dan ben je je baan kwijtquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik ben geen leraar. In ieder geval de bus uit stappen en lopen plus de ouders informeren dat dit voorlopig het laatste uitstapje was ivm wangedrag. Ik noem maar wat. En je mist mijn belangrijkste punt:
[..]
Je weet wel, doen alsof de buschauffeur fout is. Er is nog een wereld van verschil tussen: "helaas kan ik deze slecht opgevoede groep niet aan" en "wat ze doen is niet fout, want het zijn kleuters.
TMG had beter FOK! kunnen kopen ipv Hyves...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:58 schreef tong80 het volgende:
Wat een topic.
Heerlijk.
Eens iets anders dan je druk maken over zwarte Piet.
Nederland is zo klein.
En FOK! zo groot
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zijn KLEUTERS.
Lastig hè, die verrekte nuance!
Jezus, is half FOK gek geworden of zo?
Als dat zo is zegt het natuurlijk wat over het falen v/h systeem.quote:
Jammer dat het geen -20 was....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:41 schreef MichaelScott het volgende:
Ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen gaan lopen, dat is nog gezonder ook.
1,4 km volgens google maps
Nee, natuurlijk niet!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dus kleuters mogen zich vrijelijk misdragen?
Welk falen van mij dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:01 schreef KreKkeR het volgende:
Nou niet je eigen falen iets te begrijpen op anderen projecten he.
Zeg ik dat dan?quote:Dat het kleuters zijn, maakt het begrijpelijker dat ze zich nog niet netjes weten te gedragen. Dit maakt het echter niet opeens toelaatbaar.
ZIjn we het dáárover eens.quote:Dus ja, tot zover wil ik met je meegaan dat het feit dat het kleuters betreft relevant is bij het beoordelen van de actie.
Ook mee eens. Zeg ik wat anders dan?quote:Wanneer een kleuter een medekleuter slaat, wil dit echter niet zeggen dat je dit dan maar zomaar kan toelaten omdat het een kleuter is.
Nee, ik keur het niet goed. Ik vind dat de extreemheid van de reactie op het foute gedrag absurd is. Niet dát er gereageerd wordt!quote:En daar maak jij de grote denkfout. Begrip is goed, gedrag verklaren (om tijdig te kunnen signaleren of het gedrag problematisch is of dat het gewoon hoort bij het opgroeien), dat is ook goed. Jij koppelt begrijpen/verklaren echter direct aan goedkeuren. En dat is gevaarlijk.
Met falen doel ik op het (blijkbaar) niet in staat zijn de reacties te vergelijken. Als ik me niet vergis komt helemaal niemand die serieus reageert met extreme reacties.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Welk falen van mij dan?
[..]
Zeg ik dat dan?
Allesbehalve! Leg even een ander je eigen interpretatie in de mond!
[..]
ZIjn we het dáárover eens.
[..]
Ook mee eens. Zeg ik wat anders dan?
[..]
Nee, ik keur het niet goed. Ik vind dat de extreemheid van de reactie op het foute gedrag absurd is. Niet dát er gereageerd wordt!
Daar dacht die chauffeur blijkbaar anders over en heeft ivm deze case gebeld met leidinggevenden, en die zeiden blijkbaar niet van gewoon doorrijdenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het gaat mij om de reactie van de chauffeur.
Díe is buitenproportioneel en ondoordacht, gezien de situatie.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom is deze buitenproportioneel en ondoordacht volgens jou?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zo zie je maar weer wat er echt toe doet in NL.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
NWS / Politie zoekt dader van brute beroving invalide man
36 reacties. Hier al bijna 200.
Leg nu eens uit sinds wanneer bepaalde leeftijdsgroepen zich niet meer hoeven te onderwerpen aan algemeen geldende wet- en regelgeving?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zijn KLEUTERS.
Buitenproportioneel omdat kleuters niet altijd de gevolgen van hun akties kunnen doorzien, en omdat hij in eerste instantie de leerkrachten moet aanspreken; en ondoordacht omdat hij voorbij gaat aan het feit dat hij met het eruit willen zetten van kleuters de veilgheid van de groep in gevaar brengt, juist iets wat je als chauffeur in het OV in je bloed met hebben zitten: zorg dragen voor veilig vervoer van je passagiers.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:17 schreef KreKkeR het volgende:
Waarom is deze buitenproportioneel en ondoordacht volgens jou?
Waar zeg ik dat ze zich niet aan regels moeten houden?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Leg nu eens uit sinds wanneer bepaalde leeftijdsgroepen zich niet meer hoeven te onderwerpen aan algemeen geldende wet- en regelgeving?
Ik heb meerdere 4-jarigen in de familie en moest hier ook aan denken. Er moesten dus mensen onderweg uit. Aangezien de kleuters niet luisterden is het risico er best wel dat 1 er tegelijk uit gaat stappen met een persoon.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waarom huurt de school geen bus? Met 35 4-jarigen met het openbaar vervoer.Levensmoe ofzo?
Juist! 35 kinderen en dan op een gewone streekbus met blijkbaar te weinig begeleiding.Kom op zeg!quote:De Schiedamse school gaat een klacht indienen. 'Die kinderen zijn 4 jaar, kom op zeg!'
Wat denk je van zwarte Piet ?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:17 schreef knep het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer wat er echt toe doet in NL.
Kleuters zijn niet in staat nuance te begrijpen. Je moet helder en duidelijk zijn naar ze. Erg zwart wit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet!
Wéér die nuance.
Je moet opvoeden maar wel even nadenken dat je niet met pubers of volwassenen te maken hebt.
Mooi is dat, als half FOK een andere mening is toegedaan dan zijn ze meteen gek geworden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zijn KLEUTERS.
Ik heb het niet over nuance naar de kleuters toe... mijn opmerking over 'nuance' gaat over dit topic.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Kleuters zijn niet in staat nuance te begrijpen.
Des te belangrijker dat ze goed personeel aannemen die met dergelijke situaties kunnen omgaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Strychnos het volgende:
Iemand toevallig al gekeken wat voor soort school dit is, ik kon het niet laten om het even op te zoeken toen ik op de radio een interviewtje hoorde met een van de leerlingen?
Het is nou niet echt een wat je noemt voorbeeld school. Deze school staat in een zogenaamde "krachtwijk".
FOK is vooral gek geworden als anderen woorden in de mond wordt gelegd die niet uitgesproken zijn, en begrijpend lezen voor een andere keer wordt bewaard, ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef knep het volgende:
Mooi is dat, als half FOK een andere mening is toegedaan dan zijn ze meteen gek geworden.
Je pleit er wel voor dat deze klas door de buschauffeur principieel anders behandeld moet worden dan bijvoorbeeld een stel pubers die herrie aan het schoppen zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze zich niet aan regels moeten houden?
Maar wie zegt dat hij de leerkracht er niet op aansprak? Los daarvan had de leerkracht eigenlijk zelf initiatief moeten nemen om even snel met de chauffeur te overleggen, mocht hij dit niet gedaan hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Buitenproportioneel omdat kleuters niet altijd de gevolgen van hun akties kunnen doorzien, en omdat hij in eerste instantie de leerkrachten moet aanspreken; en ondoordacht omdat hij voorbij gaat aan het feit dat hij met het eruit willen zetten van kleuters de veilgheid van de groep in gevaar brengt, juist iets wat je als chauffeur in het OV in je bloed met hebben zitten: zorg dragen voor veilig vervoer van je passagiers.
Nee hoor, je verdraait het. Half gek geworden wegens het in jouw ogen niet toepassen van nuance.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
FOK is vooral gek geworden als anderen woorden in de mond wordt gelegd die niet uitgesproken zijn, en begrijpend lezen voor een andere keer wordt bewaard, ja.
Mij boeit het niet wat voor school. Ik woon in een kracht wijk en zie de kleintjes keurig in een rij naast elkaar staan wanneer de pauze is afgelopen. Heb de kinderen op een gegoede school gedaan en daar waren juist de kinderen van ouders met een eigen zaak vervelend. Dus die vergelijking gaat niet opquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Strychnos het volgende:
Iemand toevallig al gekeken wat voor soort school dit is, ik kon het niet laten om het even op te zoeken toen ik op de radio een interviewtje hoorde met een van de leerlingen?
Het is nou niet echt een wat je noemt voorbeeld school. Deze school staat in een zogenaamde "krachtwijk".
Volgens de OP gebeurde dat dus:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat hij de leerkracht er niet op aansprak? Los daarvan had de leerkracht eigenlijk zelf initiatief moeten nemen om even snel met de chauffeur te overleggen, mocht hij dit niet gedaan hebben.
En bij de volgende keer is dan idd de consequentie dat de kinderen moeten lopen. Lijkt me helder en ook volledig in overeenstemming met deze post:quote:De kleuters waren dinsdag op de terugweg van een uitstapje naar het Prinses Beatrixpark in Schiedam. 'Plotseling keek de buschauffeur mij via het spiegeltje aan en zei: 'ik moet nu al voor de vijfde keer stoppen omdat er steeds op het knopje wordt gedrukt',' vertelt meester Patrick Heuchemer. 'Ik heb de kinderen uitgelegd dat ze dat niet meer moesten doen omdat ze anders het laatste stuk zouden moeten lopen. Maar ja, knopjes hebben nu eenmaal een aantrekkingskracht op kinderen.'
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kleuters zijn niet in staat nuance te begrijpen. Je moet helder en duidelijk zijn naar ze. Erg zwart wit.
Dit mag, dit mag niet. Als je niet luistert, mag je ook niet mee. Simpel.
Ik pleit voor een andere, passender, vorm van straf.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Je pleit er wel voor dat deze klas door de buschauffeur principieel anders behandeld moet worden dan bijvoorbeeld een stel pubers die herrie aan het schoppen zijn.
Ken jij de verkeerssituatie ter plaatse dan?quote:Het is niet zo dat deze klas nog een enorme afstand moest lopen die voor kleuters teveel en onverantwoord is.
Er wordt mij in de mond gelegd dat ik vind dat er geen regels gelden 'omdat het kleuters zouden zijn'. Heb ik nooit gezegd. Dát is wat ik bedoel.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:26 schreef knep het volgende:
Nee hoor, je verdraait het. Half gek geworden wegens het in jouw ogen niet toepassen van nuance.
Dat is nu net jouw mening.
Nou mij wel en ik weet wel wie het goede voorbeeld geeft aan die kinderen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Mij boeit het niet wat voor school. Ik woon in een kracht wijk en zie de kleintjes keurig in een rij naast elkaar staan wanneer de pauze is afgelopen. Heb de kinderen op een gegoede school gedaan en daar waren juist de kinderen van ouders met een eigen zaak vervelend. Dus die vergelijking gaat niet op
Wat is een krachtwijk?quote:
Ik vind het onverantwoord om een groep van 35 kleuters in een streekbus te zetten waarin ook gewone passagiers zitten die er tussendoor uit moeten. En wanneer de kleuters langs een doorgaande weg eruit zijn gezet is dit idd onverantwoord, maar wanneer ik de eigenaar was van dat busbedrijf was het meteen de laatste keer dat ik zo'n grote groep met zo weinig begeleiding mee zou nemen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je pleit er wel voor dat deze klas door de buschauffeur principieel anders behandeld moet worden dan bijvoorbeeld een stel pubers die herrie aan het schoppen zijn.
Het is niet zo dat deze klas nog een enorme afstand moest lopen die voor kleuters teveel en onverantwoord is.
Eufemisme voor achterbuurt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is een krachtwijk?
(Sorry maar dergelijke termen/socio-economische aanduidingen veranderen van tijd tot tijd, en deze ken ik nog niet)
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_40_wijken_van_Vogelaarquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is een krachtwijk?
(Sorry maar dergelijke termen/socio-economische aanduidingen veranderen van tijd tot tijd, en deze ken ik nog niet)
Wat is volgens jou een passender vorm van straf dan aan een kleuter laten weten dat misdragen in de bus tot gevolg heeft dat je niet meer verder mee mag van de buschauffeur?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik pleit voor een andere, passender, vorm van straf.
Ik pleit uitdrukkelijk niet voor doen alsof er niets aan de hand is, en dus pleit ik er ook uitdrukkelijk niet voor dat de regels niet zouden moeten worden nageleefd.
quote:
Dank.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef Strychnos het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_40_wijken_van_Vogelaar
Een synoniem voor wielrenner Kruijswijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is een krachtwijk?
Eruit zetten langs een doorgaande weg is alleen gevaarlijk als er te weinig begeleiding is. Maar dan was er dus sowieso al te weinig begeleiding voor het uitstapje geweest en had de school er bij voorbaat voor moeten kiezen om het feest niet door te laten gaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind het onverantwoord om een groep van 35 kleuters in een streekbus te zetten waarin ook gewone passagiers zitten die er tussendoor uit moeten. En wanneer de kleuters langs een doorgaande weg eruit zijn gezet is dit idd onverantwoord, maar wanneer ik de eigenaar was van dat busbedrijf was het meteen de laatste keer dat ik zo'n grote groep met zo weinig begeleiding mee zou nemen.
Bij ons op school zou je dan de dominee, de arts, de bakker en de bankdirecteur moeten aanspreken. Dit waren nl de kinderen die het meeste uithaalden en totaal geen gezag accepteerden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:29 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Nou mij wel en ik weet wel wie het goede voorbeeld geeft aan die kinderen.
M.a.w je wil geen discussie maar een monoloog?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zo en verder wens ik jullie succes in dit topic, rest is herhaling van zetten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |