Wat een ramp, wat een ramp...
Net thuis van de dierenarts, Odie klapte in gewicht omlaag zonder verder alteveel te laten zien, dus het was hoog tijd voor een controle.
We waren bang voor zijn nieren, maar die zijn zo gezond als maar kan, Odie heeft suikerziekte en niet zo'n beetje ook, zijn waarden waren gruwelijk hoog.
We hebben godsgeluk gehad dat hij niet onderuit is geklapt, dat hij nog rondloopt, nu zal de dierenartsstress de waarden niet verbetert hebben, maar het was erg schrikken toch.
Maar nu de ellende van suikerziekte, eten op vaste tijdstippen, hoe ga ik dit voor mekaar krijgen bij odie, nu is hij wel binnen ja, hij voelt zich niet top, maar als hij zich straks beter voelt wil hij weer terug naar buiten en daar grotendeels blijven.
Dat kan dus eigenlijk niet meer, hij zou eigenlijk binnen moeten blijven, ook om te verkomen dat hij ergens anders gaat eten, beter gezegd, zijn eigen maaltje bij elkaar jaagt.
Hoe ga ik een evenwicht verkrijgen tussen een gelukkige kat en een gezonde kat, helemaal binnen houden zou voor hem een gruwel zijn.
Hoe ga ik het doen met de andere katten, die ik niet dat mega dure dieetvoer wil gaan geven noch wil ik dat odie hun eten eet...
Zat om over na te denken dus de aankomende tijd....
Gelukkig ben ik vrij handig met onderhuids spuiten, dus dat is iig geen zorg erbij, dat scheelt weer.
Wie ervaring heeft met suikerziekte bij katten, alle info is welkom.
Ik ben natuurlijk druk bezig met me inlezen overal in, het is een boel om op je bord te krijgen zo ineens, dus heeft iemand tips, advies of wat dan ook, GRAAG!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.