abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132642169
aardappels, sproitjes, sloavink.
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:54:26 #242
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132642190
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Lul niet zo stom man, ten eerste zat Rosa Parks al in de bus, het ging er om dat ze een plaats naar achter moest omdat er een blanke instapte en er geen plaats meer was in de voorste voor blanken gereserveerde plaatsen, maar dat terzijde. Er waren ook gekleurde vrouwen bij de demonstratie en die zijn niet lastig gevallen. Het lastig vallen ging eerder om haar vermeende mening. Niet terecht naturlijk, ook al zou ze wel een andere mening zijn toegedaan, maar onvergelijkbaar met de Rosa Parks situatie.
Je hebt het nu over de demonstratie in het algemeen, terwijl we 't hier volgens mij hebben over dat groepje dat de vrouw lastigviel.

Even los v/d Rosa Parks vergelijking... jij denkt echt dat er geen sprake was van racistische gedachten bij in ieder geval een deel van de mensen die deze vrouw lastigvielen?
Krekker is de bom!
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:55:53 #243
241662 Jian
Well, well, well
pi_132642238
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt het onderwerp racisme taboe verklaren.?
Vind je dat de vijandigheid tov van een zwarte vrouw op het Malieveld door sommige zgn zwartepietenfans helemaal niks met racisme te maken heeft ?
Ik heb mijn mening over dit incident al eerder gegeven, maar dit topic gaat over of Zwarte Piet wel of niet racistisch van aard is en niet over of er al dan niet racisten en/of fanaten in Nederland rondlopen, want die lopen er wel. Dat sommigen hier met dit incident aan de haal gaan om "hun gelijk" te halen in een discussie over de eventuele racistische aard van Zwarte Piet, ....... tsja :')
pi_132642266
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Lul niet zo stom man,
ok... je gooit je kaarten al direct op tafel. Je laat je intolerantie zien.

quote:
ten eerste zat Rosa Parks al in de bus, het ging er om dat ze een plaats naar achter moest omdat er een blanke instapte en er geen plaats meer was in de voorste voor blanken gereserveerde plaatsen, maar dat terzijde.
Rosa was ongewenst bij een blanke meeting.. De meeting voorin de bus.
Tilly Kasiepo was ongewenst ( voor sommigen) bij een blanke meeting

quote:
Er waren ook gekleurde vrouwen bij de demonstratie en die zijn niet lastig gevallen.
Ja en ? Ergens anders in Amerika konden zwarte vrouwen wel voorin zitten.

quote:
Het lastig vallen ging eerder om haar vermeende mening. Niet terecht naturlijk, ook al zou ze wel een andere mening zijn toegedaan, maar onvergelijkbaar met de Rosa Parks situatie.
Ze legde nog uit aan die lui vol vooroordelen tov haar zwarte persoon dat ze het verkeerd zagen.
Maar enkele typjes wilden het maar niet geloven.
Zij was zwart, zwaaide met een niet Nederlandse vlag en dat was genoeg reden voor hen om haar een plaatsje voorin de bus niet te gunnen.
een vergelijking 1 op 1 is nooit mogelijk. Maar racisme is wel de gemeenschappelijke factor.
Als ze blank was geweest dan was het nooit zo uit de hand gelopen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:56:54 #245
241662 Jian
Well, well, well
pi_132642270
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval niet wat er stond in mijn post die jij citeert.
Nou laten we zeggen dat daar uit blijkt dat je niet echt een helder idee hebt over wat zulke mensen aanrichten.
pi_132642330
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:55 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening over dit incident al eerder gegeven, maar dit topic gaat over of Zwarte Piet wel of niet racistisch van aard is en niet over of er al dan niet racisten en/of fanaten in Nederland rondlopen, want die lopen er wel. Dat sommigen hier met dit incident aan de haal gaan om "hun gelijk" te halen in een discussie over de eventuele racistische aard van Zwarte Piet, ....... tsja :')
Het was gewoon racisme. Net zoals dat gigantisch verlangen om Piet perse zwart te maken de gevoelens van zwarte mensen opzij schuiven is.
pi_132642358
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Nou laten we zeggen dat daar uit blijkt dat je niet echt een helder idee hebt over wat zulke mensen aanrichten.
Jij wel? Aan jouw botte ontkenning te zien ben je net zo "zulke mensen"
pi_132642397
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Even los v/d Rosa Parks vergelijking... jij denkt echt dat er geen sprake was van racistische gedachten bij in ieder geval een deel van de mensen die deze vrouw lastigvielen?
Bij sommige wel want die riepen dat ze moest oprotten naar ''haar eigen land''
alleen hebben de papua's geen land meer :')

http://www.tanahku.west-p(...)sberichten/1752.html
  maandag 28 oktober 2013 @ 00:02:08 #249
241662 Jian
Well, well, well
pi_132642439
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je hebt het nu over de demonstratie in het algemeen, terwijl we 't hier volgens mij hebben over dat groepje dat de vrouw lastigviel.

Dit topic gaat nogmaals over het eventuele racistische karakter van Zwarte piet. De situatie van deze vrouw is en was een incident tijdens de demonstratie. Het ging in mijn optiek in eerste instantie om haar vermeende mening, maar dat er op de demonstratie racisten rond hebben gelopen daar ben ik wel van overtuigd, die vind je namelijk overal. Maar als ze door de Kalverstraat lopen worden ook niet alle winkeliers daar opeensracistisch, zo ook niet Zwarte Piet of een groot deel van de mensen die daar liepen te demonstreren.
pi_132642478
De Belgische conclusie:
quote:
http://www.rtbf.be/info/c(...)e-raciste?id=8120480
Le débat ne fait donc que commencer. On va encore s’envoyer du racisme et du politiquement correct à la tête. Mais en réalité, c’est très émotionnel. Vous le disiez, le Père Fouettard est venu de loin. Il ne vient pas d’Afrique. Il vient d’un pays idéal où rien ne changera jamais. Le pays de l’enfance.
pi_132642501
Ik had hier helemaal niet willen posten, achterlijk gedoe :')
  maandag 28 oktober 2013 @ 00:06:07 #252
241662 Jian
Well, well, well
pi_132642529
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... je gooit je kaarten al direct op tafel. Je laat je intolerantie zien.
Nee hoor, ik heb het gewoon niet zo op bewust hitserige types zoals jij, of ze nu van links of van rechts komen, daar ben ik snel mee klaar, hun motieven zijn namelijk vrijwel altijd verre van zuiver, dus dan kan je maar beter gewoon snel aangeven wat je van ze vindt.

trust :W
pi_132642544
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat een bullshit :') als het een blanke vrouw was geweest met een spandoek, Zwarte Piet moet
weg hadden ze ook zo gereageerd, gewoon omdat het een stel tokkies zijn die te dom zijn om te schijten.

Ik mag hopen dat die vrouw extra aandacht krijgt voor haar zaak.
de laatste keer dat ik keek had ze 200 extra pagina's met handtekeningen, door alle aandacht voor haar nu. :)
  maandag 28 oktober 2013 @ 00:07:08 #254
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132642551
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik moet je teleurstellen, maar mensen zijn toch echt verantwoordelijk voor hun eigen gedrag

De fout ligt toch echt bij de mensen die niks anders kunnen dan in groepen denken; de mensen die tijdens een dergelijke discussie een blinde waas voor de ogen krijgen en niet meer helder kunnen nadenken (of dit nooit gekund hebben). De mensen die niet lezen of luisteren naar wat er werkelijk gezegd wordt, maar die bij mensen die bijv. niet hard genoeg roepen dat Zwarte Piet moet blijven, direct agressief reageren tegen deze mensen.

Zelfde geldt overigens voor eventuele anti-ZP'ers die zich agressief of haatdragend jegens rassen opstellen.
Krekker is de bom!
pi_132642567
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het gewoon niet zo op bewust hitserige types zoals jij, of ze nu van links of van rechts komen, daar ben ik snel mee klaar, hun motieven zijn namelijk vrijwel altijd verre van zuiver, dus dan kan je maar beter gewoon snel aangeven wat je van ze vindt.

trust :W
kijk eens naar jezelf.... je bent net zo hitsig bezig.
Precies.... daarom ben je niet te vertrouwen.
Je doet net alsof racisme niet bestaat en ook niet op het Malieveld zich liet zien.
Dus echt wel.
pi_132642599
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Bij sommige wel want die riepen dat ze moest oprotten naar ''haar eigen land''

dat is eerder een bewijs van wel racisme
pi_132642614
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:06 schreef poemojn het volgende:

[..]

de laatste keer dat ik keek had ze 200 extra pagina's met handtekeningen, door alle aandacht voor haar nu. :)
http://petities.nl/petiti(...)93-zet-onrecht-recht
  maandag 28 oktober 2013 @ 00:11:13 #258
241662 Jian
Well, well, well
pi_132642624
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat had ik in het begin van de reeks ook, maar bij zoveel idioterie kan ik op een gegeven moment mij kop niet houden, ja ik weet 't, my bad ;)
pi_132642659
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:11 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat had ik in het begin van de reeks ook, maar bij zoveel idioterie kan ik op een gegeven moment mij kop niet houden, ja ik weet 't, my bad ;)
:+ same here...
pi_132642770
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:11 schreef Jian het volgende:

[..]

Kom dan met zo sterk mogelijke argumenten..
Spin eens uit waarom de uitsluiting van Tilly Kasiepo geen racisme was .
Zou je het wel discriminatie kunnen noemen ?
pi_132642924
Wow die mevrouw op het Malieveld vandaag. Ik schaam mij diep voor mijn volk. Ik wil naar die mevrouw toegaan en haar zeggen dat we vandaag een nieuw dieptepunt bereikt hebben. Maar volgens mij is ze slim genoeg om dat zelf ook wel door te hebben.
pi_132642942
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dit.
pi_132642988
En kan die OP niet gewijzigd worden? Het is inmiddels allang duidelijk dat het niet op waarheid berust.
  maandag 28 oktober 2013 @ 00:32:40 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132643096
Heeft Sinterklaas al gereageerd?

Darn, als Sinterklaas de Pieten moet ontslaan, is dat dan discriminatie op kleur? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132643137
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:32 schreef Leandra het volgende:
Dat is een oude man, die snapt er niets van en is al blij wanneer er een piet de schimmel in bedwang houdt met opstijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2013 00:34:46 ]
pi_132643190
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:32 schreef Leandra het volgende:

Darn, als Sinterklaas de Pieten moet ontslaan, is dat dan discriminatie op kleur? :o
D66 zal het toejuichen, modernisering van de arbeidsmarkt...
I´m back.
pi_132643683
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

D66 zal het toejuichen, modernisering van de arbeidsmarkt...
D66 is toch neutraal ten opzichte van sinterklaas en wat betreft die piet weet ik het eigenlijk niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2013 01:18:03 ]
pi_132643884
Ik ga nog wat speculaas eten.
pi_132644582
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:50 schreef Jian het volgende:

[..]

In elk geval racistischer dan Zwarte Piet en dan hebben ze volgens mij ook nog de gore moed gehad om een deel 2 te maken .....
En degenen die dit niet racistisch vinden zijn te dom dus moeten wij het maar racistisch vinden voor hun.
pi_132644588
quote:
9s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En deze jongen had ook louter jeuk aan z'n neus en zwaaide tegelijkertijd naar de camera. Mensen die overal maar een drama van maken.... vermoeiend hoor.
En ik maar denken dat je incidenten niet mocht gebruiken om te generaliseren. Nice mutantje.
pi_132644597
quote:
Ik ben een raciaal scepticus. Dat wil zeggen dat ik, net als een hele waslijst aan moderne denkers, het concept ‘ras’ beschouw als een culturele misvatting, die is ontstaan in een tijd dat men nog niet zoveel wist over de biologie van de menselijke soort. Of simpeler gezegd: ik geloof niet dat het woord ‘ras’ verwijst naar iets dat werkelijk bestaat.

Het begrip ‘ras’ is gebaseerd op het idee dat een soort (in dit geval: de menselijke soort) onder te verdelen is in groepen die te onderscheiden zijn door specifieke en essentiële genetische kenmerken die alleen de leden van die groep met elkaar delen. Een idee waarvan gemakkelijk te verklaren is hoe deze is ontstaan: mensen hebben talloze verschillende uiterlijke kenmerken - huidskleur, haartype, vorm van de ogen - die ze met de ‘leden’ van hun groep delen en met exemplaren buiten die groep niet. Op grond hiervan vatte de gedachte post dat er ‘rassen’ zijn: groepen die zich door essentiële (dat wil zeggen: alleen binnen die groep voorkomende) genetische kenmerken onderscheiden van groepen die deze kenmerken niet hebben.

Inmiddels is door voortschrijdend wetenschappelijk inzicht deze categorisering al lang en breed ontkracht: mensen verschillen genetisch gradueel van elkaar, maar geen enkele ‘sub-soort‘ heeft genetische kenmerken die alleen voor die groep opgaan. Even heel simpel gezegd: er zijn geen ‘blanken' en ‘zwarten’, er zijn alleen tinten. Vandaar ook dat de raciaal scepticus het concept ‘ras’ typeert als een ‘culturele misvatting’: we zijn gewend geraakt verschillen in (uiterlijke) kenmerken die een genetische oorsprong hebben te verwarren met genetische essenties, die we vervolgens toeschrijven aan 'groepen'.

Het grote probleem van deze culturele misvatting is natuurlijk dat sommige mensen op grond van deze niet werkelijk bestaande onderverdeling in ‘soorten‘ een al even ongefundeerde morele hiërarchie zijn gaan toepassen, beter bekend als racisme: de ene groep zou inferieur zijn aan de andere groep. Voor de raciaal scepticus is dit een dubbele zonde: niet alleen verdeel je mensen onder in categorieën die niet bestaan, je zet die categorieën ook nog eens in een volgorde die niet bestaat.

Ik begin hierover omdat hierin precies het probleem schuilt met de discussie over Zwarte Piet. Een probleem dat niet in de laatste plaats is veroorzaakt door Quinsy Gario, de man die deze discussie dit jaar heeft aangezwengeld. Gario maakt bezwaar tegen de morele hiërarchie die de verhouding tussen Sinterklaas en Zwarte Piet volgens hem uitstraalt (iets waar ik een heel eind in mee kan gaan), maar beroept zich daarbij tegelijkertijd op precies dat essentialistische denken in categorieën die aan deze hiërarchie ten grondslag ligt: hij vindt Zwarte Piet een belediging van ‘zwarten' - een groep die hij ook nog eens aanduidt als ‘wij’. Voor een raciaal scepticus verraadt dit een vervelend soort hypocrisie: van het rassendenken afwillen en je er vervolgens op beroepen.

Nog problematischer wordt het door de slogan die hij heeft gekozen voor deze aanklacht: ‘Zwarte Piet is racisme‘. Die ‘is’ is voor mij het probleem: ‘ras’ is een misvatting in de sfeer van de perceptie, niet in de sfeer van het zijn. Racisten zien groepen die er niet werkelijk zijn en trekken daar moreel verwerpelijke conclusies uit. Maar wie net als ik een raciaal scepticus is (en dat is, durf ik te beweren, een substantieel deel van de Nederlanders), is het nogal een aantijging om te stellen dat Zwarte Piet racisme is: je wrijft velen daarmee aan iets niet te zien waar we - na een eeuwenlang proces van Verlichting - juist bewust blind voor zijn (en blind voor willen zijn).

Begrijp me niet verkeerd: ik kan me goed voorstellen dat Gario gelijk heeft als hij zegt dat Zwarte Piet kan leiden tot racistisch gedrag jegens donkere mensen. En dat er ook nog genoeg zijn die dat gedrag etaleren. Dat hij zich daar tegen keert, juich ik van harte toe: dat zou de kop in moeten worden gedrukt. Maar dat is iets fundamenteel anders dan beweren dat Zwarte Piet 'racisme is'. Zijn streven is nobel, maar zijn beklag precies verkeerd: we moeten blind zijn voor rassen, om ons er vervolgens van te beschuldigen dat ‘wij’ niet zien dat Zwarte Piet een symptoom van is dat denken, omdat het beledigend zou zijn voor ‘zwarte mensen’. Dat noem ik - oh ironie - de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Dat Gario pleit voor meer empathie voor mensen die moeite hebben met Zwarte Piet als fenomeen, vind ik alleszins sympathiek. Jammer alleen dat hij die empathie andersom niet lijkt te kunnen opbrengen: mensen van het ‘andere soort’, uit naam van ‘jouw soort’ racisme aanwrijven die ze op geen enkele manier etaleren, enkel omdat ze een traditie vieren, is evengoed belachelijk. Vind je het gek dat zoveel mensen dan als door een bij gestoken reageren? En ‘moe’ van 'die discussie' worden? Dat VN-onderzoeker Verene Shepherd 'niet kan begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat het Sinterklaasfeest een terugkeer naar de slavernij is en dat dit feest in de eenentwintigste eeuw moet stoppen,' is om dezelfde reden al even bizar. Ze zou er juist verguld mee moeten zijn: dat wij dat niet zien.

https://decorrespondent.n(...)/7422337791-bd308a07

Nog maar eventjes een keertje herhalen voor alle haters met oogklepjes op. Discussie is nu wel aardig ten einde met deze grand finale.
pi_132644711
Dat bericht is 4 dagen geleden al 1000x gepost en er zit zeker een kern van waarheid in, Scorpie. Maar een grand finale is het zeker niet. En sinds wanneer ben jij fan van Wijnberg? Hij staat haaks op jouw denkwereld verder. :)
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132644744
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

https://decorrespondent.n(...)/7422337791-bd308a07

Nog maar eventjes een keertje herhalen voor alle haters met oogklepjes op. Discussie is nu wel aardig ten einde met deze grand finale.
Inderdaad, en om maar even 1 quote hieruit te lichten:

quote:
‘Zwarte Piet is racisme‘. Die ‘is’ is voor mij het probleem:
Ik heb dan ook regelmatig in deze topicreeks gepost: Zwarte Piet IS geen racisme. Die IS die de tegenstanders van Zwarte Piet telkenmale gebruikten was voor mij ook elke keer het probleem.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132645022
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:06 schreef Montagui het volgende:
Ik heb dan ook regelmatig in deze topicreeks gepost: Zwarte Piet IS geen racisme. Die IS die de tegenstanders van Zwarte Piet telkenmale gebruikten was voor mij ook elke keer het probleem.
Volgens mij is dat nogal afhankelijk van de context. En wanneer we geen onderscheid meer zouden maken in rassen en/of huidskleur dan snap ik niet waarom jullie zo panisch zwarte piet zwart willen houden
pi_132645299
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:32 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nogal afhankelijk van de context. En wanneer we geen onderscheid meer zouden maken in rassen en/of huidskleur dan snap ik niet waarom jullie zo panisch zwarte piet zwart willen houden
Waarom iets veranderen dat geen racisme is ? Waarom iets veranderen door de onwetendheid van anderen? Waarom iets veranderen omdat anderen racistisch zijn ? Waarom? Warum? Why?
pi_132645331
quote:

[..]

Waarom? Omdat een paar mensen denken dat het beledigend bedoeld is, zonder dat ze gewoon even navragen of dat zo is?
pi_132645333
quote:
5s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom iets veranderen dat geen racisme is ? Waarom iets veranderen door de onwetendheid van anderen? Waarom iets veranderen omdat anderen racistisch zijn ? Waarom? Warum? Why?
Omdat we dan in 1 klap van het gezeur af zijn? Hoe moeilijk kan het zijn
pi_132645383
quote:

[..]

Omdat er geen enkele reden is om je als Zwarte Piet niet zwart te mogen schminken behalve het subjectieve* gevoel van sommige mensen. Daarbij is het gewoon raar om als Zwarte Piet bv groen geschminkt te zijn. Dan ben je een groene Zwarte Piet. Zwarte Piet is traditiegewijs een zwart geschminkt persoon. Dus wat is er mis met een zwarte Zwarte Piet? Niets. En omdat het geen racisme IS zie ik dan eigenlijk ook niet in waarom hij niet zwart zou mogen zijn. That's all. Niks panisch aan.

Eigenlijk is het meeste panische aan deze discussie de uitspraken van de anti Zwarte Piet activisten dat alle voorstanders racisten zouden zijn. Absurd overdreven natuurlijk. En omdat niemand zich onterecht laat uitmaken voor racist, krijg je van die vaak felle (tot totaal belachelijk ongenuanceerde) reacties.

*subjectief in de zin van dat hun gevoel terecht is (ze voelen het nou eenmaal zo), maar de redenatie waarom ze zich zo voelen is onterecht. Dat gevoel komt ergens anders vandaan, dat zit dieper en zal mogelijk een historische grondslag hebben. Misschien is het een soort van minderwaardigheidscomplex? Feitelijk wordt Zwarte Piet nu door hen misbruikt doordat ze dat gevoel hebben. Er moet daarom eerder wat gedaan worden aan hún gevoel, dan aan Zwarte Piet. Zij moeten inzien dat zijzelf een probleem hebben, en daar NIET Zwarte Piet voor misbruiken. Zwarte Piet is onschuldig.
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:03:59 #280
241662 Jian
Well, well, well
pi_132645427
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:58 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ja, ja, als de buurman de kleur van mijn schuurdeur niet aanstaat dan verander ik die toch gewoon en als hij vindt dat ik witte rozen in mijn tuin moet plaatsen omdat hij die mooier vindt dan de rode die er nu staan dan verander ik dat toch ook gewoon, je kan immers maar van het gezeur af zijn ...........
pi_132645458
quote:

[..]

Dat is echt een hele goede reden.
pi_132645714
quote:

[..]

Hoe simpel moet je zijn om dit als argument aan te dragen?
pi_132645732
quote:

[..]

Als we zo gaan redeneren wil ik dat jij je account nu verwijderd. Zijn we ook van het gezeur af. En als je dan toch bezig bent, wil ik dat je nooit meer een spijkerbroek draagt, daar neem ik aanstoot aan. En als we toch bezig zijn, wil ik dat je nooit meer <insert random onderwerp>

Je snapt vast wel waar we heen gaan.
pi_132645898
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:27 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het zo bedoeld is, het gaat erom of het zo is...
Juist niet, het gaat om de intentie, niet om hoe het wordt opgevat.
pi_132645903
quote:

[..]

Als je aanhanger bent van de theorie dat er rassenonderscheid kan worden gemaakt wel ja. Als je die achterhaalde theorie niet aanhangt is er geen enkel issue.
pi_132645928
Er zijn heul geen verschillende rassen mensen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132646012
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:01 schreef Montagui het volgende:
Omdat er geen enkele reden is om je als Zwarte Piet niet zwart te mogen schminken behalve het subjectieve* gevoel van sommige mensen. Daarbij is het gewoon raar om als Zwarte Piet bv groen geschminkt te zijn. Dan ben je een groene Zwarte Piet. Zwarte Piet is traditiegewijs een zwart geschminkt persoon. Dus wat is er mis met een zwarte Zwarte Piet? Niets. En omdat het geen racisme IS zie ik dan eigenlijk ook niet in waarom hij niet zwart zou mogen zijn. That's all. Niks panisch aan.
Dan noem je het toch groene piet ipv groene zwarte piet? En traditiegetrouw kregen enkel arme jongetjes van de Sinterklaas, moeten we alles maar laten bij het oude en zijn aanpassingen vanaf vandaag taboe?
quote:
*subjectief in de zin van dat hun gevoel terecht is (ze voelen het nou eenmaal zo), maar de redenatie waarom ze zich zo voelen is onterecht. Dat gevoel komt ergens anders vandaan, dat zit dieper en zal mogelijk een historische grondslag hebben. Misschien is het een soort van minderwaardigheidscomplex? Feitelijk wordt Zwarte Piet nu door hen misbruikt doordat ze dat gevoel hebben. Er moet daarom eerder wat gedaan worden aan hún gevoel, dan aan Zwarte Piet. Zij moeten inzien dat zijzelf een probleem hebben, en daar NIET Zwarte Piet voor misbruiken. Zwarte Piet is onschuldig.
Natuurlijk zit dat gevoel dieper. De zwarten hebben het nooit echt gemakkelijk gehad toch? En of deze zwarte piet nu racistisch is of niet, het zal in elk geval niet positief meehelpen voor de gevoelens van de zwarten

quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:03 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, ja, als de buurman de kleur van mijn schuurdeur niet aanstaat dan verander ik die toch gewoon en als hij vindt dat ik witte rozen in mijn tuin moet plaatsen omdat hij die mooier vindt dan de rode die er nu staan dan verander ik dat toch ook gewoon, je kan immers maar van het gezeur af zijn ...........
Kijk, ik kan me goed voorstellen dat je hier niet zomaar in meewerkt. Je moet er immers dagelijks tegenaan kijken. is naar mijn idee wat anders dan een sprookjesfiguur voor kinderen..
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:20 schreef Specularium het volgende:

Hoe simpel moet je zijn om dit als argument aan te dragen?
Jah, ik ben niet moeilijk vandaag
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Als we zo gaan redeneren wil ik dat jij je account nu verwijderd. Zijn we ook van het gezeur af. En als je dan toch bezig bent, wil ik dat je nooit meer een spijkerbroek draagt, daar neem ik aanstoot aan. En als we toch bezig zijn, wil ik dat je nooit meer <insert random onderwerp>

Je snapt vast wel waar we heen gaan.
Je kan je vraagtekens hebben bij het feit of het racistisch is, Ik heb in elk geval m'n bedenkingen bij het feit dat deze sprookjesfiguur zo heilig is voor jullie. Wat kan een stel volwassen mannen (laat staan ruim 90%) van Nederland zich druk maken over de huidskleur van een verzonnen poppetje :')
pi_132646042
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:38 schreef Roellie80 het volgende:
Je kan je vraagtekens hebben bij het feit of het racistisch is, Ik heb in elk geval m'n bedenkingen bij het feit dat deze sprookjesfiguur zo heilig is voor jullie. Wat kan een stel volwassen mannen Quinsy's (laat staan 8%) van Nederland zich druk maken over de huidskleur van een verzonnen poppetje :')
Even gefixed voor je.
pi_132646058
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Even gefixed voor je.
Dank je, dat bedoel ik voor beide kampen uiteraard.
pi_132646221
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:38 schreef Roellie80 het volgende:

Dan noem je het toch groene piet ipv groene zwarte piet? En traditiegetrouw kregen enkel arme jongetjes van de Sinterklaas, moeten we alles maar laten bij het oude en zijn aanpassingen vanaf vandaag taboe?

Nee hoor, tradities zijn uiteraard aan veranderingen onderhevig, maar die veranderingen laten zich ook niet dwingen. En al zeker niet op de manier zoals dat aangezwengeld wordt door de anti Zwarte Pieten activisten. Daar krijg je juist meer weerstand door waardoor het juist averechts gaat werken.
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:49:08 #291
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132646234
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:25 schreef Thomas B. het volgende:
Wow die mevrouw op het Malieveld vandaag. Ik schaam mij diep voor mijn volk. Ik wil naar die mevrouw toegaan en haar zeggen dat we vandaag een nieuw dieptepunt bereikt hebben. Maar volgens mij is ze slim genoeg om dat zelf ook wel door te hebben.
Zo, jij zat vast met traantjes in je ogen toen je dat schreef.
pi_132646246
quote:

[..]

Nee. Daar gaat het niet om. Ik zag al plaatjes langskomen dat de zak van Sinterklaas een symbool van slavernij is omdat de koffiebonen ook in jute zakken werden getransporteerd. Alsof er plastic tassen bestonden toen Piet werd verzonnen. Toch vatten mensen dit ook al op als een belediging. Het gaat werkelijk nergens over.
pi_132646247
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee hoor, tradities zijn uiteraard aan veranderingen onderhevig, maar die veranderingen laten zich ook niet dwingen. En al zeker niet op de manier zoals dat aangezwengeld wordt door de anti Zwarte Pieten activisten. Daar krijg je juist meer weerstand door waardoor het juist averechts gaat werken.
Bij verandering is altijd weerstand. De kunst is om die groep maar gewoon links te laten liggen.
pi_132646328
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bij verandering is altijd weerstand. De kunst is om die groep maar gewoon links te laten liggen.
Wordt wat lastiger als die groep de overgrote meerderheid is.
pi_132646382
Vond dat incident met dat vrouwtje op het Malieveld wel treurig.
Al die scheldende Henk's.

Dan schaam ik me wel kapot, maar niet voor Zwarte Piet.
pi_132646406
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wordt wat lastiger als die groep de overgrote meerderheid is.
pi_132646416
Dat zag er inderdaad wel sneu uit. Maar het heeft niks met de intocht te maken.
pi_132646434
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:54 schreef Specularium het volgende:
Vond dat incident met dat vrouwtje op het Malieveld wel treurig.
Al die scheldende Henk's.

Dan schaam ik me wel kapot, maar niet voor Zwarte Piet.
Die Henk figuren waren diep triest ja :') Tokkies.
pi_132646446
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:56 schreef Ulx het volgende:
Dat zag er inderdaad wel sneu uit. Maar het heeft niks met de intocht te maken.
Inderdaad, gewoon een gevolg van het debat voeren op 'volwassen' niveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')