abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133640772
zo deed ik het idd ook, vooral een goede laag grit helpt.
maar als grit niet goed klont zal je de bak af en toe helemaal leeg moeten gooien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Beste vond ik nog deze

[ afbeelding ]

Maar betaal je 8 euro voor 7 kilo...en dat hakt er flink in
ik bedoel deze

9,50 voor 15kg maar helaas niet overal goed verkrijgbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 26-11-2013 16:28:29 ]
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 15:47:44 #77
8781 crew  Frutsel
pi_133644430
Ik ga in elk geval wat proberen want idd zal het ook wel niet altijd 7 cm zijn in de bakken. Thx
pi_133645625
Ik geloof dat hier het antwoord op de katten vs kerstboom vraag staat F&F / Fototopic; Laat zien wat je huisdier met de kerstboom doet!
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133645756
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?

Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
pi_133646058
Ik heb een soort hout/papier korrels van Cats' best. Laatst wat anders geprobeerd maar toch weer terug op dit
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:04:59 #81
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133646671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:42 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik heb een soort hout/papier korrels van Cats' best. Laatst wat anders geprobeerd maar toch weer terug op dit
Gebruiken wij ook. Voordeel is dat je het gewoon in de plee kan gooien.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133646742
door de wc is ideaal op een appartement :)
hier gaat het nu de groene container in

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef Syd het volgende:
Ik gebruik altijd houtkorrels, gevoel dat ze dat fijner vinden. Maar is grit beter?

Net leuk plantje gekocht speciaal voor katten. Hebben ze hem in uur al helemaal kaalgevroten lol.
waarom zou grit beter zijn?
pi_133646795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:07 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom zou grit beter zijn?
Aanname, las aantal van jullie erover beginnen.

Deze houtkorrels gebruik ik:
pi_133646875
Ik wil dat ook gaan gebruiken, maar dan wel de gold variant van Cats' best. Ik lees dat die veel minder uitloop heeft dan de gewone en dat vond ik ook het enige nadeel van het spul.. Het scheelt vooral een hoop gesjouw. Klei-grit is net lood en dat merken we ook met het wegbrengen van de vuilniszak..
pi_133646921
ik ben juist van grit overgestapt naar houtkorrels. idd veel minder uitloop ;)
normaal de echte peewee korrels met bijbehorende bak wat het nog gemakkelijker maakt(worden regelmatig via marktplaats aangeboden).

nu tijdelijk de AH houtkorrels in een normale kattenbak. omdat we een zieke kat in huis hebben en ik de bak dagelijks leeg moet gooien ivm besmetting.
de AH korrels zijn goedkoper maar nemen duidelijk minder vocht op. op langere termijn dus niets goedkoper dan de peewee, maar nu ik de bak dagelijks leeg gooi wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 26-11-2013 17:35:18 ]
  woensdag 27 november 2013 @ 03:19:20 #86
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133666391
Hai, hier ben ik weer..
Was weer even geleden maar aangezien alles goed ging met m'n nieuwe kater had ik ook weinig vragen.

Zoals gezegd ging alles goed met m'n halve zwerfkater (aan komen lopen bij m'n zus, niet lang gezworven denk ik, kent huisregels zoals niet op het aanrecht, +/-4 jaar oud)
Hij voelde zich hier inmiddels thuis, sinds ik ben overgestopt op whiskas maaltijdzakjes is ie ook enorm aanhankelijk geworden (nooit geweten dat dat ook aan voer kan liggen), speelde veel en sliep ook in m'n slaapkamer op bed.

Maar sinds afgelopen week lijkt ie enorm bang voor de slaapkamer...
Woensdag zijn er wat werklui langsgeweest om de boel brandveilig te maken, zijn ook in m'n slaapkamer geweest.
Omdat ze daar moesten zijn heb ik wat oude kleding die op de grond lag op m'n bed gelegd en toen ze weer weg waren heb ik die stapel weer op de grond gelegd.
Da's het enige..
Ïk zou me kunnen voorstellen dat die stapel kleding naar m'n vorige kater (ook gecastreerd) ruikt en dat door de verplaatsing die geur is vrijgekomen.
Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?
Of is het 't kleine beetje verf (zo'n 10cm) dat ze op m'n verwarmingsbuis hebben gesmeerd (lag Karel wel vaak tegenaan, zo'n beetje z'n vaste plek)?

En belangrijker, hoe zorg ik dat Karel weer normaal gaat doen?
voerigens, liefst zonder Feliway..
't zal vast goed spul zijn maar ik vind het behoorlijk aan de prijzige kant dus evt als laatste redmiddel.
Karel heeft de vrijheid om te gaan en staan waar ie wil, alleen m'n balkon heeft ie mijn hulp bij nodig maar zelfs daar hoeft ie nooit lang op te wachten.
Hij kan dus ook gewoon m'n slaapkamer in maar hij blijft in principe bij de deur en ruikt, erg alert verder, schrikerig en kont naar beneden... bang...
Ik heb 'm al 2 keer opgetild en op m'n bed gezet (opzich een vertouwde plek voor 'm) maar ook dan zie ik aan z'n houding dat ie zich totaal niet op z'n gemak voelt.
Hij durft dan zelfs amper nog van m'n bed af te springen terwijl dat slechts zo'n 40cm hoog is.

Buiten en in de woonkamer heeft ie eigenlijk geen problemen, afgezien dat ie binnen niet veel meer speelt maar m'n slaapkamer is een groot probleem en de gang bij m'n slaapkamerdeur vind ie ook niet leuk maar daar moet ie wel langs als ie naar buiten wil.
Wie heeft er een goede oplossing?
  woensdag 27 november 2013 @ 03:22:52 #87
45 SiGNe
pi_133666399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef Syd het volgende:

Meeste katten vinden houtkorrels niet zo fijn aan de pootjes voelen en hebben liever grit, hoe fijn dat grit moet zijn ligt aan de kat (meeste katten vinden fijne grit fijner dan grove grit)
Wat grit betreft zou ik Tigerino nemen (de versie zonder geur)
klontert zeer goed, kan je poep en pis gewoon opscheppen (evt door de plee spoelen maar blijft soms aan het porcelein plakken, verstopt de boel)
maar makkelijker: kattenluik :D
pi_133666627
Probeer hem is z'n whiskas in de slaapkamer te geven, kijken hoe hij daarop reageerd. Verder bedverschonen zodat eventuele geurtjes weg zijn en de kamer laten luchten
pi_133666936
Ik denk dat karel geschrokken is omdat er vreemde mensen zijn veilige plekje (slaapkamer) binnengedrongen zijn. En hij zal nu allert zijn. Zal na een tijdje vast over gaan.
pi_133668907
Hier ook voor het eerst een kerstboom icm met kat.

Beginnen mensen al meteen van ja je moet die kat er een keer ingooien en dan komen ze er daarna niet meer in.

Nou dat gaat dus niet gebeuren :( We hebben sinds kort een grote kamerplant en daar snuft ze ook alleen maar aan en slaat ze een enkele keer tegenaan. Dus ik zorg er wel voor dat ze eerst ff de boom goed kan bekijken e.d. voordat ik de ballen (van glas ;( ) er in hang.

En verder denk ik dan dat ik haar voor die 2-3 weken uit de woonkamer verban op t moment dat wij niet thuis zijn.
pi_133669069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 03:19 schreef SiGNe het volgende:
-knip-
Ik zou iig niks gaan forceren door 'm bv op bed te zetten, dat kan het nog enger maken voor 'm, ook al is dat goed bedoeld. Ik zou ook luchten en de boel verschonen, en met snoepjes of speeltjes gevuld met catnip of valeriaan de boel wat aantrekkelijker proberen te maken. En misschien heb je een krabpaaltje wat erg naar 'm ruikt, wat je bij de deur daar kan zetten? Als ie bang is, negeren. Met een beetje geduld komt dat vast weer goed :Y
pi_133669139
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier ook voor het eerst een kerstboom icm met kat.

Beginnen mensen al meteen van ja je moet die kat er een keer ingooien en dan komen ze er daarna niet meer in.

Nou dat gaat dus niet gebeuren :( We hebben sinds kort een grote kamerplant en daar snuft ze ook alleen maar aan en slaat ze een enkele keer tegenaan. Dus ik zorg er wel voor dat ze eerst ff de boom goed kan bekijken e.d. voordat ik de ballen (van glas ;( ) er in hang.

En verder denk ik dan dat ik haar voor die 2-3 weken uit de woonkamer verban op t moment dat wij niet thuis zijn.
Verbannen gaat hier niet lukken, maar ik ga het ook voor het eerst zien dit jaar met een grote boom. Heb wel bijna compleet plastic ballen, en 'n 11 jaar oude poes (type: wombat) die niet klimt, dus da's vast iets. Maar de erg speelse, in top conditie zijnde, 3 jaar oude onderzoeker kan wel 'ns voor wat updates in dat topic hier onder gaan zorgen :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:26 schreef valentijn101 het volgende:
Ik geloof dat hier het antwoord op de katten vs kerstboom vraag staat F&F / Fototopic; Laat zien wat je huisdier met de kerstboom doet!
pi_133669211
Mja ik kan gelukkig gewoon de deur van de woonkamer dichttrekken en dan heeft ze nog toegang tot een ruime hal, 2 slaapkamers en de keuken. Alleen zijn al dr favoriete ligplekjes in de woonkamer. Maar in de slaapkamers kan ze ook naar buiten kijken en ik kan ook een krukje of stoel dan even in de slaapkamer/gang zetten.

(zit te denken om de krabpaal (tot aan t plafond) voor die periode dan maar in de hal te zetten maar daar is vriendlief het niet zo mee eens :P )
pi_133669267
Als die paal in de buurt van de boom staat, zou ik 'm sowieso wel even verplaatsen, anders zou ze wel erg makkelijk bovenin die boom kunnen belanden ~:)
pi_133669344
Ik wil de boom eigenlijk op de plek van de paal hebben.

Dus denk wel dat dat gaat gebeuren. De paal moet toch nog een keer opnieuw in elkaar want heeft met verhuizen een klap gekregen. En ik heb sinds kort een trap dat ik erbij kan. Dus heb de hulp van vriendlief helemaal niet nodig :D
pi_133669513
Haha, you go girl, heb 'm zelf ook in elkaar gezet hier, prima te doen :Y Gelukkig staat dat ding hier in een hoek en komt de kerstboom heel ergens anders, al zou die hoek wel handig zijn om de boom op te vangen als het mis gaat. Maar mijn katten zijn zó lief, die doen zoiets vást niet. Toch? :')
pi_133669603
Ik zou blijven dromen tot het tegendeel is bewezen Holyme *)

Die van mij hengelen er 2-3 ballen uit en die hang ik dan hoger weer terug. Althans, dat was de afgelopen 2 jaar zo. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan :D
pi_133669644
Krabpaal staat hier ook in een hoek, dus dan kan die ook inderdaad de boom opvangen :)
pi_133669747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Puala het volgende:
Ik zou blijven dromen tot het tegendeel is bewezen Holyme *)

Die van mij hengelen er 2-3 ballen uit en die hang ik dan hoger weer terug. Althans, dat was de afgelopen 2 jaar zo. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan :D
Kijk, dat zijn de goede verhalen ^O^ Die paar ballen vind ik wel best, en ach, heb ook van die raamstickers waar afgelopen 2 jaar tegenaan gemept moest worden, die ga ik gewoon weer gebruiken als afleidingsmanoeuvre!
  Manager PR/Moderator woensdag 27 november 2013 @ 21:18:52 #100
269689 crew  Viv
pi_133689758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil [...]

Dus denk wel dat dat gaat gebeuren.
:D

Mijn ervaring qua katten en kerstboompje: ze saboteren 'm niet bewust maar rennen soms zo hard er langs dat ie van het tafeltje kiept. :') Ik hang er dus alleen onbreekbare dingen in.
pi_133695410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 03:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Meeste katten vinden houtkorrels niet zo fijn aan de pootjes voelen en hebben liever grit, hoe fijn dat grit moet zijn ligt aan de kat (meeste katten vinden fijne grit fijner dan grove grit)
Wat grit betreft zou ik Tigerino nemen (de versie zonder geur)
klontert zeer goed, kan je poep en pis gewoon opscheppen (evt door de plee spoelen maar blijft soms aan het porcelein plakken, verstopt de boel)
maar makkelijker: kattenluik :D
Eens kijken of de mijne daar trek in hebben, eigenlijk niet zo bij nagedacht.

En ja kattenluik gaat niet werken hier in het appartement.
pi_133696752
Toch even een aanvulling, kom net huis, en het stinkt weer heerlijk naar poep :P

Maar ook bijna geur van mensenpoep, komt duidelijk uit de bak, en nee de drol ziet er gezond uit, haha.

Ik denk dat komt door voedsel, maar wat ik zo jammer vind in voedsel testen is dat ze bijna niks lusten en ik weer met een dure zak zit, ik ben niet iemand die ze euroshopper voer geeft dus wel kwaliteit voedsel.

http://www.zooplus.nl/sho(...)6ChrsCFYmN3godMy0ACg

Dit is het huidige voer voor beide maar de foto van de brokken zijn wel anders dan diezelfde zak bij de albertheijn (kan ook fout van de site zijn).

Dit is destijds gekozen omdat vanuit asiel geconstateerd werd dat 1 van de 2 gevoelige darmen zou hebben.

Ohja ik geef ze af en toe ook natvoer, zeg maar 1 klein bakje gedeeld met elkaar gemiddeld om de dag a om de drie dagen.

Iemand tips ?

PS ze zijn verder gezond en zeer actief/speels
pi_133696895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:35 schreef Syd het volgende:
Toch even een aanvulling, kom net huis, en het stinkt weer heerlijk naar poep :P

Maar ook bijna geur van mensenpoep, komt duidelijk uit de bak, en nee de drol ziet er gezond uit, haha.

Ik denk dat komt door voedsel, maar wat ik zo jammer vind in voedsel testen is dat ze bijna niks lusten en ik weer met een dure zak zit, ik ben niet iemand die ze euroshopper voer geeft dus wel kwaliteit voedsel.

http://www.zooplus.nl/sho(...)6ChrsCFYmN3godMy0ACg

Dit is het huidige voer voor beide maar de foto van de brokken zijn wel anders dan diezelfde zak bij de albertheijn (kan ook fout van de site zijn).

Dit is destijds gekozen omdat vanuit asiel geconstateerd werd dat 1 van de 2 gevoelige darmen zou hebben.

Ohja ik geef ze af en toe ook natvoer, zeg maar 1 klein bakje gedeeld met elkaar gemiddeld om de dag a om de drie dagen.

Iemand tips ?

PS ze zijn verder gezond en zeer actief/speels
Probeer eens Royal canin ik weet ff niet hoe die lijn precies heet, maar die is gericht op de stoelgang/vertering zeg maar..
pi_133697501
Oh en qua natvoer kan je ook almo nature geven. Het is wel wat duurder maar katten stinken er wel minder door. En er zitten geen rare toevoegingen in. Vlees is gewoon duidelijk vlees en vis is overduidelijk vis.
De poes hier is ook een kieskauw maar een hartje,gekookte koolvis en blikjes almo nature gaan er goed in bij haar.
  donderdag 28 november 2013 @ 00:04:31 #105
45 SiGNe
pi_133698017
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:05 schreef Syd het volgende:

[..]

Eens kijken of de mijne daar trek in hebben, eigenlijk niet zo bij nagedacht.

En ja kattenluik gaat niet werken hier in het appartement.
Tigerino bestel ik via Zooplus, doordat je de poep en plas er makkelijk uit kan scheppen doe je er erg lang mee, met 1 kat redt je makkelijk een maand per vulling.
pi_133698781
Ik gebruik classycat kattenbakvulling dat gaat ook niet stinken. Maar wel uitloop.
Dus maar een deurmatje voor de bak :')
  donderdag 28 november 2013 @ 00:48:02 #107
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_133699136
Het stinken komt vaak doordat de zuurgraad in de maag/darmen veel te laag ligt. Katten eten van nature rauw vers vlees. Door ze brokken en ander verwerkt voedsel te geven gaat de ph waarde naar beneden en dat verstoort de hele darmflora.

Je kunt ze bijvoorbeeld regelmatig wat rauwe kipfilet geven. Overal goedkoop te krijgen en de meeste katten zijn er gek op. En als jejezelf wilt overtuigen hoe goed het voor ze is moet je eens kijken hoe de vacht ervan gaat glanzen. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_133711709
Hoeveel gram droge brokjes moet een volwassen kater van 1,5 jaar per dag hebben?
Voorheen had ik altijd constant brokjes voor hem klaar staan, maar volgens de dierenarts(assistente) is hij wat te dik, hij weegt exact 6kg schoon aan de haak.
Naast de droge brokjes geef ik hem af en toe wat tonijn, waar hij echt gek op is, maar buiten de sporadische tonijn krijgt hij verder geen andere vormen van voer. Hij kan overigens niet naar buiten (ik woon op 3-hoog) dus hij krijgt misschien ook iets minder lichaamsbeweging dan de gemiddelde kat die wél naar buiten kan.

Wel moet ik als kanttekening maken dat het gewoon écht een groot dier is, niet echt een kater van gemiddelde grootte. Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Zelf vind ik hem niet écht te dik, oke hij heeft een kléin laagje spek, maar is ook gewoon serieus groot qua formaat. Ik geef hem trouwens "Smolke Chicken & Rice" wat hij volgens mij wel érg lekker vindt, en wellicht daardoor wat meer eet dan hij eigenlijk zou moeten doen ;)
pi_133712098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:35 schreef F10F30 het volgende:
Hoeveel gram droge brokjes moet een volwassen kater van 1,5 jaar per dag hebben?
verschilt per soort brokken. dus even op de verpakking kijken.

wat je ook kan doen is wegen hoeveel hij nu eet (bij onbeperkt brokken; brokken bijvullen en wegen en 24uur later wegen hoeveel er nog over is. ) en die hoeveelheid langzaam! verminderen. en vooral naar je kat blijven kijken.
  Spellchecker maandag 9 december 2013 @ 23:47:55 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134103554
Mijn kat (16 jaar) doet haar behoefte weleens onder de eettafel .... of achter de bank .... ze kan altijd bij de kattebak ...
ze krabt ook niet altijd alles goed "onder" , en het ligt ook weleens net op de rand van de bak ....

Ik dacht dat ze niet lekker in de bak zat vanwege de kap die erop zit , en heb die eruit gehaald .... maakt niet uit. Hier ook "uitloop" . Ik gebruik huismerkgrit van Dirk van den Broek.

's Nachts gaat ze altijd naar buiten, en als ze 's morgens binnenkomt is het eerste wat ze doet een paar slokjes drinken en een paar harde brokjes eten, en daarna op de bak .... gggrrrrrrrrrrr (geen kattenluik en de bak staat in de tuinkamer).
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:27:24 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134104919
Hebben jullie je kat wel eens een muis in zijn geheel op zien eten?

En eten (pikken :P) jullie katten brood?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Spellchecker dinsdag 10 december 2013 @ 00:37:18 #112
197773 crew  maily
pi_134105189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:27 schreef Catch22- het volgende:

Nee en nee.
Ze speelt er wel mee, en vreet 'm misschien aan, maar verder niet. (Dan pak ik 'm ook af ... )
En brood pikken? Ook niet. :D
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:42:48 #113
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_134105321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:27 schreef Catch22- het volgende:

Nooit gezien. Als hij ze vangt eet ie ze ws ter plekke op. Hij krijgt wel eendagskuikens. Krak krak, smak smak :9

Brood interesseert hem niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:55:46 #114
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_134105599
Mocht iemand hier nog wat kleingeld over hebben http://poesinnood.wordpress.com .

Ik vind het super wat hun doen met een straat poes en haar kittens daar in Brazilië :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_134105978
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:55 schreef DaMook het volgende:
Mocht iemand hier nog wat kleingeld over hebben http://poesinnood.wordpress.com .

Ik vind het super wat hun doen met een straat poes en haar kittens daar in Brazilië :) .
Overal zijn dieren in nood ik wordt hier zo moedeloos van.
  dinsdag 10 december 2013 @ 01:19:37 #116
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_134106018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 01:17 schreef vronie het volgende:

[..]

Overal zijn dieren in nood ik wordt hier zo moedeloos van.
Heb je helemaal gelijk in :Y , maar ik denk ach een keer posten kan geen kwaad, ik ga er hier verder ook niet mee spammen ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_134107739
Dit jaar toch maar een kunstkerstboom gekocht. Versierd met onbreekbare dingen en gewone ballen die ik met lintjes heb vastgebonden. Maar mevrouw kijkt er niet naar om! Ze gaat heel soms onder de bon liggen en kijkt soms wat verliefd naar de lampjes, verder niks aan de hand. Jee!
Kwak
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:26:22 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134107887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef maily het volgende:

[..]

Nee en nee.
Ze speelt er wel mee, en vreet 'm misschien aan, maar verder niet. (Dan pak ik 'm ook af ... )
En brood pikken? Ook niet. :D
ik zag Fiep dat beest gewoon opschrokken. Je zag echt dat staartje in haar bek verdwijnen.

En ot springt op t aanrecht om brood te eten als dat ligt te ontdooien. Ik leg t daarom altijd in de magnetron maar mijn vriendin vergeet t nogal eens.

Wij hebben trouwens ook een kerstboom gehaald, een echte, maar daar kijken ze ook niet naar om.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134107950
Ik heb o.a. kleine kerst beertjes(knuffeltjes) in mijn kerstboom hangen, maar Hero vind die toch wel heel interessant.. Vond er vanmorgen 3 op de grond, waarvan 2 met het touwtje doorgebeten ;(
En de slinger lag er half af. Voor volgend jaar koop ik wel gewoon extra plastic kerstballen..
Toch vind ik het gek, want vorig jaar had hij er weinig interesse in.
pi_134108365
Misschien parfum op spuiten? Dan ruikt en smaakt het vies voor hem :)
pi_134127011
Poezel vind kerstboom helemaal te gek!
Mept graag tegen de plastic kerstversiering en heeft al een slinger weggekaapt ( die hangen we niet meer in de boom).
We zitten er met de plantenspuit naast maar die boom vind ze zo mooi speelgoed dat ze het blijft proberen de stinkerd!
En ach die spat water .... Like she cares :')
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 december 2013 @ 22:34:24 #122
269689 crew  Viv
pi_134134134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:26 schreef Catch22- het volgende:
En ot springt op t aanrecht om brood te eten als dat ligt te ontdooien. Ik leg t daarom altijd in de magnetron maar mijn vriendin vergeet t nogal eens.
Ik dacht eens een plakje roggebrood onbeheerd achter te kunnen laten op het aanrecht. Ik had me nog niet omgedraaid of Kyran zat er uitgebreid aan te likken. :') Sta je daar met je goede bedoelingen qua zo min mogelijk graan in het kattenvoer. }:|
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:36:12 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134134222
Haha ja. Ot vreet er gewoon echt een gat in. Dom beest.

40cm verder hangt droge worst. Daar blijven ze dan af
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134135999
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:03 schreef quirina het volgende:
Poezel vind kerstboom helemaal te gek!
Mept graag tegen de plastic kerstversiering en heeft al een slinger weggekaapt ( die hangen we niet meer in de boom).
We zitten er met de plantenspuit naast maar die boom vind ze zo mooi speelgoed dat ze het blijft proberen de stinkerd!
En ach die spat water .... Like she cares :')
Mijn kat lijkt het echt geen f*ck te interesseren. Ze heeft er een beetje aangesnuffeld verder niks. Sinds vandaag de lampjes erin gehangen en toen heeft ze er één keer tegen aangetikt en wederom negeert ze hem verder. Dr hebben al ballen in gelegen en daar deed ze niks mee. Ben dus benieuwd hoe het gaat als die morgen er in hangen :o Maar denk wel dat het goed moet komen.

Ze is nu alleen één van dr favo plekjes even kwijt deze weken. Kerstboom staat namelijk op de plek van de krabpaal en die staat half opgebouwd in de gang (gaan we ook pas weer helemaal tot het plafond neerzetten in de woonkamer, want moeten nog wat verstevigingen e.d. worden aangebracht). Gelukkig vind ze het ook erg aangenaam om op een krukje voor de verwarming te liggen :)
pi_134136926
Twee jaar geleden sloeg de jongste de ballen nog uit de boom, vorig jaar werd dat al minder en dit jaar zal hij er wel mee stoppen....mag ook wel eens na 15 jaar. :P De oudste, ruim 18,5, heeft haar kerstboomperikelen al jaren geleden aan de wilgen kerstboom gehangen maar ik vertrouw ze nog steeds niet 100%, ze hebben wel vaker dat ze ineens met iets stoppen om een tijdje later gewoon door te gaan waar ze waren gebleven. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134137060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik dacht eens een plakje roggebrood onbeheerd achter te kunnen laten op het aanrecht. Ik had me nog niet omgedraaid of Kyran zat er uitgebreid aan te likken. :') Sta je daar met je goede bedoelingen qua zo min mogelijk graan in het kattenvoer. }:|
Hier maken ze gewoon de koelkast open (als ik er geen slot op zou hebben)....ben je bezig in de keuken en dus is het slot eraf omdat je net in de koelkast moest wezen staat meneer ineens naast je de koelkast open te trekken en als je dan zegt "Gaat die fijn?"" dan krijg je een blik van "Is er wat? :{ " Dat slot zit er inmiddels een jaar of 14 op dus hij zou het toch zo langzamerhand moeten weten dat het een doel heeft. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Spellchecker woensdag 11 december 2013 @ 00:18:24 #127
197773 crew  maily
pi_134138283
Heb vandaag van die soliconen korrels gekocht van Vitakraft .... ben benieuwd ....
pi_134138372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:18 schreef maily het volgende:
Heb vandaag van die soliconen korrels gekocht van Vitakraft .... ben benieuwd ....
Lekker spul! Wij zijn ermee gestopt, want 2 van de 8 kregen last van hun longen -O-
  Spellchecker woensdag 11 december 2013 @ 12:24:34 #129
197773 crew  maily
pi_134145767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Lekker spul! Wij zijn ermee gestopt, want 2 van de 8 kregen last van hun longen -O-
O .... ik wacht het af, moet het nog in de bak doen ....

Is het nou weer over bij jullie?
pi_134149273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:24 schreef maily het volgende:

[..]

O .... ik wacht het af, moet het nog in de bak doen ....

Is het nou weer over bij jullie?
Een van de 2 had al niet zulke beste longen en kreeg daar steeds meer last van. Vooral na bakbezoek. Ook bij onszelf sloeg het op de longen (bij het erin doen; als het eenmaal neergedaald was, dan ging het wel).

Dus wij zijn ermee gestopt. Ik doe geen uitspraken over oorzaak en gevolg, want dat zou idioot zijn, maar zijn longen zijn redelijk slecht gebleven, alleen heeft hij nu geen extra last meer als hij op de bak gaat.
  Spellchecker woensdag 11 december 2013 @ 14:18:33 #131
197773 crew  maily
pi_134149375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef Queller het volgende:

[..]

Een van de 2 had al niet zulke beste longen en kreeg daar steeds meer last van. Vooral na bakbezoek. Ook bij onszelf sloeg het op de longen (bij het erin doen; als het eenmaal neergedaald was, dan ging het wel).

Dus wij zijn ermee gestopt. Ik doe geen uitspraken over oorzaak en gevolg, want dat zou idioot zijn, maar zijn longen zijn redelijk slecht gebleven, alleen heeft hij nu geen extra last meer als hij op de bak gaat.
Ik ga de bak buiten vullen .....

En dan benieuwd of ze er op wil ...
pi_134149527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:18 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ga de bak buiten vullen .....

En dan benieuwd of ze er op wil ...
Dat is een slim idee!

Op zich vonden ze het heerlijk hoor. Een beetje eng in het begin (ik denk vanwege het andere geluid). Succes ^O^
  † In Memoriam † donderdag 12 december 2013 @ 12:56:37 #133
43556 miss_dynastie
pi_134185966
Iemand ervaring met staaroperaties bij de kat? Ook qua kosten? Ik heb een angstig vermoeden dat mijn meiske staar heeft en ik ga dat natuurlijk binnenkort laten checken bij de dokter, maar ik hoor graag vast wat ervaringen :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:08:16 #134
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_134257726
Mijn kater vind die snacks van cosma, gevriesdroogde stukjes kip lekker. Dacht ik gisteren hem eens te verwennen met verse kip. Hij is namelijk sinds gisteren een maand hier ;)
Maar hij wil er niet van weten, rauw of gekookt, hij ruikt en likt er eens aan en kijkt er niet meer naar om.

Moet ik blijven proberen en gaat ie het uiteindelijk wel eten of is dat een verloren zaak? En wat mag ik hem eigenlijk nog geven van vers vlees?

Nu krijgt hij enkel brokjes en die gevriesdroogde kip snacks want natvoer haalt meneer zijn neus voor op. Kieskeurig ventje hehe.
pi_134355767
Onze poes, Gaia, braakt de laatste tijd vaak als ze natte brokjes heeft gegeten. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ze is ruim 6 jaar oud, ze krijgt altijd al een combinatie van droog en nat voer, is niet iets in gewijzigd.
pi_134355847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Mijn kater vind die snacks van cosma, gevriesdroogde stukjes kip lekker. Dacht ik gisteren hem eens te verwennen met verse kip. Hij is namelijk sinds gisteren een maand hier ;)
Maar hij wil er niet van weten, rauw of gekookt, hij ruikt en likt er eens aan en kijkt er niet meer naar om.

Mijn monster wil alleen de kip die op mijn bordje ligt |:(
Volgens mij is er niks mis met alleen brokjes, is compleet voer
pi_134380591
Hoi, vraagje... Poes heeft sinds vanavond ineens een tranend rood oog, dat ze ook dichtknijpt. Het is echt van het ene op het andere moment begonnen. Ik zag het nadat ik haar het toilet had uitgewerkt omdat ze weer aan de toiletrollen aan t krabben was. Ik denk dat er misschien iets in haar oog gestoten is (randje plastic van de zak in de prullenbak oid?), omdat het zó plotseling is.

Of kan dat met een gewone oogontsteking ook?

Ze ligt nu lekker te slapen, net was ze erg aan t wrijven met haar pootje.

Ik denk dat ik vriendje morgen maar langs de dierenarts stuur met haar, dan moet hij een dagje /ochtendje vrij nemen... Jullie nog advies?
Kwak
pi_134383872
Klinkt indedaad alsof er iets in het oog zit of heeft gezeten. Kun je zien of er nog iets in zit? Die van mij heeft wel eens last van een grasje in haar oog gehad. De DA had het er zo uit. Beetje zalf meegekregen en ¤65 achtergelaten. (Ik heb een alleen in het weekend ziek poes }:| )
pi_134384431
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:56 schreef valentijn101 het volgende:
Klinkt indedaad alsof er iets in het oog zit of heeft gezeten. Kun je zien of er nog iets in zit? Die van mij heeft wel eens last van een grasje in haar oog gehad. De DA had het er zo uit. Beetje zalf meegekregen en ¤65 achtergelaten. (Ik heb een alleen in het weekend ziek poes }:| )
hm, ze had net een grote heldere traan op haar wang en t oog leek al wat minder rood. ik dep zo nog even met wat lauw gekookt water maar ik denk dat t misschien gewoon een haartje scheef oid is geweest, zag er ook niks in zitten. ze houdt nogal van met haar gezicht op harde randjes raggen dus misschien heeft ze te hard met dr oog op t hoekje van een kartonnen doos geschurkt ofzo...
Kwak
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:49:37 #140
45 SiGNe
pi_134386996
Hmm.. mijn kater heeft de laatste dagen ook zoiets, laat het alleen niet echt toe dat ik in z'n oog kijk en ik kan verder ook niks zien zitten (een haar of kras bijv.).
Ik ga een beetje uit van een kras op z'n netvlies door een andere kat, de mijne schuwt een gevecht niet.
begin van de avond heb ik weer proberen te kijken maar z'n knipvlies zat ervoor.

Gister en eergister had ik overigens het gevoel dat het wat minder was geworden maar vandaag knijpt ie toch weer met z'n oog en houdt het redelijk dicht.

Opzich heeft het netvlies van katten een herstellend vermogen, dus in het geval van een kras zal het helen en heeft de kat er verder geen last meer van.
Wat dat betreft maak ik me ook geen zorgen maar zo te zien voelt het niet lekker.
Zelf heb ik lenzen en ook weleens problemen met een oog en dat voelt ook absoluut niet fijn dus ik hoop dat Karel er ook snel geen last meer van zal hebben.

Maar toch.. als er iets in het oog zit, hoe kan je dat er dan zelf uithalen als je het niet kan zien?
pi_134389800
Dierenarts kan het wel zien.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:51:15 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134390041
Hoeft niet per se iets in het oog te zijn. Heb wel meegemaakt dat het om een ontsteking ging diep in de gehoorgang.

Ik zou ernaar laten kijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_134390127
Je ziet er inmiddels niks meer aan, heb t idee dat er een haar in zat. Die kwam er uit met deppen volgens mij. Maar ik houd het in de gaten.
Kwak
pi_134394412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:49 schreef SiGNe het volgende:

Maar toch.. als er iets in het oog zit, hoe kan je dat er dan zelf uithalen als je het niet kan zien?
Een DA weet een manier om het ooglid ehhh... lijkt op omklappen. Zodat je kunt zien of daar iets zit. Misschien eens navragen bij Bea onze eigen Fok! DA?
  woensdag 18 december 2013 @ 13:29:50 #145
45 SiGNe
pi_134401706
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Een DA weet een manier om het ooglid ehhh... lijkt op omklappen. Zodat je kunt zien of daar iets zit. Misschien eens navragen bij Bea onze eigen Fok! DA?
Ik denk dat ik maar een afspraak ga maken bij dierenarts, mijn kater is niet een van de makkelijkste en behoorlijk sterk dus een ooglid bij 'm omklappen lijkt me niet in m'n eentje te doen.
net weer gekeken en niks te zien, knipvlies wel een beetje rood (door de irritatie lijkt me).
pi_134415123
Ik kan 3 dagen drollen gaan verzamelen omdat een van onze katten al ruim een week stinkende dunne poep heeft ... bewaren in de koelkast ... hmm :P
pi_134415210
met dit weer kan je het ook prima buiten bewaren ;)

met een beetje pech mag ik vanaf zaterdag ook weer 3dagen ontlasting verzamelen.
pi_134415407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar een afspraak ga maken bij dierenarts, mijn kater is niet een van de makkelijkste en behoorlijk sterk dus een ooglid bij 'm omklappen lijkt me niet in m'n eentje te doen.
net weer gekeken en niks te zien, knipvlies wel een beetje rood (door de irritatie lijkt me).
ook onder het ooglid gekeken?
ik dacht bij onze kat ook dat het wel meeviel met het oogje maar bij de DA bleek het onder het ooglid behoorlijk ontstoken.
nu 2x daags oogdruppels/gel... dat is nog niet zo gemakkelijk bij een bang katje.
  woensdag 18 december 2013 @ 19:43:16 #149
45 SiGNe
pi_134416049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:28 schreef loecje het volgende:

[..]

ook onder het ooglid gekeken?
ik dacht bij onze kat ook dat het wel meeviel met het oogje maar bij de DA bleek het onder het ooglid behoorlijk ontstoken.
nu 2x daags oogdruppels/gel... dat is nog niet zo gemakkelijk bij een bang katje.
dat is me nog niet gelukt om daar te kijken
pi_134426292
Oog van poes is weer helemaal in orde. Even groot en wit als de andere, geen extra tranen en niet knipperen/knijpen/wrijven. Gelukkig maar!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')