij niet echt contact te zoeken met de andere katten en had hij enkel oog voor ons (het verhaaltje dat de kat jouw kiest en niet omgekeerd klopt in ons geval volledig) en als er een van de zwerfkatten bij ons in de tuin komt is hij wel heel geintreseerd tot de andere te dicht bij komt en dan is het krabben tegen de ramen en blazen.

Is dit nu het gedrag van een kat die geen andere katten accepteerd? Ik zou zeker niet willen dat Ozzy zich slechter gaat voelen met een andere kat in huis, ik hoop eerder dat een extra kat een soort verrijking gaat zijn omdat hij toch maar volle dagen binnen zit (we spelen er elke dag wel mee en in de zomer kan hij aan een lijband buiten in de tuin). Zou ik gewoon accepteren dat mijn knuffelkater een "enig kind" is? maar mijn hart blijft bloeden als ik herplaatstertjes op deze en andere sites voorbij zie komen die ik wil "redden".
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_135751070
Uitproberen is denk ik toch de enigste manier. Veel katten moeten denk ik vooral een periode wennen aan een andere kat in hun territorium. Lees je eens in over katten introduceren. Als je dat goed doet heb je al een veel grotere kans van slagen.
Een kitten gaat eigenlijk altijd goed, maar door de leeftijd vermoed ik dat je hem er geen plezier mee zal doen. Bij ons merk ik ondertussen ook dat de oudste(10) de jongere kat(2) wel wat te druk begint te vinden af en toe en niet meer echt mee speelt... Gelukkig wil de hond nog wel meespelen, maar we willen ook kijken voor een ander kattenvriendje :)
pi_135754778
Als je kat al zo lang alleen zit en in het asiel geen interesse had in andere katten, denk ik idd ook dat je hem er misschien geen plezier mee doet, en verder sluit ik me ook aan bij wat Dragonberry zegt over introduceren :)

Wil je toch iets doen met katjes in nood, dan is gastgezin voor het asiel misschien wat voor je? Ik ben zelf ook gastgezin, mijn katten tolereren er echt geen volwassen kat bij, en de kittens worden ze ook wel moe van na een tijdje, maar die worden dan geplaatst en dan hebben ze weer een tijdje rust (ik heb dus nooit constant kittens). Over het algemeen hebben volwassen katten prima door dat het kleintjes zijn, en zijn dan een stuk toleranter. Helaas betekent dit niet dat dat zo blijft, wat ik hier merk is dat als kittens ouder worden, ze steeds minder gewenst zijn door mijn katten. Maar voor mij is dit een prima oplossing, en wie weet, blijft er dan alsnog eentje plakken omdat ie dikke vriendjes blijkt te zijn met jouw kat :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:20:40 #244
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_135756114
Dus. Mijn onderbuurvrouw is zojuist haar huis uit gezet. Ze heeft 3 katten en 1 hond. Ik heb de katten in huis genomen en de onderburen de hond.

Zelf heb ik ook al 2 katten.. Hoe moet ik dit gaan regelen met de kattenbakken? Ik heb geen hele grote woning, maar kan moeilijk die beestjes buiten laten staan. Ik heb nu 2 kattenbakken staan, 1 aan de ene kant van de woonkamer en een aan de andere. Ze kunnen hier helaas ook niet naar buiten..

Mijn katten snappen er niks van en zitten zo hoog mogelijk toe te kijken en wanneer er een van de drie katten in de buurt komt, blazen ze alleen..

Help?
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_135756778
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:20 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Dus. Mijn onderbuurvrouw is zojuist haar huis uit gezet. Ze heeft 3 katten en 1 hond. Ik heb de katten in huis genomen en de onderburen de hond.

Zelf heb ik ook al 2 katten.. Hoe moet ik dit gaan regelen met de kattenbakken? Ik heb geen hele grote woning, maar kan moeilijk die beestjes buiten laten staan. Ik heb nu 2 kattenbakken staan, 1 aan de ene kant van de woonkamer en een aan de andere. Ze kunnen hier helaas ook niet naar buiten..

Mijn katten snappen er niks van en zitten zo hoog mogelijk toe te kijken en wanneer er een van de drie katten in de buurt komt, blazen ze alleen..

Help?
Tof dat je dit doet _O_ zal niet makkelijk zijn zoveel katten erbij.
Volgens mijn is de kattenbakregel: aantal katten + 1 dus je zou 6 bakken neer moeten zetten :X
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:04:26 #246
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_135757926
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tof dat je dit doet _O_ zal niet makkelijk zijn zoveel katten erbij.
Volgens mijn is de kattenbakregel: aantal katten + 1 dus je zou 6 bakken neer moeten zetten :X
dan heb ik geen ruimte meer over om te lopen :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_135758421
Aantal katten+1 is onzin vind ik zelf.. Kijk of het goed gaat. Ligt er een keer iets naast of op een andere plek, bak erbij.
pi_135758857
Hebben de nieuwe katten vroeger een bakg gedeeld? Dan zullen ze dat nu ook wel doen. Heb je ze tijdelijk tot de buur een nieuw plekje heeft of gaan ze blijven?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:23:35 #249
418604 kattentips
KattenTips.nl
pi_135760942
Heb je ook de kattenbak van de buurvrouw gekregen zodat je nieuwe huisgenoten wel hun "eigen" kattenbak hebben? Op die manier herkennen ze dan hun eigen lucht en eigen omgeving en voorkom je hopelijk dat ze naast de kattenbak hun behoefte doen.

Verspreid ook een paar waterbakken en voerbakken zodat jouw katten en je nieuwe katten rustig kunnen eten en drinken tot ze vertrouwd aan elkaar zijn.

Geur is voor katten een hele belangrijke manier om te communiceren. Een goede manier om de introductie te helpen is de katten te aaien zonder je handen te wassen. Hierdoor gaan ze de geur herkennen van elkaar. Het kan ook helpen om met een doekje over de wang van de kat te aaien (iedere kat een eigen doekje) en vervolgens het doekje over je meubels heen halen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:36:58 #250
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_135761575
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:26 schreef valentijn101 het volgende:
Hebben de nieuwe katten vroeger een bakg gedeeld? Dan zullen ze dat nu ook wel doen. Heb je ze tijdelijk tot de buur een nieuw plekje heeft of gaan ze blijven?
ja, volgens mij hebben ze altijd met zn 3en 1 bak gehad. Varken en Kip (die monsters van mij) hebben 2 bakken en deze delen ze ook gewoon met elkaar.

Nou, ik heb ze dus tijdelijk, mijn woning is gewoon te klein voor 5 katten..
Eigenlijk hoop ik dat ze zo snel mogelijk weer kunnen vertrekken, want ik gebruik erg duur voer voor mijn katten omdat Varken blaaskristallen heeft, en ik ben niet zo rijk om maandelijks een zak van 65 euro te kunnen kopen..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:39:16 #251
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_135761675
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:23 schreef kattentips het volgende:
Heb je ook de kattenbak van de buurvrouw gekregen zodat je nieuwe huisgenoten wel hun "eigen" kattenbak hebben? Op die manier herkennen ze dan hun eigen lucht en eigen omgeving en voorkom je hopelijk dat ze naast de kattenbak hun behoefte doen.

Verspreid ook een paar waterbakken en voerbakken zodat jouw katten en je nieuwe katten rustig kunnen eten en drinken tot ze vertrouwd aan elkaar zijn.

Geur is voor katten een hele belangrijke manier om te communiceren. Een goede manier om de introductie te helpen is de katten te aaien zonder je handen te wassen. Hierdoor gaan ze de geur herkennen van elkaar. Het kan ook helpen om met een doekje over de wang van de kat te aaien (iedere kat een eigen doekje) en vervolgens het doekje over je meubels heen halen.
Nee, die kattenbak en al hun spulletjes zijn in een grote container gepleurd (letterlijk) en was dus allemaal kapot.. Ik loop ook de hele tijd rond om ze allemaal te aaien .. Maar nu beginnen de katten ook onderling naar elkaar te blazen, die van mij en die van haar. Kan me voorstellen dat ze allemaal erg gestrest zijn. De 3 van de onderbuurvrouw hebben al wel de kattenbak en de voerbakken ontdekt..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_135763049
De nieuwkomers in een aparte kamer houden is geen optie? Dan hebben ze uiteraard wel minder ruimte, maar is het wat minder stressvol voor je eigen katten door die indringers in hun territorium (en andersom natuurlijk ook). Ik zou een Feliway stekker gebruiken en als ze niet apart kunnen, idd meerdere voer-/drink-/kattenbakken en krabpalen op verschillende plekken in huis zetten. Verder weet ik natuurlijk niet hoe goed het contact met je onderbuurvrouw was, maar je zou kunnen overwegen het asiel te bellen om de situatie uit te leggen, dat in geval van nood (je buurvrouw is niet meer te bereiken oid), de katten eventueel daarheen zouden kunnen en jij niet de afstandskosten hoeft te betalen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:19:00 #253
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_135763363
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:11 schreef Holyme het volgende:
De nieuwkomers in een aparte kamer houden is geen optie? Dan hebben ze uiteraard wel minder ruimte, maar is het wat minder stressvol voor je eigen katten door die indringers in hun territorium (en andersom natuurlijk ook). Ik zou een Feliway stekker gebruiken en als ze niet apart kunnen, idd meerdere voer-/drink-/kattenbakken en krabpalen op verschillende plekken in huis zetten. Verder weet ik natuurlijk niet hoe goed het contact met je onderbuurvrouw was, maar je zou kunnen overwegen het asiel te bellen om de situatie uit te leggen, dat in geval van nood (je buurvrouw is niet meer te bereiken oid), de katten eventueel daarheen zouden kunnen en jij niet de afstandskosten hoeft te betalen.
Ik heb geen extra ruimte over en wil geen beesten in mijn slaapkamer. Ik heb nu 3 krabpalen staan en 3 kattenbakken..

Het contact met mijn onderbuurvrouw was erg goed, en het mensje heeft nu even genoeg aan dr hoofd, dus die was blij dat de beesten even ergens konden zitten. Nu moet dit natuurlijk geen weken gaan duren, anders ga ik proberen om een andere oplossing te zoeken.. Maar naar het asiel brengen? Nee.. Dat krijg ik niet over mn hart. :N
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_135764122
Oh ik bedoelde ook niet dat je ze zomaar weg moet brengen hoor! Tis lief dat je ze opvangt :Y Bedoelde als de nood écht hoog is, maar als je goed contact hebt zal dat sowieso al niet aan de orde zijn :) Succes ermee iig!
pi_135764642
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tof dat je dit doet _O_ zal niet makkelijk zijn zoveel katten erbij.
Volgens mijn is de kattenbakregel: aantal katten + 1 dus je zou 6 bakken neer moeten zetten :X
Dat zijn de menselijke regels ja....

Mijn 5 katten weigeren meer dan 2 bakken te gebruiken... dusss antiklonter grid en 1 tot 2x per dag uitscheppen :P
nou zijn ze ook allemaal familie van elkaar en met elkaar opgegroeid, ze pikken ook vrij veel van elkaar en misschien kunnen ze daarom de kattenbak delen?
pi_135769269
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mijn kater vecht weleens ja..
Ik hoor 'm soms met een andere kater (Elvis, dat was voor Karel hier kwam wonen de terrorist van de straat, al vecht ie ook weleens met Suleman (kater van een andere kennis van me)).
Blijft voornamelijk bij elkaar intimideren, blijven ze redelij op een afstand staan met een hoge rug en dikke staart en dan flink hard mauwen..
Soms rent de een achter de ander aan, verschilt wie achter wie aanrent en soms worden er ook weleens tikken uitgedeeld.
Als er tikken zijn uitgedeeld dan zie ik dan meestal in de vorm van kleine plukjes vacht en kleine krasjes, bloedend is ie nog nooit thuisgekomen.
Zij (de katten) rennen altijd achter onze poes aan en vechten hier dus ook bij. Onze poes vlucht altijd naar het dak/of boom in. Of rent als een idioot over de straat over.

Ik moet zeggen, ze doet vreemd in de avond ( rond deze tijd dus). Ze zit steeds onder de salontafel. Nooit gedaan. Moet dit gedrag in de gaten houden?
pi_135781545
ik zit met een probleem,

sinds 1 december hebben we een poes geadopteerd, een hele leuke aanhankelijk poes die totaal niet bang is. 2 weken geleden heeft ze op een badjas geplast die op de bank lag. Vanmorgen kwam ik in de woonkamer en zag toevallig dat ze aan het ''graven'' was op de badjas die weer op de bank lag. Wat blijkt, had ze weer op de bank geplast :{
Ze heeft 2 kattenbakken die regelmatig worden schoongemaakt en we weten zeker dat ze geen blaasontsteking heeft.

Wat zou het kunnen zijn?
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_135781985
Katten houden van zacht kattegrit, hoe zanderiger hoe fijner ze het vinden.
Ze houden van ruimte tijdens toiletbezoek, misschien de kap van de bak halen als die erop zit?

Heb zelfde soort akkefietjes gehad, mijn heren hadden de bank ontdekt als openbaar toilet, grote open ruimte die vooral zacht was.
Het werd op den duur een gewenning.

Verandering van kattegrit en grotere ruime bakken hielp hier.
Plus voorkomen dat die badjas er ligt voor de associatie.

Zijn maar tips uit eigen ervaring hoor.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:00:15 #259
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_135782814
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:38 schreef Deviant1nl het volgende:
ik zit met een probleem,

sinds 1 december hebben we een poes geadopteerd, een hele leuke aanhankelijk poes die totaal niet bang is. 2 weken geleden heeft ze op een badjas geplast die op de bank lag. Vanmorgen kwam ik in de woonkamer en zag toevallig dat ze aan het ''graven'' was op de badjas die weer op de bank lag. Wat blijkt, had ze weer op de bank geplast :{
Ze heeft 2 kattenbakken die regelmatig worden schoongemaakt en we weten zeker dat ze geen blaasontsteking heeft.

Wat zou het kunnen zijn?
Varken had dit ook, urine opgevangen, bleek dat ze blaaskristallen had, dus nu krijgt ze royal canin urinary s/o en het gaat eigenlijk geweldig :)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_135783615
nja, we hebben nu dus al 1 kattenbak met- en 1 kattenbak zonder kap inderdaad, dankje voor de tip! Ze krijg al royal canin voer. Misschien toch maar die badjas weg halen (ik heb zelf 4 andere katten gehad, 3 poezen en een kater) voor haar, maar het een een poes... ze hoeft haar terrein toch niet af te bakenen?
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_135891453
Ik kwam hier net vertellen over een soortgelijk probleem maar dan met bedplassers. Mijn kater Co plast uit angst heel soms op bed en Kees plast om zijn territorium af te zetten. Kees klaagt 's nachts ook enorm en krabt dan aan het gordijn. Heb er een krabplankje gehangen om het gordijn te redden maar hij bleef bij het gordijn. Kees sproeide daarnaast ook nog, maar dan wel vanaf de kattenbak (zonder kap).
Ze zijn gecontroleerd door de dierenarts, we hebben 4 kattenbakken, meerdere eetplekken, meerdere krabplekken, dus de meeste oorzaken konden uitgesloten worden. Het zijn broertjes, die naast elkaar slapen en ook samen spelen dus onderling zat het wel goed. De kattenbak in de slaapkamer hielp niet. Een voerbak overdag op bed hielp ook niet. Feliway hielp niet.
De afgelopen weken werd het steeds erger en Kees begon ook overdag te jammeren. Soms werd er zelfs meerdere keren per dag op bed geplast. :r En ik bleef maar wassen dus.

Sinds deze week is de slaapkamer dicht, alle kattenspullen zijn er uit. Ik ben met oordoppen gaan slagen vanwege het verwachtte geklaag maar volgens mij zijn ze al snel gaan slapen. Ook overdag geen gejammer meer, ze zijn allebei eindelijk weer ontspannen. :) Dit had ik echt veel eerder moeten doen.

Deviant1nl vraag er eens naar aan de vorige eigenaar of asiel, misschien kunnen die je er meer over vertellen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_135914024
Ik heb twee katten, een van 9 maanden (gecastreerd en een van 7 maanden (wordt binnenkort gecastreerd) alleen mijn jongste kat heeft het sinds kort in zijn hoofd gehaald dat hij de daad wel wilt doen met mijn iets oudere kat. :')

Het staat wel op de planning om de jongste kat te laten castreren, maar dat kan nog wel een week of 2 duren. Alleen hij valt dus de hele dag door mijn oudste kat lastig, hij bijt hem ook heel hard in zijn nek waardoor de oudste soms echt gilt van de pijn. Het stoeien wat ze altijd zo leuk konden, begint steeds meer op vechten te lijken.

Is er iets wat ik eraan kan doen? De jongste van de oudste aftrekken helpt niet, en waar de oudste normaal voor zichzelf opkomt doet hij dat nu dus totaal niet.

Dit is echt een hele rare situatie. :')
pi_135920682
Oudere poes (gesteriliseerd) werd telkens besprongen door kitten dus die met 5 maanden laten helpen. Kitten werd volwassen, poes overleed, nieuw kitten kwam erbij die telkens besprongen werd door de volwassen kat, kitten met 5 maanden laten helpen. In beide gevallen werd het een stuk rustiger in huis (niet meteen want de hormoontjes moeten nog wel het lijf uitzweten ?)

Ik zou maandag meteen bellen voor een afspraak.
pi_135926526
Heb deze vraag als gepost in het vraag het aan de dierenarts topic, maar toch ook maar even hier omdat het weekend is.

Ik heb een poesje van nog geen jaar oud. Ik zag net bij het verschonen van de kattenbak dat er wat bloed bij haar ontlasting zat. Het bloed was nog nat dus nog vrij recentelijk. De drol zelf was gewoon zacht van textuur; geen gekke dingen. Ze heeft gisteren ongeveer 1/3 van een bouillonblokje op, kan dat ermee te maken hebben?

En is dit iets waarvoor ik (omdat het weekend is) de spoedlijn van de dierenarts zou moeten bellen? Zelf neig ik eigenlijk ernaar om het even aan te kijken. Ze komt niet ziek over en ligt nu lekker te spinnen op een stoel. Bovendien is Noortje nog geen maand bij ons uit het asiel en ze is nog erg schuw. We zijn nu zo ver dat we haar heel voorzichtig mogen aaien, maar oppakken of naar de dierenarts gaan lijkt me nog een ramp.

Moeilijk dus.
pi_135931728
Waarom geef je je kitten een boullionblokje ? Een zoutbom van heb ik jouw daar :) zeer slecht voor alle dieren.

Of is het per ongeluk gegaan ?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:24:14 #266
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135932729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 05:58 schreef Sorella het volgende:
Oudere poes (gesteriliseerd) werd telkens besprongen door kitten dus die met 5 maanden laten helpen. Kitten werd volwassen, poes overleed, nieuw kitten kwam erbij die telkens besprongen werd door de volwassen kat, kitten met 5 maanden laten helpen. In beide gevallen werd het een stuk rustiger in huis (niet meteen want de hormoontjes moeten nog wel het lijf uitzweten ?)

Ik zou maandag meteen bellen voor een afspraak.
Kittens puberen ook he. Je kan t ook gewoon even aankijken.

Hoewel het ook gewoon handig is om ze te laten helpen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135933621
sinds 1 december hebben we een mooie binnenpoes geadopteerd van 2,5 jaar. Ze is heel erg speels, totaal niet bang, en heel aaibaar. Zo'n 2,5 week geleden heeft ze op de badjas geplast die toevallig op de bank lag. We dachten er nog niet veel raars bij, de kattenbakken (ze heeft er 2) worden goed bij gehouden. Een week geleden heeft ze ook op het dekbed geplast die op de bank lag (allebei de gevallen waren we er niet bij). Vanochtend heeft ze op het dekbed geplast, terwijl ik eronder lag, op de bank!

we weten zeker dat ze geen blaasontsteking heeft, ze krijgt royal canin en de kattenbakken worden goed onderhouden... wat nu?
pi_135933938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:52 schreef kikidewolf het volgende:
sinds 1 december hebben we een mooie binnenpoes geadopteerd van 2,5 jaar. Ze is heel erg speels, totaal niet bang, en heel aaibaar. Zo'n 2,5 week geleden heeft ze op de badjas geplast die toevallig op de bank lag. We dachten er nog niet veel raars bij, de kattenbakken (ze heeft er 2) worden goed bij gehouden. Een week geleden heeft ze ook op het dekbed geplast die op de bank lag (allebei de gevallen waren we er niet bij). Vanochtend heeft ze op het dekbed geplast, terwijl ik eronder lag, op de bank!

we weten zeker dat ze geen blaasontsteking heeft, ze krijgt royal canin en de kattenbakken worden goed onderhouden... wat nu?
heb je de deken wel goed schoongemaakt? Zet de plek goed in een sopje met biotex groen, anders blijft de geur hangen. Zo'n plek blijft dan altijd aantrekkelijk om te plassen.
pi_135934182
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:01 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

heb je de deken wel goed schoongemaakt? Zet de plek goed in een sopje met biotex groen, anders blijft de geur hangen. Zo'n plek blijft dan altijd aantrekkelijk om te plassen.
maar ja, ze hoeft (als vrouwtje) haar plek niet af te bakenen, er zijn geen andere katten in haar buurt. De enige link die ik kan leggen is, dat er voor haar, 3 andere katten hier in huis zijn geweest (die ik heb mee verhuist), maar alles is (uit)gewassen...
pi_135934434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef loecje het volgende:

[..]

ligt eraan waarmee je een kat vergelijkt. met een kind van 1 a 2 jaar of met een kind van 10jaar??

een kind van 1 a 2 jaar laat je toch ook niet vrij buiten rondlopen? dan maak je de tuin ook veilig zodat ze bijv niet de weg op kunnen rennen.
nee, das niet waar, je kan katten niet vergelijken met kinderen....
ik houd mijn kat binnen, om dat ik anders niet weet wat er met haar gebeurt als ze niet meer terug komt (ongeluk)
en omdat ik niet wil dat ze een last is voor mn buren (graven in hun tuin)
daarom
pi_135934655
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:24 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Kittens puberen ook he. Je kan t ook gewoon even aankijken.

Hoewel het ook gewoon handig is om ze te laten helpen
Tuurlijk kan je het aankijken alleen zo te lezen is zijn kat net zo als dat mijn ouwe theemuts was en dan is het constant herrie in huis met die hormonen die alle kanten op gaan. Bij elke krijs stond ik weer overeind om te kijken of het niet te erg zou worden, ingrijpen probeerde ik niet al te vaak te doen maar soms was het zo erg dat ik wel moest.
pi_135934876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:07 schreef kikidewolf het volgende:

[..]

maar ja, ze hoeft (als vrouwtje) haar plek niet af te bakenen, er zijn geen andere katten in haar buurt. De enige link die ik kan leggen is, dat er voor haar, 3 andere katten hier in huis zijn geweest (die ik heb mee verhuist), maar alles is (uit)gewassen...
het gaat ook niet om afbakenen. Een plek waar een kat heeft geplast, buiten de kattenbak, moet goed worden schoongemaakt met een middel dat enzymen afbreekt. Zolang de geur maar een beetje blijft, zal het voor de kat een plek blijven waar ze kan plassen.
pi_135944194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:43 schreef Syd het volgende:
Waarom geef je je kitten een boullionblokje ? Een zoutbom van heb ik jouw daar :) zeer slecht voor alle dieren.

Of is het per ongeluk gegaan ?
Die zit idd niet standaard bij haar voeding. Noortje is pas ongeveer een maand bij ons en na onze vorige kat (19 jaar) moet ik nog heel erg wennen aan een jong katje dat overal aan zit. In een onbewaakt moment heeft ze dus een rondslingerend bouillonblokje opgegeten.
pi_135957366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:15 schreef kikidewolf het volgende:

[..]

nee, das niet waar, je kan katten niet vergelijken met kinderen....
ik houd mijn kat binnen, om dat ik anders niet weet wat er met haar gebeurt als ze niet meer terug komt (ongeluk)
en omdat ik niet wil dat ze een last is voor mn buren (graven in hun tuin)
daarom
Ik was ook niet degene die die vergelijking maakte;)
pi_136022825
Ik snappet niet meer hoor... 2 broertjes hier en sinds vandaag hangt de 1 constant in de nek van de ander... Hij houdt constant zijn broer in de gaten en zodra hij beweegt, sluipt hij erop af en dan bijt ie weer in zijn nek. Na heel de dag bezig te zijn geweest met boevrouw te spelen wordt het gewoon niet minder...

Wat kan dit betekenen???
pi_136023626
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snappet niet meer hoor... 2 broertjes hier en sinds vandaag hangt de 1 constant in de nek van de ander... Hij houdt constant zijn broer in de gaten en zodra hij beweegt, sluipt hij erop af en dan bijt ie weer in zijn nek. Na heel de dag bezig te zijn geweest met boevrouw te spelen wordt het gewoon niet minder...

Wat kan dit betekenen???
Weet ik ook niet, kan ook iets zijn wat zo weer over is hoor! Maar wat ik wel weet, is dat als jij je ermee gaat bemoeien, het gedrag kan verergeren. Dus niet meer boevrouw spelen en ze het samen uit laten zoeken :)
pi_136023794
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Weet ik ook niet, kan ook iets zijn wat zo weer over is hoor! Maar wat ik wel weet, is dat als jij je ermee gaat bemoeien, het gedrag kan verergeren. Dus niet meer boevrouw spelen en ze het samen uit laten zoeken :)
Hm ja, nu liggen ze weer bij elkaar te slapen... Vreemde beesten...
pi_136023999
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hm ja, nu liggen ze weer bij elkaar te slapen... Vreemde beesten...
Haha, dat sowieso O+ Hopelijk is het nu weer over dan.
pi_136024291
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:59 schreef Holyme het volgende:

[..]

Haha, dat sowieso O+ Hopelijk is het nu weer over dan.
Hou het wel in de gaten. Anders misschien da raadplegen... Ze zijn allebei nog niet gecastreerd. Niet iets van laksheid, maar tot nu toe ging alles goed. Samen stoeien, niet sproeien.... En ik ben toch bang dat zo'n ingreep hun karakter nadelig beïnvloed. Maar als het niet anders kan, dan moet het gewoon.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 00:14:39 #280
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_136036100
Hier is het mannetje de laatste dagen ook weer wat dominant aanwezig, maar ik maak me er niet echt heel erg druk om.

Heb sinds vorige week nieuwe snoepjes, tegen haarballen, maar de ene gaat telkens over zijn nek als ie ze op heeft en dan komt er alleen voer uit, denk dat ik deze maar niet meer geef :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_136126078
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snappet niet meer hoor... 2 broertjes hier en sinds vandaag hangt de 1 constant in de nek van de ander... Hij houdt constant zijn broer in de gaten en zodra hij beweegt, sluipt hij erop af en dan bijt ie weer in zijn nek. Na heel de dag bezig te zijn geweest met boevrouw te spelen wordt het gewoon niet minder...

Wat kan dit betekenen???
Lijkt een beetje op rangorde bepalen. Katten komen op een gegeven moment op een leeftijd dat rangorde belangrijk wordt voor hun. Je moet het gewoon even laten gaan, op een gegeven moment is het duidelijk wie hoger staat in de rangorde en zal het ophouden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:55:58 #282
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_136126782
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:21 schreef kattentips het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op rangorde bepalen. Katten komen op een gegeven moment op een leeftijd dat rangorde belangrijk wordt voor hun. Je moet het gewoon even laten gaan, op een gegeven moment is het duidelijk wie hoger staat in de rangorde en zal het ophouden.
Mee eens, ik laat die van mij ook hun gang gaan en gaat altijd goed (iets later liggen ze weer samen of liggen ze apart, maar wel op het favoriete plekje van de andere :') ) . Gebeurt iig maar zelden dat ik me ermee bemoei, al zien hun naar hun kijken al als bemoeien volgens mij :P . Ik ben iig de baas, dat weten ze en de rest zoeken ze onderling maar uit :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator maandag 3 februari 2014 @ 13:46:29 #283
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136282988
De kogel is door de kerk; we willen in huize Vonk een kat ! :)

Maar nu moeten we natuurlijk nog van alles kopen en regelen e.d.
Nu vroeg ik mij af waar je op moet letten bij het kopen van zaken als een krabpaal, kattenbak, kattenbakvulling, reismandje e.d.

We hebben namelijk allebei geen idee, wat nu handig is of aan welke eisen zoiets ongeveer moet voldoen. Of er zaken zijn waar we bij aanschaf specifiek op moeten letten e.d.

Kortom; een beetje aankoop advies zou welkom zijn ! :)
pi_136284583
Voor een krabpaal zou ik gaan voor een hogere (of zo'n plankje voor aan de muur wat je hoger bevestigd), ik merk dat katten zich vaak languit uit willen rekken tegen zo'n ding aan en dat gaat lastig bij een lagere paal. Sowieso houden katten er van om de hoogte in te gaan, dus je zou ook kunnen kijken naar wat plankjes aan een muur of de optie geven om op een kast te kunnen met een krabpaal ofzo :) Je kunt ook zelf een krabpaal maken die bij jullie mooie woning past! (jaja, lurker hier :P) Ik heb zelf meerdere krabmogelijkheden, van een enorm gevaarte tot vlak onder het plafond tot een zelfgemaakte, en dat oude ding van vloerbedekking en wat palen/planken valt nog steeds erg goed in de smaak. Je kan ook met sisal of kokosmatten aan de slag, er zijn meerdere opties voor zelfmaak (en als je deels zelfmaak wil, je kan ook alle losse onderdelen zoals plankjes en paaltjes online bestellen).

Kattenbak/grit zou ik vragen aan fokker/asiel wat de kat nu heeft (daar eventueel ook wat gebruikt grit meenemen om bij thuiskomst de bak meteen duidelijk te hebben, en/of de kat bij thuiskomst even op de bak zetten) en voor een zelfde bak/grit gaan. Dit kun je later altijd nog wijzigen naar wat jij of de kat fijner lijkt te vinden, niet alle katten zijn weg van een open of juist dichte bak, klonterend grit of juist houtkorrels, etc. Zet de bak ook niet naast voer- en drinkbakje, dat vinden de meeste katten niet fijn (ik eet ook liever niet naast de wcpot :P) en op een rustigere plek.

Reismandje hangt ook van de kat af, sommige katten gaan prima in een stoffen reistas of een kooitje met plastic deur, die van mij breken de boel af dus heb er met een metalen deurtje en grote opening. Als je geen idee hebt hoe de kat op een kooitje reageert en het is een volwassen kat, dan zou ik voor een metalen deurtje gaan.

Zooplus is een site die door meerdere mensen hier gebruikt wordt, ikzelf koop daar ook vanalles, dus ik zou je ook aanraden daar eens rond te kijken. Niet alles is daar goedkoper hoor (bv grit koop ik gewoon in de winkel), maar ze hebben wel erg veel keus en dat kan jullie een beter idee geven over wat er nou allemaal te krijgen is :)
pi_136284607
Wat gaat het worden, een volwassen kat of een kitten?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136286533
Ik zou juist een krabpaal niet direct kopen, mijn kat wil bijvoorbeeld alleen op de grond (mat of krabplank) krabben en vind een paal zelfs 'eng'
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_136287514
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:46 schreef Vonkenboer het volgende:
De kogel is door de kerk; we willen in huize Vonk een kat ! :)

Maar nu moeten we natuurlijk nog van alles kopen en regelen e.d.
Nu vroeg ik mij af waar je op moet letten bij het kopen van zaken als een krabpaal, kattenbak, kattenbakvulling, reismandje e.d.

We hebben namelijk allebei geen idee, wat nu handig is of aan welke eisen zoiets ongeveer moet voldoen. Of er zaken zijn waar we bij aanschaf specifiek op moeten letten e.d.

Kortom; een beetje aankoop advies zou welkom zijn ! :)
Als je veel van huis bent, zou ik aanraden om er 2 te nemen. Kunnen ze elkaar gezelschap houden in afwezigheid van de baasjes. Bovendien is het ook superleuk om naar te kijken, 2 katjes die elkaar achterna zitten of lief samen slapen..
pi_136287671
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:40 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Als je veel van huis bent, zou ik aanraden om er 2 te nemen. Kunnen ze elkaar gezelschap houden in afwezigheid van de baasjes. Bovendien is het ook superleuk om naar te kijken, 2 katjes die elkaar achterna zitten of lief samen slapen..
Eens. Wij hebben er ook twee genomen omdat we allebei werken. 2 broertjes :) Ze hebben nog nooit wat kapot gemaakt en ik denk omdat dat komt omdat ze met 2 zijn. Als een kat alleen bij ons was, was het denk ik een ander verhaal.
pi_136287997
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eens. Wij hebben er ook twee genomen omdat we allebei werken. 2 broertjes :) Ze hebben nog nooit wat kapot gemaakt en ik denk omdat dat komt omdat ze met 2 zijn. Als een kat alleen bij ons was, was het denk ik een ander verhaal.
Ik heb hier een halfbroer en halfzus. Echt 4 pootjes op 1 buik. Dikke maatjes. Zo leuk om te zien. Hier slopen ze ook niks, behalve per ongeluk tijdens het "gekke kwartiertje". Dan sjezen ze het hele huis door elkaar achterna, en dan wil er nog wel eens een vaas omgaan ja :P
pi_136320436
Weet iemand een briljante tip om katten van het aanrecht te houden? 1000 keer per dag gaan ze erop en we worden er gestoord van. Ook kunnen we geen bord met eten laten staan zonder dat ze erop zitten te azen. Wegjagen, boos worden, rustig wegzetten, niets heeft zin.
Mijn man zegt altijd dat we een gevangene zijn in ons eigen huis en kan de katten inmiddels al niet meer uitstaan. ;(
Anyway, iemand een oplossing?
pi_136320741
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:51 schreef vencodark het volgende:
Weet iemand een briljante tip om katten van het aanrecht te houden? 1000 keer per dag gaan ze erop en we worden er gestoord van. Ook kunnen we geen bord met eten laten staan zonder dat ze erop zitten te azen. Wegjagen, boos worden, rustig wegzetten, niets heeft zin.
Mijn man zegt altijd dat we een gevangene zijn in ons eigen huis en kan de katten inmiddels al niet meer uitstaan. ;(
Anyway, iemand een oplossing?
Plantenspuit? Het hielp bij mij met alles
#TeamMiley
pi_136321045
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:00 schreef arachide. het volgende:

[..]

Plantenspuit? Het hielp bij mij met alles
Dat red ik niet vanaf de bank. :P
Want zodra ik er aan kom, rennen ze er af. Dan krijgen ze wel een tik maar 10 minuten laten zitten ze er weer.
pi_136321126
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat red ik niet vanaf de bank. :P
Want zodra ik er aan kom, rennen ze er af. Dan krijgen ze wel een tik maar 10 minuten laten zitten ze er weer.
Hebben ze een vaste plek waar ze erop springen? Smeer dat een paar dagen in met iets dat ze vies vinden. Ik kan ze snel niet bedanken wat dat moet zijn (want je moet wel uitkijken dat het niet schadelijk is), maar het is maar een idee. Een nog niet helemaal uitgewerkt idee :D
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 14:15:33 #294
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136321333
Er een poosje folie neerleggen heb ik wel eens gehoord. Geen idee of het werkt trouwens hoor :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_136322572
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat red ik niet vanaf de bank. :P
Want zodra ik er aan kom, rennen ze er af. Dan krijgen ze wel een tik maar 10 minuten laten zitten ze er weer.
*joke* supersoaker? >:)

oh en serieus: geen idee, wij bleven consequent nee zeggen en erheen lopen en uiteindelijk stopte het

[ Bericht 6% gewijzigd door gothic-blackie op 04-02-2014 14:56:10 ]
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 15:10:18 #296
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136323307
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

*joke* supersoaker? >:)

oh en serieus: geen idee, wij bleven consequent nee zeggen en erheen lopen en uiteindelijk stopte het
Hier doet Dodge ook stoute dingen om de aandacht te trekken. Die gooit ook dingen van de kast als ik niet met hem wil spelen :') Dan kijkt hij eerst wat hij omgooit na en vervolgens kijkt hij veelbetekenend naar mij :') Het belangrijkste wat je nodig hebt voor een Maine Coon is een flinke dosis humor volgens mij :+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_136323513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:15 schreef senesta het volgende:
Er een poosje folie neerleggen heb ik wel eens gehoord. Geen idee of het werkt trouwens hoor :@
Weleens gedaan ja maar ze lachten mij alledrie vierkant uit. :')
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 15:17:34 #298
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_136323557
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

Weleens gedaan ja maar ze lachten mij alledrie vierkant uit. :')
_O- Sorry :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_136324784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:10 schreef senesta het volgende:

[..]

Hier doet Dodge ook stoute dingen om de aandacht te trekken. Die gooit ook dingen van de kast als ik niet met hem wil spelen :') Dan kijkt hij eerst wat hij omgooit na en vervolgens kijkt hij veelbetekenend naar mij :') Het belangrijkste wat je nodig hebt voor een Maine Coon is een flinke dosis humor volgens mij :+
Ja oh erg is dat he :') Geen MC's hier maar tis hier ook altijd duidelijk wie de baas is, vooral de jongste heeft zo z'n maniertjes om de aandacht te krijgen, al kunnen ze allebei goed met dingen sjoelen terwijl hun blik op mij is gericht :')
pi_136325305
geen eten op het aanrecht laten staan?
dat is hun 'beloning' om op het aanrecht te komen, dan kan je nog zoveel straffen maar die beloning is sterker.
pi_136327087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Hebben ze een vaste plek waar ze erop springen? Smeer dat een paar dagen in met iets dat ze vies vinden. Ik kan ze snel niet bedanken wat dat moet zijn (want je moet wel uitkijken dat het niet schadelijk is), maar het is maar een idee. Een nog niet helemaal uitgewerkt idee :D
Dubbelzijdig kleeftape!
Zo hebben wij losse laminaatplanken met dubbelzijdig tape op de bank liggen als we er niet zijn (voorkomt dat ze op de bank springen en deze als kattenbak gebruiken }:| )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')