Ken je Famed Achmed nog bij FC Groningen ?quote:Op zondag 3 november 2013 14:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat is de enige kleine indo die ik ken met een Ajaxvoorkeur.
Hij heeft wel de juiste voorkeur.quote:
Nee, zegt me niks. De vroegste herinnering die ik aan Groningen heb zijn van net voor Djurovski en Meijer.quote:Op zondag 3 november 2013 14:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je Famed Achmed nog bij FC Groningen ?
Djurovski.quote:Op zondag 3 november 2013 14:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, zegt me niks. De vroegste herinnering die ik aan Groningen heb zijn van net voor Djurovski en Meijer.
Het trieste is natuurlijk dat ie op z'n 18e naar Chelsea of Man. City gaat.quote:Op zondag 3 november 2013 14:39 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Als hij later goed is, kunnen we hem gelijk nationaliseren.
quote:Op zondag 3 november 2013 14:24 schreef Heeinz het volgende:
Pff.. 8 jaar. Laat ze een creatieve middenvelder van 22 ofzo halen.
Is ook zo. Ben ik met je eens. Maar misschien contracteren ze hem en laten hem in Indonesië voetballen.quote:Op zondag 3 november 2013 16:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat 8-jarigen naar een ander land gaan om te voetballen.
Dat kan niet.quote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook zo. Ben ik met je eens. Maar misschien contracteren ze hem en laten hem in Indonesië voetballen.
Verder mooie beelden van hem.
Klopt, slechte ontwikkeling.quote:Op zondag 3 november 2013 18:05 schreef Bryann het volgende:
Ziet er goed uit, tegenwoordig hoor je het wel vaker dat clubs 7/8 jarigen uit een ander land te halen voor hun jeugdopleiding.
Blijft vreemd idd.quote:
De nieuwe Jeffry Herlingsquote:Op maandag 4 november 2013 22:16 schreef Nober het volgende:
Kijk eens hier, zelfs Van der Sar wil met hem op de foto, dit word een grote!!
[ afbeelding ]
Dat je dit wilt als ouders, voetbalclub en ex-speler.
Dat is het trieste ja? Niet dat een club kinderen van 8 (!) van de andere kant van de wereld hier naar toe haalt?quote:Op zondag 3 november 2013 14:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het trieste is natuurlijk dat ie op z'n 18e naar Chelsea of Man. City gaat.
Ben ik met je eens. Is ook waanzin.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is het trieste ja? Niet dat een club kinderen van 8 (!) van de andere kant van de wereld hier naar toe haalt?
Nee, dat niet. Hij komt zelf naar Nederland toe om zich aan te bieden omdat Ajax zijn droom is namelijk.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:45 schreef H.FR het volgende:
Dat is het trieste ja? Niet dat een club kinderen van 8 (!) van de andere kant van de wereld hier naar toe haalt?
Als jij dat op basis van een filmpje beslist dan zullen de Ajax-scouts en Guardiola wel helemaal fout zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:57 schreef PAA-053 het volgende:
Gekkenwerk. Ajax moet dit helemaal niet willen. Daarnaast vind ik, afgaande op het filmpje, dat we zulke toppertjes ook in Nederland hebben.
Ik zeg niet dat hij slecht is. Ik vraag me alleen af waarom een Indonesisch supertalent bij Ajax moet spelen, in plaats van een Nederlands supertalent.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als jij dat op basis van een filmpje beslist dan zullen de Ajax-scouts en Guardiola wel helemaal fout zitten.
Ze kunnen er beide spelen. Er is alleen geen Nederlands supertalent.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij slecht is. Ik vraag me alleen af waarom een Indonesisch supertalent bij Ajax moet spelen, in plaats van een Nederlands supertalent.
Als die er zo veel waren hadden ze dit Indonesiche talent niet op proef genomen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij slecht is. Ik vraag me alleen af waarom een Indonesisch supertalent bij Ajax moet spelen, in plaats van een Nederlands supertalent.
Als er zoveel supertalenten waren wat Ajax geen plek meer heeft dan zijn het geen supertalenten meer maar gewoon Ajax jeugd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als die er zo veel waren hadden ze dit Indonesiche talent niet op proef genomen.
Ik denk dat Ajax de afweging moet maken tussen het talent van dat kind en de overige factoren. Ook al is hij extreem goed en echt zoveel beter dan Nederlandse spelertjes van die leeftijd (áls dat al zo is), is het dan alsnog gerechtvaardigd om hem bij Ajax te laten spelen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als die er zo veel waren hadden ze dit Indonesiche talent niet op proef genomen.
De nieuwe Herman van Tongerloquote:
Uh ja, maar dat zullen ze ook heus wel doen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:43 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax de afweging moet maken tussen het talent van dat kind en de overige factoren. Ook al is hij extreem goed en echt zoveel beter dan Nederlandse spelertjes van die leeftijd (áls dat al zo is), is het dan alsnog gerechtvaardigd om hem bij Ajax te laten spelen?
Er zijn regels over (die ik niet precies ken) en Ajax moet zich afvragen voor wie ze opleiden, of ze buitenlandse kinderen van die leeftijd wel willen hebben, hoe ze het met de familie van het kind gaan doen, etc. Die verantwoordelijkheden neem je in mijn ogen allemaal op je als je dat ventje bij je club in de opleiding opneemt.
Cruijff, Keizer, van Basten, Vanenburg, Bergkamp, Kluivert, Seedorf, Swart, Sneijder, van der Vaart, Piet van Renen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als er zoveel supertalenten waren wat Ajax geen plek meer heeft dan zijn het geen supertalenten meer maar gewoon Ajax jeugd.
Dat hoop ik ook, dat ze niet alleen kijken naar zijn voetbaltalent maar ook naar het feit dat het gewoon een jochie van 8 is. Je merkt aan mijn reacties dat ik (als Ajacied overigens) er in ieder geval geen voorstander van benquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uh ja, maar dat zullen ze ook heus wel doen.
Tja, het hangt van de situatie af. Hij is in dit geval op eigen iniatief naar Ajax gekomen om zich aan te bieden, dan moet je dat gewoon overwegen imo. Het zou wat anders zijn als je ala Barcelona zelf op zoek gaat naar dit soort jochies om ze op te pikken. Al snap ik je terughoudendheid wel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:48 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, dat ze niet alleen kijken naar zijn voetbaltalent maar ook naar het feit dat het gewoon een jochie van 8 is. Je merkt aan mijn reacties dat ik (als Ajacied overigens) er in ieder geval geen voorstander van ben
Het zou een krachtig signaal van Ajax zijn als ze zouden zeggen: hier doen wij niet aan mee. Wij scouten in onze regio en maken er met het hier aanwezige talent het beste van. Die clubs maken elkaar misschien ook een beetje gek met z'n allen. Barcelona voorop idd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tja, het hangt van de situatie af. Hij is in dit geval op eigen iniatief naar Ajax gekomen om zich aan te bieden, dan moet je dat gewoon overwegen imo. Het zou wat anders zijn als je ala Barcelona zelf op zoek gaat naar dit soort jochies om ze op te pikken. Al snap ik je terughoudendheid wel.
Dat is totaal anders, ik kan trouwens ook geen goede Indonesische voetballer opnoemen tenzij Van Bronckhorst mee zou tellen.quote:
Geen overgang volgens de NSquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:04 schreef j0rdiiii het volgende:
Zucht, die jongen gaat volgende week weer terug. Totaal geen sprake van een overgang.
Volgens zijn sponsor Footballicious onderzoeken ze nu de mogelijkheid om een verblijfsvergunning te krijgen zodat hij hier kan blijven. Ajax was positief over hem.twitter:AlifTristan twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 07:39:07Back to Jakarta. Thank you De Amsterdammers. Hopefully I'll be back soon reageer retweet
Zo jij bent snel met het opsommen van toekomstige geweldenaren in een rijtje met echte grote sterren....quote:Op zondag 3 november 2013 14:17 schreef tong80 het volgende:
De achtjarige Tristan Alif Naufal trainde deze week mee met de jeugd van Ajax. Het talent uit Indonesië staat in de belangstelling van vele Europese topclubs, maar Ajax is het meest serieus.
Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van de technisch begaafde jongeling. Pep Guardiola is diep onder de indruk van Tristan. Toch lijkt Ajax voorlopig aan het langste eind te trekken. Zaterdagavond was Tristan te gast bij Ajax-Vitesse.
Pelé, Cruijff, Maradona, Messi......Tristan Alif Naufal.
Wie opende als eerste een topic over Messi ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zo jij bent snel met het opsommen van toekomstige geweldenaren in een rijtje met echte grote sterren....
Wat is deze, lees ik nou een officieel twitter account van een 8-jarige Indonesier?quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Volgens zijn sponsor Footballicious onderzoeken ze nu de mogelijkheid om een verblijfsvergunning te krijgen zodat hij hier kan blijven. Ajax was positief over hem.twitter:AlifTristan twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 07:39:07Back to Jakarta. Thank you De Amsterdammers. Hopefully I'll be back soon reageer retweet
Ja, hij heeft ook een website;quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:26 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Wat is deze, lees ik nou een officieel twitter account van een 8-jarige Indonesier?
Leukquote:
Hij heeft al allemaal aanbiedingen van andere landen uit die omgeving maar hij wil voor Indonesië uitkomen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:47 schreef TLC het volgende:
Laat em snel 5 minuutjes debuteren in de volgende competitiewedstrijd van Ajax, geef em een Nederlands paspoort en hij staat binnen no-time in Oranje.
Tegenwoordig ben je als voetballer een echte loser als je niet eens geselecteerd bent geweest voor het Nederlands elftal.
En Ajaxquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij heeft al allemaal aanbiedingen van andere landen uit die omgeving maar hij wil voor Indonesië uitkomen.
twitter:AlifTristan twitterde op donderdag 12-12-2013 om 12:48:15@AussieSoccer I just returned to Indonesia. Waiting for residence permit before going back to Holland to join the club. reageer retweet
twitter:AlifTristan twitterde op donderdag 12-12-2013 om 12:48:58@AussieSoccer Hopefully everything will be done in January 2014
reageer retweet
Opvallend hoeveel spelletjes die jongste spelers bij Ajax doen.quote:
quote:Indonesian Messi going to Netherlands
Wednesday, 02/12/2014 - 18:54
JAKARTA (AFP) - Vice Chairman of the House of Representatives Sohibul Faith to welcome Tristan Alif (9) which has a tremendous football talent, at the Parliament Building, Senayan, Jakarta, Wednesday (12/02/2014). Alif, also dubbed the Indonesian Messi, was accompanied by both parents as well as a number of officials from Kemendikbud, Ministry of Foreign Affairs, as well as Pertamina.
Alif intent arrival at Parliament House wants to enlist the help of the Dutch government related solutions and FIFA regulations that prohibit children under 16 years of playing football in a foreign country without the assistance of their parents.
"The problem is, Alif is still nine years old, when he went straight to it means this in the category of employing minors. Therefore, it is necessary to find a solution by Ajax and the Embassy of Indonesia in order to keep his parents left home to follow. The problem is parents working here," said Sohibul.
In this meeting Sohibul states that parents will seek Alif can live in the Netherlands so it does not violate existing regulations. One of them he asked the Embassy in the Netherlands in order to provide the status of employees and suggested that parents can Alif school teacher in the Embassy of Indonesia.
This was welcomed by the Embassy so that the need for coordination with Kemendikbud. He was also welcomed with the help of other parties to provide links to Alif.
"Embassy of the Republic of Indonesia is ready to provide for the employment status of parents Alif. Perhaps the most fitting is a school teacher at the Embassy there. It is therefore necessary coordination with Kemendikbud. It would be nice if there was another party sponsor," he said.
During the meeting there are several alternative proposals, including through country lanes, or can also be through SOE." Of course we have to examine as to be adapted to the rules there. We also hope that the relevant Ministry of Foreign Affairs Ministry, Kemendikbud, Kemenpora or state-owned enterprises are also ready to provide assistance," please Sohibul.
Alif his mother, Irma Lansano expect, as the ideals of Alif want to play ball in Europe. For that as parents, want to ask the House to facilitate with other agencies so that the dream of becoming a soccer player in Europe can be achieved.
Alif, she said, is the only non-European children received directly by the football club Ajax. "I hope the government helps and Alif soon joins the football club in the Netherlands," she said.
Sereroquote:Op zondag 3 november 2013 14:24 schreef Heeinz het volgende:
Pff.. 8 jaar. Laat ze een creatieve middenvelder van 22 ofzo halen.
Fandi Ahmad (Singapore, 29 mei 1962) is de eerste profvoetballer van Singapore. Tijdens zijn carričre speelde hij in Europa en Azië en was hij aanvoerder van het nationale team. Volgens sommigen is hij de allerbeste speler van Singapore ooit[bron?]. Hij speelde vrijwel altijd in de aanval en soms op het middenveld.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:03 schreef LogiteX het volgende:
Gaat nooit iets worden. Fysiek stellen die Indonesiërs niks voor. Het blijven ectomorfe pinda's van 160.
zout effe op wil jequote:Op zondag 16 februari 2014 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Fandi Ahmad (Singapore, 29 mei 1962) is de eerste profvoetballer van Singapore. Tijdens zijn carričre speelde hij in Europa en Azië en was hij aanvoerder van het nationale team. Volgens sommigen is hij de allerbeste speler van Singapore ooit[bron?]. Hij speelde vrijwel altijd in de aanval en soms op het middenveld.
In 1978, op 16-jarige leeftijd, kwam Fandi Ahmad voor het eerst uit voor zijn land Singapore. In 1980 deed hij met Singapore mee aan de Malaysia Cup en scoorde het winnende doelpunt in de finale tegen Selangor (2-1).
In 1982 kreeg hij een aanbod van AFC Ajax om daar te voetballen. Hij weigerde dit aanbod echter, omdat hij moeite voorzag met het aanpassen aan een ander land en een andere taal. In plaats daarvan ging hij voetballen bij NIAC Mitra in Indonesië.
In 1983 ging Fandi tóch naar Nederland, om bij FC Groningen (Eredivisie) te spelen, in de periode 1983-1985. FC Groningen had zich voor het eerst in de geschiedenis gekwalificeerd voor Europees voetbal, en Fandi Ahmad scoorde in dit debuut één maal, in de thuiswedstrijd tegen Inter Milan in de UEFA Cup. Fandi groeide uit tot een publiekslieveling en in 2003 behoorde hij tot het FC Groningen Elftal van de Eeuw.
Hoewel Fandi weer een aanbod kreeg van AFC Ajax ging hij in 1986 terug naar Azië. Nottingham Forest heeft in de jaren 90 nog interesse getoond in Fandi maar hij beweerde dat hij te oud was.
Hij speelde vanaf 1986 tot 1990 voor Kuala Lumpur FA en bezorgde hun driemaal de Malaysia Cup in 1987, 1988 en 1989. Hij won ook de Maleisische Gouden Schoen in 1988. In 1990 ging hij spelen voor OFI Kreta in Griekenland, maar in 1991 ging hij weer terug naar Maleisië en ging spelen voor Pahang, en pakte met die club de Maleisische dubbel, het kampioenschap en de Malaysia Cup.
quote:Soon Tristan Alif Naufal Practicing in La Masia
March 13 2014 19:31
Jakarta - Action impressive magic boy Tristan Alif Naufal up well to the Spanish State. After being invited to train at Ajax Amsterdam Football Academy some time ago, now dubbed the boy Small Messi from Indonesia will soon fly to the Iberian Peninsula. image_645x363px
This time, Tristan Alif Naufal to Spain at the invitation of the two clubs Matador State. Even one who invited the club is Barcelona with their football academy La Masia, where Lionel Messi first trained with the ball.
It is known after Tristan's Alif his mother, Irma Lansano upload a scanned photo of his son as she pinned visa caption 'Good luck in Spain' on his personal Facebook and Twitter account on Wednesday (12/3) yesterday.
After that there is someone who is asking for the purposes of whether Tristan Alif went to Spain, Irma who called his son as 'Indonesia's Next Messi' the short answer, "Invited 2 Spanish clubs.
Irma added that one club inviting Tristan Alif is giants Barcelona. While the other club is still unclear.
Alif name started sticking some time ago though his ball skills when the video circulated on video sharing site, YouTube. Since then, he became a byword Indonesian football public and had even shown his skills directly in front of the famous coach, Josep Guardiola.
At last November's pengidola Liverpool club even had a trial at Eredivisie giants, Ajax Amsterdam, during the week.
http://bolaskor.com/bolas(...)erlatih-di-la-masia/
''To Spain first before going to the Netherlands. Invited what club? Let's guess''
Ben er weer.quote:
Zo goed is dit toch niet? Hij kan aardig ballen maar iedereen van zijn leeftijd met een beetje feeling doet het zelfde met een bal, echter heeft ie wel veel kracht in z,n schoten op doel. Overigens heb ik het idee dat de tegenstandertjes in dat filmpje het jochie niet durven aan te pakken omdat ie zo klein is.quote:Op zondag 3 november 2013 14:17 schreef tong80 het volgende:
De achtjarige Tristan Alif Naufal trainde deze week mee met de jeugd van Ajax. Het talent uit Indonesië staat in de belangstelling van vele Europese topclubs, maar Ajax is het meest serieus.
Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van de technisch begaafde jongeling. Pep Guardiola is diep onder de indruk van Tristan. Toch lijkt Ajax voorlopig aan het langste eind te trekken. Zaterdagavond was Tristan te gast bij Ajax-Vitesse.
Pelé, Cruijff, Maradona, Messi......Tristan Alif Naufal.
twitter:AlifTristan twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 12:39:58Frank said: Come on, Alif ! @deekasuksmana @footballicious http://t.co/UZstHm5qsA reageer retweet
En heeft al mee mogen trainen met Frank de Boer.twitter:AlifTristan twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 12:43:01Edwin said: See you soon in De Toekomst, Alif ! @deekasuksmana @footballicious http://t.co/UXqOJlvsxB reageer retweet
Nounou, als Edwin met je op de foto wil dan wordt je een grote hoor !....quote:Op maandag 4 november 2013 22:16 schreef Nober het volgende:
Kijk eens hier, zelfs Van der Sar wil met hem op de foto, dit word een grote!!
[ afbeelding ]
Dat je dit wilt als ouders, voetbalclub en ex-speler.
quote:Op zondag 16 februari 2014 14:03 schreef LogiteX het volgende:
Gaat nooit iets worden. Fysiek stellen die Indonesiërs niks voor. Het blijven ectomorfe pinda's van 160.
Hoewel ik erg kritisch ben over het halen van zo,n jochie. Wat hij doet kan echt niet iedereen, sterker nog, de bal tig keer hooghouden met de juiste techniek op 8 jarige leeftijd kunnen er maar zeer weinig hoor.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:34 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Zo goed is dit toch niet? Hij kan aardig ballen maar iedereen van zijn leeftijd met een beetje feeling doet het zelfde met een bal, echter heeft ie wel veel kracht in z,n schoten op doel. Overigens heb ik het idee dat de tegenstandertjes in dat filmpje het jochie niet durven aan te pakken omdat ie zo klein is.
Ik denk dat je over een paar jaar niets meer van hem hoort
"""""jeugdopleiding"""""quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lijkt er toch steeds meer op,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit begint wel op kinderhandel te lijkenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lijkt er toch steeds meer op,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:AlifTristan28 twitterde op donderdag 24-07-2014 om 01:02:29Holiday is over for me. 2 days left in Jakarta than should back to club. Can't wait for the training program. Feel Excited #Back2Europe reageer retweet
hij zal de rest van zijn familie vast even missen maar een kans op een beter leven (en eventueel in de toekomst geld te kunnen sturen naar zijn familie) is veel groterquote:
Niet in alle rust je basisschool afmaken helpt daar vast bij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
hij zal de rest van zijn familie vast even missen maar een kans op een beter leven (en eventueel in de toekomst geld te kunnen sturen naar zijn familie) is veel groter
opleiding kan hij sowieso beter hier krijgen dan waar hij vandaan komtquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:44 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Niet in alle rust je basisschool afmaken helpt daar vast bij.
Maar goed, zijn probleem. Balotelli, Suarez en Drenthe hebben ook een mooie carriere.
Niet op deze leeftijd in een totaal andere omgeving.quote:Op donderdag 24 juli 2014 04:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
opleiding kan hij sowieso beter hier krijgen dan waar hij vandaan komt
Juist kinderen kunnen zich wel makkelijk aanpassen aan een nieuwe leefomgeving.quote:Op donderdag 24 juli 2014 04:19 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Niet op deze leeftijd in een totaal andere omgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |