Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).quote:Op maandag 4 november 2013 15:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Race niet gezien, maar dus weer een moment waar de uitloopstroken voor een rare situatie zorgt. Totale verkrachting van het racen.
Giedo heeft het wel goed gedaan aan de tijden te zien, constant halve tot een volle seconde sneller dan Pic![]()
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Smaken verschillen. Ik heb liever minder strategie en meer actie op de baan, dan andersom.quote:Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[..]
Was ik ook een liefhebber van, verschillende strategien vind ik heel interessant en helaas zijn de mogelijkheden nu heel erg beperkt. Het is ook jammer dat het meer een low budget klasse is geworden met veel beperkingen, 10 jaar geleden gingen de teams echt tot de limiet met de ontwikkeling en had je ook meer uitvallers.
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...quote:Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.
Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was.quote:Op maandag 4 november 2013 16:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering
Was voor de racequote:Op maandag 4 november 2013 16:50 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was.
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.quote:Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier!
Welkom in 2003quote:Op maandag 4 november 2013 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzinequote:
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.quote:Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.quote:Op maandag 4 november 2013 17:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
Dat bedoel ik ook. Tijdens Le Mans bijvoorbeeld is nog gewoon een levensgevaarlijke sportquote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.
Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Typische uitspraak van een ramp-toeristquote:Op maandag 4 november 2013 16:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.quote:Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.
Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo.
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.quote:Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.quote:Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/quote:Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.
Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
De sport is nu al anders dan 20, 40 of 60 jaar geleden. En zal over 10 of 20 jaar ook weer anders zijn. Vooruitgang hou je niet tegen. Zeker niet bij een technische sport als de F1.quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.quote:Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.quote:Op maandag 4 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.
Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc),
Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is, maar dat is wel de kant waar we imho opgaan. Misschien dat een accu niet direct schoon is bij de fabricage of opwekking van de stroom om de accu te laden, maar het zorgt er wel voor dat de omgeving van de races veel schoner is dan nu.quote:Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.
Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen.
Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, zoals ik al zei. Daarvoor is elektrisch zeer geschikt.quote:Op maandag 4 november 2013 18:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof.
De OP is nog van Abu Dhabiquote:Op maandag 4 november 2013 18:55 schreef Breaker.Faker het volgende:
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic.
Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD.
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1quote:Op maandag 4 november 2013 21:19 schreef Fer het volgende:
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald.
De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt.
Bij Ferrari?quote:Op maandag 4 november 2013 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1
jup, maar nu Webber ingeruild wordt voor Ricciardo en er nieuwe regels komen denken ze een betere kans te hebben met twee eerste coureursquote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....quote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
In hun geval doen ze dat met reserve onderdelen voor kapotte Fiat's en royalties op speelgoed Ferrari'squote:Op maandag 4 november 2013 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....
Daarom zei ik ook:quote:Op maandag 4 november 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien.
quote:dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel
Nee, ik ben graag bewonderaar van coureurs die dingen doen die ik zelf en 90% van de mensen niet zou durven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Typische uitspraak van een ramp-toerist![]()
je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak
Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...''quote:
Vertel dat eens tegen Massa die destijds die veer van Rubens heeft gekoptquote:Op maandag 4 november 2013 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig!
quote:Op maandag 4 november 2013 22:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gelukkig dat er dan nog wel af en toe wat marshalls omkomen.
Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt.quote:Op maandag 4 november 2013 22:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...''
Maar goed, je bent dan volgens eigen zeggen een bewonderaar bent van waaghalzen en waaghalzerij. Prima, allemaal zeer leuk en aardig enzo nog wat allemaal.
Maar toch kom je wr met clipjes aanzetten met crashes![]()
Komt bij mij toch echt over als ramptoerisme, of je kiest de verkeerde voorbeelden uit.......
Wat een held is en blijft het ook die Sjakie. En die reactie van Craig Pollock, ook zo'n geweldige kerel. Waar is die eigenlijk gebleven?quote:Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.
Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Tijdens de pits niet tanken maar nieuwe accu's erinquote:Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.
Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo.
Je klinkt (mede door je comment over de Villeneuve crash) alsof je een crash waarin gewonden en/of zelfs doden vallen aanvaardbaar vindt. Wat een geleuter. Hoelang kijk je F1, 5 jaar? 10 jaar? Dat maakt verder niet uit, maar een beetje Youtube afstruinen naar F1 historie en dus waarschijnlijk ook de fatale ongelukken, dat laat een hele andere impact achter dan een coureur live op TV dood zien gaan (laat staan als je op de tribune zit). Daar kijk je niet voor, daar kijkt hopelijk niemand voor.quote:Op maandag 4 november 2013 23:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt.
Zag laatst een fimpje weer over de Isle of Man TT, waar een rijder vooraf moest overgeven van de spanning. En dan toch opstappen, zonder een miljoenencontract zoals een MotoGP rijder op zak te hebben.
Daar heb ik gewoon mega veel respect voor. Vond dat ook indrukwekkend om te zien in de film Rush, dat Hunt dat ook had. Iets wat inderdaad ook zo was bij hem. Tegenwoordig is dat er niet meer bij en ja, dat vind ik jammer. Maar het is niet anders...
Even deze baas quoten, want 100% mee eens.quote:Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.
Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Die is baas van PURE, het oude Mecachrome zeg maar. Zouden motoren gaan leveren in 2014, maar noemt wilde ze hebben.quote:Op dinsdag 5 november 2013 02:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat een held is en blijft het ook die Sjakie. En die reactie van Craig Pollock, ook zo'n geweldige kerel. Waar is die eigenlijk gebleven?
Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:25 schreef Fer het volgende:
Mecachrome is de motorenbakker van Renault
Pure zou de faciliteiten van Toyota in Duitsland gaan gebruiken.
Volgens mij heeft pure al hun geld in de ontwikkeling van een i4 gestoken, toen het daarna een V6 zou worden waren de centen denk ik op.
Vreemd eigenlijk, want Mercedes en Renault maken in het echt tegenwoordig voornamelijk turbo 4 cilinders. Zeker ook nu blijkt dat de V6 te zwaar geworden is. Misschien toch teveel druk van de teams die geen zin hadden een nieuwe spaceframe voor de i4 te ontwerpen.
Rubens was daar een van.quote:6 maanden later waren er 2 doden en een handvol coureurs die crashes met veel geluk hadden overleefd.
Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passenquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past.
teams (behalve Ferrari) maken zich niet druk over imago mbt motoren. Ferrari is de enige die er geen voordeel van heeft als automerk. Mercedes, Renault en Honda wel. Als de meerderheid van de motorbakkers voordeel heeft van de i4, waarom wint de v6 dan toch? Invloed van de teams (Mercedes AMG en RBR/Lotus) op de motorfabrikanten?quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past.
Wacht maar....quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passen
Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuwe auto met een hybride V6 turbo motor als opvolger van de Ferrari California. Blijkbaar hebben ze patenten voor zo'n wagen gedeponeerd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passen
Ik kan die toch nooit betalen dus ik maak me er eigenlijk heel zo druk niet omquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuwe auto met een hybride V6 turbo motor als opvolger van de Ferrari California. Blijkbaar hebben ze patenten voor zo'n wagen gedeponeerd.
Ferrari heeft vetorecht in de regelgeving en zou over de i4 een veto hebben uitgesproken. Daarom is de FIA overgestapt naar de V6.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:29 schreef Fer het volgende:
[..]
teams (behalve Ferrari) maken zich niet druk over imago mbt motoren. Ferrari is de enige die er geen voordeel van heeft als automerk. Mercedes, Renault en Honda wel. Als de meerderheid van de motorbakkers voordeel heeft van de i4, waarom wint de v6 dan toch? Invloed van de teams (Mercedes AMG en RBR/Lotus) op de motorfabrikanten?
Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:42 schreef Meike26 het volgende:
Ferrari had toch voor zoveelste keer gedreigd uit F1 te gaan als er 4 cylinder motoren kwamen in de F1. Zou de naam Ferrari al helemaal te schande maken. V6 is nog net kantjeboord.
Net zoals in de jaren '80, toen er 4 en 6 cilinder turbo's rondreden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn.
Zou teveel geld kosten, dan moeten alle fabrikanten beide motoren ontwikkelen en testen wat sneller is. En waarschijnlijk kwa performance is een v6 gewoon beter.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn.
Hoezo moeten ze beide ontwikkellen? Ferrari kan dan toch kiezen voor een V6 en Mercedes voor een I4.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou teveel geld kosten, dan moeten alle fabrikanten beide motoren ontwikkelen en testen wat sneller is. En waarschijnlijk kwa performance is een v6 gewoon beter.
Wordt echt wel spannend straks met die fuel-flow limiter van 100kg/uur. Dan moeten ze echt gaan tunen tussen maximale efficientie van de verbranding, de uitlaatgastemperatuur en levensduur van de turbo.
Aan de andere kant, die motoren hebben inmiddels vast al meerdere keren Monza gereden op de testbanken.
Mercedes zal niet zomaar voor een i4 gaan, voordat ze weten dat een i4 ook sneller is. Daarom zul je eerst moeten testen om er zeker van te zijn dat hun i4 ook sneller zal zijn, anders heeft die hele i4 geen zin als blijkt dat Ferrari rondjes om ze heen rijdt met een V6.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoezo moeten ze beide ontwikkellen? Ferrari kan dan toch kiezen voor een V6 en Mercedes voor een I4.
ja jonge. Komt goed met je. Jammer genoeg ben je 50 jaar te laat geboren, dan had je veel meer doden mee kunnen maken in de racerij. Veel spannender inderdaadquote:Op maandag 4 november 2013 23:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt.
Zag laatst een fimpje weer over de Isle of Man TT, waar een rijder vooraf moest overgeven van de spanning. En dan toch opstappen, zonder een miljoenencontract zoals een MotoGP rijder op zak te hebben.
Daar heb ik gewoon mega veel respect voor. Vond dat ook indrukwekkend om te zien in de film Rush, dat Hunt dat ook had. Iets wat inderdaad ook zo was bij hem. Tegenwoordig is dat er niet meer bij en ja, dat vind ik jammer. Maar het is niet anders...
Natuurlijk niet, maar races zoals de Targa Florio bestaan niet meer in de officiele vorm. Dat vind ik zeer jammer. En velen met mij.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja jonge. Komt goed met je. Jammer genoeg ben je 50 jaar te laat geboren, dan had je veel meer doden mee kunnen maken in de racerij. Veel spannender inderdaad
Want gevaar is dat gene waar het om draait, en niet de racen ansich .....
Ik denk zomaar dat ze met pc berekening etc heel ver kunnen komen in een vergelijk....quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Mercedes zal niet zomaar voor een i4 gaan, voordat ze weten dat een i4 ook sneller is. Daarom zul je eerst moeten testen om er zeker van te zijn dat hun i4 ook sneller zal zijn, anders heeft die hele i4 geen zin als blijkt dat Ferrari rondjes om ze heen rijdt met een V6.
En daar zou jij weer een formule 1 race willen organiseren?quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar races zoals de Targa Florio bestaan niet meer in de officiele vorm. Dat vind ik zeer jammer. En velen met mij.
Vanaf 8.20
Lol... Wat is dit voor opmerking?quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
En daar zou jij weer een formule 1 race willen organiseren?
Alleen al logistiek gezien gaat dat niet lukken.
Banden gaan geen ronde mee enz enz
Nu staat de goede erquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:51 schreef Geralt het volgende:
Wat vanaf 8:20? Dat filmpje duurt 2 minuten!?
Nee, maar daar vielen wel lekker veel doden!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:55 schreef Marks het volgende:
[..]
Lol... Wat is dit voor opmerking?
Targa florio heeft niets met F1 te maken.
Inderdaad. En niet alleen hij dus.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Rubens was daar een van.
Die heeft toen ook echt een engeltje op zn schouder gehad hoor, want voor hetzelfde geld was hij er in gebleven toen
=edit=
En de idioten die toen zn wagen recht zette zijn ook volkomen debiel geweest.
Het had heel goed gekund dat Rubens daar zn nek gebroken had. Sterker nog, dat was zeer wel denkbaar. En die flippen gewoon die wagen overeind. Voor hetzelfde geld had hij vanaf toen een verlamming vanaf de nek gehad
Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:39 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Inderdaad. En niet alleen hij dus.
JJ Lehto had een crash tijdens een test, nekblessure
Alesi had ook een crash tijdens een test, rugblessure.
Gewonden in het publiek na de startcrash in Imola
Gewonden in de pits na het verliezen van een wiel in Imola
Wendlinger lag na een ongeluk in Monaco een paar weken in coma
Montermini crashte in Spanje, een paar gebroken botten
Lamy had een testongeval in Engeland en brak beide benen
En Verstappen z'n ongelukken (Brazilie met Irvine en 2 anderen, pitbrand in Duitsland) hadden ook heel anders kunnen aflopen. Ik geloof dat in Brazilie Verstappen met 1 van zijn wielen het hoofd van een andere coureur raakte toen hij door de lucht vloog.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:28 schreef Marks het volgende:
[..]
Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen.
Wie dat niet wil als coureur, moet maar wat anders doen.
Het publiek echter, daar vind ik van dat er nooit iemand bij gewond mag raken. Daar kan ik echt boos om worden, zoals bij de Nascar crash op Daytona dit jaar.
Ook zon voorbeeld: de coureurs hadden niets, en de mensen die naar de show keken, waren de slachtoffers en gewonden![]()
Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:41 schreef Vaas3 het volgende:
[..]
hier nog zo een veroorzaakt door onze fijne vriend sato
ze hebben nu niet voor niks die double file restartsquote:Op dinsdag 5 november 2013 22:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden.
Vind het verder wel opvallend, en jammer dat auto's amper meer in de bandenstapels eindigen. Kennelijk is het finishen van de race veel makkelijker dan vroeger en lijkt de enige manier waarop tegenwoordig mensen uitvallen door mechanische fouten te zijn...
Spektakel gegarandeerd met Sato. Dit was niet het enige incident waar hij bij betrokken was. Maar dit was inderdaad niet zijn schuld, al gaat het me te ver om Franchitti hier de schuld van te geven. Sato verliest de wagen bijna, waardoor hij snelheid verliest en Franchitti denkt er voor bij te komen maar Sato heeft de wagen nog niet helemaal onder controle en ze raken elkaar. Raceongeluk imho.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden.
Vind het verder wel opvallend, en jammer dat auto's amper meer in de bandenstapels eindigen. Kennelijk is het finishen van de race veel makkelijker dan vroeger en lijkt de enige manier waarop tegenwoordig mensen uitvallen door mechanische fouten te zijn...
Zeker. Ik zeg ook niet dat het Franchitti's schuld is, maar wel zijn eigen fout dat deze crash speelde...quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:26 schreef sasquatsch het volgende:
dit was inderdaad niet zijn schuld, al gaat het me te ver om Franchitti hier de schuld van te geven. Sato verliest de wagen bijna, waardoor hij snelheid verliest en Franchitti denkt er voor bij te komen maar Sato heeft de wagen nog niet helemaal onder controle en ze raken elkaar. Raceongeluk imho.
En daar heb je precies de spijker op z'n kop...quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:39 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Inderdaad. En niet alleen hij dus.
JJ Lehto had een crash tijdens een test, nekblessure
Alesi had ook een crash tijdens een test, rugblessure.
Gewonden in het publiek na de startcrash in Imola
Gewonden in de pits na het verliezen van een wiel in Imola
Wendlinger lag na een ongeluk in Monaco een paar weken in coma
Montermini crashte in Spanje, een paar gebroken botten
Lamy had een testongeval in Engeland en brak beide benen
En Verstappen z'n ongelukken (Brazilie met Irvine en 2 anderen, pitbrand in Duitsland) hadden ook heel anders kunnen aflopen. Ik geloof dat in Brazilie Verstappen met 1 van zijn wielen het hoofd van een andere coureur raakte toen hij door de lucht vloog.
Whutquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:28 schreef Marks het volgende:
[..]
Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen.
Wie dat niet wil als coureur, moet maar wat anders doen.
Het publiek echter, daar vind ik van dat er nooit iemand bij gewond mag raken. Daar kan ik echt boos om worden, zoals bij de Nascar crash op Daytona dit jaar.
Ook zon voorbeeld: de coureurs hadden niets, en de mensen die naar de show keken, waren de slachtoffers en gewonden![]()
Opzich goed punt, maar door die uitloopstroken nemen de coureurs wel meer risico, waardoor er meer spektakel op de baan isquote:Op dinsdag 5 november 2013 22:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
En daar heb je precies de spijker op z'n kop...
Het racen moet voor de coureur en het publiek absoluut veilig gemaakt worden. Uitvindingen als HANS en SAFER zijn een geschenk uit de hemel. Echter is de F1 daarmee aan het doorslaan, en maken ze de F1 niet langer veiliger voor de mensen maar voor de auto's.
Vroeger als je een fout maakte in de auto ging je het grind in, en even vaak zat je dan vast en was je race voorbij. Of je stuiterde over hoge kerbstones en je ophanging was aan gort. Resultaat: Einde race. Tegenwoordig, dankzij alle belachelijke 'veiligheids' maatregelen zijn er bijna geen kerbs hoger dan 3 cm meer, en zijn de grindbakken vervangen voor stukken asfalt in de meest verschrikkelijke kleuren die je je maar kan wensen. Resultaat na een fout: Uithuilen en die seconde die je bent verloren inhalen. Er zitten geen consequenties meer aan het maken van een fout.
Dat heeft niets te maken met sensatiezoeken of ramptoerist spelen.
In dat opzicht is het voorbeeld van NASCAR wel goed. Die maken de baan niet veiliger voor de auto's, maar wel voor de coureurs. Nu nog voor het publiek en het is helemaal top.
Er gebeuren nog steeds ongevallen door stommiteiten van coureurs, maar ze staan daar gewoon ook nog steeds door in het grind, of hangen in de muur. Echter zijn de verwondingen opgelopen door de coureur tot een minimum beperkt. Dus die hebben het wel veiliger gemaakt voor de coureur zonder de spanning en benodigde skill-levels van de coureurs aan te tasten.
Indycars daarentegen zijn rijdende doodskisten, zeker op ovals. Daar kijk ik dus ook niet meer naar. Ik wil geen doden zien, ik wil wel spannende momenten en uitvallers zien. Iets wat in de F1 jammerlijk meer en meer gemist wordt.
Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:13 schreef kepler het volgende:
Opzich goed punt, maar door die uitloopstroken nemen de coureurs wel meer risico, waardoor er meer spektakel op de baan isIk kijk niet voor de uitvallers (alhoewel een goede plof of crash altijd wel mooi is
), maar voor de spannende momenten. En die zijn er alleen maar meer als er meer auto's zijn.
Precies, maar blijkbaar zitten hier allemaal andere soort racefans dan wij. Ieder het zijne, maar ik vind dat risico ook onderdeel van racen is.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:00 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels.
Verder zijn er niet echt risicovolle inhaalacties. Ik zie ze immers zelden doorschieten. Vroeger had je nog lef bij nodig het zetten van een snelle ronde.
Hoezo is het zijn doel voorbij geschoten? Het doel was om mensen minder snel te laten uitvallen en minder snel te laten flippen.Missie geslaagd lijkt mequote:Op woensdag 6 november 2013 00:00 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels.
Verder zijn er niet echt risicovolle inhaalacties. Ik zie ze immers zelden doorschieten. Vroeger had je nog lef bij nodig het zetten van een snelle ronde.
Ik blijf het raar vinden hoor. Waarom zou de F1 niet (binnen normale grenzen) de coureurs zoveel mogelijk beschermen? Tuurlijk ben ik het met je eens dat ze niet te ver moeten gaan, zoals bv een 'dakje' boven de coureur. Maar de huidige veiligheids-eisen van de auto's hebben heel weinig effect op het racen zelf.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:13 schreef Marks het volgende:
[..]
Precies, maar blijkbaar zitten hier allemaal andere soort racefans dan wij. Ieder het zijne, maar ik vind dat risico ook onderdeel van racen is.
Niet alleen wie het best en zuiverst kan rijden.
Heeft iemand ooit nog iets gehoord over die canopy wat ze getest hebben?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:01 schreef kepler het volgende:
Tuurlijk ben ik het met je eens dat ze niet te ver moeten gaan, zoals bv een 'dakje' boven de coureur.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:10 schreef Geralt het volgende:
Die bedoel ik. Is men daar nog altijd verder onderzoek naar aan het doen, of heeft men dat afgeschoten?
Maar ook deels om de downforce te verminderen en de turbulentie of hoe je het ook noemt) aan de achterkant te verminderen zodat auto's achterom makkelijker in de buurt kunnen komen.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Hoezo is het zijn doel voorbij geschoten? Het doel was om mensen minder snel te laten uitvallen en minder snel te laten flippen.Missie geslaagd lijkt me[/qote] Ja, naar nu valt er helemaal niemand meer uit, en is het op het rand je zetten om een snelle ronde te rijden, helemaal geen risico meer. Totaal niet.
[quote]Aerodynamische regels zijn toch juist gedaan om meer mechanische grip te creeeren, zodat er meer inhaalacties komen?
Iets meer risico kunnen nemen zodat een mislukte poging niet meteen in tranen eindigt, vind ik ok. Maar nu is bijna iedereen die een keer doorschiet gewoon ok en kan hij verder...quote:Maar ik zie ze genoeg doorschieten hoor, kijk maar bv naar afgelopen race: Alonso en Sutil (toch?). Het valt alleen minder op omdat ze gewoon door kunnen rijden.
Toch wel, m.i. je zit meer op het randje, je test de limieten van de auto meer.quote:En tja, wat is lef. Uitvallen omdat je te hard door een bocht gaat heeft niet heel veel met lef te maken.
Waarmee ze het dus sneller doen. Als het een keer mislukt, is het ok. Vroeger had je kloten nodig om het te durven om zo die pole te pakken. Nu mislukt het en probeer je het nog een keer....quote:Meer met risico nemen, en in principe kunnen ze nu meer op het randje rijden zonder groot risico op een dure spin in de grindbak
Tsja, wat is doorontwikkeling. Waarom denk je dat auto's trager zijn dan een paar jaar geleden? Heeft wat mij betreft weinig met technische innovatie te maken. Het is eerder een technische beperking binnen welke kaders je dan creatief moet zijn. Onzin als DRS en KERS (ouderwets systeem trouwens) heb ik ook niets mee.quote:Die doorontwikkeling hoort ook bij de F1 en is altijd al zo geweest.
Ja dat zeg ikquote:Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Maar ook deels om de downforce te verminderen en de turbulentie of hoe je het ook noemt) aan de achterkant te verminderen zodat auto's achterom makkelijker in de buurt kunnen komen.
Misschien is de oplossing dan om de uitloopstroken korter/smaller te maken. Groot genoeg voor kleine foutjes, maar bij teveel lig je er alsnog af.quote:Iets meer risico kunnen nemen zodat een mislukte poging niet meteen in tranen eindigt, vind ik ok. Maar nu is bijna iedereen die een keer doorschiet gewoon ok en kan hij verder...
[..]
Nee, dat is onzin. Met of zonder uitloopstrook, de auto gaat even hardquote:Toch wel, m.i. je zit meer op het randje, je test de limieten van de auto meer.
Lef heb je nodig om op 2cm afstand van de muur door Monaco te rijden of een riskante inhaalmaneuvre te doen in Eau Rouge.quote:Waarmee ze het dus sneller doen. Als het een keer mislukt, is het ok. Vroeger had je kloten nodig om het te durven om zo die pole te pakken. Nu mislukt het en probeer je het nog een keer....
Nee, het veiliger maken van de auto valt zeker wel onder innovatie. Denk bijvoorbeeld aan de monocoque (ok, ook beter voor de wegligging), of aan de impactbestendige tanks, fireproof overalls, helmen, HANS systeem, etc. Ik heb het nu puur over de veiligheid van de auto's, niet over alle andere kunstgrepen om het inhalen te verbeterenquote:Tsja, wat is doorontwikkeling. Waarom denk je dat auto's trager zijn dan een paar jaar geleden? Heeft wat mij betreft weinig met technische innovatie te maken. Het is eerder een technische beperking binnen welke kaders je dan creatief moet zijn. Onzin als DRS en KERS (ouderwets systeem trouwens) heb ik ook niets mee.
Inderdaad, die grote uitloopstroken wil ik je idd gelijk in geven. De circuits zelf hoeven niet veiliger gemaakt te worden voor de coureurs (behalve palen en bomenquote:Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef Marks het volgende:
Precies!
En ik ben dan een ´´Mossoist´´, gezien de visie die Stirling Moss erop na houdt qua racen... Die denkt er net zo over als mij en vele anderen
Zomaar een quote
"I know when drivers of today get into a car like mine they say 'you must have been mad, it's really unsafe - crazy'. Jackie Stewart did a lot towards making racing safer. Today we have huge run-off areas for example. To me, at some circuits, this rather emasculates the sport."
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/4802.html
Aardig idee.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:06 schreef kepler het volgende:
Misschien is de oplossing dan om de uitloopstroken korter/smaller te maken. Groot genoeg voor kleine foutjes, maar bij teveel lig je er alsnog af.
Dat snap ik ook wel. Maar als de kans er is dat het mis gaat, zullen ze minder risico nemen, en dus minder hard gaan, snappie?quote:Nee, dat is onzin. Met of zonder uitloopstrook, de auto gaat even hard
Die limiet is een andere limiet als een overschrijding niets anders dan een verpest rondje is en je dus een halve minuut kan nemen en opnieuw kan beginnen.quote:Lef heb je nodig om op 2cm afstand van de muur door Monaco te rijden of een riskante inhaalmaneuvre te doen in Eau Rouge.
Maar het is toch juist tof dat een coureur veel langer op (en makkelijker over) de limiet kan rijden?
Ok, je snapt dus wel degelijk wat ik bedoel. Het lef en de kwaliteit van een coureur moet meer beloond worden.quote:Echter wat jij zegt heeft ook wel zijn charme inderdaad, echt goede coureurs kunnen heel lang op de limiet rijden zonder er over heen te gaan. De mindere coureurs zullen eerder een foutje maken en daar voor niet gestraft worden.
Tuurlijk is dat zo. Maar dat is niet de innovatie waar we als publiek naar kijken. Dat gaat om geweldig snelle auto's die de wetten van de natuurkunde steeds verder pushen. En wat esthetiek is ook niet weg.quote:Nee, het veiliger maken van de auto valt zeker wel onder innovatie.
Ik denk dat je het kan splitsen in de coureur die op zijn limiet rijdt en een coureur die op de limiet van de auto rijdt. Dat eerste kan beter als er minder ruimte voor fouten is en dat tweede kan pas als er juist ruimte is voor foutjes.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:15 schreef Kenju het volgende:
[..]
Aardig idee.
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar als de kans er is dat het mis gaat, zullen ze minder risico nemen, en dus minder hard gaan, snappie?
[..]
Die limiet is een andere limiet als een overschrijding niets anders dan een verpest rondje is en je dus een halve minuut kan nemen en opnieuw kan beginnen.
[..]
Ok, je snapt dus wel degelijk wat ik bedoel. Het lef en de kwaliteit van een coureur moet meer beloond worden.
[..]
Tuurlijk is dat zo. Maar dat is niet de innovatie waar we als publiek naar kijken. Dat gaat om geweldig snelle auto's die de wetten van de natuurkunde steeds verder pushen. En wat esthetiek is ook niet weg.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 | [img=476,99]http://oi40.tinypic.com/2nhdpnt.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/18_USA_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.516km (3.427 miles) Race laps - 56 Race distance - 308.896km (191.939 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’39.347 (199.881 kph) by Sebastian Vettel, 2012 Fastest lap - 1’35.657 (207.592 kph) by Sebastian Vettel, 2012 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 280m [b]Car performance[/b] Full throttle - 68% Longest flat-out section - 1090m Downforce level - High Gear changes per lap - 54 Fuel use per lap - 2.5kg Time penalty per lap of fuel - 0.1s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 20.814s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Hard) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [u][b]Tijd en Weer[/b][/u] [img=492,430]http://oi39.tinypic.com/r8utj4.jpg[/img] [u][b]TV-Uitzendingen[/b][/u] [u]BBC[/u] heeft enkel samenvattingen dit race-weekend -O- Kwalificatie | BBC 2 | zaterdag 16 november | 23u30 Race | BBC 1 | zondag 17 november | 23u25 (NL'se tijden) [u]Sport1[/u] FP1 | vrijdag 15 november, 15:55 FP2 | vrijdag 15 november, 19:55 FP3 | zaterdag 16 november, 15:55 [b](Kanaal Extra1)[/b] Kwalificatie | zaterdag 16 november, 18:55 Samenvatting kwali | zondag 17 november, 19:00 Voorbeschouwing en Race | zondag 17 november, 19:30 [u]Veronica[/u] Race | zondag 17 november 19.45 [u]RTL (DE)[/u] Zaterdag: 17:45 Formel 1: Freies Training 18:55 Formel 1: Qualifying Zondag: 19:00 Formel 1: Countdown 19:55 Formel 1: Das Rennen 21:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [u][b]Streams[/b][/u] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/95559/1/skysports-f1-:-skyf1-live-stream-online.html]Continue live stream van Sky Sports F1[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159700/1/f1-grand-prix-united-states-grand-prix,austin--practice-1-live-stream-online.html]FP1 vrijdag 16.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159701/1/f1-grand-prix-united-states-grand-prix,austin--practice-2-live-stream-online.html]FP2 vrijdag 20.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159702/1/f1-grand-prix-united-states-grand-prix,austin---practice-3-live-stream-online.html]FP3 zaterdag 16.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159703/1/f1-grand-prix-united-states-grand-prix,austin---qualifying-live-stream-online.html]Kwalificatie zaterdag 19.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159704/1/f1-grand-prix-united-states-grand-prix,austin---final-race--live-stream-online.html]Race zondag 20.00[/url] [b][u]Sfeerimpressie[/u][/b] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nto9z-U8vM0[/youtube] [img]http://www.thesmokingtire.com/wp-content/uploads/2013/02/Cota-4.jpg[/img] [img]http://4cc20ce1d368d9fdb95d-fcdd7538db64170d73c4a7b1066b0af0.r84.cf1.rackcdn.com/_14p5498.jpg[/img] [img]http://c841724.r24.cf3.rackcdn.com/obrazky/56/56461.jpg[/img] [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/F1-usgp-2012-crowds-austin-texas.jpg/1280px-F1-usgp-2012-crowds-austin-texas.jpg[/img] Game on!! |
twitter:McLarenF1 twitterde op vrijdag 15-11-2013 om 15:28:22#COTA's mighty, towering Turn 1... blotted out by the morning mist! #FP1 starting on time? Unlikely. #USGP http://t.co/dPqrXXM6ts
reageer retweet
twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 15-11-2013 om 15:47:09Practice 1 has been red flagged due to fog! http://t.co/3o8DPltYGa #skyf1 reageer retweet
Dat kan nog wel even duren zo aan de mist te zien... Er is zowaar redelijk wat volk zo vroeg in de ochtendquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:56 schreef Gramulanion het volgende:
Uitzending is nu wel gestart. 10 minuten vertraging omdat de medische helikopter niet kan vliegen.
Zal Kvyat blij mee zijn.twitter:JeanEricVergne twitterde op vrijdag 15-11-2013 om 16:27:19Not a bad P1 to miss with this foggy weather! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |