Die 50 miljard ga ja daar echter niet mee halen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lokale overheden hebben een investeringsplicht wanneer middelbare scholen een bepaald leerlingenaantal overschrijden.
Je vergeet nog de gescheiden zwemuurtjes voor allochtone vrouwen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:32 schreef Wespensteek het volgende:
Alles wordt uitgegeven aan probleem jongeren, cultuur subsidie en moskeeën. De bezuinigingen en het overhevelen van taken van rijk naar gemeente heeft er niets mee te maken. En dat komt allemaal omdat Wilders bijna nergens meedoet met de gemeenteraad verkiezingen.
Ach jammer je hebt gelijk, er was ook nog iets over macrameeën of zo, nou ja ik wou er niet teveel tijd is steken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je vergeet nog de gescheiden zwemuurtjes voor allochtone vrouwen.
Onder andere knuppel. Ook ingrepen in het openbaar gebied of de riolering zorgen voor schulden voor de gemeenten. Of het bouwen of vervangen van een brug.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die 50 miljard ga ja daar echter niet mee halen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onder andere knuppel. Ook ingrepen in het openbaar gebied of de riolering zorgen voor schulden voor de gemeenten. Of het bouwen of vervangen van een brug.
Welke andere knuppel? Mismanagement is ongetwijfeld de grootste oorzaak voor het opzadelen van de burgers met nog meer schuld. Verder hebben gemeenten teveel mensen om te weinig werk uit te voeren.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onder andere knuppel. Ook ingrepen in het openbaar gebied of de riolering zorgen voor schulden voor de gemeenten. Of het bouwen of vervangen van een brug.
Mijn ervaring is dat ze te weinig mensen hebben en veel klussen moeten uitbesteden aan duur betaalde externe krachten. De kleine overheid wordt duur betaald.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Welke andere knuppel? Mismanagement is ongetwijfeld de grootste oorzaak voor het opzadelen van de burgers met nog meer schuld. Verder hebben gemeenten teveel mensen om te weinig werk uit te voeren.
De meeste ambtenaren zijn niet op hun taak berekend maar blijven zitten waar ze zitten. Men plaatst er dan iemand naast uit de particuliere sector die wel verstand van zaken heeft om het werk van de ambtenaar uit te voeren. Dat is inderdaad niet goedkoop.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze te weinig mensen hebben en veel klussen moeten uitbesteden aan duur betaalde externe krachten. De kleine overheid wordt duur betaald.
Het zal ongetwijfeld niet zo ongenuanceerd liggen als in de post waarop je reageert, maar waar ligt het volgens jou dan eigenlijk wel aan? Ik kan me immers moeilijk voorstellen dat als de schulden bij lokale overheden maar blijven stijgen dat het niet ligt aan het niet in staat zijn tot het zetten van de tering naar de nering.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
heb je er enig idee van hoe een gemeentebegroting werkt met betrekking tot investeringen in kapitaalgoederen? Juist in de periode vanaf 2007 zijn er ook veel infrastructurele werken uitgevoerd en bijvoorbeeld ook heel wat scholen gebouwd.
[..]
En wederom blijkt dat er hier meer 1 persoon uit zijn nek kletst.
De intentie om het takenpakket van de overheid te verkleinen, wordt dan ook vaak niet of slecht uitgevoerd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze te weinig mensen hebben en veel klussen moeten uitbesteden aan duur betaalde externe krachten. De kleine overheid wordt duur betaald.
In mijn gemeente zijn de grootste problemen ontstaan doordat ze telkens weer hectare aan (niet verkochte grond) voor de hoofdprijs in de begroting hadden meegenomen. Miljoenenprojecten werden met deze 'opbrengst' gedekt. Toen de crisis begon zakte de grondprijzen drastisch echter kon de gemeente niet meezakken in de prijs omdat ze dan meteen moesten afschrijven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Waar hebben ze dat geld geleend? Ik wist niet eens dat gemeenten zo massaal kunnen lenen... Ze gaan aardig de rijksoverheid achterna!
Het is een beetje triest dat jij doet overkomen als 'de ambtenaar' een soort van onproductief wezen is van een andere planeet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De meeste ambtenaren zijn niet op hun taak berekend maar blijven zitten waar ze zitten. Men plaatst er dan iemand naast uit de particuliere sector die wel verstand van zaken heeft om het werk van de ambtenaar uit te voeren. Dat is inderdaad niet goedkoop.
Dat is dan ook in de meeste gevallen zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een beetje triest dat jij doet overkomen als 'de ambtenaar' een soort van onproductief wezen is van een andere planeet.
Het zijn gewoon mensen. Je gaat echt niet tien stappen harder lopen wanneer je bij een bedrijf werkt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is dan ook in de meeste gevallen zo.
Nee, die mensen zouden vermoedelijk niet slagen in de commerciële sector dat is waar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn gewoon mensen. Je gaat echt niet tien stappen harder lopen wanneer je bij een bedrijf werkt.
Het is wat overblijft nadat de toppers gerekruteerd zijn door het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn gewoon mensen. Je gaat echt niet tien stappen harder lopen wanneer je bij een bedrijf werkt.
Kwestie van ruime ervaring in beide sectorenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie beeld van de private sector is een tikkeltje naïef.
Ja, deze man dus ook. En ik weet dat er zat figuren rondlopen die hun neus drukken en onderpresteren in de private sector zonder dat het hen de kop kost.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kwestie van ruime ervaring in beide sectoren
Die zijn er ook zeker. Percentage is alleen lager en de bedrijfscultuur is anders. Veel kosten bewuster en gericht op de doelstellingen van de organisatie. Dat het niet alleen super boven gemiddeld presterende mensen zijn is vanzelfsprekendquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, deze man dus ook. En ik weet dat er zat figuren rondlopen die hun neus drukken en onderpresteren in de private sector zonder dat het hen de kop kost.
En daarom vind het altijd zo flauw wanneer wordt gedaan alsof een werknemer in de private sector per definitie beter werk aflevert dan een ambtenaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die zijn er ook zeker. Percentage is alleen lager en de bedrijfscultuur is anders. Veel kosten bewuster en gericht op de doelstellingen van de organisatie. Dat het niet alleen super boven gemiddeld presterende mensen zijn is vanzelfsprekend
Dat komt door linkse solidariteit, en eindigt doorgaans in faillissement.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, deze man dus ook. En ik weet dat er zat figuren rondlopen die hun neus drukken en onderpresteren in de private sector zonder dat het hen de kop kost.
Per definitie? Moeten we iedereen apart bespreken dan? Het gaat om bedrijfsculturen en gemiddeldes.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarom vind het altijd zo flauw wanneer wordt gedaan alsof een werknemer in de private sector per definitie beter werk aflevert dan een ambtenaar.
Moeilijk hè, cynisme.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij was lekker bezig met je gezever over gescheiden zwemlessen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |