Toevallig is dit wel waarquote:
Nou in het zwartepietenverhaal heb ik soms wel eens het idee nog de enige normale voorstander van Zwarte Piet te zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is altijd zo op demonstraties.
Als ik die foto's zie denk ik, gelijk terug herinvoeren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Slavenmarkt, Rome
Jean-Léon Gérôme (1884)
[ afbeelding ]
http://www.bijbelaantekeningen.nl/gallery3/bn/S/Slaven
ik ben niet vóór en ik ben niet tegenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:43 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nou in het zwartepietenverhaal heb ik soms wel eens het idee nog de enige normale voorstander van Zwarte Piet te zijn.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:43 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als ik die foto's zie denk ik, gelijk terug herinvoeren.
Ik ben wel voor en niet tegen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik ben niet vóór en ik ben niet tegen
Pff die gasten die de Hitlergroet doen achterin hadden ook niet gehoeven zeg.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Slavenmarkt, Rome
Jean-Léon Gérôme (1884)
[ afbeelding ]
http://www.bijbelaantekeningen.nl/gallery3/bn/S/Slaven
Ik ben dat gezeik wel zat eigenlijk en als er een paar tokkies op het Malieveld een vrouw gaan lastigvallen dan mag het van mij helemaal afgeschaft wordenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben wel voor en niet tegen.
Maar ik heb een pest hekel aan die mensen die gelijk over 'tolereren' beginnen.
Die zet zijn hele maandsalaris inquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Pff die gasten die de Hitlergroet doen achterin hadden ook niet gehoeven zeg.
Die mensen nemen niet deel aan de discussie. Dat zijn schreeuwtokkies die aan beide kanten opstaan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar ik heb een pesthekel aan die mensen die gelijk over 'tolereren' en 'ga dan terug naar je eigen land' beginnen.
Het boeit kinderen waarschijnlijk weinig welke kleur hij is, ze nemen het gewoon voor kennisgeving aan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben dat gezeik wel zat eigenlijk en als er een paar tokkies op het Malieveld een vrouw gaan lastigvallen dan mag het van mij helemaal afgeschaft wordenmaar da's weer sneu voor
de kinderen dus dan denk ik maak die vent van mij part blauw.
Wat een onzin?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, iedereen is er nog steeds van overtuigd dat sinterklaas een heel recent iets is (~1850), van lang NA de slavernij, en dat het absoluut zo bedoeld is.
Vroeger, werd de geschiedenis geschreven door de winnaars van de oorlogen. Tegenwoordig door de gemiddelde forum-poster. Heel democratisch!
Maar het is wel lastig bijhouden wat de op dit moment geldende waarheid is.
Nou ja, dat vind ik ook weer zoietsquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben dat gezeik wel zat eigenlijk en als er een paar tokkies op het Malieveld een vrouw gaan lastigvallen dan mag het van mij helemaal afgeschaft wordenmaar da's weer sneu voor
de kinderen dus dan denk ik maak die vent van mij part blauw.
Ik zie maar erg weinig deelnemen aan de discussie. Het is vooral activisme, met al die treurige Zwarte Piet avatars. Inhoudelijk wordt er amper iets besproken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen nemen niet deel aan de discussie. Dat zijn schreeuwtokkies die aan beide kanten opstaan.
Om te beginnen jij natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een onzin?
Over welke overtuigde forumposter heb je het?
Da's wel een lekkere kont.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Slavenmarkt, Rome
Jean-Léon Gérôme (1884)
[ afbeelding ]
Zoals iemand mij onlangs zei: hun argumenten en methoden mogen volslagen onzin of zelfs abject zijn, ze hebben daardoor niet meteen ook ongelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik zie maar erg weinig deelnemen aan de discussie. Het is vooral activisme, met al die treurige Zwarte Piet avatars. Inhoudelijk wordt er amper iets besproken.
En ik zie meer schreeuwtokkies aan de pro-piet kant staan dan aan de anti-piet kant. Wanneer ik kijk naar de reacties onder de Pietitie, of op de facebookpagina van Anouk, dan zijn die niet van de lucht.
Waar ik het eerder onzin vond, begin ik mijn mening toch bij te stellen en meer te voelen voor een aangepaste Piet. Het luisteren naar de anti-Piet-figuren was ik overigens altijd al voor.
Maar nog wel steeds met die oorringen die volgens vele propieten al láng niet meer worden gebruikt omdat ze een van de weinige kenmerken van een eventueel slavernijverleden zouden kunnen zijn.quote:
De oliebollenkramen staan er alquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je wil niet weten wat er begin december zoal als Sinterklaas de straat op gaat.![]()
Strooien die Pieten tegenwoordig ook al oliebollen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De oliebollenkramen staan er al
Is wel een idee!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Strooien die Pieten tegenwoordig ook al oliebollen?
Met poedersuiker die vers uit de baard van Sinterklaas is geborsteld!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Strooien die Pieten tegenwoordig ook al oliebollen?
20 kinderen gewond na strooien van te hete oliebollen.quote:
Niet raar als je bekijkt dat er 2 miljoen likes zijn vóór Zwarte Piet en zo'n 10000 tégen. Dan lijkt het me logisch dat het aantal schreeuwtokkies wat vóór is t.o.v. het aantal schreeuwtokkies wat tégen is ook flink in de overtal zal zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
En ik zie meer schreeuwtokkies aan de pro-piet kant staan dan aan de anti-piet kant. Wanneer ik kijk naar de reacties onder de Pietitie, of op de facebookpagina van Anouk, dan zijn die niet van de lucht.
Ik vind het Suikerfeest ook niet leuk, daarom doe ik daar gewoon niet aan mee, punt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:24 schreef sp3c het volgende:
verraders, slachtofferrol blablabla
het kan ook gewoon zo zijn dat ze het gewoon niet leuk vinden
Ik denk dat het relatief ook wel behoorlijk scheelt, hoor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 05:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet raar als je bekijkt dat er 2 miljoen likes zijn vóór Zwarte Piet en zo'n 10000 tégen. Dan lijkt het me logisch dat het aantal schreeuwtokkies wat vóór is t.o.v. het aantal schreeuwtokkies wat tégen is ook flink in de overtal zal zijn.
Wel even in perspectief plaatsen he.
Er zijn genoeg mensen die niet aan "Sinterklaas" (en dus ook niet aan "Zwarte Piet" doen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:18 schreef Bluesdude het volgende:
Als je het zo vijandig wilt zien dan heeft vragen 'waarom' geen zin.
Je wilt het juiste antwoord niet weten, kennelijk. Je wilt alleen een vijand zien .
Overigens, nogal totalitair om mensen met een andere mening over hoe te leven in dit land
te verketteren tot 'verraders' .
Mee eens. Daarentegen moeten we wel constateren dat (in ieder geval) een deel van de pro-pieten club er behoorlijke racistische denkbeelden op nahoudt, gezien de opmerkingen op Facebook en ook dat wat er dit weekend gebeurde op het Malieveld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die niet aan "Sinterklaas" (en dus ook niet aan "Zwarte Piet" doen.
Dat maghet is niet verplicht.
Maar als je zo een zwaar middel als Sinterklaasvierders van discriminatie betichten gaat gebruiken, de slavernij erbij gaat halen etc. dan is er of een steekje bij je los of je keert je bewust tegen Nederland en zijn cultuur.
Dat mag. maar dan vraag ik mij af wat doe je hier dan nog als je Nederland zo fundamenteel slecht en rot vindt.
1. gekken heb je overal, zeker binnen de hele grote groep ZP aanhangersquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens. Daarentegen moeten we wel constateren dat (in ieder geval) een deel van de pro-pieten club er behoorlijke racistische denkbeelden op nahoudt, gezien de opmerkingen op Facebook en ook dat wat er dit weekend gebeurde op het Malieveld.
Het lijken er meer te zijn dan gemiddeld in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:50 schreef Oud_student het volgende:
1. gekken heb je overal, zeker binnen de hele grote groep ZP aanhangers
Dit vind ik echt een onzin argument. Wel racistisch schelden maar geen racist zijn?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:50 schreef Oud_student het volgende:
2. voor veel mensen is racistisch schelden normaal, maar zij menen het niet echt (itt de semi intellectuele anti- Piet Gutmenschen)
Daar kunnen we het over eens zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:50 schreef Oud_student het volgende:
3. de media pakken er natuurlijk wel alleen dit soort gevallen eruit.
Je bent de Holocaust vergelijkingen al vergeten zie ik?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik zie maar erg weinig deelnemen aan de discussie. Het is vooral activisme, met al die treurige Zwarte Piet avatars. Inhoudelijk wordt er amper iets besproken.
Waar ik het eerder onzin vond, begin ik mijn mening toch bij te stellen en meer te voelen voor een aangepaste Piet. Het luisteren naar de anti-Piet-figuren was ik overigens altijd al voor.
Kklopt. En een deel van de anti-pieten club vind Nederlanders te vergelijken met nazi's die het liefst alle negers vergassen. Tsja. Met zulke mensen valt geen discussie te voeren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mee eens. Daarentegen moeten we wel constateren dat (in ieder geval) een deel van de pro-pieten club er behoorlijke racistische denkbeelden op nahoudt, gezien de opmerkingen op Facebook en ook dat wat er dit weekend gebeurde op het Malieveld.
Dan heb je er dus echt helemaal niets van begrepen. De blackface bij het feest in Iran stelt een gevluchte slaaf voor die zichzelf in leven hield door te zingen en te dansen voor kinderen... Lijkt mij een stuk racistischer dan een Moor die voor een Turk werkte die de bruidsschatten van arme meisjes betaalde opdat zij konden trouwen (de ware oorsprong van Sinterklaas). Hij deed dat door 's nachts geld hun huizen/hutten in te gooien; de oorsprong van het smijten met snoepgoed door Zwarte Piet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Slavernij heeft overal bestaan. Maar het heeft nooit de vorm aangenomen die je in koloniaal Europa zag. In de Arabische wereld was het pre-Islam heel erg gebruikelijk.
Maar ik had het specifiek over Iran. Daar zullen ze ook vast wel slaven hebben gehad, maar ik denk niet dat ze miljoenen of honderden duizenden slaven uit Afrika hebben verscheept of zo.
Huilie.quote:
Zo wil men het toch graag zien? Amerikaanse toestanden waarin de politiek correctheidswaanzin doorslaat en elke associatie met 'zwart' een directe link heeft met discriminatie. Zwarte peper -> discriminatie. Zwarte chocolade -> discriminatie! Iemand zwart maken -> discriminatie!quote:
ok. Je kan je ook minder aanstellen als een echte vent.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo wil men het toch graag zien? Amerikaanse toestanden waarin de politiek correctheidswaanzin doorslaat en elke associatie met 'zwart' een directe link heeft met discriminatie. Zwarte peper -> discriminatie. Zwarte chocolade -> discriminatie! Iemand zwart maken -> discriminatie!
Waarom? Is tolereren louter voorbehouden aan Nederlanders?quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar ik heb een pesthekel aan die mensen die gelijk over 'tolereren' en 'ga dan terug naar je eigen land' beginnen.
Dan is dit zeker ook een zwarte slaaf?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:37 schreef DarkSkywise het volgende:
Maar nog wel steeds met die oorringen die volgens vele propieten al láng niet meer worden gebruikt omdat ze een van de weinige kenmerken van een eventueel slavernijverleden zouden kunnen zijn
Een deel van de patateters ook, daarom is patat ook racistisch ......quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De opmerkingen in de anti-pieten club zijn anders ook ronduit grof. Vaak in de trant van: "Ik neuk je moederrr"quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat komt omdat het kookpunt naderbij komt.. grenzen worden overschreden. De crisis en de massale werkeloosheid werken dit ook in de hand.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:29 schreef DustPuppy het volgende:
Het lijken er meer te zijn dan gemiddeld in ieder geval.
En de anti-pieten die in dat debat op tv die de pro-pieten geen enkele keer lieten uitpraten maar steeds door hen heen schreeuwden met 'racist', 'nazi' en 'mijn zusje probeerde zich wit te wassen'! ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent de Holocaust vergelijkingen al vergeten zie ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |