abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 november 2013 @ 10:25:20 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133278237
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)kijken-tv-programmas

quote:
Gezamenlijke abonnementsdienst voor terugkijken tv-programma's

RTL, de Publieke Omroep en SBS starten een gezamenlijke abonnementsdienst voor het terugkijken van tv-programma's: NLziet. Via NLziet kun je tv-programma's tot een jaar terugkijken.

Hoeveel NLziet gaat kosten is niet bekend. De dienst start begin 2014. Het wordt een abonnementsdienst van de drie platformen die op dit moment al bestaan: NPO Uitzending Gemist, Kijk en RTL XL. Via één weg kan de consument dus alle programma's die hij gemist heeft terugvinden.

Volgens RTL-baas Bert Habets heeft de consument daar enorm behoefte aan. "Iedereen wil direct toegang hebben en niet meer eindeloos zoeken. Nu bieden we een duidelijke merknaam waar je alles kunt terugvinden."

NLziet wordt reclamevrij, vertelt Habets: "We bieden een brede catalogus aan content. De kwaliteit wordt heel hoog en het wordt reclamevrij en daarom vinden we dat een abonnementsdienst de beste manier is om voor ons een verdienmodel voor de toekomst te formuleren."

Eindelijk alles bij elkaar _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door Pino112 op 15-11-2013 10:30:26 ]
pi_133278302
Iets willen terugkijken van SBS :D :')
pi_133278418
NICE
(she/her)
pi_133278431
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:28 schreef TUFKAL het volgende:
Fixed
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:35:40 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133278459
Eigenlijk wel ideaal. Als het via de pc kan dan.
De TV zet ik nooit meer aan, voor die 1% aan zinvolle programma's.
pi_133278499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:35 schreef BasEnAad het volgende:
(she/her)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 november 2013 @ 10:38:38 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133278534
http://pressroom.rtl.nl/c(...)-1-abonnement-nlziet
Over NLziet

• De consument kan vanaf begin 2014 met NLziet naar zijn of haar favoriete programma’s kijken wanneer het uitkomt binnen de vertrouwde omgeving van NPO Plus, RTL XL of Kijk.
• NLziet is te gebruiken via smartphone, tablet, pc of tv.
• Tot 365 dagen terug en in een aantal gevallen 7 dagen vooruit.
• Met één inlog het aanbod van de drie verschillende VOD-platforms doorzoeken via de gezamenlijke zoekfunctie.
• Programma’s worden afgespeeld op het platform van de oorspronkelijke aanbieder: NPO Plus, RTL XL of Kijk.
• De exacte startdatum en de prijs worden op een later tijdstip bekendgemaakt.
• De eerste periode is het abonnement alleen beschikbaar voor PC (Windows, MacOS, Linux). Op een later moment wordt het abonnement ook beschikbaar op tablet, smartphone en connected-TV.
• De platforms blijven technisch onafhankelijk van elkaar en er wordt geen gezamenlijk advertentiemodel in de markt gezet.
• De website NLziet.nl, waar geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor een proefabonnement, is vanaf vandaag live.

Over de samenwerking
• NPO, RTL en SBS hebben voor de samenwerking de coöperatie NLziet opgericht. Het bestuur wordt gevormd door afgevaardigden van de drie organisaties.
• NLziet is een sectorbreed initiatief dat open staat voor andere tv-zenders in Nederland.
• NLziet zal het abonnement ook aan distributeurs en andere marktpartijen aanbieden voor wederverkoop onder voorwaarden.
• Elke organisatie maakt afzonderlijk afspraken met producenten en andere rechthebbenden voor hun abonnementsdiensten.

Eerst beschikbaar op PC, dan pas op tablets/telefoon/tv's :')!
pi_133278587
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kijk sinds Netflix juist veel meer TV. Toch een heel stuk fijner dan vanuit mijn bureaustoel op een computerscherm naar een goede film kijken. Of op een klein laptopscherm op de bank.

Uitzending gemist kijk ik meestal bij gebrek aan een goede PS3 app op mijn tablet (die nieuwe NPO app is super) in bed maar een platform dat ook wordt ondersteund door SmartTV's, PS3/4's en bijvoorbeeld Apple TV zou heel mooi zijn. Dan kan ik mijn computer nog vaker aan de kant leggen en fatsoenlijk TV kijken.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:43:48 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133278621
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:41 schreef RickT het volgende:

[..]

Ik kijk sinds Netflix juist veel meer TV. Toch een heel stuk fijner dan vanuit mijn bureaustoel op een computerscherm naar een goede film kijken. Of op een klein laptopscherm op de bank.

Uitzending gemist kijk ik meestal bij gebrek aan een goede PS3 app op mijn tablet in bed maar een platform dat ook wordt ondersteund door SmartTV's, PS3/4's en bijvoorbeeld Apple TV zou heel mooi zijn. Dan kan ik mijn computer nog vaker aan de kant leggen en fatsoenlijk TV kijken.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, via de tv is een stuk fijner. Maar meestal ben ik te onrustig om stil bij de tv te gaan zitten :P
Dan heb ik die die dure tv vorig jaar ook niet voor niks gekocht :')
pi_133278636
Wel interessant.
pi_133278811
gaat uitzending gemist en rtl gemist etc (gratis) dan weg? :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 november 2013 @ 10:52:58 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133278838
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:51 schreef Apotheose het volgende:
gaat uitzending gemist en rtl gemist etc (gratis) dan weg? :{
Nee

quote:
De dienst komt niet in plaats van de bestaande platforms, zoals Uitzending Gemist, RTL XL en Kijk van SBS, maar komt in aanvulling daarop, zo zegt RTL-directeur Bert Habets. Bij het bekijken van een aflevering blijft de kijker op NLZiet.nl, maar wordt het logo van bijvoorbeeld Uitzending Gemist of RTL XL getoond, zo zegt NPO-directeur Henk Hagoort tegenover Tweakers. Aan de achterkant zijn de systemen technisch gescheiden, maar voor de kijker is het volgens Hagoort één platform waarop de kijker kan inloggen en zoeken.
http://tweakers.net/nieuw(...)streamingdienst.html
pi_133278949
Eindelijk, hopelijk komen ze met brede support voor veel platforms, zou best een kans van slagen hebben dan, als ze een beetje netflix-achtige content gaan toevoegen op een later punt (films, oudere series geheel terugkijken, niet maar een jaar)
pi_133279028
ok, misschien dat ik het dan niet helemaal begrijp... Maar je kunt gratis uitzendingen terug bekijken via uitzending gemist etc. Misschien dat je er in enkele gevallen maar een week de tijd voor hebt omdat het programma anders niet meer beschikbaar is maar toch. En je kunt er straks voor kiezen om betaald diezelfde programma's terug te bekijken..... ?? Waarom dan betalen als het gratis kan? Wat is de toegevoegde waarde? Zie ik iets over het hoofd?
pi_133279085
Ik snap het ook niet. 90% is toch actualiteit en andere "wegwerp-tv". Voor series zou het wel interessant zijn, maar biedt die dan inderdaad gewoon via netflix aan (en dan ook langer dan een jaar dus).
pi_133279245
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef Saysem het volgende:
Ik snap het ook niet. 90% is toch actualiteit en andere "wegwerp-tv". Voor series zou het wel interessant zijn, maar biedt die dan inderdaad gewoon via netflix aan (en dan ook langer dan een jaar dus).
ja en als je dat toch allemaal gratis terug kan kijken en je die reclames geen wereldprobleem vindt - waarom dan betalen? Netflix en onbeperkt films kunnen zien voor een klein bedragje per maand vind ik veel logischer.
pi_133279289
10tje in de maand, wedden.
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 11:18:55 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_133279313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:28 schreef TUFKAL het volgende:
Probleemwijken niet willen kijken :')

Jammer dat dat al langer geleden is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_133279943
Heel jammer dit. SBS en RTL hoef ik toch niet te kijken en veel films die in ieder geval in samenwerking met de NPO zijn gemaakt staan al op Netflix. De BBC begrijpt het tenminste en zet al zijn bekende series gewoon volledig op Netflix. Nu kan je series kijken van 365 dagen terug. Een Nederlandse serie ,bijvoorbeeld Overspel, is dan alleen seizoen 2 van beschikbaar, dan moet je eerst weer de DVD kopen op seizoen 1 te zien. Krijg hier een beetje een Hyves gevoel van, ze zijn hier echt te laat mee.
pi_133280067
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:17 schreef Scorpie het volgende:
10tje in de maand, wedden.
Weet dat ook bijna zeker.
pi_133280211
Nu wachten tot er een toko komt wat alles bij elkaar laat komen. Je betaalt een bepaald bedrag (alles bij elkaar opgeteld wat jij kijkt) en de toko verdeelt dat netjes verder.
pi_133280493
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:01 schreef Qunix het volgende:
Nu wachten tot er een toko komt wat alles bij elkaar laat komen. Je betaalt een bepaald bedrag (alles bij elkaar opgeteld wat jij kijkt) en de toko verdeelt dat netjes verder.
Dat is toch juist wat ze hier proberen?

Het is alleen een beetje nutteloos als het enige voordeel is dat je nu één portal hebt in plaats van minstens 3 afzonderlijke sites. Daar gaat geen hond 10 euro extra voor dokken natuurlijk.

Het zou een kans van slagen hebben als ze echt zorgen voor premium content; ook films aanbieden, series ouder dan een jaar (van bv. Overspel kan je het eerste seizoen niet op UG kijken, terwijl die serie nu onwijs populair is), klassieke series aanbieden (denk aan Unit 13, Zeg eens AAA, Oppassen, en nog wat meuk van de commercielen). En gewoon goede beschikbaarheid, gewoon echt werk er van maken dat 95% van de mensen dit kan gebruiken, dus apps voor Smart TV's, Xbox, Windows client, Linux Client, XBMC plugin, on-demand via de kabelaar, etc. etc. Beetje wat Netflix probeert maar dan nog ff een stapje verder.
pi_133280537
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is toch juist wat ze hier proberen?
Voor Nederlandse dingen wel.

Ik zou een toko willen zien met BBC, Netflix, Hulu, NLziet en vééél meer....
pi_133280583
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:16 schreef Qunix het volgende:

[..]

Voor Nederlandse dingen wel.

Ik zou een toko willen zien met BBC, Netflix, Hulu, NLziet en vééél meer....
Mjah, sowieso die eerste 3 die je noemt gaan natuurlijk nooit hun content aan een derde partij beschikbaar stellen. Of nou ja goed, BBC misschien wel buiten Engeland, maar Hulu en zeker Netflix proberen zelf voet aan de grond te krijgen.

Het is jammer dat het zo'n halfbakken poging is, want het idee is best goed, gewoon eens een keer de handen ineenslaan en diensten gebundeld aanbieden. Het is bizar dat je in zo'n klein land zoveel versnippering hebt op het gebied van media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')