abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134392662
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:20 schreef Gramulanion het volgende:
arnovermeulen twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:20:15 Veel respect voor Epke Zonderland maar had het Arjen Robben zeer gegund . #sportgala reageer retweet
Ik ben het met Arno eens :o
pi_134392699
Mooi sportmoment trouwens, zo'n heel seizoen motorcross. Volgend jaar Sander Boschker? Mooi sportmomentje van 1989 tot 2014.
pi_134392710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Waar is het leeuwenpak van broer-Kromo gebleven? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:18 schreef alors het volgende:
De broer van Ranomi :9~
  woensdag 18 december 2013 @ 06:48:04 #229
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_134393480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 02:00 schreef wimderon het volgende:
Mooi sportmoment trouwens, zo'n heel seizoen motorcross. Volgend jaar Sander Boschker? Mooi sportmomentje van 1989 tot 2014.
Snapte ook niet goed waarom
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 02:00 schreef wimderon het volgende:
Snapte ook niet helemaal waarom die prijs naar Herlings gaat.
Sportmoment van het jaar is naar mijn inziens een prijs waarbij mooi in beeld is gebracht hoe een beslissende zet/tactiek of juist een dramatische wending in beeld is gebracht. Mooi voorbeeld was de waaierkoers met de tour.
Dit heb ik bij Herlings niet of nauwelijks gezien. Nu lijkt het meer een extra sportman van het jaar prijs.
Net efkes anges
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 december 2013 @ 06:58:14 #230
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134393519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 02:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O-
pi_134397624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 06:48 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Snapte ook niet goed waarom

[..]

Snapte ook niet helemaal waarom die prijs naar Herlings gaat.
Sportmoment van het jaar is naar mijn inziens een prijs waarbij mooi in beeld is gebracht hoe een beslissende zet/tactiek of juist een dramatische wending in beeld is gebracht. Mooi voorbeeld was de waaierkoers met de tour.
Dit heb ik bij Herlings niet of nauwelijks gezien. Nu lijkt het meer een extra sportman van het jaar prijs.
De waaieretappe was zeker een mooi sportmoment, maar ik had het raar gevonden als het hier gewonnen had.
Volgens mij ging het hier ook vooral om 'Nederlandse' sportmomenten, en ik blijf het een beetje raar vinden hoe graag Nederlanders dat moment willen claimen.
De NOS noemt het zelfs 'de waaieretappe van Belkin'.

Waar al die andere momenten louter Nederlands getint zijn was deze waaieretappe nooi gelukt zonder hulp van Quickstep en notabene in het beeld dat steeds blijft terugkomen, waar Froome op achterstand gereden wordt zijn het vooral Saxo en QS die het werk doen. Valt me op ook in het buitenland steeds die twee ploegen geassocieerd worden met deze etappe en niet zozeer Belkin (waarvan denk ik toch nog steeds het beeld heerst dat ze alleen reden om van Valverde af te komen).
Ik heb het idee dat de waaieretappe er vooral instaat om de Mollemania van de afgelopen tour te vertegenwoordigen, iets wat natuurlijk niet in één moment te vatten is.

Maargoed, eerlijk gezet, het blijft een briljante dag, en ik zou ook niet kunnen zeggen wie er dan wel had moeten winnen,
In the coolest little capital of the world
pi_134402286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Herlings :')
Motorcross is geen echte sport
Euh??

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:49 schreef TheArt het volgende:
Oke, dit is idd wel een verrassing _O-
Maar wel mooi dat Herlings wint, had eigenlijk genomineerd moeten worden voor Sportman v/h jaar aangezien hij alles gewonnen heeft waaraan hij meedeed in 2013.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:50 schreef marcodej het volgende:
Echt een prachtig moment, een heel motorsportseizoen.
Hij finisht en is dan zeker van het wereldkampioenschap, wat een moment, lol.

Misschien hadden ze wat meer moeten laten zien van die video, zoals hier:
pi_134402409
http://www.hln.be/hln/nl/(...)?show=react#reaction

Belgies vonden Wim Helsen geweldig ! ;(
pi_134403097
yespr 1 uur geleden
en laat de enige Hollander die gewonnen heeft nou net gehandicapt zijn (Marlou van Rhijn) de rest komt uit Brabant, Friesland en Groningen (Marianne Vos, Epke Zonderland, Gerard Kemkers). xD

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:50 schreef tralalala het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)?show=react#reaction

Belgies vonden Wim Helsen geweldig ! ;(
Kon er wel om lachen, het is best lastig om resultaten te vinden waarin Belgen het beter deden dan de Nederlanders.

Word nog wat als Bart Swings de 5km wint in Sochi, word een heerlijk interview met Bert en Sven. ;)
  woensdag 18 december 2013 @ 14:46:31 #235
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_134404395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:08 schreef Nober het volgende:
(Marlou van Rhijn) de rest komt uit Brabant, Friesland en Groningen (Marianne Vos, Epke Zonderland, Gerard Kemkers). xD
Ja viel me inderdaad ook op. Wederom holland hier, holland daar.
Net efkes anges
  Trouwste user 2022 donderdag 19 december 2013 @ 09:11:11 #236
7889 tong80
Spleenheup
pi_134440118
Maurits Hendriks, de technisch directeur van sportkoepel NOC*NSF, heeft laten doorschemeren dat hij een uitverkiezing van Arjen Robben als Sportman van het jaar gepaster had gevonden dan de keuze voor Epke Zonderland. Hij oordeelde dat de voetbalwereld de laatste jaren veel respect toont voor de olympische sport.

© anp.

© anp. 'Eren en waarderen wij het voetbal ook voldoende?', twitterde Hendriks in de nacht na het Sportgala, verwijzend naar de uitslag van de verkiezing, waarbij Champions League-winnaar Robben het moest afleggen tegen turnkampioen Zonderland.

De Sportman werd mede gekozen door de Nederlandse topsporters. Hun stem telde voor vijftig procent, de andere helft werd door de vakjury bepaald. 'Ik begrijp niet dat ik niet heb gewonnen, want iedereen die ik hier tegenkwam, zei dat hij op mij had gestemd', aldus Robben dinsdagnacht aan het einde van het Sportgala. De aanvaller van Bayern München zei het met een lach op het gezicht. 'Ik ben een sportman, dus ik wil altijd winnen. Maar ik was al trots op mijn nominatie. Dat is toch een blijk van waardering. Ik had het erg naar mijn zin tussen de mensen uit de andere sporten.'

Robben en zijn vrouw Bernadien vertrokken pas na middernacht bij het Sportgala en reisden gisterochtend terug naar München.

Robben zei het 'prachtig' te hebben gevonden dat Sven Kramer op tv was te zien in een shirt van hem. De meervoudig wereldkampioen schaatsen was ook genomineerd in de categorie van Sportman van het jaar, maar sprak vooraf zijn voorkeur voor Robben uit. Hij en de voetballer kennen elkaar. Kramer was niet in Amsterdam aanwezig, maar volgde de verkiezing vanuit Heerenveen.

Net als Robben zelf waardeerde Hendriks van NOC*NSF de actie van Kramer. 'Ik had op mijn beurt best een schaatspak van Sven willen aandoen', zei Robben, 'maar dat was in de zaal een beetje gek geweest.'

Robben vertelde graag te willen terugkeren op het Sportgala. 'Laten we hopen dat we het met het Nederlands elftal volgend jaar goed doen bij het WK. Dan verdienen we misschien een nominatie.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 december 2013 @ 22:25:15 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134583289
Bij de buren http://www.sporza.be/cm/sporza/ander_nieuws/131222_Sportgala

quote:
Triatleet Frederik Van Lierde en tennisster Kirsten Flipkens zijn Sportman en Sportvrouw van het Jaar geworden. Bekroningen waren er verder voor atlete Nafi Thiam (belofte), tennisser Joachim Gérard (paralympiër), Marc Wilmots (coach) en de Rode Duivels (ploeg).

Van Lierde domineerde het triatlonjaar en bekroonde zijn seizoen met de overwinning in de meest prestigieuze triatlon ter wereld, de Ironman van Hawaï. Flipkens beleefde een uitzonderlijk tennisjaar, met een plaats in de halve finales van Wimbledon en een 13e plaats op de WTA-ranglijst als hoogtepunten.

2013 is ook een topjaar geworden voor de Rode Duivels, die zich voor het eerst sinds 2002 hebben geplaatst voor een groot toernooi. De Rode Duivels zelf kregen de trofee van Ploeg van het Jaar, bondscoach Marc Wilmots werd gelauwerd als Coach van 2013.

Bij de belofte ging de trofee naar atlete Nafi Thiam, voor wie 2013 het jaar van de grote doorbraak werd. Ze werd Europees kampioene zevenkamp bij de beloften, brak het beloftewereldrecord van Carolina Klüft en maakte indruk op het "grote" WK in Moskou.

Paralympiër van het Jaar werd tennisser Joachim Gérard. Hij bereikte dit jaar de finale van de Masters, maar verloor die.

Flipkens: "Bekroning na een superseizoen"
"Het is voor mij een hele eer om hier te staan", zei Kirsten Flipkens, die de trofee kreeg uit handen van Tom Boonen, de Sportman van vorig jaar. "Dit is een mooie bekroning na een superseizoen."

"Ik denk dat ik getoond heb dat je met vechtlust en doorzettingsvermogen ver kunt geraken, met een 13e plaats op de wereldranglijst tot gevolg. Dat was voor mij ook een verrassing, maar ik heb nooit opgegeven en ben er altijd in blijven geloven."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport zondag 22 december 2013 @ 22:34:41 #238
109131 crew  sportfreak
pi_134583930
Ploeg van het jaar worden alleen omdat je je voor een WK hebt geplaatst. :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 22 december 2013 @ 22:46:54 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134584683
de keuze in België was niet heel groot :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')