Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
Hahahaha amen!quote:Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...
Bhahahahahahaaha..
Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
quote:
quote:
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Bij de nummerplaat, bedoel je.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.
Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Buiten dat: bij mijn auto verdwijnt er wel eens een auto achter de spiegel in de dode hoek. Als ik een auto al niet zie, dan zie ik een fiets zeker niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Jij laat jouw fantasie de vrije loop. Ik heb nergens gesteld dat ik licht moest afremmen en dit was niet het geval, ik moest stevig remmen. En ja, zo iemand die het gewicht van zijn voertuig misbruikt en speelt met andere mensen hun levens verdient een kras in zijn lak. Ik ben het asociale gedrag van veel automobilisten dermate zat dat ik niet verbaasd zou zijn als ik het een dezer dagen echt zou doen en ik ken veel mensen (veelal studenten) die er net zo over denken. Wees gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Nogmaals: die fietser doet jou niet onder de grond, in een oven of in een rolstoel belanden, zo'n tokkie die niet achter een autostuur thuishoort doet dat wel. Dat is een essentiëel verschil!quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?
Het grote smoezenboek is geopend. Je spiegel is een hulpmiddel, geen vrijgelijde om niet goed te kijken. Als je op voldoende momenten op voldoende manieren (achteruitkijkspiegel, zijspiegen, over je schouder) kijkt dan zie je alles aankomen als je met een aangepaste snelheid rijdt. In dit geval zag de asomobilist mij ruim op tijd rijden aangezien hij van achter mij kwam en ik keurig met een achterlicht reed. Of in ieder geval had hij mij ruim op tijd moeten zien, zo niet schort er ernstig iets aan zijn rijvaardigheid dan is hij niet geschikt voor het autorijden. Ik heb een defensieve rijstijl met mijn fiets, dat is de enige reden dat ik nu niet in een rolstoel zit want aan de vele asomobilisten (een subgroep van de automobilisten) heb ik het niet te danken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Buiten dat: bij mijn auto verdwijnt er wel eens een auto achter de spiegel in de dode hoek. Als ik een auto al niet zie, dan zie ik een fiets zeker niet.
Je hebt helemaal gelijk, met al je punten. Ik had ergens gelezen dat als een fietser met 30km/u aangereden werd, de kans op verlamming of dood 90% was. En elke dag wordt ik bijna aangereden op bijvoorbeeld een fietspad terwijl iemand niet oplet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
emmen en dit was niet het geval, ik moest stevig remmen. En ja, zo iemand die het gewicht van zijn voertuig misbruikt en speelt met andere mensen hun levens verdient een kras in zijn lak. Ik ben het asociale gedrag van veel automobilisten dermate zat dat ik niet verbaasd zou zijn als ik het een dezer dagen echt zou doen en ik ken veel mensen (veelal studenten) die er net zo over denken. Wees gewaarschuwd.
Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
Volgens mij rijd jij geen auto of nauwelijks. Rotondes zijn ondingen, vooral op plekken met veel fietsende jeugd (in de buurt van scholen voortgezet onderwijs). Fietsers en brommers vliegen je links en rechts om de oren en houden zich vaak niet aan de regels. Je moet als automobilist ogen voor en achter in je hoofd hebben en meerdere handelingen tegelijk doen. Een foutje is dan zo gemaakt.quote:Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.
Het is ook echt, auto's kunnen afremmen voor de rotonde, zodat je denkt dat ze voorrang geven, en dan weer vrolijk gas geven.
Nee, die fietser zorgt wel dat 'ie onder de grond komt door bewust de confrontatie met de auto op te zoeken want :"de automobilist is toch de lul."quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals: die fietser doet jou niet onder de grond, in een oven of in een rolstoel belanden, zo'n tokkie die niet achter een autostuur thuishoort doet dat wel. Dat is een essentiëel verschil!
Die fietsers zijn hooguit hinderlijk. Afkeurenswaardig? Ja. Maar lang niet van dezelfde orde. Daarom zou bij elke automobilist die heeft aangetoond niet de verantwoordelijkheid van het autorijden aan te kunnen - bijv. door ooit de voorrang genegeerd te hebben, te hebben bumpergekleefd, anderen in gevaar te hebben gegbracht door niet correct richting aan te geven etc. direct het rijbewijs moeten worden ingetrokken en zou veel eerder permanent de rijbevoegdheid moeten worden ingetrokken. Autorijden moet een privillege worden wat je enkel krijgt en behoudt door consequent aan te tonen die verantwoordelijkheid aan te kunnen. Niet omdat ik graag zie dat mensen gestraft worden maar omdat dit nodig is en omdat nu eenmaal veel mensen niet geschikt zijn om auto te rijden. Zelfs iets fundamenteels en simpels zoals het correct richting aangeven beheerst de meerderheid van de automobilisten niet. Je weet wel, al die mensen die denken dat je geen richting hoeft aan te geven als er allee een fietser of voetganger in de buurt is (nochtans niet minder belangrijk!) of die denken dat het richting aangeven enkel dient om voorrang af te dwingen.
Nee, dat is geen smoezenboek. Je kunt de pech hebben dat iemand in de dode hoek van je spiegel verdwijnt. Of denk je serieus dat ik een soort live GTA aan het spelen ben onderweg? In het door jouw genoemde voorbeeld had hij jou inderdaad moeten zien en ik zal de laatste zijn die zegt dat er geen asomobilisten bestaan. Maar die fietsers moeten niet gaan doen alsof ze heilige boontjes zijn. Het merendeel kan wel een verkeerslesje gebruiken.quote:Op zondag 10 november 2013 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het grote smoezenboek is geopend. Je spiegel is een hulpmiddel, geen vrijgelijde om niet goed te kijken. Als je op voldoende momenten op voldoende manieren (achteruitkijkspiegel, zijspiegen, over je schouder) kijkt dan zie je alles aankomen als je met een aangepaste snelheid rijdt. In dit geval zag de asomobilist mij ruim op tijd rijden aangezien hij van achter mij kwam en ik keurig met een achterlicht reed. Of in ieder geval had hij mij ruim op tijd moeten zien, zo niet schort er ernstig iets aan zijn rijvaardigheid dan is hij niet geschikt voor het autorijden. Ik heb een defensieve rijstijl met mijn fiets, dat is de enige reden dat ik nu niet in een rolstoel zit want aan de vele asomobilisten (een subgroep van de automobilisten) heb ik het niet te danken.
Verzonnen verhalen om een punt te makenquote:Op zondag 10 november 2013 04:48 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, met al je punten. Ik had ergens gelezen dat als een fietser met 30km/u aangereden werd, de kans op verlamming of dood 90% was. En elke dag wordt ik bijna aangereden op bijvoorbeeld een fietspad terwijl iemand niet oplet.
Over schade maken, ik heb het ooit in een naieve bui geflikt bij de politie. Ik was aan het fietsen door een park. Een park waar de dichtsbijzijnde autoweg 300 meter was. Ik was niet aan het opletten voor auto's.
Plotseling rijdt er een politieauto keihard, zonder licht, uit een hoekje. Ik hoorde het en kon het niet laten om mijn zware tas (10kg) met schoolboeken uit te steken. Ik was 15 en het was zo'n spontane beslissing, ik had weinig tijd.
Vanzelfsprekend enorme klap (wist ik veel dat dat zou gebeuren), politiemannen helemaal in paniek, enorme deuk. Ik was serieus pissed. Ik zat de situatie ook te escaleren. Ik dacht van het ergste wat ze kunnen doen is me meenemen, en dan krijgen ze zelf een berisping. Uiteindelijk toen ze zagen dat ik niks had en ik het niet wilde vergeten, zijn ze snel in die auto gestapt en weggereden. Ik heb er niks meer mee gedaan.
Dat gebeurde ook echt een week nadat een politie agent me een boete probeerde te geven voor het stoppen voor rood licht.Bij mijn middelbare school gingen ze altijd in de bosjes zitten, om er vervolgens uit te rennen wanneer iemand door rood reed. Ik was redelijk snel aan het fietsen en er waren geen auto's. Ik was van plan om door rood te gaan. Ik keek wel ff in die bosjes, en daar zag ik die agent. Natuurlijk staarwedstrijd houden terwijl ik stop.
Komt die man eraan rennen (door rood) dat ik alleen stopte omdat ik hem zag, en hij me alsnog een boete zou geven. Ik zei heel droog "prima, als je op de boete schrijft dat het een boete is voor stoppen voor rood licht". Opnieuw opgeblazen, en gevraagd of hij me mee wilde nemen naar het bureau als hij zo zeker was van zijn zaak. Toen zag hij het ineens door de vingers.![]()
![]()
Maar er zijn dus serieus kinderen beboet voor stoppen voor rood licht. Ik was brutaal, maar niet iedereen.
De pest is zelfs dat het per rotonde verschilt. Laat ze dat ook maar eens gelijk trekken.quote:Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.
En dan zit je nog niet eens in een vrachtwagen.quote:Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij rijd jij geen auto of nauwelijks. Rotondes zijn ondingen, vooral op plekken met veel fietsende jeugd (in de buurt van scholen voortgezet onderwijs). Fietsers en brommers vliegen je links en rechts om de oren en houden zich vaak niet aan de regels. Je moet als automobilist ogen voor en achter in je hoofd hebben en meerdere handelingen tegelijk doen. Een foutje is dan zo gemaakt.
Jij denkt alleen aan jezelf en denkt dat die automobilist 'gewoon' naar jou moet kijken. Maar die automobilist moet naar jou kijken, in de achteruitkijkspiegel kijken of er geen snelle brommer straks rechts voorbij schiet, naar voren kijken of die auto voor hem niet onverwacht remt, schuin naar links of die auto de rotonde op komt waardoor de voorganger moet remmen en of er geen fietsers tegen het verkeer in komen of een wandelaar het zebrapad nadert. Ondertussen schakelen, koppelen, gas geven, knipperlichten bedienen en sturen.. In mijn beleving als automobilist is er geen chaotischere situatie denkbaar dan een drukke rotonde in de bebouwde kom.
De pest is ook dat je dan zo langzaam rijdt dat fietsers je inhalen en zo onverwacht in je dode hoek kunnen komen op het moment dat je een fractie van een seconde voor je kijkt.
Misschien kunnen we eens spikestrips aanleggen die automatisch op de weg komen te liggen als een fietser over een magnetisch veld op het fietspad rijdt of zoiets.quote:Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Inderdaad, het is geen smoezenboek maar een smoes uit het smoezenboek.quote:Op zondag 10 november 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, dat is geen smoezenboek.
Net als het merendeel van het automobilisten. Het verschil: de automobilist kan gemakkelijk iemand vermoorden of blijvend invalideren, de fietser veroorzaakt 99 op 100 keer hooguit een beetje ergernis bij de automobilist en de asomobilist. Vandaar dat het autorijden een privillege zou moeten zijn wat je enkel behoudt bij een 100% positieve trackrecord.quote:Het merendeel kan wel een verkeerslesje gebruiken.
Dat is dus weer een gevalletje van een automobilist die zijn snelheid niet aanpast aan de omstandigheden. Als de handelingessnelheid voor je te hoog ligt op zo'n rotonde - wat jij hier letterlijk aangeeft - pas de snelheid van de auto dan dusdanig aan dat de handelingssnelheid niet meer te hoog ligt voor je. Simpel. Het is geen wedstrijdje wie het snels de rotonde over is en als een asomobilist achter je dan gaat toeteren dan laat je hem maar lekker toeteren.quote:Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
Rotondes zijn ondingen, vooral op plekken met veel fietsende jeugd (in de buurt van scholen voortgezet onderwijs). Fietsers en brommers vliegen je links en rechts om de oren en houden zich vaak niet aan de regels. Je moet als automobilist ogen voor en achter in je hoofd hebben en meerdere handelingen tegelijk doen.
Daarom moet je continue spiegelen en anderszins kijken en niet 1 keer.quote:De pest is ook dat je dan zo langzaam rijdt dat fietsers je inhalen en zo onverwacht in je dode hoek kunnen komen op het moment dat je een fractie van een seconde voor je kijkt.
Als ik met de auto ben.quote:Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is ook echt, auto's kunnen afremmen voor de rotonde, zodat je denkt dat ze voorrang geven, en dan weer vrolijk gas geven.
Ik zei ook dat het in het geval wat jij beschrijft gewoon aso was. Als hij je dan niet zag had hij waarschijnlijk een rood-witte stok nodig.quote:Op zondag 10 november 2013 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, het is geen smoezenboek maar een smoes uit het smoezenboek.![]()
Kom op, schuif niet zo gemakkelijk die verantwoordelijkheid van je af als bestuurder. Je moet als bestuurder je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, als je dat doet dan heb je altijd genoeg tijd om alle overige bestuurders waar te nemen. Je kan de pech hebben dat bij 1 keer spiegelen een andere verkeersdeelnemer net in een dode hoek zit, je hebt niet de pech dat dit 3 keer achter elkaar gebeurt en dan bij elke spiegel en het over je schouders heen kijken. In dit geval zag de asomobilist mij verdomd goed aankomen aangezien hij mij van achteren naderde en ik een duidelijk zichtbare achterlamp en trapreflectoren had. Het was een tokkie die het niet interesseert als hij mensen vermoordt of invalideert.
De volgende keer als jij er van baalt dat jij weer eens betrapt bent op het te hard rijden en hiervoor een rekening krijgt - wat bij jou blijkbaar regelmatig gebeurt gezien jouw gebruikersicoon - sta er dan eens bij stil waarom die snelheidslimieten er zijn. Vanwege mensen die niet in staat zijn om hun snelheid aan te passen. Bijvoorbeeld mensen die de dode hoek de schuld geven terwijl de niet aangepaste snelheid de oorzaak is. De spiegel is een hulpmiddel, geen excuus om je snelheid niet te hoeven aanpassen.
[..]
Net als het merendeel van het automobilisten. Het verschil: de automobilist kan gemakkelijk iemand vermoorden of blijvend invalideren, de fietser veroorzaakt 99 op 100 keer hooguit een beetje ergernis bij de automobilist en de asomobilist. Vandaar dat het autorijden een privillege zou moeten zijn wat je enkel behoudt bij een 100% positieve trackrecord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |