Dat is wel een hele erge pro tipquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tip: Als het al 17 keer mis is gegaan ligt het aan jezelf en niet aan anderen.
Zou duidelijk moeten zijn inderdaad, maar TS blijft de schuld bij anderen leggen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:25 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Dat is wel een hele erge pro tip
TS heeft ook haar vaste winkelkarretje in de supermarkt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef Ronaldsen het volgende:
Kom op zeg is dit nou echt serieus of een troll?
Iemand een kankertrut noemen omdat ze toevallig op 'haar' parkeerplekje stond, het was zeker gewoon een openbare parkeerplaats?
Helemaal mee eens. Zorg voor professionele hulp TS en probeer het aan te gaan, sterkte!quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef Olga het volgende:
[..]
Loop je bij de GGZ? Heb je goede begeleiding Zoja is het een idee om hen in te schakelen? Zo nee, als de donder doen.
De mensen die jouw rekeningen betalen verdraag je uiteraard prima.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:21 schreef Brummetje_ het volgende:
Geloof me: ik kan echt geen collega's verdragen.
Huil maar TS. Je kunt wel gewoon op andere plekken komen waar mensen zijn (OV, BK, Mac) maar als er gewerkt moet worden, dan is het een probleem.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:10 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Je moet "geen collega's" letterlijker nemen.
Sowieso 's morgens is er voor mij al een probleem wanneer je samenkomt op het bedrijf.
Maar heb je ook goede begeleiding gehad écht op die werkplekken? Vanuit MEE, bijvoorbeeld?quote:
Dit dan weer niet zo letterlijk nemen. Was idd een openbare parkeerplaats, maar wij stonden te wachten op een plekje, lieten haar ff voor en zij draait zo de parkeerplek op waar wij wilden gaan staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef Ronaldsen het volgende:
Kom op zeg is dit nou echt serieus of een troll?
Iemand een kankertrut noemen omdat ze toevallig op 'haar' parkeerplekje stond, het was zeker gewoon een openbare parkeerplaats?
Gelukkig heeft de wereld jou voortgebracht en zijn we allen zo dankbaar vanwege deze enorme positieve bijdrage aan de wereld. Darwin heeft een poster van jou op zijn grafkist...quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:28 schreef CafeRoker het volgende:
Dus je werkt niet, houdt niet van seks en kunt ook niet tegen veranderingen?
Dit zijn de momenten dat ik begrijp waarom sommige mensen hun vraagtekens bij Darwin hebben
In haar situatie zou ik 100 oplossing kunnen bedenken voor elk probleem wat zei hier post.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:17 schreef Sangha het volgende:
Ik begrijp best wel dat TS misschien een spreekwoordelijke schop onder de kont nodig kan hebben, maar wat ik wel jammer vind is nu de respectloze uitingen van anderen te lezen. Heel makkelijk nu om met een groep je op 1 iemand te richten en iemand te bashen.
Probeer een beetje rekening te houden met iemands gevoel en je een beetje in te leven...
Dat. Ik heb het gevoel dat TS in een vicieus cirkeltje zit waar niet door heen te breken is. Daarnaast las ik dat je een vriend hebt. Krijg je van hem genoeg steun of vind hij het wel prima hoe het nu is?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar heb je ook goede begeleiding gehad écht op die werkplekken? Vanuit MEE, bijvoorbeeld?
Heb ik ook gehad ja, maar is afgerond.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar heb je ook goede begeleiding gehad écht op die werkplekken? Vanuit MEE, bijvoorbeeld?
Geef eens wat positieve voorzetjes dan!quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:31 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
In haar situatie zou ik 100 oplossing kunnen bedenken voor elk probleem wat zei hier post.
Lees het topic eens door zou ik zeggen, genoeg oplossingen voor de problemen die ze aandraagt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:32 schreef Sangha het volgende:
[..]
Geef eens wat positieve voorzetjes dan!
Ik had het tegen Ambi, maar jouw bijdragen zijn zeker ook opbouwend!quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:33 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Lees het topic eens door zou ik zeggen, genoeg oplossingen voor de problemen die ze aandraagt.
Ik ben absoluut tegen pesten begrijp me niet verkeerd, maar ik zou jou ook graag pesten met jouw gedrag. Weet je waarom pesten bestaat? Pesten is een beschermmechanisme van een groep.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:21 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik ben idd ontzettend bang dat het weer mis zal gaan. Het is namelijk al 17 keer(!) misgegaan...
Daarbij ben ik bang om weer gepest te worden vanwege mijn autisme. Ik kan - en wil inmiddels - niet meer met mensen/collega's omgaan. Mensen hebben me teveel pijn gedaan.
Het topic staat er vol mee.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:32 schreef Sangha het volgende:
[..]
Geef eens wat positieve voorzetjes dan!
Hoe kan je daar nu over oordelen als je niet over de details beschikt?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:36 schreef Mylene het volgende:
Het beste is dat de TS gewoon gekort wordt op uitkering.
Dat is toch meer voor trauma's?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:34 schreef Sangha het volgende:
Misschien gaan we nu wat ver weg van het uiteindelijke topic maar ik heb wel eens positieve dingen gehoord over EMDR in dit soort gevallen. Een vriend van mij heeft hierdoor behoorlijk wat vreugde in zijn leven teruggekregen door deze therapievorm.
Kom op zeg, we zijn niet allemaal sterke persoonlijkheden. Lekker makkelijk zeggen omdat iemand zwakker is, die er zelf nooit om heeft gevraagd, te gaan pesten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:36 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ik ben absoluut tegen pesten begrijp me niet verkeerd, maar ik zou jou ook graag pesten met jouw gedrag. Weet je waarom pesten bestaat? Pesten is een beschermmechanisme van een groep.
Als er overleefd moet worden in een groep, en één gooit er met de pet naar, brengt deze de hele groep in gevaar/in de problemen. De groep reageert door deze rotte appel eruit te kicken (pesten dus).
Ps: Jij bent de rotte appel in dit verhaal.
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je een trauma van het pesten hebt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:38 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat is toch meer voor trauma's?
Ik heb niet echt een trauma ergens van.
Er staan zeker opbouwende reacties tussen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:37 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Het topic staat er vol mee.
Ze moet alleen willen, daar ontbreekt het aan.
ehm jawel. Pestverleden, uit alles blijkt dat dat er echt een huge trauma is voor jou.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:38 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik wil het dan ook niet voor je invullen, maar je benoemde het pesten als een oorzaak van je emotie hedendaags. Dat heeft dus een enorme impact gehad op je gevoelsleven als je daar nu nog zo'n last van hebt. Maar goed dat zou je dan eens bij GGZ neer moeten leggen indien je dat wenst.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:38 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Pfoe, mooi analytisch verhaal. Goed bedacht. Maar ik vind het kil, koud en asympathiek.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:36 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ik ben absoluut tegen pesten begrijp me niet verkeerd, maar ik zou jou ook graag pesten met jouw gedrag. Weet je waarom pesten bestaat? Pesten is een beschermmechanisme van een groep.
Als er overleefd moet worden in een groep, en één gooit er met de pet naar, brengt deze de hele groep in gevaar/in de problemen. De groep reageert door deze rotte appel eruit te kicken (pesten dus).
Ja, joh stop iedereen maar in de isoleer, lekker makkelijkquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:42 schreef shaderon het volgende:
TS moet een instelling in, lijkt me de beste oplossing voor iedereen. Zo'n isoleer afdeling.
Door dit soort mensen blijf ik dus liever bij hoe het nu is.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:36 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:42 schreef shaderon het volgende:
TS moet een instelling in, lijkt me de beste oplossing voor iedereen. Zo'n isoleer afdeling.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ehm jawel. Pestverleden, uit alles blijkt dat dat er echt een huge trauma is voor jou.
Eens met jullie. Dat pesten heeft waarschijnlijk zo'n groot trauma voor TS veroorzaakt dat ze er niet meer uitkomt. En nu wil ze mensen (collega's) vermijden omdat ze doodsbang is dat ze weer wordt gepest en het hele riedeltje weer van voren af aan begint.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:41 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik wil het dan ook niet voor je invullen, maar je benoemde het pesten als een oorzaak van je emotie hedendaags. Dat heeft dus een enorme impact gehad op je gevoelsleven als je daar nu nog zo'n last van hebt. Maar goed dat zou je dan eens bij GGZ neer moeten leggen indien je dat wenst.
Zo voelt het niet. Heb het geaccepteerd. Heb er geen nachtmerries van, nooit gehad ook. Heb ook geen andere kenmerken van trauma.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ehm jawel. Pestverleden, uit alles blijkt dat dat er echt een huge trauma is voor jou.
Vind je het nog steeds zo 'quote:
edit: Was deze opmerking vergeten:quote:[..]
Door dit soort mensen blijf ik dus liever bij hoe het nu is.
En door dit soort reacties komt de behoefte zo iemand finaal de hersens in te willen slaan. Alle woede die ik verzameld heb zal er dan uitkomen.
Ik ben terecht bang voor zo'n situatie...
quote:Als mensen mij woest maken krijg ik een (moord)trigger. Ik heb een hele tijd geleden uit pure woede iemands auto bekrast omdat die kankertrut ONS parkeerplekje inpikte.
Niemand heeft de exacte details. Alles wat personen hier denken zijn aannames, aangezien niemand me (in het) echt kent.quote:
Het zit je zo dwars dat je geen mensen om je heen kunt verdragen...quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:46 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Zo voelt het niet. Heb het geaccepteerd. Heb er geen nachtmerries van, nooit gehad ook. Heb ook geen andere kenmerken van trauma.
Ja, aangezien een isoleer nogal drastisch is voor iemand voor iemand die gewoon woedeproblemen heeft.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Vind je het nog steeds zo '' na deze reactie:
[..]
edit: Was deze opmerking vergeten:
[..]
quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:39 schreef Olga het volgende:
[..]
Kom op zeg, we zijn niet allemaal sterke persoonlijkheden. Lekker makkelijk zeggen omdat iemand zwakker is, die er zelf nooit om heeft gevraagd, te gaan pesten.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:42 schreef Sangha het volgende:
[..]
Pfoe, mooi analytisch verhaal. Goed bedacht. Maar ik vind het kil, koud en asympathiek.
Ik begrijp jullie reacties en benadrukte in het verhaal ook dat ik tegen pesten ben.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:43 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Door dit soort mensen blijf ik dus liever bij hoe het nu is.
En door dit soort reacties komt de behoefte zo iemand finaal de hersens in te willen slaan. Alle woede die ik verzameld heb zal er dan uitkomen.
Ik ben terecht bang voor zo'n situatie...
quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:16 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ze moet dan naast iemand in de auto zitten, dat durft ze niet, snap dat.
Dat klopt dus al niet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:21 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden uit pure woede iemands auto bekrast omdat die kankertrut ONS parkeerplekje inpikte.
al die woede die je hebt en waarvan je bang bent dat het eruit kan klappen waafdoor je iemand kunt vermoorden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:46 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Zo voelt het niet. Heb het geaccepteerd. Heb er geen nachtmerries van, nooit gehad ook. Heb ook geen andere kenmerken van trauma.
Sterker nog: ik heb het toen opgevangen als: als er iemand gepest moet worden, dan ik maar, want ik wil niet dat anderen verdrietig zijn/pijn hebben.
Persoonlijk denk ik dat TS de juiste hulp niet heeft van de GGZ. Daarnaast is het ook belangrijk dat ze de steun krijgt van familie/vriend om hieruit te krabbelen. Het lijkt mij dat ze zelf ook niet blij is met haar leven nu, de woedeaanvallen etc. Alleen houdt de angst haar tegen, en daar moet wat aan worden gedaan m.i.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:52 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp jullie reacties en benadrukte in het verhaal ook dat ik tegen pesten ben.
Maar ik wil TS duidelijk maken dat het ook een kwestie is van willen.
Alleen maar smoesjes verzinnen om niet te kunnen werken gaat gewoon niet lukken. Dat geld van de uitkering komt ook niet zomaar uit het niets. Iedereen moet proberen zijn steentje bij te dragen in de maatschappij, en ik heb persoonlijk het gevoel dat TS geen zin heeft om dat steentje daadwerkelijk bij te dragen.
Wat ik al eerder zei in dit topic, voor elke drempel die TS opwierp, kwamen er 10 oplossingen, maar toch staat er zoveel dingen in de weg.
Excuus als mijn vorige voorbeeld wat hard over kwam. Het moraal van het verhaal was: Iedereen moet zijn steentje bijdragen (beste beentje voor zetten) als we in een groep willen functioneren.
Nee, ze houdt niet van seks.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:15 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik gok dat TS binnen een paar jaar ook nog 2 kinderen heeft gebaard, dat is echt iets voor haar.
TssssJezus.. Wil jij wel werken? Ik heb net een gesprek achter de rug als schoonmaakster in een plaats 1,5 uur reizen hier vandaan (afgewezen, maar toch serieus geprobeerd) terwijl ik HRM-er ben en mijn vriend (hovenier/automonteur) draait nu avond/weekeinde/nacht diensten voor minimumloon als kippenvanger. Ook leuk als je om 11:30 elke dag hoort of je mag werken of niet en hoe laat. Ze weten nooit hoe lang het gaat duren. Maar werk is werk.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:02 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik eet geen boterhammen als avondeten, sorry.
En Cherry: iedereen heeft een andere maand, niemand krijgt zijn geld standaard de 1e van de maand.
De optie om te sparen is er niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |