twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 10:46:07Lotus en Quantum motorsports zijn eruit. Het geld is binnen. Vertraging kwam door geldstroom Arabisch land via Lux naar Lotus en USA checks reageer retweet
twitter:Mikehuinink twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 10:55:45@Olav_Mol dus Nico wordt binnenkort aangekondigd? reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 11:14:40@Mikehuinink ga er van uit van wel. als Bouiller zn woord houdt reageer retweet
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:26 schreef Meike26 het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 10:46:07Lotus en Quantum motorsports zijn eruit. Het geld is binnen. Vertraging kwam door geldstroom Arabisch land via Lux naar Lotus en USA checks reageer retweet
twitter:Mikehuinink twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 10:55:45@Olav_Mol dus Nico wordt binnenkort aangekondigd? reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 11:14:40@Mikehuinink ga er van uit van wel. als Bouiller zn woord houdt reageer retweet
![]()
Sorry Maldonado, maar die Lotus is voor The Hulk
Inderdaad, die doet niets onder voor het megatalent dat Bottas zou zijn.quote:
Behalve dat hij af en toe zijn hoofd verliest en rare dingen doet.quote:
twitter:tedkravitz twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 16:56:51An explosive Kimi Raikkonen interview coming up in The F1 Show. Had to b persuaded to race this weekend, hasn't been paid all season 5pm #skyf1 reageer retweet
Geeft wel weer aan hoe wanhopig ze op zoek zijn naar geld, het ziet er echt heel slecht uit voor de privateers. Stuk voor stuk zitten ze diep in het rood.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Räikkönen heeft blijkbaar bevestigd dat hij het hele jaar (!) nog niet betaald is.twitter:tedkravitz twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 16:56:51An explosive Kimi Raikkonen interview coming up in The F1 Show. Had to b persuaded to race this weekend, hasn't been paid all season 5pm #skyf1 reageer retweet
Daarom is het van belang dat die deal met Quantum rond komt. Dan hebben ze geld om nieuwe investeringen te doen en Kimi te betalen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geeft wel weer aan hoe wanhopig ze op zoek zijn naar geld, het ziet er echt heel slecht uit voor de privateers. Stuk voor stuk zitten ze diep in het rood.
Bizar.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Räikkönen heeft blijkbaar bevestigd dat hij het hele jaar (!) nog niet betaald is.twitter:tedkravitz twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 16:56:51An explosive Kimi Raikkonen interview coming up in The F1 Show. Had to b persuaded to race this weekend, hasn't been paid all season 5pm #skyf1 reageer retweet
Daar geef ik je 100% gelijk, grijze Vos. Maar de situatie van de werkende mens is niet te vergelijken met een sportman van dit niveau natuurlijk. Raikkonen heeft al de nodige dollars op een Zwitserse bankrekening staan, en die huisjes in Monaco en Finland zullen allang afbetaald zijn. Komt nog eens bij dat hij het merendeel van het jaar in een vliegtuig en hotels vertoefd op kosten van de zaak.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:41 schreef Geralt het volgende:
Ik was persoonlijk al lang uitgestapt.
Als mijn baas aangeeft zeer binnenkort weer geld te hebben waarschijnlijk en ik heb het er erg naar mn zin dan ben ik bereid om eventueel nog 2 maanden onbetaald door te werken, maar als hij dan nog steeds niet met geld over de brug komt dan vangt ie zich maar een beer.
Niet betalen, dus ook niet werken. Doei!
Ik zou best onbetaald in een Formule 1-auto willen racen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:41 schreef Geralt het volgende:
Ik was persoonlijk al lang uitgestapt.
Als mijn baas aangeeft zeer binnenkort weer geld te hebben waarschijnlijk en ik heb het er erg naar mn zin dan ben ik bereid om eventueel nog 2 maanden onbetaald door te werken, maar als hij dan nog steeds niet met geld over de brug komt dan vangt ie zich maar een beer.
Niet betalen, dus ook niet werken. Doei!
Bedankt voor de tip, heb de stream voor The F1 Show al aangeslingerdquote:Op vrijdag 1 november 2013 17:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Räikkönen heeft blijkbaar bevestigd dat hij het hele jaar (!) nog niet betaald is.twitter:tedkravitz twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 16:56:51An explosive Kimi Raikkonen interview coming up in The F1 Show. Had to b persuaded to race this weekend, hasn't been paid all season 5pm #skyf1 reageer retweet
Ja daar zit ook wel wat in natuurlijkquote:Op vrijdag 1 november 2013 17:51 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ik zou best onbetaald in een Formule 1-auto willen racen.
Dat was dan ook het enige duidelijkequote:Op vrijdag 1 november 2013 18:04 schreef Geralt het volgende:
Have you considered not racing this weekend?
Ehm yes.
Duidelijke taal.
Van wat ik ervan begreep (ik zat chips te bikken dus hoorde het niet goed) was dat ie overwogen had om niet te rijden en dat dat niets te doen had met die aanvaring met Permane maar met het feit dat hij nog geen euro betaald heeft gekregen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat was dan ook het enige duidelijkeWat een gemompel voor de rest
_!
Tussen het gemompel door heb ik er idd ook zoiets uit op kunnen maken, maar om het ons gemakkelijk te maken heeft Autosport.com al een artikel geplaatst over het interviewquote:Op vrijdag 1 november 2013 18:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Van wat ik ervan begreep (ik zat chips te bikken dus hoorde het niet goed) was dat ie overwogen had om niet te rijden en dat dat niets te doen had met die aanvaring met Permane maar met het feit dat hij nog geen euro betaald heeft gekregen.
Verder nog iets over dat mensen hem beoordelen op dingen waar ze geen weet van hebben en dat hij best snapt dat het in het belang van het team is en etc, maar dat hij toch even duidelijk wilde maken dat hij het team vooropstelt.
Ofzoiets.
Over zo een soort situatie had ik het vorige week nog met een collega over (voordat Vettel WK werd), althans over het wisselen van RBR en STR coureurs.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht gaat ook dat Webber na deze GP stopt bij Red Bull en vervangen gaat worden door Ricciardo. In hoeverre dat waar is is natuurlijk afwachten, maar het zou voor sommige teams wel de mogelijkheid geven om een andere coureur uit te proberen (mits in bezit van een superlicentie).
Ik denk het wel. Als beide teams daar mee eens zijn is er niets aan de hand. Volgens mij mag je de 1ste coureur door 1 ander laten vervangen en de 2de coureur door twee anderen gedurende het seizoen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Over zo een soort situatie had ik het vorige week nog met een collega over (voordat Vettel WK werd), althans over het wisselen van RBR en STR coureurs.
Zijn stelling: Vettel is WK, STR heeft nog een x-aantal punten nodig (zoals nu eigenlijk al het geval is). Waarom stuurt Horner op verzoek van Marko hem niet met een retourtje richting STR in ruil voor Ricciardo. Zo kan Daniel alvast ervaring opdoen binnenin RBR, en kennis maken met de technische staf. En Seb zou als uber-goede coureur wel eventjes wat extra punten halen waardoor STR een plaatsje in de ranking opschuift.
Hij vroeg aan mij of dat eigenlijk wel mocht.... Ik kon hem daar geen antwoord op geven behalve dan dat het niet anders zou zijn dan andere teamwisselingen, met uitzondering dat deze 2 teams wel dezelfde eigenaar heeft.
Maar zou dit eigenlijk wel toegestaan worden door de FIA of de contract recognition board?
Voor de vrije trainingen heb je ook al een superlicentie nodig. De bedoeling van STR is om na Abu Dhabi voor Austin een test met een oude wagen uit te voeren om Kvyat de superlicentie te laten behalen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: Kvyat kan niet instappen in een STR, aangezien hij nog steeds geen superlicentie heeft. Hij kan de benodigde kilometers pas behalen als ie de vrije trainingen van USA en Brazilie heeft gereden. Of hij moet in USA al 300km kunnen rijden zonder noemenswaardige problemen, en dan moet nog alles in gang schieten om alle officiele zaken van de FIA op te krijgen mbt de licentie.
Helpt iets, maar ze hebben jaarlijks een enorm tekort. Die deal met Quantum zorgt er niet voor dat ze ineens uit de problemen komen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom is het van belang dat die deal met Quantum rond komt. Dan hebben ze geld om nieuwe investeringen te doen en Kimi te betalen.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Helpt iets, maar ze hebben jaarlijks een enorm tekort. Die deal met Quantum zorgt er niet voor dat ze ineens uit de problemen komen.
Bronquote:The word is that when the money arrives Lotus will no longer have any debts and it will also have a solid budget for a number of years ahead, thanks to money from companies linked to the buyers. This would be similar in style to the arrangement that exists with Scuderia Toro Rosso and Aabar at the moment.
Geen schulden bestaat niet, dat heeft elk team. Lotus roept al tijden dat alles onder controle is, maar de cijfers zijn bar slecht. Geloof er dan ook niks van dat ze met deze deal ineens groene cijfers gaan draaien.quote:
Er staat ook ´´the word is´´ inderdaad, het gerucht....quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geen schulden bestaat niet, dat heeft elk team. Lotus roept al tijden dat alles onder controle is, maar de cijfers zijn bar slecht. Geloof er dan ook niks van dat ze met deze deal ineens groene cijfers gaan draaien.
Ik geloof er alvast nog niks van.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:29 schreef Marks het volgende:
Kimi dus eruit de laatste races, dan Valsecci erin.
Het wiel is rond.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:41 schreef Beach het volgende:
In de F1 is niks zeker totdat diegene daadwerkelijk op de grid staat.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Met Pirelli kun je zelfs daarover twijfelen.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Met Pirelli kun je zelfs daarover twijfelen.
Jammer, helemaal omdat het avond races zijn.quote:Op zondag 3 november 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
'Minder races op F1-kalender 2014'
Ik heb juist liever ochtend racesquote:Op maandag 4 november 2013 15:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Jammer, helemaal omdat het avond races zijn.
Vroeger, toen ik nog klein en nog geen auto mocht rijden, was het de traditie om de ochtend races lekker op de bank te kruipen met worstenbroodjes en warme choco. Maar indd, races zoals Canada in de avond zijn ook prima te doen, ideaal om F1-forummeetings te organiseren en zo...quote:Op maandag 4 november 2013 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Doe mij maar lekkere de avond races zoals Amerika, Brazilië en CanadaEerst goed bikken, en dan met de pot bier voor de TV hangen de hele avond
![]()
Jaja, niet iedereen heet Vosss en zit al om 11.00 uur het bier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens RTL GP komt ie er mee wegquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord of de Red Bulls een geldboete hebben gehad voor de donuts?
Ben erg benieuwd wat de fia hier mee doet.
Waarom zou hij een boete krijgen dan?quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord of de Red Bulls een geldboete hebben gehad voor de donuts?
Ben erg benieuwd wat de fia hier mee doet.
Soms gewoon om 07:30 al. Maar dat is dan alleen als ik thuis kom van de nachtdienst.quote:Op maandag 4 november 2013 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Jaja, niet iedereen heet Vosss en zit al om 11.00 uur het bier
De vorige race werd er nog 25.000 euro boete aan Vettel/Red Bull uitgedeeld voor de donuts.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom zou hij een boete krijgen dan?
Zou voor t eerst zijn dat ze daar een boete voor uitdelen.
Nee.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De vorige race werd er nog 25.000 euro boete aan Vettel/Red Bull uitgedeeld voor de donuts.
Dan wil ik graag het FIA rapport zien waarop die boete staat, want zover ik weet heeft RbR daar GEEN boete voor gehad!quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De vorige race werd er nog 25.000 euro boete aan Vettel/Red Bull uitgedeeld voor de donuts.
Bronquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dan wil ik graag het FIA rapport zien waarop die boete staat, want zover ik weet heeft RbR daar GEEN boete voor gehad!
I stand corrected. De boete was voor het niet terugbrengen van de auto naar Parc Ferme. Dat deed hij in Abu Dhabi dus wel.quote:For the Red Bull driver it was then simply a case of grinding through the remaining 34 laps until he could take the chequered flag, watch another record slide his way and, to the delight of the local fans, pitch his RB9 into a series of donuts, just as he had done in India last week.
Then the celebration has earned him a slap on the wrist and a financial penalty for his team from the stewards. This time though, Vettel was sure he would escape a visit to the officials office.
I dont think [it will be penalised] because this time I bought the car back, so its fine. As you can see its in parc fermé, Vettel joked afterwards. The car was absolutely brilliant. Not much more to say. I was flying at some stages. At least it felt like it. Massive gaps, a big surprise.
Iets met appels en peren?!quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:50 schreef Michael_Moore het volgende:
Lijkt me onzin, dan zou je ook geen halve donut mogen maken na een spin om met je neus weer de juiste kant op te staan.
Nee is gewoon toegestaan. Maar de meeste coureurs doen geen donuts draaien, omdat ze dan tegen de vingers getikt worden door hun engineers (net zoals Vettel de wacht werd aangezegd door Rocky),. De motor, de bak en de banden krijgen dan flink op hun donder, iets wat ze niet willen hebben omdat de drivetrain een minimum aan races moet meegaan. Waar ze ook nog eens bang voor zijn, is dat ze onder het minimum gewicht zullen raken omdat ze onnodig peut verbranden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik lees het al, de boete was voor het niet terug brengen van de auto naar Parc Ferme.
Maar toch wel gek, want er staat me toch echt iets van bij dat het jaren verboden was om donuts te draaien.
Aldus Kimi's facebook 12 uurtjes geledenquote:TS wrote yesterday evening, nothing has changed, Kimi hadnt got anything till the evening and is still saying if the plan isnt going to work, he will not show up in Austin. Robertsons and Kimi doesnt trust in Lotus or Quantum at all.
Kimi op Facebookquote:Op woensdag 6 november 2013 07:46 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Aldus Kimi's facebook 12 uurtjes geleden
Een fan paginaquote:
Wat is dat nou weer voor onzinquote:Op donderdag 7 november 2013 10:44 schreef Geralt het volgende:
En een nieuw gerucht dat Kimi in de Sauber instapt de laatste GP's ten koste van Hulkenberg.
Ze verzinnen steeds wat nieuws
Van mij mag er wel wat gewisseld worden de laatste races, zo kunnen nieuwe coureurs ook al wat ervaring opdoen.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:44 schreef Geralt het volgende:
En een nieuw gerucht dat Kimi in de Sauber instapt de laatste GP's ten koste van Hulkenberg.
Ze verzinnen steeds wat nieuws
Moet die laatste eerst een superlicentie hebben, anders kan dat niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef Marks het volgende:
[..]
Van mij mag er wel wat gewisseld worden de laatste races, zo kunnen nieuwe coureurs ook al wat ervaring opdoen.
Als ik Dieter was:
Webber weg--> Ricciardo erin
En Kyvat al vast naar de Toro Rosso om te wennen aan hoe het gaat tijdens een F1 weekend.
Ik las het net op een van de F1 sites. Hulkenberg nog geen salaris gehad, eruit, bij Lotus instappen en Kimi bij Sauber want die rijden met Ferrari motoren toch?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin
Hulkenberg heeft trouwens toch ook nog helemaal geen salaris gekregen?
Mooi he, voor eigen publiek winnen mooier vinden dan de wereldtitelquote:Ferrari-coureur Felipe Massa heeft een hogere pet op van zijn huidige teamgenoot Fernando Alonso dan van zijn oude leermeester Michael Schumacher. Voor de Braziliaan nadert het einde van zijn periode bij de Scuderia en dat was voor de Italiaanse renstal aanleiding voor een terugblik.
Op de vraag wie in al die jaren bij Ferrari zijn beste teamgenoot was geweest, reageerde Massa als volgt: "Fernando. Schumacher was snel, maar qua intelligentie sla ik Alonso net iets hoger aan, omdat hij erin slaagt om alles perfect bij elkaar te brengen."
Zijn beste herinnering als Ferrari-coureur? "Absoluut het seizoen 2008 als geheel, toen ik op een haar na de wereldtitel won. Maar de dag die me altijd bij zal blijven was de dag van mijn zege in Brazilië in 2006. Voor een Braziliaan is dat gelijk aan het winnen van het kampioenschap."
"Ayrton Senna was ook blijer met zijn zege in Sao Paulo dan met zijn titels. Ik heb het racen geleerd op Interlagos, daar ben ik opgegroeid. Dat ik daar in een Ferrari, in een groen-gele overall, triomfeerde, dat was met afstand het beste moment in mijn leven."
Zei Senna ook, dus zal wel zo zijnquote:Op donderdag 7 november 2013 11:25 schreef Geralt het volgende:
De vraag is natuurlijk of hij dat ook gezegd had als hij wel wereldkampioen geworden was
Ja die Brazilianen zijn wat dat aangaat knettergek. Temperament ofzo.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zei Senna ook, dus zal wel zo zijn
83 alweer.quote:Christian Horner heeft geen interesse om het takenpakket van Bernie Ecclestone over te nemen in de toekomst. De 83-jarige Ecclestone is momenteel in enkele rechtszaken verwikkeld omtrent omkoping en ziet zijn baan als commercieel directeur van de Formule 1 op de tocht staan.
Mocht Ecclestone een einde aan zijn carriere moeten maken, zal Horner zijn taken niet overnemen. "Gezien de gezondheid waar Bernie in verkeerd gaat hij ons allemaal overleven!", vertelde Horner, teambaas van Red Bull Racing, in de Britse media. "Ik heb geen interesse om zijn rol over te nemen en Bernie vervangen zou ook een onmogelijke taak zijn. Mijn prioriteiten liggen bij het runnen van een team en daar ben ik erg tevreden en gelukkig mee. Ik voel me echt betrokken bij dit team."
You think?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat die Bernie gewoon op een dag niet meer wakker wordt.
Nouja ik bedoelde eigenlijk meer dat ie gewoon plots niet meer leeft. Ik zie hem niet een lang ziektebed hebben. Dat ie dood gaat vroeg of laat staat buiten kijf natuurlijk. Of hij moet een highlander zijnquote:
Die verouderen niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ik bedoelde eigenlijk meer dat ie gewoon plots niet meer leeft. Ik zie hem niet een lang ziektebed hebben. Dat ie dood gaat vroeg of laat staat buiten kijf natuurlijk. Of hij moet een highlander zijn
Jawel, tot het moment dat ze eigenlijk dood hadden moeten gaan. Dus Bernie weet het waarschijnlijk nog niet dat hij een highlander isquote:
ik hoop dat hij jaren mag lijden.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ik bedoelde eigenlijk meer dat ie gewoon plots niet meer leeft. Ik zie hem niet een lang ziektebed hebben. Dat ie dood gaat vroeg of laat staat buiten kijf natuurlijk. Of hij moet een highlander zijn
quote:FIA laat fans autosportmoment van het jaar kiezen
De internationale autosportfederatie FIA komt met een nieuw initiatief waarmee autosportfans kunnen stemmen voor het autosportmoment van het jaar. Dit moment zal vervolgens vertoond worden op het officiële FIA-prijzengala in Parijs.
Het FIA-prijzengala is een jaarlijks terugkerend evenement in december, waarop de autosportorganisatie de prijzen uitreikt aan de winnende teams en coureurs van de verschillende FIA-kampioenschappen dat seizoen. Zo zal Sebastian Vettel er dit jaar op 6 december voor de vierde keer op rij de kampioenstrofee in ontvangst nemen van het Formule 1-kampioenschap.
Het evenement was doorgaans vrij afgeschermd voor de fans. Met deze nieuw te introduceren award lijkt de FIA de fans van de sport echter iets meer te willen betrekken bij de ceremonie. Een jury, die bestaat uit Emerson Fittipaldi, Rosario Alessi en Claude Miffon, zal uit alle bij de FIA aangesloten raceklassen 12 bijzondere momenten kiezen uit het afgelopen seizoen. Vervolgens kunnen fans uit deze 12 momenten hun favoriet kiezen op de Facebookpagina van de FIA.
Naast het door de fans gekozen autosportmoment van het jaar, komt de FIA ook met een prijs voor ‘FIA Persoonlijkheid van het jaar’. De vast geaccrediteerde autosportjournalisten worden in de gelegenheid gebracht om te stemmen op de deelnemer of persoon in een FIA-kampioenschap die dit jaar de meest bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de sport. De deelnemende journalisten kunnen drie namen doorgeven, waarna er uit een shortlist van de tien meest binnen gekomen namen gekozen zal worden voor FIA Persoonlijkheid van het jaar.
Alessi: ‘Deze nieuwe prijzen zijn een mooie toevoeging aan het jaarlijkse FIA Prijzengala.' Ook mede-jurylid Fittipaldi, voorzitter van de FIA-rijderscommissie, is enthousiast. ‘Ik hoop dat alle fans en media meedoen en hun stem gaan uitbrengen.’
en dan afknakkenquote:Op donderdag 7 november 2013 12:57 schreef Beach het volgende:
Ik stel voor dat we 'het vingertje' als moment van het jaar kiezen.
Onderdeel van het contract is ook sponsoring van het raceteam van Kimi.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar geef ik je 100% gelijk, grijze Vos. Maar de situatie van de werkende mens is niet te vergelijken met een sportman van dit niveau natuurlijk. Raikkonen heeft al de nodige dollars op een Zwitserse bankrekening staan, en die huisjes in Monaco en Finland zullen allang afbetaald zijn. Komt nog eens bij dat hij het merendeel van het jaar in een vliegtuig en hotels vertoefd op kosten van de zaak.
Waarom vertrekken op staande voet als je ook even kunt wachten, als het je financieel toch niet of nauwelijks deert.
Dat is onderdeel van zijn komende contract bij Ferrari, en was ook een van zijn eisen bij de onderhandelingen met Lotus en RBR. Maar of dat ook al in zijn huidige contract staat betwijfel ik, dacht dat de enige financiële voorwaarde in dat contract zijn minimum basisloon was en dan die ¤40.000 per punt.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:06 schreef SiGNe het volgende:
Onderdeel van het contract is ook sponsoring van het raceteam van Kimi.
Hij schijnt ook zijn vliegreizen en hotels zelf te moeten betalen. Hoe veel of weinig geld je ook hebt, afspraak is afspraak lijkt me.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar geef ik je 100% gelijk, grijze Vos. Maar de situatie van de werkende mens is niet te vergelijken met een sportman van dit niveau natuurlijk. Raikkonen heeft al de nodige dollars op een Zwitserse bankrekening staan, en die huisjes in Monaco en Finland zullen allang afbetaald zijn. Komt nog eens bij dat hij het merendeel van het jaar in een vliegtuig en hotels vertoefd op kosten van de zaak.
Waarom vertrekken op staande voet als je ook even kunt wachten, als het je financieel toch niet of nauwelijks deert.
tering, als hij dat allemaal vergoed had gekregen, had hij gewoon het kampioenschap gewonnenquote:Op donderdag 7 november 2013 17:57 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Hij schijnt ook zijn vliegreizen en hotels zelf te moeten betalen. Hoe veel of weinig geld je ook hebt, afspraak is afspraak lijkt me.
Sterker nog; als Lotus hem alles had betaald voordat het seizoen was begonnen dan had Bernie hun alvast de bekers voor het Wereldkampioenschap en Constructeurskampioenschap gegeven!quote:Op donderdag 7 november 2013 18:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tering, als hij dat allemaal vergoed had gekregen, had hij gewoon het kampioenschap gewonnen
De tering, dat wist ik dus niet dat ie dat ook zelf deed.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:57 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Hij schijnt ook zijn vliegreizen en hotels zelf te moeten betalen. Hoe veel of weinig geld je ook hebt, afspraak is afspraak lijkt me.
Zijn rug belangrijker dan die P3 in het kampioenschap zo lijkt het.quote:Op zondag 10 november 2013 10:59 schreef JohnB52 het volgende:
Raikkonen mist laatste twee races
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111218
Ik hoop dat Heidfeld nog wat kan laten zien in die Lotus!quote:Op zondag 10 november 2013 11:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zijn rug belangrijker dan die P3 in het kampioenschap zo lijkt het.
Begrijpelijk natuurlijk en past ook wel bij zijn mentaliteit van P1 en de rest boeit allemaal niet.
De vraag is wel of hij die operatie ook had ondergaan als hij netjes op tijd betaald had gekregen.
Dat zal altijd een vraagteken blijven denk ik.
Ik las 4 weken rust na die operatie; dus ook na afloop van het seizoen zou dat hem genoeg tijd geven lijkt me om zich voor te bereiden op 2014.
Nouja hopelijk gaat de operatie goed.
Zolang HHF maar niet instapt. De lulquote:Op zondag 10 november 2013 11:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Heidfeld nog wat kan laten zien in die Lotus!
Toch vind ik het wel heel toevalligquote:Op zondag 10 november 2013 11:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zijn rug belangrijker dan die P3 in het kampioenschap zo lijkt het.
Begrijpelijk natuurlijk en past ook wel bij zijn mentaliteit van P1 en de rest boeit allemaal niet.
De vraag is wel of hij die operatie ook had ondergaan als hij netjes op tijd betaald had gekregen.
Dat zal altijd een vraagteken blijven denk ik.
Ik las 4 weken rust na die operatie; dus ook na afloop van het seizoen zou dat hem genoeg tijd geven lijkt me om zich voor te bereiden op 2014.
Nouja hopelijk gaat de operatie goed.
Ik heb een ninja-Edit gedaan!quote:Op zondag 10 november 2013 11:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zolang HHF maar niet instapt. De lul![]()
!
Jep. Misschien ook alvast een statement naar Ferrari toe, wie zal het zeggenquote:Op zondag 10 november 2013 11:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel heel toevallig
Vooral een dikke vinger naar Lotus denk ikquote:Op zondag 10 november 2013 11:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jep. Misschien ook alvast een statement naar Ferrari toe, wie zal het zeggen
Dan had Frijns de laatste 2 GP's geredenquote:
Ik. Dat zie je toch?quote:
Hoezo denkt iedereen hier dat ik een zware alcoholist ben die al 's ochtends bezopen zit te wezen alleen maar omdat ik graag een biertje drink als ik F1 kijk?quote:Op zondag 10 november 2013 12:30 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, en alleen dronken mensen en kinderen spreken de waarheid
Logische redenering toch!quote:Op zondag 10 november 2013 12:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo denkt iedereen hier dat ik een zware alcoholist ben die al 's ochtends bezopen zit te wezen alleen maar omdat ik graag een biertje drink als ik F1 kijk?
Zeker, echter staat voor Lotus wel P2/3/4 op het spel en dan is het een gok om Davide in te zetten, want die heeft nog geen enkele F1 race gereden.quote:Op zondag 10 november 2013 13:17 schreef Marks het volgende:
Davide erin dan maar, daar zijn testrijders toch ook voor bedoeld. ...
Maar die kent wel het team en de auto, aangezien die ook tests heeft gedaan. Als je Hulkenberg of Maldonado of wie dan ook in die wagen zet nemen ze evengoed een risico.quote:Op zondag 10 november 2013 13:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, echter staat voor Lotus wel P2/3/4 op het spel en dan is het een gok om Davide in te zetten, want die heeft nog geen enkele F1 race gereden.
Maar als je het goed doet dan kan het ook de start van je carrière zijn natuurlijk.quote:Op zondag 10 november 2013 18:34 schreef Bluurgh het volgende:
Nu instappen bij Lotus kan dus betekenen dat je F1 carriere uit 2 races bestaat...
Niet instappen kan daarentegen betekenen dat je nooit een F1 carrière hebt gehad...quote:Op zondag 10 november 2013 18:34 schreef Bluurgh het volgende:
Ook voor de (nieuwe) rijders zal dit iets zijn om over na te denken, kijk naar hoe het met Badoer en Fisichella ging toen ze Massa vervingen na Massa zijn ongeluk. Ja het was een slechte auto, Badoer had 10 jaar geen race gereden en Fisichella was op z'n retour, maar Kimi reed er wel goede uitslagen mee terwijl zij ergens achteraan hingen.
Nu instappen bij Lotus kan dus betekenen dat je F1 carriere uit 2 races bestaat...
Jammer dat hij het lichamelijk niet meer kan...quote:Op zondag 10 november 2013 22:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Maar als je het goed doet dan kan het ook de start van je carrière zijn natuurlijk.
Als ze echt echt echt willen gokken dan bellen ze Kubica op![]()
Senna, Frijns, Heidfeld en zo zijn er vast nog wel coureurs.quote:Op zondag 10 november 2013 20:28 schreef Funzel het volgende:
Mee eens ja. Zou ook niet weten wie anders beschikbaar is.
Ralf.quote:Op maandag 11 november 2013 07:18 schreef Toekito het volgende:
[..]
Senna, Frijns, Heidfeld en zo zijn er vast nog wel coureurs.
In dat seizoen roemloos rondgereden en bij de buren de pit in gespind. Dan kunnen ze beter hun rookie erin zettenquote:Op maandag 11 november 2013 11:55 schreef JohnB52 het volgende:
Wat?
Heeft al n heel seizoen gereden, en een race bij Lotus, en ook n jaar testcoureur...
Geen gekke gedachte, al zou Marussia hem ook kunnen vragen mocht Alonso geen groen licht krijgen om te racenquote:
Ze hebben bij Lotus wel meer testrijders, Valsecchi is echt aangesteld als de reserverijder en is tijdens de raceweekends aanwezig.quote:Op maandag 11 november 2013 12:44 schreef JohnB52 het volgende:
Is wel vaker voorgekomen, dat de testrijder nietin mocht vallen...
Kom nu niet zo snel op een voorbeeld...
Mis ik iets?quote:Op maandag 11 november 2013 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen gekke gedachte, al zou Marussia hem ook kunnen vragen mocht Alonso geen groen licht krijgen om te racen
Ik blijf het bizar vinden. Op de beelden vind ik het er niet zo schokkend uitzien, maar blijkbaar heeft hij toch een flinke opdonder gehad. En dan wel nog de snelste ronde neerzetten later in de racequote:Op maandag 11 november 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook Alonso dreigt race Austin te missen
Bedoelt hij niet stiekem Max Verstappen?quote:Op maandag 11 november 2013 11:40 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die is al 44!
Maar wel testcoureur geweest voor Lotus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Papis
Jawel, maar die heeft nog 0 ervaring, en geen superlicentie ;-)quote:Op maandag 11 november 2013 14:45 schreef Karstman het volgende:
[..]
Bedoelt hij niet stiekem Max Verstappen?
Die is ook nog te jong om die superlicentie te halen lijkt me zo.quote:Op maandag 11 november 2013 14:59 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jawel, maar die heeft nog 0 ervaring, en geen superlicentie ;-)
En de enige andere max die ik ken was hij :-)
je weet dan iig zeker dat je geen punten haalt met die bolide.quote:Op maandag 11 november 2013 15:11 schreef Karstman het volgende:
Zouden ze Danica Patrick niet in kunnen laten stappen voor de Austin race, zou ik nog wel een stunt vinden.
Punt 1: NASCAR is NIET maar dan ook NIET met F1 te vergelijken.quote:Op maandag 11 november 2013 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je weet dan iig zeker dat je geen punten haalt met die bolide.
Danica is snel, maar in de NASCAR Sprint Cup wordt ze toch om haar oren gereden.
In elk geval kans op 300 extra oudejaarsloten als ik de reclame op FOK! mag gelovenquote:Op maandag 11 november 2013 16:08 schreef DenS het volgende:
Massa naar Williams. Benieuwd wat VDG nu nog voor kansen heeft.
http://m.gpupdate.net/nl/(...)en-bottas-voor-2014/
quote:Op maandag 11 november 2013 16:01 schreef Marks het volgende:
[..]
Oja, nog even een discussie opvoeren hier:
Ik begin er meer van overtuigd te raken dat het, helaas misschien, toch waar is dat vrouwen het net niet hebben qua racen.
Zelfs Beitske, die zeker een potje kan sturen, blijkt niet te hebben wat ze nodig heeft om een echte top(s)per te zijn.
Dit is o.a. gebaseerd op o.a. de enorme reeks aan incidenten waarbij Patrick betrokken is sinds haar NASCAR debuut. Echt ongelooflijk![]()
En het bizarre optreden in de GP3 van Gomez, die kansloze en levensgevaarlijke caperiolen uithaalde dit seizoen bij de enkele races dat ze mee mocht doen.![]()
Waaronder deze
Als Alfons al zeer aan zn ruggetje heeft dan moet deze dat toch ook zeker hebben lijkt mequote:
Het klopt dat de NASCAR niet te vergelijken is met de F1, maar als ze daar al flink tekort komt dan in de F1 al helemaal. Patrick deed het in de IndyCar best aardig, maar de F1 is nog even een stapje hoger.quote:Op maandag 11 november 2013 16:01 schreef Marks het volgende:
[..]
Punt 1: NASCAR is NIET maar dan ook NIET met F1 te vergelijken.
De auto's zijn daar meer normale auto's en een F1 auto heeft niets met een normale auto te maken.
Alleen het gewicht al, naast het giga verschil in downforce en remcapaciteit.
Punt 2: Ze heeft niet getraind om F1 te rijden en is dan ook nooit in staat dat nu opeens te voltooien. NASCAR is ook zwaar, maar om F1 te rijden moet je trainen op F1.
Oja, nog even een discussie opvoeren hier:
Ik begin er meer van overtuigd te raken dat het, helaas misschien, toch waar is dat vrouwen het net niet hebben qua racen.
Zelfs Beitske, die zeker een potje kan sturen, blijkt niet te hebben wat ze nodig heeft om een echte top(s)per te zijn.
Dit is o.a. gebaseerd op o.a. de enorme reeks aan incidenten waarbij Patrick betrokken is sinds haar NASCAR debuut. Echt ongelooflijk![]()
niet best. Maar om alle racevrouwen meteen over een kam te scheren gaat mij te ver, zeker omdat een Jutta Kleinschmidt bijvoorbeeld in het verleden de Dakar gewonnen heeft en ook enkele andere vrouwen flink aan de weg timmeren.quote:En het bizarre optreden in de GP3 van Gomez, die kansloze en levensgevaarlijke caperiolen uithaalde dit seizoen bij de enkele races dat ze mee mocht doen.![]()
Waaronder deze
Opzich fijn voor Massa, alleen wel jammer voor vdG. Ben benieuwd of we Mallenado nog terug gaan zien...quote:Op maandag 11 november 2013 16:08 schreef DenS het volgende:
Massa naar Williams. Benieuwd wat VDG nu nog voor kansen heeft.
http://m.gpupdate.net/nl/(...)en-bottas-voor-2014/
En Michelle Moutonquote:Op maandag 11 november 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klopt dat de NASCAR niet te vergelijken is met de F1, maar als ze daar al flink tekort komt dan in de F1 al helemaal. Patrick deed het in de IndyCar best aardig, maar de F1 is nog even een stapje hoger.
[..]
niet best. Maar om alle racevrouwen meteen over een kam te scheren gaat mij te ver, zeker omdat een Jutta Kleinschmidt bijvoorbeeld in het verleden de Dakar gewonnen heeft en ook enkele andere vrouwen flink aan de weg timmeren.
Belachelijk, wat moeten ze met deze Braziliaan na eerst Senna al te hebben gehad, nadat ze Barrichello haddenquote:Op maandag 11 november 2013 16:14 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Opzich fijn voor Massa, alleen wel jammer voor vdG. Ben benieuwd of we Mallenado nog terug gaan zien...
Hulkenberg verwacht ik eerder bij Lotus, zeker omdat Quantum dat wil.quote:
Maar als de Quantum deal afketst, dan komt die Venezolaanse zak met geld.quote:Op maandag 11 november 2013 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg verwacht ik eerder bij Lotus, zeker omdat Quantum dat wil.
Toch jammer deze keuze van Williams. Massa is nooit meer de oude geworden na zijn crash in Hongarije. Had liever gezien dat Williams een minder conservatieve keuze had gemaakt en een jong talent in de auto laat rijden volgend jaar.quote:Op maandag 11 november 2013 16:08 schreef DenS het volgende:
Massa naar Williams. Benieuwd wat VDG nu nog voor kansen heeft.
http://m.gpupdate.net/nl/(...)en-bottas-voor-2014/
Di resta is.nog niet zo zeker...quote:Op maandag 11 november 2013 16:43 schreef Funzel het volgende:
Bij FI zijn Sutil en Di Resta toch wel vrij zeker? Sauber zou goed kunnen ja.
Massa staat 9-8 achter in het kwalificatieduel met Alonso, zo slecht gaat het dus niet.quote:Op maandag 11 november 2013 16:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Toch jammer deze keuze van Williams. Massa is nooit meer de oude geworden na zijn crash in Hongarije. Had liever gezien dat Williams een minder conservatieve keuze had gemaakt en een jong talent in de auto laat rijden volgend jaar.
Euhm.quote:Op maandag 11 november 2013 17:09 schreef DenS het volgende:
Denk dat ook wel zeker is dat Kovalainen terug komt bij Caterham, nu vooral omdat ie "ineens" weer een VT doet in Amerika ipv Giedo. Terwijl Giedo er nog nooit heeft geredenSnap die keuzes soms niet.
Rossi gaat de VT rijden, heeft zich even ingekocht voor een VT.quote:Op maandag 11 november 2013 17:09 schreef DenS het volgende:
Denk dat ook wel zeker is dat Kovalainen terug komt bij Caterham, nu vooral omdat ie "ineens" weer een VT doet in Amerika ipv Giedo. Terwijl Giedo er nog nooit heeft geredenSnap die keuzes soms niet.
Rossi gaat rijden in Amerikaquote:Op maandag 11 november 2013 17:09 schreef DenS het volgende:
Denk dat ook wel zeker is dat Kovalainen terug komt bij Caterham, nu vooral omdat ie "ineens" weer een VT doet in Amerika ipv Giedo. Terwijl Giedo er nog nooit heeft geredenSnap die keuzes soms niet.
Hij flirt wel vaker met F1 toch ?quote:Op maandag 11 november 2013 17:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Rossi gaat de VT rijden, heeft zich even ingekocht voor een VT.
Denk dat dit een andere Rossi is als jij bedoeltquote:Op maandag 11 november 2013 17:15 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Hij flirt wel vaker met F1 toch ?
Kovalainen reed de VT in Abu Dhabi en was daar langzamer dan Pic. Giedo was in Abu Dhabi steeds sneller dan Pic.quote:Op maandag 11 november 2013 17:09 schreef DenS het volgende:
Denk dat ook wel zeker is dat Kovalainen terug komt bij Caterham, nu vooral omdat ie "ineens" weer een VT doet in Amerika ipv Giedo. Terwijl Giedo er nog nooit heeft geredenSnap die keuzes soms niet.
1999 bij Ferrari. Ze hebben toen Badoer gepasseerd en Mika Salo in de wagen gezetquote:Op maandag 11 november 2013 12:44 schreef JohnB52 het volgende:
Is wel vaker voorgekomen, dat de testrijder nietin mocht vallen...
Kom nu niet zo snel op een voorbeeld...
Er zijn veel minder vrouwen aan het racen dan mannen, waardoor er automatisch ook minder kans is op een vrouw die het goed doet. In de Formule 1 hebben vrouwen een min of meer gelijk track record als Denen, en die worden ook niet bij voorbaat afgeschreven. Ik zie dus ook geen reden dat bij vrouwen wel te doen, al verwacht ik niet dat een vrouw in het komende decennium een Formule 1-race gaat winnenquote:Op maandag 11 november 2013 16:01 schreef Marks het volgende:
[..]
Oja, nog even een discussie opvoeren hier:
Ik begin er meer van overtuigd te raken dat het, helaas misschien, toch waar is dat vrouwen het net niet hebben qua racen.
Zelfs Beitske, die zeker een potje kan sturen, blijkt niet te hebben wat ze nodig heeft om een echte top(s)per te zijn.
Dit is o.a. gebaseerd op o.a. de enorme reeks aan incidenten waarbij Patrick betrokken is sinds haar NASCAR debuut. Echt ongelooflijk![]()
Is contractueel geregeld hoeveel vrije trainingen VdG zijn plek moet afstaan.quote:Op maandag 11 november 2013 17:37 schreef sasquatsch het volgende:
Verrassend dat VdG nu er weer naast staat. Zou hier Pic verwachten, omdat Giedo de vorige VT1 er naast stond.
Alexander Rossi rijdt volgende wee...quote:
Het gaat echter om de punten, en daar gaat het niet echt heel veel beter...quote:Op maandag 11 november 2013 17:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Massa staat 9-8 achter in het kwalificatieduel met Alonso, zo slecht gaat het dus niet.
Kwali zegt meer of de snelheid nog aanwezig is, daarom koos RBR ook voor Ricciardo ondanks dat hij een achterstand had in het WK op Vergne. Massa is gewoon heel gevoelig voor de banden, op primes heeft hij constant problemen, maar op zacht rubber doet hij weinig onder voor Alonso.quote:Op maandag 11 november 2013 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Het gaat echter om de punten, en daar gaat het niet echt heel veel beter...
Jawel, Massa is over 1 rondje niet veel langzamer dan Alonso. Zijn probleem is om dit een hele race vol te houden, je ziet hem (te) vaak verslappen aan het einde van de race...quote:Op maandag 11 november 2013 21:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kwali zegt meer of de snelheid nog aanwezig is, daarom koos RBR ook voor Ricciardo ondanks dat hij een achterstand had in het WK op Vergne. Massa is gewoon heel gevoelig voor de banden, op primes heeft hij constant problemen, maar op zacht rubber doet hij weinig onder voor Alonso.
Hij verslapt niet, hij kan niet omgaan met die primes.quote:Op maandag 11 november 2013 21:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Jawel, Massa is over 1 rondje niet veel langzamer dan Alonso. Zijn probleem is om dit een hele race vol te houden, je ziet hem (te) vaak verslappen aan het einde van de race...
Als in, hij verslijt ze te snel?quote:Op maandag 11 november 2013 21:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij verslapt niet, hij kan niet omgaan met die primes.
Da's sowieso niet zo'n sterk punt met het huidige reglement.quote:Op maandag 11 november 2013 21:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij verslapt niet, hij kan niet omgaan met die primes.
Als hij top zou zijn, zou hij wel goed met de banden om kunnen gaan. Een topcoureur moet zich aan de omstandigheden kunnen aanpassen.quote:Op maandag 11 november 2013 21:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij verslapt niet, hij kan niet omgaan met die primes.
Ik denk wel dat de scherpe randjes er een beetje af zijn bij Massa.quote:Op maandag 11 november 2013 21:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij verslapt niet, hij kan niet omgaan met die primes.
Hij gaat een stuk lekkerder sinds hij heeft gezegd niet meer in dienst van Alonso te willen rijden. Een overstap naar Williams zou hem goed kunnen doen, maar het hangt er ook vanaf wat het team nog voor elkaar kan boksenquote:Op maandag 11 november 2013 22:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de scherpe randjes er een beetje af zijn bij Massa.
Maar dat kan ook komen omdat hij overduidelijke tweede viool speelt bij Ferrari.
Ik denk dat het mentaal een hoop scheelt.quote:Op maandag 11 november 2013 22:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hij gaat een stuk lekkerder sinds hij heeft gezegd niet meer in dienst van Alonso te willen rijden. Een overstap naar Williams zou hem goed kunnen doen, maar het hangt er ook vanaf wat het team nog voor elkaar kan boksen
Williams gaat met Mercedes rijden. Honda doet vanaf 2015 met McLaren meequote:Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef JohnB52 het volgende:
Hoeveel jaar heeft ie getekend?
Komt natuurlijk steun van Honda.
Achja, slechts meer dan 40 seconden achter Alonso finishen in Japanquote:Op maandag 11 november 2013 22:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hij gaat een stuk lekkerder sinds hij heeft gezegd niet meer in dienst van Alonso te willen rijden. Een overstap naar Williams zou hem goed kunnen doen, maar het hangt er ook vanaf wat het team nog voor elkaar kan boksen
V's? W's!!!quote:Op maandag 11 november 2013 23:25 schreef Geralt het volgende:
Ze moeten niet minder V's doen man; idioten, mee V's, hoe meer hoe beter!![]()
![]()
Fail van mezelf....quote:Op maandag 11 november 2013 23:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Williams gaat met Mercedes rijden. Honda doet vanaf 2015 met McLaren mee
Als de PDVSA (de sponsor van Maldonado) vertrekt bij Williams moeten ze een afkoopsom betalen, want ze hebben een meerjaren contract dat volgens mij nog drie jaar geldig is. Dat zal een deel van de kosten opvangen. En Massa neemt natuurlijk ook sponsors mee.quote:Op maandag 11 november 2013 23:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik denk dat het mentaal een hoop scheelt.
Er valt financieel wel een gat bij Williams. Maldonado nam zo'n 40 miljoen mee. Massa zal uiteraard betaald krijgen voor zijn diensten.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan regelen.
Of de geweldige Life W12. De motor die het nauwelijks een ronde wist uit te houden.quote:Op maandag 11 november 2013 23:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
V's? W's!!!
Dikke W16 met 4 turbo's, 1 turbo per cilinder-rij
De Porsche V12 was nog beter dan dit dingquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Of de geweldige Life W12. De motor die het nauwelijks een ronde wist uit te houden.
[ afbeelding ]
Voornamelijk omdat een rij cilinders bij bepaalde toerentallen gaan smering kreeg.. Verder te complex, te zwaar en veel te weinig. Is in een heel seizoen dan ook nooit door de pre-kwalificatie heen gekomen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Of de geweldige Life W12. De motor die het nauwelijks een ronde wist uit te houden.
quote:Formula 1 teams worried about 'ugly' 2014 cars
By Craig Scarborough Tuesday, November 12th 2013, 15:25 GMT
F1 teams worried about 'ugly' 2014 cars
Formula 1 teams are concerned that the 2014 technical regulations are forcing them into 'ugly' designs with hooked nose sections, as shown by this AUTOSPORT image.
The rules for next season require a high chassis of 525mm and a low nose tip at 185mm.
But the regulations only demand a relatively small nose tip cross-section, and teams will want to minimise the width of this area to improve air flow under the chassis.
That raises the prospect of slender, drooping nose tip extensions to meet minimum rules requirements for this section, protruding from a higher, more bulky, section that will pass crash tests and fit teams' aerodynamic needs.
While not all teams are believed to be heading down this design route, it is understood that several leading outfits believe it is the best solution.
AUTOSPORT understands that some senior Formula 1 technical personnel have already called for changes to improve aesthetics, but this was not successful due to a lack of agreement on the need to do something.
An FIA technical directive has also been issued ruling out an alternative nose solution that was put forward with a request for clarification.
Red Bull design chief Adrian Newey and McLaren sporting director Sam Michael have admitted that the 2014 cars are likely to be "ugly" due to the front impact structure.
"The low nose is not a problem," Michael explained.
"The problem is the vagaries in the way you get through the crash test - and the teams will mostly be going down one solution.
"It is not because of the chassis height."
Luca Badoerquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:10 schreef exile79 het volgende:
Nu het zo over Massa gaat, wie heeft hem ook al weer vervangen nadat hij die veer tegen z'n kanus kreeg?
Bernie maakt de regels niet, dus ik denk het niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef Meike26 het volgende:
Verrassend... de tijd dat F1 auto's er mooier op werden ligt ook al ver achter ons.
Ze hebben het nu over de voorkant, maar ik ga mij vast en zeker ook storen aan die belachelijke regel om de uitlaat in het midden achter de achtervleugel uit te laten steken. Formule fordjes zien er dan nog beter uit.
Hopelijk gaat er veel veranderen in de F1 als Ernie weg is. Ben alleen bang van niet.
Die weer werd vervangen door Fisichella omdat hij niet vooruit te branden was.quote:
Ben ik met je eens, maar denk wel dat de heerschappij van Bernie de Fia beinvloed dat alles maar veiliger moet en steeds maar regels veranderen. Die hele kosten reductie is ook één grote flauwe kul natuurlijk. Natuurlijk hebben we als F1 fans veel te danken aan die vent, maar dat was tot mid jaren 90. Daarna werd hij seniel en kwamen de meest vreemde regelwijzigingen. De grote baas van de F1 heeft dit toegelaten, niet tegen gehouden. Net zoals dat hij ook wel ziet dat de uitloopstroken prachtige commerciele plekken zijn, maar de coureurs veranderen in rijders.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bernie maakt de regels niet, dus ik denk het niet.
Dat heb je (imho) dus fout, want die regelwijzigingen sinds de mid-jaren '90 kwamen vooral door de dood van Senna dat alles veiliger moest. En dat kwam vanuit de FIA (dus niet Bernie), omdat veiligheid een van hun speerpunten is. Bernie heeft dit niet tegengehouden, maar ik vraag me af of hij wel daadwerkelijk die macht bezit. Bernie (als afgevaardigde van de CVC) gaat over de commerciële aspecten van de F1, niet over de regels.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar denk wel dat de heerschappij van Bernie de Fia beinvloed dat alles maar veiliger moet en steeds maar regels veranderen. Die hele kosten reductie is ook één grote flauwe kul natuurlijk. Natuurlijk hebben we als F1 fans veel te danken aan die vent, maar dat was tot mid jaren 90. Daarna werd hij seniel en kwamen de meest vreemde regelwijzigingen. De grote baas van de F1 heeft dit toegelaten, niet tegen gehouden. Net zoals dat hij ook wel ziet dat de uitloopstroken prachtige commerciele plekken zijn, maar de coureurs veranderen in rijders.
Ik mag toch hopen dat er straks een F1 baas komt die zelf gereden heeft. Een Schumacher of Mika Hakkinen, die weer terug willen naar waar F1 om draait.... de beste 22 coureurs van de wereld op circuits die de coureurs verdienen. Het gaat een beetje te veel om de Show en te weinig om de Go.
En ja ik reken dus Bernie verantwoordelijk voor de laatste 10 - 20 jaar aan misbaksels van regelwijzigingen.
Ik snap nog steeds niet dat de FIA niet even een ontwerper inhuurt om hun ideeen te visualiseren voordat ze op papier gezet worden.. Lijkt gvd wel of er een lul aan die auto hangt..!quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:59 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111262
kansloos dit...
Lijkt wel een leuter. Zouden alle teams gewoon zo op moeten schilderen. Bij wijze van protest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:42 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat de FIA niet even een ontwerper inhuurt om hun ideeen te visualiseren voordat ze op papier gezet worden.. Lijkt gvd wel of er een lul aan die auto hangt..!
Ik voel een photoshop aankomen.. (Of een paint, mag ook.)quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:53 schreef exile79 het volgende:
[..]
Lijkt wel een leuter. Zouden alle teams gewoon zo op moeten schilderen. Bij wijze van protest.
Ik zie de ritssluiting die BAR ooit op de neus had wel een terugkeer maken volgend jaar..quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:53 schreef exile79 het volgende:
Lijkt wel een leuter. Zouden alle teams gewoon zo op moeten schilderen. Bij wijze van protest.
*dit seizoen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef JohnB52 het volgende:
Hulkenberg niet naar Lotus:
http://www.bild.de/sport/(...)b-33371088.bild.html
Gewoon verplichten een mooie lage neus op die bolides van 2014 te monteren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:59 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111262
kansloos dit...
whahahahahaquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:59 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111262
kansloos dit...
Niet mee eens, die regelwijzigingen kwamen door Imola '94 en daar heeft hij weinig invloed op naar mijn weten. Hij is van de commerciele kant (en heeft er ook gezorgd dat we 100 camera'slangs de baan hebben ipv 3 zegmaar).quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar denk wel dat de heerschappij van Bernie de Fia beinvloed dat alles maar veiliger moet en steeds maar regels veranderen. Die hele kosten reductie is ook één grote flauwe kul natuurlijk. Natuurlijk hebben we als F1 fans veel te danken aan die vent, maar dat was tot mid jaren 90. Daarna werd hij seniel en kwamen de meest vreemde regelwijzigingen. De grote baas van de F1 heeft dit toegelaten, niet tegen gehouden. Net zoals dat hij ook wel ziet dat de uitloopstroken prachtige commerciele plekken zijn, maar de coureurs veranderen in rijders.
Ik mag toch hopen dat er straks een F1 baas komt die zelf gereden heeft. Een Schumacher of Mika Hakkinen, die weer terug willen naar waar F1 om draait.... de beste 22 coureurs van de wereld op circuits die de coureurs verdienen. Het gaat een beetje te veel om de Show en te weinig om de Go.
En ja ik reken dus Bernie verantwoordelijk voor de laatste 10 - 20 jaar aan misbaksels van regelwijzigingen.
quote:Op woensdag 13 november 2013 00:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gewoon verplichten een mooie lage neus op die bolides van 2014 te monteren.
Dit is verschrikkelijk.
Zoals de McLaren uit 2004.
Wankels maken graag toeren en kunnen ook nogal hoog in toeren, in het algemeen. Vaak is namelijk de klepvering hetgene wat het toerental begrenst.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:05 schreef Meike26 het volgende:
Waarom persé V's of W's ?
Mazda heeft de rotatie-motor nog altijd niet uit het hoofd gezet. En gelijk hebben ze![]()
![]()
Geen idee wat de specificaties zijn van die motor, maar volgens mij heeft dat ding vergeleken met een 'normale motor' ook minder toeren nodig en veel meer tractie onderin.
Of deze 4 rotor in een Mazda LMP achtige wagen.![]()
Ja daar heb je gelijk in, maar verhoudingsgewijs komt een wankel nooit aan het aantal toeren van een conventionele motor. Denk dat het toch snel bij 10k of 12k stopt. Cilinder inhoud, is volgens mij qua cc > pk verhouding iets van 60% en 65% tussen een conventionele motor en een wankel motor, waarbij je waarschijnlijk uit komt op een 960cc tot 1040 cc. En dan nog bepalen hoeveel rotoren de motor mag hebben. Een 6-rotor lijkt me vrijwel uitgesloten en onhandig. Die 4-rotor engine in het 2e filmpje zou dus met de goede specs aardig in de buurt kunnen komen van een V6 motor van volgend jaar. Max aantal liters hoeven ze dus in de regels niet te wijzigen, net als het aantal 'cylinders' in de regels aangepast moet worden van verplicht v6 naar max 6.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wankels maken graag toeren en kunnen ook nogal hoog in toeren, in het algemeen. Vaak is namelijk de klepvering hetgene wat het toerental begrenst.
Maar wil je die toelaten dan zit je met de omrekeningsfactor wat betreft de cilinderinhoud, en zou de toerenbegrenzing uit de regels misschien een probleem worden. Bij LeMans heb je een wat ruimere marge, omdat het minder om snelheid gaat. Bij de F1 moet dat precies eerlijk zijn, en dat wordt een lastig verhaal.
Minder onderdelen die stuk kunnen gaan... Het probleem is dat als je op 1040 cc gaat zitten je de zuigermotoren kansloos zou kunnen maken, terwijl als je op 960 gaat zitten je de wankel(s) kansloos maakt, en bij alles er tussenin bevoordeel de je de een tov de ander.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in, maar verhoudingsgewijs komt een wankel nooit aan het aantal toeren van een conventionele motor. Denk dat het toch snel bij 10k of 12k stopt. Cilinder inhoud, is volgens mij qua cc > pk verhouding iets van 60% en 65% tussen een conventionele motor en een wankel motor, waarbij je waarschijnlijk uit komt op een 960cc tot 1040 cc. En dan nog bepalen hoeveel rotoren de motor mag hebben. Een 6-rotor lijkt me vrijwel uitgesloten en onhandig. Die 4-rotor engine in het 2e filmpje zou dus met de goede specs aardig in de buurt kunnen komen van een V6 motor van volgend jaar.
Dat valt allemaal wel uit te rekenen met computer simulaties. Zelfde brandstof, zelfde composiet materialen enz enz tot je op het zelfde vermogen komt.
Maar of zo'n wankelmotor het 2500km uithoudt... ik betwijfel het.
twitter:RTLGP twitterde op woensdag 13-11-2013 om 19:19:10OFFICIEEL: Sergio Perez na dit seizoen weg bij McLaren. De Mexicaan heeft zelf het nieuws bevestigd http://t.co/K5DYX8hNxl #RTLGP #F1 reageer retweet
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:17 schreef IkWilbert het volgende:
Sergio Perez heeft zojuist op twitter bevestigd mclaren te verlaten.
De geruchten werden de laatste tijd ook steeds sterker dat Magnussen zou gaan rijden voor McLaren, dus in die zin verbaasd het me niet heel erg. Ben wel benieuwd of hij nog ergens een zitje kan krijgen voor volgend seizoen en in hoeverre Carlos Slim hem nog blijft sponsoren.quote:
Dacht dat Perez voor de toekomst gehaald was. En het is niet alsof hij hard heeft lopen falen dit jaar.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De geruchten werden de laatste tijd ook steeds sterker dat Magnussen zou gaan rijden voor McLaren, dus in die zin verbaasd het me niet heel erg. Ben wel benieuwd of hij nog ergens een zitje kan krijgen voor volgend seizoen en in hoeverre Carlos Slim hem nog blijft sponsoren.
Dat was misschien wel hun intentie, maar aan de andere kant was het ook veelzeggend dat Ferrari hem zo makkelijk uit hun talentenprogramma liet vertrekken naar een concurrent.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dacht dat Perez voor de toekomst gehaald was. En het is niet alsof hij hard heeft lopen falen dit jaar.
Neuh, maar ze gebruiken Button als benchmark. Ben je sneller dan ben je een goede coureur, ben je langzamer dan heb je het gewoon nietquote:Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dacht dat Perez voor de toekomst gehaald was. En het is niet alsof hij hard heeft lopen falen dit jaar.
quote:Duitse media melden dat Lotus vervolgens ook de 44-jarige Michael Schumacher heeft benaderd, maar de zevenvoudig wereldkampioen had geen trek in een rentree.
Schumacher deed het niet meer voor het geld, en qua sponsoren zit je helemaal goed.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:01 schreef MoriniStylr het volgende:
Als je al geen geld hebt om Raikkonen te betalen, wat heb je dan bij Schumacher te zoeken?
Even mijn stokpaardje van stal halen dan maar weer:quote:Op woensdag 13 november 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh. Denk dat Heikki de beste coureur is die nog beschikbaar is.
Nouja hij heeft toch een aantal keer gewoon Button fair en square aan de kant gezet met gewaagde en brutale inhaalacties. Wat dat aangaat deed hij het niet heel erg slecht eigenlijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:27 schreef Marks het volgende:
En dat Perez weg gaat: gewogen en te licht bevonden. Ik kan mij er in ieder geval in vinden.
Ik weet niet waarom, maar ik herinner me ineens een column van Olav Mol in het Formule 1 magazine waar ik ooit lid van was. Het was het laatste nummer van 2006 en hij deed een voorspelling voor 2007. Zijn keuze voor wereldkampioen: Heikkiquote:Op donderdag 14 november 2013 00:32 schreef wimderon het volgende:
Kovalainen kon zich vorig seizoen niet eens onderscheiden van Petrov
Lotus wil de komende 2 races punten binnenhalen om 2de in het klassement te worden. Dan is een coureur die ervaring met de F1 wagens van 2013 (Caterham) en de Renault motor heeft te verkiezen boven een coureur die nog geen F1 wedstrijd heeft gereden.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Even mijn stokpaardje van stal halen dan maar weer:
Die heeft zijn kansen ook wel gehad, tijd voor Davide Valsecchi.
En dat Perez weg gaat: gewogen en te licht bevonden. Ik kan mij er in ieder geval in vinden.
Heikki it istwitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 14-11-2013 om 09:34:39Heikki Kovalainen vervanger van Raikkonen bij Lotus voor GP's USA en Brazilie. reageer retweet
Deze auto niet, maar wel een 2013 F1 wagen met een Renault motor (Caterham). Imho de beste keus (na de Hulk) die ze konden maken. Jammer voor Valsecchi, maar het gaat hier wel om miljoenen euro aan prijzengeld, dat Lotus goed kan gebruiken.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Amateur hour bij Lotus. Eerst benoemen ze dus een jongen tot reservecoureur waar ze als puntje bij paaltje komt onvoldoende vertrouwen in hebben om hem daadwerkelijk in de auto te zetten. Vervolgens polsen ze Hulkenberg, die wil niet, Schumacher, die wil niet, om dan uiteindelijk 1 dag voor het evenement begint bij Heikki Kovalainen uit te komen die in het verleden al ruimschoots gewogen en te licht bevonden is en nog nooit deze auto bestuurd heeft. Aan deze derde keus nu de taak om in twee races 37 punten goed te maken op Mercedes en 26 op Ferrari. Succes daarmee.
Je zou concentratie verbeterende middelen kunnen gebruiken, maar blijkbaar werkt t niet, hebben ze het niet nodig, of niemand word gepakt.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:56 schreef THEFXR het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog op doping gecontroleerd in de F1?
niemand is ooit positief getest, dus het werkt niet of niemand pakt wat.
Je bent serieus?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Amateur hour bij Lotus. Eerst benoemen ze dus een jongen tot reservecoureur waar ze als puntje bij paaltje komt onvoldoende vertrouwen in hebben om hem daadwerkelijk in de auto te zetten. Vervolgens polsen ze Hulkenberg, die wil niet, Schumacher, die wil niet, om dan uiteindelijk 1 dag voor het evenement begint bij Heikki Kovalainen uit te komen die in het verleden al ruimschoots gewogen en te licht bevonden is en nog nooit deze auto bestuurd heeft. Aan deze derde keus nu de taak om in twee races 37 punten goed te maken op Mercedes en 26 op Ferrari. Succes daarmee.
Ik heb het al eens eerder gezegd: ik heb de indruk (niet bevestigd dus) dat er vanuit het kamp Ecclestone/CVC geld is doorgesluisd richting Lotus, of toch druk op de ketel is gezet, om Valsecchi aan te nemen. Ecclestone/CVC beheren ook de GP2 en zij zouden een flater slaan als de kampioen daar niet zou doorstromen. Hoeveel verhalen zijn er destijds geweest nadat Pantano kampioen werd en niet doorstroomde?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eerst benoemen ze dus een jongen tot reservecoureur waar ze als puntje bij paaltje komt onvoldoende vertrouwen in hebben om hem daadwerkelijk in de auto te zetten.
Nee, hij heeft eerste F1 gereden, is daarna wat gaan freelancen ofzo, en is toen uiteindelijk via Indycar in de de GP2 terecht gekomen.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
Pantano hebben ze uiteindelijk toch bij Jordan kunnen stallen?
Ja ze hadden liever Schumacher, anders vragen ze hem toch niet? Jij denkt dat als Schumacher "ja" had gezegd ze bij Lotus gezegd hadden "nee nee, het was maar een reclamestunt?"quote:Op donderdag 14 november 2013 11:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je bent serieus?
Alsof ze liever Schumacher hadden? Dat was puur een reclamestunt.
En alsof ze Kovalainen 1 dag voor het evenement Kovalainen hebben gebeld?
Het is algemeen bekend dat Hulkenberg en Schumacher afgezegd hebben, vervolgens komen ze uit bij Kovalainen. Lijkt me niet heel lastig om uit te vogelen waar de voorkeur van Lotus naar uit ging.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:22 schreef JohnB52 het volgende:
Weet jij ook in welke volgorde iedereen is "gebeld"
Waarschijnlijk niet, en daarom is het dus gissen, en daarna heel makkelijk oordelen voor een buitenstaander, zoals wij allen zijn.
Of de controles zorgen ervoor dat niemand iets gebruikt.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:56 schreef THEFXR het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog op doping gecontroleerd in de F1?
niemand is ooit positief getest, dus het werkt niet of niemand pakt wat.
Hij ging al direct van de F1 terug naar de GP2, maar heeft in 2005 wel een paar IndyCar races gereden. Toen hij daar niet verder aan de bak kwam is hij verder gegaan in de GP2.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, hij heeft eerste F1 gereden, is daarna wat gaan freelancen ofzo, en is toen uiteindelijk via Indycar in de de GP2 terecht gekomen.
quote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Amateur hour bij Lotus. Eerst benoemen ze dus een jongen tot reservecoureur waar ze als puntje bij paaltje komt onvoldoende vertrouwen in hebben om hem daadwerkelijk in de auto te zetten. Vervolgens polsen ze Hulkenberg, die wil niet, Schumacher, die wil niet, om dan uiteindelijk 1 dag voor het evenement begint bij Heikki Kovalainen uit te komen die in het verleden al ruimschoots gewogen en te licht bevonden is en nog nooit deze auto bestuurd heeft. Aan deze derde keus nu de taak om in twee races 37 punten goed te maken op Mercedes en 26 op Ferrari. Succes daarmee.
Denk het niet. Het lijkt erop dat Hulkenberg volgend jaar in de Lotus rijdt. Hij had er al bijna de komende races gereden als Ferrari (volgens de geruchten) zijn salaris niet betaald zou hebben. Hulkenberg zou al een stoeltje gepast hebben.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:42 schreef Marks het volgende:
[..]![]()
Definitief de doodsteek voor de geloofwaardigheid van de GP2 als serieuze raceklasse en opstapklasse naar F1, tenzij Davide alsnog volgend jaar voor Lotus mag rijden.
Ik zat nog te denken:quote:Op donderdag 14 november 2013 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Denk het niet. Het lijkt erop dat Hulkenberg volgend jaar in de Lotus rijdt. Hij had er al bijna de komende races gereden als Ferrari (volgens de geruchten) zijn salaris niet betaald zou hebben. Hulkenberg zou al een stoeltje gepast hebben.
Ferrari zou er ook voor gezorgd hebben dat Raikkonen eerder zijn operatie ondergaat dan oorspronkelijk gepland, zodat zij Lotus voorblijven in het constructeurskampioenschap.
Van Hulkenberg kan ik dat nieuws nog wel serieus nemen, van Schumacher niet. Het is ook maar net hoe de pers dat nieuws brengt...quote:Op donderdag 14 november 2013 11:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat Hulkenberg en Schumacher afgezegd hebben, vervolgens komen ze uit bij Kovalainen. Lijkt me niet heel lastig om uit te vogelen waar de voorkeur van Lotus naar uit ging.
Oh handig, zat net mijn verhaaltje te typen, lees ik daarna die van jou...quote:Op donderdag 14 november 2013 11:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Denk het niet. Het lijkt erop dat Hulkenberg volgend jaar in de Lotus rijdt. Hij had er al bijna de komende races gereden als Ferrari (volgens de geruchten) zijn salaris niet betaald zou hebben. Hulkenberg zou al een stoeltje gepast hebben.
Ferrari zou er ook voor gezorgd hebben dat Raikkonen eerder zijn operatie ondergaat dan oorspronkelijk gepland, zodat zij Lotus voorblijven in het constructeurskampioenschap.
Schumacher zijn manager heeft bevestigd dat Lotus hem benaderd heeft.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:49 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Van Hulkenberg kan ik dat nieuws nog wel serieus nemen, van Schumacher niet. Het is ook maar net hoe de pers dat nieuws brengt...
ik zie Petrobras daar wel weer instappen als sponsorquote:Op donderdag 14 november 2013 11:56 schreef Rossdale het volgende:
Williams helemaal into braziliaanse sferen en reaals?
http://www.motorsport.com(...)at-williams-in-2014/
Na Massa waarschijnlijk ook Nasr naar Williams, als 3e rijder
Ik snap wel dat hij daarvoor bedankt heeft als hij kon instappen bij Ferrari. Denk niet dat veel coureurs in het stoeltje van Massa zouden willen stappen.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:46 schreef Marks het volgende:
Hier nog wat meer over Schumi, meest opvallend:
Hij is dit jaar al eerder benaderd om ergens terug te komen! Ferrari?
http://www.formule1.nl/ni(...)us-kunnen-instappen/
Ik kan me herinneren dat in 2002 ofzo Thomas Enge positief getest was op wiet.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:56 schreef THEFXR het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog op doping gecontroleerd in de F1?
niemand is ooit positief getest, dus het werkt niet of niemand pakt wat.
Volgens mij zelfs twee keer.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:54 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat in 2002 ofzo Thomas Enge positief getest was op wiet.
Stukje wat ik ooit geschreven heb voor het SPT / [F1] 'Vergeten' coureurs... Wie kent ze nog? -topicquote:
quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Tomas Enge: een jonge belofte uit Tsjechië. Tot nu toe de enige Tsjech met GP-starts. Nadat Luciano Burti (die op zijn beurt weer die magnifieke Mazzacane mocht vervangen) in 2001 op Spa heeft mogen meemaken hoe snoeihard de bandenstapels bovenop Eau Rouge in Blanchimont zijn, mocht Enge de laatste 3 GP's van het seizoen uitrijden voor Prost GP.
Niet dat Enge zoveel goede resultaten had geboekt (italie 12, US 14, en JAP een DNF) maar naar het schijnt zou hij het jaar erop toch opnieuw voor Prost GP mogen rijden. Helaas waren de financiele middelen van Prost niet meer toereikend om in 2002 nog mee deel te kunnen nemen aan het WK, en dat betekende ook direct het einde van Enge in de F1.
In 2002 keerde Enge terug naar de F3000 (de voorganger van het GP2-WK), waar hij in dat jaar zelfs de wereldtitel opstreek. Maar ná dat seizoen kwam er iets opmerkelijks uit bij de dopingtests. Enge had groente gekocht van zijn buurman in Tsjechië, het speciale soort zullen we maar zeggenEnge zijn titel werd afgenomen wegens marihuana gebruik, waarbij hij in de Hongaarse race positief werd bevonden. Enge verloor die overwinning, en verloor daarmee punten waarna hij uiteindelijk maar als 3de eindigde in het WK.
De jaren daarna reed Enge voornamelijk GT-kampioenschappen waarbij hij het niet onverdienstelijk deed met meerdere overwinningen en top 3 resultaten.
Ware het niet dat hij afgelopen jaar wéér positief werd bevonden op doping-gebruik, voor hetzelfde feitEnge werd hierop verbannen uit de motorsporten
![]()
Tomas Enge: wij geven U het saluut![]()
Idd, toen ik dat daarstrax las had ik ook een ''WTFquote:
Inderdaad, had ook een zwaarquote:Op donderdag 14 november 2013 14:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, toen ik dat daarstrax las had ik ook een ''WTF_!'' momentje
edit: wacht even, hij heeft wel gelijk. Hij heeft meer rekeningen van schade voor het team gereden in een seizoen, dan het team zelf voor elkaar had kunnen krijgen![]()
Die uitspraak komt bij mij over als: ''ik bracht ze véél geld, zij geven mij geen goede wagen''.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:27 schreef Beach het volgende:
Gelukkig weet iedereen precies wat er gebeurd is bij Williams zo te lezen.
Toffe rijder om te zien in de GP2. Hopelijk de opvolger van Massa.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:56 schreef Rossdale het volgende:
Williams helemaal into braziliaanse sferen en reaals?
http://www.motorsport.com(...)at-williams-in-2014/
Na Massa waarschijnlijk ook Nasr naar Williams, als 3e rijder
Volgens de website van Lotus is Valsecchi helemaal geen reservecoureur, maar is dat D'Ambrosio.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Amateur hour bij Lotus. Eerst benoemen ze dus een jongen tot reservecoureur waar ze als puntje bij paaltje komt onvoldoende vertrouwen in hebben om hem daadwerkelijk in de auto te zetten. Vervolgens polsen ze Hulkenberg, die wil niet, Schumacher, die wil niet, om dan uiteindelijk 1 dag voor het evenement begint bij Heikki Kovalainen uit te komen die in het verleden al ruimschoots gewogen en te licht bevonden is en nog nooit deze auto bestuurd heeft. Aan deze derde keus nu de taak om in twee races 37 punten goed te maken op Mercedes en 26 op Ferrari. Succes daarmee.
Ik meende laatst ook gelezen te hebben dat Valsecchi zelf ervoor betaalt om in een Lotus pakkie door de paddock te mogen lopen.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens de website van Lotus is Valsecchi helemaal geen reservecoureur, maar is dat D'Ambrosio.
Derde coureur ≠ reservecoureur.
Ja het zijn gewoon PR mannetjes, niks meer. Mogen tijdens weekenden wat posters signeren en dat is het, van testen is weinig sprake.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:46 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik meende laatst ook gelezen te hebben dat Valsecchi zelf ervoor betaalt om in een Lotus pakkie door de paddock te mogen lopen.
Nee, het gevoel is gewoon veel minder waardoor hij geen goede pace kan rijden, op options lukt dat telkens wel. Zijn rijstijl past gewoon niet bij harder rubber.quote:
quote:"When I fitted the Softs, the car improved a lot and this meant I was able to set the fastest time of the day. It was impressive, like driving two completely different cars.
Blind paard. Loopt met zijn domheid te koop.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Maldonado denkt zich deze arrogante houding te kunnen permitteren, maar ik denk niet dat andere teambazen erg onder de indruk zijn van een jongen die zijn eigen team zo te kijk zet in de media. Het zegt veel over het karakter van zo'n jongen.
Dat mogen ze meneer Valsecchi dan weleens uitleggen want volgens zijn twitter is hij de derde coureur.https://twitter.com/davidevalsecchiquote:Op donderdag 14 november 2013 16:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens de website van Lotus is Valsecchi helemaal geen reservecoureur, maar is dat D'Ambrosio.
Derde coureur ≠ reservecoureur.
Wel eentje met voldoende $$$ backing, geen idee of die situatie sinds de dood van Chavez veranderd is.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Blind paard. Loopt met zijn domheid te koop.
Alsof controles waterdicht zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:04 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je zou concentratie verbeterende middelen kunnen gebruiken, maar blijkbaar werkt t niet, hebben ze het niet nodig, of niemand word gepakt.
Omdat controles preventief werken.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:56 schreef THEFXR het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog op doping gecontroleerd in de F1?
niemand is ooit positief getest, dus het werkt niet of niemand pakt wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |