abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135475872
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik hier ook een beetje op de juiste plek voor advies voor een broodbakmachine? Ik wil 2/3 keer per week een brood bakken, maar heb geen zin in het kneden etc. Mijn ex had een broodbakmachine en dat werkte eigenlijk wel makkelijk. Meel erin, water erbij, zout erbij, boter en gist en dat ding aan, 6 uur later heb je een brood. Ideaal.
Ik heb ooit zo'n ding gehad, ik meen van Inventum. Prima machine op zich, ik vond het alleen een nadeel dat je maar één brood tegelijk kunt bakken, dus geen voorraad kunt aanleggen. Als je elke dag een brood eet, moet je dus ook elke dag bakken.
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 13:28:34 #127
45833 crew  Fogel
pi_135475911
Wij hebben ook een broodbakmachine maar het is nog steeds niet gelukt om er echt lekker brood mee te maken.
Tegenwoordig gebruiken we de normale keukenmachine voor het kneden en bakken drie broden tegelijk van een batch deeg.
Verre van zo geavanceerd als wat hier voorbij komt, maar stukken beter dan die kleine klompen uit de broodbakmachine komen (om over fabrieksbrood maar te zwijgen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:29:57 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135475962
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:27 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb ooit zo'n ding gehad, ik meen van Inventum. Prima machine op zich, ik vond het alleen een nadeel dat je maar één brood tegelijk kunt bakken, dus geen voorraad kunt aanleggen. Als je elke dag een brood eet, moet je dus ook elke dag bakken.
Ik ben alleen, eet door de weeks 2 broden ongeveer op m'n werk en dan kan ik in 't weekend nog een kleintje maken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:28 schreef Fogel het volgende:
Wij hebben ook een broodbakmachine maar het is nog steeds niet gelukt om er echt lekker brood mee te maken.
Tegenwoordig gebruiken we de normale keukenmachine voor het kneden en bakken drie broden tegelijk van een batch deeg.
Verre van zo geavanceerd als wat hier voorbij komt, maar stukken beter dan die kleine klompen uit de broodbakmachine komen (om over fabrieksbrood maar te zwijgen).
Als ik er 3 maak ligt 't alleen maar oud te worden, vind ik ook zonde.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135476046
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:28 schreef Fogel het volgende:
fabrieksbrood is in Nederland inmiddels asbestbrood :X

Ik ben er al weken niet meer aan toe gekomen om te bakken -O- misschien dit weekend.
pi_135481157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik hier ook een beetje op de juiste plek voor advies voor een broodbakmachine? Ik wil 2/3 keer per week een brood bakken, maar heb geen zin in het kneden etc. Mijn ex had een broodbakmachine en dat werkte eigenlijk wel makkelijk. Meel erin, water erbij, zout erbij, boter en gist en dat ding aan, 6 uur later heb je een brood. Ideaal.
Ik heb sinds kort deze keukenmachine, waar ik dit weekend voor het eerst brood mee gemaakt heb. Net zo makkelijk als een bbm, en doordat je wel invloed hebt op rijstijden, krijg je smakelijker brood.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:35:43 #131
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135481254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:32 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort deze keukenmachine, waar ik dit weekend voor het eerst brood mee gemaakt heb. Net zo makkelijk als een bbm, en doordat je wel invloed hebt op rijstijden, krijg je smakelijker brood.
Ik laat nog kippepoten aanbranden, denk niet dat iets met rijstijden interessant is voor mij :@ Moet zeggen dat ik qua smaak ook niet heel verfijnd ben, eet alle soorten volkoren brood door elkaar en het ene smaakt niet beter dan 't ander (maar zelfgebakken is dan wel weer lekkerder :+ )
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 15:52:13 #132
45833 crew  Fogel
pi_135481739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik laat nog kippepoten aanbranden, denk niet dat iets met rijstijden interessant is voor mij :@ Moet zeggen dat ik qua smaak ook niet heel verfijnd ben, eet alle soorten volkoren brood door elkaar en het ene smaakt niet beter dan 't ander (maar zelfgebakken is dan wel weer lekkerder :+ )
Dan zou ik gewoon even vragen welke machine ze heeft en een soortgelijke kopen, weet je meteen waar je af en aan bent :)
Of als alternatief gewoon een willekeurige kopen en gaan gebruiken als het op zich toch allemaal niks uitmaakt. Bij Bol zijn ze tussen de 50 en 185 euro.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:09:27 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135482273
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dan zou ik gewoon even vragen welke machine ze heeft en een soortgelijke kopen, weet je meteen waar je af en aan bent :)
Of als alternatief gewoon een willekeurige kopen en gaan gebruiken als het op zich toch allemaal niks uitmaakt. Bij Bol zijn ze tussen de 50 en 185 euro.
Die ze nu heeft vind ik qua bediening niet handig
pi_135616484

Vandaag met dit recept brood gebakken en dit is het eerste brood dat ik zelf gebakken heb dat ik ook echt lekker vind. Niet te dik, niet te kruimelig, smaakt lekker :)
pi_135641062
Ik bakte vanmorgen witte puntjes, waarbij ik één vijfde van de gewone bloem verving door tarwegriesmeel (semolina). Verder zit er melk in, en zonnebloemolie en wat yoghurt. En behalve zout ook een beetje suiker.
Dit was het resultaat:

Hoe de binnenkant eruit ziet weet ik helaas niet, want ik heb de broodjes net allemaal afgeleverd bij het huis van mijn zwager, waar druk geklust wordt. Er gaan dikke knakworsten op, en mosterd en ketchup. >:)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 18-01-2014 15:37:43 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_135641348
Ah, ik kreeg net een telefoonfoto door van het kruim (vrolijk geel door het griesmeel *O*), in een broodje dat helaas is opengeworsteld met een plastic vorkje. :+

Let me see you stripped down to the bone
pi_135642746
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:55 schreef minilot het volgende:
Ah, ik kreeg net een telefoonfoto door van het kruim (vrolijk geel door het griesmeel *O*), in een broodje dat helaas is opengeworsteld met een plastic vorkje. :+

[ afbeelding ]
Ahhh, een beetje pijn doet dat wel hè, een open worstel escapade op je broodje ;)

Erg mooi geworden!

Ik heb hier net een http://www.wildyeastblog.com/2007/09/07/whole-grain-two-ways/ whole grain seeded sourdough uit de oven, straks als ie niet meer de lens laat beslaan maar eens een foto maken!

Edit: de foto:

[ Bericht 4% gewijzigd door Zo-is-dat op 18-01-2014 17:22:09 ]
pi_135668259
Ik ben nu *as we speak* volkorenbrood aan het maken. Ben benieuwd!
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:45 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ahhh, een beetje pijn doet dat wel hè, een open worstel escapade op je broodje ;)

Erg mooi geworden!

Ik heb hier net een http://www.wildyeastblog.com/2007/09/07/whole-grain-two-ways/ whole grain seeded sourdough uit de oven, straks als ie niet meer de lens laat beslaan maar eens een foto maken!

Edit: de foto:
[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit!!!
pi_135671980
Wat een mooie broden weer!

Wij hadden net bij de lunch croissants, maar van dat kant-en-klaar deeg, dus dat telt niet echt...
pi_135677153
quote:
11s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:25 schreef Qunix het volgende:
Ik ben nu *as we speak* volkorenbrood aan het maken. Ben benieuwd!
En klaar!

Gisteravond de poolish gemaakt.

Gist doet zijn werk...

Resultaat:

Ik ben trots!
pi_136158363
Kun je eigenlijk ook een broodje bakken in een cakeblik? Weliswaar een kleinere dan. Maar ik wil eens een zachtbrood in plaats van maar steeds zo'n frans brood wat meteen heel groot moet omdat het anders niet op schiet met eten.
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 00:32:34 #142
91830 MaximusTG
pi_136158684
Ja, duh, natuurlijk kan dat. Maar dan niet te veel deeg inderdaad.
Maar wat bedoel je met een Frans brood dat meteen zo heel groot moet?
pi_136158823
Ja gewoon zo'n wat platter brood. Wat een beetje uit loopt en zo.
Zo'n 'wild' brood. Ik wil eens een beetje een hollands achtig brood bakken. Iemand een recept voor een cakeblik formaat brood ?
Of maar gewoon de helft van een normale nemen. Moet er speficiek iets andere zij. Voor blik brood?
pi_136203563
Hoe dom kun je zijn om te denken dan je je blik niet in hoeft te bloemen.
Mijn brood zit vast in het blik. Naja moest toch al een nieuwe kopen. Deze ging roesten.
Het brood lijkt meer op stokbrood maar is wel erg lekker.
Maar lijkt totaal niet op een wit brood. Ongeveer 400/280 had ik volgens mij gebruikt. Klein beetje type 505. Achja. Volgende keer beter.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 13:51:28 #145
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_136204315
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:21 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Kun je eigenlijk ook een broodje bakken in een cakeblik? Weliswaar een kleinere dan. Maar ik wil eens een zachtbrood in plaats van maar steeds zo'n frans brood wat meteen heel groot moet omdat het anders niet op schiet met eten.
Ik maak m'n brood altijd in een cakeblik, omdat ik gewoonweg nog geen andere vorm heb. Werkt prima.
pi_136204386
Had hem niet ingebloemd. Jammer want brood smaakt wel goed er brak net bijna een mes af om het brood los te krijgen ...
Sowieso begon het cakeblik te roesten :( .
Kosten toch geen drol dus koop wel een nieuwe.
pi_136208981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:54 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Had hem niet ingebloemd. Jammer want brood smaakt wel goed er brak net bijna een mes af om het brood los te krijgen ...
Sowieso begon het cakeblik te roesten :( .
Kosten toch geen drol dus koop wel een nieuwe.
Koop dan een siliconen, die hoef je niet in te bloemen.....
pi_136216934
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:10 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Koop dan een siliconen, die hoef je niet in te bloemen.....
Die hebben we maar gebruik ik absoluut niet. Heeft al 2 x mijn cake vergalt. Smaakte helemaal naar die plastic shit :( .
pi_136469234
Zo hier staan een batch Norwich sourdough klaar om 2.5 uur te rijzen en een batch Belgische "sandwich" broodjes.
pi_136510334
Dag allemaal! :W

Mijn eerste focaccia ever staan op dit moment in de oven en daarna gaat mijn eerste speltbrood everrr de oven in. Gister bij een molen hier in de buurt geweest en daar wat dingen ingeslagen.

Anyway, ik heb een vraag: een week geleden heb ik bij MarQt een speltbrood gekocht wat zoo heerlijk was, dat ik het zelf wilde gaan proberen. Het was een speltbrood met zo'n barst in de bovenkant en veel bubbels erin. Nou denk ik dat dat wat speciaals is aangezien ik verder alleen maar lees over dat speltbroden compact van structuur zijn. Nou denk ik naar aanleiding van alke prachtige foto's hier dat t oom zuurdesemspeltbrood gaat. Ken dat kloppen? ;)

Ik ga even lekker lezen hier, want dit lijkt me een leuke hobby *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')