abonnement Unibet Coolblue
pi_132818307

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.


Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
pi_132818322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 04:19 schreef drheisenberg het volgende:
wat zijn satoshis
0.00000001 bitcoin, de kleinste eenheid die in de huidige Bitcoin software verhandeld kan worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 04:21 schreef drheisenberg het volgende:
waarom zou ik 150 euro aan 1 bitcoin besteden om vervolgens die ene bitcoin uit te geven aan een zeer beperkt aanbod, terwijl het dezelfde waarde vertegenwoordigt? wat is daar het nut van?
• Zodat je dan betalingen over heel de wereld kunt doen zonder te maken te hebben met malafide organisaties als paypal, visa, mastercard, of banken. Ook bij lui die geen euro's accepteren. • Zodat je aankoopgegevens niet worden gelogd door banken, equens, de NSA, de AIVD, en andere bedenkelijke instanties die die gegevens zeker niet in jouw voordeel gebruiken.
• Zodat je geld niet 3 dagen onderweg is en ondertussen een paar smerige bedrijven ertussen zitten die rente lopen te trekken van jouw geld, en daar nog waanzinnig hoge kosten voor rekenen ook.
• Zodat je meedoet aan de gezamenlijke middelvinger naar de bankensector die de Bitcoin community als geheel geeft, en helpt het huidige monetaire systeem kaartenhuis stapje bij beetje te vervangen.

Je kan je bitcoins ook bewaren in de hoop dat ze meer waard worden. Persoonlijk hoop ik vooral dat Bitcoin zo'n grote vlucht gaat nemen (qua wereldwijde acceptataie enz) dat ik mijn coins nooit meer terug hoef te ruilen naar euro's, maar met bitcoins in mijn levensonderhoud kan voorzien.

Overigens kun je nu met Bitcoin al meer dan je denkt. TV's, vliegtickets, boeken, hotels, games, muziek, pizza's, in sommige café's en restaurants ermee betalen, en dit groeit rap.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar hoe weet je nu zeker of de koper van je coin op bitcoin.de je daadwerkelijk zal betalen?
Niet, daarom worden je coins pas aan de koper overgedragen nadat jij expliciet bevestigt dat je de betaling van de koper hebt ontvangen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 11:04:31 #3
230491 Zith
pls tip
pi_132818345
De enigen die geld verdienen aan minen zijn de super-enthousiaste apparaatverkopers en de energiemaatschappijen.

Mine je BTCs like a boss dan ben je een idioot.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132818373
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:04 schreef Zith het volgende:
De enigen die geld verdienen aan minen zijn de super-enthousiaste apparaatverkopers en de energiemaatschappijen.

Mine je BTCs like a boss dan ben je een idioot.
Tegenwoordig wel ja. Een tijd geleden was het nog wel winstgevend geloof ik.

Zelf nooit 1 satoshi gemined in ieder geval, gewoon al mijn bitcoins gekocht, veel makkelijker en sneller. En milieuvriendelijker. En inmiddels dus ook goedkoper.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132818401
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:04 schreef Zith het volgende:
Mine je BTCs like a boss dan ben je een idioot.
Nou dat is niet zo aardig van je.
Mijn KC miner heeft zich gewoon terug verdient, en bij cex.io mine voor weining ook lekker door.
Later verkoop je dan gewoon weer je hash power.
Ps: laatste uur: BTC 0.04744743

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2013 11:09:06 ]
pi_132818523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:33 schreef drheisenberg het volgende:

[..]

houd gewoon je bek als je niet wilt helpen, op deze manier kwest je mij :'(
:
జ్ఞ‌ా
pi_132818543
Kunnen de kleuters weer in de speeltuin gaan spelen en we hier een inhoudelijke discussie houden? :*
జ్ఞ‌ా
pi_132818726
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:07 schreef ZetaOS het volgende:
Nou dat is niet zo aardig van je.
Mijn KC miner heeft zich gewoon terug verdient, en bij cex.io mine voor weining ook lekker door.
Later verkoop je dan gewoon weer je hash power.
Ps: laatste uur: BTC 0.04744743
Bij welke pool, en wat kost zo'n ding?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132819511
Trouwens, voor wie denkt dat nu SR down is het criminele van btc af is heeft het mis.
Ondertussen zijn er weer 2 grote alternatieven voor al je online drugs, wapens, en gestolen cc's.:)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132819932
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:05 schreef tofastTG het volgende:
Trouwens, voor wie denkt dat nu SR down is het criminele van btc af is heeft het mis.
Pardon? Er was sowieso al niets aan crimineels aan Bitcoin, ook niet toen SR er nog was.

quote:
Ondertussen zijn er weer 2 grote alternatieven voor al je online drugs, wapens, en gestolen cc's.:)
Jeetje. Het is net echt geld he.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132820377
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Pardon? Er was sowieso al niets aan crimineels aan Bitcoin, ook niet toen SR er nog was.

[..]

Jeetje. Het is net echt geld he.
Feit is wel dat online transacties in meer of mindere mate te traceren zijn. Bij btc is dit per definitie niet het geval.

Bovendien doelde ik op een paar post in het vorige deel, waarin gesteld werd dat het criminele nu van btc af is ivm. SR.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 12:55:22 #12
230491 Zith
pls tip
pi_132820569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:07 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nou dat is niet zo aardig van je.
Mijn KC miner heeft zich gewoon terug verdient, en bij cex.io mine voor weining ook lekker door.
Later verkoop je dan gewoon weer je hash power.
Ps: laatste uur: BTC 0.04744743

Maar de actuele berekening van rendement van je producten wilde je niet maken toen ik er laatst om vroeg? En de info wilde je niet geven toen ik voorstelde om het zelf te berekenen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 02-11-2013 13:09:26 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132821129
Iemand enig idee hoe ik bitcoins van mijn wallet naar Bitstamp of MtGox krijg? Lijkt me makkelijker als ik straks wat wil verkopen namelijk. Het gaat om zeer kleine aantallen die ik naar Bitstamp of MtGox wil verhuizen.
pi_132821214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:20 schreef stripe het volgende:
Iemand enig idee hoe ik bitcoins van mijn wallet naar Bitstamp of MtGox krijg? Lijkt me makkelijker als ik straks wat wil verkopen namelijk. Het gaat om zeer kleine aantallen die ik naar Bitstamp of MtGox wil verhuizen.
Verschilt per exchange hoe dat werkt. Je krijgt dan een eigen bitcoinadres waar je naar kan overmaken :s).
జ్ఞ‌ా
pi_132821457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:20 schreef stripe het volgende:
Iemand enig idee hoe ik bitcoins van mijn wallet naar Bitstamp of MtGox krijg? Lijkt me makkelijker als ik straks wat wil verkopen namelijk. Het gaat om zeer kleine aantallen die ik naar Bitstamp of MtGox wil verhuizen.
Bij Bitstamp: Na inloggen Deposit kiezen en dan links kiezen voor Bitcoin. Je ziet dan je persoonlijke Bitcoin-adres bij Bitstamp waar je je coins naar toe kunt sturen.
pi_132821460
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:20 schreef stripe het volgende:
Iemand enig idee hoe ik bitcoins van mijn wallet naar Bitstamp of MtGox krijg? Lijkt me makkelijker als ik straks wat wil verkopen namelijk. Het gaat om zeer kleine aantallen die ik naar Bitstamp of MtGox wil verhuizen.
Dat heet "deposit", en dan selecteer je Bitcoin (want je kan ook euro's of dollars depositen) en dan krijg je een adres waar je ze naartoe kan sturen. Na een paar confirmations verschijnen ze dan op je balans.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132821521
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:46 schreef tofastTG het volgende:
Feit is wel dat online transacties in meer of mindere mate te traceren zijn. Bij btc is dit per definitie niet het geval.
Bij cash geld ook niet.

Overigens zijn BTC transacties juist wel te traceren, alleen dan door iedereen in plaats van alleen een paar privacyschendende nazi's van de NSA en AIVD die zichzelf boven de wet wanen. Want iedere transactie verschijnt publiekelijk in de blockchain, for everyone to see.

quote:
Bovendien doelde ik op een paar post in het vorige deel, waarin gesteld werd dat het criminele nu van btc af is ivm. SR.
Oh ok, nou ja diegene maakte dan een vergissing want er was dus a priori al niets crimineels aan Bitcoin.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132821540
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:24 schreef µ het volgende:

[..]

Verschilt per exchange hoe dat werkt. Je krijgt dan een eigen bitcoinadres waar je naar kan overmaken :s).
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:34 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bij Bitstamp: Na inloggen Deposit kiezen en dan links kiezen voor Bitcoin. Je ziet dan je persoonlijke Bitcoin-adres bij Bitstamp waar je je coins naar toe kunt sturen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:34 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat heet "deposit", en dan selecteer je Bitcoin (want je kan ook euro's of dollars depositen) en dan krijg je een adres waar je ze naartoe kan sturen. Na een paar confirmations verschijnen ze dan op je balans.
^O^

Zuur dat je wel iedere keer 2 eurocent betaald, zelfs als je een transfer naar een van je eigen portemonnees doet.
pi_132821844
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:38 schreef stripe het volgende:
Zuur dat je wel iedere keer 2 eurocent betaald, zelfs als je een transfer naar een van je eigen portemonnees doet.
2 eurocent? :?

Van je eigen wallet naar een exchange hoeft sowieso niets te kosten, die transactie maak je zelf. Dus je kunt daar desgewest geen fee voor betalen.

Ik doe zelf bij transacties meestal iets van 0.00001 BTC fee ofzo, dat is praktisch gratis en dan wordt het altijd gewoon direct verwerkt.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132822823
denken jullie dat bitcoins super populair worden en domeinnamen die je nu hebt met bitcoins erin, straks ook meer vraag naar is en je daaraan kan verdienen ipv bitcoins zel?
pi_132822895
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:51 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

2 eurocent? :?

Van je eigen wallet naar een exchange hoeft sowieso niets te kosten, die transactie maak je zelf. Dus je kunt daar desgewest geen fee voor betalen.

Ik doe zelf bij transacties meestal iets van 0.00001 BTC fee ofzo, dat is praktisch gratis en dan wordt het altijd gewoon direct verwerkt.
Als ik een transfer tussen mijn portemonnees doe in m'n multibit wallet wordt er 2 eurocent afgehaald als transactiekosten...
pi_132825352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:37 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bij cash geld ook niet.

Overigens zijn BTC transacties juist wel te traceren, alleen dan door iedereen in plaats van alleen een paar privacyschendende nazi's van de NSA en AIVD die zichzelf boven de wet wanen. Want iedere transactie verschijnt publiekelijk in de blockchain, for everyone to see.

[..]

Oh ok, nou ja diegene maakte dan een vergissing want er was dus a priori al niets crimineels aan Bitcoin.
Bij cash geld is een transactie in persoon nodig, als hier ineens 3kg cocaïne bezorgt zou worden en de politie zou dit onderscheppen weet ik natuurlijk nergens vanaf.
Voorheen was dit niet goed mogelijk, men moest immers op de een of andere manier aan elkaar betalen, BTC zijn door deze "community" dan ook met open handen ontvangen.
Sterker nog de koers reageert actief op ontwikkelingen in deze markt(Toen de afgelopen week SR alternatieven bestookt werden door ddos aanvallen en hier door onbereikbaar waren daalde de koers van BTC).
Het is natuurlijk vervelend dat een valuta misbruikt wordt door criminelen, maar de manier waarop de valuta opgezet is maakt hem hier ook voor geschikt. Dat is wat ik probeer te zeggen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132827070
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:03 schreef Jace_TBL het volgende:


Niet, daarom worden je coins pas aan de koper overgedragen nadat jij expliciet bevestigt dat je de betaling van de koper hebt ontvangen.
Dat stelt mij gerust.
pi_132827206
Er is me iets grappigs opgevallen:

Als je voor $100 aan bitcoins koopt bij Bitstamp betaal je 0,50% fee. De bitcoins die je hebt boek je vervolgens over naar MtGox. Hier verkoop je al deze bitcoins en ontvangt hier iets van 103,5 dollar voor. De verschillen zijn blijkbaar zo groot dat je direct kan verkopen en zo 3,5 dollar winst kan maken.

Wat zie ik hier over het hoofd? Dit lijkt me namelijk wel rendabel als je dit doet met 1000 dollar en zo 35 dollar per keer winst kan maken.

edit: zie net dat het onmogelijk is/ontzettend lang duurt om je geld van mtGox te krijgen, vandaar dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door stripe op 02-11-2013 17:31:13 ]
pi_132827667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:33 schreef drheisenberg het volgende:
denken jullie dat bitcoins super populair worden en domeinnamen die je nu hebt met bitcoins erin, straks ook meer vraag naar is en je daaraan kan verdienen ipv bitcoins zel?
Volgens mij is het hebben vaneen goede domeinnaam steeds minder belangrijk. Content is king, heel veel bezoekers komen toch via google. Neem bijv. Bitonic.nl dat had netzogoed btc-ideal.nl kunnen heten. Of btcchange.nl
De tijd van de domeinnamen handel is volgens mij dan ook echt passé.

Maar misschien verdien je er nog een paar honderd euros mee op sitedeals. Dat sluit ik niet uit.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132830441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:35 schreef stripe het volgende:
Als ik een transfer tussen mijn portemonnees doe in m'n multibit wallet wordt er 2 eurocent afgehaald als transactiekosten...
Ik heb MultiBit al een tijdje niet meer gebruikt maar volgens mij kun je dat gewoon invullen. Bij preferences misschien? Of anders is het een setting in je config file.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132855973
Litecoin van 2.4 naar 3.3 op btc-e. Gaat lekker!
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132856329
Litecoin is met een leuke rally bezig nu. Ben begin vorige week eens gaan kijken naar bitcoins en litecoins. Heb besloten om voor een klein bedrag litecoins te kopen. Heb via iDeal gekocht op http://www.litecoins.nl/ voor 1.70 . Overgemaakt naar BTE-e.com uiteindelijk gisteren verkocht voor 1.84 maar gezien de stijging van de laaste 24 uur maar weer terug gekocht voor 2.22. En inmiddels staan ze op 2 euro 50 per litecoin.

Ff kijken hoe dit gaat maar het lijkt in ieder geval een goede investering. Ik vind het concept van dit soort digitaal geld ook erg leuk zeker bij internationale transacties bied dit voordelen gezien de snelheid.

Jammer dat ik momenteel niet nog wat extra geld "over" heb anders zou ik wat meer litecoins aangeschaft hebben. :)
pi_132858108
Het is zondagavond, dan gaan de prijzen sowieso omhoog. Dat is al weken zo ;).

Bitcoin: het hetzelfde verhaal ;). Wacht vanavond maar af.
జ్ఞ‌ా
pi_132858337
+ $0.5 sinds mijn laatste comment :P.
జ్ఞ‌ా
pi_132859002
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 17:03 schreef µ het volgende:
+ $0.5 sinds mijn laatste comment :P.
+ $0.5 sinds ik deze comment las
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132860161
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:23 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

+ $0.5 sinds ik deze comment las
Je avater! CookieClicker!
_O_
http://orteil.dashnet.org/cookieclicker
pi_132862966
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:23 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

+ $0.5 sinds ik deze comment las
:D.
జ్ఞ‌ా
pi_132862972
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je avater! CookieClicker!
_O_
http://orteil.dashnet.org/cookieclicker
Que?
జ్ఞ‌ా
pi_132864482
Hoppa. Patroon herhaalt zich.

Hoogste stand in maanden inmiddels ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_132864951
Orderboek (van Gox) ziet er ook niet slecht uit, toch?

pi_132865028
Ik check gox niet. Ben ook afgestapt van dat orderboekgrafiekje van bitcoinity :+.
జ్ఞ‌ా
pi_132865209
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2013 20:18 schreef µ het volgende:
Ik check gox niet. Ben ook afgestapt van dat orderboekgrafiekje van bitcoinity :+.
Vind het wel makkelijk om snel een overzicht te hebben van de stand van zaken. Orderboek van Bitstamp zit sinds gisteren een enorme (waarschijnlijk fake) wall op $193.

pi_132865489
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 16:56 schreef µ het volgende:
Het is zondagavond, dan gaan de prijzen sowieso omhoog. Dat is al weken zo ;).

Bitcoin: het hetzelfde verhaal ;). Wacht vanavond maar af.
Is hier een logische verklaring voor?
pi_132865617
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vind het wel makkelijk om snel een overzicht te hebben van de stand van zaken. Orderboek van Bitstamp zit sinds gisteren een enorme (waarschijnlijk fake) wall op $193.

[ afbeelding ]
Ja op zich wel, maar ik hou meer van het kortetermijnorderboek van bitcoinwisdom.

Zeker die claims van 'er moeten 800k BTC worden gekocht voordat de prijs op $999' staat (enzovoort) zijn tamelijk kansloos. Tegen de tijd dat we rond die prijs zijn zijn er namelijk veel meer BTC verkocht.

Alle waarden in die grafiek zijn eigenlijk nutteloos om te zien, buiten wat er binnen een uur (oid) gekocht en verkocht kan worden.
జ్ఞ‌ా
pi_132865646
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:27 schreef Piethur het volgende:

[..]

Is hier een logische verklaring voor?
Prijzen gaan omhoog dus mensen proberen er bij te zijn :+.
జ్ఞ‌ా
pi_132865701
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2013 20:29 schreef µ het volgende:

[..]

Prijzen gaan omhoog dus mensen proberen er bij te zijn :+.
Haha ja akkoord, dat had ik zelf ook begrepen. Maar jij legt bewust de link met dat er op zondagavond altijd een piek te herkennen valt, is hier een logische redenering voor?
pi_132865739
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vind het wel makkelijk om snel een overzicht te hebben van de stand van zaken. Orderboek van Bitstamp zit sinds gisteren een enorme (waarschijnlijk fake) wall op $193.

[ afbeelding ]
Welk programma/site gebruiken jullie om de koers van Bitcoins en Litecoins te volgen?
pi_132865782
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:31 schreef Piethur het volgende:

[..]

Welk programma/site gebruiken jullie om de koers van Bitcoins en Litecoins te volgen?
Ik volg voornamelijk btc-e
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132865814
quote:
4s.gif Op zondag 3 november 2013 20:29 schreef µ het volgende:

[..]

Ja op zich wel, maar ik hou meer van het kortetermijnorderboek van bitcoinwisdom.

Zeker die claims van 'er moeten 800k BTC worden gekocht voordat de prijs op $999' staat (enzovoort) zijn tamelijk kansloos. Tegen de tijd dat we rond die prijs zijn zijn er namelijk veel meer BTC verkocht.

Alle waarden in die grafiek zijn eigenlijk nutteloos om te zien, buiten wat er binnen een uur (oid) gekocht en verkocht kan worden.
Ah, zo had ik het nog niet bekeken. Ik let er eigenlijk meer op of het buy en sell-aanbod een beetje gelijk verdeeld is.
pi_132865859
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:30 schreef Piethur het volgende:
[..]
Haha ja akkoord, dat had ik zelf ook begrepen. Maar jij legt bewust de link met dat er op zondagavond altijd een piek te herkennen valt, is hier een logische redenering voor?
Neuh volgens mij niet. Misschien zijn er dan veel mensen online? Amerika wordt wakker + Europa zit achter de PC?

Als zo'n piek vaker voorkomt en mensen zien een patroon, dan gaan ze natuurlijk steeds vaker er proberen bij te zijn ;).
జ్ఞ‌ా
pi_132865902
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:31 schreef Piethur het volgende:

[..]

Welk programma/site gebruiken jullie om de koers van Bitcoins en Litecoins te volgen?
Vrijwel alleen nog maar deze: Bitcoinwisdom. Hij is wat technisch, maar wel heel volledig.

Mochten jullie een keer uitleg hierover willen, dan kan ik wel een screenshot maken en uitleggen wat eea betekent :s).
జ్ఞ‌ా
pi_132865955
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef µ het volgende:

[..]

Neuh volgens mij niet. Misschien zijn er dan veel mensen online? Amerika wordt wakker + Europa zit achter de PC?

Als zo'n piek vaker voorkomt en mensen zien een patroon, dan gaan ze natuurlijk steeds vaker er proberen bij te zijn ;).
Jij snapt mij ;)
pi_132865958
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:32 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Ik volg voornamelijk btc-e
Ik ga voor bitstamp. Is volgens mij de 2e grootste exchange, lagt niet en biedt de mogelijkheid om fatsoenlijk geld op te nemen. Lijkt mij dus een redelijk representatieve prijs.
జ్ఞ‌ా
pi_132866067
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ah, zo had ik het nog niet bekeken. Ik let er eigenlijk meer op of het buy en sell-aanbod een beetje gelijk verdeeld is.
Als je op bitcoinwisdom uiterst rechts van de grote grafiek kijkt zie je daar een rode en groene lijn. Hieruit is best goed op te maken hoe buy en sell verdeeld zijn :s).

Iets wat ik wil weten uit zo'n depth-chart is: als er nu 500BTC wordt gekocht (of verkocht), wat is dan het verschil in prijs omhoog/naar beneden. Die verdeling bedoel jij denk ik ook, en de (relatief kleine) depthchart van bitcoinwisdom levert die info :s).
జ్ఞ‌ా
pi_132866094
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 20:36 schreef µ het volgende:

[..]

Ik ga voor bitstamp. Is volgens mij de 2e grootste exchange, lagt niet en biedt de mogelijkheid om fatsoenlijk geld op te nemen. Lijkt mij dus een redelijk representatieve prijs.
Denk dat Bitstamp ook een goede (meer realistische) prijs biedt dan Mt Gox
pi_132866140
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:38 schreef Piethur het volgende:

[..]

Denk dat Bitstamp ook een goede (meer realistische) prijs biedt dan Mt Gox
:).

Volg je die ook?
జ్ఞ‌ా
pi_132866426
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2013 20:38 schreef µ het volgende:

[..]

Als je op bitcoinwisdom uiterst rechts van de grote grafiek kijkt zie je daar een rode en groene lijn. Hieruit is best goed op te maken hoe buy en sell verdeeld zijn :s).

Iets wat ik wil weten uit zo'n depth-chart is: als er nu 500BTC wordt gekocht (of verkocht), wat is dan het verschil in prijs omhoog/naar beneden. Die verdeling bedoel jij denk ik ook, en de (relatief kleine) depthchart van bitcoinwisdom levert die info :s).
Thanks, kende die site nog niet, ziet er goed uit idd! ^O^
pi_132866484
quote:
6s.gif Op zondag 3 november 2013 20:39 schreef µ het volgende:

[..]

:).

Volg je die ook?
Nou ja, ik probeer meerdere te volgen, dat biedt denk ik een meer realistische prijs. Ik zie Bitcoin vooral als een belegging. Vind het idee schitterend en de filosofie erachter (Fuck de banken en overheden) maar ik zie het vooral als een belegging
pi_132867905
జ్ఞ‌ా
pi_132868842
6m high ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_132869383
Is het erg belangrijk om op Mt. Gox je ID en dergelijke in te sturen? Ik wil voor een klein bedrag bitcoins halen. Misschien 500 euro of zo.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132870624
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is het erg belangrijk om op Mt. Gox je ID en dergelijke in te sturen? Ik wil voor een klein bedrag bitcoins halen. Misschien 500 euro of zo.
Ja. Dat lukt je niet zonder ID. Ook op (veel) andere exchanges niet (zoals bitstamp).
జ్ఞ‌ా
pi_132870684
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2013 21:46 schreef µ het volgende:

[..]

Ja. Dat lukt je niet zonder ID. Ook op (veel) andere exchanges niet (zoals bitstamp).
Ja ik zag t idd. Heb even wat zaken ingescand.

Heb je verder nog gedachten over wat de beste exchange is of maakt het geen flikker uit?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132870811
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja ik zag t idd. Heb even wat zaken ingescand.

Heb je verder nog gedachten over wat de beste exchange is of maakt het geen flikker uit?
Zorg er wel even voor, dat als je je ID inscant, dat je er dan even met paint (of iets dergelijks) even "Mt Gox" overheen tekent. Dit in verband met dat ze je ID niet voor andere zaken kunnen gebruiken.
pi_132870898
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:49 schreef Piethur het volgende:

[..]

Zorg er wel even voor, dat als je je ID inscant, dat je er dan even met paint (of iets dergelijks) even "Mt Gox" overheen tekent. Dit in verband met dat ze je ID niet voor andere zaken kunnen gebruiken.
Goeie tip ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132870992
Bij btc-e.com had ik geen scans of papieren nodig. De coins heb ik gewoon met ideal in nederland betaald. Dat is wel iets boven de marktprijs maar die prijs gaat zo op en neer dat dat volgens mij niet veel uitmaakt.

Dan kun je in ieder geval wel direct aan de slag :)
pi_132871149
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Goeie tip ^O^
Ik ben vanuit mijzelf een beetje paranoia (en vooral nu met dat NSA gedoe) , het is misschien beetje overdreven maar je kunt beter voorzichtig zijn.
pi_132871173
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:52 schreef Distortion het volgende:
Bij btc-e.com had ik geen scans of papieren nodig. De coins heb ik gewoon met ideal in nederland betaald. Dat is wel iets boven de marktprijs maar die prijs gaat zo op en neer dat dat volgens mij niet veel uitmaakt.

Dan kun je in ieder geval wel direct aan de slag :)
Niet zelf een Wallet gemaakt? Of zit dat nog in de planning?
pi_132871626
Ik heb de client geïnstalleerd en de hele blockchain binnen gehaald. Als je de client installeert heb je meteen een wallet volgens mij. Je hebt in ieder geval meteen een bitcoin adres. Als je bij BTC-e een account aanmaakt krijg je daar ook een adres en de coins zijn dan in een paar minuten overgemaakt.
pi_132872292
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:02 schreef Distortion het volgende:
Ik heb de client geïnstalleerd en de hele blockchain binnen gehaald. Als je de client installeert heb je meteen een wallet volgens mij. Je hebt in ieder geval meteen een bitcoin adres. Als je bij BTC-e een account aanmaakt krijg je daar ook een adres en de coins zijn dan in een paar minuten overgemaakt.
Oke, maar heb je je dan een account om Bitcoins te houden op BTC-e en op je computer of alleen op BTC-e?
pi_132872775
Op beide.Jje kunt (in ieder geval op btc-e) niet rechtstreeks vanuit je wallet traden.
pi_132872858
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:20 schreef Distortion het volgende:
Op beide.Jje kunt (in ieder geval op btc-e) niet rechtstreeks vanuit je wallet traden.
Oh, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. BTC biedt goede prijzen en betrouwbaar?
pi_132875783
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:22 schreef Piethur het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. BTC biedt goede prijzen en betrouwbaar?
Ik ben natuurlijk nog geen week bezig dus weet er nog niet alles van. Maar het gaat natuurlijk om vraag en aanbod en de prijzen op alle exchanges zijn volgens mij redelijk hetzelfde. Je kunt een order plaatsen dat je x aantal BTC of LTC wil kopen voor x euro (bijvoorbeeld) en de prijs daalt tot het bedrag wat jij wil betalen dan koop je ze voor dat bedrag. Bij de verkopen gaat dat hetzelfde.

Ze verhandelen BTC, LTC, euros, USD en RUR(?). En die kun je dan ook allemaal met elkaar verhandelen.
pi_132880638
Zie net dat de koers vannacht zelfs richting $213 is gegaan! :)
  maandag 4 november 2013 @ 10:31:54 #71
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_132883840
Waar kan ik bitcoins omwisselen voor geld naar bank of Paypal?
Paar keer via bitcoinspot.nl geprobeerd maar die blijft het terugstorten, geen idee waarom. Tips over waar dit het beste te doen ?
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 11:50:13 #73
230491 Zith
pls tip
pi_132884078
bitonic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132885119
$215 :o
pi_132886047
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2013 20:38 schreef µ het volgende:
Iets wat ik wil weten uit zo'n depth-chart is: als er nu 500BTC wordt gekocht (of verkocht), wat is dan het verschil in prijs omhoog/naar beneden.
Neem aan dat jij dit al zo bedoelde, maar voor wie het niet doorhad: er wordt natuurlijk nooit OF gekocht OF verkocht, altijd EN. Als er 500 BTC wordt verhandeld, worden die per definitie zowel gekocht door iemand, als verkocht door iemand anders.

Wat voor invloed het heeft op de prijs hangt er denk ik vanaf of de verkoper eieren voor zijn geld koos en zijn coins van de hand deed onder de huidige koers (=laatste prijs waarvoor bitcoins zijn verhandeld), of dat de koper bereid was meer dan de huidige koers te betalen. En dat zal wel weer afhangen van of er meer vraag of aanbod is, maar ook hoe geduldig of wanhopig ze zijn.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132887290
$216.7 nu! Twijfel of ik nu alles verkoop en later deze week weer terug koop als de prijs is gezakt. Of nu even wachten en kijken of de koers nog iets doet en dan niks verkopen maar wel voor een paar honderd euro bij koop....

Wat doen jullie?
pi_132887630
Zit al 1,5 week te wachten om te kopen. Volgens mij wacht ik veelte lang op een dipje om in te stappen. Week geleden kostte ze nog 130, nu 165 ekkies :o
Toch wacht ik nog even in de hoop dat het weer heel even daalt ;(

EDIT: Valt er iets nuttigs te zegge over de hoeveelheid aan te kopen bitcoins?
Wil eigenlijk gewoon beginnen met 1 en dan kijken hoe het gaat en misschien elke maand ééntje bijkopen als 'spaarrekening' mocht het bevallen.

Kan ze dan gewoon hier: https://bitonic.nl/index kopen en op mijn adres van MultiBit storten toch?

[ Bericht 29% gewijzigd door DarkNoize op 04-11-2013 14:06:39 ]
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 14:07:20 #78
230491 Zith
pls tip
pi_132887903
Waarom zou hij de komende tijd significant dalen? Het aantal mensen die op google naar bitcoin en 'buy bitcoin' zoeken is op zn hoogst in tijden.

http://i.imgur.com/4oOkmhb.png

Al die mensen die vorige week voor de piek in trends zorgen kunnen nu eindelijk kopen.

http://www.reddit.com/r/B(...)sp_of_the_3rd_great/

[ Bericht 13% gewijzigd door Zith op 04-11-2013 14:27:41 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132888184
Ik denk dat ik vanavond gewoon bij koop en hoop dat dit geen piek was maar dat deze trend zich voortzet.
pi_132889208
Oke, oke, net de knoop maar doorgehakt en 1 Bitcoin gekocht :)
Hopelijk is die stijgende lijn inderdaad een trend die zich voortzet. Nu even afwachten en wellicht binnenkort nog een paar bijkopen ^O^
pi_132890836
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:43 schreef DarkNoize het volgende:
Oke, oke, net de knoop maar doorgehakt en 1 Bitcoin gekocht :)
Een wijs besluit. Gefeliciteerd met je toekomstige pensioen. En ook bedankt namens al je toekomstige (klein)kinderen die hier later van kunnen studeren ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 15:45:53 #82
230491 Zith
pls tip
pi_132891206
$233.50
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132892897
Het gaat de laatste uren wel erg hard
pi_132893020
Inderdaad, $224 nu al op Bitstamp. Eigenlijk zouden de media nu weer moeten gaan berichten, gaat het nog harder. :P

Market-cap nu op een all-time high van $2,67 miljard!

http://blockchain.info/charts/market-cap

[ Bericht 5% gewijzigd door Tourniquet op 04-11-2013 16:43:36 ]
pi_132894322
To the moon!
జ్ఞ‌ా
pi_132894705
Daling is alweer ingezet zo te zien... Jammer.
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 17:45:05 #87
230491 Zith
pls tip
pi_132895190
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:29 schreef stripe het volgende:
Daling is alweer ingezet zo te zien... Jammer.
Het is voorbij jongens! BTC is aan het crashen!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132896228
Sell!
జ్ఞ‌ా
  maandag 4 november 2013 @ 18:22:11 #89
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132896443
Panic sell sell sell
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132896566
Was slechts een dipje. BUY BUY BUY!! :P
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 18:39:56 #91
230491 Zith
pls tip
pi_132897096
-0.50 EUR in 1 minuut, als dit zo doorgaat gaan we met 30/uur naar beneden :N :N
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132897249
Mannen geen paniek, als er een dipje komt is het slecht 20 of 30 euro, daarna loopt het gewoon weer op.
Met de volgende Diff ergens vandaag of morgen wordt de BTC weer meer waard.
pi_132897966
Continu $1.5+ spreads... Niet echt gezond :+.
జ్ఞ‌ా
pi_132900218
quote:
3s.gif Op maandag 4 november 2013 17:16 schreef µ het volgende:
To the moon!
a dollar bill has a length of 6.14 inches
the distance to the moon is 238,900 miles
it would take 2,465,261,238 dollar bills to go the moon
bitcoin PASSED THE MOON ┗(°0°)┛

(via reddit)
pi_132907246
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

a dollar bill has a length of 6.14 inches
the distance to the moon is 238,900 miles
it would take 2,465,261,238 dollar bills to go the moon
bitcoin PASSED THE MOON ┗(°0°)┛

(via reddit)
Zag 'm ja :D.
జ్ఞ‌ా
pi_132910771
Hoeveel Bitcoins hebben jullie eigenlijk? Puur uit nieuwsgierigheid :)

En welke wallet is het makkelijkst? Heb ze nu in MultiBit maar wat als mijn pc crasht? Kan ik dan op een andere pc ook in mijn MultiBit wallet? Want hoef nergens in te loggen of iets...
Volgens mij is MTGox wel makkelijker, ook om eventueel weer te verkopen.
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 23:26:48 #97
230491 Zith
pls tip
pi_132911633
inputs.io hacked
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 4 november 2013 @ 23:29:37 #98
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132911755
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:45 schreef stripe het volgende:
$216.7 nu! Twijfel of ik nu alles verkoop en later deze week weer terug koop als de prijs is gezakt. Of nu even wachten en kijken of de koers nog iets doet en dan niks verkopen maar wel voor een paar honderd euro bij koop....

Wat doen jullie?
Dat is een risico nemen, een bublle zit eraan te komen, maar waar en wanneer? Mijn glazen bol heeft niet het antwoord, maar deze week is realistisch. Als je een snelle manier hebt om te kopen en verkopen, zit je op een van die markten waar je je BTC in je account hebt, dan doe nu je voordeel ;) .

Kun je nog lekker stappen komend weekend :) (of je bent net te laat :( )
The best firms advertise the least...
pi_132911858
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:26 schreef Zith het volgende:
inputs.io hacked
what?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  maandag 4 november 2013 @ 23:45:22 #100
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132912367
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:07 schreef DarkNoize het volgende:
Hoeveel Bitcoins hebben jullie eigenlijk? Puur uit nieuwsgierigheid :)

En welke wallet is het makkelijkst? Heb ze nu in MultiBit maar wat als mijn pc crasht? Kan ik dan op een andere pc ook in mijn MultiBit wallet? Want hoef nergens in te loggen of iets...
Volgens mij is MTGox wel makkelijker, ook om eventueel weer te verkopen.
EEN tip: Als je je BTC op je eigen computer opslaat en er gaat iets fout (verkeerde backup), dan ben je gewoon alls kwijt (mijn 21 BTC :'( )

Test ook je backup: Dus test je bitcoin-client op een andere computer en is je wallet er nog? Of laat het op je geliefde market (ook geen 100% garantie), maar heb 3/4 backups op zijn minst.

Leer van die sukkel edcetera, die nog steeds hoopt zijn foute backup met bitcoins terug te krijgen ;) :'( |:(
The best firms advertise the least...
pi_132912506
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:07 schreef DarkNoize het volgende:
En welke wallet is het makkelijkst?
Ik vind blockchain.info/wallet (een online wallet) wel prettig werken, verder vind ik MultiBit ook wel OK.

Nou moet je voor een online wallet in principe vertrouwen op de uitbater van de betreffende website (en diens bescherming tegen hackers etc). Die blockchain.info vertrouw ik wel, maar hou in je achterhoofd dat dit altijd een theoretisch risico is. Dus ik zou daar geen enorme bedragen parkeren. Dat geldt ook voor exchanges.

quote:
Heb ze nu in MultiBit maar wat als mijn pc crasht?
Uiteraard moet je een lokale wallet backuppen (liefst op meerdere locaties), je wilt niet dat met het crashen van je harddisk je geld weg is. Online wallets zou ik ook backuppen trouwens (in geval van een blockchain.info wallet kun je de private keys exporten en die backup je dan dus).

quote:
Kan ik dan op een andere pc ook in mijn MultiBit wallet? Want hoef nergens in te loggen of iets...
Zorg dat je wallet encrypted is. Je wallet openen (of transacties doen) kan dan alleen met een password.

quote:
Volgens mij is MTGox wel makkelijker, ook om eventueel weer te verkopen.
Makkelijker dan wat? MtGox is een exchange, net als Bitstamp. MultiBit is een client (een lokale wallet), net als Armory en Bitcoin-Qt. Verder heb je dus online wallets zoals blockchain.info/wallet
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132912531
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:45 schreef edcetera het volgende:

[..]

EEN tip: Als je je BTC op je eigen computer opslaat en er gaat iets fout (verkeerde backup), dan ben je gewoon alls kwijt (mijn 21 BTC :'( )

Test ook je backup: Dus test je bitcoin-client op een andere computer en is je wallet er nog? Of laat het op je geliefde market (ook geen 100% garantie), maar heb 3/4 backups op zijn minst.

Leer van die sukkel edcetera, die nog steeds hoopt zijn foute backup met bitcoins terug te krijgen ;) :'( |:(
Oke bedankt.
Maar staan ze bij MtGox dan niet 'in de cloud'?
Zijn ze dan niet altijd beschikbaar waar/op welke pc ik ook inlog?
Of kun je ze daar ook (gemakkelijk) kwijtraken?
pi_132912598
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:49 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik vind blockchain.info/wallet (een online wallet) wel prettig werken, verder vind ik MultiBit ook wel OK.

Nou moet je voor een online wallet in principe vertrouwen op de uitbater van de betreffende website (en diens bescherming tegen hackers etc). Die blockchain.info vertrouw ik wel, maar hou in je achterhoofd dat dit altijd een theoretisch risico is. Dus ik zou daar geen enorme bedragen parkeren. Dat geldt ook voor exchanges.

[..]

Uiteraard moet je een lokale wallet backuppen (liefst op meerdere locaties), je wilt niet dat met het crashen van je harddisk je geld weg is. Online wallets zou ik ook backuppen trouwens (in geval van een blockchain.info wallet kun je de private keys exporten en die backup je dan dus).

[..]

Zorg dat je wallet encrypted is. Je wallet openen (of transacties doen) kan dan alleen met een password.

[..]

Makkelijker dan wat? MtGox is een exchange, net als Bitstamp. MultiBit is een client (een lokale wallet), net als Armory en Bitcoin-Qt. Verder heb je dus online wallets zoals blockchain.info/wallet
Ik dacht dat MTgox ook een wallet is, daar kun je toch ook gewoon een saldo aan Bitcoins laten staan?
Of snap ik er nou werkelijk niks van :+
pi_132912661
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:49 schreef DarkNoize het volgende:
Maar staan ze bij MtGox dan niet 'in de cloud'?
Geen idee, dat weten ze alleen bij MtGox, ligt eraan hoe zij hun bitcoin opslag geregeld hebben.

quote:
Zijn ze dan niet altijd beschikbaar waar/op welke pc ik ook inlog?
Ja tuurlijk, je hebt gewoon een account daar. Net zoals je berichten in gmail ook beschikbaar zijn waar/op welke pc je ook inlogt.

quote:
Of kun je ze daar ook (gemakkelijk) kwijtraken?
Wel als je onzorgvuldig met je password omgaat (of een te simpel password hebt). Of als MtGox de boel verneukt, als je geld aan die lui toevertrouwt ben je van hun afhankelijk.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  maandag 4 november 2013 @ 23:55:57 #105
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132912703
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:49 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Oke bedankt.
Maar staan ze bij MtGox dan niet 'in de cloud'?
Zijn ze dan niet altijd beschikbaar waar/op welke pc ik ook inlog?
Of kun je ze daar ook (gemakkelijk) kwijtraken?
Een MTGOX zijn al vaker aangevallen door private personen/groepen en overheden. Dus je kunt zoveel verdeeld hebben over diverse clouds, sla je shit wel online op in een land, dat Bitcoin accepteert en dat is zover mijn informatie rijkt enkel Duitsland en Canada
The best firms advertise the least...
pi_132912709
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:52 schreef DarkNoize het volgende:
Ik dacht dat MTgox ook een wallet is, daar kun je toch ook gewoon een saldo aan Bitcoins laten staan?
Of snap ik er nou werkelijk niks van :+
Ja, je kunt daar een saldo aan coins laten staan. In dat opzicht kun je het zien als een online wallet. Wel eentje waar je zelf geen enkele controle over hebt, je kunt bijvoorbeeld niet je eigen private keys van die wallet exporteren.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132912838
Het duurt even maar ik begin het te snappen.
Aangezien ik Bitcoins meer zie als een investering dan een betaalmiddel laat ik ze wel gewoon in Multibit staan denk ik.
Heb nu een backup gemaakt op een USB-stick (exporteren privé-sleutels, toch?).
Als het goed is kan ik via deze back-up dan dus ook mijn wallet op een andere pc openen?
  dinsdag 5 november 2013 @ 00:08:46 #108
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132913099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:00 schreef DarkNoize het volgende:
Het duurt even maar ik begin het te snappen.
Aangezien ik Bitcoins meer zie als een investering dan een betaalmiddel laat ik ze wel gewoon in Multibit staan denk ik.
Heb nu een backup gemaakt op een USB-stick (exporteren privé-sleutels, toch?).
Als het goed is kan ik via deze back-up dan dus ook mijn wallet op een andere pc openen?
Een advies: TEST het en ga er niet van uit: Als je je geld op een rekening zet bij een een bank, dragen zij er zorg over, dat je geld bewaard blijft. Bij Bitcoin draag je je eigen verantwoordelijkheid: Vrijheid heeft zijn prijs en je kunt het niet meer op anderen afschuiven ;)
The best firms advertise the least...
  dinsdag 5 november 2013 @ 00:10:19 #109
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_132913147
Ik gebruik zelf Electrum als wallet, die is tenminste encrypted. :)

Zojuist een poging gedaan wat bitcoins te kopen via Bitonic.nl...
Echter de ING is hier niet blij mee en markeert ze gewoon als "onveilige transactie". (virus, trojan etc)

http://debitcoin.org/blokkeert-ing-bitcoin/

:'-)
  dinsdag 5 november 2013 @ 00:22:33 #110
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132913530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:10 schreef Muridae het volgende:
Ik gebruik zelf Electrum als wallet, die is tenminste encrypted. :)

Zojuist een poging gedaan wat bitcoins te kopen via Bitonic.nl...
Echter de ING is hier niet blij mee en markeert ze gewoon als "onveilige transactie". (virus, trojan etc)

http://debitcoin.org/blokkeert-ing-bitcoin/

:'-)
Hoe waren die betalingen? Via iDEAL??

VISA/MC en Payhell hebben dezefde truuks uitgehaald. Ze houden niet van concurrentie en onze betalingwijze is "eevil" omdat ze minder kunnen verdienen

Niks vanaan trekken als je een pre-paid credit card wilt hebben kun je em krijgen ( ook in NL) PM maar en dan krijgen we beide "korting" en jij je gratis kaart ;)

Geen 3Vee gedoe :'(
The best firms advertise the least...
pi_132914229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:10 schreef Muridae het volgende:
Ik gebruik zelf Electrum als wallet, die is tenminste encrypted. :)

Zojuist een poging gedaan wat bitcoins te kopen via Bitonic.nl...
Echter de ING is hier niet blij mee en markeert ze gewoon als "onveilige transactie". (virus, trojan etc)

http://debitcoin.org/blokkeert-ing-bitcoin/

:'-)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:22 schreef edcetera het volgende:

[..]

Hoe waren die betalingen? Via iDEAL??

VISA/MC en Payhell hebben dezefde truuks uitgehaald. Ze houden niet van concurrentie en onze betalingwijze is "eevil" omdat ze minder kunnen verdienen

Niks vanaan trekken als je een pre-paid credit card wilt hebben kun je em krijgen ( ook in NL) PM maar en dan krijgen we beide "korting" en jij je gratis kaart ;)

Geen 3Vee gedoe :'(
Zou het niet ook gewoon kunnen dat bitcoins/bitonic geliefd zijn bij hackers/scammers/skimmers en dat de ING daarom een uitgaande betaling aan bitonic preventief blokkeert? Dit is eigenlijk de enigste reden die ik me kan bedenken waarom een betaling via iDeal geblokkeerd of geweigerd zou kunnen worden.

Bovendien kan ik de hacker ook begrijpen, je betaald aan Bitonic via iDeal. Zij storten de BTC op een anonieme wallet en via een bitcoin laundry creëer je een dwaalspoor. Daarna koop je bijvoorbeeld goud op BMR, je verkoopt je goud bij de juwelier en niemand die je kan traceren.
Bovendien kan het gedeelte tot aan het goud inwisselen binnen 1 uur plaatsvinden, dus weinig kans dat de BTCs als gestolen geflagd worden mocht de ING al hierover communiceren met Bitonic.

Bovendien is dit ook de reden waarom paypal/cc companys niet happig zijn op het kopen van BTCs via hun systemen, zij draaien namelijk op voor de kosten als het om een gestolen account/cc blijkt te gaan. Het geld valt niet terug te halen, en er is niet echt een transactie om te traceren.

Mijn theorie lijkt te kunnen kloppen zie bijvoorbeeld: http://www.informationwee(...)ted-bitcoi/240163193

Tot slot wil ik nog zeggen dat de theorie achter bitcoins mooi is, feit is echter wel dat bitcoins om dezelfde theorie maar al te blij zijn met bitcoins. Natuurlijk kunnen illegale transacties ook met echt geld gemaakt worden. Maar voor online-scam praktijken en online verkoop van verboden goederen zijn bitcoins een "oplossing".

[ Bericht 27% gewijzigd door tofastTG op 05-11-2013 01:05:14 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132914344
Het lijkt me niet ondenkbaar dat de banken uiteindelijk, zeer goed mogelijk gesteund door overheden onderlinge afspraken gaan maken en massaal bitcoinproviders gaan blokkeren. En dan ?
pi_132914375
Dan wordt het een battle zoals die nu loopt tussen torrents en Brein, etc.
pi_132914426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:09 schreef Faazz het volgende:
Dan wordt het een battle zoals die nu loopt tussen torrents en Brein, etc.
Maar hoe kom je dan aan geld ? Koppeling via underground banking lijkt me momenteel een van de weinige opties, alleen de meeste mensen zijn niet bekend met underground banking en niet iedereen weet het te vinden.
pi_132914598
Als bitcoins ook als echt geld gebruikt worden dan gaan banken dit niet doen. Als het straks alleen nog maar criminelen zijn die bitcoins gebruiken dan lijkt mij dit eerder aan de orde.
Maar dat laatste scenario kan ik mij niet voorstellen.

Bovendien bestaat er ook nog Localbitcoin? Of denk je dat alle wettige betaalmiddelen bitcoins gaan blokeren? (Of banken moeten andere betaalmiddelen die bitcoins wel nog ondersteunen ook gaan blokkeren)

Feit is wel dat het goed is voor bitcoins als meer mensen het gaan zien als valuta om ook dingen van te kopen, en niet alleen maar als investering of als currency om in te handelen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 5 november 2013 @ 01:25:26 #116
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132914609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:58 schreef tofastTG het volgende:

[..]

[..]

Zou het niet ook gewoon kunnen dat bitcoins/bitonic geliefd zijn bij hackers/scammers/skimmers en dat de ING daarom een uitgaande betaling aan bitonic preventief blokkeert? Dit is eigenlijk de enigste reden die ik me kan bedenken waarom een betaling via iDeal geblokkeerd of geweigerd zou kunnen worden.

Bovendien kan ik de hacker ook begrijpen, je betaald aan Bitonic via iDeal. Zij storten de BTC op een anonieme wallet en via een bitcoin laundry creëer je een dwaalspoor. Daarna koop je bijvoorbeeld goud op BMR, je verkoopt je goud bij de juwelier en niemand die je kan traceren.
Bovendien kan het gedeelte tot aan het goud inwisselen binnen 1 uur plaatsvinden, dus weinig kans dat de BTCs als gestolen geflagd worden mocht de ING al hierover communiceren met Bitonic.

Bovendien is dit ook de reden waarom paypal/cc companys niet happig zijn op het kopen van BTCs via hun systemen, zij draaien namelijk op voor de kosten als het om een gestolen account/cc blijkt te gaan. Het geld valt niet terug te halen, en er is niet echt een transactie om te traceren.

Mijn theorie lijkt te kunnen kloppen zie bijvoorbeeld: http://www.informationwee(...)ted-bitcoi/240163193

Tot slot wil ik nog zeggen dat de theorie achter bitcoins mooi is, feit is echter wel dat bitcoins om dezelfde theorie maar al te blij zijn met bitcoins. Natuurlijk kunnen illegale transacties ook met echt geld gemaakt worden. Maar voor online-scam praktijken en online verkoop van verboden goederen zijn bitcoins een "oplossing".
Paypal is eigenlijk net zo vaag, er is geen controle over behalve een bedenkelijke SARL in Luxemburg en ze kunnen transacties weigeren/ accounts sluiten. Daar lobbyen ze even op een buurkantoortje en geen haan, die ernaar kraait. Slim, maar heel verdacht.

En vervolgens wordt Bitcoin zwart gemaakt enigszins terecht omdat het niet stabiel is en nu weer een peek/crash-periode zit, maar een potentie heeft voor de toekomst als het op een stabiele koers zit als het geaccepteerd gaat worden en dat is de nachtmerrie voor de gevestigde economie.

We zouden ooit weleens gaan handelen in Bitcoins in plaats van Euros/Dollars of Goud/Zilver. Of Amazon/ EBay-coins??

De laatste twee is zowieso kansloos...
The best firms advertise the least...
pi_132914692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:25 schreef edcetera het volgende:

[..]

Paypal is eigenlijk net zo vaag, er is geen controle over behalve een bedenkelijke SARL in Luxemburg en ze kunnen transacties weigeren/ accounts sluiten. Daar lobbyen ze even op een buurkantoortje en geen haan, die ernaar kraait. Slim, maar heel verdacht.

En vervolgens wordt Bitcoin zwart gemaakt enigszins terecht omdat het niet stabiel is en nu weer een peek/crash-periode zit, maar een potentie heeft voor de toekomst als het op een stabiele koers zit als het geaccepteerd gaat worden en dat is de nachtmerrie voor de gevestigde economie.

We zouden ooit weleens gaan handelen in Bitcoins in plaats van Euros/Dollars of Goud/Zilver. Of Amazon/ EBay-coins??

De laatste twee is zowieso kansloos...
Paypal heeft meer controle over waar het geld naartoe gaat dan mogelijk is bij bitcoins.
BTC heeft potentie, maar op het moment maken vooral criminelen misbruik van btcs en word er veel in gehandeld.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 5 november 2013 @ 01:39:43 #118
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132914749
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:33 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Paypal heeft meer controle over waar het geld naartoe gaat dan mogelijk is bij bitcoins.
BTC heeft potentie, maar op het moment maken vooral criminelen misbruik van btcs en word er veel in gehandeld.
Meer controle betekent niet, dat het beter is. Steeds meer bedrijven stappen er vanaf omdat de criminele organisaties de grote lekken hebben gevonden. Het is een paradijs voor criminelen "maar zogenaamd een alternatief voor de banken". Wij zijn als bedrijf huiverig geweest over Paypal, hebben het tijdelijk geaccepteerd vanwege vraag, maar weten niet hoe snel we er weer vanaf willen.

Nuf said;)
The best firms advertise the least...
pi_132914778
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:39 schreef edcetera het volgende:

[..]

Meer controle betekent niet, dat het beter is. Steeds meer bedrijven stappen er vanaf omdat de criminele organisaties de grote lekken hebben gevonden. Het is een paradijs voor criminelen "maar zogenaamd een alternatief voor de banken". Wij zijn als bedrijf huiverig geweest over Paypal, hebben het tijdelijk geaccepteerd vanwege vraag, maar weten niet hoe snel we er weer vanaf willen.

Nuf said;)
Controle is beter als het gaat om het traceren van gestolen geld.
Overigens zou ik PayPal als verkoper nog minder snel accepteren als bitcoins. Maar veel bedrijven delen die mening helaas nog niet. Met als gevolg dat bitcoins vooralsnog alleen gebruikt worden om in te handelen. Of door criminelen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 5 november 2013 @ 01:56:58 #120
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132914887
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:43 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Controle is beter als het gaat om het traceren van gestolen geld.
Overigens zou ik PayPal als verkoper nog minder snel accepteren als bitcoins. Maar veel bedrijven delen die mening helaas nog niet. Met als gevolg dat bitcoins vooralsnog alleen gebruikt worden om in te handelen. Of door criminelen.
Dan heb je het over een fractie van betalingstransacties tussen burgers? Dat is zowieso een farce en waar het meeste geld in omgaat is via onbekende wegen: Overheden/ multinationals en andere organisaties uit een wereld onderling, die we niet kennen.

Denk je trouwens, dat ze niet handelen in bitcoins? En het niet proberen te manipuleren?

Daar hoef je geen metalen hoedje meer voor op te zetten...
The best firms advertise the least...
pi_132914931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:56 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dan heb je het over een fractie van betalingstransacties tussen burgers? Dat is zowieso een farce en waar het meeste geld in omgaat is via onbekende wegen: Overheden/ multinationals en andere organisaties uit een wereld onderling, die we niet kennen.

Denk je trouwens, dat ze niet handelen in bitcoins? En het niet proberen te manipuleren?

Daar hoef je geen metalen hoedje meer voor op te zetten...
Dat zou kunnen, maar dat manipuleren lukt ze wel nog niet echt dan hé... En sorry maar waarom een wereld die we niet kennen? (Dit soort bewoordingen zorgen er altijd voor dat je posts snel als alu hoedje geneuzel worden gezien) Er zijn genoeg "normale"(lees geen BNW) redenen waarom bedrijven nog niet happig zijn op bitcoins. Denk hierbij aan koersschommelingen/de onbekendheid van de valuta onder consumenten/andere bedrijven.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 5 november 2013 @ 02:15:13 #122
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132914979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 02:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dat manipuleren lukt ze wel nog niet echt dan hé... En sorry maar waarom een wereld die we niet kennen? (Dit soort bewoordingen zorgen er altijd voor dat je posts snel als alu hoedje geneuzel worden gezien) Er zijn genoeg "normale"(lees geen BNW) redenen waarom bedrijven nog niet happig zijn op bitcoins. Denk hierbij aan koersschommelingen/de onbekendheid van de valuta onder consumenten/andere bedrijven.
De koersschommelingen* zijn de reden waarom er zoveel twijfel bestaat voor het accepteren van bitcoin. Begrijp me, dat ik graag een universele munt wil zien, maar het speculatieve gedeelte, wat nu de overhand heeft houdt het tegen om het als een universeel betalingsinstrument te maken. De enige oplossing is geaccepteerd worden via grote internetbedrijven: Ebay denkt erover, mar wat als Google het accepteert?

Het is in een beta-fase en we zullen zien, wat er gebeurt.

*koersschommelingen zijn geen probleem, maar niet de exorbitante explosies die nu weer zorgen voor de volgende crash. Dat geeft geen vertrouwen

[ Bericht 5% gewijzigd door edcetera op 05-11-2013 02:21:03 ]
The best firms advertise the least...
pi_132915052
Ik heb wat bitcoins gekocht en vraag me af hoe ik nu het beste een backup kan maken.

Als ik t goed begrjip is t gewoon een kwestie van t kopieren van de mappen van je portemonnee-programma?

Dus Multibit in zijn geheel op een USB stick kopieren?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132915184
Wie gebruikt hier nog meer Multibit? Ik heb een wachtwoord op mn portemonnee gezet, maar als ik multibit opnieuw opstart en de portemonnee laad, dan vraagt hij niet om een wachtwoord? Moet t wachtwoord worden gebruikt bij verzending alleen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132916508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 03:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wie gebruikt hier nog meer Multibit? Ik heb een wachtwoord op mn portemonnee gezet, maar als ik multibit opnieuw opstart en de portemonnee laad, dan vraagt hij niet om een wachtwoord? Moet t wachtwoord worden gebruikt bij verzending alleen?
Je hoeft alleen je wachtwoord in te vullen als je een transactie wilt uitvoeren. Hoe je moet backuppen kun je vinden op Google :)


Tada: https://www.google.nl/sea(...)t4UuymMcbN0QWt9ICwAQ
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 10:35:28 #126
230491 Zith
pls tip
pi_132917693
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:32 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

what?
Online wallet bij inputs.io is niet veilig. Als je daar geld hebt staat moet je het nu weghalen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132917987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:35 schreef Zith het volgende:
Online wallet bij inputs.io is niet veilig. Als je daar geld hebt staat moet je het nu weghalen.
Oh, da's verrot. Heb zelf die site nog nooit gebruikt gelukkig.

Waar heb je dat vandaan? Op hun site zelf is niks te zien. Zijn de eigenaars er zelf nog niet achter, of houden ze het bewust stil om geen klanten weg te jagen? (dat zou kwalijk zijn)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132918001
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 03:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wie gebruikt hier nog meer Multibit? Ik heb een wachtwoord op mn portemonnee gezet, maar als ik multibit opnieuw opstart en de portemonnee laad, dan vraagt hij niet om een wachtwoord? Moet t wachtwoord worden gebruikt bij verzending alleen?
Alleen je private keys zijn encrypted.

Iemand die jouw wallet steelt (maar het password niet kent) kan dus wel zien hoeveel geld er in zit, maar het niet uitgeven.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132918055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:06 schreef visjes_circle het volgende:
Het lijkt me niet ondenkbaar dat de banken uiteindelijk, zeer goed mogelijk gesteund door overheden onderlinge afspraken gaan maken en massaal bitcoinproviders gaan blokkeren. En dan ?
Dan blijven we gewoon bitcoin.de gebruiken want daar is geen bank account van de exchange mee gemoeid. Je maakt daar rechtstreeks over naar de verkoper, dus dat zijn alleen overschrijvingen tussen random individuen. Good luck stopping that :)

En anders is er ook nog localbitcoins en talloze andere varianten.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132918113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:12 schreef visjes_circle het volgende:
Maar hoe kom je dan aan geld ?
Bitcoin is al geld. Dus als je eenmaal coins hebt kunnen zij daar verder nooit meer aan komen of blokkeren of wat dan ook.

Maar je bedoelt: hoe ruil je dan de ene valuta (euro) om in de andere (bitcoin). Zoals boven genoemd, bijvoorbeeld via bitcoin.de of random over-the-counter alternatieven.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132918216
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:33 schreef tofastTG het volgende:
Paypal heeft meer controle over waar het geld naartoe gaat dan mogelijk is bij bitcoins.
Dat is juist het hele probleem. Ook van fiat geld zoals euro's en dollars. Private partijen met commerciële belangen hebben nu de macht en controle over ons geld en betalingsverkeer.

Behalve bij contant geld dan (briefjes en muntjes), maar da's niet meer realistisch anno 2013 waar steeds meer betalingen online gaan. En bovendien bestaat er überhaupt nauwelijks contant geld, vrijwel alle euro's en dollars die er bestaan zijn alleen digitaal.

quote:
BTC heeft potentie, maar op het moment maken vooral criminelen misbruik van btcs
Volslágen onzin. Werk je toevallig voor de overheid, of heb je je gek laten maken door smeuïge verhalen uit de media? :{
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132918302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:43 schreef tofastTG het volgende:
Overigens zou ik PayPal als verkoper nog minder snel accepteren als bitcoins.
Ja nou en of, juist als verkoper loop je geen risico als je Bitcoin accepteert. Met paypal, credit card, enzovoort loop je altijd het risico op chargebacks en ander gezeik. Wat in de praktijk ook veelvuldig gebeurt, en waar je als verkoper altijd de dupe van bent. Met Bitcoin is die ellende allemaal niet mogelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 02:15 schreef edcetera het volgende:
De koersschommelingen* zijn de reden waarom er zoveel twijfel bestaat voor het accepteren van bitcoin.
Als dat een bezwaar is voor verkopers doen ze het gewoon via een Bitcoin payment processor zoals bitpay of coinbase. Krijgen ze het bedrag direct in euro's of dollars. Eveneens zonder de chargebacks en andere risico's. En nog steeds tegen veel lagere fee's dan die ratten van paypal en visa en mastercard durven te vragen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132918494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:55 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat is juist het hele probleem. Ook van fiat geld zoals euro's en dollars. Private partijen met commerciële belangen hebben nu de macht en controle over ons geld en betalingsverkeer.

Behalve bij contant geld dan (briefjes en muntjes), maar da's niet meer realistisch anno 2013 waar steeds meer betalingen online gaan. En bovendien bestaat er überhaupt nauwelijks contant geld, vrijwel alle euro's en dollars die er bestaan zijn alleen digitaal.

[..]

Volslágen onzin. Werk je toevallig voor de overheid, of heb je je gek laten maken door smeuïge verhalen uit de media? :{
Dus jij denkt dat er veel mensen hun goederen betalen met BTC's? Bovendien blokkeren banken en CC bedrijven Bitcoins niet omdat ze de markt gaan overnemen, daar is tot nu toe geen enkele aanleiding voor.
Er zijn genoeg aanleidingen om te zien dat vooral criminelen EN valuta handelaren gebruik maken van bitcoins.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:59 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ja nou en of, juist als verkoper loop je geen risico als je Bitcoin accepteert. Met paypal, credit card, enzovoort loop je altijd het risico op chargebacks en ander gezeik. Wat in de praktijk ook veelvuldig gebeurt, en waar je als verkoper altijd de dupe van bent. Met Bitcoin is die ellende allemaal niet mogelijk.

[..]

Als dat een bezwaar is voor verkopers doen ze het gewoon via een Bitcoin payment processor zoals bitpay of coinbase. Krijgen ze het bedrag direct in euro's of dollars. Eveneens zonder de chargebacks en andere risico's. En nog steeds tegen veel lagere fee's dan die ratten van paypal en visa en mastercard durven te vragen.
Sorry to break your bubble, maar volgens mij krijgen wij beide ons salaris in euros... Denk dat er weinig bedrijven zijn die loon in Bitcoins betalen. Dus dat is nog een reden waarom grote bedrijven bitcoins ook niet accepteren, hun klanten kunnen er niets mee.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132918545


[ Bericht 100% gewijzigd door tofastTG op 05-11-2013 11:11:09 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 11:22:19 #135
230491 Zith
pls tip
pi_132918851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:46 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Oh, da's verrot. Heb zelf die site nog nooit gebruikt gelukkig.

Waar heb je dat vandaan? Op hun site zelf is niks te zien. Zijn de eigenaars er zelf nog niet achter, of houden ze het bewust stil om geen klanten weg te jagen? (dat zou kwalijk zijn)
https://bitcointalk.org/i(...)sg3482410#msg3482410
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 11:26:12 #136
230491 Zith
pls tip
pi_132918965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:08 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat er veel mensen hun goederen betalen met BTC's? Bovendien blokkeren banken en CC bedrijven Bitcoins niet omdat ze de markt gaan overnemen, daar is tot nu toe geen enkele aanleiding voor.
Er zijn genoeg aanleidingen om te zien dat vooral criminelen EN valuta handelaren gebruik maken van bitcoins.

[..]

Sorry to break your bubble, maar volgens mij krijgen wij beide ons salaris in euros... Denk dat er weinig bedrijven zijn die loon in Bitcoins betalen. Dus dat is nog een reden waarom grote bedrijven bitcoins ook niet accepteren, hun klanten kunnen er niets mee.
Neem de case van Western Union, daar gaat zo'n 10 miljard $ in om en ze vragen ~10% fee voor het overmaken van geld naar mensen zonder ID of bank. Dat kan bitcoin ook, zonder fees.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132920185
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Neem de case van Western Union, daar gaat zo'n 10 miljard $ in om en ze vragen ~10% fee voor het overmaken van geld naar mensen zonder ID of bank. Dat kan bitcoin ook, zonder fees.
De banken gaan nog zeker proberen om Bitcoin aan te pakken, zij laten zich het monopolie op geld niet zonder slag of stoot afpakken.
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:08:33 #138
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_132920236
Thuisbezorgd.nl accepteerd bitcoins!
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 12:12:31 #139
230491 Zith
pls tip
pi_132920329
Gelijk BTC +3 EUR :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132920381
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:12 schreef Zith het volgende:
Gelijk BTC +3 EUR :P
Ja joh, gaat lekker. Heb de boodschappen weer terugverdiend;)
pi_132920390
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:08 schreef Mender het volgende:
Thuisbezorgd.nl accepteerd bitcoins!
Via welke exacte handelingen kun je nu iets bestellen?
Maak je het over uit je eigen wallet, of koop je Bitcoins via een dienst die ze afnemen, waardoor je nog steeds je pinpas nodig hebt?
Deze meneer is namelijk van plan vanavond de Bticoin Pizza legende opnieuw leven in te blazen, maar dan moet ik wel weten hoe dit precies bij hun in zijn werk gaat.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:18:43 #142
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_132920496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:14 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Via welke exacte handelingen kun je nu iets bestellen?
Maak je het over uit je eigen wallet, of koop je Bitcoins via een dienst die ze afnemen, waardoor je nog steeds je pinpas nodig hebt?
Deze meneer is namelijk van plan vanavond de Bticoin Pizza legende opnieuw leven in te blazen, maar dan moet ik wel weten hoe dit precies bij hun in zijn werk gaat.
Volgens mij krijg je gewoon een adres waar je de bitcoins naar moet sturen. Dus dan kan het ook gewoon vanuit je eigen wallet.
pi_132920508
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:08 schreef Mender het volgende:
Thuisbezorgd.nl accepteerd bitcoins!
Niet dat ik daar ooit gebruik van zou maken, ik kook liever zelf maar zeker heel goede ontwikklingen ! Nu de LIDL en Appie nog. Vraag me trouwens af hoe ze dit administratief verwerken, met belasting en zo :?
pi_132920538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:19 schreef visjes_circle het volgende:

[..]

Niet dat ik daar ooit gebruik van zou maken, ik kook liever zelf maar zeker heel goede ontwikklingen ! Nu de LIDL en Appie nog.
Dat is ook voor mij een belangrijke reden om hierin te investeren, ik heb namelijk sterk het vermoeden (zoals Ebay) dat die binnenkort Bitcoin gaan gebruiken als betalingsmiddel. Dan gaat de vraag (dus ook de prijs) door het plafond.
pi_132920600
Maar je mag toch echt aannemen dat als Bitcoin een substantieel deel van de wereld economie gaat worden dat overheden en financiele instellingen zoals machtige banken het er niet bij laten zitten ? Wat zou je dan kunnen verwachten vraag ik me serieus af...
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 12:22:42 #146
230491 Zith
pls tip
pi_132920604
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:14 schreef mike-amersfoort het volgende:
Maak je het over uit je eigen wallet, of koop je Bitcoins via een dienst die ze afnemen, waardoor je nog steeds je pinpas nodig hebt?

Net een pizza besteld, zo werkt het, te scannen met je mobiel of op het knopje drukken.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132920645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:22 schreef visjes_circle het volgende:
Maar je mag toch echt aannemen dat als Bitcoin een substantieel deel van de wereld economie gaat worden dat overheden en financiele instellingen zoals machtige banken het er niet bij laten zitten ? Wat zou je dan kunnen verwachten vraag ik me serieus af...
Tuurlijk, de Morgan Chase en Bank of Amerika's van deze wereld monitoren dit zeker. Er zullen ook ongetwijfeld al plannen voor liggen om dit in handen te krijgen. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Via een wet die bepaalde afdracht aan banken verplicht bij gebruik van Bitcoin of iets dergelijks.
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 12:25:00 #148
230491 Zith
pls tip
pi_132920656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:22 schreef visjes_circle het volgende:
Maar je mag toch echt aannemen dat als Bitcoin een substantieel deel van de wereld economie gaat worden dat overheden en financiele instellingen zoals machtige banken het er niet bij laten zitten ? Wat zou je dan kunnen verwachten vraag ik me serieus af...
Mensen zullen nog steeds geld moeten lenen voor hun huisje, auto, zaak, etc.

Mensen zullen nog steeds ergens rente willen krijgen voor hun spaargeld,

Bedrijven zullen nog steeds investeerders willen.

Etc.

Banken hebben een service, die blijft bestaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132920915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:19 schreef visjes_circle het volgende:

[..]

Niet dat ik daar ooit gebruik van zou maken, ik kook liever zelf maar zeker heel goede ontwikklingen ! Nu de LIDL en Appie nog. Vraag me trouwens af hoe ze dit administratief verwerken, met belasting en zo :?
Ze gebruiken Bitpay als payment processor, waarschijnlijk ontvangen ze dus zelf geen bitcoins, maar krijgen ze euro's/dollars via Bitpay.
pi_132920940
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:08 schreef Mender het volgende:
Thuisbezorgd.nl accepteerd bitcoins!
Hahaha WTF, hulde!!! ^O^ _O_
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132922036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Net een pizza besteld, zo werkt het, te scannen met je mobiel of op het knopje drukken.

[ afbeelding ]
Hoe duur was de daadwerkelijke pizza in Euro's? Ben benieuwd welke marge ze eroverheen doen om de risico's van de prijsfluctuatie en de prijs van bijv. BitPay gecompenseerd te hebben.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 13:12:13 #153
230491 Zith
pls tip
pi_132922079
Er is geen risico van prijsfluctuatie, BitPay zet het direct om in EUR (dus wel conversiekosten) en stopt het in hun account. Thuisbezorgt.nl hoeft helemaal niets met BTC te doen, ze zien alleen EUR.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132922181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:12 schreef Zith het volgende:
Er is geen risico van prijsfluctuatie, BitPay zet het direct om in EUR (dus wel conversiekosten) en stopt het in hun account. Thuisbezorgt.nl hoeft helemaal niets met BTC te doen, ze zien alleen EUR.
Ja, ok, dat is idd wel afgedekt, maar was maar als voorbeeld van redenen om een marge te rekenen. De vraag was hoeveel die pizza zou hebben gekost in Euro's, want BitPay moet natuurlijk ook wel iets verdienen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132922193
Binnenkort maar eens wat van de btc's die ik nog heb gaan verkopen prijs gaat denk ik nog omlaag klappen
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132922206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:15 schreef tofastTG het volgende:
Binnenkort maar eens wat van de btc's die ik nog heb gaan verkopen prijs gaat denk ik nog omlaag klappen
bron?
pi_132922254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:16 schreef visjes_circle het volgende:

[..]

bron?
Onderbuik? Bovendien heb ik nog genoeg bitcoins staan uit het 10 dollar tijdperk. Kwestie van weer een gedeelte van de winst pakken en de rest laten staan.
Overigens wel allemaal gekocht, nooit zelf durven minen, totdat ik er te laat voor was.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132922360
Ik durf geen nieuwe BTC meer te kopen nu de prijs de afgelopen dagen alleen maar om hoog is gegaan...
Ben bang dat het een piekje was en vraag me af hoe lang dit nog door gaat.

Aan de andere kant: bitcoin is helemaal 'in' en misschien is dit nog maar het begin. Dan is en paar honderd ¤ straks een paar keer zoveel waard. Kan ik mooi m'n studieschuld aflossen.
pi_132922503
Wat is er de laatste tijd veranderd dat echt bijdraagt aan een structureel hoge koers van BTC's? Volgens mij zijn het vooral de handelaren onderling die elkaar helemaal gek wat voor deze koers zorgt.
Maar dit is natuurlijk allemaal onderbuik.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132922780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:25 schreef tofastTG het volgende:
Wat is er de laatste tijd veranderd dat echt bijdraagt aan een structureel hoge koers van BTC's? Volgens mij zijn het vooral de handelaren onderling die elkaar helemaal gek wat voor deze koers zorgt.
Maar dit is natuurlijk allemaal onderbuik.
Je ziet nu wel dat in China, maar ook beetje in Europa, het ontdekt wordt. Kijk alleen maar naar zo'n opmerking als dat Ebay er over na zit te denken om het accepteren. Dit zorgt ervoor dat Bitcoin steeds bekender wordt en dus duurder.
pi_132922803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:25 schreef tofastTG het volgende:
Wat is er de laatste tijd veranderd dat echt bijdraagt aan een structureel hoge koers van BTC's? Volgens mij zijn het vooral de handelaren onderling die elkaar helemaal gek wat voor deze koers zorgt.
Maar dit is natuurlijk allemaal onderbuik.
geen idee maar zelfs op Google wordt er veel gezocht naar btc. Over hoe te kopen en dergelijke.
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:33:06 #162
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132922830
Die crash zit er wel aan te komen denk ik zo. Huidige koers is beetje gebaseerd op lucht.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132923067
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:32 schreef stripe het volgende:

[..]

geen idee maar zelfs op Google wordt er veel gezocht naar btc. Over hoe te kopen en dergelijke.
Klopt, de zoektermen rondom Bitcoin zijn echt aanzienlijk toegenomen de laatste week
pi_132923431
Leuke reacties op https://www.facebook.com/onlineetenbestellen

quote:
hoe kan ik aan die dingen komen? Moet ik die ergens kopen? zo ja waar kan ik die kopen en wat kost het?of krijg ik die vanaf vandaag bij een bestelling vanaf een bepaald bedrag?
quote:
Nog nooit van gehoord laat staan dan ik weet wat het is! Bestel heel vaak maar nog nooit een bitcoin gehad! krijg je daar korting mee? of kan je daar een helle maaltijd mee betalen?
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 13:51:47 #165
230491 Zith
pls tip
pi_132923493
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:33 schreef Scorpie het volgende:
Die crash zit er wel aan te komen denk ik zo. Huidige koers is beetje gebaseerd op lucht.
Tja, ik kan vanaf vandaag bij 50 restaurants in mijn stad betalen met bitcoin waar ik voorheen Paypal+fee betaalde.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132923513
quote:
Heerlijk, straks allemaal gretha's die zich daarmee bezig gaan houden, hackers onder jullie sla je slag!
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:58:15 #167
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_132923753
Ik heb bet mijn eerste bitcoin cent gekocht :D
Ik heb dus bij bitonic eur2,43 betaald voor 0.01 bitcoin cent. En als ik op de bitcoin wallet app kijk staat er dat ik 0.01 bitcoin heb en dat het 1,72 euro waard is. Nogal fors verschil voor transactie kosten?
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:59:19 #168
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132923790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:58 schreef borbit het volgende:
Ik heb bet mijn eerste bitcoin cent gekocht :D
Ik heb dus bij bitonic eur2,43 betaald voor 0.01 bitcoin cent. En als ik op de bitcoin wallet app kijk staat er dat ik 0.01 bitcoin heb en dat het 1,72 euro waard is. Nogal fors verschil voor transactie kosten?
Je moet ook wel in bulk gaan kopen natuurlijk. Dat is het hele idee achter deze piramide scheme onafhankelijke munt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132923803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:58 schreef borbit het volgende:
Ik heb bet mijn eerste bitcoin cent gekocht :D
Ik heb dus bij bitonic eur2,43 betaald voor 0.01 bitcoin cent. En als ik op de bitcoin wallet app kijk staat er dat ik 0.01 bitcoin heb en dat het 1,72 euro waard is. Nogal fors verschil voor transactie kosten?
Transactiekosten zijn fors als je inderdaad zo weinig koopt, snap je idee wel want je bent net begonnen, zo deed ik het ook.
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 13:59:50 #170
230491 Zith
pls tip
pi_132923810
quote:
Grote aantallen zijn goedkoper.
U betaalt minder transactiekosten per bitcoin.
iDeal vraagt de verkoper 75c per transactie oid.

quote:
Kosten per transactie ¤ 0.65 tot ¤ 0.75
http://www.wezz.nl/ideal-tarieven.html
Dat bedrag voegen ze natuurlijk toe aan je order... dus 2.43 - 0.75 = 1.68
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:00:02 #171
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132923815
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:51 schreef Zith het volgende:

[..]

Tja, ik kan vanaf vandaag bij 50 restaurants in mijn stad betalen met bitcoin waar ik voorheen Paypal+fee betaalde.
Ja, en gezien de reacties ben je 1 van de weinigen die dat ook daadwerkelijk gaat doen. Iedereen roept moord en brand omdat de bitcoin koers zo volatiel als de pest is, en dat klopt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132923838
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet ook wel in bulk gaan kopen natuurlijk. Dat is het hele idee achter deze piramide scheme onafhankelijke munt.
Waar baseer je die Pyramid scheme op?
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:01:13 #173
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132923858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:00 schreef Piethur het volgende:

[..]

Waar baseer je die Pyramid scheme op?
Wie denk je dat er op dit moment echt geld verdienen aan de Bitcoin?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:03:41 #174
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_132923925
Hoelang duurt het voordat ik van mijn 0.01 bitcoin een leuke sportwagen kan kopen?
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 14:03:55 #175
230491 Zith
pls tip
pi_132923936
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:03 schreef borbit het volgende:
Hoelang duurt het voordat ik van mijn 0.01 bitcoin een leuke sportwagen kan kopen?
Duurt nog wel een tijdje, 2 weken ofzo.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:05:10 #176
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132923979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:03 schreef borbit het volgende:
Hoelang duurt het voordat ik van mijn 0.01 bitcoin een leuke sportwagen kan kopen?
3 weken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132924004
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

3 weken.
Ik ben vandaag al wel bereid om je sportwagen te kopen voor 0,01 BTC. Het kan nu al!
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132924022
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie denk je dat er op dit moment echt geld verdienen aan de Bitcoin?
Nou ja, ik snap niet zo goed in hoeverre je de link legt naar een Pyramid scheme? Dat insinueert dat er een centraal orgaan is die de rendementen uitbetaald
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 14:09:00 #179
230491 Zith
pls tip
pi_132924077
Het is per definitie geen pyramid scheme, maar het zou best een fikse bubbel kunnen zijn waarbij er een paar erg rijk worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:09:23 #180
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132924087
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:07 schreef Piethur het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap niet zo goed in hoeverre je de link legt naar een Pyramid scheme? Dat insinueert dat er een centraal orgaan is die de rendementen uitbetaald
Hoezo zou dat zo zijn? Het gaat erom meer suckers naar binnen te loodsen die voor een steeds hogere prijs Bitcoins kopen. Als je dat volhoudt en je stapt zelf op het juiste moment uit ben je klaar. Het is geen traditionele pyramide, maar er zijn heel veel kleine pyramides met heel veel early adopters die er belang bij hebben de Bitcoin zo groot mogelijk te maken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132924093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:07 schreef Piethur het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap niet zo goed in hoeverre je de link legt naar een Pyramid scheme? Dat insinueert dat er een centraal orgaan is die de rendementen uitbetaald
Ik denk dat hij meer doelde op het feit dat het vooral handelaren zijn onderling die de prijs opdrijven, niemand heeft belang bij een nieuwe crash. Maar ik ben ook van mening dat de luchtbel snel weer gaat klappen. En dan ook een tijdje lager gaat blijven omdat te veel mensen de hoop dan definitief verliezen en veel speculanten het opgeven.

De stijging van vandaag lijkt trouwens wel heel erg fors te worden, ik ga een groot deel weer verkopen. Vertrouw er niet op dat deze stijging nog lang blijft doorgaan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132924175
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo zou dat zo zijn? Het gaat erom meer suckers naar binnen te loodsen die voor een steeds hogere prijs Bitcoins kopen. Als je dat volhoudt en je stapt zelf op het juiste moment uit ben je klaar.
Ja, maar als ik jou was zou ik ten eerst het principe van een pyramid scheme maar eens bekijken, het boek 'Palm Invest' van Dion Bartels is een uitermate vermakelijk en simpel boek die goed en op spannende wijze uitlegt hoe zoiets werkt. Dit heeft niets te maken met een pyramid scheme, het is gewoon een systeem van vraag en aanbod waarbij vraag en aanbod gewoon extreem veel fluctueren.
pi_132924213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer doelde op het feit dat het vooral handelaren zijn onderling die de prijs opdrijven, niemand heeft belang bij een nieuwe crash. Maar ik ben ook van mening dat de luchtbel snel weer gaat klappen. En dan ook een tijdje lager gaat blijven omdat te veel mensen de hoop dan definitief verliezen en veel speculanten het opgeven.
Ben benieuwd of er ook grote bedrijven in zitten, denk dan aan Hedgefondsen of andere beleggingsvehikels.
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:14:21 #184
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132924258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:12 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ja, maar als ik jou was zou ik ten eerst het principe van een pyramid scheme maar eens bekijken, het boek 'Palm Invest' van Dion Bartels is een uitermate vermakelijk en simpel boek die goed en op spannende wijze uitlegt hoe zoiets werkt. Dit heeft niets te maken met een pyramid scheme, het is gewoon een systeem van vraag en aanbod waarbij vraag en aanbod gewoon extreem veel fluctueren.
Vooruit, noem het zoals je wil, maar Bitcoin is natuurlijk alles behalve een onafhankelijke munt; het is een speculatiemiddel pur sang.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132924300
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vooruit, noem het zoals je wil, maar Bitcoin is natuurlijk alles behalve een onafhankelijke munt; het is een speculatiemiddel pur sang.
En het is in trek bij criminelen die het geld wel echt uitgeven.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132924301
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Wie denk je dat er op dit moment echt geld verdienen aan de Bitcoin?
De exchanges.

En in een later stadium: iedereen behalve bankiers.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:16:24 #187
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132924317
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:16 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

De exchanges.
Die sowieso.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132924339
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:16 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

De exchanges.

En in een later stadium: iedereen behalve bankiers.
Die gaan hier ook echt wel controle over proberen te krijgen
pi_132924341
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Wie denk je dat er op dit moment echt geld verdienen aan de Bitcoin?
Wie denk je dat er op dit moment trouwens nog een biljoen keer zoveel verdienen aan de Euro en Dollar?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132924353
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die sowieso.
En mensen die 100 bitcoins gekocht hebben voor 10 dollar...
Of mensen die 2 minuten geleden kochten en nu weer verkopen.

Ben trouwens benieuwd hoe lang deze prijsstijging blijft aanhouden. En of ik een gedeelte moet aanhouden of helemaal moet uitstappen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:27:59 #191
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132924652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:17 schreef tofastTG het volgende:

[..]

En mensen die 100 bitcoins gekocht hebben voor 10 dollar...
Of mensen die 2 minuten geleden kochten en nu weer verkopen.

Ben trouwens benieuwd hoe lang deze prijsstijging blijft aanhouden. En of ik een gedeelte moet aanhouden of helemaal moet uitstappen.
Depends. Weet niet voor hoeveel je je bitcoins heb gekocht?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132924689
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Depends. Weet niet voor hoeveel je je bitcoins heb gekocht?
10dollar..

Weinig handel nu, denk dat hij snel weer omlaag gaat.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:31:54 #193
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132924739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:29 schreef tofastTG het volgende:

[..]

10dollar..

Weinig handel nu, denk dat hij snel weer omlaag gaat.
Ik had het wel geweten, als je 25x je inzet terug krijgt zou ik het allemaal wel verkopen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132924786
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik had het wel geweten, als je 25x je inzet terug krijgt zou ik het allemaal wel verkopen.
Natuurlijk het grootste deel is ook al weg, maar de gokker in mij wilt er toch nog een stuk of 5/6 houden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132924953
Ik heb de meeste ook in 2012 gekocht, tussen de ¤5 en ¤10. Gelukkig flink wat geld in gestoken toen, nadat ik me er in had verdiept en onder de indruk was van hoe briljant dit in elkaar zit. Inmiddels een deel weer verkocht (volledige investing er alweer 5 of 6 keer uit) maar de meeste bitcoins heb ik nog, en hou ik ook voor de lange termijn.

Wat ik kan betalen met Bitcoin, doe ik ook trouwens. Dus pizza's bestel ik voortaan bij thuisbezorgd.nl ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:40:08 #196
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132924980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Natuurlijk het grootste deel is ook al weg, maar de gokker in mij wilt er toch nog een stuk of 5/6 houden.
Zoveel winst ga je er niet meer uithalen hoor.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132925000
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:39 schreef Jace_TBL het volgende:
Ik heb de meeste ook in 2012 gekocht, tussen de ¤5 en ¤10. Gelukkig flink wat geld in gestoken toen, nadat ik me er in had verdiept en onder de indruk was van hoe briljant dit in elkaar zit. Inmiddels een deel weer verkocht (volledige investing er alweer 5 of 6 keer uit) maar de meeste bitcoins heb ik nog, en hou ik ook voor de lange termijn.

Wat ik kan betalen met Bitcoin, doe ik ook trouwens. Dus pizza's bestel ik voortaan bij thuisbezorgd.nl ^O^
Hou de koers op bitstamp goed in de gaten, ik denk dat de handel vandaag nog eens overwachts kan stilvallen. Momenteel probeert iemand de koers ook te manipuleren door voor 1 dollar meer te kopen dan de rest van de orders.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132925034
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:17 schreef tofastTG het volgende:
En mensen die 100 bitcoins gekocht hebben voor 10 dollar...
Dat early adopters een voordeel hebben is op zich niet erg lijkt me. Dat gold (pun) destijds voor goud ook.

quote:
Of mensen die 2 minuten geleden kochten en nu weer verkopen.
Ja die daytraders is wel jammer. Ieder z'n hobby maar die lui dragen niets bij aan het daadwerkelijk laten groeien van de Bitcoin economie.

quote:
Ben trouwens benieuwd hoe lang deze prijsstijging blijft aanhouden. En of ik een gedeelte moet aanhouden of helemaal moet uitstappen.
Ik zou AL m'n euro's verkopen nu je er nog zo'n 0.0055 BTC per stuk voor krijgt, die fiat troep staat op instorten.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132925128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:41 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat early adopters een voordeel hebben is op zich niet erg lijkt me. Dat gold (pun) destijds voor goud ook.

[..]

Ja die daytraders is wel jammer. Ieder z'n hobby maar die lui dragen niets bij aan het daadwerkelijk laten groeien van de Bitcoin economie.

[..]

Ik zou AL m'n euro's verkopen nu je er nog zo'n 0.0055 BTC per stuk voor krijgt, die fiat troep staat op instorten.
Hier trouwens even een voorbeeld van iemand die bewust te hoog inkoopt. Desondanks daalt de koers weer.

7 seconds 0,50000000 BTC $238,74
19 seconds 0,92830000 BTC $237,07
19 seconds 0,03600000 BTC $237,82
19 seconds 0,03570000 BTC $237,85
58 seconds 1,02067897 BTC $238,89
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132925264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:40 schreef tofastTG het volgende:
Hou de koers op bitstamp goed in de gaten, ik denk dat de handel vandaag nog eens overwachts kan stilvallen.
Lijkt me sterk, maar wie weet ja. Echter zijn ze in China ook flink los aan het gaan. BTC China doet nu al bijna net zoveel als MtGox en Bitstamp bij elkaar! Dat tikt aan hoor.

quote:
Momenteel probeert iemand de koers ook te manipuleren door voor 1 dollar meer te kopen dan de rest van de orders.
Tenzij iemand *veel* speelgeld heeft gaan dat soort grapjes weinig uitmaken denk ik. Daar is het volume intussen te groot voor. 1 of 2 weken geleden ging er nog iemand dikke sell offers voor $160-$170 neerzetten terwijl er ook al $180+ werd geboden. Ik denk in de hoop de prijs de kunnen doen crashen. Er was even een dipje, en binnen no-time was die hele wall weg. Dat moet een verdomd duur geintje zijn geweest voor die paljas :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132925349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:47 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, maar wie weet ja. Echter zijn ze in China ook flink los aan het gaan. BTC China doet nu al bijna net zoveel als MtGox en Bitstamp bij elkaar! Dat tikt aan hoor.

[..]

Tenzij iemand *veel* speelgeld heeft gaan dat soort grapjes weinig uitmaken denk ik. Daar is het volume intussen te groot voor. 1 of 2 weken geleden ging er nog iemand dikke sell offers voor $160-$170 neerzetten terwijl er ook al $180+ werd geboden. Ik denk in de hoop de prijs de kunnen doen crashen. Er was even een dipje, en binnen no-time was die hele wall weg. Dat moet een verdomd duur geintje zijn geweest voor die paljas :)
Dat is inderdaad ook erg interessant, een hele dikke crash maar de waarde is weer erg snel op niveau. China kan denk ik een erg positieve rol hierin hebben, denk daarom ook niet dat er snel weer zo'n zware crash komt dan kan die ook weer snel herstellen.
pi_132925367
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:47 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, maar wie weet ja. Echter zijn ze in China ook flink los aan het gaan. BTC China doet nu al bijna net zoveel als MtGox en Bitstamp bij elkaar! Dat tikt aan hoor.

[..]

Tenzij iemand *veel* speelgeld heeft gaan dat soort grapjes weinig uitmaken denk ik. Daar is het volume intussen te groot voor. 1 of 2 weken geleden ging er nog iemand dikke sell offers voor $160-$170 neerzetten terwijl er ook al $180+ werd geboden. Ik denk in de hoop de prijs de kunnen doen crashen. Er was even een dipje, en binnen no-time was die hele wall weg. Dat moet een verdomd duur geintje zijn geweest voor die paljas :)
Goed ik hoop het voor je, ik zelf kon de spanning niet langer aan. Ga er denk ik wel 1tje aanhouden omdat het kan en omdat ik er meer dan genoeg aan verdiend heb.

Heeft iemand enig idee hoe de belastingdienst hiermee omgaat? Kan mijn geld niet voor eeuwig van mijn bankrekening houden natuurlijk...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132925578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:50 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Goed ik hoop het voor je, ik zelf kon de spanning niet langer aan. Ga er denk ik wel 1tje aanhouden omdat het kan en omdat ik er meer dan genoeg aan verdiend heb.

Heeft iemand enig idee hoe de belastingdienst hiermee omgaat? Kan mijn geld niet voor eeuwig van mijn bankrekening houden natuurlijk...
Tja, denk dat het als overige inkomsten moet worden genoteerd bij de IB.
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 14:57:02 #204
230491 Zith
pls tip
pi_132925589
Als het echt zodanig veel, en je wilt het op je bankrekening hebben... dan moet je belasting betalen. http://www.markajansen.nl(...)ens-belastingdienst/

BOX 3 dus.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132925591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:50 schreef tofastTG het volgende:
Goed ik hoop het voor je, ik zelf kon de spanning niet langer aan. Ga er denk ik wel 1tje aanhouden omdat het kan en omdat ik er meer dan genoeg aan verdiend heb.

Heeft iemand enig idee hoe de belastingdienst hiermee omgaat? Kan mijn geld niet voor eeuwig van mijn bankrekening houden natuurlijk...
Nee dat hoeft ook niet. Bitcoins zijn gewoon bezit, net als dollars of goud. Dus die vallen onder box 3. Bij je belastingopgave moet je even invullen hoeveel je er had op 1 januari (of liever gezegd: ter waarde van hoeveel euro's op dat moment), boven de ¤20K betaal je dan 1.2% en that's it.

Het is sowieso geen salaris of dividend of andere vormen van inkomen. Je bezit is gewoon meer waard geworden.

Als je een goudstaaf in je kelder hebt liggen (die al van jezelf was) en die wordt 3x zoveel waard, dan hoef je over die vermogensstijging ook geen belasting af te tikken.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132925981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:57 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Nee dat hoeft ook niet. Bitcoins zijn gewoon bezit, net als dollars of goud. Dus die vallen onder box 3. Bij je belastingopgave moet je even invullen hoeveel je er had op 1 januari (of liever gezegd: ter waarde van hoeveel euro's op dat moment), boven de ¤20K betaal je dan 1.2% en that's it.

Het is sowieso geen salaris of dividend of andere vormen van inkomen. Je bezit is gewoon meer waard geworden.

Als je een goudstaaf in je kelder hebt liggen (die al van jezelf was) en die wordt 3x zoveel waard, dan hoef je over die vermogensstijging ook geen belasting af te tikken.
Ben benieuwd of de Belastingdienst dat ook zo ziet. Als er eerst XXX uitgaat en nu weer XXXXX bijkomt. Hoe ga je dat bewijzen dat het niet bijvoorbeeld gokwinsten zijn?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132926140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de Belastingdienst dat ook zo ziet. Als er eerst XXX uitgaat en nu weer XXXXX bijkomt. Hoe ga je dat bewijzen dat het niet bijvoorbeeld gokwinsten zijn?
Dit is inderdaad een lastig punt, met de belastingtelefoon kom je vaak ook niet verder. Die lui weten vaak ook vrij weinig en helemaal niet over zoiets revolutionairs als dit
pi_132926183
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:09 schreef tofastTG het volgende:
Ben benieuwd of de Belastingdienst dat ook zo ziet. Als er eerst XXX uitgaat en nu weer XXXXX bijkomt. Hoe ga je dat bewijzen dat het niet bijvoorbeeld gokwinsten zijn?
Ze zien in 2012 x euro naar een Bitcoin exchange gaan. Ze zien in 2013 y euro weer terugkomen. y/x is ten hoogste de koersstijging van bitcoins in de tussenliggende periode. Dat maakt het vrij aannemelijk lijkt me.

En ik mag hopen dat de Belastingdienst niet boven de wet staat, en dus dat de onschuldpresumptie ook bij hen geldt: je bent onschuldig tenzij het tegendeel wordt bewezen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132926335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:14 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ze zien in 2012 x euro naar een Bitcoin exchange gaan. Ze zien in 2013 y euro weer terugkomen. y/x is ten hoogste de koersstijging van bitcoins in de tussenliggende periode. Dat maakt het vrij aannemelijk lijkt me.

En ik mag hopen dat de Belastingdienst niet boven de wet staat, en dus dat de onschuldpresumptie ook bij hen geldt: je bent onschuldig tenzij het tegendeel wordt bewezen.
Dat geluk heb ik inderdaad, maar als je nu de bitcoins koopt met localbitcoin? Dan kun je geld wel heel makkelijk witwassen door te zeggen ik heb voor 100 bitcoins gekocht tegen een koers van 10 dollar en daarom komt er nu 18.000 euro binnen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132926460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat geluk heb ik inderdaad, maar als je nu de bitcoins koopt met localbitcoin? Dan kun je geld wel heel makkelijk witwassen door te zeggen ik heb voor 100 bitcoins gekocht tegen een koers van 10 dollar en daarom komt er nu 18.000 euro binnen?
Daarom is dit heerlijk voor criminelen. Het anoniem heen en weer sturen van geld is een natte droom voor criminelen
pi_132926471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:19 schreef tofastTG het volgende:
Dat geluk heb ik inderdaad, maar als je nu de bitcoins koopt met localbitcoin? Dan kun je geld wel heel makkelijk witwassen door te zeggen ik heb voor 100 bitcoins gekocht tegen een koers van 10 dollar en daarom komt er nu 18.000 euro binnen?
Tja, dat is dan zo, met goud werkt het niet anders en daar betaal je ook geen inkomstenbelasting over.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132926487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:22 schreef Piethur het volgende:
Daarom is dit heerlijk voor criminelen. Het anoniem heen en weer sturen van geld is een natte droom voor criminelen
Dat kon voorheen ook al op 100 andere manieren.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132926544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:23 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat kon voorheen ook al op 100 andere manieren.
Witwassen is al erg oud maar zo makkelijk als dit, eerder moest toch worden geschoven met BV's en dergelijke
pi_132926722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:25 schreef Piethur het volgende:

[..]

Witwassen is al erg oud maar zo makkelijk als dit, eerder moest toch worden geschoven met BV's en dergelijke
Ik ga dit ook even afwachten, gelukkig zijn er genoeg manieren om aan cash geld te komen zonder dat de overheid erachter komt.
Ps. natuurlijk typ ik dit bericht achter 4 proxys niemand die me kan traceren.

Als ik nu weer naar bitstamp kijk vraag ik me af of ik dan toch te snel verkocht heb... Of dat er een bubble gaat komen pas rond de 250. Je weet het nooit.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132926842
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:30 schreef tofastTG het volgende:
Als ik nu weer naar bitstamp kijk vraag ik me af of ik dan toch te snel verkocht heb... Of dat er een bubble gaat komen pas rond de 250. Je weet het nooit.
Of rond de 600.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132926928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:33 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Of rond de 600.
Kan inderdaad, weet niet of het me wat zou doen. Heb er meer dan leuk aan verdiend, maar als ik meer ballen had gehad dan had het misschien een stuk meer kunnen zijn. Of minder natuurlijk. Heb al eerder bitcoins net op tijd verkocht, maar achteraf was dat moment ook nog te vroeg! Want we zitten nu hoger dan de grote crash. Maar op dat moment leek het me verstandig om het grootste deel te verkopen. Met de kennis van nu had ik dat natuurlijk niet gedaan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132927254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:36 schreef tofastTG het volgende:
Kan inderdaad, weet niet of het me wat zou doen. Heb er meer dan leuk aan verdiend, maar als ik meer ballen had gehad dan had het misschien een stuk meer kunnen zijn. Of minder natuurlijk. Heb al eerder bitcoins net op tijd verkocht, maar achteraf was dat moment ook nog te vroeg! Want we zitten nu hoger dan de grote crash. Maar op dat moment leek het me verstandig om het grootste deel te verkopen. Met de kennis van nu had ik dat natuurlijk niet gedaan.
Ja blijf altijd lastig. Ik zat er van begin af aan al in voor de ultra lange (liefst oneindige) termijn, vanwege mijn voorkeur voor Bitcoin als systeem en vorm van geld boven de euro. Maar ik begon begin april zo rond de ¤180-¤190 ook te twijfelen of ik niet een deel moest verkopen.

Toen niet gedaan, even later natuurlijk spijt van gehad maar da's gelul achteraf. Ik heb nu rond de wel $200 flink wat gecasht, en de rest (nog steeds het grootste deel) hou ik.

Mijn overweging om nu toch wat te verkopen (ondanks dat ik absoluut geloof in Bitcoin op de lange termijn) was dat als ik het bedrag wat mijn coins nu waard zijn, allemaal in euro's zou hebben, of ik dan ook voor dat volledige bedrag aan bitcoins zou kopen. Nou nee, wel een flink deel, maar waarschijnlijk niet alles. Voor nu vind ik het wel prima, ik kijk het even rustig aan verder :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132927696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:44 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ja blijf altijd lastig. Ik zat er van begin af aan al in voor de ultra lange (liefst oneindige) termijn, vanwege mijn voorkeur voor Bitcoin als systeem en vorm van geld boven de euro. Maar ik begon begin april zo rond de ¤180-¤190 ook te twijfelen of ik niet een deel moest verkopen.

Toen niet gedaan, even later natuurlijk spijt van gehad maar da's gelul achteraf. Ik heb nu rond de wel $200 flink wat gecasht, en de rest (nog steeds het grootste deel) hou ik.

Mijn overweging om nu toch wat te verkopen (ondanks dat ik absoluut geloof in Bitcoin op de lange termijn) was dat als ik het bedrag wat mijn coins nu waard zijn, allemaal in euro's zou hebben, of ik dan ook voor dat volledige bedrag aan bitcoins zou kopen. Nou nee, wel een flink deel, maar waarschijnlijk niet alles. Voor nu vind ik het wel prima, ik kijk het even rustig aan verder :)
Tuurlijk, maar een leuke auto kun je nu eenmaal niet van bitcoins kopen bijvoorbeeld. Of een leuk huis als je er echt diep inzit.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132928542
De bitcoins schieten heen en weer, ongelofelijk wat volatiel zijn ze
pi_132928544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:54 schreef tofastTG het volgende:
Tuurlijk, maar een leuke auto kun je nu eenmaal niet van bitcoins kopen bijvoorbeeld. Of een leuk huis als je er echt diep inzit.
Auto, huis. Voor ruim 500 BTC zijn ze allebei van jou ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132929036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:17 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Auto, huis. Voor ruim 500 BTC zijn ze allebei van jou ^O^
Neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel haha ;)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132929322
Nu $245! is dat een record?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 november 2013 @ 16:42:17 #223
862 Arcee
Look closer
pi_132929415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:39 schreef stripe het volgende:
Nu $245! is dat een record?
Wat staat er nou in het plaatje in de OP? :Y)
pi_132929590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat staat er nou in het plaatje in de OP? :Y)
hooo. Hele OP nooit echt goed bekeken :@
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 16:48:50 #225
230491 Zith
pls tip
pi_132929652
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132930547
En, zullen we morgen weer al die leuke all time high plaatjes en gifjes gaan zien op bitcoinity? :P
pi_132930679
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo zou dat zo zijn? Het gaat erom meer suckers naar binnen te loodsen die voor een steeds hogere prijs Bitcoins kopen. Als je dat volhoudt en je stapt zelf op het juiste moment uit ben je klaar. Het is geen traditionele pyramide, maar er zijn heel veel kleine pyramides met heel veel early adopters die er belang bij hebben de Bitcoin zo groot mogelijk te maken.
Het ligt gewoon geheel aan de acceptatie van Bitcoin. Als er over 10 jaar nog maar weinig kan met de bitcoin in de vorm van aankopen doen, dan zul je idd een pyramid-scheme achtig effect hebben waarbij de eerste grote bakken met geld hebben verdiend en de laatste hun geld in rook zien opgaan.

Maar als Bitcoin doorgroeit en meer wordt dan een interessant iets uitgevonden voor en door nerds, dan kunnen de bitcoins wel eens enorm duur gaan worden omdat iedereen het straks gebruikt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132931310
Wat iedereen met bitcoins ook continu moet doen, is bij bedrijven vragen of ze bitcoin accepteren. Vraag het in winkels desnoods, maar in ieder geval per email. Hoe meer emails bol.com doorkrijgt met de vraag of ze bitcoin accepteren, hoe sneller ze daar over na gaan denken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132931361
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat iedereen met bitcoins ook continu moet doen, is bij bedrijven vragen of ze bitcoin accepteren. Vraag het in winkels desnoods, maar in ieder geval per email. Hoe meer emails bol.com doorkrijgt met de vraag of ze bitcoin accepteren, hoe sneller ze daar over na gaan denken.
Klopt, veel linkjes delen van Bitcion via Twitter/Facebook en dergelijke zodat mensen er geld in gaan zien of het als handig betalingsmiddel zien.
pi_132931627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat iedereen met bitcoins ook continu moet doen, is bij bedrijven vragen of ze bitcoin accepteren. Vraag het in winkels desnoods, maar in ieder geval per email. Hoe meer emails bol.com doorkrijgt met de vraag of ze bitcoin accepteren, hoe sneller ze daar over na gaan denken.
Hoe moeten zulke bedrijven dan omgaan met de fluctuaties van de koers? De prijzen zouden dan realtime moeten worden aangepast, ik vraag me af of dat (momenteel) mogelijk is. Het zal voor veel bedrijven denk ik teveel poeha zijn.
pi_132931852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:47 schreef Sylv3se het volgende:
Hoe moeten zulke bedrijven dan omgaan met de fluctuaties van de koers? De prijzen zouden dan realtime moeten worden aangepast, ik vraag me af of dat (momenteel) mogelijk is. Het zal voor veel bedrijven denk ik teveel poeha zijn.
Een stinkend rijk bedrijf als bol.com kan dit als mooie investering aanwenden. En als kostenbesparing, om niet meer 100% afhankelijk te hoeven zijn van overpriced hufters zoals iDeal of corrupte malafide kartels zoals PayPal of Visa en Mastercard.

Als je eenmaal snapt wat Bitcoin is en hoe het werkt, wordt duidelijk dat het juist paypal en credit cards e.d. zijn die aan "poeha" doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132931878
Heeft iemand hier al een hapje gekocht via www.thuisbezorgd.nl met BTC?
pi_132931879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:47 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hoe moeten zulke bedrijven dan omgaan met de fluctuaties van de koers? De prijzen zouden dan realtime moeten worden aangepast, ik vraag me af of dat (momenteel) mogelijk is. Het zal voor veel bedrijven denk ik teveel poeha zijn.
Waarschijnlijk als we rond de 80 of 90% (snelle schatting) geminede coins zitten, zal de koers in ieder geval vanuit dat oogpunt stabieler worden. En als dan steeds meer mensen geinteresseerd raken, dan kan de koers eigenlijk alleen nog maar omhoog.

En op dit moment is het aan de mensen met heel veel coins vanuit de eerste twee jaar, om toch af en toe wat uit te geven om zo de bitcoin-economie op gang te helpen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132931972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Heeft iemand hier al een hapje gekocht via www.thuisbezorgd.nl met BTC?
Ga ik vanavond doen, foto's volgen bij succes. Heb BTC klaarstaan om mijn bestelling te doen, zodra ik thuis ben.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132931994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarschijnlijk als we rond de 80 of 90% (snelle schatting) geminede coins zitten, zal de koers in ieder geval vanuit dat oogpunt stabieler worden. En als dan steeds meer mensen geinteresseerd raken, dan kan de koers eigenlijk alleen nog maar omhoog.

En op dit moment is het aan de mensen met heel veel coins vanuit de eerste twee jaar, om toch af en toe wat uit te geven om zo de bitcoin-economie op gang te helpen.
Punt is dat veel mensen alleen maar in de bitcoins zitten om te handelen. Iedereen speculeert op een stijging. Dit gaat goed zolang iedereen geloofd dat de dingen blijven stijgen. Maar de waarde is momenteel nergens op gebaseerd. De stijging gaat te snel, voor de currency zou een flatline van de koers veel beter zijn.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_132932242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Heeft iemand hier al een hapje gekocht via www.thuisbezorgd.nl met BTC?
Ik ga morgen met m'n werk pizza's bestellen.

En dan als het bezorgd wordt, aan de deur vragen of die gast ook een prive wallet heeft. Dan stuur ik hem vanuit m'n Android wallet ter plekke een paar bitcent fooi (wat morgen tegen die tijd toch al gauw ¤2 per stuk waard is denk ik :))
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132932324
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Punt is dat veel mensen alleen maar in de bitcoins zitten om te handelen. Iedereen speculeert op een stijging. Dit gaat goed zolang iedereen geloofd dat de dingen blijven stijgen. Maar de waarde is momenteel nergens op gebaseerd. De stijging gaat te snel, voor de currency zou een flatline van de koers veel beter zijn.
De waarde is momenteel gebaseerd op de potentie van crypto-currencies. Zoals Klopping in DWDD al zei, dit kan wel eens net zo groot worden als het internet zelf. En als dat gebeurt, dan zal de Bitcoin enorm gaan stijgen in waarde.

En het systeem van een vast maximaal aantal bitcoins zal ervoor zorgen dat de munt alleen maar meer waard wordt, zo lang er maar genoeg mensen achter blijven staan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132932350
Knalt wel erg naar beneden in een paar minuten!
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:21:10 #239
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_132932729
NWS / Thuisbezorgd accepteert betalingen met Bitcoins

Apart topic over gemaakt. Groot nieuws toch *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_132932807
quote:
Ja, oud nieuws, dat idee is al een paar jaar bekend. De toonzetting is nogal opgeblazen ("bitcoin is broken!" las ik ook al ergens) maar zoals de developers van de meestgebruikte client ook nu weer bevestigen, lijkt het vooralsnog *extreem* onwaarschijnlijk dat dit in de praktijk zou werken. En zo niet, dan kost het veeeeel geld want voor een poging om dit uit te voeren moet je echt loeiveel rekencapaciteit inzetten (wat dus allemaal verspild is in het zeer waarschijnlijke geval dat het niet lukt). En dan nog is het tamelijk flaky allemaal.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132933409
Ik wil een nieuwe bitcoin kopen, via Bitonic.nl is het duur (vorige keer wel gedaan).
Maar via MtGox moet ik 7 tot 10 werkdagen wachten totdat het geld is overgemaakt en bij Bitstamp volgens mij 1 tot 3 werkdagen, en dan zul je altijd zien dat de waarde zo is gestegen dat dat geld te weinig is?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
pi_132933592
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:46 schreef DarkNoize het volgende:
Ik wil een nieuwe bitcoin kopen, via Bitonic.nl is het duur (vorige keer wel gedaan).
Maar via MtGox moet ik 7 tot 10 werkdagen wachten totdat het geld is overgemaakt en bij Bitstamp volgens mij 1 tot 3 werkdagen, en dan zul je altijd zien dat de waarde zo is gestegen dat dat geld te weinig is?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Ik heb gewoon via Bittonic gekocht. Eerst een klein beetje (dat was duur) en later een flinke hoeveelheid in 1 keer. Wilde het wel even testen natuurlijk.
Omdat de koers afgelopen dagen zo extreem is gestegen maakt het nu echt niets meer uit dat ik iets meer heb betaald. Als ik nu verkoop heb ik sowieso winst.
pi_132933615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:46 schreef DarkNoize het volgende:
Ik wil een nieuwe bitcoin kopen, via Bitonic.nl is het duur (vorige keer wel gedaan).
Maar via MtGox moet ik 7 tot 10 werkdagen wachten totdat het geld is overgemaakt en bij Bitstamp volgens mij 1 tot 3 werkdagen, en dan zul je altijd zien dat de waarde zo is gestegen dat dat geld te weinig is?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Ik heb gekocht bij Bitonic. Maar ik heb dan ook gekocht omdat de kans aanwezig is dat de koers nog veel verder gaat stijgen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132933677
Oke, dat klopt, Maar dat verschil in prijs is as we speak 8 euro per coin!
Vind ik vrij veel...
(ookal heb ik inderdaad dat iets hogere bedrag er nu al 2 keer uit dankzij de snelle stijging)
pi_132933715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:55 schreef DarkNoize het volgende:
Oke, dat klopt, Maar dat verschil in prijs is as we speak 8 euro per coin!
Vind ik vrij veel...
(ookal heb ik inderdaad dat iets hogere bedrag er nu al 2 keer uit dankzij de snelle stijging)
Ja ligt er ook aan hoeveel je gaat kopen natuurlijk. Ik heb er maar een paar gekocht.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132933751
$248.97 nu.
జ్ఞ‌ా
pi_132933803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja ligt er ook aan hoeveel je gaat kopen natuurlijk. Ik heb er maar een paar gekocht.
Maakt volgens mij niet veel uit, verschil per coin blijft hetzelfde.
En volgens mij, hoe hoger de prijs, hoe groter het verschil wordt.
Ben van plan om er maandag (na mijn loon :9 ) weer 1 of 1,5 bij te kopen.
pi_132933871
$3 spread :o.
జ్ఞ‌ా
pi_132933980
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132933993
quote:
^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_132934084
quote:
En de prijs is euro's was ook 11,50? Prima "wisselkoers" dus. ^O^
pi_132934089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:59 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Maakt volgens mij niet veel uit, verschil per coin blijft hetzelfde.
En volgens mij, hoe hoger de prijs, hoe groter het verschil wordt.
Ben van plan om er maandag (na mijn loon :9 ) weer 1 of 1,5 bij te kopen.
Ja, maar ik bedoel als je er 100 wil kopen dan kun je toch beter iets op de prijs letten, dan wanneer je er eentje koopt als investering :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132934131
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

En de prijs is euro's was ook 11,50? Prima "wisselkoers" dus. ^O^
Ja, dit was ook de prijs van de pizza die ik bestelde. Extra pittig, want dat heb ik verdiend met deze actie :). Prima wisselkoers, met thuisbezorgd geeneens bezorgkosten hoeven betalen, omdat het meer dan 8,50 was. Perfectie in wording!
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132934172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:07 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Ja, dit was ook de prijs van de pizza die ik bestelde. Extra pittig, want dat heb ik verdiend met deze actie :). Prima wisselkoers, met thuisbezorgd geeneens bezorgkosten hoeven betalen, omdat het meer dan 8,50 was. Perfectie in wording!
Als mijn huisbaas nu ook nog eens bitcoins accepteert ... Is wel een IT-geek, ik ga m er eens over mailen ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_132934233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Als mijn huisbaas nu ook nog eens bitcoins accepteert ... Is wel een IT-geek, ik ga m er eens over mailen ..
Keep us posted *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_132934253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Als mijn huisbaas nu ook nog eens bitcoins accepteert ... Is wel een IT-geek, ik ga m er eens over mailen ..
Er zal vast wel een dienst zijn die je loon in ontvangst wil nemen en BTC naar je wallet stuurt.
Daarnaast zal er ook wel weer een partij zijn die betaling van je Wallet accepteert en geld naar andere rekeningen overmaakt.
Op die manier moet je al van BTC alleen kunnen leven :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132934297
Koopt net iemand 990 bitcoins a $250 er stuk.
జ్ఞ‌ా
pi_132934410
En nog eens 750 voor hetzelfde bedrag.
జ్ఞ‌ా
pi_132934516


[ Bericht 14% gewijzigd door µ op 05-11-2013 19:28:32 ]
జ్ఞ‌ా
pi_132934576
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:19 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijk jij?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132934648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waar kijk jij?
http://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp/btcusd . Mijn nieuwe favo.
జ్ఞ‌ా
pi_132934876
quote:
En waarom kijk je naar Bitstamp en bijv. niet naar Mt.Gox?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132934896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En waarom kijk je naar Bitstamp en bijv. niet naar Mt.Gox?
Opnemen van mtgox is lastig (en voor velen niet te doen). Daarom is de prijs daar niet 'eerlijk'. :s).
జ్ఞ‌ా
pi_132934963
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:29 schreef µ het volgende:

[..]

Opnemen van mtgox is lastig (en voor velen niet te doen). Daarom is de prijs daar niet 'eerlijk'. :s).
Omdat ze in t verleden problemen hebben gehad?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132935000
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Omdat ze in t verleden problemen hebben gehad?
Ze hebben problemen met hun bank volgens mij ;).
జ్ఞ‌ా
pi_132935279
Pizza is in tha house, foto volgt, eerst eten!
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132935307
Ik ben er allemaal nog niet heel bekend mee. Maar iemand die me uit kan leggen wat deze getalletjes inhouden op bovenstaande site?

pi_132935375
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:36 schreef mike-amersfoort het volgende:
Pizza is in tha house, foto volgt, eerst eten!
Yay. Eetze.
జ్ఞ‌ా
pi_132935389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:37 schreef Thieske het volgende:
Ik ben er allemaal nog niet heel bekend mee. Maar iemand die me uit kan leggen wat deze getalletjes inhouden op bovenstaande site?

[ afbeelding ]
Ik zal een uitleg-screenshot maken.
జ్ఞ‌ా
pi_132935889
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_132935907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:37 schreef Thieske het volgende:
Ik ben er allemaal nog niet heel bekend mee. Maar iemand die me uit kan leggen wat deze getalletjes inhouden op bovenstaande site?

[ afbeelding ]


Uitleg voor http://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp/btcusd dus.
జ్ఞ‌ా
pi_132936000
quote:
Bedankt! Super prettig, heb wel een aantal dingen geleerd.
pi_132936044
quote:
_O_
pi_132936395
quote:
_O_
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132936568
$250.79 aangetikt trouwens. For the record :s).

$259.34 is de all-time high (op bitstamp).
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 20:52:35 #277
230491 Zith
pls tip
pi_132939001
"Bitcoin payments will be introduced in Belgium in the next few weeks"

Van thuisbezorgd mensen in belgie :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132939065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:52 schreef Zith het volgende:
"Bitcoin payments will be introduced in Belgium in the next few weeks"

Van thuisbezorgd mensen in belgie :)
Link?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:58:43 #279
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_132939350
Nu verkopen? Of denken jullie dat het nog op gaat lopen?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_132939453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:58 schreef Quotidien het volgende:
Nu verkopen? Of denken jullie dat het nog op gaat lopen?
Ik verkoop niet. Ben eerder van plan meer te kopen zodra het weer rustiger is.
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 21:02:24 #281
230491 Zith
pls tip
pi_132939569
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:53 schreef µ het volgende:

[..]

Link?
http://www.reddit.com/r/B(...)uisbezorgdnl/cd78jxd

Kan natuurlijk ook pump zijn :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132939730
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef µ het volgende:

[..]

Ik verkoop niet. Ben eerder van plan meer te kopen zodra het weer rustiger is.
Laat maar weer even ver terugvallen, dan ga ik ook kopen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:05:24 #283
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_132939736
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef µ het volgende:

[..]

Ik verkoop niet. Ben eerder van plan meer te kopen zodra het weer rustiger is.
Ik kocht een tijd geleden voor een aanzienlijk bedrag en een dag later klapte het, ik ben voorzichtiger nu. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_132939759
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_132939824
Het grote dumpen lijkt nu ook begonnen te zijn.
pi_132939931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:06 schreef Thieske het volgende:
Het grote dumpen lijkt nu ook begonnen te zijn.
Ja mensen die hun winst pakken en straks weer gaan terugkopen wanneer ie weer lager staat.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:09:44 #287
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132939978
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Laat maar weer even ver terugvallen, dan ga ik ook kopen.
Loopt momenteel al aardig terug. Mogelijk naar een tijdelijk herstelpunt?
The best firms advertise the least...
pi_132940040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:09 schreef edcetera het volgende:

[..]

Loopt momenteel al aardig terug. Mogelijk naar een tijdelijk herstelpunt?
Ja misschien eerst weer een behoorlijke dip en dan weer een opgang naar een herstelpunt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132940589
Flinke dip.

Naar de waarde van 10:00 vanochtend :P.
జ్ఞ‌ా
pi_132940637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:05 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik kocht een tijd geleden voor een aanzienlijk bedrag en een dag later klapte het, ik ben voorzichtiger nu. :)
Gewoon dit topic volgen, af en toe wordt-ie gekickt. Dan in rustige tijden kopen :s).

Je hebt nu nog btc dus? Gekocht voor $250+ ?
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 21:29:04 #291
230491 Zith
pls tip
pi_132940951
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132941120
quote:
Als je dit zo bekijkt, dan komt toch de gedachte op "staan we aan het begin van iets heel groots?".
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132941158
quote:
En waar hadden we het vorige week over. Veel grotere bedrijven gaan volgen.
If not now, then when.
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:33:53 #294
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_132941192
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:00 schreef µ het volgende:

[..]

Ik verkoop niet. Ben eerder van plan meer te kopen zodra het weer rustiger is.
Een verstandige man ^O^
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:37:15 #295
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_132941373
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:23 schreef µ het volgende:

[..]

Gewoon dit topic volgen, af en toe wordt-ie gekickt. Dan in rustige tijden kopen :s).

Je hebt nu nog btc dus? Gekocht voor $250+ ?
Van de vorige bubble kan ik me herinneren, dat ie lange tijd op ¤10 stond, toen ineens naar ¤30 en daar even op bleef en toen kwam die extreme piek naar ¤150-¤200.

Wie weer zelfde scenario?
The best firms advertise the least...
pi_132941458
$6 spread. Dat is niet best.
జ్ఞ‌ా
pi_132941515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:37 schreef edcetera het volgende:

[..]

Van de vorige bubble kan ik me herinneren, dat ie lange tijd op ¤10 stond, toen ineens naar ¤30 en daar even op bleef en toen kwam die extreme piek naar ¤150-¤200.

Wie weer zelfde scenario?
Er is in de historie van bitcoin een paar keer hetzelfde voorgekomen. Een massa van mensen die bitcoins koopt, prijs gaat sterk omhoog (meestal door nieuwsberichten). En daarna een dip van >10%.

Daarna kruipt het weer netjes omhoog. Voorwaarde is wel dat acceptatie blijft groeien.
జ్ఞ‌ా
pi_132942423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als je dit zo bekijkt, dan komt toch de gedachte op "staan we aan het begin van iets heel groots?".
Is dat niet gewoon een paper wallet?
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 22:02:16 #299
230491 Zith
pls tip
pi_132942493
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:00 schreef µ het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een paper wallet?
Ja... en aan hun kant gecreeerd, inclusief private key :N
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132942501
We zitten op het niveau van 14:00 vanmiddag. Spread verkleint, koers stabiliseert een beetje.

Ik sluit deze zodat ik de OP kan editen.
జ్ఞ‌ా
pi_132942509
:W.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')