Die oude foto's van haar, daar was ze ook best mooi!quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:04 schreef Vogeltje88 het volgende:
Zou volgens mij best een mooie vrouw zijn zonder drugs.
Jup! En door het niet haarscherpe beeld via Skype zag je het ook wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:04 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Die oude foto's van haar, daar was ze ook best mooi!
Nee. Heb nog nooit drugs gebruikt, dus daar hoeft het niet voorquote:
Die ziet er idd meer uit als de lokale drugsbaronquote:
Zal een flink prijskaartje aan zittenquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:
Veel te mooi en te luxe daar. Ik moet ook maar aan de drugs en daar afkicken.
Dat moet je wel een dikke portemonnee hebbenquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:
Veel te mooi en te luxe daar. Ik moet ook maar aan de drugs en daar afkicken.
Ja...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die ziet er idd meer uit als de lokale drugsbaron
Oh ik wist het wel hoor. Een hoop sterren gaan daar ook heen. Maar nooit beelden van gezien.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Maar wisten jullie allemaal niet van het bestaan af van zulke luxe afkickklinieken in het buitenland? Want iedereen lijkt hier zo verbaasd, maar ik ben dat helemaal niet? Ik had het precies zo verwacht toen hij zei 'Thailand'.
In Thailand is luxe niet zo duur als hier.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Maar wisten jullie allemaal niet van het bestaan af van zulke luxe afkickklinieken in het buitenland? Want iedereen lijkt hier zo verbaasd, maar ik ben dat helemaal niet? Ik had het precies zo verwacht toen hij zei 'Thailand'.
Weet ik, maar iedereen lijkt toch heel verbaasd dat het zo'n luxe resort is. Ik had het precies zo verwacht en vind het ook niet vreemd dat zulke luxe klinieken er zijn. Snap dat wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
In Thailand is luxe niet zo duur als hier.
Die van vorige week had er een ergere zooi van gemaaktquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit me nou af te vragen in hoeverre de verslaving echt invloed heeft op haar leven of dat van mensen om haar heen. Tijdens de interventie leek ze vrij nuchter een redelijk en het huis zag er ook wel redelijk uit.
Daarmee wil ik zeggen; er zijn verslaafden die er veel, veel, veel erger aan toe zijn dan dit. Maar goed, die komen dus niet in beeld.
Ze zullen misschien geen kandidaten kiezen die echt als een junk leven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit me nou af te vragen in hoeverre de verslaving echt invloed heeft op haar leven of dat van mensen om haar heen. Tijdens de interventie leek ze vrij nuchter een redelijk en het huis zag er ook wel redelijk uit.
Daarmee wil ik zeggen; er zijn verslaafden die er veel, veel, veel erger aan toe zijn dan dit. Maar goed, die komen dus niet in beeld.
Dat kan haar herstel schaden, ik snap dat wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:10 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind dit best wel slecht eigenlijk dat ze het niet nu al vertellen, botkanker kan snel gaan.
Ze zullen het goed overwogen hebben. Ook gezien het stadium nu van de ziekte.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:10 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind dit best wel slecht eigenlijk dat ze het niet nu al vertellen, botkanker kan snel gaan.
Dan is al haar herstel voor niks geweest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat kan haar herstel schaden, ik snap dat wel.
De pagina doet het hier niet.quote:
Die zijn ook vaak al door jan en alleman verlaten, deze mensen hebben nog liefhebbende familie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze zullen misschien geen kandidaten kiezen die echt als een junk leven.
Ik heb in het verleden ook een aantal mensen meegemaakt die zwaar verslaafd waren en die waren er veel en veel slechter aan toe dan de mensen in dit programma tot nu toe.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Misschien omdat er een 13-jarige jongen bij betrokken is?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden ook een aantal mensen meegemaakt die zwaar verslaafd waren en die waren er veel en veel slechter aan toe dan de mensen in dit programma tot nu toe.
Laden duurt lang bij mij maar uiteindelijk lukt het welquote:
quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:02 schreef Scorpie het volgende:
En de breakdown om 21:00, right on schedule. Terugval om 21:20 en om 21:25 de al goed eind goed aftiteling credits.
Ja, zag je die kerel die bij haar stond?quote:
Ja zo'n interventie is gewoon 'n ander woord voor chantage, sowieso.quote:
Maar zou dat nou echt de beste weg zijn?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja zo'n interventie is gewoon 'n ander woord voor chantage, sowieso.![]()
...en geloof nooit dat die familie dat gaat lukken, contact verbreken.
Ja dat chantagegevoel heb ik er ook bijquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
De beste weg is aan de antidepressiva gezet worden. Die zijn redelijk link met drugs. Of werkt dat alleen bij watjes als ik?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar zou dat nou echt de beste weg zijn?
Waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
De beste weg is aan de antidepressiva gezet worden. Die zijn redelijk link met drugs. Of werkt dat alleen bij watjes als ik?
Ik denk van niet. Deze interventieshit is eigenlijk een soort van gedwongen opname (met dat chanteren van "anders verbreken wij het contact als je dit niet nu doet"). Ik denk dat afkicken veel meer kans van slagen heeft als de keuze voor afkicken volledig vanuit de verslaafde zelf komt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
[quote]Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Welnee, als de wens er niet bestaat om te stoppen met het gebruik van welk goedje dan ook dan blijft het trekken aan een dood paard.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Chantage? Het is voor de familie ook enorm zwaar om met zo'n persoon om te moeten gaan. Er komt altijd een punt waarbij je zoiets hebt van 'nu is het genoeg, doe er iets aan of ik ben weg'. Dat heeft niets met chantage te maken. Dat heeft te maken met kiezen voor je eigen gezondheid. Het is soms fijner om je kind of geliefde zelf op te geven wanneer jij dat wil dan dat je op een dag een telefoontje krijgt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Als de put maar diep genoeg is, willen ze wel ja. Maar er was al eerder genoemd dat er een verslaafd kind in het spel is. Dan mag je wel ingrijpen/intervenen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:18 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Deze interventieshit is eigenlijk een soort van gedwongen opname (met dat chanteren van "anders verbreken wij het contact als je dit niet nu doet"). Ik denk dat afkicken veel meer kans van slagen heeft als de keuze voor afkicken volledig vanuit de verslaafde zelf komt.
Dit, het lijkt me voor de familie een duidelijke grens trekken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Chantage? Het is voor de familie ook enorm zwaar om met zo'n persoon om te moeten gaan. Er komt altijd een punt waarbij je zoiets hebt van 'nu is het genoeg, doe er iets aan of ik ben weg'. Dat heeft niets met chantage te maken. Dat heeft te maken met kiezen voor je eigen gezondheid. Het is soms fijner om je kind of geliefde zelf op te geven wanneer jij dat wil dan dat je op een dag een telefoontje krijgt.
Dat denk ik ook. Dit is zo kunstmatig en afgedwongen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Welnee, als de wens er niet bestaat om te stoppen met het gebruik van welk goedje dan ook dan blijft het trekken aan een dood paard.
Je bent idd 'n watje.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
De beste weg is aan de antidepressiva gezet worden. Die zijn redelijk link met drugs. Of werkt dat alleen bij watjes als ik?
Hij neemt zichzelf véél te serieus. Het is net Jimmy Geduld de acteur die een interventiefiguur acteertquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik weet trouwens niet waarom maar ik vind Jimmy Geduld overkomen als een enorme douchebag. Zijn blik en stem geven mij steeds het gevoel dat ik in paniek moet zijn.
Dus chantage en totaal niet effectief. Ik snap je punt volkomen hoor maar daarmee breng je een junk niet op een andere gedachte.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Chantage? Het is voor de familie ook enorm zwaar om met zo'n persoon om te moeten gaan. Er komt altijd een punt waarbij je zoiets hebt van 'nu is het genoeg, doe er iets aan of ik ben weg'. Dat heeft niets met chantage te maken. Dat heeft te maken met kiezen voor je eigen gezondheid. Het is soms fijner om je kind of geliefde zelf op te geven wanneer jij dat wil dan dat je op een dag een telefoontje krijgt.
Dat hij alles lijkt op te lezen van een autocue helpt ook nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij neemt zichzelf véél te serieus. Het is net Jimmy Geduld de acteur die een interventiefiguur acteert
Maar dan komt het van de familie zelf, die hebben dan de grens bereikt. Zo in 'n programma met die Jimmy Geduld en die andere halfzachte, dan vind ik het wél chantage.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je eigen familie het contact met je verbreekt en dat geen motivatie is om te stoppen dan gaat niets helpen. Dus wat dat betreft tja, een laatste grens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus chantage en totaal niet effectief. Ik snap je punt volkomen hoor maar daarmee breng je een junk niet op een andere gedachte.
Nouja, er zijn er zelfs twee. Die 22-jarige van haar is verslaafd. En er schijnt nog een 13-jarig zoontje te zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als de put maar diep genoeg is, willen ze wel ja. Maar er was al eerder genoemd dat er een verslaafd kind in het spel is. Dan mag je wel ingrijpen/intervenen.
Was het niet zo dat ze weer begon toen haar zoon 13 was? Dat had ik begrepen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nouja, er zijn er zelfs twee. Die 22-jarige van haar is verslaafd. En er schijnt nog een 13-jarig zoontje te zijn.
Je hebt gelijk, we hebben alleen die 22-jarige gezienquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nouja, er zijn er zelfs twee. Die 22-jarige van haar is verslaafd. En er schijnt nog een 13-jarig zoontje te zijn.
Oh.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze weer begon toen haar zoon 13 was? Dat had ik begrepen.
Klopt ook maar ze heeft wel 2 kidsquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Niet zo raar dat ze die 13 jarige buiten beeld laten...Vind ik wel verstandigquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, we hebben alleen die 22-jarige gezien
Ghehe Suske en Wiske en de pratende pet.quote:
ik vind dat ook maar zozo.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef BlueMage het volgende:
Nou geweldig hoor van die familie om er idd maar dood te zwijgen.
Echt zo'n lutser waar je aan ziet dat ie nooit iets bereikt heeft, en nooit iets gaat bereiken in z'n leven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:25 schreef SEMTEX het volgende:
Verbreek het contact met die loser man
Op gegeven moment heb je alles gedaan wat er te doen valt. Je kan niet de rest van je leven blijven doen alsof het probleem niet bestaat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef BlueMage het volgende:
Nou geweldig hoor van die familie om er idd maar dood te zwijgen.
Elke dag detoxen in het zwembad met kokosnootsapquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:26 schreef tralalala het volgende:
Gewoon afdwingen dat je in een kliniek op de Malediven terecht komt.
Ho ho, niet zo snel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
Gelukkig heeft het Kenneth wél geholpen.
Hèhè.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Die pa heeft ook het nodige verleden met z'n 3 puntjes op zijn hand waar hij daarna een ankertje overheen heeft laten zetten
En zijn kleerhangertjequote:Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Die pa heeft ook het nodige verleden met z'n 3 puntjes op zijn hand waar hij daarna een ankertje overheen heeft laten zetten
Wat is dat ook alweer met die drie puntjes?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef TigerXtrm het volgende:
fuck the police ofzo?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat is dat ook alweer met die drie puntjes?
Onder andere. Tien minuten googlen en je haalt tig betekenissen naar boven.quote:
.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ze heeft wel een hele lieve vergevingsgezinde familie
Ik zat er net naar te zoeken!quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hele reeks gebeurtenissen. Van 'ik heb gezeten' tot 'ik gebruik drugs' of 'ik ben een bad guy' of wat dan ook. Hoe dan ook staan die puntjes nooit voor iets positiefs.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zeker weten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:29 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ze heeft wel een hele lieve familie
Crack is ook cocaine hequote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef Aventura het volgende:
Gebruikt zij ecnt alleen maar alcohol en coke? Ze heeft echt zo'n crackhead.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Jimmy leest dit van de autocue af.
Met die wondjes lijkt het meer op een meth verslaafde.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef Aventura het volgende:
Crystal methquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef Aventura het volgende:
Ook weer die plekjesquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef Aventura het volgende:
Take care of your self and ... each otherquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef SEMTEX het volgende:
Jimmy met zijn Final Thoughts. /JerrySpringer
Cute. Mijn man heeft ook 3 stipjes.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hele reeks gebeurtenissen. Van 'ik heb gezeten' tot 'ik gebruik drugs' of 'ik ben een bad guy' of wat dan ook. Hoe dan ook staan die puntjes nooit voor iets positiefs.
Dat is echt smerig hè.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met die wondjes lijkt het meer op een meth verslaafde.
Bazen zin. Dat moet SBS6 weer gaan uitzendenquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Take care of your self and ... each other
Zo leer je nog eens wat over hem...quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Cute. Mijn man heeft ook 3 stipjes.![]()
Scandeert: "Jimmy! Jimmy"quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Uur is gewoon te kort.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef Vogeltje88 het volgende:
Weinig boeiend programma, vond ik. Had wel iets meer probleemgevallen verwacht.
Jaaaaaaaaa zo hee, die heb ik lang niet gehoordquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Steve!, Steve!, Steve!quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef MissJ het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaa zo hee, die heb ik lang niet gehoord![]()
Jerry, Jerry, Jerry
Jaaaaa! Al die mensen die elkaar te lijf gaan en gaan schelden. En de hele tijd pieieieiep!quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bazen zin. Dat moet SBS6 weer gaan uitzenden
Ach, dat heeft zijn zus eens gedaan. Hoop, geloof, liefde, wat hun betreft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Zo leer je nog eens wat over hem...
Je kunt het wel makkelijker makenquote:
Als het geen particuliere kliniek is wordt het gewoon vergoed maar anders zal het wel betaald wordenquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeker weten.
Dat wordt kliniek-hoppen ohne Ende vanaf nu.
Blijft dat op kosten van RTL?
En stoelen die door de studio vliegen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Jaaaaa! Al die mensen die elkaar te lijf gaan en gaan schelden. En de hele tijd pieieieiep!
Volgens mij begon ze weer toen haar zus overleed aan een hartstilstand !quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef Vogeltje88 het volgende:
Mannen met luiers, slechte pruiken, KKK-mutsen... Episch was datquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Jaaaaa! Al die mensen die elkaar te lijf gaan en gaan schelden. En de hele tijd pieieieiep!
In meth bedoel je?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je kunt het wel makkelijker makenmaar wat er vervolgens inzit
Elke aflevering was boeiend, elke keer spannend waar het nu weer over zou gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mannen met luiers, slechte pruiken, KKK-mutsen... Episch was dat
twitter:petervdvorst twitterde op dinsdag 12-11-2013 om 21:46:37Edith zit momenteel nog steeds in een kliniek. Ze heeft t zwaar, maar ze doet oprecht haar best! #verslaafd reageer retweet
Als je hoorde wat ze had meegemaakt, niet gek. Alleen moet je dan je demonen uit het verleden aanpakken, proberen te verwerken en dan moet het al makkelijker worden. Dat figuur met dat petje dat bij haar rondhing, is ook zo iemand van wie ze het telefoonnummer uit haar mobiel moeten halenquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:05 schreef golfer het volgende:
Gewoon naar een kliniek in Europa is niet meer goed genoeg?
Zuid-Afrika of een superdeluxe sterrenresort ni Thailand?
Hoewel, zoonlief wel naar de Lord-of-the-Ring verslavingskliniek in Schotland werd geplaatst.
Die vreselijk slecht opgelezen autocue-teksten van Jummy zijn niet om aan te horen.![]()
Overigens denk ik niet dat Edith er ooit echt vanaf gaat komen.
Typisch iemand die bij de eerste de beste tegenslag weer naar drank en coke grijpt.
Ik wil de jaren '90 weer terug sowieso.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mannen met luiers, slechte pruiken, KKK-mutsen... Episch was dat
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:36 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik wil de jaren '90 weer terug sowieso.
Joy.. er staat nog veel meer op Youtubequote:Op dinsdag 12 november 2013 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die van gisteren gaat het absoluut niet lang volhouden.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het zo tegenstrijdig he... 'We gaan liefdevol iemand helpen...' en twee zinnen later 'Als je niet gaat afkicken, wil ik je nooit meer zien'
Anyway, ik ben heel benieuwd naar de 'Hoe is het nu met...'-afleveringen. Ik gok op minder succes dan bij Obese en daar melden mensen zich nog uit vrije wil aan
Vaak is het beste wat je op den duur kan doen het contact verbreken, voor de verslaafde en ook voor jezelf. Verslaafden zijn manipulatief en je moet niet aan hun verslaving willen meewerken. Dat doe je namelijk onbewust vaak wel. Bovendien heeft familie vaak al van alles geprobeerd, maar puntje bij paaltje: de verslaafde is een volwassene en moet dus ook de consequenties aanvaarden. Als hij/zij maar niks wil doen, waarom dan nog contact met een manipulatieve verslaafde? Voor niemand is dat positief.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het zo tegenstrijdig he... 'We gaan liefdevol iemand helpen...' en twee zinnen later 'Als je niet gaat afkicken, wil ik je nooit meer zien'
Anyway, ik ben heel benieuwd naar de 'Hoe is het nu met...'-afleveringen. Ik gok op minder succes dan bij Obese en daar melden mensen zich nog uit vrije wil aan
Dat snap ik allemaal, maar ik zou dat geen 'liefdevolle confrontatie' willen noemen. Natuurlijk doe je dat uit liefde, dat is helemaal duidelijk, maar ik zou voor een andere woordkeuze gaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Vaak is het beste wat je op den duur kan doen het contact verbreken, voor de verslaafde en ook voor jezelf. Verslaafden zijn manipulatief en je moet niet aan hun verslaving willen meewerken. Dat doe je namelijk onbewust vaak wel. Bovendien heeft familie vaak al van alles geprobeerd, maar puntje bij paaltje: de verslaafde is een volwassene en moet dus ook de consequenties aanvaarden. Als hij/zij maar niks wil doen, waarom dan nog contact met een manipulatieve verslaafde? Voor niemand is dat positief.
Regelmatig is dat 'familieverlies' als 't ware, iets wat er wel degelijk voor zorgt dat de verslaafde hulp zoekt.
Tijd voor Barbaraquote:Op woensdag 13 november 2013 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dat het te kortzichtig wordt gebracht. Je hebt een verslaving, afkicken is de boodschap en klaar. Ik weet niet hoe het is in die klinieken en safehouses, maar een verslaafde heeft evengoed hele goede en constante psychologische hulp nodig. Daar wordt helemaal niks over gezegd in het programma.
Ik wel. Zoals CC zegt, tough love. Ook de confrontatie zelf vond ik best liefdevol. Ze gaven allemaal aan hoe erg ze haar missen en ze van haar houden. Alleen dat ze haar verslaving niet langer aankunnen en ze zich dus terugtrekken als ze het niet aanpakt. Of mag je bij liefdevolle confrontaties alleen maar aardige dingen zeggen? Iets kan alsnog liefdevol zijn, maar streng.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat snap ik allemaal, maar ik zou dat geen 'liefdevolle confrontatie' willen noemen. Natuurlijk doe je dat uit liefde, dat is helemaal duidelijk, maar ik zou voor een andere woordkeuze gaan.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:36 schreef roos85 het volgende:
Een alcoholverslaafde met een wijnvlek
Ja die hakte er wel in idd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
Op Nat Geo was een hele tijd geleden trouwens een hele trieste docu over een hele zware alcoholist. Drugged heet die serie en dat ging over een jonge gozer, Ryan Rogers.
Is vast wel ergens terug te vinden op het net.
die is ook overleden toch?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
Op Nat Geo was een hele tijd geleden trouwens een hele trieste docu over een hele zware alcoholist. Drugged heet die serie en dat ging over een jonge gozer, Ryan Rogers.
Is vast wel ergens terug te vinden op het net.
Dit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:36 schreef roos85 het volgende:
Een alcoholverslaafde met een wijnvlek
Ik had echt met die gast te doen, kwam erg sympathiek over. Jammer dat zijn lichaam al véél te ver heen was.quote:
Ja idd het is triest als mensen zichzelf zo kapot maken. Het zou denk ik al 'n stuk helpen om die docu eens aan dit drankorgel te laten zien. (Petra dus)quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had echt met die gast te doen, kwam erg sympathiek over. Jammer dat zijn lichaam al véél te ver heen was.
had die docu ook gezien. Verbaasde me nog het meest hoe die aldoor aan z'n alcohol kwam ondanks dat ie bij zn ouders woonde en geen geld had. Kreeg dan van een familielid aldoor een fles wodka ofzo omdat ie het zielig vondquote:
Dit komt voor mij erg dichtbij, mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alcoholisme. We hadden een supermarkt op amper 600-700 meter maar omdat ze zo vaak viel en vaak gewond was kon ze er niet meer heen lopen of fietsen. Als resultaat ging ze altijd met een taxi naar de supermarkt en kwam thuis met enkel drank. Wat we die avond moesten eten, tja dat boeide haar niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:42 schreef Palomar het volgende:
wtf 's ochtends al naar de supermarkt om alcohol te halen
wat naarquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit komt voor mij erg dichtbij, mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alcoholisme. We hadden een supermarkt op amper 600-700 meter maar omdat ze zo vaak viel en vaak gewond was kon ze er niet meer heen lopen of fietsen. Als resultaat ging ze altijd met een taxi naar de supermarkt en kwam thuis met enkel drank. Wat we die avond moesten eten, tja dat boeide haar niet.
Wat naar zeg..quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit komt voor mij erg dichtbij, mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alcoholisme. We hadden een supermarkt op amper 600-700 meter maar omdat ze zo vaak viel en vaak gewond was kon ze er niet meer heen lopen of fietsen. Als resultaat ging ze altijd met een taxi naar de supermarkt en kwam thuis met enkel drank. Wat we die avond moesten eten, tja dat boeide haar niet.
Wat erg voor je.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Pfff, dat moet je een flinke knauw hebben gegeven. Kan me voorstellen dat deze uitzending erg pijnlijk voor je is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Mwa ik weet niet beter. Ik ben er goed uitgekomen, dus ik ben tevreden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Pfff, dat moet je een flinke knauw hebben gegeven. Kan me voorstellen dat deze uitzending erg pijnlijk voor je is.
Daarom:
Wat vreselijk. Dan is zo'n programma toch heel confronterend?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Mwa ik weet niet beter. Ik ben er goed uitgekomen, dus ik ben tevreden.
Goed om te horen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Mwa ik weet niet beter. Ik ben er goed uitgekomen, dus ik ben tevreden.
Jawel, maar dat kan ook heel verlichtend werkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat vreselijk. Dan is zo'n programma toch heel confronterend?
dat dacht ik ook gelijk, geen buitenland?quote:
Dan drinkt ie maar sinasquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:00 schreef BlueMage het volgende:
Atox, Btox, Ctox en Dtox.
...en d'r man moet die nou maar in de kroeg gaan drinken als ie eens wat anders als koffie wil?
Erg voor jequote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Ook daar krijgt ie wel 'n keer genoeg van.quote:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ook daar krijgt ie wel 'n keer genoeg van.Ik vind 't sowieso een beetje onzin "helemaal geen alcohol meer in huis" want in deze samenleving is alcohol nou eenmaal 'n geaccepteerde drug. Ze komt het vroeg of laat toch weer tegen.
Ja maar zoiets moet wel beginnen in je eigen huis. Je kan niet verwachten dat iemand niet terugvalt als je de hele tijd een fles wijn op tafel hebt staan. Net als dat je niet bij een coke verslaafde de lijntjes op tafel legt en verwacht dat hij er niet aan gaat zitten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ook daar krijgt ie wel 'n keer genoeg van.Ik vind 't sowieso een beetje onzin "helemaal geen alcohol meer in huis" want in deze samenleving is alcohol nou eenmaal 'n geaccepteerde drug. Ze komt het vroeg of laat toch weer tegen.
Exact.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar zoiets moet wel beginnen in je eigen huis. Je kan niet verwachten dat iemand niet terugvalt als je de hele tijd een fles wijn op tafel hebt staan. Net als dat je niet bij een coke verslaafde de lijntjes op tafel legt en verwacht dat hij er niet aan gaat zitten.
In het begin is het idd wel het meest verstandig maar om het meteen zo drastisch te doen van "helemaal nooit meer alcohol" tsja dat gaat niet lang goed. (wat ook blijkt)quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar zoiets moet wel beginnen in je eigen huis. Je kan niet verwachten dat iemand niet terugvalt als je de hele tijd een fles wijn op tafel hebt staan. Net als dat je niet bij een coke verslaafde de lijntjes op tafel legt en verwacht dat hij er niet aan gaat zitten.
Maar daar hebben ze in dit programma geen tijd voor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:11 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Zou eerder denken aan 6 maanden ofzo
Das wat anders dan het dan ook in huis te halen, dat is al weer een stap minder om te nemenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
In het begin is het idd wel het meest verstandig maar om het meteen zo drastisch te doen van "helemaal nooit meer alcohol" tsja dat gaat niet lang goed. (wat ook blijkt)
...en lijntjes coke zijn illegaal, dat maakt ook nog 'n verschil. Iedere keer als ze naar de supermarkt gaat komt ze weer langs de wijnafdeling, je ontkomt er gewoon niet aan, alcohol.
Echt waar? Dat is niet zo slim.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:14 schreef Haaibaaike het volgende:
Ze hadden Rosé in koelkast zag ik. En zes weken is te kort!
6 weken in een kliniek, 3 weken later langs, precies op tijd voor de terugvalquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze in dit programma geen tijd voor.
Nee idd maar zorgt wel voor meer sensatie in het programma.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is niet zo slim.
Dat is ook zo. Maar het in de supermarkt zien is iets anders dan het ook echt in huis halen natuurlijk. Een alcoholist die de Detox uit komt krijgt te horen dat ze nooit maar dan ook nooit meer mogen drinken omdat je bij alcohol na 1 glas gewoon al weer terug bij af bent. Dan moet je het risico niet willen lopen door het ook nog eens in huis te hebben voor iemand anders. Ik vind persoonlijk ook dat je, als partner van een alcoholist, het er voor over moet hebben om gewoon helemaal niet te drinken in het bijzijn van je partner.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
In het begin is het idd wel het meest verstandig maar om het meteen zo drastisch te doen van "helemaal nooit meer alcohol" tsja dat gaat niet lang goed. (wat ook blijkt)
...en lijntjes coke zijn illegaal, dat maakt ook nog 'n verschil. Iedere keer als ze naar de supermarkt gaat komt ze weer langs de wijnafdeling, je ontkomt er gewoon niet aan, alcohol.
Daarom vroeg ik ook of ie dan maar naar de kroeg moest om te drinken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar het in de supermarkt zien is iets anders dan het ook echt in huis halen natuurlijk. Een alcoholist die de Detox uit komt krijgt te horen dat ze nooit maar dan ook nooit meer mogen drinken omdat je bij alcohol na 1 glas gewoon al weer terug bij af bent. Dan moet je het risico niet willen lopen door het ook nog eens in huis te hebben voor iemand anders. Ik vind persoonlijk ook dat je, als partner van een alcoholist, het er voor over moet hebben om gewoon helemaal niet te drinken in het bijzijn van je partner.
Dat zag ik voor de reclame ja. En zeker niet slim.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
Dat ze rosé in de koelkast hebben. Niet handig met een alcoholiste in huis.
Lijkt me ook een minimale inspanning. Alsof de gezelligheid ook in de fles zit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind persoonlijk ook dat je, als partner van een alcoholist, het er voor over moet hebben om gewoon helemaal niet te drinken in het bijzijn van je partner.
Dat is dan goed dom.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:21 schreef BlueMage het volgende:
Ik kan 't me wel voorstellen dat ze het gewoon overlegd hebben en dat Petra zoiets gezegd heeft van "Ik vind het geen probleem". Ze wist zelfs niet eens dat ze 'm nog had.
Dat geloof je toch niet echtquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:21 schreef BlueMage het volgende:
Ik kan 't me wel voorstellen dat ze het gewoon overlegd hebben en dat Petra zoiets gezegd heeft van "Ik vind het geen probleem". Ze wist zelfs niet eens dat ze 'm nog had.
Ik zou 't ook niet zo heel geweldig vinden.quote:
Die man heeft zelf ook een lichte mate van verslaving. Op het moment dat je zegt 'ik ga niet alleen maar aan de koffie zitten, dat komt na 3 koppen ook mijn neus uit' dan heb je gewoon al een probleem. Er is zat te drinken naast koffie.quote:
Ik zeg toch dat ik 't ook niet zou kunnen maar kennelijk sommige mensen lukt het wel misschien.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat geloof je toch niet echt
Maar ook dat laatste gedeelte dat ze dat niet zo weten, tuurlijk weet zij dat die fles er ligtquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik 't ook niet zou kunnen maar kennelijk sommige mensen lukt het wel misschien.
Ik vond het eigenlijk heel simpel moet ik zeggen, na 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt te hebben. Ik was er klaar mee, ben cold turkey gestopt. Niet proberen, nee gewoon doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef BlueMage het volgende:
Hah stoppen met roken kan ook ontzettend lastig zijn, dat wel.
Eens. Ik rookte 1 pakje per dag en ben bijna 11 jaar geleden cold turkey gestopt. Is me ook vrij makkelijk afgegaan en dat komt omdat ik het 100% wilde dat stoppen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk heel simpel moet ik zeggen, na 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt te hebben. Ik was er klaar mee, ben cold turkey gestopt. Niet proberen, nee gewoon doen.
Nu ruim 3,5 jaar geleden.
M'n moeder is na zo'n ruim 30 jaar leven op twee pakjes/dag ook heel makkelijk gestopt idd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk heel simpel moet ik zeggen, na 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt te hebben. Ik was er klaar mee, ben cold turkey gestopt. Niet proberen, nee gewoon doen.
Je moet het willen en klaar mee zijn ja, net als elke verslavingquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus dat, dat was dus ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:30 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Je moet het willen en klaar mee zijn ja, net als elke verslaving
Mwah ze zei 't wel vrij overtuigend vond ik dan, dat er geen alcohol meer in huis was en ze weet toch ook wel dat ze dat ook even gaan checken, of denk ik nou echt te simpel?quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Maar ook dat laatste gedeelte dat ze dat niet zo weten, tuurlijk weet zij dat die fles er ligt
Misschien ik wel te ingewikkeld, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze dat niet weet maar goed.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:31 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mwah ze zei 't wel vrij overtuigend vond ik dan, dat er geen alcohol meer in huis was en ze weet toch ook wel dat ze dat ook even gaan checken, of denk ik nou echt te simpel?
Tsja voor mij als niet alcoholist is het makkelijk lullen natuurlijk maar ik kan dat rustig ook vergeten en dan in de koelkast kijken van "oh ja dat hebben we ook nog".quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Misschien ik wel te ingewikkeld, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze dat niet weet maar goed.
Maar iedere keer dat ze de koelkast opendoet ziet ze die fles toch liggen? Zeker zo'n doorgewinterde alcoholiste vindt zoiets met de ogen dicht.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:35 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja voor mij als niet alcoholist is het makkelijk lullen natuurlijk maar ik kan dat rustig ook vergeten en dan in de koelkast kijken van "oh ja dat hebben we ook nog".![]()
Die kliniek ligt trouwens vlak bij mij in de buurt, prachtig fietsgebied daar.
Elke keer als ze langs die koelkast loopt voelt ze die fles branden in de koelkast, of zoietsquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar iedere keer dat ze de koelkast opendoet ziet ze die fles toch liggen? Zeker zo'n doorgewinterde alcoholiste vindt zoiets met de ogen dicht.
Tsja blijkbaar heeft deze mevrouw (net als m'n moeder overigens met dat roken, ze heeft nog maanden sigaretten en dergelijke in 'n la in huis gehad die ze gewoon compleet vergeten was) echt de knop totaal omgezet, ik vind het ook knap.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar iedere keer dat ze de koelkast opendoet ziet ze die fles toch liggen? Zeker zo'n doorgewinterde alcoholiste vindt zoiets met de ogen dicht.
Dat is zeker knap, maar je hebt ook mensen die dat niet kunnen en dus kunnen die verleidingen beter verwijderd worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja blijkbaar heeft deze mevrouw (net als m'n moeder overigens met dat roken, ze heeft nog maanden sigaretten en dergelijke in 'n la in huis gehad die ze gewoon compleet vergeten was) echt de knop totaal omgezet, ik vind het ook knap.
Ben ik zeker met je eens maar als zo'n Jimmy Geduld figuur het zo drastisch gaat brengen dan wordt het meestal niks heb ik 't idee.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is zeker knap, maar je hebt ook mensen die dat niet kunnen en dus kunnen die verleidingen beter verwijderd worden.
Ik vind Jimmy erg opgaan in zijn rol. Alsof hij aan het acteren is. Maar hey, als het werkt, werkt het.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens maar als zo'n Jimmy Geduld figuur het zo drastisch gaat brengen dan wordt het meestal niks heb ik 't idee.
Ik mag hopen dat ie beter kon acterenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind Jimmy erg opgaan in zijn rol. Alsof hij aan het acteren is. Maar hey, als het werkt, werkt het.
"Slim" was nou ook niet echt een benaming die bij deze familie opkwam bij mij. Had toch een beetje het idee van dat het wat simpele mensen zijn en die boerenlulligheid van die man hielp nou ook niet echt om je te kunnen identificeren met deze mensen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat zag ik voor de reclame ja. En zeker niet slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |