abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133236161

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 13 november 2013 @ 22:39:06 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_133236307
Mooooooie TT :)
pi_133236481
:( Ik lust geen vis...
  woensdag 13 november 2013 @ 22:47:04 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133236613
En dan mossel die hem sluit en mag openen. Puik :) (of fuik)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133236808
Ik lust ook geen mosselen. Wel eend. :9
pi_133236851
Broodje makreel vrijdag op de markt halen met mijn moeder! Goede jeugd herinneringen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 november 2013 @ 22:53:46 #7
50430 Yuki
Student Midwife
pi_133236859
Dat je weer 6x 5min op 9,5km/u kunt hardlopen; daar word je toch blij van! *O*
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 13 november 2013 @ 22:55:32 #8
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133236925
Forel. Toastjes met Forel. Omnomnom
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 13 november 2013 @ 22:57:10 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_133236997
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Yuki het volgende:
Hey lekker zeg! ^O^
Help me herinneren, je had een blessure en was er een tijdje uit, toch?
pi_133236999
Yur, had je dat formulier nou echt niet 21 seconden sneller kunnen invullen? :P

Ik heb mezelf hopelijk nog op tijd kunnen aanmelden, zodat de Makrelenloop mijn eerste "wedstrijd" zal worden sinds de Ekiden
  woensdag 13 november 2013 @ 22:58:09 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133237049
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:57 schreef Mr.B. het volgende:

Ik heb mezelf hopelijk nog op tijd kunnen aanmelden, zodat de Makrelenloop mijn eerste "wedstrijd" zal worden sinds de Ekiden
:D
F means you're fucked
  woensdag 13 november 2013 @ 22:59:12 #12
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133237099

verplichte uitrusting compleet...dit moet dus allemaal in mijn race pack (of aan als het weer klote is) en is extra boven het gene wat je normaal al aan hebt
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 13 november 2013 @ 23:03:35 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_133237321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]

verplichte uitrusting compleet...dit moet dus allemaal in mijn race pack (of aan als het weer klote is) en is extra boven het gene wat je normaal al aan hebt
Moet je CD collectie van Wham! nu ook persé in beeld ?

Goeie spullen! (denk ik)
pi_133237382
quote:
[ afbeelding ]

Hopen op koud weer dan maar? :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 november 2013 @ 23:07:01 #15
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133237477
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Moet je CD collectie van Wham! nu ook persé in beeld ?

als tiener in jaren 80 ontkom je niet aan Wham! in je collectie!
pi_133237488
Die Swets was vroeger echt een topfokker nu ik dit allemaal zo teruglees :D
  woensdag 13 november 2013 @ 23:26:04 #17
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_133238415
quote:
[ afbeelding ]

Waar zijn je Ehbo kit, fluitje, hoofdlamp en reserve hoofdlamp? O, en je stokken, die staan ook nog niet op de foto!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 13 november 2013 @ 23:26:04 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133238416
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef debeterebob het volgende:
Die Swets was vroeger echt een topfokker nu ik dit allemaal zo teruglees :D
Niet alleen vroeger :)
F means you're fucked
pi_133238679
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:26 schreef Frsh het volgende:

[..]

Waar zijn je Ehbo kit, fluitje, hoofdlamp en reserve hoofdlamp? O, en je stokken, die staan ook nog niet op de foto!
_O- Toen ik snel keek dacht ik even dat er een pakje sigaretten op die rode trui lag.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:33:21 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133238842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Toen ik snel keek dacht ik even dat er een pakje sigaretten op die rode trui jas lag.
dat is de survival blanket :D
de EHBO kit en een extra paar sokken zijn niet verplicht en een fluitje zit aan mijn race pack vast
en we starten om 6 uur, dan is het al licht ;)
pi_133239275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dat is de survival blanket :D
de EHBO kit en een extra paar sokken zijn niet verplicht en een fluitje zit aan mijn race pack vast
en we starten om 6 uur, dan is het al licht ;)

Stokken, niet sokken :P
Stokken lijken mij toch wel erg fijn op de erg lange afstanden met veel hoogtemeters. Ik zit er zelfs al aan te denken om een setje stokken te halen voor de 25km TdF, kijken of ik daarmee een betere tijd kan lopen dan vorig jaar. Of ze zitten alleen maar in de weg :P .

quote:

Heb je zolang last gehad van je enkel? Of was je druk met andere dingen en heb je wel gewoon lekker kunnen trainen? Dat is een beste tijd zonder wedstrijdjes in ieder geval.
pi_133239302
Stokken voor Nordic Wokking.
pi_133239694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:42 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

[..]

Heb je zolang last gehad van je enkel? Of was je druk met andere dingen en heb je wel gewoon lekker kunnen trainen? Dat is een beste tijd zonder wedstrijdjes in ieder geval.
Ja, die achillespees is toch een zeer behoorlijke overblastingsblessure geweest.Achteraf gezien had ik die Ekiden ook helemaal niet moeten lopen, maar ja, achteraf...
Ik ben er overigens ook nog zeker niet van af, maar het gaat de goede kant op!
pi_133239862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:51 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ja, die achillespees is toch een zeer behoorlijke overblastingsblessure geweest.Achteraf gezien had ik die Ekiden ook helemaal niet moeten lopen, maar ja, achteraf...
Ik ben er overigens ook nog zeker niet van af, maar het gaat de goede kant op!
Zo... daar ben je dan al een beste tijd zoet mee inderdaad. Erg zonde. -O- Nu in ieder geval weer lekker lopen en graag heel blijven enzo! Maar je zal nu vast ook wel iets voorzichtiger geworden zijn denk ik?
Ik hoop niet dat ik over een tijdje hetzelfde moet zeggen over de 7^^ trouwens.. :X

Ohja, en intervals! O+
http://www.irunfar.com/2013/10/intervals.html
  donderdag 14 november 2013 @ 00:04:26 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133240127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:42 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Stokken, niet sokken :P
Stokken lijken mij toch wel erg fijn op de erg lange afstanden met veel hoogtemeters. Ik zit er zelfs al aan te denken om een setje stokken te halen voor de 25km TdF, kijken of ik daarmee een betere tijd kan lopen dan vorig jaar. Of ze zitten alleen maar in de weg :P .

ik hoor goede berichten over stokken maar het is volgens mij "een Europees iets", hier zie je bijna niemand met stokken....geen stokken,gewoon sjokken!!
Het schijnt wel zo te zijn dat je er een beetje handigheid in moet krijgen om ze efficient te kunnen gebruiken.
  donderdag 14 november 2013 @ 00:26:04 #26
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133240786
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Yuki het volgende:
Wat goed! *O*
F means you're fucked
pi_133240787
Hoe kun je zo verslaafd zijn aan hardlopen? Gisteren had ik er echt even totaal geen zin meer in.. en na 1 dag rust denk ik alweer.. hmmm een halfuurtje op de loopband zou toch geen kwaad kunnen? Maar ik ga het niet doen hoor!
  donderdag 14 november 2013 @ 00:26:46 #28
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_133240801
Beuh, ja, niet gelopen dus vanavond. Stomme motor. :r

Staat ie ook nog eens enzaam aan een lantaarnpaal bij de ingang van een werkplaats in plaats van gewoon hier binnen in de garage. ;(
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_133240812
:@
Heuveltraining was fijn! Blij da'k toch nog even kon gaan. Vanochtend had ik flink wat hoofdpijn, maar die's mooi weggetrokken. Nu 'taperen' ( :') ) tot aan de 7^^, behalve even meehobbelen met mams op zondagochtend met haar evy les 6! O+

Was wel zwaar. 100 meter straat = 20 meter omhoog :% en daarna 3/4 van 't rondje uitlopen en dan weer omhoog!
Ja doei.
pi_133241732
Jongens, er staat al lang een linkje naar de schoenen in het vorige topic.
En wat boeit het dat ik in mijn vrije tijd op trailschoenen wil lopen? Het is niet dat ik met klompen op mijn werk verschijn, alhoewel dat nog niet eens zo gek is. :+
pi_133241745
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:34 schreef wyccie het volgende:
En wat boeit het dat ik in mijn vrije tijd op trailschoenen wil lopen? Het is niet dat ik met klompen op mijn werk verschijn, alhoewel dat nog niet eens zo gek is. :+
Zolang je maar niet op je leren hakken door het bos gaat rennen :P
pi_133241833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:35 schreef La_Tramposa het volgende:

Zolang je maar niet op je leren hakken door het bos gaat rennen :P
Precies, als ik voor het rennen maar goede schoenen heb. Wat ik verder voor schoenen draag is niet eens relevant (tenzij je al korte kuitspieren hebt, maar dat weet iedereen hier al, neem ik aan).

Wat ik heb begrepen is dat jij in Amerika loopt. Ook hier in NL word je wel eens van je sokken gereden door halve garen. Vorige week met training was er iemand die gewoon op onze groep in fietste. :(
pi_133241846
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:46 schreef wyccie het volgende:

[..]

Precies, als ik voor het rennen maar goede schoenen heb. Wat ik verder voor schoenen draag is niet eens relevant (tenzij je al korte kuitspieren hebt, maar dat weet iedereen hier al, neem ik aan).

Wat ik heb begrepen is dat jij in Amerika loopt. Ook hier in NL word je wel eens van je sokken gereden door halve garen. Vorige week met training was er iemand die gewoon op onze groep in fietste. :(
Klopt, idioten heb je overal :o Maar het vervelende hier vind ik dat automobilisten rijden alsof zij de enige zijn die recht hebben op de weg, en als je fietst wordt er naar je getoeterd, geroepen, expres afgesneden..
Maar ik loop sowieso nooit in het donker, behalve met de hardloopgroep ja.
pi_133241849
quote:
[ afbeelding ]

Wat is het voor bijzondere loop eigenlijk? Ik zie een regenbroek?
pi_133241885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:47 schreef La_Tramposa het volgende:

Klopt, idioten heb je overal :o Maar het vervelende hier vind ik dat automobilisten rijden alsof zij de enige zijn die recht hebben op de weg, en als je fietst wordt er naar je getoeterd, geroepen, expres afgesneden..
Maar ik loop sowieso nooit in het donker, behalve met de hardloopgroep ja.
Qua bescherming is het daar vast bagger. Hier in NL ben je als automobilist gewoon de pineut als je een ongeluk meemaakt waarbij het niet eens jouw schuld is. Hier zijn ze dus wel een stuk voorzichtiger.
pi_133241894
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:51 schreef wyccie het volgende:

[..]

Qua bescherming is het daar vast bagger. Hier in NL ben je als automobilist gewoon de pineut als je een ongeluk meemaakt waarbij het niet eens jouw schuld is. Hier zijn ze dus wel een stuk voorzichtiger.
Inderdaad, ik besef mij ook wel dat wij Nederlanders ons te fiets of te voet een soort van koningen voelen, alsof we niet eens uit hoeven te kijken :P
pi_133241961
Dat is dan weer het nadeel van die bescherming. Mensen worden te laks, letten zelf niet meer op.

Weet trouwens niet wat ik van zondag moet verwachten. Op zich ben ik redelijk getraind, alleen heb ik niet heel veel lange afstanden gedaan behalve dan de HM een maand geleden. Die ging ook nog eens bagger omdat ik daarvoor wat ziek werd.
Ik had gehoopt nu eens onder de 1:30 te komen, maar ik ga nu weer voor 'prettig uitlopen'.
pi_133242833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe kun je zo verslaafd zijn aan hardlopen? Gisteren had ik er echt even totaal geen zin meer in.. en na 1 dag rust denk ik alweer.. hmmm een halfuurtje op de loopband zou toch geen kwaad kunnen? Maar ik ga het niet doen hoor!
We mochten je slaan en schoppen als je aan hardlopen dacht. Dus waar wil je de pets, achterkant hoofd, billen? Of moeten we je hospita vragen om je schoenen te verbranden, just in case..?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 14 november 2013 @ 05:50:37 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133242876
quote:

Ik heb nog zo m'n best gedaan ;(

Fijn dat het weer iets beter gaat met je!
  Moderator donderdag 14 november 2013 @ 07:02:04 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_133243042
Lage startnummers! Ik ben benieuwd of jullie mijn nummer 2 van de Tolkamerkadeloop kunnen verslaan :P

Ik kreeg net de mailpost van de 7^^ in de mail. En toen bedacht ik me tot m'n schrik dat ik door alle gedoe alweer sinds zaterdag niet gelopen heb :@ en dat dat toen ook maar 3km was... Oh man :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133243312
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Lage startnummers! Ik ben benieuwd of jullie mijn nummer 2 van de Tolkamerkadeloop kunnen verslaan :P

Ik kreeg net de mailpost van de 7^^ in de mail. En toen bedacht ik me tot m'n schrik dat ik door alle gedoe alweer sinds zaterdag niet gelopen heb :@ en dat dat toen ook maar 3km was... Oh man :')
*;
pi_133243324
waarom is er niet een gewone knuffel-emoticon?
  donderdag 14 november 2013 @ 08:28:57 #43
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133243496
quote:
99s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:04 schreef mosselmossel het volgende:
Zo mis ik al jaren een schouderophaalemoticon :{
F means you're fucked
  donderdag 14 november 2013 @ 08:30:08 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133243504
quote:
99s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:04 schreef mosselmossel het volgende:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133243520
Ghosts among us!
  donderdag 14 november 2013 @ 09:00:42 #46
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_133243846
Ik zag vanmorgen dat mijn startnummer voor zondag ook binnen is, hier startvak blauw. Treinkaartje zat er ook bij, terwijl ik dat vorige week woensdag pas had aangegeven, top geregeld! ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 14 november 2013 @ 09:06:03 #47
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133243928
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:00 schreef MaleDuck het volgende:
Ik zag vanmorgen dat mijn startnummer voor zondag ook binnen is, hier startvak blauw. Treinkaartje zat er ook bij, terwijl ik dat vorige week woensdag pas had aangegeven, top geregeld! ^O^
Ja die organisatie is volgens mij wel heel goed!
pi_133244013
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Misschien beter om je 200 dan wat langzamer te lopen? Ik heb zelf het idee dat ik mijn 400m ook wat te hard liep. Ik kreeg hier wat pijntjes door. Tegenwoordig loop ik ze iets minder hard en er een stuk minder last van.
Ik denk dat dat verstandiger is inderdaad. Nu de volgende dag voel ik ook pijntjes, enkel, voet.
10x sprint naar 10xD4. Blijft lastig die variabele snelheden ;)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 14 november 2013 @ 09:12:44 #49
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133244024
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:34 schreef wyccie het volgende:
Ah found them :D

http://www.runsociety.com(...)en-terrains/#respond

Mooie schoenen wel ja voor gewoon. Alleen die zool dan maja.
Nouja je hebt straks wel grip in als het sneeuwt :D
  donderdag 14 november 2013 @ 09:33:19 #50
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133244323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:02 schreef Guppyfriend het volgende:

2 zal ik niet redden maar ik denk dat ik bij de Great Naseby Water Race dicht in de buurt kom.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')