Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).quote:Op maandag 4 november 2013 15:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Race niet gezien, maar dus weer een moment waar de uitloopstroken voor een rare situatie zorgt. Totale verkrachting van het racen.
Giedo heeft het wel goed gedaan aan de tijden te zien, constant halve tot een volle seconde sneller dan Pic![]()
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.quote:Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Smaken verschillen. Ik heb liever minder strategie en meer actie op de baan, dan andersom.quote:Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[..]
Was ik ook een liefhebber van, verschillende strategien vind ik heel interessant en helaas zijn de mogelijkheden nu heel erg beperkt. Het is ook jammer dat het meer een low budget klasse is geworden met veel beperkingen, 10 jaar geleden gingen de teams echt tot de limiet met de ontwikkeling en had je ook meer uitvallers.
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...quote:Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.
Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was.quote:Op maandag 4 november 2013 16:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering
Was voor de racequote:Op maandag 4 november 2013 16:50 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was.
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.quote:Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier!
Welkom in 2003quote:Op maandag 4 november 2013 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzinequote:
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.quote:Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.quote:Op maandag 4 november 2013 17:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
Dat bedoel ik ook. Tijdens Le Mans bijvoorbeeld is nog gewoon een levensgevaarlijke sportquote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.
Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Typische uitspraak van een ramp-toeristquote:Op maandag 4 november 2013 16:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.quote:Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.
Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo.
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.quote:Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.quote:Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/quote:Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.
Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
De sport is nu al anders dan 20, 40 of 60 jaar geleden. En zal over 10 of 20 jaar ook weer anders zijn. Vooruitgang hou je niet tegen. Zeker niet bij een technische sport als de F1.quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.quote:Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.quote:Op maandag 4 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.
Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc),
Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is, maar dat is wel de kant waar we imho opgaan. Misschien dat een accu niet direct schoon is bij de fabricage of opwekking van de stroom om de accu te laden, maar het zorgt er wel voor dat de omgeving van de races veel schoner is dan nu.quote:Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.
Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen.
Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, zoals ik al zei. Daarvoor is elektrisch zeer geschikt.quote:Op maandag 4 november 2013 18:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof.
De OP is nog van Abu Dhabiquote:Op maandag 4 november 2013 18:55 schreef Breaker.Faker het volgende:
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic.
Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD.
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1quote:Op maandag 4 november 2013 21:19 schreef Fer het volgende:
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald.
De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt.
Bij Ferrari?quote:Op maandag 4 november 2013 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1
jup, maar nu Webber ingeruild wordt voor Ricciardo en er nieuwe regels komen denken ze een betere kans te hebben met twee eerste coureursquote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....quote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
In hun geval doen ze dat met reserve onderdelen voor kapotte Fiat's en royalties op speelgoed Ferrari'squote:Op maandag 4 november 2013 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....
Daarom zei ik ook:quote:Op maandag 4 november 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien.
quote:dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel
Nee, ik ben graag bewonderaar van coureurs die dingen doen die ik zelf en 90% van de mensen niet zou durven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Typische uitspraak van een ramp-toerist![]()
je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak
Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...''quote:
Vertel dat eens tegen Massa die destijds die veer van Rubens heeft gekoptquote:Op maandag 4 november 2013 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |