Ah, interessant. Van VVD naar D66?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:49 schreef AldoTheApache het volgende:
ik was liberaal, en ik ben nog steeds liberaal, maar wel iets meer aan de linkerkant opgeschoven
mwah, linkerkant VVD, rechterkant D66. Maar ik vind rechtse beslissingen van de VVD niet storend, terwijl de linkse beslissingen van D66 wel om te huilen zijnquote:Op vrijdag 15 november 2013 22:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ah, interessant. Van VVD naar D66?
jij bent extreem links, stem maar GroenLinks of spquote:Op zaterdag 16 november 2013 00:04 schreef MouzurX het volgende:
Ik ben gewoon een mengelmoes.
Deels denk ik (idealistisch gezien) bijvoorbeeld dat er een maximum op inkomen zou moet zitten.(of zeer hoog belasting tarief) Niemand verdient het om meer dan bijv. 100.000 euro per jaar te verdienen.Jij werkt niet harder dan een bouwvakker, misschien ben je slimmer maar dan moet jou dat geen miljoenen opleveren aan loon. Aan de andere kant moet de staat onder dat bedrag zo min mogelijk belastingen innen. Het investeren van je geld moet echter wel weer kunnen, verdien je daar dan weer geld mee dan zou dat niet zo hevig belast moeten worden.
Hoe dat dan helemaal precies zonder haken en ogen in elkaar zou moeten zitten weet ik niet, maar iig moet je niet overdreven worden beloont voor werk wat je doet, maar wel voor risico's die je neemt met jouw geld(investeringen)
Daarnaast moet iedereen een basisloon krijgen vanaf hun geboorte, die er voor zorgt dat je enigszins een normaal bestaan(eten/onderdak) kan opbouwen. De rest van alle toeslagen kunnen weg.
Wat ben ik dan nu? Links? Rechts? Iig niet vertegenwoordigd door een partij in de huidige tweede kamer.
Extreem links in max op inkomen, extreem rechts in zo min mogelijk belastingen en taken voor de overheid (op die max na)quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
jij bent extreem links, stem maar GroenLinks of sp
Oh jawel, maar in de jaren '70 zat ik als eicel diep verscholen in een hippiebaarmoeder, en de spermatozoïdie die mijn DNA zou bevatten was nog niet aangemaakt in een hippieteelbal.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Had je geen mening als puber?
Zonde, weer een aanhanger van grootste farce uit de politieke denkbeelden er bij. Sociaalliberaal is een fundamenteel onjuiste term. Het is iets als heetkoud water. Zeg dan gewoon dat je pragmaticus bent en eigenlijk geen overkoepelend denkkader hebt (niet als onaardig bedoeldquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:47 schreef robin007bond het volgende:
Zelf was ik eerst libertariër en ben ik nu sociaaldemocraat/sociaalliberaal. Ik heb me vooral los weten te wurmen van ideologische dogma's.
Alsof een politieke oriëntering iets absoluuts zou zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zonde, weer een aanhanger van grootste farce uit de politieke denkbeelden er bij. Sociaalliberaal is een fundamenteel onjuiste term. Het is iets als heetkoud water.
Voor selectief ideologisch winkelen kan gewoon de term pragmatisch gebruikt worden. Je moet het beestje bij de naam noemen, anders ontstaat er verwarring.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:31 schreef 99.999 het volgende:
Alsof een politieke oriëntering iets absoluuts zou zijn.
Ach, als over een eigen uitgangspunt verwarring ontstaat zie ik niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor selectief ideologisch winkelen kan gewoon de term pragmatisch gebruikt worden. Je moet het beestje bij de naam noemen, anders ontstaat er verwarring.
Wel als je in het stemhokje een stem moet uitbrengen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:36 schreef 99.999 het volgende:
Ach, als over een eigen uitgangspunt verwarring ontstaat zie ik niet zo'n probleem.
Het heeft ook weinig zinquote:Op zaterdag 16 november 2013 01:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik stem al jaren niet meer. Toen ik net 18 was vond ik dat nog spannend en belangrijk, maar na twee keer was de lol er wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |