Was al gedaanquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:56 schreef Iemand91 het volgende:
Zou een admin/moderator hier een reeks van kunnen maken?
Lang geleden dat ik een topic heb geopend in een reeks; leek erop dat het niet goed ging maar uiteindelijk dus wel.quote:
Mwah, hij post ze natuurlijk ook al op allerlei fora/sites. Je kunt natuurlijk ook gewoon het Tweakers topic of zijn Flickr stream volgen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:49 schreef Sunri5e het volgende:
Zitten er ook mensen van hier in het luchtvaarttopic van Tweakers? Misschien dat die mensen NustyR kunnen bewegen om zijn foto's ook in dit topic met ons te delen? Dat zou een grote impuls geven aan dit topic!
Daar komt alleen niet veel bijzonder voorbijquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:33 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik wil nog steeds een keertje echt gaan spotten langs een baan. Denk dat ik eens langs Eindhoven rij, daar kan ik met m'n 200mm op de kop van de baan nog wel iets doen denk ik. ( of ik huur een 600mm en ga even... hhmm... )
Tijd dat er weer eens een leuke Antonov ofzo komtquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daar komt alleen niet veel bijzonder voorbij
quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Tijd dat er weer eens een leuke Antonov ofzo komt
Hoop dat de 225 weer eens naar Schiphol komt eigenlijk, die moet ik nog eens live zien.
Deze plaatjes gaan we dan ook missen. De MD11F's tijdens het kerstreces:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: tevens de nieuwste aanwinst voor Lufthansa Cargo; de eerste van de 5 777F's. (Dus ook daar langzaamaan het einde van de MD11F
Nee, maar gaat mij meer om fototechnische platen, niet zozeer om het spotten van bepaalde typen of nummers. Dan voldoen ryanair kisten ook welquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daar komt alleen niet veel bijzonder voorbij
ik werk bij HVquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:18 schreef blingbling11 het volgende:
Vroeg me af of er hier nog meer mensen werkzaam zijn in de luchtvaart?
Ikzelf werk bijvoorbeeld bij KLM Engineering & Maintenance.
Mwah, op de goede plekken kun je prima uit met een max. van 200mm. Sta je bijvoorbeeld bij de Kaagbaan dan is dat genoeg, bij de Polderbaan ook wel. Niet elke plek naast die banen natuurlijk, maar er zijn genoeg plekken waar je wel resultaten kunt halen; zie ook de OP van dit topic op Tweakers.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:54 schreef Shaggy8675 het volgende:
Nee, maar gaat mij meer om fototechnische platen, niet zozeer om het spotten van bepaalde typen of nummers. Dan voldoen ryanair kisten ook wel
Amsterdam wil ik ook wel doen, maar is een takke-eind rijden en kom ik met een 70-200 wel wat aan te kort denk ik.
Ja... misschien wel eens doen ja... Lijkt me leukquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mwah, op de goede plekken kun je prima uit met een max. van 200mm. Sta je bijvoorbeeld bij de Kaagbaan dan is dat genoeg, bij de Polderbaan ook wel. Niet elke plek naast die banen natuurlijk, maar er zijn genoeg plekken waar je wel resultaten kunt halen; zie ook de OP van dit topic op Tweakers.
Tenzij je natuurlijk de neusharen van passagiers scherp wil krijgen, dan schiet 200mm inderdaad te kort.
Ik heb de logica achter de RJ85 nooit begrepen. 4 motoren op zo'n kleine kist?quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:52 schreef Tinos85 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Arrival and departure at sunset.
Je kunt natuurlijk ook nog huren. Kost ook maar een appel en een ei.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:12 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ja... misschien wel eens doen ja... Lijkt me leuk
Het heeft z'n na- en voordelen ja.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:12 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb de logica achter de RJ85 nooit begrepen. 4 motoren op zo'n kleine kist?
Desalniettemin mooie plaatjes
Online marketeer. Zit dus niet echt op de operatie verder, maar onze organisatie is klein genoeg om Er voldoende over mee te krijgen als je een beetje opletquote:
Werk voor 't zelfde bedrijf als jij.. (vliegdienst)quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:18 schreef blingbling11 het volgende:
Vroeg me af of er hier nog meer mensen werkzaam zijn in de luchtvaart?
Ikzelf werk bijvoorbeeld bij KLM Engineering & Maintenance.
Maar dat is met de 737-600 en A318 tegenwoordig zwaar achterhaald.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef Iemand91 het volgende:
Het heeft z'n na- en voordelen ja.
Nadeel is dat het onderhoud vraagt (daar zijn ze berucht om) maar voordelen zijn;
- Veel vermogen dus handig bij vliegvelden in/bij stad (denk aan London City) en higher altitudes.
- De Avro RJ heeft geen trust reverse; dus ook stil bij het remmen.
- En omdat het ietwat over gedimensioneerd zijn kunnen ze rustiger werken en zijn ze een stuk stiller.
Hij heeft ook luchtremmen in de staart die ze kunnen uitklappen tijdens de landing; waardoor ze dus ook erg stijl kunnen landen.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)37149.jpg]afbeelding[/url] ]
Er zijn een aantal redenen waarom de BAe 146, later dus de Avro RJ, is ontworpen met vier motoren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:40 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Maar dat is met de 737-600 en A318 tegenwoordig zwaar achterhaald.
En volgens mij hadden ze makkelijk 2 motoren op de RJ85 kunnen bouwen.
Verschillende vliegtuigen hebben limieten voor het openen en open hebben van vracht/passagiers deuren die onder de huidige wind(stoten) liggen. Ook de bruggen hebben een windlimiet. En geen passagiers in of uit (plus vracht en bagage) is geen afhandeling.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:37 schreef Iemand91 het volgende:
Schiphol zal vandaag een interessante dag hebben met dit weer. Genoeg afgebroken landingen (i.i.g. al een Thai Cargo 747 net), en traag vliegende kisten.
Oostbaan is weer in gebruik voor landingen, ik heb echter nog niet gezien dat ze afbogen naar de Kaagbaan.
En dan woon je 100km. verderop.
EDIT: heb je van dit weer; doen de webcams het niet
EDIT @ 11:30 uur: ik lees net dat er een afhandelingsverbod zou gelden.
Er is geloof ik al een Lufthansa rechtsomkeert gegaan...quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef Thetallguy het volgende:
Alles komt iig nog gewoon binnen hoor. Vanuit kantoor mooi zicht op de approaches op de Oostbaan. Schudt allemaal lekker door elkaar afentoe
Zo héquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:01 schreef Fiorano het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)len_de_wind_ook.html
Holy crap, die 747 maakt het best spannend
Beetje loeren:twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:04:58 Net geland op Schiphol, complimenten voor de KLM-piloot. Nu in wiebelend stilstaand toestel wachten op 'n vrije gate. http://t.co/VCeE9EcB4d reageer retweet
Die gate is niet nieuw hoor. Ze hebben alleen gewoon een voorkeur voor G09, geen idee waarom eigenlijk. Zal wel minder ver rijden zijn ofzo.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: en de A380 aan de nieuwe gate:
[ afbeelding ]
Als deze webcam het deed konden we hem zien staan.
Gaaf. Ze moeten daar gewoon een paar HD webcams ophangen; dat zou zo gaaf zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:33 schreef Fiorano het volgende:
Ook gaaf:
https://www.facebook.com/(...)21116&type=2&theater
Fimpje vanaf de luchtverkeersleidingstoren op Schiphol
Klopt; G09 en G18 zijn aangepast voor de A380. Maar Emirates dumpt het altijd bij G09 maar moet nu naar E18 omdat ze aan het verbouwen zijn. (dat bedoelde ik met 'nieuwe gate')quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Die gate is niet nieuw hoor. Ze hebben alleen gewoon een voorkeur voor G09, geen idee waarom eigenlijk. Zal wel minder ver rijden zijn ofzo.
Klopt, die was er vanmorgen idd even. Verder stonden de freighters bij ons op Romeo met de neus in de wind geparkeerd. Min of meer achterstevoren dus. Dat is best leuk manoeuvreren met inkomende kistenquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:37 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT @ 11:30 uur: ik lees net dat er een afhandelingsverbod zou gelden.
Hoe ver zijn ze bij jullie met PH-KCK?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:35 schreef blingbling11 het volgende:
Toevallig stond ik net naast Hangar 10 langs de baan toen de KCB opsteeg
Dus zeg maar met de Kaagbaan mee (en dus neus richting zuidwesten?)quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Klopt, die was er vanmorgen idd even. Verder stonden de freighters bij ons op Romeo met de neus in de wind geparkeerd. Min of meer achterstevoren dus. Dat is best leuk manoeuvreren met inkomende kisten
quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb hier wel een .pdf met restricties e.d. voor de A380 op Schiphol, maar ik heb voor een deel geen flauw idee wat bedoelt wordt. Ik bepaalde taxibanen e.d. zoals ze die noemen ken ik niet.
Die staat naast de KCC te niksen. Zal binnenkort wel ontdaan worden van de logo'squote:Op maandag 28 oktober 2013 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hoe ver zijn ze bij jullie met PH-KCK?
Richting zuidwesten idd, maar niet helemaal met de Kaagbaan mee. Maar om een beeld te geven:quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
Dus zeg maar met de Kaagbaan mee (en dus neus richting zuidwesten?)
Grappig. Dat zie je niet vaak. Foto?
Zoiets?quote:Is er ergens ook een goede bron voor dergelijke kaarten? Ik kan bijvoorbeeld wel zoiets vinden maar die is redelijk beperkt.
Ik zoek iets waar eigenlijk (bijna) alles op staat zoals namen van taxibanen, opstelplaatsen e.d.
Toch wel apart dat die -KCC er nog staat. Staat dat ding nou ook nog te koop (las ik geloof ik op Scramble o.i.d.)?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:58 schreef blingbling11 het volgende:
Die staat naast de KCC te niksen. Zal binnenkort wel ontdaan worden van de logo's
Dat is toch wel even apart inderdaad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Richting zuidwesten idd, maar niet helemaal met de Kaagbaan mee. Maar om een beeld te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had geen zin om met dit weer het platform op te gaan, vandaar achter het hek en tegenlicht
Daar komt deze meneer al een stuk verder mee. Bedankt!quote:Zoiets?
http://www.ais-netherland(...)D-2.EHAM-ADC-A2s.pdf
http://www.ais-netherland(...).EHAM-APDC-1-A2s.pdf?
Kijk anders hier eens. En dan even naar AIS Publications.
Jaren geleden is er een A300 (dacht ik) door de wind een flinke hoek gedraaid terwijl hij op het vrachtplatform geparkeerd stond. Gevolg een vleugel en een lantaarnpaal die nader kennis hebben gemaakt, waarbij de vleugel kerosine begon te huilen...quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:20 schreef Iemand91 het volgende:
Dat is toch wel even apart inderdaad.
Ja inderdaad, ik dacht dat hij er stond om interieurdelen te kunnen strippen. Maar zoals bij Planes te zien was is het interieur nog compleet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Toch wel apart dat die -KCC er nog staat. Staat dat ding nou ook nog te koop (las ik geloof ik op Scramble o.i.d.)?
Ach ja; kunnen kinderen nog blij gemaakt worden (film 'Planes' in de -KCC in hangar)
Saaie A330-350squote:Geen grotere vloot
De komst van de nieuwe toestellen leidt vooralsnog niet tot een grotere vloot. KLM haalt nog dit jaar de eerste van haar MD11's uit de lucht: de toestellen van de inmiddels ter ziele gegane fabrikant McDonnell-Douglas zijn verouderd en inefficiënt.
KLM overbrugt met de A330's ook de tijd tot de komst van de eerste Dreamliners, de Boeings 787 die vanaf 2015 worden verwacht. En de maatschappij verkeert met Airbus in de laatste onderhandelingsfase over de aanschaf van de A350, die rond 2020 de oudste A330's weer zal vervangen
747, MD11, Concorde. Stuk voor stuk iconen in de luchtvaart omdat ze iets aparts hebben wat de rest niet heeft.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:26 schreef LintuxCx het volgende:
Net langs PH-KCK gereden. Ik heb weinig met de MD-11 (alleen 1× mee naar SFO gevlogen), maar het ziet er wel zielig uit zo eigenlijk.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:48 schreef Sunri5e het volgende:
Er is een petitie gestart voor behoud van de md11
http://www.petities24.com(...)e_luchtvaarthistorie
De 747 en Concorde okee, maar de MD11quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:44 schreef Sunri5e het volgende:
747, MD11, Concorde. Stuk voor stuk iconen in de luchtvaart omdat ze iets aparts hebben wat de rest niet heeft.
Een bovengemiddeld slecht safety record bedoeld hij denk ikquote:
Wat dat betreft is de More Death II een waardige opvolger van de Death Cruiser 1.0quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:51 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Een bovengemiddeld slecht safety record bedoeld hij denk ik
Het is triest, maar inderdaad.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de More Death II een waardige opvolger van de Death Cruiser 1.0
Anna Paulowna is zeker een bitch!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:54 schreef blingbling11 het volgende:
Qua onderhoud is het verder ook een bitch
Het kielvlak lijkt me ook wezenlijk kleiner dan bij vergelijkbare vliegtuigen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:27 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Vooral met harde winden is ze berucht om haar moeilijke landingen.
Lijkt zo, maar is verder niets mis mee. Het gaat om de horizontal stabilisers die een stuk kleiner zijn dan die van de DC-10.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het kielvlak lijkt me ook wezenlijk kleiner dan bij vergelijkbare vliegtuigen.
Die van KLM?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:50 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43101.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat zal de domestic 747 in Japan en de 747 tussen Taiwan en Hong Kong vast en zeker uiteindelijk vervangen ja... helaas. Heb een fucking afgunst voor die A380.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Denk ook aan geografisch korte routes waar wel veel mensen van gebruik maken; er zijn daar genoeg routes waar een A380 maar een uur of 2 in de lucht hangt.
Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:18 schreef PH-KCD het volgende:
Dat zal de domestic 747 in Japan en de 747 tussen Taiwan en Hong Kong vast en zeker uiteindelijk vervangen ja... helaas. Heb een fucking afgunst voor die A380.
True, maar wat heb je daar als maatschappij aan? Als bij een lange vlucht tegen de 50% van de kosten brandstof is, je meer en duurder onderhoud hebt; waarom zou je de 747 dan nog houden?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 747 heeft anders wel een unique selling point: de herkenbaarheid.
De 747-8 gebruikt de GEnx-2B67 met zo'n 67,400 lbf. max. trust. Maal 4 is dat 269,600 lbf.quote:Voor mijn part met verbeterde vleugels en met 2 motoren maar de rompvorm zouden ze kunnen behouden.
Zoiets?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 747 heeft anders wel een unique selling point: de herkenbaarheid.
Voor mijn part met verbeterde vleugels en met 2 motoren maar de rompvorm zouden ze kunnen behouden.
quote:
Dat is het wel. 1 zo'n motor gaat een 747 niet de lucht in krijgen, dus er moet een veel krachtigere motor onder. Die wordt nog groter dan een GE90, dat gaat never nooit niet passen.quote:
Het is een relatief 'goedkope' vernieuwing aangezien ze kunnen voortborduren op een ruim 40 jaar oud ontwerp. Niet zoals Airbus een compleet nieuw ontwerp waar decennia werk in zit en waarschijnlijk nooit quite gaat spelen qua financiën.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zo gek is dat toch niet?
En het is waar dat niet de passagier maar de maatschappijen over de aankoop van vliegtuigen beslissen maar Boeing moet natuurlijk ook zorgen dat ie helemaal up to date is.
Als er nu een markt is voor deze grootte dan is dat over 10 jaar ook zo.
En dit inderdaad...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:18 schreef OEM het volgende:
Dat is het wel. 1 zo'n motor gaat een 747 niet de lucht in krijgen, dus er moet een veel krachtigere motor onder. Die wordt nog groter dan een GE90, dat gaat never nooit niet passen.
Wel als de onderkant afgeplat is, zoals bij de 737.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat is het wel. 1 zo'n motor gaat een 747 niet de lucht in krijgen, dus er moet een veel krachtigere motor onder. Die wordt nog groter dan een GE90, dat gaat never nooit niet passen.
De SP was bedoeld voor ultra long haul, totdat de 744 kwam, niet voor de korte ritjes. Alle 747s met de benaming SR en idd de -400D was voor domestic Japan. Hoe de A380 ontworpen is en wat hij kan weet ik niet want ik weet bar weinig van dat ding behalve dat het echt een afzichtelijk geval isquote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?
De 747's die daar voor bedoeld waren (de -400D Domestic) of de SP hadden bijvoorbeeld landing gear, brandstoftanks e.d. aangepast voor zulke korte routes.
Maar de A380 kan in z'n huidige vorm misschien ook wel overgedimensioneerd zijn aangezien er plannen waren/zijn om grotere/zwaardere versies te produceren.
SP of SR; een letter verschil maar toch groot verschil. Foutje ...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:59 schreef PH-KCD het volgende:
De SP was bedoeld voor ultra long haul, totdat de 744 kwam, niet voor de korte ritjes. Alle 747s met de benaming SR en idd de -400D was voor domestic Japan. Hoe de A380 ontworpen is en wat hij kan weet ik niet want ik weet bar weinig van dat ding behalve dat het echt een afzichtelijk geval is
Hier nog een:quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Richting zuidwesten idd, maar niet helemaal met de Kaagbaan mee. Maar om een beeld te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had geen zin om met dit weer het platform op te gaan, vandaar achter het hek en tegenlicht
Het is al vaker langsgekomen maar het is toch overduidelijk dat Boeing zijn 747-8 als het ware uit de markt heeft gezet met de komst van de 777. Daarom zou het ook helemaal geen zin hebben lijkt me om een 747 met 2 motoren uit te brengen aangezien het dan neer komt op een 777.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?
De 747's die daar voor bedoeld waren (de -400D Domestic) of de SP SR hadden bijvoorbeeld landing gear, brandstoftanks e.d. aangepast voor zulke korte routes.
Maar de A380 kan in z'n huidige vorm misschien ook wel overgedimensioneerd zijn aangezien er plannen waren/zijn om grotere/zwaardere versies te produceren.
[..]
True, maar wat heb je daar als maatschappij aan? Als bij een lange vlucht tegen de 50% van de kosten brandstof is, je meer en duurder onderhoud hebt; waarom zou je de 747 dan nog houden?
Geloof me; ik zou het liefst ook nog voor decennia de 747 vorm in gebruik willen zien; maar als bijna alle cijfers dit product tegenspreken, dan zit er gewoon geen toekomst meer in.
[..]
De 747-8 gebruikt de GEnx-2B67 met zo'n 67,400 lbf. max. trust. Maal 4 is dat 269,600 lbf.
(op de -400 is het wat minder)
's Werelds krachtigste motor (GE90-115B) biedt 115,300 lbf max, maal 2 is dat 130,600.
Nou heeft de -8 (lang) niet al die kracht om in de lucht te komen maar echt lekker gedimensioneerd is dat niet hè.
Zo'n GE90 kan 'm overigens wel in z'n eentje in de lucht houden, zelfs met de drag van de overige 3 motoren. Hier getest (kun je zien hoe gigantisch zo'n GE90 is):
[ afbeelding ]
Maar een 747 met 2 motoren is ook geen zicht hè. Maar goed; Boeing heeft ook eens het plan gehad om hem met 3 uit te rusten:
[ afbeelding ]
Ik zou nog kunnen zeggen dat de vleugels niet gebouwd zijn voor 2 motoren en compleet opnieuw ontworpen moet worden en nog meer aanpassingen; maar dat is voor de -8 ook al voor een groot deel gedaan.
Dat is dus eigenlijk ook wat ik daar (en eerder) zeg hèquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Woods het volgende:
Het is al vaker langsgekomen maar het is toch overduidelijk dat Boeing zijn 747-8 als het ware uit de markt heeft gezet met de komst van de 777. Daarom zou het ook helemaal geen zin hebben lijkt me om een 747 met 2 motoren uit te brengen aangezien het dan neer komt op een 777.
Supersoon vliegen is zo belachelijk brandstofverslindend, dat er in deze tijd met alleen maar stijgende brandstofprijzen gewoon geen toekomst in zit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Woods het volgende:
Schijnt dus exclusief te worden gebruikt voor het vervoeren van 787 onderdelen. Hiermee vraag ik me gelijk af of er geen vraag naar nog grotere vliegtuigen is danwel een compleet nieuw ontwerp ala Concorde.
Zelf vind ik de huidige manier met turbofans ook niet optimaal. Het is natuurlijk voor nu de efficiënte manier van vliegen maar ik heb zo'n idee alsof we al veel verder zouden kunnen zijn qua techniek in deze branche.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:57 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Supersoon vliegen is zo belachelijk brandstofverslindend, dat er in deze tijd met alleen maar stijgende brandstofprijzen gewoon geen toekomst in zit.
Montreal en Toronto dus weer als laatste bestemmingen, en laatste service op zaterdag 25 oktober 2014.quote:Based on the week of 29OCT13′s OAG Schedules Analyser listing update, KLM currently plans to operate FINAL MD11 service on 25OCT14. In October 2014, KLM’s MD11 operation as follow.
Amsterdam – Montreal
KL671 AMS1525 – 1645YUL M11 D
KL672 YUL1900 – 0735+1AMS M11 D
Amsterdam – Toronto
KL691 AMS0935 – 1140YYZ M11 D
KL692 YYZ1735 – 0645+1AMS M11 D
Planned MD11 Final service remains subject to change.
Fanmotoren zijn zeker niet optimaal. Maar in de commerciële sector waar gevlogen word met subsone snelheden, op ongeveer 40.000 voet, is het de beste oplossing.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:22 schreef Woods het volgende:
[..]
Zelf vind ik de huidige manier met turbofans ook niet optimaal. Het is natuurlijk voor nu de efficiënte manier van vliegen maar ik heb zo'n idee alsof we al veel verder zouden kunnen zijn qua techniek in deze branche.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:22 schreef blingbling11 het volgende:
Trouwens vandaag in Hangar 14 even een kijkje genomen bij de PH-BFY. Combi-kist die ze omgebouwd hebben naar pax. Gaat lekker met de cargo
Dat het een van de nieuwere is maakt niet zoveel uit; alle 747 kisten ondergaan momenteel checks en worden van binnen omgebouwd (nieuwe business class). Maar toch apart dat er een wordt omgebouwd van combi naar full pax.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:39 schreef Sunri5e het volgende:
Echt? Dat is een van de nieuwere 747's
Echt? Dat is een van de nieuwere 747'squote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:22 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Fanmotoren zijn zeker niet optimaal. Maar in de commerciële sector waar gevlogen word met subsone snelheden, op ongeveer 40.000 voet, is het de beste oplossing.
Trouwens vandaag in Hangar 14 even een kijkje genomen bij de PH-BFY. Combi-kist die ze omgebouwd hebben naar pax. Gaat lekker met de cargo
Het gaat echt belachelijk slecht met de Cargo.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan gaat het wel héél slecht met cargo inderdaad; hij krijgt momenteel een C-check dus kan enigszins samen maar dan nog kost het flink ¤¤¤. (vracht is geloof ik zo rond 2/3 gevuld en gaat héél klein beetje beter geloof ik)
Dus straks 14 combi en 8 full-pax?
Of staan er nog meer gepland om omgebouwd te worden?; want als dat al gebeurd moet dat 'nu' gebeuren.
Dat is bekend.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:44 schreef blingbling11 het volgende:
Het gaat echt belachelijk slecht met de Cargo.
Dat is wel apart. Ik ga eens hier eens in verdiepen.quote:Ik heb wel gehoord dat er nog meer kisten omgebouwd gaan worden. Maar ik weet niet precies hoeveel en welke.
Laat je ons ook weten wat eruit komt?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is bekend.
[..]
Dat is wel apart. Ik ga eens hier eens in verdiepen.
Waren faseren ze die 747 combi niet eerder uit ipv alles ombouwen? Ik denk dat ze daardoor veel meer kosten besparen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:44 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Het gaat echt belachelijk slecht met de Cargo.
Ik heb wel gehoord dat er nog meer kisten omgebouwd gaan worden. Maar ik weet niet precies hoeveel en welke.
will doquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:49 schreef Sunri5e het volgende:
Laat je ons ook weten wat eruit komt?
Vanaf 2016 gaan de eersten er al uit en dat is opzich al vrij rap.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:50 schreef Sunri5e het volgende:
Waren faseren ze die 747 combi niet eerder uit ipv alles ombouwen? Ik denk dat ze daardoor veel meer kosten besparen.
Zo dan! Dat is gaaf. Alsof het toestel zijn Dynamo momentje heeft.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:28 schreef blingbling11 het volgende:
De PH-KCK is trouwens ook van zijn plek. Zullen binnen wel druk bezig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |