Dat is altijd zo op demonstraties.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:21 schreef n00b13 het volgende:
Mijn stelling dat 3/4 van die figuren gekkies zijn is iig weer bewezen.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:13 schreef Bluesdude het volgende:
http://afanl.wordpress.co(...)e-orgie-van-racisme/
Er waren bekende extreemrechtse engerds aanwezig.
Normaal zijn zij tegen zwarte mensen, maar voor die lieve Piet willen ze wel even de schijn ophouden. En toch ook slim om een huisneger te hebben, een knuffelallochtoon om te laten zien hoe weldenkend zij wel niet zijn ?
quote:Ook de PVV was van de partij. Tweede Kamerlid Joram van Klaveren nam een petitie in ontvangst voor het behoud van zwarte piet. Toen hij het podium betrad gonsde het in het publiek: “goed zo de PVV” en “klote buitenlanders”.
quote:Tilly Kaisiepo is de Nederlandse Rosa Parks......Alles wat ze deed was voorin de ZwartePietenBus gaan zitten. Uiteraard moest ze opkankeren.
Ik vind de vergelijking ook niet geweldig, maar relmongolen slaat toch echt beter op het tuig dat de vrouw lastig viel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:30 schreef Jian het volgende:
[..]
Rosa Parks, yeah sure, wann relmongolen
Mensen die dit soort idiote en overtrokken vergelijkingen maken zijn hitsers die op stampij uit zijn, simpel, net zo erg als de idioten die, die vrouw onheus bejegenden!quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking ook niet geweldig, maar relmongolen slaat toch echt beter op het tuig dat de vrouw lastig viel.
Het komt op mij een beetje over alsof je de boel nu probeert om te draaien door de aandacht op anderen te richten.
Ook jouw vergelijking is redelijk idioot. Hoe die mensen zich misdragen hebben is m.i. absoluut niet te vergelijken met zo'n vergelijking op Twitter. Maar goed, ieder z'n mening.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Mensen die dit soort idiote en overtrokken vergelijkingen maken zijn hitsers die op stampij uit zijn, simpel, net zo erg als de idioten die, die vrouw onheus bejegenden!
De vergelijking is niet overtrokken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Mensen die dit soort idiote en overtrokken vergelijkingen maken zijn hitsers die op stampij uit zijn, simpel, net zo erg als de idioten die, die vrouw onheus bejegenden!
Je vindt dat dit slag bewuste hitsers eigenlijk wel door de beugel kunnen, okee, dat mag, ik hou beslist niet van dat soort mensen, maar wat je zegt, ieder z'n mening!quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook jouw vergelijking is redelijk idioot. Hoe die mensen zich misdragen hebben is m.i. absoluut niet te vergelijken met zo'n vergelijking op Twitter. Maar goed, ieder z'n mening.
Je wilt het onderwerp racisme taboe verklaren.?quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Je vindt dat dit slag bewuste hitsers eigenlijk wel door de beugel kunnen, okee, dat mag, ik hou beslist niet van dat soort mensen, maar wat je zegt, ieder z'n mening!
Lul niet zo stom man, ten eerste zat Rosa Parks al in de bus, het ging er om dat ze een plaats naar achter moest omdat er een blanke instapte en er geen plaats meer was in de voorste voor blanken gereserveerde plaatsen, maar dat terzijde. Er waren ook gekleurde vrouwen bij de demonstratie en die zijn niet lastig gevallen. Het lastig vallen ging eerder om haar vermeende mening. Niet terecht naturlijk, ook al zou ze wel een andere mening zijn toegedaan, maar onvergelijkbaar met de Rosa Parks situatie.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De vergelijking is niet overtrokken.
Rosa Parks mocht niet bij de blanken in de bus zitten vonden sommige blanken.
Tilly Kaisiepo mocht niet bij blanken in de demonstratie zitten, vonden sommige blanken.
Het is hetzelfde. De vrouwen werden vijandig bekeken omdat ze niet blank waren .
Het was fucking racisme.
Wat een bullshitquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De vergelijking is niet overtrokken.
Rosa Parks mocht niet bij de blanken in de bus zitten vonden sommige blanken.
Tilly Kaisiepo mocht niet bij blanken in de demonstratie zitten, vonden sommige blanken.
Het is hetzelfde. De vrouwen werden vijandig bekeken omdat ze niet blank waren .
Het was fucking racisme.
Dat is in ieder geval niet wat er stond in mijn post die jij citeert.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Je vindt dat dit slag bewuste hitsers eigenlijk wel door de beugel kunnen,
Je hebt het nu over de demonstratie in het algemeen, terwijl we 't hier volgens mij hebben over dat groepje dat de vrouw lastigviel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Lul niet zo stom man, ten eerste zat Rosa Parks al in de bus, het ging er om dat ze een plaats naar achter moest omdat er een blanke instapte en er geen plaats meer was in de voorste voor blanken gereserveerde plaatsen, maar dat terzijde. Er waren ook gekleurde vrouwen bij de demonstratie en die zijn niet lastig gevallen. Het lastig vallen ging eerder om haar vermeende mening. Niet terecht naturlijk, ook al zou ze wel een andere mening zijn toegedaan, maar onvergelijkbaar met de Rosa Parks situatie.
Ik heb mijn mening over dit incident al eerder gegeven, maar dit topic gaat over of Zwarte Piet wel of niet racistisch van aard is en niet over of er al dan niet racisten en/of fanaten in Nederland rondlopen, want die lopen er wel. Dat sommigen hier met dit incident aan de haal gaan om "hun gelijk" te halen in een discussie over de eventuele racistische aard van Zwarte Piet, ....... tsjaquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je wilt het onderwerp racisme taboe verklaren.?
Vind je dat de vijandigheid tov van een zwarte vrouw op het Malieveld door sommige zgn zwartepietenfans helemaal niks met racisme te maken heeft ?
ok... je gooit je kaarten al direct op tafel. Je laat je intolerantie zien.quote:
Rosa was ongewenst bij een blanke meeting.. De meeting voorin de bus.quote:ten eerste zat Rosa Parks al in de bus, het ging er om dat ze een plaats naar achter moest omdat er een blanke instapte en er geen plaats meer was in de voorste voor blanken gereserveerde plaatsen, maar dat terzijde.
Ja en ? Ergens anders in Amerika konden zwarte vrouwen wel voorin zitten.quote:Er waren ook gekleurde vrouwen bij de demonstratie en die zijn niet lastig gevallen.
Ze legde nog uit aan die lui vol vooroordelen tov haar zwarte persoon dat ze het verkeerd zagen.quote:Het lastig vallen ging eerder om haar vermeende mening. Niet terecht naturlijk, ook al zou ze wel een andere mening zijn toegedaan, maar onvergelijkbaar met de Rosa Parks situatie.
Nou laten we zeggen dat daar uit blijkt dat je niet echt een helder idee hebt over wat zulke mensen aanrichten.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval niet wat er stond in mijn post die jij citeert.
Het was gewoon racisme. Net zoals dat gigantisch verlangen om Piet perse zwart te maken de gevoelens van zwarte mensen opzij schuiven is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening over dit incident al eerder gegeven, maar dit topic gaat over of Zwarte Piet wel of niet racistisch van aard is en niet over of er al dan niet racisten en/of fanaten in Nederland rondlopen, want die lopen er wel. Dat sommigen hier met dit incident aan de haal gaan om "hun gelijk" te halen in een discussie over de eventuele racistische aard van Zwarte Piet, ....... tsja
Jij wel? Aan jouw botte ontkenning te zien ben je net zo "zulke mensen"quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou laten we zeggen dat daar uit blijkt dat je niet echt een helder idee hebt over wat zulke mensen aanrichten.
Bij sommige wel want die riepen dat ze moest oprotten naar ''haar eigen land''quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Even los v/d Rosa Parks vergelijking... jij denkt echt dat er geen sprake was van racistische gedachten bij in ieder geval een deel van de mensen die deze vrouw lastigvielen?
Dit topic gaat nogmaals over het eventuele racistische karakter van Zwarte piet. De situatie van deze vrouw is en was een incident tijdens de demonstratie. Het ging in mijn optiek in eerste instantie om haar vermeende mening, maar dat er op de demonstratie racisten rond hebben gelopen daar ben ik wel van overtuigd, die vind je namelijk overal. Maar als ze door de Kalverstraat lopen worden ook niet alle winkeliers daar opeensracistisch, zo ook niet Zwarte Piet of een groot deel van de mensen die daar liepen te demonstreren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de demonstratie in het algemeen, terwijl we 't hier volgens mij hebben over dat groepje dat de vrouw lastigviel.
Even los v/d Rosa Parks vergelijking... jij denkt echt dat er geen sprake was van racistische gedachten bij in ieder geval een deel van de mensen die deze vrouw lastigvielen?
quote:http://www.rtbf.be/info/c(...)e-raciste?id=8120480
Le débat ne fait donc que commencer. On va encore s’envoyer du racisme et du politiquement correct à la tête. Mais en réalité, c’est très émotionnel. Vous le disiez, le Père Fouettard est venu de loin. Il ne vient pas d’Afrique. Il vient d’un pays idéal où rien ne changera jamais. Le pays de l’enfance.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |