Héél herkenbaar. Denk dat je je van die vriendinnen moet afvragen of ze wel echte vriendinnen zijn (geweest). In goede en slechte tijden, nietwaar? Zou een mooie boel worden, als we alleen maar met elkaar om gingen in goede tijden. Niet dat ik het me niet net zo goed zit af te vragen van die 'vriend' die eigenlijk niet achter m'n behandeling staatquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat is een optie
Maar aan de ene kant heb ik steun van vrienden nodig en wil ik ook zeggen dat het niet lekker loopt (ik heb geen steun van familie namelijk), maar aan de andere kant heb ik al 2 vriendinnen verloren (wilden beiden alleen bevriend zijn in goede periodes) en durf ik het bijna niet meer te zeggen tegen de anderen uit angst dat ook zij me laten gaan
![]()
En ik ben ook een beetje boos omdat ik ook een tijd niet online was en niks van me heb laten horen toen maar niemand die even bij mij checkte of ik nog leefde
Goffer!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:28 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dat zijn wel 2 pluspunten.
Maar ik ben ook erg tevreden met mijn penis.
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik altijd mijn (negatieve) gedachtes voor me hield, ik vertelde -niemand- hoe ik me -echt- voelde, vrienden niet, familie niet (maar goed, ik had dan sowieso een zwaar verstoorde relatie met mijn familiequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:58 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Héél herkenbaar. Denk dat je je van die vriendinnen moet afvragen of ze wel echte vriendinnen zijn (geweest). In goede en slechte tijden, nietwaar? Zou een mooie boel worden, als we alleen maar met elkaar om gingen in goede tijden. Niet dat ik het me niet net zo goed zit af te vragen van die 'vriend' die eigenlijk niet achter m'n behandeling staat
Dat lijkt me zo in de weg zitten. Net als borsten. Ik ben liever androgyn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:28 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dat zijn wel 2 pluspunten.
Maar ik ben ook erg tevreden met mijn penis.
Snap ik helemaal. Hopelijk is het nu wel goed gegaan en zal het afbouwen goed gaan!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
OT:
Volgende week ga ik (als de medicatie dit keer goed gegaan is, 3x is scheepsrecht dan maar) weer een stapje lager met mijn medicatie. Ben benieuwd of de depressie dan ook nog weg blijft en (nog belangrijker misschien) of ik dan nog meer voel dan ik nu al voel.
Meer voelen is dan ook 1 van m'n belangrijkste drijfveren om af te bouwen.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk mezelf zijn/worden, das heeel belangrijk voor mij!
Ze vinden nu eenmaal allemaal wat anders, ze hebben ook niet altijd gelijk. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om zelf een keuze te maken. Waarom heeft die psychiater medicatie afgeraden dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Goffer!![]()
OT: komende maandag voor de tweede keer kletsen met m'n psychiater, zij heeft me een aantal weken geleden afgeraden aan medicatie te gaan beginnen. M'n psycholoog zei een week of twee geleden dat ik het toch eens zou kunnen overwegen omdat het voor rust in m'n hoofd kan zorgen en m'n angsten kan verminderen. Dubdubdub...
Herkenbaar, herkenbaar. Ik laat wat dat betreft helemaal niets los en je moet me echt héél goed kennen om toch net die subtiele verandering in mijn lichaamstaal of blik op te merken. En dan volgt een bijna cliché-gesprek: "Is er iets?" Nee. "Weet je het zeker?" Ja hoor!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik altijd mijn (negatieve) gedachtes voor me hield, ik vertelde -niemand- hoe ik me -echt- voelde, vrienden niet, familie niet (maar goed, ik had dan sowieso een zwaar verstoorde relatie met mijn familie). Eigenlijk vertel ik het alleen aan mijn hulpverleners, maar mijn vrienden en familie zagen wel mijn "eigenaardige" gedrag. Ze stelden wel vragen (mijn vrienden dan, mijn fam,ilie deed in die tijd geen moer voor me), maar ik gaf daarop altijd vage antwoorden omdat ikzelf niet doorhad dat ik depressief was. Ik vertelde -niemand- over mijn suicidale gedachtes.
Maar dat zit ook in mijn karakter verankerd, ik wil namelijk ook niemand tot last zijn.
Is gewoon proberen een optie?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Goffer!![]()
OT: komende maandag voor de tweede keer kletsen met m'n psychiater, zij heeft me een aantal weken geleden afgeraden aan medicatie te gaan beginnen. M'n psycholoog zei een week of twee geleden dat ik het toch eens zou kunnen overwegen omdat het voor rust in m'n hoofd kan zorgen en m'n angsten kan verminderen. Dubdubdub...
Ja, als het voor de 3e keer op rij fout gaat, dan zal ik "not amused" zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Hopelijk is het nu wel goed gegaan en zal het afbouwen goed gaan!
Ik ben vandaag naar de apotheek geweest, had een paar dagen geleden mijn herhaalrecept voor 15 stuks ingeleverd. Blijkt dat ik dubbel meekrijg, ook voor een maand erbij, dat was een recept van vorige week blijkbaar maar ik wist van niks. Maar wel mooi 30 i.p.v. 15! Eindelijk. Nou hoef ik de komende anderhalve maand tenminste niet meer te gaan
Niet durven zeggen...misschien was het bij mij zo dat ik het ook niet wilde weten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:13 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Herkenbaar, herkenbaar. Ik laat wat dat betreft helemaal niets los en je moet me echt héél goed kennen om toch net die subtiele verandering in mijn lichaamstaal of blik op te merken. En dan volgt een bijna cliché-gesprek: "Is er iets?" Nee. "Weet je het zeker?" Ja hoor!En niet omdat ik nou zo'n cliché vrouw ben, maar omdat ik het simpelweg dan niet durf te zeggen. Omdat ik het niet durf en omdat ik anderen er niet mee wil lastig vallen.
Ik heb eigenlijk al een plan, mochten de depressieve gevoelens toch terugkomen. Alleen heb ik dat mijn hulpverleners nog niet verteldquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ze vinden nu eenmaal allemaal wat anders, ze hebben ook niet altijd gelijk. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om zelf een keuze te maken. Waarom heeft die psychiater medicatie afgeraden dan?
Nou zo groot is ie ook weer nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:05 schreef kuolema het volgende:
Elvi is niet liefmaar voor een knuffel kunnen jullie gewoon naar mij komen hoor!
Kom maar hier: () En voor miniempje nog een kusje erbij.
[..]
Dat lijkt me zo in de weg zitten. Net als borsten. Ik ben liever androgyn.
[..]
Snap ik helemaal. Hopelijk is het nu wel goed gegaan en zal het afbouwen goed gaan!
Ik ben vandaag naar de apotheek geweest, had een paar dagen geleden mijn herhaalrecept voor 15 stuks ingeleverd. Blijkt dat ik dubbel meekrijg, ook voor een maand erbij, dat was een recept van vorige week blijkbaar maar ik wist van niks. Maar wel mooi 30 i.p.v. 15! Eindelijk. Nou hoef ik de komende anderhalve maand tenminste niet meer te gaan
Van die ene vriendin denk ik wel dat ze een goede is geweest. Ik begrijp alleen niet waarom nu niet meer. Wat is er in haar leven gebeurd dat ze ineens omslaat... Ik ken haar al 25 jaar, dus het doet wel pijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:58 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Héél herkenbaar. Denk dat je je van die vriendinnen moet afvragen of ze wel echte vriendinnen zijn (geweest). In goede en slechte tijden, nietwaar? Zou een mooie boel worden, als we alleen maar met elkaar om gingen in goede tijden. Niet dat ik het me niet net zo goed zit af te vragen van die 'vriend' die eigenlijk niet achter m'n behandeling staat
quote:
Ik dacht net wel heel even voor ik op 'invoeren' drukte: "Ze zullen me hier wel een zeikerd vinden. Zit hier zielig te doen en aandacht te vragenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:13 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Herkenbaar, herkenbaar. Ik laat wat dat betreft helemaal niets los en je moet me echt héél goed kennen om toch net die subtiele verandering in mijn lichaamstaal of blik op te merken. En dan volgt een bijna cliché-gesprek: "Is er iets?" Nee. "Weet je het zeker?" Ja hoor!En niet omdat ik nou zo'n cliché vrouw ben, maar omdat ik het simpelweg dan niet durf te zeggen. Omdat ik het niet durf en omdat ik anderen er niet mee wil lastig vallen.
Dank je. Lief van je!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet niet wie van dit forum jou kunnen bereiken, maar je kunt je gedachtes natuurlijk altijd op dit forum kwijt.
En als je er -echt- behoefde aan hebt en de nood hoog is, kun je me altijd vragen of ik even tijd voor je wil nemen (kan eventueel ook via tc als je behoefde hebt om meer met een echt persoon te praten ipv alleen maar via tekst).
Wacht, je was met iemand 25 jaar bevriend en ineens was de vriendschap over??quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
Van die ene vriendin denk ik wel dat ze een goede is geweest. Ik begrijp alleen niet waarom nu niet meer. Wat is er in haar leven gebeurd dat ze ineens omslaat... Ik ken haar al 25 jaar, dus het doet wel pijn.
Hmm ook vreemd van die 'vriend'. Als jij maar achter de behandeling staat toch? Hij heeft het maar te accepteren!
[..]
[..]
Ik dacht net wel heel even voor ik op 'invoeren' drukte: "Ze zullen me hier wel een zeikerd vinden. Zit hier zielig te doen en aandacht te vragen"
Dus ik vind het lastig en wil ook het liefst dat mensen denken dat alles ok is.
Als ik naar buiten ga doe ik ook make-up op, heb ik leuke kleding aan. Mijn psych heeft wel eens gezegd "ik zie niet dat het slecht gaat, want je ziet er verzorgd uit!". Maar ik wil niet dat mensen zien dat het slecht gaat. Ik wil dat voor me houden totdat ik er zelf mee kom. Ik weet dat ik die steun van anderen nodig heb, omdat ik anders doordraai in mn eigen gedachtes. Maar makkelijk vind ik het niet.
[..]
Dank je. Lief van je!![]()
Haar hoofdreden was dat je dat altijd nog kan inzetten en dat ze graag eerst wilde zien hoe ik het zonder deed. En dat is een grensgevalletje. Vaak gaat het best goed maar ik word ook regelmatig overspoeld door angst en gepieker/sneldenken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ze vinden nu eenmaal allemaal wat anders, ze hebben ook niet altijd gelijk. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om zelf een keuze te maken. Waarom heeft die psychiater medicatie afgeraden dan?
Dat is zeker een optie. Het kan een aantal nadelen opleveren maar ook veel voordelen. Ik ga er nog een aantal dagen ovee nadenkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is gewoon proberen een optie?
Tsja, het probleem van medicatie is, dat het allemaal zooo lang kan duren om de juiste te vinden...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie. Het kan een aantal nadelen opleveren maar ook veel voordelen. Ik ga er nog een aantal dagen ovee nadenken
Het schijnt dus (zo hoorde ik deze week weer) dat aan de blik in mijn ogen te zien is wanneer ik paranoide ben. Lichaamstaal zegt veel meer dan ik zou willen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:13 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Goede keus van het nummerquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:29 schreef kuolema het volgende:
Voor een goede sfeer bij deze naspokende nare beelden draai ik Paschendale van Iron Maiden
En, is chillen vandaag gelukt?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 07:58 schreef Gewas het volgende:
Ik heb een drukke week gehad. Donderdag was het toppunt, hele dag mensen gezien, nog naar een afspraak geweest. Allemaal veel te druk.
Dit weekend maar even flink chillen. Muziek luisteren, voetbal kijken enz.
Dat lees ik echt te vaak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:26 schreef Insomnium het volgende:
Meh.
Gisteren ( wel vrijdag dus ) gehoord dat ik een nieuwe psychiater krijg.
Daar zat ik dus echt NIET op te wachten. Was net een paar maanden bezig bij deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |