abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132890716




Lap data

Lap length - 5.516km (3.427 miles)
Race laps - 56
Race distance - 308.896km (191.939 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 139.347 (199.881 kph) by Sebastian Vettel, 2012
Fastest lap - 135.657 (207.592 kph) by Sebastian Vettel, 2012
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight
Distance from grid to turn one - 280m

Car performance
Full throttle - 68%
Longest flat-out section - 1090m
Downforce level - High
Gear changes per lap - 54
Fuel use per lap - 2.5kg
Time penalty per lap of fuel - 0.1s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 20.814s by McLaren (see full list)
2013 prime tyre**: - Hard (2012: Medium)
2013 option tyre**: - Medium (2012: Hard)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirellis compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

Tijd en Weer



TV-Uitzendingen

BBC heeft enkel samenvattingen dit race-weekend -O-

Kwalificatie | BBC 2 | zaterdag 16 november | 23u30
Race | BBC 1 | zondag 17 november | 23u25
(NL'se tijden)

Sport1

FP1 | vrijdag 15 november, 15:55
FP2 | vrijdag 15 november, 19:55
FP3 | zaterdag 16 november, 15:55 (Kanaal Extra1)
Kwalificatie | zaterdag 16 november, 18:55
Samenvatting kwali | zondag 17 november, 19:00
Voorbeschouwing en Race | zondag 17 november, 19:30

Veronica

Race | zondag 17 november 19.45

RTL (DE)

Zaterdag:
17:45 Formel 1: Freies Training
18:55 Formel 1: Qualifying
Zondag:
19:00 Formel 1: Countdown
19:55 Formel 1: Das Rennen
21:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

Streams

Continue live stream van Sky Sports F1

FP1 vrijdag 16.00
FP2 vrijdag 20.00
FP3 zaterdag 16.00
Kwalificatie zaterdag 19.00
Race zondag 20.00

Sfeerimpressie










Game on!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Ambrosius op 16-11-2013 16:11:56 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_132890727
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Race niet gezien, maar dus weer een moment waar de uitloopstroken voor een rare situatie zorgt. Totale verkrachting van het racen.

Giedo heeft het wel goed gedaan aan de tijden te zien, constant halve tot een volle seconde sneller dan Pic ^O^
Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_132891367
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
pi_132891536
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

[..]

Was ik ook een liefhebber van, verschillende strategien vind ik heel interessant en helaas zijn de mogelijkheden nu heel erg beperkt. Het is ook jammer dat het meer een low budget klasse is geworden met veel beperkingen, 10 jaar geleden gingen de teams echt tot de limiet met de ontwikkeling en had je ook meer uitvallers.
Smaken verschillen. Ik heb liever minder strategie en meer actie op de baan, dan andersom.
Nadeel van bijtanken was dat als je er niet snel voorbij kwam, je erachter bleef hangen totdat die ander de pits in ging (of zelf eerder de pits in ging) en je dan pas sneller was, waardoor je die ander inhaalde terwijl die in de pits was. Minder actie op de baan dus. Nu is er veel meer actie op de baan. In de periode voor en na het bijtanken zijn er ook veel meer inhaalacties op de baan geweest dan tijdens de periode van het bijtanken.

Dat er nu teveel beperkingen zijn ben ik met je eens, al wordt hierdoor het veld wel competitiever, waardoor er weer meer acties zijn. Misschien dat het volgend jaar met de nieuwe regels anders is en er door de motoren weer een groter verschil ontstaat.
Als ze de beperkingen helemaal loslaten (zoals in het verleden, met ongelimiteerde ontwikkeling) ben ik bang dat we nog maar een paar teams overhouden en de F1 meer een specklasse wordt zoals de IndyCar. Daar hebben we er imho al genoeg van (zoals IndyCar, GP2, F3, WSR 3.5, etc.)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 16:16:36 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132892327
Yay, USA. Lekker tijdstip altijd, die races aan die kant van de wereld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132892687
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in _O_
pi_132892753
Voor de meeste andere klassen blijft Eau Rouge lastig, ook met uitloopstroken. De F1 heeft tegenwoordig zoveel downforce dat deze bocht vol gas genomen kan worden, wat vroeger dus niet kon.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:42:33 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893236
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132893263
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! :o
  Redactie Games maandag 4 november 2013 @ 16:50:13 #10
206706 crew  Racerblade
pi_132893504
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering :D
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:50:47 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893525
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:50 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ;)
Was voor de race ;)

Maar hij duurde een half uur dus dat zou ook goed kunnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132893623
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! :o
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:54:39 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893674
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 november 2013 @ 16:56:07 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132893722
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet hl veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Welkom in 2003 :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132893763
Feel free to ignore my comments.
pi_132893977
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welkom in 2003 :').
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:07:50 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894031
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:08:00 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894033
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.

Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132894145
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:12:03 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894162
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132894189
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.

Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Dat bedoel ik ook. Tijdens Le Mans bijvoorbeeld is nog gewoon een levensgevaarlijke sport
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:25:58 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132894598
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in _O_
Typische uitspraak van een ramp-toerist }:|

je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:27:45 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894662
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 17:30:43 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894753
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:35:53 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894913
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.

Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 17:36:50 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894934
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.

Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132895645
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
De sport is nu al anders dan 20, 40 of 60 jaar geleden. En zal over 10 of 20 jaar ook weer anders zijn. Vooruitgang hou je niet tegen. Zeker niet bij een technische sport als de F1.

Eerlijk gezegd denk ik dat die vooruitgang juist een zegen is voor de F1 en niet de doodsteek. Soms kan men doorslaan (zoals met sommige veiligheidsmaatregelen, of beperking op ontwikkeling), dat klopt, maar over het algemeen is de vooruitgang goed voor de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132895791
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor dit soort gerommel in de marge is er speciaal voor jouw: http://www.fiaformulae.com/
Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.

Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc), maar ook omdat dit soort races op veel meer locaties gereden kan worden dan een F1 wedstrijd, juist doordat het schoner en stiller is. Dus dichter bij een bevolkt gebied, zonder dat er regels overtreden worden of protesten zijn tegen geluidoverlast, vervuiling, etc.

Dus ik denk dat de F1 daar op den duur ook naar toe gaat. Niet direct de komende jaren, maar over een jaar of 20 toch wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 18:08:18 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132895982
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is maar wat je gerommel in de marge noemt.

Ik denk dat dit op den duur meer levenskans heeft dan de F1 in zijn huidige vorm. Vooral ook omdat het de techniek van de toekomst is (schoon, etc),
Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.

Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen.

Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 november 2013 @ 18:12:40 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132896146
Bovenstaande is volledig mijn eigen mening uiteraard, niet per se feit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132896275
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

stroomversnelling.
Was dat de woordgrap van de dag?
pi_132896282
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oneens. Er is niets schoon aan accu's. Zeker niet als het de bedoeling is dat iedereen op stroom gaat rijden, want dan stijgt de vraag zo enorm dat je er niet komt met een paar windmolentjes en zonnecollectoren.

Nee, elektrisch rijden gaat een prima niche vinden in het stadsverkeer (bussen, kleine auto's en vrachtwagens etc) maar verder dan dat gaat hem niet worden. Tenzij men kernfusie 20 jaar naar voren kan halen.

Bovendien valt er met de verbrandingsmotor nog genoeg te doen. Te starten met kleinere turbomotoren, waar de F1 nu dus ook naar toe gaat.
Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is, maar dat is wel de kant waar we imho opgaan. Misschien dat een accu niet direct schoon is bij de fabricage of opwekking van de stroom om de accu te laden, maar het zorgt er wel voor dat de omgeving van de races veel schoner is dan nu.

Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof.

Maar dat is mijn mening.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 18:19:37 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132896355
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Net zoals ik verwacht dat steden in de toekomst de huidige verbrandingsmotoren gaan verbieden om te zorgen dat de lucht is de stad veel schoner wordt, omdat deze op veel plaatsen bij wijze van spreken te vuil is om te leven (zeker voor COPD paitent). Dus moet er een schoon alternatief komen, zoals elektrisch of waterstof.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, zoals ik al zei. Daarvoor is elektrisch zeer geschikt.

Maar voor de lange afstand zal dat volgens mij nooit gaan werken. Zeker niet zolang er voldoende olie is, en dat duurt nog wel 50 jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 november 2013 @ 18:19:53 #34
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132896371
Ach, en dan gaat Europa de grote boomknuffelaar uithangen (zoals nu eigenlijk al) en dan gaan Amerika en China alles weer teniet doen :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132897724
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic.
Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD.
  maandag 4 november 2013 @ 19:02:05 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132897971
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:55 schreef Breaker.Faker het volgende:
Deze race is ook te volgen op Veronica net als Brazili. Dit staat niet in de begin topic.
Ik hoop dat ze deze race wil in HD uitzenden in Canada was deze in SD en Sport1 had deze wel in HD.
De OP is nog van Abu Dhabi ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132905493
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald.

De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt.
.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 21:22:52 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132905681
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:19 schreef Fer het volgende:
Bedacht met net een reden waarom Ferrari afstapt van het 1e en 2e rijder systeem en Raikkonen terughaald.

De auto;s van volgend jaar worden reuze onbetrouwbaar, als kers eruit vliegt kun je net zo goed gelijk stoppen met racen. Daarom liever 2 goede coureurs, meer kans dat er 1 over de finish komt als de ander panne krijgt.
het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132905925
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 21:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het winnen van het constructeurskampioenschap is daar prio nummer 1
Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 21:29:41 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132906036
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
jup, maar nu Webber ingeruild wordt voor Ricciardo en er nieuwe regels komen denken ze een betere kans te hebben met twee eerste coureurs
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 21:29:49 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132906043
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij Ferrari?
Da's dan een hele ommezwaai tov de afgelopen 15 jaar.
Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132906114
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Daar zullen ze ook beseffen dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel, zeker nu er minder sponsors beschikbaar zijn. De constructeurs-titel is dat gene wat geld binnen harkt....
In hun geval doen ze dat met reserve onderdelen voor kapotte Fiat's en royalties op speelgoed Ferrari's
.
pi_132906116
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien.
  maandag 4 november 2013 @ 21:42:46 #44
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132906663
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat de coureurstitel uiteindelijk meer geld binnen harkt, reclametechnisch gezien.
Daarom zei ik ook:
quote:
dat geld niet binnenkomt (althans niet direct) met een rijders-titel
;)

Het valt natuurlijk allemaal te berekenen voor een fabrikant hoeveel zo'n titel ze oplevert qua exposure, maar het prijzengeld is natuurlijk per direct cash op tafel.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132907491
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Typische uitspraak van een ramp-toerist }:|

je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak :{
Nee, ik ben graag bewonderaar van coureurs die dingen doen die ik zelf en 90% van de mensen niet zou durven.
Dan kan ik werkelijk met tranen in de ogen zitten kijken van bewondering. Bij enkele motorraces kan dat gebeuren, sommige (vooral oudere) Nascar races, maar bij Formule 1 niet meer.
Dat heeft niets met ramptoerisme te maken, maar met de kern van racen, zoals het in de begintijd een standaard ingredint was van de racerij.
De mensheid is alleen zogenaamd geciviliceerder geworden, schoner, netter, politiek correcter. helaas ben ik 30 of misschien wel 50 jaar te laat geboren.
Enkele laatste strohalmen zijn nog overeind en wil ik dan ook zeker gaan bezoeken voor ook daar de prijs van de vooruitgang voor wordt betaald:

-Isle of Man TT
-Indy 500
-Daytona 500
-F1 Monaco misschien ook wel...
  maandag 4 november 2013 @ 22:23:40 #46
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132908773
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:00 schreef Marks het volgende:

[..]
*knip*
Je reactie op Melandri zijn post, die het er trouwens over had dat destijds over de limiet heen gaan wl afgestraft werd, is dat je het wel veilig genoeg vindt. Want: ''wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...''
Maar goed, je bent dan volgens eigen zeggen een bewonderaar bent van waaghalzen en waaghalzerij. Prima, allemaal zeer leuk en aardig enzo nog wat allemaal.
Maar toch kom je wr met clipjes aanzetten met crashes :?
Komt bij mij toch echt over als ramptoerisme, of je kiest de verkeerde voorbeelden uit.......

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 04-11-2013 22:33:08 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132908985
En dan nog: crashes zoals die laatste twee filmpjes zien we ook in de Formule 1 nog gewoon. Bijvoorbeeld Spa vorig jaar nog, en we hebben Webber ook meerdere keren zien opstijgen. En iets verder terug hebben we die megacrashes van Kubica en Ralf Schumacher.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 4 november 2013 @ 22:30:03 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132909054
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig :'(!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 november 2013 @ 22:38:42 #49
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_132909439
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
Maar daar ging niemand dood dus is het veel te veilig :'(!
Vertel dat eens tegen Massa die destijds die veer van Rubens heeft gekopt :{

Die had ook bij na het lampje van de tunnel gezien......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132909474
Gelukkig dat er dan nog wel af en toe wat marshalls omkomen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')