- * - * - = -quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:23 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik kom er niet uit hoor. Helemaal in de war.
Ik heb dan niet echt geldzorgen (altijd ouders backup waar nodig), maar die geldzorgen komen nooit op de eerste plaats. Ik heb een schuld nu, maar ik denk er maar sporadisch aan.. Sociale zorgen zijn veel zwaarderquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:23 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik kom er niet uit hoor. Helemaal in de war.
[..]
Oh ik hoop echt dat zo'n goed persoon niet met de verkeerde mensen in aanraking komt. Kan nogal misbruik van worden gemaakt namelijk.
Als je niet bang hoeft te zijn dat je je huis niet kunt betalen, je leuke dingen kunt kopen waar je blij van wordt, of als je iemand anders blij kunt maken, is dat een stuk fijner dan constant geldzorgen hebben. Veel zorgen=stress=niet leuk=ongelukkig
Hoe kun je daarmee leven?? Dat vind ik wel echt veel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:51 schreef Cue_ het volgende:
Ooit een 'vriendin' 500 euro geleend, nooit wat van teruggezien, dus dat doe ik ook niet meer. Maar een goede vriendin van me die een tijdje in wat geldnood heeft gezeten heeft redelijk wat gekregen. Soms voor huur of eten, maar ook gewoon dagjes weg of wat dan ook om dingen samen te doen. Geen idee hoeveel het is, nooit bijgehouden, zij wat beter dan ik. Onlangs wel een gedeelte teruggehad nu het wat beter gaat. Maar vind het ook niet belangrijk, want zij mag het ook gewoon hebben aangezien het een goede vriendin is.
Lenen brengt vaak gewoon ellende. Dus vaak moet je voor jezelf bepalen of je het wilt geven of niet.
Eén van de vele redenen dat ik een hekel heb aan grote steden, zijn bedelaars. Het lijkt me vreselijk om bij al die ongeïnteresseerde, harde mensen te moeten bietsen. Ik wil ze zo graag helpen, maar tegelijkertijd ben ik zelf ook arm en enigszins gierig dus wat ik ook doe, ik voel me er niet goed bij. Schuldgevoel of naar gevoel van geld uitgeven. Dat is eerste is erger, want het heeft betrekking op iemand anders en niet alleen jezelf. Ik kan wel 2 euro missen, maar er lopen er zoveel rond. Bovendien weet je niet of je ze kunt vertrouwen. Waar gaan ze dat geld aan uitgeven? Ik word daar dus enorm gespannen van. Dan begrijp ik dus al die 'negeerders', als je dit elke dag ziet, moet je wel hard worden, anders ga je eraan kapot.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:56 schreef Elvi het volgende:
Ik zou nu ook niet meer zo snel geld uitlenen. Ik vind t wel moeilijk want het zit niet in mijn aard. Als iemand moeilijkheden heeft en ik kan helpen dan wil en doe ik dat ook.
Maar ik merk dat er veel misbruik van wordt gemaakt en dat mensen andersom niet zo denken. Dus probeer ik om t gewoon te laten. Je kunt niet iedereen redden. Maar verdorie ik wil het ergebs toch blijven proberen :p
Is ook echt veel, maarja ik heb geen idee waar ze woont etc en heb er eerlijk gezegd geen zin in om er moeite voor te doen en nog meer ellende.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoe kun je daarmee leven?? Dat vind ik wel echt veel.
Ik weet nog dat ik 6 jaar geleden een klasgenoot 2 euro heb uitgeleend omdat hij een zak snoep wilde kopen. Nooit terug gekregen Als ik hem ooit nog eens tegenkom, pik ik zijn portemonnee en haal ik die 2 euro eruit. Stommerd![]()
Ik vind het maar moeilijk allemaal, dat geldgedoe. Ik blijf liever egoïstisch en gierig, maar in de praktijk is dat toch best lastig.
Heh, ik herken het wel van vroeger. Het is dan ook niet het bedrag, maar het principe. Vraag je om een lening, leen het dan. Vraag je om een gift, neem het.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is ook echt veel, maarja ik heb geen idee waar ze woont etc en heb er eerlijk gezegd geen zin in om er moeite voor te doen en nog meer ellende.
Voor 2 euro doe ik geen moeite. Snap ook niet dat je je daar nog druk over maakt.
Gierig en egoistisch zijn is niet altijd slecht, heel erg afhankelijk van de situatie / vrienden/ etc natuurlijk.
Idd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:58 schreef Gray het volgende:
Heh, ik herken het wel van vroeger. Het is dan ook niet het bedrag, maar het principe. Vraag je om een lening, leen het dan. Vraag je om een gift, neem het.
Nu ben ik daar veel concreter in geworden, maar ook relaxter.
Prima instelling.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Idd.
Maar ik leen eigenlijk nu ook enkel nog maar geld uit aan mensen waar ik het ook aan zou geven, mocht het niet terugkomen door bepaalde redenen.
Het geld ben je kwijt, en ga je waarschijnlijk niet meer terug krijgen. Is alleen maar negatieve energie om je er nog druk om te maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoe kun je daarmee leven?? Dat vind ik wel echt veel.
Ik weet nog dat ik 6 jaar geleden een klasgenoot 2 euro heb uitgeleend omdat hij een zak snoep wilde kopen. Nooit terug gekregen Als ik hem ooit nog eens tegenkom, pik ik zijn portemonnee en haal ik die 2 euro eruit. Stommerd![]()
Ik vind het maar moeilijk allemaal, dat geldgedoe. Ik blijf liever egoïstisch en gierig, maar in de praktijk is dat toch best lastig.
Ik zou liever ellende en gedoe hebben voor 500 euro dan dat geld niet hebben. Grote bedragen zou ik sowieso nooit uitlenen, tenzij ik miljonair zou zijn of zo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is ook echt veel, maarja ik heb geen idee waar ze woont etc en heb er eerlijk gezegd geen zin in om er moeite voor te doen en nog meer ellende.
Voor 2 euro doe ik geen moeite. Snap ook niet dat je je daar nog druk over maakt.
Gierig en egoistisch zijn is niet altijd slecht, heel erg afhankelijk van de situatie / vrienden/ etc natuurlijk.
Die heb in in de bios gezien, ik vond hem goed.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:34 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kijk ''side effects''
Alsof AD's doodnormaal zijn, heerlijk.
Dat is verstandig. Daarom geef ik dan ook liever dan dat ik uitleen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:46 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het geld ben je kwijt, en ga je waarschijnlijk niet meer terug krijgen. Is alleen maar negatieve energie om je er nog druk om te maken.
Daarom "leen" ik geen geld uit. Als ik iemand geld geef dan ga ik er al van uit dat ik het niet meer terug ga krijgen, gebeurt dat wel dan is het een mooie meevaller.
Zo krijg je ook nooit geen scheve gezichten.
Kom ff knuffelen dan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:58 schreef Miniem het volgende:
Voel me weer alleenecht een hekel aan het leven.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:58 schreef Miniem het volgende:
Voel me weer alleenecht een hekel aan het leven.
Geen knuffel?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:53 schreef Elvi het volgende:
Ja hier maar aan mijn lijf geen polonaise.
Ik denk eigenlijk altijd na voor ik een beslissing maak. Ik begeef me normaal gesproken nooit over 1 nacht ijsquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:14 schreef Elvi het volgende:
Pfff mannen zijn gemeen. Jullie zijn allemaal flapdrollen!![]()
Maar serieus denken jullie nooit na voordat er een (stomme) beslissing gemaakt wordt?
Geef eens een voorbeeld?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:14 schreef Elvi het volgende:
denken jullie nooit na voordat er een (stomme) beslissing gemaakt wordt?
Wat heb ik nu weer gedaan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:14 schreef Elvi het volgende:
Maar serieus denken jullie nooit na voordat er een (stomme) beslissing gemaakt wordt?
Je treft de verkeerde denk ikquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:14 schreef Elvi het volgende:
Alleen jij loopt altijd vast tijdens je denkprocesquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:17 schreef Miniem het volgende:
[..]
Je treft de verkeerde denk ik
Ik denk ook altijd na voor ik iets doe.
Ik denk dat je al te ver door denkt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:20 schreef Elvi het volgende:
Meh ik zit nog steeds met die stomme actie van die vriend in mn hoofd. Hoe kan iemand nou niet bedenken om even vrienden te emailen of op facebook te zetten dat je telefoon stuk is... Zorgen gemaakt om niks. Is dat nou mannen eigen? Dat je dan niet bedenkt wat voor effect het op anderen kan hebben? Of ben ik gewoon onbelangrijk en schatte ik de vriendschap verkeerd in?
Ook niet als je telefoon al een maand stuk is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:21 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je al te ver door denkt.
Als mijn telefoon kapot gaat ga ik ook echt niet mijn vrienden mailen ofzo.
Neenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:20 schreef Elvi het volgende:
Meh ik zit nog steeds met die stomme actie van die vriend in mn hoofd. Hoe kan iemand nou niet bedenken om even vrienden te emailen of op facebook te zetten dat je telefoon stuk is... Zorgen gemaakt om niks. Is dat nou mannen eigen? Dat je dan niet bedenkt wat voor effect het op anderen kan hebben? Of ben ik gewoon onbelangrijk en schatte ik de vriendschap verkeerd in?
Ja dat is wel heel lang ja.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ook niet als je telefoon al een maand stuk is?
Noem je mij nu een vrouw!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neen
Edit: Dat je je dan zorgen gaat maken enzo is trouwens vrouw eigen
Edit2: Elvi, je ondertitel!
Ja ik maak me erg snel zorgen jaquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neen
Edit: Dat je je dan zorgen gaat maken enzo is trouwens vrouw eigen
Edit2: Elvi, je ondertitel!
Ik heb niks tegen vrouwen, maar ook geen behoefte om er zelf 1 te zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iets mis mee om vrouw te zijn dan?
Waarom niet? Altijd borsten bij de handquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:26 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen vrouwen, maar ook geen behoefte om er zelf 1 te zijn.
Ja dat zijn wel 2 pluspunten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Waarom niet? Altijd borsten bij de hand
Doet me ineens denken aan die film waarin de man (hoofdpersoon) ineens als vrouw wakker werd, om de 1 of andere reden vond ik die film wel leuk gek genoeg.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:26 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen vrouwen, maar ook geen behoefte om er zelf 1 te zijn.
Elk voordeel hep ze nadeelquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Waarom niet? Altijd borsten bij de hand
Huh?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alleen jij loopt altijd vast tijdens je denkproces
Geef dan als antwoord: "Z'n gangetje"quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:43 schreef Elvi het volgende:
Wat zeg je als iemand vraagt "hoe gaat het?". Ze verwachten natuurlijk het standaard 'goed', maar ja dat gaat m niet worden
Dat is een optiequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geef dan als antwoord: "Z'n gangetje"
Ik weet niet wie van dit forum jou kunnen bereiken, maar je kunt je gedachtes natuurlijk altijd op dit forum kwijt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat is een optie
Maar aan de ene kant heb ik steun van vrienden nodig en wil ik ook zeggen dat het niet lekker loopt (ik heb geen steun van familie namelijk), maar aan de andere kant heb ik al 2 vriendinnen verloren (wilden beiden alleen bevriend zijn in goede periodes) en durf ik het bijna niet meer te zeggen tegen de anderen uit angst dat ook zij me laten gaan
![]()
En ik ben ook een beetje boos omdat ik ook een tijd niet online was en niks van me heb laten horen toen maar niemand die even bij mij checkte of ik nog leefde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |