Klopt, alleen komt dit bericht van onze Belgische burenquote:Op woensdag 13 november 2013 12:40 schreef Vogeltje88 het volgende:
Dit is al het zoveelste jaar op rij dat ze een heusche horrorwinter voorspellen. Eerst zien, dan geloven.
Dan moet het wel waar zijn.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:42 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Klopt, alleen komt dit bericht van onze Belgische buren
Wie weet zijn die wat beter met het voorspellen van weerberichten.
Nou, waar wachten we nog op? Allemaal naar de supermarkt om flessen water en ingeblikt voedsel te hamsteren. Langs de kledingzaak voor wat thermo-ondergoed en langs de schoenenwinkel voor een voorraadje sneeuwboots, voor als je toch de deur uit moet. En allemaal je familie inlichten dat je met de kerst niet komt, omdat de treinen niet rijden en de snelweg helemaal ondergesneeuwd is.quote:
Welke vrouw?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:46 schreef Brummetje_ het volgende:
Hoax!
Niet waar volgens die weervrouw. Dat twitterde ze.
Precies. Zal allemaal wel een storm in een glas water zijnquote:Op woensdag 13 november 2013 12:44 schreef Jian het volgende:
Omg, daar gaan we weer![]()
Nou vooruit;
[ afbeelding ]
Helga van Leur, ff opgezocht.quote:
En als je dus leest dan zie je dat langetermijnvoorspellingen nooit uitkomen en niet mogelijk zijn.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:49 schreef schommelstoel het volgende:
Zelfde website
We krijgen de koudste winter in 100 jaar
Even de hele link erbij gezocht:quote:Op woensdag 13 november 2013 12:48 schreef Brummetje_ het volgende:
http://m.weerplaza.nl
"spookverhaal over horrorwinter"
Water bevriest te snel, ik sla wel een voorraad wodka in.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:47 schreef Vogeltje88 het volgende:
Nou, waar wachten we nog op? Allemaal naar de supermarkt om flessen water en ingeblikt voedsel te hamsteren.
Ben ik met jou eens, alleen is wel een stijgende lijn qua koudere winters begreep ik.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En als je dus leest dan zie je dat langetermijnvoorspellingen nooit uitkomen en niet mogelijk zijn.
Dit is gewoon pertinent onwaar.quote:Ook wij hadden vorig jaar een recordwinter met een nooit geziene aanhoudende periode van sneeuw en een ongekend aantal van extreem koude dagen.
Dit is een goed artikel:quote:Op woensdag 13 november 2013 12:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ben ik met jou eens, alleen is wel een stijgende lijn qua koudere winters begreep ik.
Eigenlijk is het zo dat het om de x aantal jij gewoon kouder/warmer is in de winter, zie het als een golf grafiek.
Meer sensatie nieuws om bezoekers te trekken?
Het is gewoon weer sensatiezoekerij. Als je het maar elk jaar roept dan ga je ooit een keer gelijk hebben.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:52 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Even de hele link erbij gezocht:
http://www.weerplaza.nl/w(...)er+horrorwinter/1843
Thanks !quote:Op woensdag 13 november 2013 12:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit is een goed artikel:
[..]
Het is gewoon weer sensatiezoekerij. Als je het maar elk jaar roept dan ga je ooit een keer gelijk hebben.
Het voorspellen van een weerbericht.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:42 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Klopt, alleen komt dit bericht van onze Belgische buren
Wie weet zijn die wat beter met het voorspellen van weerberichten.
Ha-Ha-Ha- goeie - grap - Bassiequote:Op woensdag 13 november 2013 13:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het voorspellen van een weerbericht.
Ik voorspel dat er vanavond, na het nieuws op Nederland 1, een weerbericht komt.
Hihi wat luek gevonden.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Zal allemaal wel een storm in een glas water zijn
Snowfever.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:08 schreef Wespensteek het volgende:
Welke films komen dan allemaal op TV of gaat het mis tijdens de winter spelen?
Déjà vu/Déjà lu topic. Eerder gezien in resp 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007... et cetera.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:39 schreef schommelstoel het volgende:
Er is een echte horrorwinter op komst. Het zal in december naar verwachting bijna alle dagen sneeuwen en in januari zijn temperaturen mogelijk tot min 25 graden celsius, zo voorspellen weerbureaus in de ons omringende landen.
[bla]
In elk geval Erben Wennemars jankend op TV als de Elfstedentocht toch weer niet door gaat!quote:Op woensdag 13 november 2013 13:08 schreef Wespensteek het volgende:
quote:Weerplaza: 'Horrorwinter is spookverhaal'
De geruchten over een vermeende 'horrorwinter' die er volgens Belgische en Engelse media aan zit te komen, zijn op niks gebaseerd. Weerinstituut Weerplaza doet de voorspelling af als een 'spookverhaal'. 'Er zijn geen manieren om een koude of zachte winter op een betrouwbare manier te voorspellen.'
Het bericht over de aanstaande 'horrorwinter' werd onder andere gebracht door de Britse tabloid Daily Mail. 'Daarna is het overgenomen door diverse Nederlandse media,' vertelt Ben Lankamp van Weerplaza. Het bericht heeft als strekking: 'Britse meteorologen verwachten een horrorwinter met heel veel sneeuw, van november tot en met januari.' 'Bij Weerplaza ontvingen we zelfs al een telefoontje van een leverancier van strooizout, die wilde weten of wij dezelfde gedachten hadden.'
Gok met een dobbelsteen
Lankamp legt uit dat een seizoensverwachting niet te voorspellen is. Ondanks dat er tegenwoordig heel krachtige apparatuur ter beschikking is voor meteorologen, is een voorspelling op langere termijn niet te doen.
'Een jaar of vijf geleden wisten de seizoensmodellen maar in twee van de 50 gevallen beter te scoren dan een simpele gok met een dobbelsteen. Dat is inmiddels vijf van de 50 geworden, maar het gaat dus nog steeds mis in 90 procent van de gevallen.
Charlatan
De bron waar Daily Mail zich op berust is de omstreden Jonathan Powell. Deze man doet zich al jaren voor als meteoroloog via zijn website vantageweatherservices.co.uk. Dagblad The Guardian heeft deze man al eens ontmaskerd als charlatan. Hij runde zijn site eerst met andere 'erkende meteorologen', maar deze bleken na onderzoek van de krant helemaal niet te bestaan.
Ook de weerkaarten en grafieken op de site bleken lukraak bij elkaar te zijn gevist om een doembeeld te creëren. 'Het is een man die zichzelf meteoroloog noemt, maar bij ons weten nog nooit een normale weersverwachting heeft gepubliceerd,' aldus Lankamp.
Bron: Volkskrant
Barbecuen ze ook wel eens binnen dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 13:43 schreef Hathor het volgende:
HorrorwinterMet sneeuw en -25 zitten ze in Finland nog buiten te barbequen.
quote:Op woensdag 13 november 2013 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Barbecuen ze ook wel eens binnen dan?
Is zeer zeker goed mogelijk. Alleen niet overal te wereld, zeker niet wanneer het zo'n complex systeem is als in West Europaquote:Op woensdag 13 november 2013 13:46 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Niemand kan langer dan een week of 2 het weer voorspellen
Home Alone !quote:Op woensdag 13 november 2013 13:08 schreef Wespensteek het volgende:
Kan zomaar. Graag een winter die in de top 3 eindigt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:03 schreef Verbodsbord het volgende:
Zou toch wel extreem zijn als het wel klopt. Heel Nederland weken op zwart omdat we er niet mee om kunnen gaan.
Over het algemeen zijn lange en strenge winters geen probleem omdat er niet elke dag een sneeuwstorm over het land raast. Het is dan alleen maar koud en als er neerslag is, is het sneeuw. Het zijn meer plotselinge weeromslagen die tot problemen leiden:quote:Op woensdag 13 november 2013 14:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan zomaar. Graag een winter die in de top 3 eindigt.
De laatste strenge winter was in 1963...ben inderdaad benieuwd hoe Nederland nu met zoiets omgaat. Ik verwacht dat de NS dan 2 maanden plat ligt.![]()
ah ja, de dag dat het halve land plat lag, maar wij geen vlokje sneeuw hebben gezienquote:Op woensdag 13 november 2013 14:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn lange en strenge winters geen probleem omdat er niet elke dag een sneeuwstorm over het land raast. Het is dan alleen maar koud en als er neerslag is, is het sneeuw. Het zijn meer plotselinge weeromslagen die tot problemen leiden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005
Het zijn de laatste jaren wel lange winters, maar streng zijn ze zeker niet. In de 21e eeuw staat de eerste (2010) pas op plaats 31 en dat was een normale winter.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn lange en strenge winters geen probleem omdat er niet elke dag een sneeuwstorm over het land raast. Het is dan alleen maar koud en als er neerslag is, is het sneeuw. Het zijn meer plotselinge weeromslagen die tot problemen leiden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005
quote:
quote:Er is een echte horrorwinter op komst. Het zal in december naar verwachting bijna alle dagen sneeuwen en in januari zijn temperaturen mogelijk tot min 25 graden celsius, zo voorspellen weerbureaus in de ons omringende landen.
Zowel Duitse als Nederlandse weersvoorspellers verwachten in de Lage Landen een zeer strenge winter met dagen van bijna Siberische koude. Het Duitse Donnerwetter spreekt van een horrorwinter die begint op de eerste dagen van december en drie maanden lang zal duren.
Winter des doods
Ook het Duitse Wetter.net en het Nederlandse Meteoconsult verwachten een uitzonderlijk strenge winter. Britse weersvoorspellers waarschuwen voor een 'winter des doods'.
Voor Duitsland gaat het om de vierde uitzonderlijk strenge winter op rij. Volgens weersvoorspellers is dat een exceptioneel fenomeen. Ook wij hadden vorig jaar een recordwinter met een nooit geziene aanhoudende periode van sneeuw en een ongekend aantal van extreem koude dagen.
Strooizout
Vorig jaar zaten de verschillende overheden al van bij het begin van de winter door hun voorraden strooizout heen omdat ze verrast werden door de extreme weersfenomenen. Dat leidde ertoe dat op vele wegen niet meer gestrooid werd. Op andere plaatsen werden creatieve oplossingen gezocht, zoals het strooien met zand.
Het Vlaams gewest laat zich deze winter niet opnieuw verrassen en voorziet nu al in een beginvoorraad van 42.000 ton strooizout. Dat is 10.000 ton meer dan vorige winter. (EE)
Bron
Zijn de Belgen beter in weersvoorspellingen?
We krijgen de koudste winter in 100 jaar
quote:Op woensdag 13 november 2013 15:26 schreef Eenskijken het volgende:
Als je de voorspelling elk jaar doet komt ie vast wel een keer uit. En winter is winter, of het nou -10 of -20 is, koud is het toch wel, files komen er toch wel, OV komt toch wel stil te staan. Niet zo drukmaken dus.
Het aantal sneeuwdagen was in 2010 wel erg hoog, vooral dankzij december.(winter 2011 dus)quote:Op woensdag 13 november 2013 15:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zijn de laatste jaren wel lange winters, maar streng zijn ze zeker niet. In de 21e eeuw staat de eerste (2010) pas op plaats 31 en dat was een normale winter.
De laatste zeer koude winter was 1985.
Maar een winter als 1963 zal voor chaos zorgen in Nederland.
Maar niet echt strenge vorst langere tijd achter elkaar.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:33 schreef -0- het volgende:
[..]
Het aantal sneeuwdagen was in 2010 wel erg hoog, vooral dankzij december.(winter 2011 dus)
Van mij mag ie wel eens keer komen. Kijken hoe Nederland spaak loopt en er totale paniek uitbreektquote:Op woensdag 13 november 2013 12:40 schreef Vogeltje88 het volgende:
Dit is al het zoveelste jaar op rij dat ze een heusche horrorwinter voorspellen. Eerst zien, dan geloven.
Nou ja, als het eens per 50 jaar voorkomt maakt dat niks uit.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zijn de laatste jaren wel lange winters, maar streng zijn ze zeker niet. In de 21e eeuw staat de eerste (2010) pas op plaats 31 en dat was een normale winter.
De laatste zeer koude winter was 1985.
Maar een winter als 1963 zal voor chaos zorgen in Nederland.
Sneeuw is alleen leuk voor kinderen en mensen die thuis zitten, of niet met de auto weg hoeven.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Heerlijk, weer net als in 2010 lekker veel sneeuwval
Och, ik doe alles op de fiets en in 2010 betekende dat lopen naar mijn werk omdat er niet meer doorheen te komen wasquote:Op donderdag 14 november 2013 01:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sneeuw is alleen leuk voor kinderen en mensen die thuis zitten, of niet met de auto weg hoeven.
quote:Op donderdag 14 november 2013 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Och, ik doe alles op de fiets en in 2010 betekende dat lopen naar mijn werk omdat er niet meer doorheen te komen was![]()
Gewoon wat eerder van huis en genieten van een uurtje wandelen
Nu ergens medelijden met alle allochtonenquote:Op woensdag 13 november 2013 17:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Van mij mag ie wel eens keer komen. Kijken hoe Nederland spaak loopt en er totale paniek uitbreekt
Auto, bus, trein, fiets..quote:Op donderdag 14 november 2013 01:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sneeuw is alleen leuk voor kinderen en mensen die thuis zitten, of niet met de auto weg hoeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door Specularium op 14-11-2013 11:53:34 (Erg groot plaatje) ]
Je had geen kleiner plaatje bij de hand? Kolere.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:22 schreef drheisenberg het volgende:
Ik kots op jullie, bijna 4 volle pagina's en deze nog niet geplaatst?![]()
[ afbeelding ]
Liever andersom. Kutsneeuw. Vooral als het gaan aanvriezen, ga je om de haverklap op je bek.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:47 schreef Nattekat het volgende:
Van mij mag er 2 meter sneeuw vallen, zo lang die kou wegblijft
Hier hebben ze vaak al moeite met het weer voor morgen...quote:Op woensdag 13 november 2013 13:46 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Niemand kan langer dan een week of 2 het weer voorspellen
wat heb jij voor pauper internetmashine, verkleint jouw internetmashine de plaatjes niet automatisch?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Je had geen kleiner plaatje bij de hand? Kolere.
[..]
Liever andersom. Kutsneeuw. Vooral als het gaan aanvriezen, ga je om de haverklap op je bek.
En wat hoor ik in de eerste minuut van de nieuwe South Park: Winter is Coming
Mijn internetmachine is een laptop meneer Heisenberg en inderdaad een pauperige helaas. Maar ik zie dat het plaatje inmiddels onder een spoiler is gezet dus blijkbaar ben ik niet de enige pauperquote:Op donderdag 14 november 2013 11:41 schreef drheisenberg het volgende:
wat heb jij voor pauper internetmashine, verkleint jouw internetmashine de plaatjes niet automatisch?
Ja.quote:
Even mezelf quotenquote:Op woensdag 13 november 2013 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom denken weerclubs dat ze een persoonlijk record breken o.i.d. als ze maar de meest wereldvreemde "voorspellingen" doen? Het is stomweg niet mogelijk om het weer overmorgen nauwkeurig te voorspellen, ga toch weg met voorspellingen voor 3 maanden...
Er is een bepaald weerbureau die bestaat uit 1 gozer in een appartement die ieder jaar een bericht over een horrorwinter en een horrorzomer de wereld instuurt en hij heeft 2 jaar op rij in een groot aantal kranten gestaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even mezelf quoten
Dit is stomweg gokken, niet voorspellen.
Ik heb anders al 2x ijs van mijn auto moeten krabben 's ochtendsquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:25 schreef RipMcPants het volgende:
Nou, het wil nog niet echt vlotten, hè?
The horror!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb anders al 2x ijs van mijn auto moeten krabben 's ochtends
Heerlijk juist man, paar weken geleden nog in een tshirt in de zonquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:53 schreef ImMaxa het volgende:
Het is inderdaad een horrorwinter. Als in, zo'n slechte *** winter dat het zo een horrorfilm zou kunnen zijn!
Dat laat je komende zomer wel uit je hoofd met het enorme aantal insecten dat we kunnen verwachten na zo'n zachte winter.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Heerlijk juist man, paar weken geleden nog in een tshirt in de zon
Dat is helaas een heel groot nadeel van zo'n zachte winter ja. Het sterft van de wespen straks.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat laat je komende zomer wel uit je hoofd met het enorme aantal insecten dat we kunnen verwachten na zo'n zachte winter.
Vergeet de muggen, meikevers, langpootmuggen (hun larven eten de wortels van gras op dus veel beschadigde gazonnetjes), processierupsen, spinnen, duizendpoten, oorwurmen, motten, luizen, schimmelmijten, teken (lyme), pissebedden (vreten hout aan) en mijn persoonlijke afkeer; de dazen, niet..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:24 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat is helaas een heel groot nadeel van zo'n zachte winter ja. Het sterft van de wespen straks.
Dat is geensinds zekerquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:24 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat is helaas een heel groot nadeel van zo'n zachte winter ja. Het sterft van de wespen straks.
http://www.natuurkalender.nl/nieuwsitems/2004-07_wespenplaag.aspquote:De zachte winter kan zowel een positief als een negatief effect gehad hebben op de overlevingskansen van de wespen. Een grotere kans op overleven door minder vorst kan teniet gedaan worden doordat insecten die niet als ei overleven meer last kunnen hebben van schimmels in warme winters. Het is onduidelijk of dit bij wespen het geval is.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vergeet de muggen, meikevers, langpootmuggen (hun larven eten de wortels van gras op dus veel beschadigde gazonnetjes), processierupsen, spinnen, duizendpoten, oorwurmen, motten, luizen, schimmelmijten, teken (lyme), pissebedden (vreten hout aan) en mijn persoonlijke afkeer; de dazen, niet..
Schaf maar vast goede horren aan!
Oh dat wist ik niet. Nou het is te hopen dat het meevalt met die krengen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geensinds zeker
[..]
http://www.natuurkalender.nl/nieuwsitems/2004-07_wespenplaag.asp
In de tijd dat ik met paarden werkte hadden wij vooral last van dazen en die kleine mugjes (zomerexceem). Het klopte dat niet elke zachte winter voor meer insecten zorgde maar dan moest het wel een erg natte winter zijn geweest en dat is nu ook niet het geval. Ik voorspel dus een insectenplaag komende zomer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geensinds zeker
[..]
http://www.natuurkalender.nl/nieuwsitems/2004-07_wespenplaag.asp
In principe hoeft het toch maar 1 keer flink te vriezen een aantal dagen zodat alle larven etc sterven?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In de tijd dat ik met paarden werkte hadden wij vooral last van dazen en die kleine mugjes (zomerexceem). Het klopte dat niet elke zachte winter voor meer insecten zorgde maar dan moest het wel een erg natte winter zijn geweest en dat is nu ook niet het geval. Ik voorspel dus een insectenplaag komende zomer.
Vorst kunnen ze beter tegen dan schimmelsquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
In principe hoeft het toch maar 1 keer flink te vriezen een aantal dagen zodat alle larven etc sterven?
Als er sneeuw ligt wel ja. Droge vorst kunnen ze echter niet tegen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vorst kunnen ze beter tegen dan schimmels
Volgens mij is het een complex geheel van weer in winter en voorjaar, voedselsituatie en nog veel meer factoren.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als er sneeuw ligt wel ja. Droge vorst kunnen ze echter niet tegen.
Auto verkopenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen zeekraal en lamsoor langs de snelwegquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:03 schreef Leipo666 het volgende:
het is in ieder geval fijn voor de natuur dat er een hele hoop minder zout gestrooid is tot nu toe
Gek dan toch dat het in Zweden, Lapland en Siberie enzo altijd stikt van die beesten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:04 schreef Juup© het volgende:
Gewoon 4 weken een maximum temperatuur (zowel overdag als 's nachts) van -20C, dan gaat er meestal wel een zooi van de insecten dood aangezien de vorst dan wel een aardig stukje de grond indringt.
Die zijn gemuteerdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek dan toch dat het in Zweden, Lapland en Siberie enzo altijd stikt van die beesten.
Sneeuw.. Werkt isolerend.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek dan toch dat het in Zweden, Lapland en Siberie enzo altijd stikt van die beesten.
De grond is daar echt veel dieper bevroren dan hij hier ooit isquote:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maffe Friesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat me nog een partij vriezen zeg
Yep, oostenwind slaat mij op mijn luchtwegenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
De mythe dat kou voor minder insecten zorgt, of dat de koude lucht ''lekker fris en zuiver is''
Eitjes/larven overleven beter in een koude winter dan in een zachte winter ivm schimmels en als het koud is in Nederland komt dat vaak door een snijdende oostenwind en die is heerlijk vervuild. Lekker hoor
Mwah.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even mezelf quoten
Dit is stomweg gokken, niet voorspellen.
Je hebt Zweden en Zweden natuurlijk, in Stockholm en zuiderlijker is dit echt geen winter te noemen. Nauwelijks sneeuw en kouder dan 2 dagen -7 hebben we het niet gehad.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De grond is daar echt veel dieper bevroren dan hij hier ooit is
Punt zijn de muggen, wel eens in midden/noord zweden geweest in de zomer?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:50 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Je hebt Zweden en Zweden natuurlijk, in Stockholm en zuiderlijker is dit echt geen winter te noemen. Nauwelijks sneeuw en kouder dan 2 dagen -7 hebben we het niet gehad.
Ja. Of er muggen zijn hangt heel af van de periode van het jaar. Maar overal zijn die pokkebeesten iig.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt zijn de muggen, wel eens in midden/noord zweden geweest in de zomer?
Misschien kan je het via de PM vragen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:53 schreef Heaven7 het volgende:
Overigens heb ik jou 100 jaar geleden een PM gestuurd, niet ontvangen of voor gekozen om te negeren?
God damnitquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:04 schreef Enchanter het volgende:
Zaterdag gaat 'ie echt beginnen , met een temperatuur van 12 graden
Dat is niet raar, het is ook gewoon de tijd voor knoppen e.d..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:09 schreef Red_85 het volgende:
Liep vandaag langs een boom. Fucking 11 februari, zaten al dikke vette knoppen op.
Je woont in Duisburg ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yep, oostenwind slaat mij op mijn luchtwegen
Je hebt antwoordquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:53 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Ja. Of er muggen zijn hangt heel af van de periode van het jaar. Maar overal zijn die pokkebeesten iig.
Overigens heb ik jou 100 jaar geleden een PM gestuurd, niet ontvangen of voor gekozen om te negeren?
Nee, maar ook toen ik in NL woonde had ik daar last van. Vooral in de zomer trouwensquote:
Jepquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:58 schreef OProg het volgende:
Volgend jaar ook maar weer eens meedoen met een horrorwinter voorspellen. De kans moet toch langzaam steeds groter worden dat het een keer gaat gebeuren en dan kan je 'Ik zei het toch' roepen.
Dat hangt er van af aan wíe en wáár je dat vraagt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Betekent dit nu dat de aarde opwarmt?
In de VS is het een vreselijk strenge winter, betekend dat, dat de ijstijd terugkomt?quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Betekent dit nu dat de aarde opwarmt?
Nope. Ik maakte een grap die alleen begrepen kan worden indien je bekend bent met de columns van Afshin Ellian.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de VS is het een vreselijk strenge winter, betekend dat, dat de ijstijd terugkomt?
Ben geen Elsevier blog lezerquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Ik maakte een grap die alleen begrepen kan worden indien je bekend bent met de columns van Afshin Ellian.
Laat me raden, Ellian is van mening dat het klimaat niet verandert en als het al verandert de mens daar niet schuldig aan kan zijn?quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Ik maakte een grap die alleen begrepen kan worden indien je bekend bent met de columns van Afshin Ellian.
Ellian schreef een 'in your face, klimaatwetenschappers!'-column. Volgens hem was de hevige sneeuwval in ons land bewijs dat klimaatverandering een hoax is.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laat me raden, Ellian is van mening dat het klimaat niet verandert en als het al verandert de mens daar niet schuldig aan kan zijn?
Zo vroeg?quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet raar, het is ook gewoon de tijd voor knoppen e.d..
Dat is toch niet vroeg, het is echt heel normaal dat in februari de eerste tekenen van het ontluikende leven opkomen. Het is nog maar een maandje en dan is de lentenacht evening al.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ellian schreef een 'in your face, klimaatwetenschappers!'-column. Volgens hem was de hevige sneeuwval in ons land bewijs dat klimaatverandering een hoax is.
Naja, misschien is het mijn beleving dan. Dacht dat de knoppentijd half maart was.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is toch niet vroeg, het is echt heel normaal dat in februari de eerste tekenen van het ontluikende leven opkomen. Het is nog maar een maandje en dan is de lentenacht evening al.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat deze nog niet voorbij is gekomen:
[ afbeelding ]
Het duurt ook nog wel heel eventjes voordat de blaadjes uit gaan komen, maar dat de sapstromen weer op gang komen rond deze tijd, knoppen ontstaan, het eerste groen op de grond(beginnende paardenbloemen e.d.) begint te ontstaan is gewoon normaal.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, misschien is het mijn beleving dan. Dacht dat de knoppentijd half maart was.
iig beter, want ik vind een groene boom 100x mooier.
Misschien is dat het ook inderdaad. Vorig jaar.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het duurt ook nog wel heel eventjes voordat de blaadjes uit gaan komen, maar dat de sapstromen weer op gang komen rond deze tijd, knoppen ontstaan, het eerste groen op de grond(beginnende paardenbloemen e.d.) begint te ontstaan is gewoon normaal.
Vorig jaar duurde het gewoon erg lang, gelukkig is de natuur redelijk flexibel, zou het nu hard vriezen en er sneeuw liggen dan zie je al wel wat knoppen, maar nog niet veel. Is het wat zachter of superzacht zoals nu dan is het allemaal wat eerder. Maar zoals gezegd, niets abnormaals qua opkomen van het ontluikende leven.
Wat een kneus. Mja, Elsevier schrijft dan ook voor een speciaal publiek en die willen dat soort onzin graag horen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ellian schreef een 'in your face, klimaatwetenschappers!'-column. Volgens hem was de hevige sneeuwval in ons land bewijs dat klimaatverandering een hoax is.
Vergelijkbaar met de afgelopen paar winters die helemaal niet zo streng waren, en niet kouder waren dan winters als die van '96, in het niet vielen bij de winters van midden jaren '80, en compleet weggevaagd werden door de winters van de jaren '40 en natuurlijk die van 1963.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[ afbeelding ]
Vorig jaar vond ik het echt frustrerend lang duren, ik heb altijd vanaf februari(imbolc) al erge zin in het voorjaar.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien is dat het ook inderdaad. Vorig jaar.
Ik weet nog winters van mijn middelbare school periode dat we met -10 naar school fietsen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met de afgelopen paar winters die helemaal niet zo streng waren, en niet kouder waren dan winters als die van '96, in het niet vielen bij de winters van midden jaren '80, en compleet weggevaagd werden door de winters van de jaren '40 en natuurlijk die van 1963.
Maar omdat de winters van eind jaren 90 t/m 2008 zo weinig voorstelden, (en soms zelfs recordzacht waren), leek het allemaal heel wat.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben hier straks ook een probleem als het ooit weer eens gaat dooien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:34 schreef Frutsel het volgende:
Engeland mag trouwens best zeggen dat ze een "horrorwinter" hebben gezien de hoeveelheid neerslag, overstromingen en stormen die ze te verduren hebben gehad![]()
En d'r komt nog veel meer aan
Waar zit jij?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:09 schreef popolon het volgende:
[..]
We hebben hier straks ook een probleem als het ooit weer eens gaat dooien.![]()
Dat kunnen riolen echt niet aan.
2 meter 20, das veel voor NL begrippen, maar in de Alpen niet.quote:
Nogal verschillende geografische situaties. Doe daar de dagen dat het -40 was bij + 30 cm extra.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
2 meter 20, das veel voor NL begrippen, maar in de Alpen niet.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:21 schreef arjan1112 het volgende:
Waar blijft die horrorwinter dan?
Begint die eind april ?
Staat in back-orderquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:21 schreef arjan1112 het volgende:
Begint die eind april ?
Januari is inmiddels ook bekend:quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:23 schreef cynicus het volgende:
[..]
Volgens NCDC was de winter op het Noordelijk halfrond gedurende de winter 2013/2014:
November: +1.00 (#2)
December: +0.74 (#6)
Januari data is nog niet bekend, maar het moet raar lopen wil deze winter kouder dan gemiddeld worden.
[..]
Waar vind je dit relevant voor dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:38 schreef cynicus het volgende:
[..]
Januari is inmiddels ook bekend:
Volgens NCDC was de winter op het Noordelijk halfrond gedurende de winter 2013/2014:
November 2013: +1.00 (#2)
December 2013: +0.74 (#6)
Januari 2014 : +0.75 (#4)
Ben benieuwd hoe Elsevier dit spint.
Ze hadden het weer eens bij het rechte eind.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:37 schreef Arcee het volgende:
Extreem warme winter; nauwelijks gestrooid
Ja! Ik zat vanmiddag bij 16 graden op een terras met vrienden bier te drinken! De snijdende kou van die zon! Brrrr, krijg er nog de rillingen van!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ze hadden het weer eens bij het rechte eind.
Het wordt langzaam beter weer. Houd vol!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:15 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Ja! Ik zat vanmiddag bij 16 graden op een terras met vrienden bier te drinken! De snijdende kou van die zon! Brrrr, krijg er nog de rillingen van!
Ik hoorde anders wel dat er Oekraïnse gelden bevroren zijn, dus daar zal het wel koud geweest zijn.quote:
Het noorderlicht is zelfs gezien in vrieslandquote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik hoorde anders wel dat er Oekraïnse gelden bevroren zijn, dus daar zal het wel koud geweest zijn.
Ik ben al bijna vergeten wat een zomer wasquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het wordt langzaam beter weer. Houd vol!
Zeker, dit was de meest dramatische winter ooit. Complete ramp, zo'n tweede herfst.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ze hadden het weer eens bij het rechte eind.
Jij durft! Doe je wel een warme jas aan? Bij 20 graden loop je voor je het weet een bronchitis op!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Zondag ga ik steaks op de grill gooien
Snij ik ze ook nog op 400-450 gram en bak ze rood.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Jij durft! Doe je wel een warme jas aan? Bij 20 graden loop je voor je het weet een bronchitis op!
Dat is juist wreed lekkerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snij ik ze ook nog op 400-450 gram en bak ze rood.
yepquote:
Nog niet op voorraad vanwege teveel vraag in Amerika.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:21 schreef arjan1112 het volgende:
Begint die eind april ?
Ben je mal.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nog niet op voorraad vanwege teveel vraag in Amerika.
En die ene week dat jullie zomer hebben maar klagen dat het te warm is en dat je hoopt dat het maar weer snel winter wordt in september.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Ben je mal.![]()
Dit is wat ik zag vanochtend.
[ afbeelding ]
In Michigan is dat niet waar, de lente duurt 3 dagen en daarna is het te warm. En na de zomer, ineens is het weer winter.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:46 schreef devzero het volgende:
[..]
En die ene week dat jullie zomer hebben maar klagen dat het te warm is en dat je hoopt dat het maar weer snel winter wordt in september.
Ja dat zeg ik. Winter van september tot juli.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:53 schreef popolon het volgende:
[..]
In Michigan is dat niet waar, de lente duurt 3 dagen en daarna is het te warm. En na de zomer, ineens is het weer winter.![]()
Ben blij dat de kans daarop klein is. Die word overigens ook steeds kleiner.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:16 schreef popolon het volgende:
Je zou voor de grap eens zo'n winter in NL moeten hebben. Mijn hemel wat een drama zal dat zijn.
Wordquote:Op zondag 9 maart 2014 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben blij dat de kans daarop klein is. Die word overigens ook steeds kleiner.
quote:
Als een echte commando moet je zoiets toch wel aanstaan. Uitdaging enzo.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben blij dat de kans daarop klein is. Die word overigens ook steeds kleiner.
Zeg maar waar ik moet tekenenquote:Op zondag 9 maart 2014 17:16 schreef popolon het volgende:
Je zou voor de grap eens zo'n winter in NL moeten hebben. Mijn hemel wat een drama zal dat zijn.
Gruwelquote:Op zondag 9 maart 2014 17:00 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Winter van september tot juli.
Dit wil je niet. Geloof me.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:00 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Zeg maar waar ik moet tekenen![]()
mn zus en zwager in stratford(Ontario) zijn het wel he-le-maal zat, alles ligt onder een dikke laag ijs en de sneeuwbulten zijn giga
Ghehe je bent niet de eerste die het zegt, maar nee. Ik kan er prima tegen, ik wil alleen graag motorrijden en dat is in de winter niet zo tof.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Als een echte commando moet je zoiets toch wel aanstaan. Uitdaging enzo.
Of ben je een mietje met een stoere naam?![]()
Knaagdieren, ratten, muizen, ja.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:41 schreef Evertjan het volgende:
wat is er trouwens waar van het verhaal dat we deze zomer nu extra veel last krijgen van ongedierte omdat we een zachte winter achter ons hebben gehad??
Vorig jaar hadden we een heel zachte "winter" in florida (jij zou het lente noemen) en ipv 10 biljard muggen, hadden we 20 biljard tijdens de zomer.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:43 schreef popolon het volgende:
Kan wat meer zijn maar ze hebben de gewoonte om zich aan te passen. Ik verwacht dus net zoveel muggen als anders na deze brute winter.
Ik was er in maart maar jullie hebben daar hele vreemde insecten eigenlijk. Ben de naam kwijt maar een mislukt genetisch experiment heeft voor een nieuw insect de wereld (Florida) open gezet.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:04 schreef devzero het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we een heel zachte "winter" in florida (jij zou het lente noemen) en ipv 10 biljard muggen, hadden we 20 biljard tijdens de zomer.
Be afraid, be very afraid...quote:Op zondag 9 maart 2014 21:04 schreef devzero het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we een heel zachte "winter" in florida (jij zou het lente noemen) en ipv 10 biljard muggen, hadden we 20 biljard tijdens de zomer.
quote:'Bloodsucking vampire' mosquitoes set to haunt Florida
The extra-large insects, up to 20 times the size of a normal mosquito, have been seen near Orlando, and experts warn more could be on their way this summer.
Brace yourself Florida, there is a “vampire” in your midst -- and this one is not afraid of the sun.
The giant psorophora ciliata mosquito, which is colloquially known as the gallinipper and is 20 times the size of your average mosquito, is set to plague south and central Florida this summer as the rainy season begins.
While these monsters don’t carry diseases, their intense bite can feel like a knife piercing your skin and leave you with an itchy welt for up to a week.
[..]
Cassill explained that there will be an alert if mosquito experts find evidence of a gallinipper plague in any given location, but that urban areas are not especially at risk since they already have established mosquito control strategies. Rural areas, on the other hand, will need to be on watch. Residents are asked to be on alert for a loud buzz and to keep their eyes peeled.
In the meantime, bust out the bug spray and DEET, as they are your best line of defense, says Cassill, who also warns to be careful not to swat a just-fed gallinipper.
“If she’s loaded with human blood, it will make quite the mess.”
http://usnews.nbcnews.com(...)o-haunt-florida?lite
http://www.wtsp.com/news/(...)ther-Florida-critterquote:Other media referenced "mega mosquito," "monster mosquitoes," or "ferocious," "super-sized" mosquitoes.
But insect experts say they're flabbergasted at how a seldom-seen mosquito that's always been here is drawing so much buzz. Gallinippers are thought to make up less than 2 percent of the mosquito population and they don't spread any of the dreaded mosquito-borne illnesses such as West Nile virus. Many who work in the mosquito-control trenches feel its bite is actually milder than its smaller, more pestiferous peers - certainly no match for the dreaded salt marsh mosquito.
Hangt ook af van de hoeveelheid beschikbaar voedsel in de winter.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Knaagdieren, ratten, muizen, ja.
Insecten kunnen over het algemeen prima tegen vorst, een natte warme winter doet echter de eieren beschimmelen. Ik zag echter al veel muggen.
Ow shit, had ik niet bij stilgestaan, we hebben niet veel dieren die een winterslaap doen. Kom niet verder dan slaapmuizen, egels, schildpadden en enkele vleermuissoorten.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ratten en muizen houden afaik ook geen winterslaap
Nu heeft de US een gruwelijk strenge winter gehad, maar het bericht verteld verderquote:Deze winter wordt de koudste winter in 100 jaar. Dat voorspellen Duitse en Amerikaanse weersvoorspellers op basis van computermodellen van de Amerikaanse National Weather Service.
De belgen hadden dus gelijk,quote:Volgens computermodellen van de Amerikaanse National Weather Service krijgen we in Europa de koudste winter in 100 jaar. Volgens Belgische weermannen is het onmogelijk om het weer op langere termijn te voorspellen
Wat ik ervan begrijp is dat de modellen en methodes die ze gebruiken voor dat soort lange termijns weersvoorspellingen bijzonder speculatief en experimenteel zijn, misschien niet totáál waardeloos maar niks waarmee je met enige mate van zekerheid dat soort voorspellingen kan doen. Waarschijnlijk haal je met het gooien van een dobbelsteen net zulke accurate voorspellingenquote:Op maandag 24 maart 2014 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het oorspronkelijke bericht er nog eens bijgepakt
[..]
Nu heeft de US een gruwelijk strenge winter gehad, maar het bericht verteld verder
[..]
De belgen hadden dus gelijk,
Amai, Kaik noar uwen eigen kot!
Men liet eens een aap dartpijtjes gooien op de beurspagina, als je die aandelen kocht had je het beter gedaan dan vertrouwen op de voorspellingen van de analystenquote:Op maandag 24 maart 2014 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrijp is dat de modellen en methodes die ze gebruiken voor dat soort lange termijns weersvoorspellingen bijzonder speculatief en experimenteel zijn, misschien niet totáál waardeloos maar niks waarmee je met enige mate van zekerheid dat soort voorspellingen kan doen. Waarschijnlijk haal je met het gooien van een dobbelsteen net zulke accurate voorspellingen
Overstromingen of wordt het IJsselmeer een woestijn?quote:Op maandag 24 maart 2014 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De komende zomer wordt een horrorzomer!
10 weken zonder neerslag, hittegolf van krap 2 maanden. 10 dagen met temperaturen van boven de 40 graden in de bilt, oplopend tot tegen de 50 in Limburg. Mislukte oogst, leidingwater op rantsoen. Tekort aan elektriciteit omdat de centrales dicht moeten vanwege een gebrek aan koelwater. Voor honderden miljoenen schade aan asfalt door de hoge temperaturen. Over 10-20 jaar een piek in het aantal dodelijke huidkankergevallen.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
Overstromingen of wordt het IJsselmeer een woestijn?
Veel regen en overstromingen dusquote:Op maandag 24 maart 2014 18:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
10 weken zonder neerslag, hittegolf van krap 2 maanden. 10 dagen met temperaturen van boven de 40 graden in de bilt, oplopend tot tegen de 50 in Limburg. Mislukte oogst, leidingwater op rantsoen. Tekort aan elektriciteit omdat de centrales dicht moeten vanwege een gebrek aan koelwater. Voor honderden miljoenen schade aan asfalt door de hoge temperaturen. Over 10-20 jaar een piek in het aantal dodelijke huidkankergevallen.
Gebeurt nog steeds, alleen gooit hij geen pijltjes:quote:Op maandag 24 maart 2014 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men liet eens een aap dartpijtjes gooien op de beurspagina, als je die aandelen kocht had je het beter gedaan dan vertrouwen op de voorspellingen van de analysten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic:
Vanochtend schijnt de zon op veel plaatsen volop, maar in de middag ontstaan er stapelwolken. In het noorden en oosten van het land kan een enkele bui vallen. Het maximum komt uit op 9 tot 11 graden. De wind waait zwak of matig, 2 tot 4 Bft, en draait van het oosten naar noordoost tot noord. Morgen is er meer bewolking en er vallen enkele buien, eerst vooral in het noorden maar later ook in het westen van het land. Bij een zwaardere bui kan natte sneeuw vallen. Het wordt 8 tot 11 graden.
It's coming!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |