Ik kan wel hele slimme dingen gaan zeggen nu, maar ik zou hetzelfde doen en denken als jij. Ik werk ook twee dagen in de week thuis en merk dat ik in die dagen het meeste huishoudgebeuren plan, terwijl lief en ik eigenlijk hadden afgesproken alles 50/50 te doen (we werken beiden 40 uur). Maar ik vind dan inderdaad ook dat ik in mijn thuiswerkdagen het meeste wel 'moet' doen.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:13 schreef Burdie het volgende:
@RFR, dat hebben we zo afgesproken ja. Mijn man werkt fulltime door het hele land, dus hij is vaak lang weg van huis. Ik werk parttime vanuit huis, dus heb het altijd wel zo 'eerlijk' gevonden als ik zorg dat het huishouden draait en hij gewoon na een lange dag moe op de bank kan neerploffen. En we leven vrijwel geheel op zijn salaris, ook een punt dat meespeelt.
Nog steeds aanwezig maar gezakt tot niveau waarbij ik geen pcm nodig heb in ieder geval.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:04 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Mabawa, hoe is het met de hoofdpijn?
Ik krijg de afgelopen weken steeds meer last van mijn bekkengebied. Zo erg dat ik vanmiddag twee keer door mijn benen 'viel' toen ik opstond. Voelt als enorme spierpijn. Heb het al aangegeven bij de vk maar die zei dat het normaal was. Klopt dat? Iemand ervaring mee?
Als ik ga googelen kom ik uit op bekkeninstabiliteit
Bij ons is het echt zo de afspraak hequote:Op woensdag 13 november 2013 17:56 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik kan wel hele slimme dingen gaan zeggen nu, maar ik zou hetzelfde doen en denken als jij. Ik werk ook twee dagen in de week thuis en merk dat ik in die dagen het meeste huishoudgebeuren plan, terwijl lief en ik eigenlijk hadden afgesproken alles 50/50 te doen (we werken beiden 40 uur). Maar ik vind dan inderdaad ook dat ik in mijn thuiswerkdagen het meeste wel 'moet' doen.
Enige wat ik kan aanraden is verdelen, dus nog maar de helft van de taken per dag doen en ook echt niet meer. En zou jouw man ook niet het e.e.a. op willen pakken als je het vraagt, bijvoorbeeld in het weekend, of vindt hij ook dat jij verantwoordelijk bent voor het huishouden?
(Die van mij moet ik niks vragen maar gewoon opdragen dat hij dit en dit moet doen want ik heb hem te veel verwenddus uit zichzelf doet hij weinig.)
Ga je ons allemaal voorbij? Duidelijkheid lijkt me wel prettig, ook al gaat het om een ks.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:45 schreef angelatje het volgende:
Egopost:
We hebben een datum voor een geplande keizersnede!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Einde egopost
Ik vind dat ook fijn. En ik hou van schoonmakenquote:Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef Burdie het volgende:
Bij ons is het echt zo de afspraak he. Ik vind het dan ook heerlijk als mijn man thuis komt in een schoon, opgeruimd huis en hij zich daar niet druk over hoeft te maken. En ik vind het heerlijk om te doen, dus het werkt twee kanten op
. Alleen nu dus even niet.
Maar hij vroeg vanmiddag zelf wat hij voor me kon doen vanavond. En is nu pizza's aan het halen!
Ik hoop dat iedereen lekker heeft doorgeslapen.quote:
Ik heb in die twee weken eigenlijk maar 3x overgegeven, dus dat valt heel erg mee.. Wel een constant misselijk gevoel en verminderde eetlust, maar dat is naar mijn idee niet zoveeeel minder dat ik 6kg ervan zou afvallen?quote:Op donderdag 14 november 2013 07:00 schreef RunForrestRun het volgende:
Angela, wat gek dat je het nu al weet. Maar dan ben je in ieder geval van de onzekerheid af.
[..]
Ik vind dat ook fijn. En ik hou van schoonmaken. Maar goed, je bent zwanger dus dat is wel een speciale situatie waarbij je jezelf extra in de gaten moet houden.
Maar fijn dat hij zelf ook aanbiedt dingen te doen.
Jaleesa, geen ervaring mee, maar als je door misselijkheid weinig eet of steeds moet overgeven is het niet zo gek denk ik.
[..]
Ik hoop dat iedereen lekker heeft doorgeslapen.
Ik ben vroeg wakker want zo meteen werken
Ik ben ik het begin van mijn vorige zwangerschap flink afgevallen (wel door overgeven) en dat was niet goed volgens de verloskundige (i.v.m. afvalstoffen in bloed). Goed om even te bellen dus.quote:Op donderdag 14 november 2013 07:57 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb in die twee weken eigenlijk maar 3x overgegeven, dus dat valt heel erg mee.. Wel een constant misselijk gevoel en verminderde eetlust, maar dat is naar mijn idee niet zoveeeel minder dat ik 6kg ervan zou afvallen?
Ik ga in iedergeval straks de verloskundige bellen, vragen wat zij er van vind.. Ik vertrouw het niet
Heb je veel vetreserves? Want dan kan ik me best voorstellen dat je behoorlijk wat kunt afvallen als je nauwelijks eet t.o.v. normaal. Maar goed, ik zou ook even bellen voor de zekerheid. Alhoewel je misschien nog beter met de huisarts kunt bellen? Lijkt me dat een verloskundige nu nog weinig ermee zal kunnen? Maar dat is puur gevoel hoor, vraag ik me gewoon ineens afquote:Op donderdag 14 november 2013 07:57 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb in die twee weken eigenlijk maar 3x overgegeven, dus dat valt heel erg mee.. Wel een constant misselijk gevoel en verminderde eetlust, maar dat is naar mijn idee niet zoveeeel minder dat ik 6kg ervan zou afvallen?
Ik ga in iedergeval straks de verloskundige bellen, vragen wat zij er van vind.. Ik vertrouw het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Theeleuter op 14-11-2013 09:17:01 (Lekker kan uiteraard niet meer als LLM'er) ]
Jeetje, dat snap ik, het is ook wel een heel flinke kans...quote:Op donderdag 14 november 2013 09:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Angela, een datum! FijnOok raar, lijkt me ergens
Maar wel heel fijn
Gisteren gehoord dat mijn ex (van 8 jaar geleden ofzo) en zijn vriendin een kindje verwachten. Hebben ze een 1:2 uitslag gekregen van de combinatietestZe zijn nu in afwachting van de uitslag van de vlokkentest. Vind zoiets echt een heftig idee.
Nou....Dan word je midden in de nacht hoestend wakker of wakker van dat je neus dichtzit en adem te kort komt.....Suffe zoutoplossing spray werkt voor geen meter (iig niet bij mij).quote:Op donderdag 14 november 2013 09:50 schreef Dot. het volgende:
Misschien dat ik even naar de Subway schuifel in mn lunch hoor![]()
Ik ben verkouden en ik ben al telkens zo moe deze zwangerschap, maar nu is het wel heel erg. En het is alleen nog maar keelpijn en af en toe snotteren en hoesten, hoe moet het dan gaan als ik echt full blown verkouden ben?
Ik was voor ik wist van mn zwangerschap woog ik 67kg(1.75m) gewoon een "normaal" lichaam dus, niet veel vetquote:Op donderdag 14 november 2013 09:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Angela, een datum! FijnOok raar, lijkt me ergens
Maar wel heel fijn
[..]
Heb je veel vetreserves? Want dan kan ik me best voorstellen dat je behoorlijk wat kunt afvallen als je nauwelijks eet t.o.v. normaal. Maar goed, ik zou ook even bellen voor de zekerheid. Alhoewel je misschien nog beter met de huisarts kunt bellen? Lijkt me dat een verloskundige nu nog weinig ermee zal kunnen? Maar dat is puur gevoel hoor, vraag ik me gewoon ineens af
Gisteren gehoord dat mijn ex (van 8 jaar geleden ofzo) en zijn vriendin een kindje verwachten. Hebben ze een 1:2 uitslag gekregen van de combinatietestZe zijn nu in afwachting van de uitslag van de vlokkentest. Vind zoiets echt een heftig idee.
Ben ook benieuwd naar Limone!
Hier gaat alles verder zn gangetjeBen nu ruim 15 weken zwanger. Dat is praktisch de helft! En de helft is voorbij gevlogen, dus waarschijnlijk lig ik straks voor mijn gevoel morgen al te bevallen
![]()
Gisteren nog eens naar het hartje geluisterdMisselijkheid varieert per dag, maar is wel absoluut een dalende lijn in te ontdekken. Dus dat is mooi
Nog geen rare eetbuien. Emobuien vallen ook nog ontzettend mee. Begin wel alweer een poets/opruimfiemel te ontwikkelen, maar dat is niet zozeer nesteldrang als het gewoon-alles-op-orde-willen-hebben-want-straks-hebben-we-twee-kinderen-en-oh-help-die-moeten-we-wel-in-een-nette-omgeving-opvoeden-en-het-goede-voorbeeld-geven-want-wat-zijn-we-anders-voor-ouders-dus-hup-opruimen-en-de-boel-aan-de-kant-houden!
Dus. Nu work work!
Wow die vriend mag je wel flink verwennen, heerlijk dat hij zo zorgzaam is!quote:Op donderdag 14 november 2013 07:55 schreef Dot. het volgende:
Rare droom, check. Ik had gedroomd dat een of ander dementerend vrouwtje ons hele huis weer in de staat had gebracht voordat we er maanden aan hadden geklust. Mijn mooie vloer weg en overal schuimbehangEn haar zoon vond dat ze het heel netjes had gedaan dus die wilde niet betalen om het weer te fixen
![]()
En Limone???
Fijn Angela dat je een datum hebt! Is het ook een handige ivm de verbouwing?
Ik heb een hekel aan schoonmaken dus mijn vriend is veel actiever in het huishoudenSowieso kookt hij bijna altijd, omdat hij veel lekkerder kookt en idd vaak thuis werkt of vroeg thuis is en dan doet hij idd de was er wel even tussendoor.
Ik slik wel dagelijks de "Zwanger Zijn" vitaminepillen van de Albert Heijn. Die schijnen prima te zijn volgens mijn vk!quote:Op donderdag 14 november 2013 10:31 schreef Purple010 het volgende:
Jj, dat afvallen klinkt mij als wel erg veel. Misschien even dokter bellen, kan geen kwaad? En anders er voor zorgen dat je wel de juiste voedinsstoffen (vitamine pil voor zwangeren?) binnen krijgt, dat geeft wellicht ook een beter gevoel.
Weegschalen vergelijken is gewoon ook niet slim.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:59 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik was voor ik wist van mn zwangerschap woog ik 67kg(1.75m) gewoon een "normaal" lichaam dus, niet veel vet . De laatste keer bij de verloskundige (22okt) was ik 65kg en een week later heb ik zelf op de weegschaal gestaan, was toen ook 65kg. Eergister weer op mn eigen weegschaal gaan staan en toen was het dus nog maar 58,4kg.. Ben er gewoon erg van geschrokken
Qua afvallen ben ik ook van alleen mijn eigen weegschaal uitgegaan. Daar woog ik dus 2 weken geleden 65,1 en eergister 58,4quote:Op donderdag 14 november 2013 10:35 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Weegschalen vergelijken is gewoon ook niet slim.
Daarom altijd meten op dezelfde dat geeft een betere indicatie.
Mooi dat je zo snel terecht kan! Hoop op een goede echo voor je.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik slik wel dagelijks de "Zwanger Zijn" vitaminepillen van de Albert Heijn. Die schijnen prima te zijn volgens mijn vk!
Heb ze vanochtend gebeld en ik kan om 10 voor 12 terecht, het baarde hun ook zorgen. Ze gaan bloedprikken en misschien een echo?(*duim duim*)
Grappig ik vind dat gewoon vanzelfsprekendquote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Purple010 het volgende:
Wow die vriend mag je wel flink verwennen, heerlijk dat hij zo zorgzaam is!
Als je op je rug ligt, met hun neus naar boven. Hence de benamingquote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Grappig ik vind dat gewoon vanzelfsprekend![]()
![]()
Ik vind het niet meer dan logisch dat een man ook dingen doet zoals dat.
Wat ik mij trouwens afvroeg.. Ik wil niet gaan googlenmaar hoe zit een sterrenkijkertje precies
![]()
Veilige plaatjes zijn welkom
"sterren"kijker? Als in, je, ehrm, 'ster'? Ik probeer me voor te stellen wat je gedacht kan hebben wat zo erg is dat je niet durfde te googelenquote:Op donderdag 14 november 2013 10:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ja precies dat dacht ik dus ook
ik las ergens iets heel anders wat ik totaal niet begreep maar ik durfde niet te googlen vanwege de plaatjes.![]()
Ik moet wel zeggen dat ik errug verwend ben hoorquote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Grappig ik vind dat gewoon vanzelfsprekend![]()
![]()
Ik vind het niet meer dan logisch dat een man ook dingen doet zoals dat.
quote:Op donderdag 14 november 2013 10:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ja precies dat dacht ik dus ook
ik las ergens iets heel anders wat ik totaal niet begreep maar ik durfde niet te googlen vanwege de plaatjes.![]()
quote:Op donderdag 14 november 2013 10:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zegz limone, ik ga me niet melden in het babytopic voordat jij er bent hoor..dus schiet eens op
Neem me steeds voor om hier nog even te reageren op wat post en een afscheidsberichtje met foto te posten, maar kom steeds wat tussen. Maar ga vandaag of morgen echt even de tijd nemen
Heftig coco..pff!
Haha, dat ook iddquote:Op donderdag 14 november 2013 11:12 schreef Cantare het volgende:
Ik vond het net een bejaard boeddhaatje
Danku!quote:Op donderdag 14 november 2013 11:10 schreef Cantare het volgende:
[ afbeelding ]
Rechtsboven is een sterrenkijker.
Vraag me af of je daar überhaupt volledige ontsluiting mee zou bereiken.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:19 schreef Dot. het volgende:
Oeh, die schouderligging lijkt me pijnlijkDat wordt toch niet natuurlijk geprobeerd hopelijk?...
Ik ben besloten om morgen toch even langs de huisarts te gaan voor een check of het echt wel een gewone verkoudheid isSinds zaterdag ben ik vermoeider dan normaal, heb ik keelpijn en voel ik me grieperig en we hoorden dus gisteren dat ons bezoek die dag een longontsteking blijkt te hebben. Better safe than sorry denk ik dan maar...
Ook een stuit ja? Mijn man vroeg daar laatst naar, maar ik zou echt niet weten of ik dat zou willen proberen...quote:Op donderdag 14 november 2013 11:21 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou echt alles zelf proberen maar die schouderligging laten ze je echt niet doen idd.
Hoesten begint de laatste twee dagen te komen en benauwd ben ik al de hele zwangerschap. Lopen en praten lukt me bijvoorbeeld niet goed zonder buiten adem te rakenquote:Op donderdag 14 november 2013 11:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Vraag me af of je daar überhaupt volledige ontsluiting mee zou bereiken.
Saar die was sterrenkijker (en dan nog iets extra's, maar weet niet goed wat), en ik ben na ruim 50 uur op een krappe 6cm blijven steken. Mij werd verteld dat je lichaam het (de ontsluiting) dan tegenwerkt omdat de baby er toch niet uit gaat kunnen (ze is bijvoorbeeld nooit echt ingedaald), en als ik naar die schouderligging kijk, zou ik me goed kunnen voorstellen dat je dan ook geen volledige ontsluiting krijgt.
Dot, longontsteking lijkt me niet als je geen last hebt van benauwdheid/hoesten/etc. Maar even laten controleren kan natuurlijk altijd
Ja absoluutquote:Op donderdag 14 november 2013 11:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ook een stuit ja? Mijn man vroeg daar laatst naar, maar ik zou echt niet weten of ik dat zou willen proberen...
Nou eens kijken of dat lukt vanaf de ipadquote:Op donderdag 14 november 2013 11:06 schreef Limone het volgende:
[..]Ja doe foto's! Dan rammel ik die baby er vast wel uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Pfuh![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |