quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:36 schreef roos85 het volgende:
Een alcoholverslaafde met een wijnvlek
Ja die hakte er wel in idd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
Op Nat Geo was een hele tijd geleden trouwens een hele trieste docu over een hele zware alcoholist. Drugged heet die serie en dat ging over een jonge gozer, Ryan Rogers.
Is vast wel ergens terug te vinden op het net.
die is ook overleden toch?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
Op Nat Geo was een hele tijd geleden trouwens een hele trieste docu over een hele zware alcoholist. Drugged heet die serie en dat ging over een jonge gozer, Ryan Rogers.
Is vast wel ergens terug te vinden op het net.
Dit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:36 schreef roos85 het volgende:
Een alcoholverslaafde met een wijnvlek
Ik had echt met die gast te doen, kwam erg sympathiek over. Jammer dat zijn lichaam al véél te ver heen was.quote:
Ja idd het is triest als mensen zichzelf zo kapot maken. Het zou denk ik al 'n stuk helpen om die docu eens aan dit drankorgel te laten zien. (Petra dus)quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had echt met die gast te doen, kwam erg sympathiek over. Jammer dat zijn lichaam al véél te ver heen was.
had die docu ook gezien. Verbaasde me nog het meest hoe die aldoor aan z'n alcohol kwam ondanks dat ie bij zn ouders woonde en geen geld had. Kreeg dan van een familielid aldoor een fles wodka ofzo omdat ie het zielig vondquote:
Dit komt voor mij erg dichtbij, mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alcoholisme. We hadden een supermarkt op amper 600-700 meter maar omdat ze zo vaak viel en vaak gewond was kon ze er niet meer heen lopen of fietsen. Als resultaat ging ze altijd met een taxi naar de supermarkt en kwam thuis met enkel drank. Wat we die avond moesten eten, tja dat boeide haar niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:42 schreef Palomar het volgende:
wtf 's ochtends al naar de supermarkt om alcohol te halen
wat naarquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit komt voor mij erg dichtbij, mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alcoholisme. We hadden een supermarkt op amper 600-700 meter maar omdat ze zo vaak viel en vaak gewond was kon ze er niet meer heen lopen of fietsen. Als resultaat ging ze altijd met een taxi naar de supermarkt en kwam thuis met enkel drank. Wat we die avond moesten eten, tja dat boeide haar niet.
Wat naar zeg..quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit komt voor mij erg dichtbij, mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alcoholisme. We hadden een supermarkt op amper 600-700 meter maar omdat ze zo vaak viel en vaak gewond was kon ze er niet meer heen lopen of fietsen. Als resultaat ging ze altijd met een taxi naar de supermarkt en kwam thuis met enkel drank. Wat we die avond moesten eten, tja dat boeide haar niet.
Wat erg voor je.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Pfff, dat moet je een flinke knauw hebben gegeven. Kan me voorstellen dat deze uitzending erg pijnlijk voor je is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Mwa ik weet niet beter. Ik ben er goed uitgekomen, dus ik ben tevreden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Pfff, dat moet je een flinke knauw hebben gegeven. Kan me voorstellen dat deze uitzending erg pijnlijk voor je is.
Daarom:
Wat vreselijk. Dan is zo'n programma toch heel confronterend?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Mwa ik weet niet beter. Ik ben er goed uitgekomen, dus ik ben tevreden.
Goed om te horen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Mwa ik weet niet beter. Ik ben er goed uitgekomen, dus ik ben tevreden.
Jawel, maar dat kan ook heel verlichtend werkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat vreselijk. Dan is zo'n programma toch heel confronterend?
dat dacht ik ook gelijk, geen buitenland?quote:
Dan drinkt ie maar sinasquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:00 schreef BlueMage het volgende:
Atox, Btox, Ctox en Dtox.
...en d'r man moet die nou maar in de kroeg gaan drinken als ie eens wat anders als koffie wil?
Erg voor jequote:Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Ook daar krijgt ie wel 'n keer genoeg van.quote:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ook daar krijgt ie wel 'n keer genoeg van.Ik vind 't sowieso een beetje onzin "helemaal geen alcohol meer in huis" want in deze samenleving is alcohol nou eenmaal 'n geaccepteerde drug. Ze komt het vroeg of laat toch weer tegen.
Ja maar zoiets moet wel beginnen in je eigen huis. Je kan niet verwachten dat iemand niet terugvalt als je de hele tijd een fles wijn op tafel hebt staan. Net als dat je niet bij een coke verslaafde de lijntjes op tafel legt en verwacht dat hij er niet aan gaat zitten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ook daar krijgt ie wel 'n keer genoeg van.Ik vind 't sowieso een beetje onzin "helemaal geen alcohol meer in huis" want in deze samenleving is alcohol nou eenmaal 'n geaccepteerde drug. Ze komt het vroeg of laat toch weer tegen.
Exact.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar zoiets moet wel beginnen in je eigen huis. Je kan niet verwachten dat iemand niet terugvalt als je de hele tijd een fles wijn op tafel hebt staan. Net als dat je niet bij een coke verslaafde de lijntjes op tafel legt en verwacht dat hij er niet aan gaat zitten.
In het begin is het idd wel het meest verstandig maar om het meteen zo drastisch te doen van "helemaal nooit meer alcohol" tsja dat gaat niet lang goed. (wat ook blijkt)quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:09 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar zoiets moet wel beginnen in je eigen huis. Je kan niet verwachten dat iemand niet terugvalt als je de hele tijd een fles wijn op tafel hebt staan. Net als dat je niet bij een coke verslaafde de lijntjes op tafel legt en verwacht dat hij er niet aan gaat zitten.
Maar daar hebben ze in dit programma geen tijd voor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:11 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Zou eerder denken aan 6 maanden ofzo
Das wat anders dan het dan ook in huis te halen, dat is al weer een stap minder om te nemenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
In het begin is het idd wel het meest verstandig maar om het meteen zo drastisch te doen van "helemaal nooit meer alcohol" tsja dat gaat niet lang goed. (wat ook blijkt)
...en lijntjes coke zijn illegaal, dat maakt ook nog 'n verschil. Iedere keer als ze naar de supermarkt gaat komt ze weer langs de wijnafdeling, je ontkomt er gewoon niet aan, alcohol.
Echt waar? Dat is niet zo slim.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:14 schreef Haaibaaike het volgende:
Ze hadden Rosé in koelkast zag ik. En zes weken is te kort!
6 weken in een kliniek, 3 weken later langs, precies op tijd voor de terugvalquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze in dit programma geen tijd voor.
Nee idd maar zorgt wel voor meer sensatie in het programma.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is niet zo slim.
Dat is ook zo. Maar het in de supermarkt zien is iets anders dan het ook echt in huis halen natuurlijk. Een alcoholist die de Detox uit komt krijgt te horen dat ze nooit maar dan ook nooit meer mogen drinken omdat je bij alcohol na 1 glas gewoon al weer terug bij af bent. Dan moet je het risico niet willen lopen door het ook nog eens in huis te hebben voor iemand anders. Ik vind persoonlijk ook dat je, als partner van een alcoholist, het er voor over moet hebben om gewoon helemaal niet te drinken in het bijzijn van je partner.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
In het begin is het idd wel het meest verstandig maar om het meteen zo drastisch te doen van "helemaal nooit meer alcohol" tsja dat gaat niet lang goed. (wat ook blijkt)
...en lijntjes coke zijn illegaal, dat maakt ook nog 'n verschil. Iedere keer als ze naar de supermarkt gaat komt ze weer langs de wijnafdeling, je ontkomt er gewoon niet aan, alcohol.
Daarom vroeg ik ook of ie dan maar naar de kroeg moest om te drinken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar het in de supermarkt zien is iets anders dan het ook echt in huis halen natuurlijk. Een alcoholist die de Detox uit komt krijgt te horen dat ze nooit maar dan ook nooit meer mogen drinken omdat je bij alcohol na 1 glas gewoon al weer terug bij af bent. Dan moet je het risico niet willen lopen door het ook nog eens in huis te hebben voor iemand anders. Ik vind persoonlijk ook dat je, als partner van een alcoholist, het er voor over moet hebben om gewoon helemaal niet te drinken in het bijzijn van je partner.
Dat zag ik voor de reclame ja. En zeker niet slim.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
Dat ze rosé in de koelkast hebben. Niet handig met een alcoholiste in huis.
Lijkt me ook een minimale inspanning. Alsof de gezelligheid ook in de fles zit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind persoonlijk ook dat je, als partner van een alcoholist, het er voor over moet hebben om gewoon helemaal niet te drinken in het bijzijn van je partner.
Dat is dan goed dom.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:21 schreef BlueMage het volgende:
Ik kan 't me wel voorstellen dat ze het gewoon overlegd hebben en dat Petra zoiets gezegd heeft van "Ik vind het geen probleem". Ze wist zelfs niet eens dat ze 'm nog had.
Dat geloof je toch niet echtquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:21 schreef BlueMage het volgende:
Ik kan 't me wel voorstellen dat ze het gewoon overlegd hebben en dat Petra zoiets gezegd heeft van "Ik vind het geen probleem". Ze wist zelfs niet eens dat ze 'm nog had.
Ik zou 't ook niet zo heel geweldig vinden.quote:
Die man heeft zelf ook een lichte mate van verslaving. Op het moment dat je zegt 'ik ga niet alleen maar aan de koffie zitten, dat komt na 3 koppen ook mijn neus uit' dan heb je gewoon al een probleem. Er is zat te drinken naast koffie.quote:
Ik zeg toch dat ik 't ook niet zou kunnen maar kennelijk sommige mensen lukt het wel misschien.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat geloof je toch niet echt
Maar ook dat laatste gedeelte dat ze dat niet zo weten, tuurlijk weet zij dat die fles er ligtquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik 't ook niet zou kunnen maar kennelijk sommige mensen lukt het wel misschien.
Ik vond het eigenlijk heel simpel moet ik zeggen, na 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt te hebben. Ik was er klaar mee, ben cold turkey gestopt. Niet proberen, nee gewoon doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef BlueMage het volgende:
Hah stoppen met roken kan ook ontzettend lastig zijn, dat wel.
Eens. Ik rookte 1 pakje per dag en ben bijna 11 jaar geleden cold turkey gestopt. Is me ook vrij makkelijk afgegaan en dat komt omdat ik het 100% wilde dat stoppen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk heel simpel moet ik zeggen, na 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt te hebben. Ik was er klaar mee, ben cold turkey gestopt. Niet proberen, nee gewoon doen.
Nu ruim 3,5 jaar geleden.
M'n moeder is na zo'n ruim 30 jaar leven op twee pakjes/dag ook heel makkelijk gestopt idd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk heel simpel moet ik zeggen, na 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt te hebben. Ik was er klaar mee, ben cold turkey gestopt. Niet proberen, nee gewoon doen.
Je moet het willen en klaar mee zijn ja, net als elke verslavingquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus dat, dat was dus ook mijn ervaring.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:30 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Je moet het willen en klaar mee zijn ja, net als elke verslaving
Mwah ze zei 't wel vrij overtuigend vond ik dan, dat er geen alcohol meer in huis was en ze weet toch ook wel dat ze dat ook even gaan checken, of denk ik nou echt te simpel?quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Maar ook dat laatste gedeelte dat ze dat niet zo weten, tuurlijk weet zij dat die fles er ligt
Misschien ik wel te ingewikkeld, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze dat niet weet maar goed.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:31 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mwah ze zei 't wel vrij overtuigend vond ik dan, dat er geen alcohol meer in huis was en ze weet toch ook wel dat ze dat ook even gaan checken, of denk ik nou echt te simpel?
Tsja voor mij als niet alcoholist is het makkelijk lullen natuurlijk maar ik kan dat rustig ook vergeten en dan in de koelkast kijken van "oh ja dat hebben we ook nog".quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Misschien ik wel te ingewikkeld, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze dat niet weet maar goed.
Maar iedere keer dat ze de koelkast opendoet ziet ze die fles toch liggen? Zeker zo'n doorgewinterde alcoholiste vindt zoiets met de ogen dicht.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:35 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja voor mij als niet alcoholist is het makkelijk lullen natuurlijk maar ik kan dat rustig ook vergeten en dan in de koelkast kijken van "oh ja dat hebben we ook nog".![]()
Die kliniek ligt trouwens vlak bij mij in de buurt, prachtig fietsgebied daar.
Elke keer als ze langs die koelkast loopt voelt ze die fles branden in de koelkast, of zoietsquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar iedere keer dat ze de koelkast opendoet ziet ze die fles toch liggen? Zeker zo'n doorgewinterde alcoholiste vindt zoiets met de ogen dicht.
Tsja blijkbaar heeft deze mevrouw (net als m'n moeder overigens met dat roken, ze heeft nog maanden sigaretten en dergelijke in 'n la in huis gehad die ze gewoon compleet vergeten was) echt de knop totaal omgezet, ik vind het ook knap.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar iedere keer dat ze de koelkast opendoet ziet ze die fles toch liggen? Zeker zo'n doorgewinterde alcoholiste vindt zoiets met de ogen dicht.
Dat is zeker knap, maar je hebt ook mensen die dat niet kunnen en dus kunnen die verleidingen beter verwijderd worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja blijkbaar heeft deze mevrouw (net als m'n moeder overigens met dat roken, ze heeft nog maanden sigaretten en dergelijke in 'n la in huis gehad die ze gewoon compleet vergeten was) echt de knop totaal omgezet, ik vind het ook knap.
Ben ik zeker met je eens maar als zo'n Jimmy Geduld figuur het zo drastisch gaat brengen dan wordt het meestal niks heb ik 't idee.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is zeker knap, maar je hebt ook mensen die dat niet kunnen en dus kunnen die verleidingen beter verwijderd worden.
Ik vind Jimmy erg opgaan in zijn rol. Alsof hij aan het acteren is. Maar hey, als het werkt, werkt het.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens maar als zo'n Jimmy Geduld figuur het zo drastisch gaat brengen dan wordt het meestal niks heb ik 't idee.
Ik mag hopen dat ie beter kon acterenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind Jimmy erg opgaan in zijn rol. Alsof hij aan het acteren is. Maar hey, als het werkt, werkt het.
"Slim" was nou ook niet echt een benaming die bij deze familie opkwam bij mij. Had toch een beetje het idee van dat het wat simpele mensen zijn en die boerenlulligheid van die man hielp nou ook niet echt om je te kunnen identificeren met deze mensen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat zag ik voor de reclame ja. En zeker niet slim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |