Typisch..quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt dus eigenlijk vooral de mannen waarschuwen dat ze maar beter geen kinderen kunnen krijgen en niet moeten trouwen? Helder.
Nou ja, tegenwoordig is "tot de dood ons scheidt" niet meer heilig. Het is dus ook niet irreëel om rekening te houden met een scenario waarin je niet tot in lengte van dagen bij elkaar bent. Daarbij komt dat 'de man' doorgaans meer verdient dan 'de vrouw'.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De mensen die per se niet willen trouwen omdat ze bang zijn dat hun partner er bij een eventuele scheiding met vanalles vandoor gaat. Als je zo moet argumenteren, en als ik zou horen dat mijn partner deze redenering voor het niet trouwen zou hebben, dan zou ik geen zin meer hebben in de relatie. Natuurlijk hoef je niet te trouwen: ik begrijp prima dat mensen de meerwaarde er niet van zien, maar het gebrek aan vertrouwen door de uiting van angst over allerlei doemscenario's op een moment dat je zou moeten zeggen "ik vertrouw jou" maken me wat onpasselijk. Er is niets mis met realistisch blijven en erkennen dat niet elke relatie voor eeuwig standhoudt, maar in een relatie blijven met een uitgesproken "ik vertrouw je niet als het inderdaad mis blijkt te gaan" is in mijn ogen energieslurpend en zelfs oneerlijk.
Deze post slaat best wel nergens op, althans niet als reactie op de mijne.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, ik leef liever jaren gelukkig in vol vertrouwen met iemand samen dan me druk te maken om of hij/zij er wel of niet met mijn favoriete cd vandoor gaat na een eventuele scheiding. Het idee alleen al dat ik mijn man niet zou vertrouwen 'mocht het fout gaan' vind ik misselijkmakend. Voor ons was het trouwen in gemeenschap van goederen evengoed een 'contract', namelijk een weloverwogen besluit 'normaal te doen', mocht het er ooit van komen dat onze wegen om welke reden dan ook scheiden.
Ja, en wat heeft wat ik zei te maken met je partner vertrouwen 'mocht het misgaan' of er met je favoriete vandoor gaan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Beter lezen. Jij beschuldigt mij ervan dat ik er niet over na gedacht heb. Dat is dus niet waar.
Voor de meeste mensen gaat het niet om boedelverdeling, maar om de geldstroom van de een naar de anderquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
Als je dat niet snapt, dan kan ik er verder ook niet zoveel meer aan doen.
Jij zou dan ook niet bij je ex-man aankloppen voor geld als je na jullie scheiding (uiteindelijk) een WWB-uitkering aan moet vragenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
Dat de CD slechts een voorbeeldje was en ik niet elk mogelijk gevolg op ging sommen kwam blijkbaar niet aan.
Nee, zeker niet, omdat ik gewoon zal blijven werken tijdens onze relatie en eventuele werkeloosheid dan echt mijn eigen pakkie 'an is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jij zou dan ook niet bij je ex-man aankloppen voor geld als je na jullie scheiding (uiteindelijk) een WWB-uitkering aan moet vragen
Maar als je tijdens je kinderloze huwelijk 'gewoon' hebt gewerkt, zou jij dus niet bij hem aankloppen als je in de bijstand zit?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, omdat ik gewoon zal blijven werken tijdens onze relatie en eventuele werkeloosheid dan echt mijn eigen pakkie 'an is.
Echter, als je sámen besluit dat één van beide (vaak de vrouw) (tijdelijk) stopt met werken om de kinderen op te voeden en daarmee bewust een gat in de CV creëert dat eventueel werkzoeken, wat noodzakelijk is bij een eventuele scheiding, bemoeilijken kan, vind ik het tot op zekere hoogte* geoorloofd om van de niet werkende partij een eventuele hulpvraag te honoreren, aangezien er in de gezamenlijke leefperiode waarbij de reden (opvoeden van de kinderen) in beider belang was gezamenlijk tot dit mogelijke risico is besloten.
*net als bij eventuele uitkeringen en dergelijken moet dan ook wel gelden dat je niet te kieskeurig bent in het zoeken naar werk, en wel actief je best doet om zo snel mogelijk aan te bak te komen, eventueel om van een minder uitdagende baan door te zoeken naar iets geschikters.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, omdat ik gewoon zal blijven werken tijdens onze relatie en eventuele werkeloosheid dan echt mijn eigen pakkie 'an is.
Je bent iig wel consequentquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Nee. Gewoon nee. Ik zou niet bij mijn (dan ex-) partner aankloppen voor wat dan ook na een eventuele scheiding. Gewoon niet. Nooit niet.
Ik ben het, als meer verdienende, niet met je eens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:43 schreef TryX het volgende:
[..]
Typisch..:')!!
Kinderen krijgen? Prima! Ondanks al die regelingen in NL zijn zo ontzettend krom dat je als vrouw door de man na een breuk in de watten gelegd moet worden.
Trouwen en dan al je vermogen moeten delen? Alleen als het gelijkwaardig aan elkaar is, is het leuk en aardig want dan ben je volgens de wet gelijkwaardig en heeft geen van beide grote voordelen na een scheiding.
Als je bijvoorbeeld een relatie ingaat waarin jij ruim 1200 euro netto meer verdiend en ruim 100K tot je beschikking hebt. En je partner heeft niets, geen ene euro en zoals gezegd 1200 minder salaris.
Persoonlijk vind ik het dan niet meer dan normaal dat alles tijdens het huwelijk gedeeld wordt, maar bij een scheiding hoeft het niet gedeeld te worden en zeker geen alimentatie. (partner)
Dat snap ik. Dat zou volgens mij dan gaan over 'krampachtig ieder voor zich'. Maar wat is dan volgens jou 'krampachtig ons'? Zoals jij hier al zegt is 'ons' toch juist lekker ontspannen en gemakkelijk?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, ik leef liever jaren gelukkig in vol vertrouwen met iemand samen dan me druk te maken om of hij/zij er wel of niet met mijn favoriete cd vandoor gaat na een eventuele scheiding. Het idee alleen al dat ik mijn man niet zou vertrouwen 'mocht het fout gaan' vind ik misselijkmakend. Voor ons was het trouwen in gemeenschap van goederen evengoed een 'contract', namelijk een weloverwogen besluit 'normaal te doen', mocht het er ooit van komen dat onze wegen om welke reden dan ook scheiden.
Dat doet je ex niet maar de soos...quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jij zou dan ook niet bij je ex-man aankloppen voor geld als je na jullie scheiding (uiteindelijk) een WWB-uitkering aan moet vragen
Dat doet er onder de streep natuurlijk niet toequote:Op dinsdag 12 november 2013 16:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat doet je ex niet maar de soos...
Ja wel want die soos doet op jou gewoon een loonvordering; kan je ex niets aan doen dan keihard zoeken naar een betaalde baan.. Maar ja.. 700.000 werkelozen en 92.000 vacatures. Beetje een staatsloterij aan het worden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat doet er onder de streep natuurlijk niet toe
Dan kost het hem onder de streep toch net zoveel wanneer iemand voor haar aanklopt als wanneer zij zelf aanklopt?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja wel want die soos doet op jou gewoon een loonvordering; kan je ex niets aan doen dan keihard zoeken naar een betaalde baan.. Maar ja.. 700.000 werkelozen en 92.000 vacatures. Beetje een staatsloterij aan het worden.
Waarom is mijn reactie nou 'Typischquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:43 schreef TryX het volgende:
[..]
Typisch..:')!!
Kinderen krijgen? Prima! Ondanks al die regelingen in NL zijn zo ontzettend krom dat je als vrouw door de man na een breuk in de watten gelegd moet worden.
Trouwen en dan al je vermogen moeten delen? Alleen als het gelijkwaardig aan elkaar is, is het leuk en aardig want dan ben je volgens de wet gelijkwaardig en heeft geen van beide grote voordelen na een scheiding.
Als je bijvoorbeeld een relatie ingaat waarin jij ruim 1200 euro netto meer verdiend en ruim 100K tot je beschikking hebt. En je partner heeft niets, geen ene euro en zoals gezegd 1200 minder salaris.
Persoonlijk vind ik het dan niet meer dan normaal dat alles tijdens het huwelijk gedeeld wordt, maar bij een scheiding hoeft het niet gedeeld te worden en zeker geen alimentatie. (partner)
Zij kan genoegen nemen met minder, de soos doet dat niet. Wanneer KA en PA in hun ogen te laag zijn berekend dan met je dus gewoon terug naar de rechter of akkoord gaan met de eis van de soos.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan kost het hem onder de streep toch net zoveel wanneer iemand voor haar aanklopt als wanneer zij zelf aanklopt?
Maar daar doe je geen bal aan, gvg of hv. Kinderalimentie blijft als er 1 meer zorgplicht heeft als de ander. Partneralimentatie kan je wel vanaf zien(kan bij gvg ook), maar daar heeft de overheid geen boodschap aan als 1 van de 2 bv de bijstand in gaat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen gaat het niet om boedelverdeling, maar om de geldstroom van de een naar de ander
Ik denk dat je mijn bedoeling/richting totaal mist hierin.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben het, als meer verdienende, niet met je eens.
Om te beginnen gaat het in mijn ogen niet zo zeer om hoeveel je verdiend maar over hoeveel tijd en energie je in een relatie steekt. Als je beiden evenveel werkt dan draag je in mijn ogen ook evenveel bij in financiën, ongeacht je uurloon want dat kan je zelf niet zo heel erg veel meer beïnvloeden. Als er één minder uren werkt dan is dat doorgaans ook degene die het meeste bijdraagt in de onbetaalde zaken als huishouden en zorg voor evt. kinderen waardoor degene met meer uren ook meer ontlast worden. Als fulltime werkende alleenstaande ouder heb ik weleens verzucht dat ik een huisman wil.Scheelt echt heel veel stress.
Dan is er nog het punt kinderen. Bijna altijd is het de minst verdienende die ook het meeste investeert in die kinderen. Toch trekken mannen die aan huwelijkse voorwaarden doen om niet te hoeven delen na een scheiding, die investeringen van hun vrouw in de kinderen niet gelijk aan financiële bijdragen. Zij sluiten hun ex buiten van alles dat hij financieel heeft opgebouwd maar claimen dezelfde rechten op de kinderen als hun ex.
Dat is imho meten met twee maten. Zij heeft niet geïnvesteerd in materie maar in de kinderen. Dan is uitsluiting van materie ook alleenrecht op de kinderen.
Dat is een misverstand; ook bij co-ouderschap kan KA om de hoek komen kijken. Gelukkig maar want je moet er toch niet aan denken dat iemand de kinderen alleen veel in huis heeft om maar geen KA te hoeven betalen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:36 schreef erodome het volgende:
Al met al lijkt het me vooral verstandig om iemand te trouwen die hetzelfde denkt als jij, in jouw geval bv een vrouw die om en nabij hetzelfde verdient, dan heb je dat hele gekloot niet. Als er dan kinderen zijn, ga dan voor een co-ouderschap, kost het je geen geld en is ook nog eens goed voor de kinderen.
Hoe stel je je dit in de praktijk voor. Stel zij blijven 10 jaar getrouwd en gaan dan uit elkaar. Is die ton spaargeld van hem al die tijd onaangeroerd gebleven? Of heeft hij zijn spaargeld gedurende hun huwelijk alleen aan hemzelf uitgegeven (dus geen spullen voor het huis, niks voor gezamenlijke rekeningen of gezamenlijke vakanties?)?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:14 schreef TryX het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn bedoeling/richting totaal mist hierin.
Laat ik een situatie als volgt schetsen.
Man verdient 1200 euro netto meer per maand en heeft 100K op de bank, daarnaast diverse persoonlijke bezittingen.
Vrouw verdient minder en heeft geen enkele spaargeld en slechts enkele bezittingen.
Dan vind ik het niet meer dan normaal dat alles wat voordat de relatie is aangegaan ook gescheiden blijft, evenals je niet verantwoordelijk hoeft te zijn voor je ex na je huwelijk.
Alles wat is opgebouwd tijdens het huwelijk, bijvoorbeeld alle spullen voor het huis etc mag wat mij betreft op enkele bezittingen na, de vrouw allemaal hebben en meenemen. Ook zal er alimentatie voor eventuele kinderen overgemaakt worden. Echter al het spaargeld delen..? Nee.. evenals je ex onderhouden na de relatie? Nee..
Dan moet dat naar gebruik aangevuld worden, uiteraard, inclusief de gemiste rente!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe stel je je dit in de praktijk voor. Stel zij blijven 10 jaar getrouwd en gaan dan uit elkaar. Is die ton spaargeld van hem al die tijd onaangeroerd gebleven? Of heeft hij zijn spaargeld gedurende hun huwelijk alleen aan hemzelf uitgegeven (dus geen spullen voor het huis, niks voor gezamenlijke rekeningen of gezamenlijke vakanties?)?
Als het onaangeraakt is gebleven wel. Als het in iets groots geïnvesteerd is, dit naar ratio weer terug laten stromen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe stel je je dit in de praktijk voor. Stel zij blijven 10 jaar getrouwd en gaan dan uit elkaar. Is die ton spaargeld van hem al die tijd onaangeroerd gebleven? Of heeft hij zijn spaargeld gedurende hun huwelijk alleen aan hemzelf uitgegeven (dus geen spullen voor het huis, niks voor gezamenlijke rekeningen of gezamenlijke vakanties?)?
Wat bedoel je met 'naar rato terug laten stromen'? De ander krijgt een schuld?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef TryX het volgende:
[..]
Als het onaangeraakt is gebleven wel. Als het in iets groots geïnvesteerd is, dit naar ratio weer terug laten stromen.
Alles wat gespaard is tijdens het huwelijk gewoon eerlijk (of wellicht naar ratio, afhankelijk van gemaakte afspraken) verdelen. Spullen mag de vrouw behouden wat mij betreft. :-)
Ik vind dat sowieso vreemd. Als van dat spaargeld een nieuwe auto is gekocht dan is die auto van degene van wie dat spaargeld was en hoeft het spaargeld niet aangevuld te worden. Anders natuurlijk wanneer het in het huis wordt gestoken dat gemeenschappelijk bezit is.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'naar rato terug laten stromen'? De ander krijgt een schuld?
Of in een vakantie.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat sowieso vreemd. Als van dat spaargeld een nieuwe auto is gekocht dan is die auto van degene van wie dat spaargeld was en hoeft het spaargeld niet aangevuld te worden. Anders natuurlijk wanneer het in het huis wordt gestoken dat gemeenschappelijk bezit is.
Dat is betwistbaar; een vakantie is geen duurzaam goed zoals een auto.quote:
Waarom betrek je de mening van een willekeurige user, TryX in dit geval, direct op jezelf, eigenlijk?quote:Op woensdag 13 november 2013 13:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is betwistbaar; een vakantie is geen duurzaam goed zoals een auto.
Ach.. Ik heb hier helemaal geen zin in. Voor ons simpel; alles delen tijdens het huwelijk en 50/50 na de scheiding met uitzondering van het huis en de huidige inboedel; dat blijft van mij.
Ik heb echt geen zin om dan bij alles en nog wat ten tijde van het huwelijk de financiën weer naast elkaar te moeten leggen. Ow.. we gaan op vakantie van mijn spaargeld.. betaal jij me dat dan wel in maandelijkse termijnen terug? Of zullen we dat bij de notaris vastleggen voor het geval we later gaan scheiden?
Omdat het hier in mijn opinie gaat om verschillende meningen en dus ook jouw reactie/denkbeeld over de mening van die ander. Of zie ik dat fout? Mag je alleen je eigen denkbeeld plaatsen zonder te reageren op een ander en hoe jij je daarbij zou voelen?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom betrek je de mening van een willekeurige user, TryX in dit geval, direct op jezelf, eigenlijk?
Het gaat meer om dat 'ik heb hier helemaal geen zin in', alsof iemand je iets opdringt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat het hier in mijn opinie gaat om verschillende meningen en dus ook jouw reactie/denkbeeld over de mening van die ander. Of zie ik dat fout? Mag je alleen je eigen denkbeeld plaatsen zonder te reageren op een ander en hoe jij je daarbij zou voelen?
Ik probeer me voor te stellen hoe het voor mij zal voelen als ik zijn methode zou toepassen.. en dan denk ik; "Wat een gedoe en zakelijkheid.. daar heb ik helemaal geen zin in!"quote:Op woensdag 13 november 2013 14:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat meer om dat 'ik heb hier helemaal geen zin in', alsof iemand je iets opdringt.
Ja, wat jij wil. Het komt op mij over alsof je je bijna aangevallen voelt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik probeer me voor te stellen hoe het voor mij zal voelen als ik zijn methode zou toepassen.. en dan denk ik; "Wat een gedoe en zakelijkheid.. daar heb ik helemaal geen zin in!"
Zoiets?
Omdat het weer een Ouder1topic moet worden, uiteraard.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom betrek je de mening van een willekeurige user, TryX in dit geval, direct op jezelf, eigenlijk?
Ik snap wel waarom dat kind is weg gegaan. Die andere van 13 zit de dagen te tellen tot hij kan ontsnappen.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omdat het weer een Ouder1topic moet worden, uiteraard.
quote:Op woensdag 13 november 2013 14:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom dat kind is weg gegaan. Die andere van 13 zit de dagen te tellen tot hij kan ontsnappen.
Wie zou het kaftpapier moeten betalen?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom dat kind is weg gegaan. Die andere van 13 zit de dagen te tellen tot hij kan ontsnappen.
Als je er een huis en/of auto van koopt.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'naar rato terug laten stromen'? De ander krijgt een schuld?
Ja, daar heb je huwelijkse voorwaarden voor.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:29 schreef TryX het volgende:
[..]
Als je er een huis en/of auto van koopt.
Stel dat het om een groter bedrag gaat en ik heb 400.000 euro.
Koop een huis van 300.000 en een auto van 30.000 en van de rest richt ik het huis in en ga ik een paar keer met partner op vakantie.
Dan ga ik bij een scheiding echt de auto en het huis niet delen..
Is blijkbaar nodig om bij een vrouwelijk brein door te dringen.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar heb je huwelijkse voorwaarden voor.
Wel lachen dat de bedragen steeds groter worden om je verhaal meer kracht bij te zetten.![]()
Je hebt wel echt wat tegen vrouwen of niet soms? Tjeempig zeg.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:44 schreef TryX het volgende:
[..]
Is blijkbaar nodig om bij een vrouwelijk brein door te dringen.
+1!quote:Op woensdag 13 november 2013 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ik heb 't ook niet zo op vrouwen. Dat is verder niet strafbaar ofzo.
Oh jawel hoor :-) Echter dolen er twee exemplaren rond hier waar je eigenlijk hetzelfde tegen zegt en dat keer 10, maar zodra de bedragen omhoog gaan snappen ze het pas etc.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt wel echt wat tegen vrouwen of niet soms? Tjeempig zeg.
Om wat door te laten dringen, dat jij bij scheiding jouw geld niet gaat delen met je ex? Dacht je nou echt serieus waar dat dat niet allang duidelijk was?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:44 schreef TryX het volgende:
[..]
Is blijkbaar nodig om bij een vrouwelijk brein door te dringen.
Snappen en overtuigen zijn twee dingen.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:59 schreef TryX het volgende:
[..]
Oh jawel hoor :-) Echter dolen er twee exemplaren rond hier waar je eigenlijk hetzelfde tegen zegt en dat keer 10, maar zodra de bedragen omhoog gaan snappen ze het pas etc.
quote:Op woensdag 13 november 2013 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om wat door te laten dringen, dat jij bij scheiding jouw geld niet gaat delen met je ex? Dacht je nou echt serieus waar dat dat niet allang duidelijk was?
Twee vliegen in één klap dus.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Snappen en overtuigen zijn twee dingen.
Ja, blijf maar doen alsof ik het niet snap. Heel goed.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:14 schreef TryX het volgende:
[..]x 10.000
En nog zich dom voordoen of het gewoon zijn.
o! Nou snap ik het! Met een kleiner bedrag begreep ik er niks van!quote:Op woensdag 13 november 2013 15:29 schreef TryX het volgende:
[..]
Als je er een huis en/of auto van koopt.
Stel dat het om een groter bedrag gaat en ik heb 400.000 euro.
Koop een huis van 300.000 en een auto van 30.000 en van de rest richt ik het huis in en ga ik een paar keer met partner op vakantie.
Dan ga ik bij een scheiding echt de auto en het huis niet delen..
ja, ik ben overtuigd. Waarvan zal ik maar voor me houden.quote:
daar ben ik niet van overtuigd! Hij had nl 4 ton spaargeld, waarvan hij 3,3 ton zelf houdt, de vakantie gedeeld is (10.000 euro zeg) en de rest naar z'n vrouw gaatquote:Op woensdag 13 november 2013 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om wat door te laten dringen, dat jij bij scheiding jouw geld niet gaat delen met je ex? Dacht je nou echt serieus waar dat dat niet allang duidelijk was?
Oh, dat is nog best wel tof, dan. Waar heeft ze dat aan te danken?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar ben ik niet van overtuigd! Hij had nl 4 ton spaargeld, waarvan hij 3,3 ton zelf houdt, de vakantie gedeeld is (10.000 euro zeg) en de rest naar z'n vrouw gaat [ afbeelding ]
ik denk aan de wekelijkse seks ofzoquote:Op woensdag 13 november 2013 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, dat is nog best wel tof, dan. Waar heeft ze dat aan te danken?
Heel raar. Kennelijk trouwen de huisvrouwen hier op het forum om de man kaal te plukken.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
o! Nou snap ik het! Met een kleiner bedrag begreep ik er niks van!
Je bedoelt dus dat je t huis en de auto graag wil houden, maar dat je t geld van de vakantie (en inboedel) niet terug hoeft. Beetje raar wel.
kun je geen enkele andere reden bedenken? Bv dat je t zelf graag wil, om welke reden dan ook?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
Trouw beloven aan elkaar is iets waar je niet voor hoeft te trouwen. Trouwen doe je omdat de overheid dat wil, omdat de familie het van je verwacht of omdat de kerk het van je eist. Stuk voor stuk een slechte reden. Ik zal nooit trouwen voor de wet. Blijft mijn vrouw lekker m'n vriendin.
Ik wil graag trouwen. Daarom hebben mijn vriendin en ik elkaar eeuwige trouw beloofd tot de dood ons scheidt. Het ritueel trouwen zegt me niks. Trouwen voor de staat vindt ik een love killer.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
kun je geen enkele andere reden bedenken? Bv dat je t zelf graag wil, om welke reden dan ook?
En sommige mensen willen op rituele wijze aan elkaar die belofte doen. Niet omdat de overheid, kerk of familie dat wil, maar gewoon omdat ze dat zelf willen...quote:Op woensdag 13 november 2013 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik wil graag trouwen. Daarom hebben mijn vriendin en ik elkaar eeuwige trouw beloofd tot de dood ons scheidt. Het ritueel trouwen zegt me niks. Trouwen voor de staat vindt ik een love killer.
Dan moeten ze dat vooral doen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
En sommige mensen willen op rituele wijze aan elkaar die belofte doen. Niet omdat de overheid, kerk of familie dat wil, maar gewoon omdat ze dat zelf willen...
Waarom schrijf je dan: "Trouwen doe je omdat de overheid dat wil, omdat de familie het van je verwacht of omdat de kerk het van je eist. Stuk voor stuk een slechte reden."?quote:Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat vooral doen.
Ik ergerde mij al eerder een beetje aan sommige sneren richting Ouder1 in dit topic en heb even gekeken waar déze opmerking nou weer op gebaseerd zou moeten zijn. Desbetreffende topic gevonden en ik kan maar één ding zeggen:quote:Op woensdag 13 november 2013 14:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Omdat ik dat vind.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waarom schrijf je dan: "Trouwen doe je omdat de overheid dat wil, omdat de familie het van je verwacht of omdat de kerk het van je eist. Stuk voor stuk een slechte reden."?
Om duidelijkheid te scheppen: Bestaat de groep mensen die ik zojuist beschreef volgens jou wel of niet?quote:
Natuurlijk bestaan die. Mijn waarheid is de jouwe niet tenslotte.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Om duidelijkheid te scheppen: Bestaat de groep mensen die ik zojuist beschreef volgens jou wel of niet?
Je doet het er nu gewoon om of niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan die. Mijn waarheid is de jouwe niet tenslotte.
quote:Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je doet het er nu gewoon om of niet?
Ik verwachte eigenlijk een aanzoekquote:Op woensdag 13 november 2013 17:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik had de smiley veranderd, maar
dan maar gewoon terug
quote:Op woensdag 13 november 2013 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik verwachte eigenlijk een aanzoek
Je bent vandaag in je voordeel veranderd.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:29 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Doe ik niet aan zolang kerk, overheid of familie dat niet van mij verlangt
?, maarquote:Op woensdag 13 november 2013 17:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je bent vandaag in je voordeel veranderd.
quote:
TT is dan ook waarom niet trouwen....quote:Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:
[..]en over
ja of nee? maar weer
Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre er nog vrouwen en mannen zijn die -net als ikzelf- ouderwets zijn in de zin dat ze vinden dat de man uiteindelijk het "echte" aanzoek moet doen, maar dat is hier eigenlijk het onderwerp niet...
Klopt, ik had mijn redenen om niet te trouwen al in het vorige topic gegeven (ook de redenen om wél te trouwen, ik ben geen voor- of tegenstander):quote:Op woensdag 13 november 2013 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
TT is dan ook waarom niet trouwen....
Het huis en dat alles is van ons samen, alles is opgebouwd in onze relatie(huwelijk). Als ik weg zou gaan heb ik recht op de helft, maar zou ik met liefde van van alles afzien zodat we beide een normale start kunnen maken. Net zoals hij met liefde me (tijdelijk) ondersteund zodat ik op mijn pootjes terecht kan komen. Die 12 jaar partner-alimentatie vind ik enorme onzin, na max 2 jaar ben ik echt wel weer zelfvoorzienend en heb ik geen enkele hulp meer nodig.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef TryX het volgende:
[..]
Heel raar. Kennelijk trouwen de huisvrouwen hier op het forum om de man kaal te plukken.
Als je partner meer verdiend dan jezelf, of je nou dus man of vrouw bent maakt het niet uit. Dan vind ik inderdaad dat zolang het huwelijk/relatie duurt, alles gedeeld kan worden. Indien de relatie stopt, dan natuurlijk niet meer.
Kennelijk vinden vele hier dat zij dan recht hebben op het kapitaal van hen partner.
Laten we eens heel extreem gaan(hihihuhauhuahuaha nog meer geld), en zeggen dat ik met een vrouw trouw die meer heeft dan ik, wellicht zelfs miljonair. De relatie duurt tien jaar, moet ik mezelf dan geheel afhankelijk van mijn vrouw maken? En bij een scheiding haar kaal plukken, denk hierbij aan de helft van het huis (wat gekocht is van haar kapitaal) en de helft van haar geld eisen? En daarna ook nog partner alimentatie eisen? Mijn mening, wat er in die tussentijd is opgebouwd blijft gezamenlijk en wordt gedeeld bij een scheiding. De rest is gewoon van haar dan.
Of hebben alle vrouwen in dit topic dan recht (want ze voelen zich aangevallen) op meer?
Sommige mensen hebben iets wat wel "trots" genoemd wordt. In de ogen van die mensen hebben andere mensen die dit dus niet hebben, een minderwaardige levensinstelling.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je bent iig wel consequent
Vooral omdat je consequent wil overkomen, volgens mij, maar dat maakt niet uit
Min of meer ligt het een in het verlengde van het ander.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:
[..]en over
ja of nee? maar weer
Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre er nog vrouwen en mannen zijn die -net als ikzelf- ouderwets zijn in de zin dat ze vinden dat de man uiteindelijk het "echte" aanzoek moet doen, maar dat is hier eigenlijk het onderwerp niet...
quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:28 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Min of meer ligt het een in het verlengde van het ander.
Als jij (lees "omdat ik") wil trouwen, omdat je dat ritueel leuk vind en de emotie die erbij hoort graag wil ervaren, dan moet je het ritueel natuurlijk wel goed uitvoeren:
Ik heb mijn vrouw op mijn knieën gevraagd, vervolgens zijn wij de goedkeuring aan haar vader gaan vragen. (hoewel er van enige twijfel totaal geen sprake was).
De nacht voor de huwelijksdag hebben we ook niet samen doorgebracht, maar bij onze ouders. We zijn getrouwd in een kasteel, maar helaas zonder koets, want die kon de afstand niet overbruggen.
Ik ben een man, een echte, maar ook voor mij was het de mooiste dag van mijn leven (tot dan toe).
wattequote:Op vrijdag 15 november 2013 09:11 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben iets wat wel "trots" genoemd wordt. In de ogen van die mensen hebben andere mensen die dit dus niet hebben, een minderwaardige levensinstelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |