Nou, zoals je het omschreef was het hartstikke onduidelijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Zou ik hier klagen over die asomobilist als ik tegen het verkeer in fietste? : rolling eyes :
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
Technisch gezien was het trouwens geen afslaan aangezien ik de rotonde volgde.
Is het niet zo dat als je eenmaal op de rottonde bent je altijd richting links gaat?quote:Op woensdag 6 november 2013 22:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nou, zoals je het omschreef was het hartstikke onduidelijk.
Beter was geweest: Ik zat als fietser op de rotonde en een auto sneed mij toen hij de rotonde verliet terwijl er duidelijk haaientanden tussen de rotonde en het fietspad voor hem stonden.
Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
Richting links.. vreemde omschrijving maar zo kunnen.. tegen de klok in is beter.. Maar afslaan doe je op een rotonde niet, zeker nooit naar links.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als je eenmaal op de rottonde bent je altijd richting links gaat?
In Engeland tegenovergesteld dan wel te verstaan.
Zo zou het ook kunnen bekijken ik daarentegen begreep het wel, als ik op de rotonde met de fiets ben en ik wil er niet af sla ik alleen maar links af .quote:Op woensdag 6 november 2013 23:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Richting links.. vreemde omschrijving maar zo kunnen.. tegen de klok in is beter.. Maar afslaan doe je op een rotonde niet, zeker nooit naar links.
Het was dus ook geen afslaan maar het fietspad van de rotonde volgen maar dat was volgens mij duidelijk aangezien ik aangaf dat die asomobilist moest stoppen wegens haaientanden en ik aangaf dat het een rotonde is met een gescheiden fietspad.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:56 schreef Ouder1 het volgende:
Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
Dat je blijkbaar nog niet op de rotonde zat?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is hier niet duidelijk aan?
Dat was overdrachtelijk, 'hoogbegaafd' wiskundig talent.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je kan er niet verder naast zitten, een vakantie in Benidorm is niet aan mij besteed.
Het fietspad dat uitkwamquote:Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was dus ook geen afslaan maar het fietspad van de rotonde volgen maar dat was volgens mij duidelijk aangezien ik aangaf dat die asomobilist moest stoppen wegens haaientanden en ik aangaf dat het een rotonde is met een gescheiden fietspad.
Maar goed, als het nu maar duidelijk is.
Maar eventjes herhalen voor wie half leest (niet naar jou gericht).
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
Blijkbaar ontging het overdrachtelijke van mijn reactie jou. Serieus jongen, probeer eens niet te denken wat anderen denken. Dat is veel gemakkelijker.quote:Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was overdrachtelijk, 'hoogbegaafd' wiskundig talent.
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
Hahahaha amen!quote:Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...
Bhahahahahahaaha..
Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
quote:
quote:
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Bij de nummerplaat, bedoel je.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.
Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Buiten dat: bij mijn auto verdwijnt er wel eens een auto achter de spiegel in de dode hoek. Als ik een auto al niet zie, dan zie ik een fiets zeker niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Jij laat jouw fantasie de vrije loop. Ik heb nergens gesteld dat ik licht moest afremmen en dit was niet het geval, ik moest stevig remmen. En ja, zo iemand die het gewicht van zijn voertuig misbruikt en speelt met andere mensen hun levens verdient een kras in zijn lak. Ik ben het asociale gedrag van veel automobilisten dermate zat dat ik niet verbaasd zou zijn als ik het een dezer dagen echt zou doen en ik ken veel mensen (veelal studenten) die er net zo over denken. Wees gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Nogmaals: die fietser doet jou niet onder de grond, in een oven of in een rolstoel belanden, zo'n tokkie die niet achter een autostuur thuishoort doet dat wel. Dat is een essentiëel verschil!quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |