quote:Gezamenlijke abonnementsdienst voor terugkijken tv-programma's
RTL, de Publieke Omroep en SBS starten een gezamenlijke abonnementsdienst voor het terugkijken van tv-programma's: NLziet. Via NLziet kun je tv-programma's tot een jaar terugkijken.
Hoeveel NLziet gaat kosten is niet bekend. De dienst start begin 2014. Het wordt een abonnementsdienst van de drie platformen die op dit moment al bestaan: NPO Uitzending Gemist, Kijk en RTL XL. Via één weg kan de consument dus alle programma's die hij gemist heeft terugvinden.
Volgens RTL-baas Bert Habets heeft de consument daar enorm behoefte aan. "Iedereen wil direct toegang hebben en niet meer eindeloos zoeken. Nu bieden we een duidelijke merknaam waar je alles kunt terugvinden."
NLziet wordt reclamevrij, vertelt Habets: "We bieden een brede catalogus aan content. De kwaliteit wordt heel hoog en het wordt reclamevrij en daarom vinden we dat een abonnementsdienst de beste manier is om voor ons een verdienmodel voor de toekomst te formuleren."
quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:35 schreef BasEnAad het volgende:
Eigenlijk wel ideaal. Als het via de pc kan dan.
De TV zet ik nooit meer aan, voor die 1% aan zinvolle programma's.
Ik kijk sinds Netflix juist veel meer TV. Toch een heel stuk fijner dan vanuit mijn bureaustoel op een computerscherm naar een goede film kijken. Of op een klein laptopscherm op de bank.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:35 schreef BasEnAad het volgende:
Eigenlijk wel ideaal. Als het via de pc kan dan.
De TV zet ik nooit meer aan, voor die 1% aan zinvolle programma's.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, via de tv is een stuk fijner. Maar meestal ben ik te onrustig om stil bij de tv te gaan zittenquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:41 schreef RickT het volgende:
[..]
Ik kijk sinds Netflix juist veel meer TV. Toch een heel stuk fijner dan vanuit mijn bureaustoel op een computerscherm naar een goede film kijken. Of op een klein laptopscherm op de bank.
Uitzending gemist kijk ik meestal bij gebrek aan een goede PS3 app op mijn tablet in bed maar een platform dat ook wordt ondersteund door SmartTV's, PS3/4's en bijvoorbeeld Apple TV zou heel mooi zijn. Dan kan ik mijn computer nog vaker aan de kant leggen en fatsoenlijk TV kijken.
Neequote:Op vrijdag 15 november 2013 10:51 schreef Apotheose het volgende:
gaat uitzending gemist en rtl gemist etc (gratis) dan weg?
http://tweakers.net/nieuw(...)streamingdienst.htmlquote:De dienst komt niet in plaats van de bestaande platforms, zoals Uitzending Gemist, RTL XL en Kijk van SBS, maar komt in aanvulling daarop, zo zegt RTL-directeur Bert Habets. Bij het bekijken van een aflevering blijft de kijker op NLZiet.nl, maar wordt het logo van bijvoorbeeld Uitzending Gemist of RTL XL getoond, zo zegt NPO-directeur Henk Hagoort tegenover Tweakers. Aan de achterkant zijn de systemen technisch gescheiden, maar voor de kijker is het volgens Hagoort één platform waarop de kijker kan inloggen en zoeken.
ja en als je dat toch allemaal gratis terug kan kijken en je die reclames geen wereldprobleem vindt - waarom dan betalen? Netflix en onbeperkt films kunnen zien voor een klein bedragje per maand vind ik veel logischer.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef Saysem het volgende:
Ik snap het ook niet. 90% is toch actualiteit en andere "wegwerp-tv". Voor series zou het wel interessant zijn, maar biedt die dan inderdaad gewoon via netflix aan (en dan ook langer dan een jaar dus).
Dat is toch juist wat ze hier proberen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:01 schreef Qunix het volgende:
Nu wachten tot er een toko komt wat alles bij elkaar laat komen. Je betaalt een bepaald bedrag (alles bij elkaar opgeteld wat jij kijkt) en de toko verdeelt dat netjes verder.
Voor Nederlandse dingen wel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is toch juist wat ze hier proberen?
Mjah, sowieso die eerste 3 die je noemt gaan natuurlijk nooit hun content aan een derde partij beschikbaar stellen. Of nou ja goed, BBC misschien wel buiten Engeland, maar Hulu en zeker Netflix proberen zelf voet aan de grond te krijgen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:16 schreef Qunix het volgende:
[..]
Voor Nederlandse dingen wel.
Ik zou een toko willen zien met BBC, Netflix, Hulu, NLziet en vééél meer....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |