Hoe jong is die kat van je??quote:Op zondag 17 november 2013 13:57 schreef Brummetje_ het volgende:
Mijn kat is de laatste 2/3 dagen heel actief (de "gekke 5 minuten"). Ze rent door het huis. Gaat haar staart achterna om de kleine kattenpaal. Doet ze normaal nooit. Tussendoor is ze gewoon rustig.
Ze kan naar buiten, krijgt al jaren dieetbrokjes. Ze is wel laatst naar de DA geweest, maar dat is allemaal goed verlopen (ze heeft eens NIET in de reisbox gepiest/gepoept.).
Iemand een verklaring?
Het regent veel buiten en nu raakt ze binnen haar energie kwijt?quote:Op zondag 17 november 2013 13:57 schreef Brummetje_ het volgende:
Mijn kat is de laatste 2/3 dagen heel actief (de "gekke 5 minuten"). Ze rent door het huis. Gaat haar staart achterna om de kleine kattenpaal. Doet ze normaal nooit. Tussendoor is ze gewoon rustig.
Ze kan naar buiten, krijgt al jaren dieetbrokjes. Ze is wel laatst naar de DA geweest, maar dat is allemaal goed verlopen (ze heeft eens NIET in de reisbox gepiest/gepoept.).
Iemand een verklaring?
Klinkt gewoon als een dolle bui hoor, niks apartsquote:Op zondag 17 november 2013 14:29 schreef Electrood het volgende:
Dat is niet echt jong meer....
Maar er is een neurotisch probleem bekend van katten die hun staart als vijand beschouwen en dan ook in hun staart gaan bijten enz..Voor zo ver mij bekend is daar geen genezing voor behalve kalmerende medicijnen.Ik hoop niet voor je dat ze een zo'n beginnend probleem heeft,,
Overigens hebben sommige mensen een gelijkaardig probleem in hun hersenen,dan willen ze een been of hand af hakken omdat die niet van hun zelf is,zeggen ze..
Mijn twee maine Coons heben dat probleem niet gehad,dus om nou alleen maar te zeggen dat het een kat is...
Of een nieuwe kat in de buurt die haar niet ligt en raakt ze binnen haar energie kwijt? Of simpelweg wat Catch22- zeiquote:Op zondag 17 november 2013 14:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Het regent veel buiten en nu raakt ze binnen haar energie kwijt?
Het heeft wel meer jaren flink geregend en ze is altijd heel rustig. Ze is allang geen kitten meer en is liever lui dan moe.quote:Op zondag 17 november 2013 14:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Het regent veel buiten en nu raakt ze binnen haar energie kwijt?
Ik heb al heel veel katten gehad in de loop der jaren...Geen enkele heeft ooit in hun eigen staart gebeten of na gejaagd..Waren allemaal Europese kortharigen voor de huidige Maine Coons..quote:Op zondag 17 november 2013 14:37 schreef Holyme het volgende:
[..]
Klinkt gewoon als een dolle bui hoor, niks aparts
[..]
Of een nieuwe kat in de buurt die haar niet ligt en raakt ze binnen haar energie kwijt? Of simpelweg wat Catch22- zei
Er staat ook nergens dat deze kat in z'n eigen staart bijt, en dat een dolle kat met z'n eigen staart loopt te ouwehoeren komt gewoon voor hoorquote:Op zondag 17 november 2013 14:53 schreef Electrood het volgende:
[..]
Ik heb al heel veel katten gehad in de loop der jaren...Geen enkele heeft ooit in hun eigen staart gebeten of na gejaagd..Waren allemaal Europese kortharigen voor de huidige Maine Coons..
Eet en drinkt hij nog goed? Ontlasting nog goed?quote:Op maandag 18 november 2013 10:17 schreef GimmeGore het volgende:
Onze Zombie heeft juist in ene keer dat hij superaanhankelijk is. Dat is hij nog nooit geweest, maar nu loopt hij in ene keer de hele tijd kopjes te geven en te slijmen (en niet eens om brokjes) en hij zit op schoot.![]()
Ik denk dat hij ziek is
kan ook dementie zijnquote:Op maandag 18 november 2013 08:09 schreef Holyme het volgende:
Ja ik snap het ook niet hoorgekke beestjes
En over ineens ander gedrag gesproken, mijn 11 jaar oude theemuts stond net ineens met zo'n rare, dolle, harde miauw te mauwen. Dat heb ik in al die jaren misschien 3 keer gehoord, normaal tsjilpt ze meer, áls er al geluid uit komt. De stille miauw kan ze nl erg goed, dus dat echte kattengeluid wat er net ineens uit kwam...
Ik geloof dat ze zelf ook niet goed weet wat ze er mee aan moet
Dus toch niet ziek?quote:Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef GimmeGore het volgende:
Ik denk dat het komt omdat hij doorheeft dat hij niet de baas in huis is, sinds ik gisteren zijn nageltjes heb geknipt. Hij wou niet, ik won.
Haha, een beetje zoals samson en delilah dus..quote:Op maandag 18 november 2013 10:55 schreef GimmeGore het volgende:
Ik denk dat het komt omdat hij doorheeft dat hij niet de baas in huis is, sinds ik gisteren zijn nageltjes heb geknipt. Hij wou niet, ik won.
Zou natuurlijk kunnen, en zal het uiteraard in de gaten houden, maar ik denk toch iets anders. Mijn oudste poes is nl nog geen maand geleden ingeslapen, en die 2 lagen elkaar niet echt, en deze is nu soms wat vrijer in d'r doen en laten. Begint zelfs af en toe wat fatsoenlijker te spelen! Het is zo'n suf konijn daarmee, gooi je een speeltje naar links, rent ze de andere kant op of als je het haar kant op gooit, laat ze het vol op d'r kop landenquote:
http://www.keramik-im-hof.de/quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:12 schreef purplenarcis het volgende:
Hallo, ik ben op zoek naar een aardewerken kattenfonteintje. Aangezien de schatjes hier het gewone plastic fonteintje gewoon omvertrekken (elke dag waterballet) wil ik er een die ZWAAR is.
Zat net al snel te kijken op Zooplus, maar die keramieken die ik daar tegenkwam kreeg nogal slechte beoordelingen.
Heeft hier iemand een tip?
Da's een kat bij een fontein!quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:26 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
http://www.keramik-im-hof.de/
Heel gevaarlijk als je met je vingers op je stoel leuning trommelt onder het t.v. kijken.quote:Op zondag 17 november 2013 14:24 schreef zijle het volgende:
Zo'n terror bui heeft die van ons ook dagelijks, of 's ochtends of 's avonds. Die pupillen helemaal groot, oren in de nek en rennen maar
Katten kijken natuurlijk eerst altijd de kat uit de boom.quote:Op maandag 18 november 2013 15:44 schreef Toradora het volgende:
Handig topic dit!
Ik zit zelf ook met een vraag.
Mijn kat is een echte buitenkat, al jaren. Is door de jaren heen ook al 3 keer verhuist. Dit is zijn 2de keer sinds hij van mij is.
In mijn oude woning maakte hij me helemaal gek met zijn gedram om naar buiten te gaan.
langer dan 48 uur heb ik hem daar nooit vast kunnen houden, dat was voor iedereen een hel, ook voor de kat. Hij MOEST en ZAL naar buiten, al was dat echt het laatste wat ie deed.
Maar nu, woon ik al bijna een maand in mijn nieuwe woning en mijn kat lijkt niet echt aanstalten te maken om naar buiten te gaan. Hij miauwt heel soms bij de voordeur of balkon deur. Dan zet ik hem even op het balkon en dan is het prima. Voorheen woonde we even hoog en hadden we kleine ramen en geen balkon. Nu hebben we giga ramen en 2 balkonnetjes. Dus wel positieve vooruitgang.
Nu heb ik stiekem de gedachte, mooi, ik maak er nu mooi een binnenkat van, want ben altijd al zo huiverig dat er wat misgaat met hem.
Maar is dat wel gezond voor een buitenkat? Hij kwam al 4 jaar lang buiten. En was daar ook het allerliefst. En met deze bosrijke rustige omgeving maakt het voor mij ook minder zorgelijk om hem naar buiten te doen (woonde voorheen midden in het centrum) dus ben geneigd hem vanwege het gevoel dat ik mezelf aanpraat dat het zielig is dat hij maar binnen zit hem weer naar buiten te doen.
Ben benieuwd naar jullie meningen!
Ik denk dat een kitten van 14 weken niet graag 5 dagen per week alleen thuis is.quote:Op zondag 24 november 2013 06:17 schreef OzBunyip het volgende:
Even een vraagje, niet zozeer mbt een kat, maar meer met een baasje, mijn man. We krijgen over 8 weken een Maine Coon kitten, Falkor. Hij zal dan 14 weken oud zijn.
Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag.
De vraag komt hierop neer... Hoe overtuig ik m'n man dat het best OK is om er een tweede kat bij te hebben, mocht het nodig zijn?
Ik denk dat het ook aan de kat zelf ligt. De een vermaakt zich prima als er genoeg te spelen is en de ander zal er wat moeite mee hebben. Wij hebbenquote:Op zondag 24 november 2013 06:17 schreef OzBunyip het volgende:
Hoi allemaal,
Even een vraagje, niet zozeer mbt een kat, maar meer met een baasje, mijn man. We krijgen over 8 weken een Maine Coon kitten, Falkor. Hij zal dan 14 weken oud zijn.
Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag. Ik sta er zelf wel voor open om er een maatje voor hem bij te nemen, mocht blijken dat hij het alleen thuis niet trekt. Maar... mijn man vindt dat helaas niet zo'n goed idee. Hij neemt de kat van zijn ouders als voorbeeld, die kan makkelijk de hele dag alleen zijn. Manlief denkt dat dat voor Falkor dan ook wel zo zal zijn. Natuurlijk hoop ik dat het zo is, en we hebben genoeg plekjes voor Falkor om lekker hoog te zitten en uit het raam te kijken etc.
De vraag komt hierop neer... Hoe overtuig ik m'n man dat het best OK is om er een tweede kat bij te hebben, mocht het nodig zijn?
de meeste fokkers zullen niet blij zijn als je de kat alleen gaat houden.. Ik zou dus eigenlijk de mening van de fokker vragen als je gaat kijken.quote:Op zondag 24 november 2013 06:17 schreef OzBunyip het volgende:
Hoi allemaal,
Wij werken allebei fulltime en ik ben van plan even aan te kijken hoe het Falkor zal vergaan als hij alleen thuis is overdag. Ik sta er zelf wel voor open om er een maatje voor hem bij te nemen, mocht blijken dat hij het alleen thuis niet trekt. Maar... mijn man vindt dat helaas niet zo'n goed idee. Hij neemt de kat van zijn ouders als voorbeeld, die kan makkelijk de hele dag alleen zijn. Manlief denkt dat dat voor Falkor dan ook wel zo zal zijn. Natuurlijk hoop ik dat het zo is, en we hebben genoeg plekjes voor Falkor om lekker hoog te zitten en uit het raam te kijken etc.
quote:Op zondag 24 november 2013 11:34 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
de meeste fokkers zullen niet blij zijn als je de kat alleen gaat houden.. Ik zou dus eigenlijk de mening van de fokker vragen als je gaat kijken.
Verder verschillen de meningen hierover heel erg, maar ik vind dat een kitten niet alleen hoort op te groeien. Als ze alleen zijn gaan ze heel erg slopen. Jij kan met spelen niet een andere kat vervangen. Daarnaast verliezen ze vaak sociale vaardigheden, ze weten uiteindelijk niet meer hoe ze moeten omgaan met andere katten.. Nadeel dus als je ooit wel een tweede kat wil.
Gewoon laten gaan. Mocht ze er proberen in te springen, gewoon op tafel slaan.quote:Op zondag 24 november 2013 11:21 schreef quirina het volgende:
Oh en ff een vraag van mij.
Volgende maand zetten we de kerstboom weer neer..
Onze poes is een half jaartje oud en heeft dat nog nooit meegemaakt. Of ze gaat de boom slopen (zien als leuke speelboom) of zal misschien er stress krijgen?
Hoe mee om te gaan?
Dit jaar ga ik voor het eerst voor een grote boom, heb sowieso alles van plastic, gaat dat goed dan kan ik altijd nog glazen ballen aanschaffenquote:Op zondag 24 november 2013 11:21 schreef quirina het volgende:
Onze poes is een half jaartje oud en heeft dat nog nooit meegemaakt. Of ze gaat de boom slopen (zien als leuke speelboom) of zal misschien er stress krijgen?
Hoe mee om te gaan?
Mag de kat snachts wel in de slaapkamer komen?quote:Op zondag 24 november 2013 11:49 schreef OzBunyip het volgende:
De fokker weet dat we verder geen dieren hebben.
Ik heb net voorzichtig bij m'n man gepolst of er toch misschien geen katje bij kan. Hij lijkt wel iets bij te draaien nu, dus er is hoop. Ik heb nog 8 weken om op hem in te praten
Dat Falkor betere sociale vaardigheden leert en het huis niet zal slopen zijn goede argumenten hoor, die ga ik maar flink benadrukken de komende tijd. Wish me luck...
Jouw topic tochquote:Op zondag 24 november 2013 13:06 schreef Groengroen het volgende:
jullie zijn echt irritante mensen, zon beest is geen mens.
maar ik denk datie zich reuze eenzaam zal voelen als jij met zeikstem niet aanwezig bent.
Gatverdamme.
bijbehorende gevaren hahahah sjonge jonge
zijn wel belangrijkere dingen dan deze troep hier
Wij hebben verleden jaar alleen de boom opgezet, geen ballen, geen lichtjes alleen slingers want ik zag de bui al hangen.quote:Op zondag 24 november 2013 11:21 schreef quirina het volgende:
Hoe mee om te gaan?
Explain?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:22 schreef Laysa het volgende:
En waarom koop je geen losse bus met geurmeuk? daar doe je echt heel lang mee
Als je een klontvormend grit gebruikt kan je het langer gebruiken dan die 10 dagen. Een maand moet zeker lukken bij regelmatig uitscheppen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:15 schreef Frutsel het volgende:
Wat voor kattegrind halen jullie eigenlijk en waar?
Ik heb al regelmatig gewisseld en reinig de bakken ook regelmatig grondig maar je betaald je best scheel voor een fatsoenlijke bak grind... op dit moment heb ik van die dozen van de c1000, met parfumgeur, maar die kosten ca 4,50 euro per doos en ik gebruik er twee per keer en dat is dan 9 euro in de week/a 10 dagen...
Ik heb wel eens van die 25 liter zakken gekocht maar ik vind het mega meer stinken als je die gebruikt, wat dan wel weer een stuk goedkoper is.
Bij zooplus haalde ik ook wel eens van die parfumzakken van 10 kilo maar die zijn ook een tientje per stuk?
Dat werd ook gezegd maar dat gaat hem echt niet worden... of ze poepen teveel of urine is te sterk, maar max is echt twee weken, zeker met dagelijks uitscheppen... afhankelijk van hoeveel kilo je er misschien in doet.?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:24 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Als je een klontvormend grit gebruikt kan je het langer gebruiken dan die 10 dagen. Een maand moet zeker lukken bij regelmatig uitscheppen.
Interesting, thxquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:25 schreef Laysa het volgende:
[ afbeelding ]
Dat strooi je gewoon elke keer door het grind...Dus kan je goedkoper grind gebruiken zonder geurtje erdoorheen....werkt hier heel goed met 2 katten
Dit merk is bij een grote AH te koop, maar bij petshop verkopen ze dit ook. wel een ander merk en zooplus zal het ook vast hebbenquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Interesting, thx![]()
Daar ga ik eens naar kijken
Wat voor 'gewoon grind' gebruik jij daarnaast dan?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:29 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dit merk is bij een grote AH te koop, maar bij petshop verkopen ze dit ook. wel een ander merk en zooplus zal het ook vast hebben
De groffe korrel van de AH, of het gewone merk van de C1000. Mijn katten houden niet van klontjes of houtkorrelsquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat voor 'gewoon grind' gebruik jij daarnaast dan?
Beste vond ik nog dezequote:Op dinsdag 26 november 2013 11:28 schreef loecje het volgende:
Ik had grit van petsxl, klont goed, stuift weinig, babypoederluchtje maar veel uitloop.
Daarna die van de ah geprobeerd ( waar iedereen zo over te spreken is) maar dat beviel totaal niet. Grotere korrel en monder uitloop maar sterk chemisch luchtje en klont Veel minder goed.
Nu over op peewee en dat bevalt uitstekend. Ruikt niet, Kat ruikt weer naar kat. Schept makkelijk en amper uitloop. Enige nadeel is dat het zeefsysteem niet werkt bij diarree.
Ik haal de goedkoopste kattengrint die er is (niet klonterend) bij de Makro. Voor twee zakken ben ik ongeveer (incl. btw) 2.50 kwijt. Ik verschoon de bakken (2 stuks) twee maal per week en schep dagelijks. Één van onze katten weigert op klonterend-grit zijn behoefte te doen, en met speciale vochtabsorberende kristallen etc hoef ik al helemaal niet aan te komen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:15 schreef Frutsel het volgende:
Wat voor kattegrind halen jullie eigenlijk en waar?
ik bedoel dezequote:Op dinsdag 26 november 2013 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beste vond ik nog deze
[ afbeelding ]
Maar betaal je 8 euro voor 7 kilo...en dat hakt er flink in
Gebruiken wij ook. Voordeel is dat je het gewoon in de plee kan gooien.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:42 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik heb een soort hout/papier korrels van Cats' best. Laatst wat anders geprobeerd maar toch weer terug op dit
waarom zou grit beter zijn?quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef Syd het volgende:
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?
Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
Meeste katten vinden houtkorrels niet zo fijn aan de pootjes voelen en hebben liever grit, hoe fijn dat grit moet zijn ligt aan de kat (meeste katten vinden fijne grit fijner dan grove grit)quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef Syd het volgende:
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?
Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
Ik zou iig niks gaan forceren door 'm bv op bed te zetten, dat kan het nog enger maken voor 'm, ook al is dat goed bedoeld. Ik zou ook luchten en de boel verschonen, en met snoepjes of speeltjes gevuld met catnip of valeriaan de boel wat aantrekkelijker proberen te maken. En misschien heb je een krabpaaltje wat erg naar 'm ruikt, wat je bij de deur daar kan zetten? Als ie bang is, negeren. Met een beetje geduld komt dat vast weer goedquote:
Verbannen gaat hier niet lukken, maar ik ga het ook voor het eerst zien dit jaar met een grote boom. Heb wel bijna compleet plastic ballen, en 'n 11 jaar oude poes (type: wombat) die niet klimt, dus da's vast iets. Maar de erg speelse, in top conditie zijnde, 3 jaar oude onderzoeker kan wel 'ns voor wat updates in dat topic hier onder gaan zorgenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier ook voor het eerst een kerstboom icm met kat.
Beginnen mensen al meteen van ja je moet die kat er een keer ingooien en dan komen ze er daarna niet meer in.
Nou dat gaat dus niet gebeurenWe hebben sinds kort een grote kamerplant en daar snuft ze ook alleen maar aan en slaat ze een enkele keer tegenaan. Dus ik zorg er wel voor dat ze eerst ff de boom goed kan bekijken e.d. voordat ik de ballen (van glas
) er in hang.
En verder denk ik dan dat ik haar voor die 2-3 weken uit de woonkamer verban op t moment dat wij niet thuis zijn.
quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:26 schreef valentijn101 het volgende:
Ik geloof dat hier het antwoord op de katten vs kerstboom vraag staat F&F / Fototopic; Laat zien wat je huisdier met de kerstboom doet!
Kijk, dat zijn de goede verhalenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Puala het volgende:
Ik zou blijven dromen tot het tegendeel is bewezen Holyme![]()
Die van mij hengelen er 2-3 ballen uit en die hang ik dan hoger weer terug. Althans, dat was de afgelopen 2 jaar zo. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan
quote:Op woensdag 27 november 2013 10:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil [...]
Dus denk wel dat dat gaat gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |