abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132890716




Lap data

Lap length - 5.516km (3.427 miles)
Race laps - 56
Race distance - 308.896km (191.939 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 139.347 (199.881 kph) by Sebastian Vettel, 2012
Fastest lap - 135.657 (207.592 kph) by Sebastian Vettel, 2012
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight
Distance from grid to turn one - 280m

Car performance
Full throttle - 68%
Longest flat-out section - 1090m
Downforce level - High
Gear changes per lap - 54
Fuel use per lap - 2.5kg
Time penalty per lap of fuel - 0.1s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 20.814s by McLaren (see full list)
2013 prime tyre**: - Hard (2012: Medium)
2013 option tyre**: - Medium (2012: Hard)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirellis compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

Tijd en Weer



TV-Uitzendingen

BBC heeft enkel samenvattingen dit race-weekend -O-

Kwalificatie | BBC 2 | zaterdag 16 november | 23u30
Race | BBC 1 | zondag 17 november | 23u25
(NL'se tijden)

Sport1

FP1 | vrijdag 15 november, 15:55
FP2 | vrijdag 15 november, 19:55
FP3 | zaterdag 16 november, 15:55 (Kanaal Extra1)
Kwalificatie | zaterdag 16 november, 18:55
Samenvatting kwali | zondag 17 november, 19:00
Voorbeschouwing en Race | zondag 17 november, 19:30

Veronica

Race | zondag 17 november 19.45

RTL (DE)

Zaterdag:
17:45 Formel 1: Freies Training
18:55 Formel 1: Qualifying
Zondag:
19:00 Formel 1: Countdown
19:55 Formel 1: Das Rennen
21:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

Streams

Continue live stream van Sky Sports F1

FP1 vrijdag 16.00
FP2 vrijdag 20.00
FP3 zaterdag 16.00
Kwalificatie zaterdag 19.00
Race zondag 20.00

Sfeerimpressie










Game on!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Ambrosius op 16-11-2013 16:11:56 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_132890727
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Race niet gezien, maar dus weer een moment waar de uitloopstroken voor een rare situatie zorgt. Totale verkrachting van het racen.

Giedo heeft het wel goed gedaan aan de tijden te zien, constant halve tot een volle seconde sneller dan Pic ^O^
Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_132891367
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
pi_132891536
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

[..]

Was ik ook een liefhebber van, verschillende strategien vind ik heel interessant en helaas zijn de mogelijkheden nu heel erg beperkt. Het is ook jammer dat het meer een low budget klasse is geworden met veel beperkingen, 10 jaar geleden gingen de teams echt tot de limiet met de ontwikkeling en had je ook meer uitvallers.
Smaken verschillen. Ik heb liever minder strategie en meer actie op de baan, dan andersom.
Nadeel van bijtanken was dat als je er niet snel voorbij kwam, je erachter bleef hangen totdat die ander de pits in ging (of zelf eerder de pits in ging) en je dan pas sneller was, waardoor je die ander inhaalde terwijl die in de pits was. Minder actie op de baan dus. Nu is er veel meer actie op de baan. In de periode voor en na het bijtanken zijn er ook veel meer inhaalacties op de baan geweest dan tijdens de periode van het bijtanken.

Dat er nu teveel beperkingen zijn ben ik met je eens, al wordt hierdoor het veld wel competitiever, waardoor er weer meer acties zijn. Misschien dat het volgend jaar met de nieuwe regels anders is en er door de motoren weer een groter verschil ontstaat.
Als ze de beperkingen helemaal loslaten (zoals in het verleden, met ongelimiteerde ontwikkeling) ben ik bang dat we nog maar een paar teams overhouden en de F1 meer een specklasse wordt zoals de IndyCar. Daar hebben we er imho al genoeg van (zoals IndyCar, GP2, F3, WSR 3.5, etc.)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 16:16:36 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132892327
Yay, USA. Lekker tijdstip altijd, die races aan die kant van de wereld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132892687
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in _O_
pi_132892753
Voor de meeste andere klassen blijft Eau Rouge lastig, ook met uitloopstroken. De F1 heeft tegenwoordig zoveel downforce dat deze bocht vol gas genomen kan worden, wat vroeger dus niet kon.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:42:33 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893236
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132893263
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! :o
  Redactie Games maandag 4 november 2013 @ 16:50:13 #10
206706 crew  Racerblade
pi_132893504
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering :D
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:50:47 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893525
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:50 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ;)
Was voor de race ;)

Maar hij duurde een half uur dus dat zou ook goed kunnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132893623
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! :o
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:54:39 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893674
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 november 2013 @ 16:56:07 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132893722
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Welkom in 2003 :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132893763
Feel free to ignore my comments.
pi_132893977
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welkom in 2003 :').
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:07:50 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894031
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:08:00 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894033
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.

Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132894145
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:12:03 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894162
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132894189
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.

Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Dat bedoel ik ook. Tijdens Le Mans bijvoorbeeld is nog gewoon een levensgevaarlijke sport
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:25:58 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132894598
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in _O_
Typische uitspraak van een ramp-toerist }:|

je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:27:45 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894662
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 17:30:43 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894753
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:35:53 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894913
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.

Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 17:36:50 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894934
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.

Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132895645
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
De sport is nu al anders dan 20, 40 of 60 jaar geleden. En zal over 10 of 20 jaar ook weer anders zijn. Vooruitgang hou je niet tegen. Zeker niet bij een technische sport als de F1.

Eerlijk gezegd denk ik dat die vooruitgang juist een zegen is voor de F1 en niet de doodsteek. Soms kan men doorslaan (zoals met sommige veiligheidsmaatregelen, of beperking op ontwikkeling), dat klopt, maar over het algemeen is de vooruitgang goed voor de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132895791
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.

Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc), maar ook omdat dit soort races op veel meer locaties gereden kan worden dan een F1 wedstrijd, juist doordat het schoner en stiller is. Dus dichter bij een bevolkt gebied, zonder dat er regels overtreden worden of protesten zijn tegen geluidoverlast, vervuiling, etc.

Dus ik denk dat de F1 daar op den duur ook naar toe gaat. Niet direct de komende jaren, maar over een jaar of 20 toch wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 18:08:18 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132895982
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.

Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc),
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.

Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen.

Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 november 2013 @ 18:12:40 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132896146
Bovenstaande is volledig mijn eigen mening uiteraard, niet per se feit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132896275
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

stroomversnelling.
Was dat de woordgrap van de dag?
pi_132896282
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.

Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen.

Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat.
Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is, maar dat is wel de kant waar we imho opgaan. Misschien dat een accu niet direct schoon is bij de fabricage of opwekking van de stroom om de accu te laden, maar het zorgt er wel voor dat de omgeving van de races veel schoner is dan nu.

Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof.

Maar dat is mijn mening.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 18:19:37 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132896355
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, zoals ik al zei. Daarvoor is elektrisch zeer geschikt.

Maar voor de lange afstand zal dat volgens mij nooit gaan werken. Zeker niet zolang er voldoende olie is, en dat duurt nog wel 50 jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 november 2013 @ 18:19:53 #34
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132896371
Ach, en dan gaat Europa de grote boomknuffelaar uithangen (zoals nu eigenlijk al) en dan gaan Amerika en China alles weer teniet doen :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132897724
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic.
Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD.
  maandag 4 november 2013 @ 19:02:05 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132897971
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:55 schreef Breaker.Faker het volgende:
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic.
Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD.
De OP is nog van Abu Dhabi ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132905493
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald.

De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt.
.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 21:22:52 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132905681
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:19 schreef Fer het volgende:
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald.

De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt.
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132905925
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 21:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1
Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 21:29:41 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132906036
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
jup, maar nu Webber ingeruild wordt voor Ricciardo en er nieuwe regels komen denken ze een betere kans te hebben met twee eerste coureurs
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 21:29:49 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132906043
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132906114
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....
In hun geval doen ze dat met reserve onderdelen voor kapotte Fiat's en royalties op speelgoed Ferrari's
.
pi_132906116
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien.
  maandag 4 november 2013 @ 21:42:46 #44
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132906663
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien.
Daarom zei ik ook:
quote:
dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel
;)

Het valt natuurlijk allemaal te berekenen voor een fabrikant hoeveel zo'n titel ze oplevert qua exposure, maar het prijzengeld is natuurlijk per direct cash op tafel.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132907491
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Typische uitspraak van een ramp-toerist }:|

je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak :{
Nee, ik ben graag bewonderaar van coureurs die dingen doen die ik zelf en 90% van de mensen niet zou durven.
Dan kan ik werkelijk met tranen in de ogen zitten kijken van bewondering. Bij enkele motorraces kan dat gebeuren, sommige (vooral oudere) Nascar races, maar bij Formule 1 niet meer.
Dat heeft niets met ramptoerisme te maken, maar met de kern van racen, zoals het in de begintijd een standaard ingredint was van de racerij.
De mensheid is alleen zogenaamd geciviliceerder geworden, schoner, netter, politiek correcter. helaas ben ik 30 of misschien wel 50 jaar te laat geboren.
Enkele laatste strohalmen zijn nog overeind en wil ik dan ook zeker gaan bezoeken voor ook daar de prijs van de vooruitgang voor wordt betaald:

-Isle of Man TT
-Indy 500
-Daytona 500
-F1 Monaco misschien ook wel...
  maandag 4 november 2013 @ 22:23:40 #46
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132908773
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:00 schreef Marks het volgende:

[..]
*knip*
Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...''
Maar goed, je bent dan volgens eigen zeggen een bewonderaar bent van waaghalzen en waaghalzerij. Prima, allemaal zeer leuk en aardig enzo nog wat allemaal.
Maar toch kom je wr met clipjes aanzetten met crashes :?
Komt bij mij toch echt over als ramptoerisme, of je kiest de verkeerde voorbeelden uit.......

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 04-11-2013 22:33:08 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132908985
En dan nog: crashes zoals die laatste twee filmpjes zien we ook in de Formule 1 nog gewoon. Bijvoorbeeld Spa vorig jaar nog, en we hebben Webber ook meerdere keren zien opstijgen. En iets verder terug hebben we die megacrashes van Kubica en Ralf Schumacher.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 4 november 2013 @ 22:30:03 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132909054
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig :'(!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 november 2013 @ 22:38:42 #49
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132909439
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig :'(!
Vertel dat eens tegen Massa die destijds die veer van Rubens heeft gekopt :{

Die had ook bij na het lampje van de tunnel gezien......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132909474
Gelukkig dat er dan nog wel af en toe wat marshalls omkomen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 4 november 2013 @ 22:43:07 #51
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132909659
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 22:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gelukkig dat er dan nog wel af en toe wat marshalls omkomen.
:N
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132911609
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...''
Maar goed, je bent dan volgens eigen zeggen een bewonderaar bent van waaghalzen en waaghalzerij. Prima, allemaal zeer leuk en aardig enzo nog wat allemaal.
Maar toch kom je wr met clipjes aanzetten met crashes :?
Komt bij mij toch echt over als ramptoerisme, of je kiest de verkeerde voorbeelden uit.......
Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt.
Zag laatst een fimpje weer over de Isle of Man TT, waar een rijder vooraf moest overgeven van de spanning. En dan toch opstappen, zonder een miljoenencontract zoals een MotoGP rijder op zak te hebben.
Daar heb ik gewoon mega veel respect voor. Vond dat ook indrukwekkend om te zien in de film Rush, dat Hunt dat ook had. Iets wat inderdaad ook zo was bij hem. Tegenwoordig is dat er niet meer bij en ja, dat vind ik jammer. Maar het is niet anders...
  maandag 4 november 2013 @ 23:31:40 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132911838
Ik vind doodsgevaar niet nodig om respect op te brengen voor coureurs. Hun natuurlijke talent en vermogen om zo'n beest berhaupt op de baan te houden is voor mij genoeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132914984
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Wat een held is en blijft het ook die Sjakie. En die reactie van Craig Pollock, ook zo'n geweldige kerel. Waar is die eigenlijk gebleven?
  dinsdag 5 november 2013 @ 02:28:49 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132915050
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
Tijdens de pits niet tanken maar nieuwe accu's erin ^O^ :')
pi_132915234
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt.
Zag laatst een fimpje weer over de Isle of Man TT, waar een rijder vooraf moest overgeven van de spanning. En dan toch opstappen, zonder een miljoenencontract zoals een MotoGP rijder op zak te hebben.
Daar heb ik gewoon mega veel respect voor. Vond dat ook indrukwekkend om te zien in de film Rush, dat Hunt dat ook had. Iets wat inderdaad ook zo was bij hem. Tegenwoordig is dat er niet meer bij en ja, dat vind ik jammer. Maar het is niet anders...
Je klinkt (mede door je comment over de Villeneuve crash) alsof je een crash waarin gewonden en/of zelfs doden vallen aanvaardbaar vindt. Wat een geleuter. Hoelang kijk je F1, 5 jaar? 10 jaar? Dat maakt verder niet uit, maar een beetje Youtube afstruinen naar F1 historie en dus waarschijnlijk ook de fatale ongelukken, dat laat een hele andere impact achter dan een coureur live op TV dood zien gaan (laat staan als je op de tribune zit). Daar kijk je niet voor, daar kijkt hopelijk niemand voor.

F1 is tegenwoordig closer dan ooit, er finishen soms 15 rijders binnen 1 minuut en een paar seconden na een volle raceafstand. In de jaren '80 werd de nummer 2 soms op een ronde gezet, of nummer 3 die op 1,5e minuut van de winnaar over de finish kwam. Ja, het was bruut, de motoren klonken gaaf en de coureurs waren helden, maar saaie races waren er ook genoeg. Maar die kijk je natuurlijk niet terug.

Nu is het ook niet altijd even fantastisch, er is veel minder vrijheid, de DRS kan het kunstmatig laten overkomen en de grote lappen asfalt maken circuits helaas er ook niet beter/sfeervoller op. Maar het is natuurlijk idioot om 20 jaar verbetering in veiligheid (gedeeltelijk) weg te gooien omdat de kijker dat spannender vindt. Want ook met de steeds verbeterende veiligheid zijn er in de laatste jaren genoeg coureurs geweest die de dans ontsprongen zijn. En uiteindelijk zal het wel weer een keer gebeuren, daar hoef je het lot niet voor op te zoeken.

Aan het begin van 1994 was er 12 jaar geen dode gevallen in een officiele race (wel in een test 1986), maar F1 was eind 1993 volgens velen nog nooit zo veilig. Later begon het testen en kwamen er toch twijfels. 6 maanden later waren er 2 doden en een handvol coureurs die crashes met veel geluk hadden overleefd.

Nu zijn we bijna 20 jaar verder, kijkers vergeten dingen, of gebeurtenissen zijn gewoon van voor hun tijd. Of ze volgen geen andere klasses, waar het nog wel mis gaat. En dan wordt er denk ik toch makkelijker over nagedacht en worden bepaalde risico's onderschat.
  dinsdag 5 november 2013 @ 07:35:44 #57
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_132915614
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Even deze baas quoten, want 100% mee eens.
Al die uitloopstroken tegenwoordig krijg ik jeuk van. :r
pi_132915807
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 02:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat een held is en blijft het ook die Sjakie. En die reactie van Craig Pollock, ook zo'n geweldige kerel. Waar is die eigenlijk gebleven?
Die is baas van PURE, het oude Mecachrome zeg maar. Zouden motoren gaan leveren in 2014, maar noemt wilde ze hebben.
pi_132915881
Mecachrome is de motorenbakker van Renault

Pure zou de faciliteiten van Toyota in Duitsland gaan gebruiken.

Volgens mij heeft pure al hun geld in de ontwikkeling van een i4 gestoken, toen het daarna een V6 zou worden waren de centen denk ik op.

Vreemd eigenlijk, want Mercedes en Renault maken in het echt tegenwoordig voornamelijk turbo 4 cilinders. Zeker ook nu blijkt dat de V6 te zwaar geworden is. Misschien toch teveel druk van de teams die geen zin hadden een nieuwe spaceframe voor de i4 te ontwerpen.
.
pi_132917158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:25 schreef Fer het volgende:
Mecachrome is de motorenbakker van Renault

Pure zou de faciliteiten van Toyota in Duitsland gaan gebruiken.

Volgens mij heeft pure al hun geld in de ontwikkeling van een i4 gestoken, toen het daarna een V6 zou worden waren de centen denk ik op.

Vreemd eigenlijk, want Mercedes en Renault maken in het echt tegenwoordig voornamelijk turbo 4 cilinders. Zeker ook nu blijkt dat de V6 te zwaar geworden is. Misschien toch teveel druk van de teams die geen zin hadden een nieuwe spaceframe voor de i4 te ontwerpen.
Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132917195
quote:
6 maanden later waren er 2 doden en een handvol coureurs die crashes met veel geluk hadden overleefd.
Rubens was daar een van.
Die heeft toen ook echt een engeltje op zn schouder gehad hoor, want voor hetzelfde geld was hij er in gebleven toen :X


:X

=edit=
En de idioten die toen zn wagen recht zette zijn ook volkomen debiel geweest.
Het had heel goed gekund dat Rubens daar zn nek gebroken had. Sterker nog, dat was zeer wel denkbaar. En die flippen gewoon die wagen overeind. Voor hetzelfde geld had hij vanaf toen een verlamming vanaf de nek gehad :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132917225
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past.
Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132917563
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Te veel druk van teams (lees: Ferrari) die vinden dat een 4 cilinder motor niet bij hun imago past.
teams (behalve Ferrari) maken zich niet druk over imago mbt motoren. Ferrari is de enige die er geen voordeel van heeft als automerk. Mercedes, Renault en Honda wel. Als de meerderheid van de motorbakkers voordeel heeft van de i4, waarom wint de v6 dan toch? Invloed van de teams (Mercedes AMG en RBR/Lotus) op de motorfabrikanten?
.
pi_132917574
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passen :@
Wacht maar....
.
pi_132917701
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik een 6 cilinder ook niet bij het imago van Ferrari passen :@
Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuwe auto met een hybride V6 turbo motor als opvolger van de Ferrari California. Blijkbaar hebben ze patenten voor zo'n wagen gedeponeerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132917712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuwe auto met een hybride V6 turbo motor als opvolger van de Ferrari California. Blijkbaar hebben ze patenten voor zo'n wagen gedeponeerd.
Ik kan die toch nooit betalen dus ik maak me er eigenlijk heel zo druk niet om :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132917722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:29 schreef Fer het volgende:

[..]

teams (behalve Ferrari) maken zich niet druk over imago mbt motoren. Ferrari is de enige die er geen voordeel van heeft als automerk. Mercedes, Renault en Honda wel. Als de meerderheid van de motorbakkers voordeel heeft van de i4, waarom wint de v6 dan toch? Invloed van de teams (Mercedes AMG en RBR/Lotus) op de motorfabrikanten?
Ferrari heeft vetorecht in de regelgeving en zou over de i4 een veto hebben uitgesproken. Daarom is de FIA overgestapt naar de V6.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132917879
Ferrari had toch voor zoveelste keer gedreigd uit F1 te gaan als er 4 cylinder motoren kwamen in de F1. Zou de naam Ferrari al helemaal te schande maken. V6 is nog net kantjeboord.
pi_132918003
Ah, gewoon in het rijtje verbod van Berylium motoren, te brede Michelin banden, verbod op massadempers.

Alleen dan jammer dat ze het sinds de reglementen van 2009 (vooral minder downforce) niet voor elkaar hebben. Besef echter wel dat de Redbull in 2008 al een goede auto was, alleen geen vermogen met Renault toen en 2009 kwam daar begin van het jaar die dubbele difuser van Brawn.
.
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:53:14 #70
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132918147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:42 schreef Meike26 het volgende:
Ferrari had toch voor zoveelste keer gedreigd uit F1 te gaan als er 4 cylinder motoren kwamen in de F1. Zou de naam Ferrari al helemaal te schande maken. V6 is nog net kantjeboord.
Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_132918224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:53 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn.
Net zoals in de jaren '80, toen er 4 en 6 cilinder turbo's rondreden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132918753
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:53 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze beide moeten toestaan, dat zou pas tof zijn.
Zou teveel geld kosten, dan moeten alle fabrikanten beide motoren ontwikkelen en testen wat sneller is. En waarschijnlijk kwa performance is een v6 gewoon beter.

Wordt echt wel spannend straks met die fuel-flow limiter van 100kg/uur. Dan moeten ze echt gaan tunen tussen maximale efficientie van de verbranding, de uitlaatgastemperatuur en levensduur van de turbo.

Aan de andere kant, die motoren hebben inmiddels vast al meerdere keren Monza gereden op de testbanken.
.
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:26:42 #73
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132918981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Zou teveel geld kosten, dan moeten alle fabrikanten beide motoren ontwikkelen en testen wat sneller is. En waarschijnlijk kwa performance is een v6 gewoon beter.

Wordt echt wel spannend straks met die fuel-flow limiter van 100kg/uur. Dan moeten ze echt gaan tunen tussen maximale efficientie van de verbranding, de uitlaatgastemperatuur en levensduur van de turbo.

Aan de andere kant, die motoren hebben inmiddels vast al meerdere keren Monza gereden op de testbanken.
Hoezo moeten ze beide ontwikkellen? Ferrari kan dan toch kiezen voor een V6 en Mercedes voor een I4.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_132919062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:26 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Hoezo moeten ze beide ontwikkellen? Ferrari kan dan toch kiezen voor een V6 en Mercedes voor een I4.
Mercedes zal niet zomaar voor een i4 gaan, voordat ze weten dat een i4 ook sneller is. Daarom zul je eerst moeten testen om er zeker van te zijn dat hun i4 ook sneller zal zijn, anders heeft die hele i4 geen zin als blijkt dat Ferrari rondjes om ze heen rijdt met een V6.
.
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:19:00 #75
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132920503
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, die crashes laten zien wat het gevaar is en zijn onderdeel van racen. Dat is gewoon spectaculair. Onderdeel van de show. Punt.
Zag laatst een fimpje weer over de Isle of Man TT, waar een rijder vooraf moest overgeven van de spanning. En dan toch opstappen, zonder een miljoenencontract zoals een MotoGP rijder op zak te hebben.
Daar heb ik gewoon mega veel respect voor. Vond dat ook indrukwekkend om te zien in de film Rush, dat Hunt dat ook had. Iets wat inderdaad ook zo was bij hem. Tegenwoordig is dat er niet meer bij en ja, dat vind ik jammer. Maar het is niet anders...
ja jonge. Komt goed met je. Jammer genoeg ben je 50 jaar te laat geboren, dan had je veel meer doden mee kunnen maken in de racerij. Veel spannender inderdaad ^O^
Want gevaar is dat gene waar het om draait, en niet de racen ansich .....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132921248
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ja jonge. Komt goed met je. Jammer genoeg ben je 50 jaar te laat geboren, dan had je veel meer doden mee kunnen maken in de racerij. Veel spannender inderdaad ^O^
Want gevaar is dat gene waar het om draait, en niet de racen ansich .....
Natuurlijk niet, maar races zoals de Targa Florio bestaan niet meer in de officiele vorm. Dat vind ik zeer jammer. En velen met mij.
Vanaf 8.20

[ Bericht 10% gewijzigd door Marks op 05-11-2013 13:56:49 ]
pi_132921450
Wat vanaf 8:20? Dat filmpje duurt 2 minuten!? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:14:20 #78
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132922140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Mercedes zal niet zomaar voor een i4 gaan, voordat ze weten dat een i4 ook sneller is. Daarom zul je eerst moeten testen om er zeker van te zijn dat hun i4 ook sneller zal zijn, anders heeft die hele i4 geen zin als blijkt dat Ferrari rondjes om ze heen rijdt met een V6.
Ik denk zomaar dat ze met pc berekening etc heel ver kunnen komen in een vergelijk....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_132922896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:43 schreef Marks het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar races zoals de Targa Florio bestaan niet meer in de officiele vorm. Dat vind ik zeer jammer. En velen met mij.
Vanaf 8.20 O+
En daar zou jij weer een formule 1 race willen organiseren?

Alleen al logistiek gezien gaat dat niet lukken.

Banden gaan geen ronde mee enz enz
pi_132923627
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

En daar zou jij weer een formule 1 race willen organiseren?

Alleen al logistiek gezien gaat dat niet lukken.

Banden gaan geen ronde mee enz enz
Lol... Wat is dit voor opmerking?
Targa florio heeft niets met F1 te maken.
pi_132923696
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:51 schreef Geralt het volgende:
Wat vanaf 8:20? Dat filmpje duurt 2 minuten!? 8)7
Nu staat de goede er ;)
pi_132924293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:55 schreef Marks het volgende:

[..]

Lol... Wat is dit voor opmerking?
Targa florio heeft niets met F1 te maken.
Nee, maar daar vielen wel lekker veel doden!

Heb jij die race live meegemaakt dan?
pi_132930929
Vond het al akelig genoeg toen did jaar bij Le Mans een dode viel. Sta je toch ook niet lekker te feesten op het podium als winnaar dan.
.
pi_132931382
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Rubens was daar een van.
Die heeft toen ook echt een engeltje op zn schouder gehad hoor, want voor hetzelfde geld was hij er in gebleven toen :X


:X

=edit=
En de idioten die toen zn wagen recht zette zijn ook volkomen debiel geweest.
Het had heel goed gekund dat Rubens daar zn nek gebroken had. Sterker nog, dat was zeer wel denkbaar. En die flippen gewoon die wagen overeind. Voor hetzelfde geld had hij vanaf toen een verlamming vanaf de nek gehad :X
Inderdaad. En niet alleen hij dus.

JJ Lehto had een crash tijdens een test, nekblessure
Alesi had ook een crash tijdens een test, rugblessure.
Gewonden in het publiek na de startcrash in Imola
Gewonden in de pits na het verliezen van een wiel in Imola
Wendlinger lag na een ongeluk in Monaco een paar weken in coma
Montermini crashte in Spanje, een paar gebroken botten
Lamy had een testongeval in Engeland en brak beide benen

En Verstappen z'n ongelukken (Brazilie met Irvine en 2 anderen, pitbrand in Duitsland) hadden ook heel anders kunnen aflopen. Ik geloof dat in Brazilie Verstappen met 1 van zijn wielen het hoofd van een andere coureur raakte toen hij door de lucht vloog.
pi_132932641
En dan nog paar jaar later Olivier Panis...
pi_132940902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:39 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Inderdaad. En niet alleen hij dus.

JJ Lehto had een crash tijdens een test, nekblessure
Alesi had ook een crash tijdens een test, rugblessure.
Gewonden in het publiek na de startcrash in Imola
Gewonden in de pits na het verliezen van een wiel in Imola
Wendlinger lag na een ongeluk in Monaco een paar weken in coma
Montermini crashte in Spanje, een paar gebroken botten
Lamy had een testongeval in Engeland en brak beide benen

En Verstappen z'n ongelukken (Brazilie met Irvine en 2 anderen, pitbrand in Duitsland) hadden ook heel anders kunnen aflopen. Ik geloof dat in Brazilie Verstappen met 1 van zijn wielen het hoofd van een andere coureur raakte toen hij door de lucht vloog.
Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen.
Wie dat niet wil als coureur, moet maar wat anders doen.
Het publiek echter, daar vind ik van dat er nooit iemand bij gewond mag raken. Daar kan ik echt boos om worden, zoals bij de Nascar crash op Daytona dit jaar.
Ook zon voorbeeld: de coureurs hadden niets, en de mensen die naar de show keken, waren de slachtoffers en gewonden :N
pi_132941571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:28 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen.
Wie dat niet wil als coureur, moet maar wat anders doen.
Het publiek echter, daar vind ik van dat er nooit iemand bij gewond mag raken. Daar kan ik echt boos om worden, zoals bij de Nascar crash op Daytona dit jaar.
Ook zon voorbeeld: de coureurs hadden niets, en de mensen die naar de show keken, waren de slachtoffers en gewonden :N

hier nog zo een veroorzaakt door onze fijne vriend sato
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
pi_132941874
De ongevallen met Sato hebben toch meer te maken met het feit dat die Amerikanen denken van "het is toch maar Sato" dan kan ik deze move toch wel maken, terwijl het eigenlijk niet past.
.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:09:26 #89
300718 Kenju
Say It!!??
pi_132942924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:41 schreef Vaas3 het volgende:

[..]


hier nog zo een veroorzaakt door onze fijne vriend sato
Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden.

Vind het verder wel opvallend, en jammer dat auto's amper meer in de bandenstapels eindigen. Kennelijk is het finishen van de race veel makkelijker dan vroeger en lijkt de enige manier waarop tegenwoordig mensen uitvallen door mechanische fouten te zijn...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_132943459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:09 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden.

Vind het verder wel opvallend, en jammer dat auto's amper meer in de bandenstapels eindigen. Kennelijk is het finishen van de race veel makkelijker dan vroeger en lijkt de enige manier waarop tegenwoordig mensen uitvallen door mechanische fouten te zijn...
ze hebben nu niet voor niks die double file restarts ;)
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
pi_132943799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:09 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zart Sato nog maar in de F1. Was mijn favoriete coureur. Deze crash heeft Franchitti helemaal aan zichzelf te danken. Kwam daar uit een bocht, en dacht dat hij Sato voorbij kon, terwijl die op snelheid zat en in het vuil reed. Kon dus niet dichter aan de binnenkant rijden.

Vind het verder wel opvallend, en jammer dat auto's amper meer in de bandenstapels eindigen. Kennelijk is het finishen van de race veel makkelijker dan vroeger en lijkt de enige manier waarop tegenwoordig mensen uitvallen door mechanische fouten te zijn...
Spektakel gegarandeerd met Sato. Dit was niet het enige incident waar hij bij betrokken was. Maar dit was inderdaad niet zijn schuld, al gaat het me te ver om Franchitti hier de schuld van te geven. Sato verliest de wagen bijna, waardoor hij snelheid verliest en Franchitti denkt er voor bij te komen maar Sato heeft de wagen nog niet helemaal onder controle en ze raken elkaar. Raceongeluk imho.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:38:45 #92
300718 Kenju
Say It!!??
pi_132944445
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:26 schreef sasquatsch het volgende:

dit was inderdaad niet zijn schuld, al gaat het me te ver om Franchitti hier de schuld van te geven. Sato verliest de wagen bijna, waardoor hij snelheid verliest en Franchitti denkt er voor bij te komen maar Sato heeft de wagen nog niet helemaal onder controle en ze raken elkaar. Raceongeluk imho.
Zeker. Ik zeg ook niet dat het Franchitti's schuld is, maar wel zijn eigen fout dat deze crash speelde...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_132945435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:39 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Inderdaad. En niet alleen hij dus.

JJ Lehto had een crash tijdens een test, nekblessure
Alesi had ook een crash tijdens een test, rugblessure.
Gewonden in het publiek na de startcrash in Imola
Gewonden in de pits na het verliezen van een wiel in Imola
Wendlinger lag na een ongeluk in Monaco een paar weken in coma
Montermini crashte in Spanje, een paar gebroken botten
Lamy had een testongeval in Engeland en brak beide benen

En Verstappen z'n ongelukken (Brazilie met Irvine en 2 anderen, pitbrand in Duitsland) hadden ook heel anders kunnen aflopen. Ik geloof dat in Brazilie Verstappen met 1 van zijn wielen het hoofd van een andere coureur raakte toen hij door de lucht vloog.
En daar heb je precies de spijker op z'n kop...
Het racen moet voor de coureur en het publiek absoluut veilig gemaakt worden. Uitvindingen als HANS en SAFER zijn een geschenk uit de hemel. Echter is de F1 daarmee aan het doorslaan, en maken ze de F1 niet langer veiliger voor de mensen maar voor de auto's.

Vroeger als je een fout maakte in de auto ging je het grind in, en even vaak zat je dan vast en was je race voorbij. Of je stuiterde over hoge kerbstones en je ophanging was aan gort. Resultaat: Einde race. Tegenwoordig, dankzij alle belachelijke 'veiligheids' maatregelen zijn er bijna geen kerbs hoger dan 3 cm meer, en zijn de grindbakken vervangen voor stukken asfalt in de meest verschrikkelijke kleuren die je je maar kan wensen. Resultaat na een fout: Uithuilen en die seconde die je bent verloren inhalen. Er zitten geen consequenties meer aan het maken van een fout.

Dat heeft niets te maken met sensatiezoeken of ramptoerist spelen.

In dat opzicht is het voorbeeld van NASCAR wel goed. Die maken de baan niet veiliger voor de auto's, maar wel voor de coureurs. Nu nog voor het publiek en het is helemaal top.
Er gebeuren nog steeds ongevallen door stommiteiten van coureurs, maar ze staan daar gewoon ook nog steeds door in het grind, of hangen in de muur. Echter zijn de verwondingen opgelopen door de coureur tot een minimum beperkt. Dus die hebben het wel veiliger gemaakt voor de coureur zonder de spanning en benodigde skill-levels van de coureurs aan te tasten.

Indycars daarentegen zijn rijdende doodskisten, zeker op ovals. Daar kijk ik dus ook niet meer naar. Ik wil geen doden zien, ik wil wel spannende momenten en uitvallers zien. Iets wat in de F1 jammerlijk meer en meer gemist wordt.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:13:25 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132946197
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:28 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad, het is op een enkeling na toch goed afgelopen elke keer. En zo hoort het, maar er is niets mis mee dat er een enkele keer een paar botten gebroken worden bij een crash. Met de Tour de France halen ze de 40 kmh gemiddeld, als ze daar op hun plaat gaan is dat normaal. En bij de F1, waar snelheden nog hoger liggen, mag dat in mijn ogen ook erbij horen.
Wie dat niet wil als coureur, moet maar wat anders doen.
Het publiek echter, daar vind ik van dat er nooit iemand bij gewond mag raken. Daar kan ik echt boos om worden, zoals bij de Nascar crash op Daytona dit jaar.
Ook zon voorbeeld: de coureurs hadden niets, en de mensen die naar de show keken, waren de slachtoffers en gewonden :N
Whut :? Waarom zou je niet de maatregelen nemen als ze gewoon beschikbaar zijn? Alle veiligheidsmaatregelen (hans, cockpitranden, overalls, etc, etc) zorgen echt niet voor langzamere races.
Als je op die manier gaat redeneren kan je de helm ook wel weglaten, dat maakt het spannender!
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:57 schreef TagForce het volgende:

[..]

En daar heb je precies de spijker op z'n kop...
Het racen moet voor de coureur en het publiek absoluut veilig gemaakt worden. Uitvindingen als HANS en SAFER zijn een geschenk uit de hemel. Echter is de F1 daarmee aan het doorslaan, en maken ze de F1 niet langer veiliger voor de mensen maar voor de auto's.

Vroeger als je een fout maakte in de auto ging je het grind in, en even vaak zat je dan vast en was je race voorbij. Of je stuiterde over hoge kerbstones en je ophanging was aan gort. Resultaat: Einde race. Tegenwoordig, dankzij alle belachelijke 'veiligheids' maatregelen zijn er bijna geen kerbs hoger dan 3 cm meer, en zijn de grindbakken vervangen voor stukken asfalt in de meest verschrikkelijke kleuren die je je maar kan wensen. Resultaat na een fout: Uithuilen en die seconde die je bent verloren inhalen. Er zitten geen consequenties meer aan het maken van een fout.

Dat heeft niets te maken met sensatiezoeken of ramptoerist spelen.

In dat opzicht is het voorbeeld van NASCAR wel goed. Die maken de baan niet veiliger voor de auto's, maar wel voor de coureurs. Nu nog voor het publiek en het is helemaal top.
Er gebeuren nog steeds ongevallen door stommiteiten van coureurs, maar ze staan daar gewoon ook nog steeds door in het grind, of hangen in de muur. Echter zijn de verwondingen opgelopen door de coureur tot een minimum beperkt. Dus die hebben het wel veiliger gemaakt voor de coureur zonder de spanning en benodigde skill-levels van de coureurs aan te tasten.

Indycars daarentegen zijn rijdende doodskisten, zeker op ovals. Daar kijk ik dus ook niet meer naar. Ik wil geen doden zien, ik wil wel spannende momenten en uitvallers zien. Iets wat in de F1 jammerlijk meer en meer gemist wordt.
Opzich goed punt, maar door die uitloopstroken nemen de coureurs wel meer risico, waardoor er meer spektakel op de baan is :) Ik kijk niet voor de uitvallers (alhoewel een goede plof of crash altijd wel mooi is :P), maar voor de spannende momenten. En die zijn er alleen maar meer als er meer auto's zijn.

Grindbakken zijn volgens mij ook weggehaald omdat ze nogal eens de neiging hadden om een auto te laten omslaan, niet heel veilig...
The line is a dot to you!
pi_132947775
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:13 schreef kepler het volgende:

Opzich goed punt, maar door die uitloopstroken nemen de coureurs wel meer risico, waardoor er meer spektakel op de baan is :) Ik kijk niet voor de uitvallers (alhoewel een goede plof of crash altijd wel mooi is :P), maar voor de spannende momenten. En die zijn er alleen maar meer als er meer auto's zijn.
Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels.
Verder zijn er niet echt risicovolle inhaalacties. Ik zie ze immers zelden doorschieten. Vroeger had je nog lef bij nodig het zetten van een snelle ronde.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_132948114
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:00 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels.
Verder zijn er niet echt risicovolle inhaalacties. Ik zie ze immers zelden doorschieten. Vroeger had je nog lef bij nodig het zetten van een snelle ronde.
Precies, maar blijkbaar zitten hier allemaal andere soort racefans dan wij. Ieder het zijne, maar ik vind dat risico ook onderdeel van racen is.
Niet alleen wie het best en zuiverst kan rijden.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:01:08 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132975436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:00 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het ding is dat dit zijn doel voorbij geschoten is. Ook zijn tegengestelde maatregelen genomen met de nieuwe aerodynamische regels.
Verder zijn er niet echt risicovolle inhaalacties. Ik zie ze immers zelden doorschieten. Vroeger had je nog lef bij nodig het zetten van een snelle ronde.
Hoezo is het zijn doel voorbij geschoten? Het doel was om mensen minder snel te laten uitvallen en minder snel te laten flippen.Missie geslaagd lijkt me :D
Aerodynamische regels zijn toch juist gedaan om meer mechanische grip te creeeren, zodat er meer inhaalacties komen?

Maar ik zie ze genoeg doorschieten hoor, kijk maar bv naar afgelopen race: Alonso en Sutil (toch?). Het valt alleen minder op omdat ze gewoon door kunnen rijden.

En tja, wat is lef. Uitvallen omdat je te hard door een bocht gaat heeft niet heel veel met lef te maken. Meer met risico nemen, en in principe kunnen ze nu meer op het randje rijden zonder groot risico op een dure spin in de grindbak

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:13 schreef Marks het volgende:

[..]

Precies, maar blijkbaar zitten hier allemaal andere soort racefans dan wij. Ieder het zijne, maar ik vind dat risico ook onderdeel van racen is.
Niet alleen wie het best en zuiverst kan rijden.
Ik blijf het raar vinden hoor. Waarom zou de F1 niet (binnen normale grenzen) de coureurs zoveel mogelijk beschermen? Tuurlijk ben ik het met je eens dat ze niet te ver moeten gaan, zoals bv een 'dakje' boven de coureur. Maar de huidige veiligheids-eisen van de auto's hebben heel weinig effect op het racen zelf.
Die doorontwikkeling hoort ook bij de F1 en is altijd al zo geweest.

Ik zie ook graag een flinke crash, maar ik vind wel dat het risico op verwondingen voor de coureur zo klein mogelijk moet zijn (zeker als het een kleine moeite is).
The line is a dot to you!
pi_132975856
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:01 schreef kepler het volgende:
Tuurlijk ben ik het met je eens dat ze niet te ver moeten gaan, zoals bv een 'dakje' boven de coureur.
Heeft iemand ooit nog iets gehoord over die canopy wat ze getest hebben? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132975930

Die bedoel ik. Is men daar nog altijd verder onderzoek naar aan het doen, of heeft men dat afgeschoten? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 6 november 2013 @ 20:13:02 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132976011
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:10 schreef Geralt het volgende:

Die bedoel ik. Is men daar nog altijd verder onderzoek naar aan het doen, of heeft men dat afgeschoten? :@
Ik moest lachen :')
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')