quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:21 schreef Bluezz het volgende:
Je kan ook een leuk plaid met franjes sliertjes (hoe heten die dingen toch) over die bruine stoel hangen.
Ik heb de badmatquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:26 schreef minilot het volgende:
Ik hou niet van plaids met franje.Mijn schommelstoel blijft kleedjes- en kussenloos.
Niettemin voor op de bank, om mee te kroelen als mijn lief uithuizig is, nog wel iets uit de Stockholmserie van Ikea geplukt:
[ afbeelding ]
Groot en zwaar en zacht
Ik eet morgen pizza (uit de diepvries, vanavond gekochtquote:Op dinsdag 12 november 2013 19:05 schreef Myraela het volgende:
Pizza staat in de oven.en het stoofvlees voor morgen is ook al klaar.
Wel eens over gedacht om bij Hoenderloo in de buurt even een AC in te duiken en de files een beetje af te wachten? Als je rond 19:00 uur gaat rijden is het rustiger over het algemeenquote:Op dinsdag 12 november 2013 19:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik eet morgen pizza (uit de diepvries, vanavond gekocht) want heb morgenmiddag cursus in Hoenderloo tot 17u en dan 'joepiejajee in de filee' een heel eind terug.
mijn idee. laptop of smartfoon mee en eerst rustig de drukte afwachten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wel eens over gedacht om bij Hoenderloo in de buurt even een AC in te duiken en de files een beetje af te wachten? Als je rond 19:00 uur gaat rijden is het rustiger over het algemeen
AC vind ik vreselijk. Daarbij rijdt er een collega met mij mee en kan ik nu beter even niet uit eten vanwege mn rekeningenquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wel eens over gedacht om bij Hoenderloo in de buurt even een AC in te duiken en de files een beetje af te wachten? Als je rond 19:00 uur gaat rijden is het rustiger over het algemeen
Ja nouja je moet het maar net weten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Thanks Lein. Tuurlijk ken ik Frontpage maar kan niet ruiken dat FP dat maar moet zijn.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:16 schreef Selestha het volgende:
Hallo allen
Ik ben vanavond op veler verzoek een blog begonnen over mijn overzeese avonturenStaat in mijn profiel.
Vanaf nu kom ik hier weer wat vaker posten, ik ben nu eindelijk een beetje gesetteld
Er zijn alternatieven.... De McD bijv. Het ging om het idee vam even de files afwachten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
AC vind ik vreselijk. Daarbij rijdt er een collega met mij mee en kan ik nu beter even niet uit eten vanwege mn rekeningen.
Ik ga je stalken volgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:16 schreef Selestha het volgende:
Hallo allen
Ik ben vanavond op veler verzoek een blog begonnen over mijn overzeese avonturenStaat in mijn profiel.
Vanaf nu kom ik hier weer wat vaker posten, ik ben nu eindelijk een beetje gesetteld
DH kom dr maar in.... Oh wacht....quote:Op woensdag 13 november 2013 00:53 schreef golfer het volgende:
Zo zielig toch, die grootverdieners:
http://nos.nl/artikel/574289-rijkste-nlers-7-miljard-rijker.html
En maar klagen over hoeveel belasting ze moeten betalen.
quote:
Het is Grenen, en ik vind dat lichte Grenen niet echt mooi. Zo past het ook mooi bij de rest van de kamer, denk ik.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Jagär, wat een mooie postst. Ik had de tafel niet gebeitst, denk ik,
Ik moest toevallig gisteren nog aan je denken! Vroeg me precies dat af, of je al een beetje gesettled wasquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:16 schreef Selestha het volgende:
Hallo allen
Hopen dat je geen rokende collega's hebt.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom op kantoor en ruik.....een heerlijke aardgasluchtGeen idee wat er aan de hand is, maar het hele gebied ruikt naar gas
En we zitten naast de benzinepomp
Wat doe je eigenlijk in zo'n situatie, bel je dan het gasbedrijf?quote:Op woensdag 13 november 2013 08:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom op kantoor en ruik.....een heerlijke aardgasluchtGeen idee wat er aan de hand is, maar het hele gebied ruikt naar gas
En we zitten naast de benzinepomp
quote:Op woensdag 13 november 2013 09:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hopen dat je geen rokende collega's hebt.
Iemand heeft de brandweer gebeld.....quote:Op woensdag 13 november 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk in zo'n situatie, bel je dan het gasbedrijf?
* Isabeau heeft geen idee
Ja mijn biologische klok is nu wel aangepast aan het ritme hier (geen jetlag meer) en ik heb eindelijk weer wat rust in mijn hoofd. Het was de eerste week extreem vermoeiend, en daardoor ben ik ook nauwelijks aan iets anders toegekomen dan praten met mijn schoonfamilie en slapen. Nu begin ik eindelijk weer langzaam dingen te kunnen doenquote:Op woensdag 13 november 2013 08:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest toevallig gisteren nog aan je denken! Vroeg me precies dat af, of je al een beetje gesettled was
Nou ja,het was ook meteen de week dat de tijd sowieso een uur terugging naar de wintertijd, dus voelde als 2 uur verschil.En er zijn natuurlijk zoveel nieuwe indrukken dat je je al heel snel overweldigt voeltquote:Op woensdag 13 november 2013 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn, Selestha. Trouwens, een jetlag van een uur tijdsverschil vind ik wel wat gek!
wel fijn dat je daar gesettled bent. Woon je bij je schoonfamilie in huis? Dat zou ik echt niet kunnen!
Tofquote:
Gaat vanzelf, toen Son bij me introk (in ons vorige huis) was het ook een groot Ikea feest, inmiddels zijn er erg veel meubels vervangen (alleen de eettafel, boekenkasten en twee lampjes nog in de kamer, de bank, stoelen, tv meubel etc etc niet meer)..quote:Op woensdag 13 november 2013 10:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Stoel heb ik een paar jaar geleden 2ehands gekocht. Ben er echt blij mee.
Zo langzamerhand probeer ik het huis wat te de-ikea'iseren... T was net een ikea magazine hier. Gaat alleen nog heeeeel lang duren voordat dat proces klaar is.
Zo probeer ik dat hier ook een beetje voor elkaar te krijgen. En alsnog haal ik nog wel eens wat bij die toko. Vanmiddag komt er een nieuwe ouwe tafelquote:Op woensdag 13 november 2013 10:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Stoel heb ik een paar jaar geleden 2ehands gekocht. Ben er echt blij mee.
Zo langzamerhand probeer ik het huis wat te de-ikea'iseren... T was net een ikea magazine hier. Gaat alleen nog heeeeel lang duren voordat dat proces klaar is.
Ja, dat s het idee. Langzaam maar zeker dingen veranderen. Op dit moment zijn de enige niet ikea meubelen die stoel, de tafel en de eettafel. Voor de rest is echt alles ikea. Tis zo makkelijk en goedkoop, en ook redelijke kwaliteit spul!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Gaat vanzelf, toen Son bij me introk (in ons vorige huis) was het ook een groot Ikea feest, inmiddels zijn er erg veel meubels vervangen (alleen de eettafel, boekenkasten en twee lampjes nog in de kamer, de bank, stoelen, tv meubel etc etc niet meer)..
Simpel: je hebt een niet al te groot budget en een lege huiskamer of een kamer vol oude zooi die je ooit gekregen hebt. Je rijdt een keer naar de Ikea en hebt in één keer voor weinig centen een frisse en nieuwe inrichting. En daarna vervang je langzaam maar zeker alles voor duurzamer en nieuwer.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:17 schreef Myraela het volgende:
Ik snap echt niet waarom iedereen met IKEA begint. Er zijn genoeg redelijk goedkope zaken zeker als je dingen uit de aanbiedingen kiest of de oude showmodellen.
Zo heb ik een grote grey wash eettafel voor 75 euro gekocht.Echt veel toffer dan welke dan ook bij de IKEA en nog steeds geen geld eigenlijk.
Ik vind IKEA altijd te herkenbaar IKEA, iedereen met dezelfde dingen. Misschien nog eens versterkt door het feit dat ik er gewerkt heb.
Ja, maar het gaat dus eigenlijk allemaal om de lage prijs. En daar zijn dus veel meer opties voor, naast IKEA.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Simpel: je hebt een niet al te groot budget en een lege huiskamer of een kamer vol oude zooi die je ooit gekregen hebt. Je rijdt een keer naar de Ikea en hebt in één keer voor weinig centen een frisse en nieuwe inrichting. En daarna vervang je langzaam maar zeker alles voor duurzamer en nieuwer.
Als ik een wat klassieker huis had gehad had ik het wellicht anders gedaan, maar in redelijke nieuwe woningen vind ik het prima passen.
Dat ja. Ik had geen huisraad klaarliggen en een beperkt budget toen ik op kamers ging. Dan is Ikea echt nog wel de beste optie. Spul van bouwmarkten is, zeker binnen eenzelfde prijsklasse van gammeler of gewoonweg lelijker. Het is ook een vorm van gemak, je kunt in een keer alle noodzakelijke dingen halen voor een aardige prijs. Weken- of maandenlang de aanbiedingen en kringloopzaken langslopen is ook niet alles. Daar moet je maar net tijd voor hebben en middelen om de dan al vaak in elkaar gezette meubels in je nieuwe huisje te krijgen. Vervangen kan altijd de jaren daarop nog.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Simpel: je hebt een niet al te groot budget en een lege huiskamer of een kamer vol oude zooi die je ooit gekregen hebt. Je rijdt een keer naar de Ikea en hebt in één keer voor weinig centen een frisse en nieuwe inrichting. En daarna vervang je langzaam maar zeker alles voor duurzamer en nieuwer.
Als ik een wat klassieker huis had gehad had ik het wellicht anders gedaan, maar in redelijke nieuwe woningen vind ik het prima passen.
Nee, dat probeerde ik net te zeggen: lage prijs voor goede kwaliteit en veel aanbod zodat je ineens alles passend kunt kopen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus eigenlijk allemaal om de lage prijs. En daar zijn dus veel meer opties voor, naast IKEA.
Wat zijn die opties dan? Voor het merendeel is IKEA toch echt de goedkoopste oplossing, buiten de kringloop winkel. Maar daar moet je maar net tegen iets moois aanlopen. En het nog in je auto krijgen ook.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus eigenlijk allemaal om de lage prijs. En daar zijn dus veel meer opties voor, naast IKEA.
Ik was tot een paar jaar geleden nog nooit bij de IKEA geweest, dus had geen idee wat nou precies IKEA was. Mijn ex had een grote hechte vriendenkring (allemaal via een sportvereniging) en elke keer al sik bij één van zijn vrienden was dacht ik: AL hun huizen lijken op elkaar. Maar toch hadden ze niet dezelfde meubels of zo, maar ze leken gewoon qua stijl helemaal op elkaar. Ik vond dat toch wel wat raar. Tot ik voor het eerst in een IKEA kwam: toen viel het kwartje. Ze hadden allemaal alleen maar IKEA meubels...quote:Op woensdag 13 november 2013 10:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vind IKEA altijd te herkenbaar IKEA, iedereen met dezelfde dingen. Misschien nog eens versterkt door het feit dat ik er gewerkt heb.
IKEA is verbazingwekkend stevig inderdaad. Zelfs na meerdere verhuizingen zit het nog redelijk stevig in elkaar. Ook het gemak van het in elkaar zetten is een wereld van verschil vergeleken met bouwmarkten e.d.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, dat probeerde ik net te zeggen: lage prijs voor goede kwaliteit en veel aanbod zodat je ineens alles passend kunt kopen.
Goedkope zooi van leen bakker of bouwmarkten is vaak echt minder goed. En bij de kringloop kun wellicht je veel kopen, maar ik hoef er geen bankstellen, matrassen e.d. van.
Er zijn meer grote meubelboulevards, maar om één of andere reden gaat iedereen direct naar IKEA. En die zaken hebben altijd wel aanbiedingen, de prijzen liggen normaal hoger, maar als het in de aanbieding is komt de prijs gewoon bij IKEA in de buurt. En met veel meubelzaken bij elkaar, loop je net zoveel door als één IKEA en kun je ook genoeg uitzoeken.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat zijn die opties dan? Voor het merendeel is IKEA toch echt de goedkoopste oplossing, buiten de kringloop winkel. Maar daar moet je maar net tegen iets moois aanlopen. En het nog in je auto krijgen ook.
Als het in de aanbieding is, is wel een beetje een gok als je wat nodig hebtquote:Op woensdag 13 november 2013 10:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn meer grote meubelboulevards, maar om één of andere reden gaat iedereen direct naar IKEA. En die zaken hebben altijd wel aanbiedingen, de prijzen liggen normaal hoger, maar als het in de aanbieding is komt de prijs gewoon bij IKEA in de buurt. En met veel meubelzaken bij elkaar, loop je net zoveel door als één IKEA en kun je ook genoeg uitzoeken.
Ze verpakken het niet in platte dozen nee, daar is alleen IKEA goed in. Maar persoonlijk vind ik een beetje moeite doen als ik een huis inricht geen ramp.
Meubelblvd van Beverwijk is een trieste bende geworden. Kortom IKEA is nu het dichtst bijquote:Op woensdag 13 november 2013 10:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn meer grote meubelboulevards, maar om één of andere reden gaat iedereen direct naar IKEA. En die zaken hebben altijd wel aanbiedingen, de prijzen liggen normaal hoger, maar als het in de aanbieding is komt de prijs gewoon bij IKEA in de buurt. En met veel meubelzaken bij elkaar, loop je net zoveel door als één IKEA en kun je ook genoeg uitzoeken.
Meerdere muebelzaken bij elkaar, ik kan je garanderen dat elke meubelzaak altijd wel op z'n minst één soort bank/tafel/stoelen/kast in de aanbieding heeft. Dan zit er vast wel iets tussen dat je leuk vind.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als het in de aanbieding is, is wel een beetje een gok als je wat nodig hebt.
Qua afstand haalt niets anders het voor mij. IKEA zit op 800 meter van mijn huis. De eerste meubel boer zit 3 km verderop en is een Piet Klerxx De prijzen daar wel eens gezien?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:46 schreef borisz het volgende:
Hier twee boekenkasten van Ikea, maar die staat op het lijstje om vervangen te worden.
[..]
Meubelblvd van Beverwijk is een trieste bende geworden. Kortom IKEA is nu het dichtst bij
Niet mijn ervaring, zelden is wat ik daar mooi vind goedkoop of passend.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Meerdere muebelzaken bij elkaar, ik kan je garanderen dat elke meubelzaak altijd wel op z'n minst één soort bank/tafel/stoelen/kast in de aanbieding heeft. Dan zit er vast wel iets tussen dat je leuk vind.
Hier ookquote:Op woensdag 13 november 2013 10:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Bepaalde ikea dingen heb ik nu al een jaar of 10, zijn van Zwolle naar Maastricht naar Zweden naar Nederland, naar Zweden verhuist en doen het nog steeds zo goed.
Check!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet mijn ervaring, zelden is wat ik daar mooi vind goedkoop of passend.
Nee dus. Meestal niet. Te klassiek of lelijke stof, of nog steeds veel te duur. Inmiddels wel gevonden dus maar daar zijn totaal wel wat jaren overheen gegaan voor we dé bank vonden, of hét tv kastje.. De eettafel is nog van Ikea, want 'gewone' winkels hebben gewoon niets moois wat ook nog past. Alles is veel te groot daar. Boekenkast wil ik nog wel vervangen voor iets custom made.. moet alleen nog een plannetje hebben.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Meerdere muebelzaken bij elkaar, ik kan je garanderen dat elke meubelzaak altijd wel op z'n minst één soort bank/tafel/stoelen/kast in de aanbieding heeft. Dan zit er vast wel iets tussen dat je leuk vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 november 2013 15:39 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://en.rocketnews24.co(...)r-indecisive-diners/Ja? En?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Vind je?quote:
quote:
Ach joh ,het kan veel erger en vetterquote:Op woensdag 13 november 2013 16:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
niet echt eigenlijk.. het is vooral veel..
Hoenderlooquote:Op woensdag 13 november 2013 20:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Cursus in Hoenderloo afgesloten met de IKEA. Collega moest nog wat dingen hebben dus zijn daar eerst wezen eten en daarna ff geshopt. Nu lekker thuis
Het is op de Veluwe, dat zou je redelijk landelijk kunnen noemenquote:Op woensdag 13 november 2013 21:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
HoenderlooDaar woont een ex-collega van mij, is het daar zo mooi landelijk als hij zegt?
Ik zat midden in de bossen met gevaar op overstekende zwijnen. In een hotel wat nogal populair is bij het Nederlands Elftal en de Wielrenploeg. Echt in the middle of nowhere, op toch maar een klein stukje van de snelweg af.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
HoenderlooDaar woont een ex-collega van mij, is het daar zo mooi landelijk als hij zegt?
Als het zaterdag helemaal afgerond en opgeruimd is, zal ik wat posten. Ik heb alleen geen voor-foto's.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar foto's van je home make over Pee. Of wil je dat liever niet?
leuk!quote:Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als het zaterdag helemaal afgerond en opgeruimd is, zal ik wat posten. Ik heb alleen geen voor-foto's.
Dan breek je het eerst maar weer afquote:Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
Als het zaterdag helemaal afgerond en opgeruimd is, zal ik wat posten. Ik heb alleen geen voor-foto's.
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan breek je het eerst maar weer af
We?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef borisz het volgende:
We winnen bij de herindelingsverkiezingen.![]()
PVDA haalt opgelucht adem. VVD krijgt flinke klappen.
quote:Op donderdag 14 november 2013 00:03 schreef golfer het volgende:
[..]
We?
PvdA, CDA en Nieuw Elan.
Hoor jij daar ook al bij?
Dat vind ik zulke vage verkiezingenquote:Op donderdag 14 november 2013 00:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik moet nog voor de freakin waterschap stemmen.. vind dat zo'n onzin.. maar goed, ik hou van water dus ga het toch maar doen
Ehhhquote:Op donderdag 14 november 2013 00:09 schreef golfer het volgende:
Wat zou FFT vandaag gestemd hebben in Alphen?
Recidence victoria i presume?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik zat midden in de bossen met gevaar op overstekende zwijnen. In een hotel wat nogal populair is bij het Nederlands Elftal en de Wielrenploeg. Echt in the middle of nowhere, op toch maar een klein stukje van de snelweg af.
quote:Op donderdag 14 november 2013 09:32 schreef borisz het volgende:
*woooooot* We zijn uit de recessie. We hebben een economische groei van 0,1%
quote:
Het feestje is weer overquote:46 duizend banen minder dan in tweede kwartaal
Ten opzichte van een jaar eerder:
- krimpt de economie met 0,6 procent
- zijn de investeringen 3,0 procent lager
- is de uitvoer 2,1 procent hoger
- is de consumptie door huishoudens 2,3 procent lager en
- zijn er 160 duizend banen minder
Nou, dan kan dan Klaas Knot dus nog even op z'n post blijven zittenquote:Op donderdag 14 november 2013 09:32 schreef borisz het volgende:
*woooooot* We zijn uit de recessie. We hebben een economische groei van 0,1%Over de onderlinge cijfers zullen we het maar niet hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Das kloteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat is altijd vervelend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je weer opnieuw beginnen vertrouwen op te bouwen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Psychologen hebben bijna allemaal zo'n psychologen aardigheid, zal vast wel goedkomen. Zeker als je met die ander pas net begonnen wasquote:Op donderdag 14 november 2013 11:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Voordeel was dat vandaag pas de 2e keer was, dus ik heb er ook voor gekozen meteen over te stappen omdat we nu nog maar net begonnen zijn.. Maar ik hoop maar dat de mevrouw die ik nu krijg ook aardig is.. dat is dus afwachten..
Ja is ook zo.. maar het kan altijd dat je net iemand treft die net de verkeerde vragen stelt of je gewoon niet begrijpt.. hoop dus dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Psychologen hebben bijna allemaal zo'n psychologen aardigheid, zal vast wel goedkomen. Zeker als je met die ander pas net begonnen was
Hoezo de verkeerde vragen stelt? En als je merkt dat iemand iets niet begrijpt, kun je dat gewoon zeggen en het uitleggen. Je speelt zelf ook een grote rol in zulke gesprekken.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja is ook zo.. maar het kan altijd dat je net iemand treft die net de verkeerde vragen stelt of je gewoon niet begrijpt.. hoop dus dat dat niet zo is.
Dat roepen wij ook elke keer en dan driekwart jaar later zijn we er toch weer ingetrapt.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:48 schreef AnneX het volgende:
Affijn, als laatste klant bij de gele M gegeten om 23 uur en mn.X gaat nu pas brunchenna de vette smakeloze hap vannacht.
..." nooit meer doen.."
Herkenbaarquote:
Ja maar dat bedoel ik dus niet helemaal.. laat maar..quote:Op donderdag 14 november 2013 14:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo de verkeerde vragen stelt? En als je merkt dat iemand iets niet begrijpt, kun je dat gewoon zeggen en het uitleggen. Je speelt zelf ook een grote rol in zulke gesprekken.
Eet smakelijkquote:
Mét uiquote:
Met ui, zonder sociale activiteiten.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mét uien verder géen sociale activiteiten ?
Kijk, zķ gaan ze de kast in http://www.telegraaf.nl/t(...)_hoeslaken_op__.html
Ik had een minder slimme manier.
Ik leef in de bizarre omstandigheid dat ik nog nooit een kat heb gehad die op haring viel.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Eet smakelijkKrijgt Dirkje ook?
Haha doet me aan Sam denken. Die kwijlt het meest als er een appeltje in het spel isquote:Op donderdag 14 november 2013 16:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik leef in de bizarre omstandigheid dat ik nog nooit een kat heb gehad die op haring viel.
De jam kijkt hij nog van mijn brood, maar haring...
Goddelijk! Graten vind ik ook naar, maar lust wint het van gruwel, in het geval van haring.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:36 schreef minilot het volgende:
Wanneer heb je je eerste afspraak met de nieuwe, Sun?
En Duuude - haring! Ik vind de smaak heel lekker maar de graatjes zo griezelig..![]()
O, en ik moet eigenlijk dozen uitpakken maar ben stiekem kerstrecepten aan het uitproberen![]()
Veertien.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Goddelijk! Graten vind ik ook naar, maar lust wint het van gruwel, in het geval van haring.
Hoeveel dozen moet je nog?
Ohjee, dat is inderdaad niet leuk. Is het een dure rekening?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:19 schreef Myraela het volgende:
Een rekening krijgen als je niet weet wat je hebt gekocht is nooit tof.
Nee, het is een digitaal schoolproduct. Maar ik heb niets aangevraagd, school zou dat toch niet zomaar voor mij mogen doen?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:21 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ohjee, dat is inderdaad niet leuk. Is het een dure rekening?
....quote:Op donderdag 14 november 2013 17:51 schreef Myraela het volgende:
Daar bestaat je halve boekenlijst uit tegenwoordig blijkbaar. Je betaald er nog veel geld voor ook en uiteindelijk kun je inloggen op een slecht programma op de computer, is het maar een jaar geldig (niet in de vakanties) en vervangt het docenten helemaal want die vinden het niet meer nodig om nog les te geven.
Mijn neefje Brandon had ook al zo'n stupide verhaal wat ik amper kon geloven. Hij moest klassikaal taken doen en de docent was eigenlijk alleen aanwezig en gaf geen les. En de hele klas zat achterstevoren, zat te kletsen, te appen of spelletjes te spelen. Hij zei dat hij die taken niet kon maken in zo'n chaos. Ik vroeg of de docent er dan niets aan deed? Nee, die zat zelf op facebook....quote:
Jawel. Behalve dat het mbo op het niveau al triest is natuurlijk, zitten daar juist mensen die aandacht en ondersteuning nodig hebben tijdens het leren. Dat krijg je niet.quote:
Ach, er zijn uitzonderingen. De vak gerelateerde vakken bijvoorbeeld, want daar is nog niet zo'n algemeen programma voor. Die docent kan wel goed les geven. Al lijkt het me als docent helemaal niet leuk op het mbo hoor, er zitten echt helse leerlingen tussen en je bent ook geen docent geworden om hele dagen niets te doen.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar het is heeeeel logisch dat MBO docenten een schaal hoger zitten dan leerkrachten uit het basisonderwijs![]()
![]()
Al ga ik er van uit, en weet ik, dat er ook goede MBO docenten en opleidingen zijn gelukkig...
Nee het lijkt me verschrikkelijk.. Behalve als echt vakdocent waar de studenten echt voor gekozen hebben, volgens mij kan dat wel leuk zijn als je dat een beetje goed aan pakt.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, er zijn uitzonderingen. De vak gerelateerde vakken bijvoorbeeld, want daar is nog niet zo'n algemeen programma voor. Die docent kan wel goed les geven. Al lijkt het me als docent helemaal niet leuk op het mbo hoor, er zitten echt helse leerlingen tussen en je bent ook geen docent geworden om hele dagen niets te doen.
Gaat nog leuker worden op het hbo (en waarschijnlijk ook mbo). Blended learning is de mode, minder contacturen en bijna alles digitaal. Zet het nu ff erg zwart/wit neer...quote:Op donderdag 14 november 2013 17:59 schreef minilot het volgende:
Mijn lief is kort geleden (na twee jaar) met deeltijd-HBO gestopt wegens zelfde gemiep en vrijwel geen les.
Nou, ik weet niet.....quote:Op donderdag 14 november 2013 18:58 schreef minilot het volgende:
Ha, tof! Appelstroop:![]()
Is het lastig, zelf maken?
Aha! Nou, succes ermee alvastquote:Op donderdag 14 november 2013 19:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet.....
Het leuke is dat je het kan maken van afval, schillen en klokhuizen.
Je moet het wel lang laten koken en opletten dat het niet aanbrandt. Je kan er wel water bijdoen, maar als het teveel is, moet je dat later weer laten verdampen om stroop te krijgen.
Ik heb het recept gevonden op de site van de Volkskrant. Als het lukt, kan jij het ook.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef Bluezz het volgende:
Appelstroop![]()
![]()
Ik hoop dat het lukt Krak!
Ik heb ook appelchutney gemaakt.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:10 schreef minilot het volgende:
Leuk, leuk, leuk! Zodra mijn foodblog opgestart is ook maar eens een strooppoging doen.
Jij start een foodblog? Tof! Goed ideequote:Op donderdag 14 november 2013 19:10 schreef minilot het volgende:
Leuk, leuk, leuk! Zodra mijn foodblog opgestart is ook maar eens een strooppoging doen.
Ik ook! Het leukste is dat ik dat al lang wilde proberen. Ook al zou het mislukken, ik heb het gedaan!quote:Op donderdag 14 november 2013 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Leuk Krakke, ik hoop dat het lukt!
Wat voor koekjes?quote:Op donderdag 14 november 2013 19:25 schreef minilot het volgende:
Teveel kersttestkoekjes op. Nu geen zin meer in avondeten.
Deze!quote:
Hoopjes oude kaas bakken?quote:Op donderdag 14 november 2013 19:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze!
Ben nu wel echt bijna klaar met dingen voor kerst uitproberen. Zoek alleen nog iets knapperigs voor bij piepkleine soep-amuse. Twijfel tussen homemade pittige cracker of zelfgemaakte kroepoek. Alle andere dingen, daar ben ik uit en heb ik afdoende geoefend![]()
Nee, dat smaakt niet bij de bouillon die ik serveer:quote:
Hmm, echt niet!!!quote:Op donderdag 14 november 2013 19:48 schreef minilot het volgende:
Ah, gered! Mijn lief werkt over en eet op zijn werk iets. Kan ik volstaan met een appel en een paar gebakken tomaten. Is wel even voldoende.
Ozo, dat moet kunnen.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:56 schreef minilot het volgende:
Had vandaag al avocado, noten en volkoren matzes, en reken maar dat er ruim voldoende koolhydraten in die koekies zaten
Welkom op Fok!quote:Op donderdag 14 november 2013 22:02 schreef Molleman het volgende:
Sommige mensen zijn voor geen enkele redenatie vatbaar.
Ja ik weet het.quote:
Jeuk is erg!quote:Op donderdag 14 november 2013 23:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Armen, bovenbenen tot knie, zij (beide kanten), onderrug en schouders.
Maar eens naar de apotheek vragen om zalf ofzo want heb overal bultjes/vlekken die eerst groter worden, weggaan, ergens anders komen en weer terugkomen. Huisarts zei dat t niet aan mn vit.tekort kan liggen. Allergisch?
Och.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Ach en mn zussie toch! Is een uurtje met haar dochter en schdochter (spontaan idee) naar een soort ladiesnight in het tuincentrum om de hoek van het hospice geweest. In rolstoel met dikke jas +zuurstof.
Die foto's zijn echt zooo bijzonderZe heeft genoten, het leek een soort kerstmarktje.
Fijn !quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Ach en mn zussie toch! Is een uurtje met haar dochter en schdochter (spontaan idee) naar een soort ladiesnight in het tuincentrum om de hoek van het hospice geweest. In rolstoel met dikke jas +zuurstof.
Die foto's zijn echt zooo bijzonderZe heeft genoten, het leek een soort kerstmarktje.
Hm klinkt niet zo fijn. Morgen wordt weer een rotdag, net 1 uur geslapen en lig alweer 2 uur wakker met jeuk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:41 schreef Bluezz het volgende:
Het klinkt naar een 'uitbraak' van 't een of 't ander.
Toen ik die ban zag was ik daar al bang voor, dat hij weg zou blijven. Misschien dat diegene die besloot hem een maand te bannen daar blij mee is (weet niet wie geband heeft hoor), maar wij een CUL absoluut nietquote:Op donderdag 14 november 2013 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Over Piet; ik snap wel dat ie nog niet terug is. Zou ook niet staan springen als ik een maand (!) zou worden geband.
Prachtigquote:Op vrijdag 15 november 2013 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat hij gedaan heeft maar vind een ban van een maand dus echt veel te veel. Zeker voor een persoon die zoveel nuttige dingen bijdraagt aan dit forum. Bij iemand die alleen maar zit te trollen in KLB en ONZ kan ik het mij nog wel voorstellen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik die ban zag was ik daar al bang voor, dat hij weg zou blijven. Misschien dat diegene die besloot hem een maand te bannen daar blij mee is (weet niet wie geband heeft hoor), maar wij een CUL absoluut niet
Weet je wel wat hij gedaan heeft?quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik die ban zag was ik daar al bang voor, dat hij weg zou blijven. Misschien dat diegene die besloot hem een maand te bannen daar blij mee is (weet niet wie geband heeft hoor), maar wij een CUL absoluut niet
Och, dat klinkt lief zeg!quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:42 schreef Bluezz het volgende:
Ja, gaaf hč?quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:28 schreef MaximusTG het volgende:
Dit is echt hilarisch:
https://medium.com/thoughts-on-creativity/6f4cb1886d41
Nog niet gezien, maar de andere programma's van Brian Cox zijn zeer vermakelijk, dus deze komt nog op de 'te kijken' stapelquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:29 schreef minilot het volgende:
Iemand gisteren op BBC2 trouwens wetenschapper Brian Cox (![]()
) gezien, die de 'science' achter Dr. Who (
) in een tof college verpakte?
Ik zat op de bank te spinnen als een blije poes!
Een maand is ook wel echt verdomd lang.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, Ikea-keuken! Nieuwe deurtjes gaan er zeker ooit een keer komen. Maar ik vind die tegels (en die kraan!) ook echt afschuwelijk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Het is idd een beetje truttig, maar verder ziet het er prima uitIs het een Ikea keuken? Want dan is het vrij eenvoudig en relatief goedkoop, op den duur, de frontjes te vervangen
Kraan is best afschuwelijk jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, Ikea-keuken! Nieuwe deurtjes gaan er zeker ooit een keer komen. Maar ik vind die tegels (en die kraan!) ook echt afschuwelijk.
Maar goed, het kookt prima dus zo heel erg boeit het me allemaal niet.
O, dat laatste is nog best een idee. Extra plintje ertegen en klaar. Dank voor de tip!quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Kraan is best afschuwelijk jaMaar ook dat is snel vervangen.. Tegels zijn wat lastiger. Al denk ik dat het al heel anders oogt als er andere deurtjes op de kastjes zitten
Je zou er een zeiltje overheen kunnen leggen, is het meteen wat 'zachter' en toch nog makkelijk te dweilen.
doet me denken aan zo'n ouderwets pompsysteem.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:03 schreef minilot het volgende:
Dat iemand ook ooit echt dacht: daar gaan we nou eens even honderddertig euro aan uitgeven..
[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30225606/
...
Daar ging het mis !quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:03 schreef minilot het volgende:
Dat iemand ook ooit echt dacht: daar gaan we nou eens even honderddertig euro aan uitgeven..
[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30225606/
...
Hč, ook al? Wij kochten dit huis van een stelletje dat er krap drie maanden heeft gewoond vooraleer ze besloten te gaan scheiden. Mijn collega had ongeveer hetzelfde, eerder dit jaar..quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daar ging het mis !![]()
Gister een mailtje van nieuwe buren ( sinds een half jaar) dat zij uit elkaar gaan en
huis te koop ! Sneu.
Al zo'n vijftien jaar samen met de mijne. Om en nabij. Geloof ik.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:30 schreef Myraela het volgende:
Mijn stiefbroer woont ook weer thuis nadat zijn relatie over ging. Ik denk dat alle relaties verdoemd zijn om te mislukken.
Vroeger waren mensen meer afhankelijk van elkaar. Man werkte, vrouw thuis. Tegenwoordig zijn beiden zelfstandig en onafhankelijk. Op het moment dat er een kink in de kabel komt gaan mensen gemakkelijker hun eigen weg. Vaak zonder enige moeite te doen om het te lijmen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Hč, ook al? Wij kochten dit huis van een stelletje dat er krap drie maanden heeft gewoond vooraleer ze besloten te gaan scheiden. Mijn collega had ongeveer hetzelfde, eerder dit jaar..
Wat is er toch loos?
Nope maakt niks uitquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Die van mij niet hoormaar we zijn dan ook niet getrouwd, scheelt misschien
![]()
quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:29 schreef Myraela het volgende:
Voor het eerst om mijn id bewijs gevraagd bij de slijterij.Niet bij natuurlijk. Achterlijk gedoe.
Ik vind het eerder een belediging dat er echt nog twijfel over bestaat of ik wel 18 ben of niet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik vind het altijd wel een compliment
quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:33 schreef Bluezz het volgende:
En dan hebben we het over welke sport Boor?
Ik had het vorig jaar nog. Toen was ik dertig.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik vind het altijd wel een compliment
Hangt misschien een beetje van je leeftijd afquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het eerder een belediging dat er echt nog twijfel over bestaat of ik wel 18 ben of niet.
Maar 25 is ook gewoon een mooie leeftijd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hangt misschien een beetje van je leeftijd afIk werd als 32jarige in GB gevraagd om mijn ID waar ze om moeten vragen als ze denken dat je onder de 25 bent. Heb de kassamevrouw uitgebreid bedankt voor het compliment
![]()
Het is niet zo moeilijk. Net honkbal maar dan iets andersquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:37 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dacht ik al
Wel leuk trouwens, ik snap de regels redelijk
quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:38 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga inkopen doen voor indisch stoofvlees, want : sudderen rest vd middag en een speculaascake van de molen bakken om morgen mee te nemen tijdens de verhuizen
Zoiets had ik ook gelezen, niet van bovenaf water geven maar van onderaf. Dus dat ga ik proberen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Mij lukt dat erg goed sinds ik potjes gebruik met een waterreservoir onder op en een soort lont wat je van onder in de plant steekt
Aldi!quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook gelezen, niet van bovenaf water geven maar van onderaf. Dus dat ga ik proberen.
Hopelijk werkt het, want ik ben zo onwijs gek op verse basilicum, maar telkens nieuwe plantjes kopen is zo duur.
Ik heb er 3quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:55 schreef AnneX het volgende:
Iets simpeler... De pot basilicum staat op een dubbelgevouwen keukenpapiertje
op een oud bord in de vensterbank.
Krijgt iedere dag een scheut water en doet het daar prima op.![]()
# kniertje vond de pot van Sun té prijzig.
Laatste keer dat ik mijn ID moest laten zien was op mijn 24e, voor een pakje sigaretten. Daarnaast had ik ook nog een behoorlijke baard staan. Als je dan als kassamedewerker twijfelt dan ben je erg domquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:56 schreef MaximusTG het volgende:
In Nederland is de regel dat ze om je ID vragen als ze denken dat je onder de 21 zou kunnen zijn.
Dat is zo'n grijs gebied, je kan iemand heel moeilijk op leeftijd schatten.
En omdat de boetes zo hoog zijn voor de winkels..
Wat mij betreft gewoon iedereen altijd ID laten zien, en boetes voor de koper.
Linkje? Wil ook wel van die potjesquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb er 3Ik vind ze tof en je hoeft niet iedere dag water te geven, dat vergeet ik namelijk
Ah, Mepal! Ken ik wel ja. Dankquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Ze zijn van Mepal, en ze zijn er in 3 maten geloof ik. Ik heb medium dacht ik.
[ afbeelding ]
Normaal krijg ik hele lage cheesecake, deze is wel een mooie taarthoogte.quote:
Nee, is een koude.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Vast wel. Althans, is het een gebakken cake? Want die blijven lang lekker is mijn ervaring..
Volgens mij had de Appie ze een keer.. en de Bijenkorf. Maar ook online te krijgenquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, te snel verzonden: Arty kon onverwacht geen vrij nemen. Zodoende. We in de kerstvakantie, maar dan is het onbetaalbaar.
Dus.
Leuk die pitjes, sun! Daar ga ik ook eens naar op zoek. In de zomer heb ik buiten een zinken bak vol kruiden, maar ik moet zo langzamerhand weer naar binnen met ze.
Koop je die potten bij Tuinland ed?
Leuke sitequote:Op vrijdag 15 november 2013 13:34 schreef minilot het volgende:
Inmiddels op kantoor.
Aan het inlezen op: http://www.makkelijkemoestuin.nl/
Ik trek de winter heel erg slecht. Ben echt een beetje dood in die maanden. En dan herrijs ik in mei weer uit de as.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh jammer Dude.. kan me voorstellen dat je je er op verheugd had.
Ik ga nog steeds voor een mooie witte winter met een overvloed aan koude zonnige dagen.
Ja!quote:
quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:15 schreef sararaats het volgende:
doet me denken aan zo'n ouderwets pompsysteem.
Nu maar kijken of er een andere periode in het jaar is dat het betaalbaar is. Heel januari was het nog stervensduur.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:58 schreef golfer het volgende:
Wat vervelend dat Curaįao niet doorgaat, Dude.
In de VS is de regel 'iedereen die jonger lijkt dan 30'. Dan zit tenminste niemand te morren als ze eens hun ID moeten laten zien.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:56 schreef MaximusTG het volgende:
In Nederland is de regel dat ze om je ID vragen als ze denken dat je onder de 21 zou kunnen zijn.
Dat is zo'n grijs gebied, je kan iemand heel moeilijk op leeftijd schatten.
En omdat de boetes zo hoog zijn voor de winkels..
Wat mij betreft gewoon iedereen altijd ID laten zien, en boetes voor de koper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |