abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132985331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Zou ik hier klagen over die asomobilist als ik tegen het verkeer in fietste? : rolling eyes :
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
Technisch gezien was het trouwens geen afslaan aangezien ik de rotonde volgde.
Nou, zoals je het omschreef was het hartstikke onduidelijk.
Beter was geweest: Ik zat als fietser op de rotonde en een auto sneed mij toen hij de rotonde verliet terwijl er duidelijk haaientanden tussen de rotonde en het fietspad voor hem stonden.

Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
pi_132985470
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou, zoals je het omschreef was het hartstikke onduidelijk.
Beter was geweest: Ik zat als fietser op de rotonde en een auto sneed mij toen hij de rotonde verliet terwijl er duidelijk haaientanden tussen de rotonde en het fietspad voor hem stonden.

Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
Is het niet zo dat als je eenmaal op de rottonde bent je altijd richting links gaat?
In Engeland tegenovergesteld dan wel te verstaan.
pi_132985586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat als je eenmaal op de rottonde bent je altijd richting links gaat?
In Engeland tegenovergesteld dan wel te verstaan.
Richting links.. vreemde omschrijving maar zo kunnen.. tegen de klok in is beter.. Maar afslaan doe je op een rotonde niet, zeker nooit naar links.
pi_132985723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Richting links.. vreemde omschrijving maar zo kunnen.. tegen de klok in is beter.. Maar afslaan doe je op een rotonde niet, zeker nooit naar links.
Zo zou het ook kunnen bekijken ik daarentegen begreep het wel, als ik op de rotonde met de fiets ben en ik wil er niet af sla ik alleen maar links af .
pi_132986552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:56 schreef Ouder1 het volgende:
Links afslaan op een rotonde mag namelijk helemaal niet; dan ga je tegen het verkeer in. Een auto die dan de rotonde op rijdt kan je dan zo over het hoofd zien.
Het was dus ook geen afslaan maar het fietspad van de rotonde volgen maar dat was volgens mij duidelijk aangezien ik aangaf dat die asomobilist moest stoppen wegens haaientanden en ik aangaf dat het een rotonde is met een gescheiden fietspad.
Maar goed, als het nu maar duidelijk is. ;)

Maar eventjes herhalen voor wie half leest (niet naar jou gericht).
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132986923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is hier niet duidelijk aan?
Dat je blijkbaar nog niet op de rotonde zat? :?
pi_132988349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je kan er niet verder naast zitten, een vakantie in Benidorm is niet aan mij besteed. ;)
Dat was overdrachtelijk, 'hoogbegaafd' wiskundig talent.

man man man... 8)7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132990902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was dus ook geen afslaan maar het fietspad van de rotonde volgen maar dat was volgens mij duidelijk aangezien ik aangaf dat die asomobilist moest stoppen wegens haaientanden en ik aangaf dat het een rotonde is met een gescheiden fietspad.
Maar goed, als het nu maar duidelijk is. ;)

Maar eventjes herhalen voor wie half leest (niet naar jou gericht).
Ik fietste op een fietspad die uitkwam op een rotonde met een gescheiden fietspad, de asomobilist die links van mij moest stoppen (haaientanden) en reed door. Wat is hier niet duidelijk aan?

Het fietspad dat uitkwam

Verder volkomen duidelijk.

En hoe nu verder?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132998054
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_132998133
quote:
8s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was overdrachtelijk, 'hoogbegaafd' wiskundig talent.
Blijkbaar ontging het overdrachtelijke van mijn reactie jou. Serieus jongen, probeer eens niet te denken wat anderen denken. Dat is veel gemakkelijker.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 7 november 2013 @ 20:56:17 #251
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133020161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 7 november 2013 @ 21:40:04 #252
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_133022456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Hahahaha amen! _O_
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neęrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_133025298
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...

Bhahahahahahaaha. _O-.
Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133084959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133085345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een asomobilist
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze tokkie
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
pi_133090293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.
Bij de nummerplaat, bedoel je.
Of bij de aantallen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:14:57 #257
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133094418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:16:03 #258
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133094458
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Buiten dat: bij mijn auto verdwijnt er wel eens een auto achter de spiegel in de dode hoek. Als ik een auto al niet zie, dan zie ik een fiets zeker niet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133095863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Jij laat jouw fantasie de vrije loop. Ik heb nergens gesteld dat ik licht moest afremmen en dit was niet het geval, ik moest stevig remmen. En ja, zo iemand die het gewicht van zijn voertuig misbruikt en speelt met andere mensen hun levens verdient een kras in zijn lak. Ik ben het asociale gedrag van veel automobilisten dermate zat dat ik niet verbaasd zou zijn als ik het een dezer dagen echt zou doen en ik ken veel mensen (veelal studenten) die er net zo over denken. Wees gewaarschuwd. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2013 00:05:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133096053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:14 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?
Nogmaals: die fietser doet jou niet onder de grond, in een oven of in een rolstoel belanden, zo'n tokkie die niet achter een autostuur thuishoort doet dat wel. Dat is een essentiëel verschil!
Die fietsers zijn hooguit hinderlijk. Afkeurenswaardig? Ja. Maar lang niet van dezelfde orde. Daarom zou bij elke automobilist die heeft aangetoond niet de verantwoordelijkheid van het autorijden aan te kunnen - bijv. door ooit de voorrang genegeerd te hebben, te hebben bumpergekleefd, anderen in gevaar te hebben gegbracht door niet correct richting aan te geven etc. direct het rijbewijs moeten worden ingetrokken en zou veel eerder permanent de rijbevoegdheid moeten worden ingetrokken. Autorijden moet een privillege worden wat je enkel krijgt en behoudt door consequent aan te tonen die verantwoordelijkheid aan te kunnen. Niet omdat ik graag zie dat mensen gestraft worden maar omdat dit nodig is en omdat nu eenmaal veel mensen niet geschikt zijn om auto te rijden. Zelfs iets fundamenteels en simpels zoals het correct richting aangeven beheerst de meerderheid van de automobilisten niet. Je weet wel, al die mensen die denken dat je geen richting hoeft aan te geven als er allee een fietser of voetganger in de buurt is (nochtans niet minder belangrijk!) of die denken dat het richting aangeven enkel dient om voorrang af te dwingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2013 00:06:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')