quote:Op zondag 3 november 2013 16:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Man: Epke Zonderland
Vrouw: Dafne Schippers
Talent: Jeffrey Herlings
Waarom Schippers bij de vrouwen? Je hebt met Wust, kromo, Vos en Van Dijk al vier vrouwen die een wereldtitel hebben gewonnen.quote:Op zondag 3 november 2013 23:43 schreef Leatherface het volgende:
Zonderland bij de mannen. Doe bij de vrouwen maar Schippers. Xander Bogaerts voor talent en doe maar een van die roeiploegen voor het team.
17quote:Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef rubbereend het volgende:
Met alle respect, ik vind dat Herlings pas genomineerd kan worden voor sportman als hij ook in de hoogste divisie uitkomt
quote:Op maandag 4 november 2013 12:08 schreef borisz het volgende:
Wellicht opnieuw bij de Talenten dan?
Bij de talenten knal ik er ook even Do Velema in die wereldkampioen judo bij de junioren is geworden. En natuurlijk ook Mathieu van der Poel.
Voor wie het lijstje wil zien van de laatste jaren.
2002: niet uitgereikt
Ik hou de mogelijkheid open dat die prijs postuum naar Ingrid Visser gaat.quote:Op maandag 4 november 2013 12:22 schreef Olga het volgende:
Oh en als de Fanny Blankers-Koen Carrièreprijs wordt uitgereikt: Esther Vergeer
Die zouden idd ook kunnen. Of gewoon alledrie omdat ze alledrie in hun sport uitblonkenquote:Op maandag 4 november 2013 12:26 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik hou de mogelijkheid open dat die prijs postuum naar Ingrid Visser gaat.![]()
Ook Teun de Nooijer maakt kans.
quote:Op maandag 4 november 2013 12:26 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik hou de mogelijkheid open dat die prijs postuum naar Ingrid Visser gaat.![]()
heeft Flier 7 landstitels, een Champions League, Een Europese titel en een World Grand Prix? Bovendien is Visser record internationalquote:Op maandag 4 november 2013 14:53 schreef Iwanius het volgende:
Dan ben ik misschien te nuchter want ik zie niet in waarom Ingrid Visser postuum een prijs zou moeten krijgen aangezien wat haar is overkomen in de privé-sfeer plaatsvond en niet van doen had met haar sportieve prestaties. Daarbij was ze natuurlijk een prima speler maar niet een waarvan ik zou zeggen die heeft voor het team zoveel meerwaarde gehad dan onderstaand speelster.
[ afbeelding ]
Ga bij de NS werken. Die sporen ook niet.quote:Op maandag 4 november 2013 14:53 schreef Iwanius het volgende:
Dan ben ik misschien te nuchter want ik zie niet in waarom Ingrid Visser postuum een prijs zou moeten krijgen aangezien wat haar is overkomen in de privé-sfeer plaatsvond en niet van doen had met haar sportieve prestaties. Daarbij was ze natuurlijk een prima speler maar niet een waarvan ik zou zeggen die heeft voor het team zoveel meerwaarde gehad dan onderstaand speelster.
[ afbeelding ]
Ik heb voor Dafne Schippers gekozen omdat ze de eerste Nederlandse vrouw is die een medaille op een WK wint.quote:Op maandag 4 november 2013 11:55 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Waarom Schippers bij de vrouwen? Je hebt met Wust, kromo, Vos en Van Dijk al vier vrouwen die een wereldtitel hebben gewonnen.
Persoonlijk zou ik gaan voor:
Man: Zonderland, Kramer, Herlings
Vrouw: Wust, Kromo, Vos
Ploeg, Vier-zonder, Brouwer/Meeuwsen, achtervolgingsploeg (Kramer/Verweij/Blokhuijsen)
Van Hulst en Cooman hadden een wereldrecord.quote:Op maandag 4 november 2013 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb voor Dafne Schippers gekozen omdat ze de eerste Nederlandse vrouw is die een medaille op een WK wint.
De waaieretappe in de Tour.quote:Op maandag 11 november 2013 17:20 schreef borisz het volgende:
Ook prijs voor mooiste sportmoment op Sportgala
quote:De complete toptien - in alfabetische volgorde van sport - ziet er als volgt uit.
- Atletiek: Dafne Schippers wint brons op WK-zevenkamp
- Beachvolleybal: Brouwer en Meeuwsen worden wereldkampioen
- Golf: Joost Luiten wint KLM Open
- Motorsport: Jeffrey Herlings wordt wereldkampioen MX2
- Roeien: Vier-zonder wint goud op WK Roeien
- Turnen: Epke Zonderland wint WK-goud
- Voetbal: Arjen Robben beslist Champions League-finale
- Wielrennen: 'Waaieretappe' van Belkin in Tour de France
- Wielrennen: Johnny Hoogerland huilt na het behalen van de Nederlandse titel
- Wielrennen: Marianne Vos wordt wereldkampioene op de weg
quote:Op maandag 25 november 2013 19:10 schreef rubbereend het volgende:
de waaieretappe, dat was geweldige tv
Ik twijfel tussen de waaieretappe, Epke, Marianne en de roeiersquote:Op maandag 25 november 2013 19:09 schreef borisz het volgende:
U kunt nu stemmen: http://nos.nl/artikel/579225-nominaties-sportmoment-bekend.html
[..]
Herlings is twee of drie keer genomineerd geweest dus dat kan.quote:Op zondag 3 november 2013 23:37 schreef rubbereend het volgende:
kan je twee keer achter elkaar voor talent genomineerd worden?
Het is niet gebruikelijk dat een achttienjarige in de hoogste klasse meedoet, de MX2 is nog altijd de 250cc klasse en dat was vroeger de hoogste klasse.quote:Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef rubbereend het volgende:
Met alle respect, ik vind dat Herlings pas genomineerd kan worden voor sportman als hij ook in de hoogste divisie uitkomt
Semmy Schilt, maar dat is kickboksen/MMA en dat is waarschijnlijk veel te gewelddadig en dat gaat 'm dus niet worden.quote:Op maandag 4 november 2013 12:22 schreef Olga het volgende:
Oh en als de Fanny Blankers-Koen Carrièreprijs wordt uitgereikt: Esther Vergeer
Omdat de toppers niet meededen, wmb Marianne Vos weer sportvrouw v/h jaar.quote:Op maandag 4 november 2013 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb voor Dafne Schippers gekozen omdat ze de eerste Nederlandse vrouw is die een medaille op een WK wint.
Als Robben maar niet wint, dan zal hij getergd zijn en ons volgend jaar de monden snoeren in de WK finale.quote:Op maandag 25 november 2013 23:23 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet kiezen tussen Epke en Robben.
Ben al blij dat er geen schaatser tussenstaat.
quote:Op maandag 25 november 2013 19:10 schreef rubbereend het volgende:
de waaieretappe, dat was geweldige tv
quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:27 schreef superniger het volgende:
Robben moet gaan winnen. De rest zijn allemaal nobodies uit b-sporten
quote:Ben Ainslie: Ainslie was widely credited with turning around Team USA's fortunes in the America's Cup having been brought in as tactician with the hosts coming from behind to win the last eight races and pull off a remarkable come-from-behind victory.
Ian Bell: The Warwickshire batsman contributed significantly to a summer of Ashes success with three centuries and his series-leading 562 runs - scored at an average of 62.44 - was 144 better than his nearest rival.
Hannah Cockcroft: Having been awarded an MBE in the New Year Honours, Cockcroft retained both her T34 100 metres and T34 200 metres titles at the IPC Athletics World Championships in Lyon and won the T33/T34 100 metres race at the Anniversary Games at the Olympic Stadium with a stadium record time of 17.80 seconds.
Mo Farah: Farah continued where he left off in 2012 by winning both 5,000m and 10,000m world titles in Moscow, as well as breaking Steve Cram's 28-year-old British 1,500m record in Monaco in July.
Chris Froome: May lack the broader public profile afforded his Great Britain team-mate Sir Bradley Wiggins but proved equally adept on two wheels by succeeding Wiggins as winner of the Tour de France.
quote:Leigh Halfpenny: Halfpenny played in all three Lions tests in Australia in the summer and was named as player of the series, having already been voted Six Nations player of the year as Wales retained their title.
AP McCoy: The 2010 winner enjoyed another dominant year in the saddle, culminating in sealing his 4,000th career winner when his mount Mountain Tunes won at Towcester in early November.
Andy Murray: Ended Great Britain's 77-year wait for a men's singles Wimbledon title when he beat Novak Djokovic in straight sets on Centre Court, having also previously lost in the Australian Open final to Djokovic.
Christine Ohuruogu: Ohuruogu bounced back from the disappointment of her silver medal in London by winning her second 400m world title in Moscow, pipping Amantle Montsho by the narrowest of margins.
Justin Rose: Finally made good on his early career promise by winning the US Open at Merion, overhauling five-time major winner Phil Mickelson to become the first English winner of the event in 43 years.
Taylor niet eens genomineerd, na zo ongeveer z'n beste jaar ooit. Was voor de bekendmaking van de genomineerden nog de tweede favoriet bij de bookies, na Murray uiteraard.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:32 schreef borisz het volgende:
Hier ook maar een buitenlands lijstje
BBC SPOTY. Vorig jaar won Bradley Wiggins.
[..]
[..]
Nee daar kun je op stemmen, zie post #27 in dit topic.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
is het sportmoment of tvmoment van het jaar?
Leg eens uit.quote:Op zondag 1 december 2013 14:22 schreef borisz het volgende:
Het is enveloppentijd vandaag. Vanaf 18.10 dus in studio sport.
Hoezo niet serieus te nemen? Wie had er bij gemoeten dan?quote:Op zondag 1 december 2013 18:24 schreef Nober het volgende:
Kramer, Zonderland, Robben.
Niet serieus te nemen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |