abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:39:24 #201
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_132759607
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:36 schreef paddy het volgende:
M.a.w je wil geen discussie maar een monoloog?
Mijn punt is duidelijk, en ik word continue beschuldigd dingen gezegd te hebben die ik niet gezegd heb.
Na het 5x te hebben uitgelegd lijkt het me wel genoeg.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_132759630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Mijn punt is duidelijk, en ik word continue beschuldigd dingen gezegd te hebben die ik niet gezegd heb.
Na het 5x te hebben uitgelegd lijkt het me wel genoeg.
Precies. Net zoals die buschauffeur 5x waarschuwingen genoeg vond.
pi_132759663
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is een krachtwijk?

(Sorry maar dergelijke termen/socio-economische aanduidingen veranderen van tijd tot tijd, en deze ken ik nog niet :))
Ach, ik denk een wijk waar mensen van een netto inkomen moeten rondkomen. Een nette benaming van pauperwijk.

Ik woon daar nu (alhoewel ik nog meer dan 700 euro voor een flat betaal zonder huursubsidie) wachtend op een huis.

Maar de user gaat er vanuit dat dit soort taferelen alleen maar voor komen bij scholen in deze krachtwijken. Ik spreek dat tegen. Ik zag dat net zo goed bij kinderen waar de ouders een hoge functie van bekleden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132759664
Ik kan me niet voorstellen dat wij vroeger het voor elkaar kregen om zo vaak op die knop te drukken dat de chauffeur er gek van werd. Dan had de leraar al lang ingegrepen. Als we al uit die bus gezet waren, was dat echt niet elk uur op het nieuws geweest.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 14:44:17 #205
8781 crew  Frutsel
pi_132759761
Komt de bus bij school aan en alle ouders weer wachten op hun koters
"aaah kijk wat lief, ze doen het verstoppertje spel en nu moeten wij doen en denken: Waar zijn ze nou? Ze zijn er niet? en vervolgens springen ze allemaal op en zwaaien ze vanachter de busramen"..

Kunnen ze lang wachten :')
pi_132759774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Eruit zetten langs een doorgaande weg is alleen gevaarlijk als er te weinig begeleiding is. Maar dan was er dus sowieso al te weinig begeleiding voor het uitstapje geweest en had de school er bij voorbaat voor moeten kiezen om het feest niet door te laten gaan.

De schoolleiding achtte het veilig om met deze klas en de aanwezige begeleiding op pad te gaan, dan is het wat mij betreft niet aan de buschauffeur om te oordelen dat het toch niet veilig is dat de groep over straat gaat.
Wat mij betreft waren beiden fout. De school hoort niet met zo weinig begeleiding op pad te gaan, en de buschauffeur hoort de groep kinderen er niet zo uit te zetten. Wanneer ik een ouder van de kleuter die op dat knopje drukte zou deze kleuter nog niet klaar zijn met mij.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 14:46:21 #207
8781 crew  Frutsel
pi_132759826
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:44 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat mij betreft waren beiden fout. De school hoort niet met zo weinig begeleiding op pad te gaan, en de buschauffeur hoort de groep kinderen er niet zo uit te zetten. Wanneer ik een ouder van de kleuter die op dat knopje drukte zou deze kleuter nog niet klaar zijn met mij.
Heb jij vroeger nooit de neiging gehad het te doen? Gewoon omdat het niet mocht? Omdat dat het knopje was waar je juist niet op mocht drukken? En toch wilde je het, de drang was te groot en ach, als er één kleuterschaap al voor je is geweest, dan is het vast niet zo heel erg en ook best grappig.. :@ :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:46:42 #208
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132759837
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:44 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet in waarom de chauffeur de kleuters er niet uit had moeten zetten, ditna herhaaldelijke waarschuwingen aan de leerkracht.
Krekker is de bom!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:46:46 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132759839
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Heb jij vroeger nooit de neiging gehad het te doen? Gewoon omdat het niet mocht? Omdat dat het knopje was waar je juist niet op mocht drukken? En toch wilde je het, de drang was te groot en ach, als er één kleuterschaap al voor je is geweest, dan is het vast niet zo heel erg en ook best grappig.. :@ :P
Vast wel, maar niet zes keer achter elkaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 14:48:16 #210
8781 crew  Frutsel
pi_132759887
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vast wel, maar niet zes keer achter elkaar.
Het waren dan ook zes verschillende kinderen die allemaal dezelfde neiging hadden, het moest eruit... doen durven of waarheid enzo :') :P
pi_132759988
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het waren dan ook zes verschillende kinderen die allemaal dezelfde neiging hadden, het moest eruit... doen durven of waarheid enzo :') :P
Dan had de begeleiding dus al zes keer in moeten grijpen.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 14:52:05 #212
8781 crew  Frutsel
pi_132760013
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Dan had de begeleiding dus al zes keer in moeten grijpen.
Die drukken zelf stiekum ook denk ik
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:52:07 #213
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132760018
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als het duidelijk gezegd wordt ? Je denkt dat alle vierjarigen achterlijk zijn ? Op die leeftijf hoort een klap niet meer nodig te zijn als je de moeite neemt om ze bijtijds goed op te voeden.
Op die leeftijd wordt het juist interessant om tegen te stribbelen. Ze proberen je gewoon uit. Neemt niet weg dat een klap zoals "vroeger" niet goed is maar met een corrigerende tik is niks mis mee. "Vroeger" werd de ADHD eruit geslagen tegenwoordig krijgen ze een pilletje.

quote:
Tegenwoordig is er al een citotoets voor kleuters en jij denkt dat ze oorzaak en gevolg niet snappen ? :')
Correct. Ik heb die toets gezien, slaat werkelijk waar helemaal nergens op en zeker niet op de manier hoe die toets wordt gegeven. Zo'n kleuter wil gewoon spelen zolang het kan. Is de leeftijd daar dan heeft ie maar gewoon over te gaan naar groep 3. De leerkracht in groep dient het kind zover te krijgen dat ie zich gaat interesseren. Het excuus "hij/zij is nog zo speels laat hem nog maar lekker een jaar kleuteren" is wel het achterlijkste wat ik ooit heb gehoord.
pi_132760232
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik ben van een andere generatie misschien. Nee, ik was al heel jong toen ik oorzaak en gevolg op mijn bord kreeg. Net als boerenkool stelen voor de konijnen. Dat was voor mij de les om dat niet weer te doen. Ben niet geslagen. Ik kreeg militaire straffen. Dan laat je het echt wel. Bij mij kwamen ze er zelfs achter wanneer ik spijbelde toen ik 13 was. Toen ik zestien was ben ik ooit eens weggeglipt om uit te gaan. Dacht ik eindelijk eens iets gedaan te hebben wat niet mocht. Kom ik er na jaren achter dat mijn ouders precies wisten waar ik heen was gegaan en hoe ik het deed. Ze vertrouwden me wel maar is de enige keer dat ik onder een straf uitkwam :P
  Trouwste user 2022 donderdag 31 oktober 2013 @ 14:59:10 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_132760246
Tot morgen.

Wereldtopic _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132760298
Krachtwijk klinkt wel erg matig, kansenwijk is veel mooier natuurlijk, qua opties.

Volgens mij was het vroeger met het busritje naar schoolzwemmen ook altijd zo dat iedereen zat te drukken op die knop maar dan zette hij gewoon dat lampje uit.
pi_132760306
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet in waarom de chauffeur de kleuters er niet uit had moeten zetten, ditna herhaaldelijke waarschuwingen aan de leerkracht.
Ik zou het begrijpen wanneer de chauffeur was blijven staan en de centrale een andere bus zou regelen voor de rest van de klanten. En de school maar een andere oplossing laten zoeken. Maar vierjarigen de bus uitzetten vind ik net zo onverantwoordelijk als dat een school een streekbus inschakelt met te weinig begeleiding.
pi_132760353
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lees ik niet uit het bericht of het zes verschillende kinderen waren. Het zijn kinderen van vier. Die kennen dat soort spelletjes nog niet. ...denk ik...na de ervaring hier
pi_132760366
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Die drukken zelf stiekum ook denk ik
:D
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 15:03:48 #220
8781 crew  Frutsel
pi_132760417
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Lees ik niet uit het bericht of het zes verschillende kinderen waren. Het zijn kinderen van vier. Die kennen dat soort spelletjes nog niet. ...denk ik...na de ervaring hier
waarom zitten die kindjes niet in de gordel dan? dan kunnen ze niet bij dat knopje
pi_132760425
Vroeger liet ik het wel uit mijn hoofd, omdat ik wist dat mijn ouders niet de buschauffeur aan zouden klagen, maar omdat ik het dan zou bezuren. Gaat lekker met de opvoeding van onze jeugd.
pi_132760430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

waarom zitten die kindjes niet in de gordel dan? dan kunnen ze niet bij dat knopje
Heeft een streekbus gordels tegenwoordig? :P
pi_132760458
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vroeger liet ik het wel uit mijn hoofd, omdat ik wist dat mijn ouders niet de buschauffeur aan zouden klagen, maar omdat ik het dan zou bezuren. Gaat lekker met de opvoeding van onze jeugd.
Niet de schuld van de leraren. Die mogen niets meer.
pi_132760478
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:04 schreef paddy het volgende:

Heeft een streekbus gordels tegenwoordig? :P
Het was in Schiedam, daar rijden gewoon stadsbussen hoor.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_132760497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ja precies :D
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')