abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2013 @ 20:56:17 #251
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133020161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 7 november 2013 @ 21:40:04 #252
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_133022456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Hahahaha amen! _O_
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_133025298
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef zarGon het volgende:
Nederlanders en opstand...

Bhahahahahahaaha. _O-.
Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133084959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hetzelfde idee dat ik van fietsers heb, zeg maar.
Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133085345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een asomobilist
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze tokkie
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
pi_133090293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Laffe schapen zijn het die zich niet realiseren dat de macht bij de nummers liggen.
Bij de nummerplaat, bedoel je.
Of bij de aantallen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:14:57 #257
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133094418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het belangrijke verschil is dat een fietser die dat stuk blik waarin een automobilist zich laat vervoeren aanrijdt geen schade aanricht aan het lichaam van de automobilist, de kans dat die fietser serieuze schade aanricht aan een voetganger is extreem klein. Een asomobilist die met 50 km/uur met dat stuk blik waarin hij zich laat vervoeren een fietser aanrijdt kan die fietser vermoorden of verlammen. Nogal een verschil in verantwoordelijkheid dus! Dat verschil in verantwoordelijkheid moet tot uiting komen in het gedrag en in de beslissing wie wel en niet het voorrecht krijgt om in een auto te mogen rijden. Deze tokkie hab een fietser aangereden als die fietser niet had afgeremd terwijl die fietser voorrang had. De volgende keer pak ik mijn sleutel om een kras in het blik te maken.
Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:16:03 #258
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133094458
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Buiten dat: bij mijn auto verdwijnt er wel eens een auto achter de spiegel in de dode hoek. Als ik een auto al niet zie, dan zie ik een fiets zeker niet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133095863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lijkt mij duidelijk wie hier de tokkie en de aso is; een automobilist maakt een inschattingsfout waardoor jij licht moet afremmen en jij krast bewust in zijn auto.
Jij laat jouw fantasie de vrije loop. Ik heb nergens gesteld dat ik licht moest afremmen en dit was niet het geval, ik moest stevig remmen. En ja, zo iemand die het gewicht van zijn voertuig misbruikt en speelt met andere mensen hun levens verdient een kras in zijn lak. Ik ben het asociale gedrag van veel automobilisten dermate zat dat ik niet verbaasd zou zijn als ik het een dezer dagen echt zou doen en ik ken veel mensen (veelal studenten) die er net zo over denken. Wees gewaarschuwd. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2013 00:05:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133096053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:14 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan mogen al die fietsers zich daar wel eens bewust van worden!! Ik rijd veel in Groningen en daar denken de fietsers volgens mij dat ze van beton zijn. Voorrang nemen, zonder uitkijken de weg oversteken, door rood licht rijden, zonder licht rijden.... Wie is hier dan de aso?
Nogmaals: die fietser doet jou niet onder de grond, in een oven of in een rolstoel belanden, zo'n tokkie die niet achter een autostuur thuishoort doet dat wel. Dat is een essentiëel verschil!
Die fietsers zijn hooguit hinderlijk. Afkeurenswaardig? Ja. Maar lang niet van dezelfde orde. Daarom zou bij elke automobilist die heeft aangetoond niet de verantwoordelijkheid van het autorijden aan te kunnen - bijv. door ooit de voorrang genegeerd te hebben, te hebben bumpergekleefd, anderen in gevaar te hebben gegbracht door niet correct richting aan te geven etc. direct het rijbewijs moeten worden ingetrokken en zou veel eerder permanent de rijbevoegdheid moeten worden ingetrokken. Autorijden moet een privillege worden wat je enkel krijgt en behoudt door consequent aan te tonen die verantwoordelijkheid aan te kunnen. Niet omdat ik graag zie dat mensen gestraft worden maar omdat dit nodig is en omdat nu eenmaal veel mensen niet geschikt zijn om auto te rijden. Zelfs iets fundamenteels en simpels zoals het correct richting aangeven beheerst de meerderheid van de automobilisten niet. Je weet wel, al die mensen die denken dat je geen richting hoeft aan te geven als er allee een fietser of voetganger in de buurt is (nochtans niet minder belangrijk!) of die denken dat het richting aangeven enkel dient om voorrang af te dwingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2013 00:06:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133096300
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:16 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Buiten dat: bij mijn auto verdwijnt er wel eens een auto achter de spiegel in de dode hoek. Als ik een auto al niet zie, dan zie ik een fiets zeker niet.
Het grote smoezenboek is geopend. Je spiegel is een hulpmiddel, geen vrijgelijde om niet goed te kijken. Als je op voldoende momenten op voldoende manieren (achteruitkijkspiegel, zijspiegen, over je schouder) kijkt dan zie je alles aankomen als je met een aangepaste snelheid rijdt. In dit geval zag de asomobilist mij ruim op tijd rijden aangezien hij van achter mij kwam en ik keurig met een achterlicht reed. Of in ieder geval had hij mij ruim op tijd moeten zien, zo niet schort er ernstig iets aan zijn rijvaardigheid dan is hij niet geschikt voor het autorijden. Ik heb een defensieve rijstijl met mijn fiets, dat is de enige reden dat ik nu niet in een rolstoel zit want aan de vele asomobilisten (een subgroep van de automobilisten) heb ik het niet te danken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133101365
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
emmen en dit was niet het geval, ik moest stevig remmen. En ja, zo iemand die het gewicht van zijn voertuig misbruikt en speelt met andere mensen hun levens verdient een kras in zijn lak. Ik ben het asociale gedrag van veel automobilisten dermate zat dat ik niet verbaasd zou zijn als ik het een dezer dagen echt zou doen en ik ken veel mensen (veelal studenten) die er net zo over denken. Wees gewaarschuwd.
Je hebt helemaal gelijk, met al je punten. Ik had ergens gelezen dat als een fietser met 30km/u aangereden werd, de kans op verlamming of dood 90% was. En elke dag wordt ik bijna aangereden op bijvoorbeeld een fietspad terwijl iemand niet oplet.

Over schade maken, ik heb het ooit in een naieve bui geflikt bij de politie. Ik was aan het fietsen door een park. Een park waar de dichtsbijzijnde autoweg 300 meter was. Ik was niet aan het opletten voor auto's.

Plotseling rijdt er een politieauto keihard, zonder licht, uit een hoekje. Ik hoorde het en kon het niet laten om mijn zware tas (10kg) met schoolboeken uit te steken. Ik was 15 en het was zo'n spontane beslissing, ik had weinig tijd.

Vanzelfsprekend enorme klap (wist ik veel dat dat zou gebeuren), politiemannen helemaal in paniek, enorme deuk. Ik was serieus pissed. Ik zat de situatie ook te escaleren. Ik dacht van het ergste wat ze kunnen doen is me meenemen, en dan krijgen ze zelf een berisping. Uiteindelijk toen ze zagen dat ik niks had en ik het niet wilde vergeten, zijn ze snel in die auto gestapt en weggereden. Ik heb er niks meer mee gedaan.

Dat gebeurde ook echt een week nadat een politie agent me een boete probeerde te geven voor het stoppen voor rood licht. :') Bij mijn middelbare school gingen ze altijd in de bosjes zitten, om er vervolgens uit te rennen wanneer iemand door rood reed. Ik was redelijk snel aan het fietsen en er waren geen auto's. Ik was van plan om door rood te gaan. Ik keek wel ff in die bosjes, en daar zag ik die agent. Natuurlijk staarwedstrijd houden terwijl ik stop.

Komt die man eraan rennen (door rood) dat ik alleen stopte omdat ik hem zag, en hij me alsnog een boete zou geven. Ik zei heel droog "prima, als je op de boete schrijft dat het een boete is voor stoppen voor rood licht". Opnieuw opgeblazen, en gevraagd of hij me mee wilde nemen naar het bureau als hij zo zeker was van zijn zaak. Toen zag hij het ineens door de vingers. :') :W

Maar er zijn dus serieus kinderen beboet voor stoppen voor rood licht. Ik was brutaal, maar niet iedereen. :r
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133101383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dank je voor de correctie. (zonder ironie)
Het is deze keer gelukkig weer goed afgelopen maar als ik gewoon had doorgefiets had ik onder de auto gelegen. Het bevestigt nog maar eens dat je er in het verkeer het beste van uitgaat dat elke bestuurder van een motorvoertuig een idioot of een tokkie is. Het is de enige manier om het risico op een verkeersongeval voldoende te beperken.
Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.

Het is ook echt, auto's kunnen afremmen voor de rotonde, zodat je denkt dat ze voorrang geven, en dan weer vrolijk gas geven.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133104525
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.

Het is ook echt, auto's kunnen afremmen voor de rotonde, zodat je denkt dat ze voorrang geven, en dan weer vrolijk gas geven.
Volgens mij rijd jij geen auto of nauwelijks. Rotondes zijn ondingen, vooral op plekken met veel fietsende jeugd (in de buurt van scholen voortgezet onderwijs). Fietsers en brommers vliegen je links en rechts om de oren en houden zich vaak niet aan de regels. Je moet als automobilist ogen voor en achter in je hoofd hebben en meerdere handelingen tegelijk doen. Een foutje is dan zo gemaakt.
Jij denkt alleen aan jezelf en denkt dat die automobilist 'gewoon' naar jou moet kijken. Maar die automobilist moet naar jou kijken, in de achteruitkijkspiegel kijken of er geen snelle brommer straks rechts voorbij schiet, naar voren kijken of die auto voor hem niet onverwacht remt, schuin naar links of die auto de rotonde op komt waardoor de voorganger moet remmen en of er geen fietsers tegen het verkeer in komen of een wandelaar het zebrapad nadert. Ondertussen schakelen, koppelen, gas geven, knipperlichten bedienen en sturen.. In mijn beleving als automobilist is er geen chaotischere situatie denkbaar dan een drukke rotonde in de bebouwde kom.
De pest is ook dat je dan zo langzaam rijdt dat fietsers je inhalen en zo onverwacht in je dode hoek kunnen komen op het moment dat je een fractie van een seconde voor je kijkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ouder1 op 10-11-2013 12:09:12 ]
  zondag 10 november 2013 @ 13:40:57 #265
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133107185
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals: die fietser doet jou niet onder de grond, in een oven of in een rolstoel belanden, zo'n tokkie die niet achter een autostuur thuishoort doet dat wel. Dat is een essentiëel verschil!
Die fietsers zijn hooguit hinderlijk. Afkeurenswaardig? Ja. Maar lang niet van dezelfde orde. Daarom zou bij elke automobilist die heeft aangetoond niet de verantwoordelijkheid van het autorijden aan te kunnen - bijv. door ooit de voorrang genegeerd te hebben, te hebben bumpergekleefd, anderen in gevaar te hebben gegbracht door niet correct richting aan te geven etc. direct het rijbewijs moeten worden ingetrokken en zou veel eerder permanent de rijbevoegdheid moeten worden ingetrokken. Autorijden moet een privillege worden wat je enkel krijgt en behoudt door consequent aan te tonen die verantwoordelijkheid aan te kunnen. Niet omdat ik graag zie dat mensen gestraft worden maar omdat dit nodig is en omdat nu eenmaal veel mensen niet geschikt zijn om auto te rijden. Zelfs iets fundamenteels en simpels zoals het correct richting aangeven beheerst de meerderheid van de automobilisten niet. Je weet wel, al die mensen die denken dat je geen richting hoeft aan te geven als er allee een fietser of voetganger in de buurt is (nochtans niet minder belangrijk!) of die denken dat het richting aangeven enkel dient om voorrang af te dwingen.
Nee, die fietser zorgt wel dat 'ie onder de grond komt door bewust de confrontatie met de auto op te zoeken want :"de automobilist is toch de lul."

Als je als fietser weet dat je kwetsbaar bent, dan zoek je de confrontatie en de gevaren niet op, lijkt me. En dan haal je iets aan over richting aangeven, wanneer gaan al die fietsers dat eens doen dan?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 10 november 2013 @ 13:43:34 #266
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133107285
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het grote smoezenboek is geopend. Je spiegel is een hulpmiddel, geen vrijgelijde om niet goed te kijken. Als je op voldoende momenten op voldoende manieren (achteruitkijkspiegel, zijspiegen, over je schouder) kijkt dan zie je alles aankomen als je met een aangepaste snelheid rijdt. In dit geval zag de asomobilist mij ruim op tijd rijden aangezien hij van achter mij kwam en ik keurig met een achterlicht reed. Of in ieder geval had hij mij ruim op tijd moeten zien, zo niet schort er ernstig iets aan zijn rijvaardigheid dan is hij niet geschikt voor het autorijden. Ik heb een defensieve rijstijl met mijn fiets, dat is de enige reden dat ik nu niet in een rolstoel zit want aan de vele asomobilisten (een subgroep van de automobilisten) heb ik het niet te danken.
Nee, dat is geen smoezenboek. Je kunt de pech hebben dat iemand in de dode hoek van je spiegel verdwijnt. Of denk je serieus dat ik een soort live GTA aan het spelen ben onderweg? In het door jouw genoemde voorbeeld had hij jou inderdaad moeten zien en ik zal de laatste zijn die zegt dat er geen asomobilisten bestaan. Maar die fietsers moeten niet gaan doen alsof ze heilige boontjes zijn. Het merendeel kan wel een verkeerslesje gebruiken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 10 november 2013 @ 13:43:47 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133107289
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:48 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, met al je punten. Ik had ergens gelezen dat als een fietser met 30km/u aangereden werd, de kans op verlamming of dood 90% was. En elke dag wordt ik bijna aangereden op bijvoorbeeld een fietspad terwijl iemand niet oplet.

Over schade maken, ik heb het ooit in een naieve bui geflikt bij de politie. Ik was aan het fietsen door een park. Een park waar de dichtsbijzijnde autoweg 300 meter was. Ik was niet aan het opletten voor auto's.

Plotseling rijdt er een politieauto keihard, zonder licht, uit een hoekje. Ik hoorde het en kon het niet laten om mijn zware tas (10kg) met schoolboeken uit te steken. Ik was 15 en het was zo'n spontane beslissing, ik had weinig tijd.

Vanzelfsprekend enorme klap (wist ik veel dat dat zou gebeuren), politiemannen helemaal in paniek, enorme deuk. Ik was serieus pissed. Ik zat de situatie ook te escaleren. Ik dacht van het ergste wat ze kunnen doen is me meenemen, en dan krijgen ze zelf een berisping. Uiteindelijk toen ze zagen dat ik niks had en ik het niet wilde vergeten, zijn ze snel in die auto gestapt en weggereden. Ik heb er niks meer mee gedaan.

Dat gebeurde ook echt een week nadat een politie agent me een boete probeerde te geven voor het stoppen voor rood licht. :') Bij mijn middelbare school gingen ze altijd in de bosjes zitten, om er vervolgens uit te rennen wanneer iemand door rood reed. Ik was redelijk snel aan het fietsen en er waren geen auto's. Ik was van plan om door rood te gaan. Ik keek wel ff in die bosjes, en daar zag ik die agent. Natuurlijk staarwedstrijd houden terwijl ik stop.

Komt die man eraan rennen (door rood) dat ik alleen stopte omdat ik hem zag, en hij me alsnog een boete zou geven. Ik zei heel droog "prima, als je op de boete schrijft dat het een boete is voor stoppen voor rood licht". Opnieuw opgeblazen, en gevraagd of hij me mee wilde nemen naar het bureau als hij zo zeker was van zijn zaak. Toen zag hij het ineens door de vingers. :') :W

Maar er zijn dus serieus kinderen beboet voor stoppen voor rood licht. Ik was brutaal, maar niet iedereen. :r
Verzonnen verhalen om een punt te maken :') :') :')
  zondag 10 november 2013 @ 13:45:04 #268
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133107325
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.

De pest is zelfs dat het per rotonde verschilt. Laat ze dat ook maar eens gelijk trekken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 10 november 2013 @ 13:46:00 #269
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133107360
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij rijd jij geen auto of nauwelijks. Rotondes zijn ondingen, vooral op plekken met veel fietsende jeugd (in de buurt van scholen voortgezet onderwijs). Fietsers en brommers vliegen je links en rechts om de oren en houden zich vaak niet aan de regels. Je moet als automobilist ogen voor en achter in je hoofd hebben en meerdere handelingen tegelijk doen. Een foutje is dan zo gemaakt.
Jij denkt alleen aan jezelf en denkt dat die automobilist 'gewoon' naar jou moet kijken. Maar die automobilist moet naar jou kijken, in de achteruitkijkspiegel kijken of er geen snelle brommer straks rechts voorbij schiet, naar voren kijken of die auto voor hem niet onverwacht remt, schuin naar links of die auto de rotonde op komt waardoor de voorganger moet remmen en of er geen fietsers tegen het verkeer in komen of een wandelaar het zebrapad nadert. Ondertussen schakelen, koppelen, gas geven, knipperlichten bedienen en sturen.. In mijn beleving als automobilist is er geen chaotischere situatie denkbaar dan een drukke rotonde in de bebouwde kom.
De pest is ook dat je dan zo langzaam rijdt dat fietsers je inhalen en zo onverwacht in je dode hoek kunnen komen op het moment dat je een fractie van een seconde voor je kijkt.
En dan zit je nog niet eens in een vrachtwagen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133115077
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het ergste is, dat sinds de regel dat fietsers voorrang hebben op rotondes, er meer doden zijn gevallen. Gedeeltelijk omdat automobilisten het niet weten, of anderzijds omdat ze niet kijken.
Misschien kunnen we eens spikestrips aanleggen die automatisch op de weg komen te liggen als een fietser over een magnetisch veld op het fietspad rijdt of zoiets. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133115320
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, dat is geen smoezenboek.
Inderdaad, het is geen smoezenboek maar een smoes uit het smoezenboek. ;)
Kom op, schuif niet zo gemakkelijk die verantwoordelijkheid van je af als bestuurder. Je moet als bestuurder je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, als je dat doet dan heb je altijd genoeg tijd om alle overige bestuurders waar te nemen. Je kan de pech hebben dat bij 1 keer spiegelen een andere verkeersdeelnemer net in een dode hoek zit, je hebt niet de pech dat dit 3 keer achter elkaar gebeurt en dan bij elke spiegel en het over je schouders heen kijken. In dit geval zag de asomobilist mij verdomd goed aankomen aangezien hij mij van achteren naderde en ik een duidelijk zichtbare achterlamp en trapreflectoren had. Het was een tokkie die het niet interesseert als hij mensen vermoordt of invalideert.

De volgende keer als jij er van baalt dat jij weer eens betrapt bent op het te hard rijden en hiervoor een rekening krijgt - wat bij jou blijkbaar regelmatig gebeurt gezien jouw gebruikersicoon - sta er dan eens bij stil waarom die snelheidslimieten er zijn. Vanwege mensen die niet in staat zijn om hun snelheid aan te passen. Bijvoorbeeld mensen die de dode hoek de schuld geven terwijl de niet aangepaste snelheid de oorzaak is. De spiegel is een hulpmiddel, geen excuus om je snelheid niet te hoeven aanpassen.

quote:
Het merendeel kan wel een verkeerslesje gebruiken.
Net als het merendeel van het automobilisten. Het verschil: de automobilist kan gemakkelijk iemand vermoorden of blijvend invalideren, de fietser veroorzaakt 99 op 100 keer hooguit een beetje ergernis bij de automobilist en de asomobilist. Vandaar dat het autorijden een privillege zou moeten zijn wat je enkel behoudt bij een 100% positieve trackrecord.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2013 17:41:59 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133116377
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
Rotondes zijn ondingen, vooral op plekken met veel fietsende jeugd (in de buurt van scholen voortgezet onderwijs). Fietsers en brommers vliegen je links en rechts om de oren en houden zich vaak niet aan de regels. Je moet als automobilist ogen voor en achter in je hoofd hebben en meerdere handelingen tegelijk doen.
Dat is dus weer een gevalletje van een automobilist die zijn snelheid niet aanpast aan de omstandigheden. Als de handelingessnelheid voor je te hoog ligt op zo'n rotonde - wat jij hier letterlijk aangeeft - pas de snelheid van de auto dan dusdanig aan dat de handelingssnelheid niet meer te hoog ligt voor je. Simpel. Het is geen wedstrijdje wie het snels de rotonde over is en als een asomobilist achter je dan gaat toeteren dan laat je hem maar lekker toeteren.

quote:
De pest is ook dat je dan zo langzaam rijdt dat fietsers je inhalen en zo onverwacht in je dode hoek kunnen komen op het moment dat je een fractie van een seconde voor je kijkt.
Daarom moet je continue spiegelen en anderszins kijken en niet 1 keer. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133116782
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het is ook echt, auto's kunnen afremmen voor de rotonde, zodat je denkt dat ze voorrang geven, en dan weer vrolijk gas geven.
Als ik met de auto ben.
Dan rem ik ook af voor een rotonde, meestal voor nog eens te controleren of de fietser een driehoek er heeft staan of niet, als ik dan toch een keer de vaart eruit heb laat ik hem meestal ook dan wel voor.
Wat ik wel niet snap er zijn er ook die staan blijven terwijl ze voorrang hebben, als ik hem de auto dan uit laat rollen zouden ze makelijk in die tijd over zijn gestoken vind ik.
Dus dat ik in feite dan helemaal niet hoef te remmen, maar dan blijven ze rustig staan wachten totdat ik stil sta en dan vervolgen ze hun reis.
Terwijl ze al aan de overzijde zouden kunnen zijn geweest.

Maar deze discusie over het algemeen over voorrang of niet, vind ik eigenlijk overbodig en vind ik een falen van de overheid !
Rotonde een regel fietpad naast de rotonde vind ik ook bij een rotonde horen, en niet bij de ene rotonde wel voorrang voor die voertuigen en bij de andere niet.
En de bromfietsen weer terug op het fietspad vind ik, die komen ook te pas en te onpas gewoon over de straat vind ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2013 18:16:09 ]
  zondag 10 november 2013 @ 18:18:35 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_133116946
Autorijden is alleen nog leuk voor berijders van een 14% leasehok. Maar die hoor je zelfs af en toe nog klagen
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 10 november 2013 @ 18:19:40 #275
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133116984
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, het is geen smoezenboek maar een smoes uit het smoezenboek. ;)
Kom op, schuif niet zo gemakkelijk die verantwoordelijkheid van je af als bestuurder. Je moet als bestuurder je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, als je dat doet dan heb je altijd genoeg tijd om alle overige bestuurders waar te nemen. Je kan de pech hebben dat bij 1 keer spiegelen een andere verkeersdeelnemer net in een dode hoek zit, je hebt niet de pech dat dit 3 keer achter elkaar gebeurt en dan bij elke spiegel en het over je schouders heen kijken. In dit geval zag de asomobilist mij verdomd goed aankomen aangezien hij mij van achteren naderde en ik een duidelijk zichtbare achterlamp en trapreflectoren had. Het was een tokkie die het niet interesseert als hij mensen vermoordt of invalideert.

De volgende keer als jij er van baalt dat jij weer eens betrapt bent op het te hard rijden en hiervoor een rekening krijgt - wat bij jou blijkbaar regelmatig gebeurt gezien jouw gebruikersicoon - sta er dan eens bij stil waarom die snelheidslimieten er zijn. Vanwege mensen die niet in staat zijn om hun snelheid aan te passen. Bijvoorbeeld mensen die de dode hoek de schuld geven terwijl de niet aangepaste snelheid de oorzaak is. De spiegel is een hulpmiddel, geen excuus om je snelheid niet te hoeven aanpassen.

[..]

Net als het merendeel van het automobilisten. Het verschil: de automobilist kan gemakkelijk iemand vermoorden of blijvend invalideren, de fietser veroorzaakt 99 op 100 keer hooguit een beetje ergernis bij de automobilist en de asomobilist. Vandaar dat het autorijden een privillege zou moeten zijn wat je enkel behoudt bij een 100% positieve trackrecord.
Ik zei ook dat het in het geval wat jij beschrijft gewoon aso was. Als hij je dan niet zag had hij waarschijnlijk een rood-witte stok nodig.

En ja, ondanks mijn aangepaste snelheid is het wel eens gebeurt dat er een auto precies achter de spiegel verdween. Gelukkig heeft mijn auto remmen dus er was niks aan de hand.

De aanname dat ik vaak bekeurd word is dikke onzin. Ik zocht gewoon een username en een icon en dit kwam er uit.
Maar goed, leg me maar uit waarom op een 5-baans snelweg een snelheidslimiet van 100 geldt. En waarom ik midden in de nacht op een lege snelweg levensgevaarlijk bezig ben als ik 140 rijd.
Daarbij weet ik donders goed waar ik mee bezig ben, dus dat belerende toontje kun je voor je houden. Ik ben beroepschauffeur en dat houdt in dat ik mijn voertuig aan het eind van de dag zonder schade weer bij de zaak wil zetten.

Dat het merendeel van de automobilisten wel eens op herhaling mag hoef je mij niet te vertellen. Dat zie ik dagelijks. Ik houd mijn kennis ten aanzien van verkeer en voertuigbeheersing zeker op peil.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')