Ken je Famed Achmed nog bij FC Groningen ?quote:Op zondag 3 november 2013 14:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat is de enige kleine indo die ik ken met een Ajaxvoorkeur.
Hij heeft wel de juiste voorkeur.quote:
Nee, zegt me niks. De vroegste herinnering die ik aan Groningen heb zijn van net voor Djurovski en Meijer.quote:Op zondag 3 november 2013 14:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je Famed Achmed nog bij FC Groningen ?
Djurovski.quote:Op zondag 3 november 2013 14:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, zegt me niks. De vroegste herinnering die ik aan Groningen heb zijn van net voor Djurovski en Meijer.
Het trieste is natuurlijk dat ie op z'n 18e naar Chelsea of Man. City gaat.quote:Op zondag 3 november 2013 14:39 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Als hij later goed is, kunnen we hem gelijk nationaliseren.
quote:Op zondag 3 november 2013 14:24 schreef Heeinz het volgende:
Pff.. 8 jaar. Laat ze een creatieve middenvelder van 22 ofzo halen.
Is ook zo. Ben ik met je eens. Maar misschien contracteren ze hem en laten hem in Indonesië voetballen.quote:Op zondag 3 november 2013 16:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat 8-jarigen naar een ander land gaan om te voetballen.
Dat kan niet.quote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook zo. Ben ik met je eens. Maar misschien contracteren ze hem en laten hem in Indonesië voetballen.
Verder mooie beelden van hem.
Klopt, slechte ontwikkeling.quote:Op zondag 3 november 2013 18:05 schreef Bryann het volgende:
Ziet er goed uit, tegenwoordig hoor je het wel vaker dat clubs 7/8 jarigen uit een ander land te halen voor hun jeugdopleiding.
Blijft vreemd idd.quote:
De nieuwe Jeffry Herlingsquote:Op maandag 4 november 2013 22:16 schreef Nober het volgende:
Kijk eens hier, zelfs Van der Sar wil met hem op de foto, dit word een grote!!
[ afbeelding ]
Dat je dit wilt als ouders, voetbalclub en ex-speler.
Dat is het trieste ja? Niet dat een club kinderen van 8 (!) van de andere kant van de wereld hier naar toe haalt?quote:Op zondag 3 november 2013 14:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het trieste is natuurlijk dat ie op z'n 18e naar Chelsea of Man. City gaat.
Ben ik met je eens. Is ook waanzin.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is het trieste ja? Niet dat een club kinderen van 8 (!) van de andere kant van de wereld hier naar toe haalt?
Nee, dat niet. Hij komt zelf naar Nederland toe om zich aan te bieden omdat Ajax zijn droom is namelijk.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:45 schreef H.FR het volgende:
Dat is het trieste ja? Niet dat een club kinderen van 8 (!) van de andere kant van de wereld hier naar toe haalt?
Als jij dat op basis van een filmpje beslist dan zullen de Ajax-scouts en Guardiola wel helemaal fout zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:57 schreef PAA-053 het volgende:
Gekkenwerk. Ajax moet dit helemaal niet willen. Daarnaast vind ik, afgaande op het filmpje, dat we zulke toppertjes ook in Nederland hebben.
Ik zeg niet dat hij slecht is. Ik vraag me alleen af waarom een Indonesisch supertalent bij Ajax moet spelen, in plaats van een Nederlands supertalent.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als jij dat op basis van een filmpje beslist dan zullen de Ajax-scouts en Guardiola wel helemaal fout zitten.
Ze kunnen er beide spelen. Er is alleen geen Nederlands supertalent.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij slecht is. Ik vraag me alleen af waarom een Indonesisch supertalent bij Ajax moet spelen, in plaats van een Nederlands supertalent.
Als die er zo veel waren hadden ze dit Indonesiche talent niet op proef genomen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:16 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij slecht is. Ik vraag me alleen af waarom een Indonesisch supertalent bij Ajax moet spelen, in plaats van een Nederlands supertalent.
Als er zoveel supertalenten waren wat Ajax geen plek meer heeft dan zijn het geen supertalenten meer maar gewoon Ajax jeugd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als die er zo veel waren hadden ze dit Indonesiche talent niet op proef genomen.
Ik denk dat Ajax de afweging moet maken tussen het talent van dat kind en de overige factoren. Ook al is hij extreem goed en echt zoveel beter dan Nederlandse spelertjes van die leeftijd (áls dat al zo is), is het dan alsnog gerechtvaardigd om hem bij Ajax te laten spelen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als die er zo veel waren hadden ze dit Indonesiche talent niet op proef genomen.
De nieuwe Herman van Tongerloquote:
Uh ja, maar dat zullen ze ook heus wel doen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:43 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax de afweging moet maken tussen het talent van dat kind en de overige factoren. Ook al is hij extreem goed en echt zoveel beter dan Nederlandse spelertjes van die leeftijd (áls dat al zo is), is het dan alsnog gerechtvaardigd om hem bij Ajax te laten spelen?
Er zijn regels over (die ik niet precies ken) en Ajax moet zich afvragen voor wie ze opleiden, of ze buitenlandse kinderen van die leeftijd wel willen hebben, hoe ze het met de familie van het kind gaan doen, etc. Die verantwoordelijkheden neem je in mijn ogen allemaal op je als je dat ventje bij je club in de opleiding opneemt.
Cruijff, Keizer, van Basten, Vanenburg, Bergkamp, Kluivert, Seedorf, Swart, Sneijder, van der Vaart, Piet van Renen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als er zoveel supertalenten waren wat Ajax geen plek meer heeft dan zijn het geen supertalenten meer maar gewoon Ajax jeugd.
Dat hoop ik ook, dat ze niet alleen kijken naar zijn voetbaltalent maar ook naar het feit dat het gewoon een jochie van 8 is. Je merkt aan mijn reacties dat ik (als Ajacied overigens) er in ieder geval geen voorstander van benquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uh ja, maar dat zullen ze ook heus wel doen.
Tja, het hangt van de situatie af. Hij is in dit geval op eigen iniatief naar Ajax gekomen om zich aan te bieden, dan moet je dat gewoon overwegen imo. Het zou wat anders zijn als je ala Barcelona zelf op zoek gaat naar dit soort jochies om ze op te pikken. Al snap ik je terughoudendheid wel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:48 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, dat ze niet alleen kijken naar zijn voetbaltalent maar ook naar het feit dat het gewoon een jochie van 8 is. Je merkt aan mijn reacties dat ik (als Ajacied overigens) er in ieder geval geen voorstander van ben
Het zou een krachtig signaal van Ajax zijn als ze zouden zeggen: hier doen wij niet aan mee. Wij scouten in onze regio en maken er met het hier aanwezige talent het beste van. Die clubs maken elkaar misschien ook een beetje gek met z'n allen. Barcelona voorop idd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tja, het hangt van de situatie af. Hij is in dit geval op eigen iniatief naar Ajax gekomen om zich aan te bieden, dan moet je dat gewoon overwegen imo. Het zou wat anders zijn als je ala Barcelona zelf op zoek gaat naar dit soort jochies om ze op te pikken. Al snap ik je terughoudendheid wel.
Dat is totaal anders, ik kan trouwens ook geen goede Indonesische voetballer opnoemen tenzij Van Bronckhorst mee zou tellen.quote:
Geen overgang volgens de NSquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:04 schreef j0rdiiii het volgende:
Zucht, die jongen gaat volgende week weer terug. Totaal geen sprake van een overgang.
Volgens zijn sponsor Footballicious onderzoeken ze nu de mogelijkheid om een verblijfsvergunning te krijgen zodat hij hier kan blijven. Ajax was positief over hem.twitter:AlifTristan twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 07:39:07Back to Jakarta. Thank you De Amsterdammers. Hopefully I'll be back soon reageer retweet
Zo jij bent snel met het opsommen van toekomstige geweldenaren in een rijtje met echte grote sterren....quote:Op zondag 3 november 2013 14:17 schreef tong80 het volgende:
De achtjarige Tristan Alif Naufal trainde deze week mee met de jeugd van Ajax. Het talent uit Indonesië staat in de belangstelling van vele Europese topclubs, maar Ajax is het meest serieus.
Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van de technisch begaafde jongeling. Pep Guardiola is diep onder de indruk van Tristan. Toch lijkt Ajax voorlopig aan het langste eind te trekken. Zaterdagavond was Tristan te gast bij Ajax-Vitesse.
Pelé, Cruijff, Maradona, Messi......Tristan Alif Naufal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |