Geer en Goor: mooie, maar zware maand![Gerard%20Joling%20Gordon_0.jpg?itok=9oxLnIjJ]()
Gordon en Gerard Joling slapen vanavond weer in hun eigen bedje. De opnames voor hun programma Geer en Goor: Effe Geen Cent te Makken zitten erop. "Het was een hele mooie, maar ook een zware maand", vertelt de blonde krullenbol aan RTL Boulevard.
De divo's hebben een maand lang op bijstandsniveau in een huis in Amsterdam-Noord gewoond. Gordon: "Het was een hele mooie en enerverende, maar ook een zware maand. We hebben soms wel dagen van zestien uur gemaakt. We hadden ook nog ons eigen werk te doen naast dit programma. Als we dan hier in Amsterdam-Noord thuis kwamen, moesten we ook nog ons eigen eten koken."
Tijdens de opnames van het nieuwe RTL-programma was het dus niet alleen maar lachen, gieren, brullen geblazen. De nachtegaaltjes hebben zich ingezet voor de ouderenzorg in Nederland. "Ik ben wel erg geschrokken van sommige verhalen die ik van ouderen heb gehoord", vertelt Geer. "Het is triest om te horen dat er zo weinig vrijwilligers zijn die de ouderen kunnen bijstaan."
Toch was het niet alleen maar kommer en kwel in het stulpje. "We hebben veel gelachen met elkaar. De muren waren zo dun dat ik de scheten van Gordon continu hoorde", zegt Gerard met een lach.
"We hebben het leuker dan ooit met elkaar gehad. Veel mensen dachten van tevoren dat wij het niet een maand zouden volhouden, maar het is ons toch gelukt", aldus Gordon. "We zijn ook ouder geworden. Het zou erg gênant zijn als wij ruzie maken, terwijl we er ook zijn om te ouderen te helpen", vult Geer zijn ex-huisgenoot aan.
De mannen gaan elkaar missen, maar verlangen ook wel naar hun eigen bed.
De laatste avond met elkaar werd afgesloten met een besloten feest in de buurt. Alle ouderen en buurtbewoners waren welkom in een nabijgelegen restaurant voor een potje bingo.Het programma Geer en Goor: Effe Geen Cent te Makken begint op donderdag 3 oktober om 20:30 uur op RTL 4.