Ik denk dat je nog wel eens hard kan falen in eenzelfde situatie.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:31 schreef loveli het volgende:
Elke idioot kan bedenken dat een optrekkende lesauto kan afslaan. Nou ja, bijna elke idioot.
Bij een niet-lesauto - zeker weten. Bij een lesauto - les 1: rij nooit achter een lesauto.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wel eens hard kan falen in eenzelfde situatie.
Dus jij slaat direct af als er voor je een lesauto de weg op draait?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:35 schreef loveli het volgende:
Bij een niet-lesauto - zeker weten. Bij een lesauto - les 1: rij nooit achter een lesauto.
Natuurlijk. Maar dan zoek ik de schuld waar de schuld ligt: bij mij.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wel eens hard kan falen in eenzelfde situatie.
Volgens mij is sprake van schuld (en dan doel ik niet op juridische term) door beide partijen.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:02 schreef padlarf het volgende:
Natuurlijk. Maar dan zoek ik de schuld waar de schuld ligt: bij mij.
Volgens mij niet. Het is een LESauto, daarvan slaat de motor nu eenmaal regelmatig af.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij is sprake van schuld (en dan doel ik niet op juridische term) door beide partijen.
Hoe kan je schuldig zijn wanneer je auto afslaat bij het wegrijden van een verkeerslicht? Even los van het feit dat het een lesauto betrof, want dit kan bij iedereen gebeuren. De persoon achter je heeft dan gewoon te weinig afstand gehouden bij een botsing, no?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij is sprake van schuld (en dan doel ik niet op juridische term) door beide partijen.
Toen ik net naar huis reed ben ik zelfs vier keer afgeslagen...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Het is een LESauto, die slaan nu eenmaal regelmatig af.
Aangepastquote:Op donderdag 7 november 2013 17:22 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Toen ik net naar huis reed ben ik zelfs vier keer afgeslagen...
Twee keer linksaf, twee keer rechtsaf!
Whahaha, een ECKTE DIJENKLETSER, hihiquote:Op donderdag 7 november 2013 17:22 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Toen ik net naar huis reed ben ik zelfs vier keer afgeslagen...
Twee keer linksaf, twee keer rechtsaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus we hebben nu: aanrijding veroorzaken, doorrijden na aanrijding, en nu ook nog valsheid in geschrifte. Gaat lekker.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:03 schreef Cucumissativus het volgende:
Nou, ik zit nog niet op water en brood hoor.
Maar mocht het zover komen:
Beste verzekering, onze auto's hebben elkaar inderdaad geraakt. Ik kon niet meer anticiperen toen de auto voor me in de verkeerde versnelling weg wilde rijden.Wij hebben samen de schade bekeken en zijn ter plaatse overeen gekomen dat we er geen drama van zullen maken. De al beschadigde bumper was niet ontzet en de krasjes leken eenvoudig uit te poetsen. Hierna zijn wij beiden verder gereden.
De reden dat meneer nu met een ander verhaal komt is mij onduidelijk.
De passagiers die in mijn auto zaten kunnen mijn verhaal bevestigen.
Die instructeur is juist verstandig door het compleet vast te laten leggen. Verborgen schade is een ontzettende bitch. Mijn broer heeft zelf ooit ook in een kop/schade situatie gezeten. Hebben het ook ''och stelt niets voor, het is goed'' geregeld. Bleek later dat de ophanging toch lichtelijk verschoven was. Schade post: ¤4500.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef Kowloon het volgende:
Al die zolderkamerjuristen in dit topic, ongelooflijk.
Er zit een groot verschil tussen wat de feitelijke situatie is en hoe juristen deze interpreteren. Een lesauto staat ineens abrupt stil zonder remlichten. Als achterliggende auto ben je al aan het optrekken en daardoor moet je wel van erg goed huizen komen om zo snel te kunnen reageren. Je moet namelijk reageren, je moet je optrekactie stopzetten en je moet de remactie inzetten. Vervolgens worden er een paar schrammetjes op een bumper gemaakt die er toch al niet heel strak meer uit zag.
Wat TS boos maakt is dat de rijinstructeur als een jurist op deze situatie reageert en daarmee gelijk het volle pond probeert binnen te halen. Dit terwijl er vanuit normaal menselijk oogpunt echt wel reden is om terughoudender op te treden daar de situatie, buiten het juridische veld om, niet zwart-wit is. Door zich direct achter de juridische werkelijkheid te verschuilen toont de rijinstructeur zich een zwak mens. Dat TS is weggereden doet daar helemaal niks aan af.
Ja, en de lesser in zijn auto getuigt tegen jou. Jammer joh ;')quote:Op donderdag 7 november 2013 18:03 schreef Cucumissativus het volgende:
Beste verzekering, onze auto's hebben elkaar inderdaad geraakt. Ik kon niet meer anticiperen toen de auto voor me in de verkeerde versnelling weg wilde rijden.Wij hebben samen de schade bekeken en zijn ter plaatse overeen gekomen dat we er geen drama van zullen maken. De al beschadigde bumper was niet ontzet en de krasjes leken eenvoudig uit te poetsen. Hierna zijn wij beiden verder gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
En wat voor jurist ben jij dan? Je lult dikke onzin namelijk.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef Kowloon het volgende:
Nou meneer, waarom heeft u niet ter plaatse het schadeformulier ingevuld? Volgens de instructeur, zijn leerling en de getuigen op het formulier bent u doorgereden nadat u achterop een stilstaande auto reed.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:03 schreef Cucumissativus het volgende:
Wehehehe. En de verzekering gaat jouw passagiers geloven? Dream on.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:03 schreef Cucumissativus het volgende:
TS heeft een laag IQ en geen opvoeding genoten, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:53 schreef Verbodsbord het volgende:
Maar even voor de goede orde, als je probeert op te trekken in z'n 3 zal die lesauto dus sowieso niet veel snelheid opgebouwd kunnen hebben, dus hoe je het dan voor elkaar krijgt om deze toch aan te tikken als je genoeg afstand houdt is mij een raadsel.
Tja, je staat echt niet opeens abrupt stil hoor, tenzij je ergens tegenaan knalt..quote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef Kowloon het volgende:
Er zit een groot verschil tussen wat de feitelijke situatie is en hoe juristen deze interpreteren. Een lesauto staat ineens abrupt stil zonder remlichten. Als achterliggende auto ben je al aan het optrekken en daardoor moet je wel van erg goed huizen komen om zo snel te kunnen reageren. Je moet namelijk reageren, je moet je optrekactie stopzetten en je moet de remactie inzetten. Vervolgens worden er een paar schrammetjes op een bumper gemaakt die er toch al niet heel strak meer uit zag.
Wat TS boos maakt is dat de rijinstructeur als een jurist op deze situatie reageert en daarmee gelijk het volle pond probeert binnen te halen. Dit terwijl er vanuit normaal menselijk oogpunt echt wel reden is om terughoudender op te treden daar de situatie, buiten het juridische veld om, niet zwart-wit is. Door zich direct achter de juridische werkelijkheid te verschuilen toont de rijinstructeur zich een zwak mens. Dat TS is weggereden doet daar helemaal niks aan af.
De rijinstructeur zou het vast niet op deze tour hebben gegooid als TS zich rustiger gedragen had en geen scheldkanonnade los had gelatenquote:Op donderdag 7 november 2013 16:29 schreef Kowloon het volgende:
En al deed 'ie het wel, dat is gewoon z'n goed recht. Maar TS z'n tokkiegedrag zal niet helpen, neequote:Op donderdag 7 november 2013 20:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
De rijinstructeur zou het vast niet op deze tour hebben gegooid als TS zich rustiger gedragen had en geen scheldkanonnade los had gelaten
We kunnen dit topic ook gewoon doormailen naar alle verzekeringsmaatschappijen..quote:Op donderdag 7 november 2013 21:23 schreef Leandra het volgende:
Als TS nou maar niet exact dat briefje naar de verzekering stuurt en een of andere medewerker een zin uit het briefje googlet....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |