quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tja, op FOK kom je ook een flinke troep zolderkamerautisten tegen die elke keer dat een kind iets uitvreet wat tegen het zere puberbeen is, het kind een mep wil verkopen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zijn er nog wel opties tussen alles maar goedpraten en fysiek geweld.
quote:[..]
Wat neem ik letterlijk dan?
quote:Lijkt me sterk.
Ten eerste heb ik geen kind wat 5 jaar is.
beter een touringcar of wat ouders regelen voor zo'n uitje lijkt me veiliger, jouw suggestie is wel heel negatief i.m.oquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je bedoelt dat kleuters enkel maar in een donker keldertje mogen zitten, ver bij anderen uit de buurt?
Dat is dus de verantwoording van de begeleiders van de kinderen. Die moeten niet met het OV gaan als ze hun klas niet in bedwang kunnen houden. Ik heb nergens gelezen dat er werd opgetreden door de onderwijzer.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
O ja, als je dat zegt zal het kind echt wel begrijpen dat dat niet mag, ja.
Je mag er ook best over optreden.
De chauffeur heeft echter wel íets meer levenservaring dan een 4-jarige (hoewel ik dat bij deze chauffeur betwijfel) en heeft ie zich ten eerste ook te bekommeren over de veiligheid van zijn passagiers. Het is gewoon onverantwoord om een groep van 35 kleuters je bus uit te schoppen om ze maar naar school te laten lopen.
Als 4-jarige weet je niet waarom je een klap kreeg maar je weet wel waarom je iets niet meer zou doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. En daar schort het aan. Vroeger kreeg je een (harde) tik op je vingers als je zoiets voor de tweede keer deed. Nu gebruiken we alleen woorden want: kinderen slaan anno 2013 kan niet meer. Nou, dat kan dus wel. Gewoon een corrigerende tik kan echt geen kwaad.
Je ziet het ook niet altijd van tevoren aankomen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:41 schreef deedeetee het volgende:
Dat is dus de verantwoording van de begeleiders van de kinderen. Die moeten niet met het OV gaan als ze hun klas niet in bedwang kunnen houden. Ik heb nergens gelezen dat er werd opgetreden door de onderwijzer.
Ja precies. Maar daar start het vaak mee. Van die kwajongensstreken. Vindt men vaak schattig als kleine kindjes streekjes uithalen. Er is niks schattigs aan. Het is het begin van ellende als je niet op de juiste manier mee om weet te gaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Misschien zou een touringcar praktisch gezien de betere oplossing zijn.
Maar daar zal de school ook simpelweg de centen niet voor hebben; voor 2 uurtjes, en 10 km reizen?
Bij ons charteren ze gewoon een stel ouders die met max 3 kinderen per auto de klas wil hebben verhuizen van school naar (bijv) het Sinterklaashuis. Dat is een oplossing die ook goed helpt, alleen heb je daar ouders voor nodig. En die vind je niet altijd... wat is dan het alternatief? Het uitje niet door laten gaan (wat op zich kan, maar dan zien de kinderen nooit wat buiten de schoolmuren), of met de 'gewone' bus gaan.
Dan is die bus nog niet zo'n onlogische keuze imho. En hoewel er 2 kanten aan elk verhaal zitten, is de houding van de chauffeur onprofessioneel en ook zeker niet doordacht wat betreft veiligheid van de kleuters.
[..]
Je ziet het ook niet altijd van tevoren aankomen.
En nogmaals: het gaat hier verdorie niet om de bus slopen... maar om het indrukken van een stopknopje...
in veel topics is het regels zijn regels, maar nu bij die meester en de buschaufeur niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Misschien zou een touringcar praktisch gezien de betere oplossing zijn.
Maar daar zal de school ook simpelweg de centen niet voor hebben; voor 2 uurtjes, en 10 km reizen?
Bij ons charteren ze gewoon een stel ouders die met max 3 kinderen per auto de klas wil hebben verhuizen van school naar (bijv) het Sinterklaashuis. Dat is een oplossing die ook goed helpt, alleen heb je daar ouders voor nodig. En die vind je niet altijd... wat is dan het alternatief? Het uitje niet door laten gaan (wat op zich kan, maar dan zien de kinderen nooit wat buiten de schoolmuren), of met de 'gewone' bus gaan.
Dan is die bus nog niet zo'n onlogische keuze imho. En hoewel er 2 kanten aan elk verhaal zitten, is de houding van de chauffeur onprofessioneel en ook zeker niet doordacht wat betreft veiligheid van de kleuters.
[..]
En nogmaals: het gaat hier verdorie niet om de bus slopen... maar om het indrukken van een stopknopje...
Als het duidelijk gezegd wordt ? Je denkt dat alle vierjarigen achterlijk zijn ? Op die leeftijf hoort een klap niet meer nodig te zijn als je de moeite neemt om ze bijtijds goed op te voeden. Tegenwoordig is er al een citotoets voor kleuters en jij denkt dat ze oorzaak en gevolg niet snappen ?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Als 4-jarige weet je niet waarom je een klap kreeg maar je weet wel waarom je iets niet meer zou doen.
En als je je kinderen na de vijfde keer op die knop drukken nóg niet hebt duidelijk gemaakt dat dat niet mag, dan moet je in de spiegel kijken in plaats van de chauffeur de schuld te geven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
maar om het indrukken van een stopknopje...
Precies, zo iets simpels als met je handen ergens van af blijven en dan nog zo vaak in de fout gaan....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
ja en wie moet dat kind opvoeden dan? de leraar dus?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De buschauffeur hoeft zich er inderdaad niet druk om te maken, maar heeft wel gelijk wanneer hij ze in alle kalmte de bus uitzet.
Kom nou zeg, kinderen moeten gewoon worden opgevoed. Alleen al het lef van de leraar om te denken dat het wangedrag zou moeten worden toegestaan omdat het kleuters zijn. Wtf, alsof de opvoeding pas begint na de kleutertijd
Hooguit 1,4 kilometer, dat is de afstand tussen de school en het park.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:48 schreef Dance99Vv het volgende:
het is ook niet zo dat ze 10 klm hebben moeten lopen ofzo
Jawel, net zo goed.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:46 schreef Dance99Vv het volgende:
in veel topics is het regels zijn regels, maar nu bij die meester en de buschaufeur niet?
De ouders zijn de verantwoordelijken. Dit wil echter niet zeggen dat de leraar alles dan maar gewoon kan toelaten wanneer de ouders hun taken verzaken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja en wie moet dat kind opvoeden dan? de leraar dus?!
de chauffeur rijdt op tijd ,iedere minuut is er1 6x voor janlul stoppen werkt vertragen en ergenis opwekkend zowel voor de chauffeur als voor passagiersquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jawel, net zo goed.
Meester had gewoon straf moeten uitdelen aan de schuldige. Een passende straf, dus niet met de zweep erover, maar wat mij betreft terugbrengen naar school zodat het kind het uitje mist ofzo.
Het was sowieso niet de taak van de chauffeur om de hele groep eruit te zetten, zowel niet als strafmaatregel als wat voor de veiligheid van de kleuters verantwoord is.
Niet? hoezo niet? wat stel je voor dat ie doet danquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De ouders zijn de verantwoordelijken. Dit wil echter niet zeggen dat de leraar alles dan maar gewoon kan toelaten wanneer de ouders hun taken verzaken.
En wat de leraar nu doet gaat overigens een stapje verder. Hij doet alsof het gedrag toelaatbaar is omdat het kleuters zijn.
Jawel. Als je je niet weet te gedragen in het OV, wordt je er uit gezet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jawel, net zo goed.
Meester had gewoon straf moeten uitdelen aan de schuldige. Een passende straf, dus niet met de zweep erover, maar wat mij betreft terugbrengen naar school zodat het kind het uitje mist ofzo.
Het was sowieso niet de taak van de chauffeur om de hele groep eruit te zetten, zowel niet als strafmaatregel als wat voor de veiligheid van de kleuters verantwoord is.
het is een bus, die hoort te stoppen bij een halte (zouden ze vaker mogen doenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:52 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
de chauffeur rijdt op tijd ,iedere minuut is er1 6x voor janlul stoppen werkt vertragen en ergenis opwekkend zowel voor de chauffeur als voor passagiers
Het zijn KLEUTERS.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Jawel. Als je je niet weet te gedragen in het OV, wordt je er uit gezet.
Alsof dat een fuck uitmaaktquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:21 schreef tong80 het volgende:
'Die kinderen zijn 4 jaar, kom op zeg!'
Dus kleuters mogen zich vrijelijk misdragen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zijn KLEUTERS.
Lastig hè, die verrekte nuance!
Jezus, is half FOK gek geworden of zo?
Weet ik veel, ik ben geen leraar. In ieder geval de bus uit stappen en lopen plus de ouders informeren dat dit voorlopig het laatste uitstapje was ivm wangedrag. Ik noem maar wat. En je mist mijn belangrijkste punt:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet? hoezo niet? wat stel je voor dat ie doet dan![]()
!
Je weet wel, doen alsof de buschauffeur fout is. Er is nog een wereld van verschil tussen: "helaas kan ik deze slecht opgevoede groep niet aan" en "wat ze doen is niet fout, want het zijn kleuters.quote:En wat de leraar nu doet gaat overigens een stapje verder. Hij doet alsof het gedrag toelaatbaar is omdat het kleuters zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |