Valt gewoon onder blackface. Blackface heeft niet per definitie een negatieve lading. Het zijn blanken die zich zwart maken. Net zoals zwarten die zich wit maken whiteface worden genoemd. Behalve Micheal Jackson danquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zijn zwarte gezichten, met blackface heeft het niets te maken
natuurlijk heeft het wel een negatieve ladingquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:03 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Valt gewoon blackface. Blackface heeft niet per definitie een negatieve lading. Het zijn blanken die zich zwart maken. Net zoals zwarten die zich wit maken whiteface worden genoemd. Behalve Micheal Jackson dan
Dat is met name in de Amerikaanse/ Engelse context.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk heeft het wel een negatieve lading
het is een vorm van toneel over domme negers waar schijtlollige Amerikanen zich 100 jaar geleden mee vermaakten
Niet? Het Midden-Oosten heeft net zo heftig in slaven gehandeld als Europa, misschien nog wel heftiger.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:54 schreef Peunage het volgende:
Ik denk niet dat 'blackface' ze iets zegt in Iran. Ze hebben niet zo'n koloniaal verleden met miljoenen slaven.
Slavernij heeft overal bestaan. Maar het heeft nooit de vorm aangenomen die je in koloniaal Europa zag. In de Arabische wereld was het pre-Islam heel erg gebruikelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niet? Het Midden-Oosten heeft net zo heftig in slaven gehandeld als Europa, misschien nog wel heftiger.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Slavernij heeft overal bestaan. Maar het heeft nooit de vorm aangenomen die je in koloniaal Europa zag. In de Arabische wereld was het pre-Islam heel erg gebruikelijk.
Maar ik had het specifiek over Iran. Daar zullen ze ook vast wel slaven hebben gehad, maar ik denk niet dat ze miljoenen of honderden duizenden slaven uit Afrika hebben verscheept of zo.
Toevallig is dit wel waarquote:
Nou in het zwartepietenverhaal heb ik soms wel eens het idee nog de enige normale voorstander van Zwarte Piet te zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is altijd zo op demonstraties.
Als ik die foto's zie denk ik, gelijk terug herinvoeren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Slavenmarkt, Rome
Jean-Léon Gérôme (1884)
[ afbeelding ]
http://www.bijbelaantekeningen.nl/gallery3/bn/S/Slaven
ik ben niet vóór en ik ben niet tegenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:43 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nou in het zwartepietenverhaal heb ik soms wel eens het idee nog de enige normale voorstander van Zwarte Piet te zijn.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:43 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik die foto's zie denk ik, gelijk terug herinvoeren.
Ik ben wel voor en niet tegen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik ben niet vóór en ik ben niet tegen
Pff die gasten die de Hitlergroet doen achterin hadden ook niet gehoeven zeg.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Slavenmarkt, Rome
Jean-Léon Gérôme (1884)
[ afbeelding ]
http://www.bijbelaantekeningen.nl/gallery3/bn/S/Slaven
Ik ben dat gezeik wel zat eigenlijk en als er een paar tokkies op het Malieveld een vrouw gaan lastigvallen dan mag het van mij helemaal afgeschaft wordenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben wel voor en niet tegen.
Maar ik heb een pest hekel aan die mensen die gelijk over 'tolereren' beginnen.
Die zet zijn hele maandsalaris inquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Pff die gasten die de Hitlergroet doen achterin hadden ook niet gehoeven zeg.
Die mensen nemen niet deel aan de discussie. Dat zijn schreeuwtokkies die aan beide kanten opstaan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben wel voor en niet tegen.
Maar ik heb een pesthekel aan die mensen die gelijk over 'tolereren' en 'ga dan terug naar je eigen land' beginnen.
Het boeit kinderen waarschijnlijk weinig welke kleur hij is, ze nemen het gewoon voor kennisgeving aan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben dat gezeik wel zat eigenlijk en als er een paar tokkies op het Malieveld een vrouw gaan lastigvallen dan mag het van mij helemaal afgeschaft wordenmaar da's weer sneu voor
de kinderen dus dan denk ik maak die vent van mij part blauw.
Wat een onzin?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, iedereen is er nog steeds van overtuigd dat sinterklaas een heel recent iets is (~1850), van lang NA de slavernij, en dat het absoluut zo bedoeld is.
Vroeger, werd de geschiedenis geschreven door de winnaars van de oorlogen. Tegenwoordig door de gemiddelde forum-poster. Heel democratisch!
Maar het is wel lastig bijhouden wat de op dit moment geldende waarheid is.
Nou ja, dat vind ik ook weer zoietsquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben dat gezeik wel zat eigenlijk en als er een paar tokkies op het Malieveld een vrouw gaan lastigvallen dan mag het van mij helemaal afgeschaft wordenmaar da's weer sneu voor
de kinderen dus dan denk ik maak die vent van mij part blauw.
Ik zie maar erg weinig deelnemen aan de discussie. Het is vooral activisme, met al die treurige Zwarte Piet avatars. Inhoudelijk wordt er amper iets besproken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen nemen niet deel aan de discussie. Dat zijn schreeuwtokkies die aan beide kanten opstaan.
Om te beginnen jij natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een onzin?
Over welke overtuigde forumposter heb je het?
Da's wel een lekkere kont.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Slavenmarkt, Rome
Jean-Léon Gérôme (1884)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |