abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132568426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat is een optie :P

Maar aan de ene kant heb ik steun van vrienden nodig en wil ik ook zeggen dat het niet lekker loopt (ik heb geen steun van familie namelijk), maar aan de andere kant heb ik al 2 vriendinnen verloren (wilden beiden alleen bevriend zijn in goede periodes :') ) en durf ik het bijna niet meer te zeggen tegen de anderen uit angst dat ook zij me laten gaan :@

En ik ben ook een beetje boos omdat ik ook een tijd niet online was en niks van me heb laten horen toen maar niemand die even bij mij checkte of ik nog leefde :{
Héél herkenbaar. Denk dat je je van die vriendinnen moet afvragen of ze wel echte vriendinnen zijn (geweest). In goede en slechte tijden, nietwaar? Zou een mooie boel worden, als we alleen maar met elkaar om gingen in goede tijden. Niet dat ik het me niet net zo goed zit af te vragen van die 'vriend' die eigenlijk niet achter m'n behandeling staat :')
Live for now, forget forever
pi_132568543
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:28 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja dat zijn wel 2 pluspunten.
Maar ik ben ook erg tevreden met mijn penis.
Goffer! :')

OT: komende maandag voor de tweede keer kletsen met m'n psychiater, zij heeft me een aantal weken geleden afgeraden aan medicatie te gaan beginnen. M'n psycholoog zei een week of twee geleden dat ik het toch eens zou kunnen overwegen omdat het voor rust in m'n hoofd kan zorgen en m'n angsten kan verminderen. Dubdubdub... :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_132568548
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:58 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Héél herkenbaar. Denk dat je je van die vriendinnen moet afvragen of ze wel echte vriendinnen zijn (geweest). In goede en slechte tijden, nietwaar? Zou een mooie boel worden, als we alleen maar met elkaar om gingen in goede tijden. Niet dat ik het me niet net zo goed zit af te vragen van die 'vriend' die eigenlijk niet achter m'n behandeling staat :')
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik altijd mijn (negatieve) gedachtes voor me hield, ik vertelde -niemand- hoe ik me -echt- voelde, vrienden niet, familie niet (maar goed, ik had dan sowieso een zwaar verstoorde relatie met mijn familie :') ). Eigenlijk vertel ik het alleen aan mijn hulpverleners, maar mijn vrienden en familie zagen wel mijn "eigenaardige" gedrag. Ze stelden wel vragen (mijn vrienden dan, mijn fam,ilie deed in die tijd geen moer voor me), maar ik gaf daarop altijd vage antwoorden omdat ikzelf niet doorhad dat ik depressief was. Ik vertelde -niemand- over mijn suicidale gedachtes.

Maar dat zit ook in mijn karakter verankerd, ik wil namelijk ook niemand tot last zijn.
pi_132568644
Hier weten alleen mn ouders het. Maar ik weet niet in welke mate zij weten hoe ik denk. Praat er ook niet over met hen. Omgevibg weet er niks van en er worden ook geen vragen gesteld.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:05:07 #105
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132568654
Elvi is niet lief :( maar voor een knuffel kunnen jullie gewoon naar mij komen hoor!
Kom maar hier: () En voor miniempje nog een kusje erbij. :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:28 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja dat zijn wel 2 pluspunten.
Maar ik ben ook erg tevreden met mijn penis.
Dat lijkt me zo in de weg zitten. Net als borsten. Ik ben liever androgyn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
OT:

Volgende week ga ik (als de medicatie dit keer goed gegaan is, 3x is scheepsrecht dan maar :') ) weer een stapje lager met mijn medicatie. Ben benieuwd of de depressie dan ook nog weg blijft en (nog belangrijker misschien) of ik dan nog meer voel dan ik nu al voel.

Meer voelen is dan ook 1 van m'n belangrijkste drijfveren om af te bouwen.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk mezelf zijn/worden, das heeel belangrijk voor mij!
Snap ik helemaal. Hopelijk is het nu wel goed gegaan en zal het afbouwen goed gaan!

Ik ben vandaag naar de apotheek geweest, had een paar dagen geleden mijn herhaalrecept voor 15 stuks ingeleverd. Blijkt dat ik dubbel meekrijg, ook voor een maand erbij, dat was een recept van vorige week blijkbaar maar ik wist van niks. Maar wel mooi 30 i.p.v. 15! Eindelijk. Nou hoef ik de komende anderhalve maand tenminste niet meer te gaan :)
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:09:30 #106
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132568810
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:01 schreef minthy het volgende:

[..]

OT: komende maandag voor de tweede keer kletsen met m'n psychiater, zij heeft me een aantal weken geleden afgeraden aan medicatie te gaan beginnen. M'n psycholoog zei een week of twee geleden dat ik het toch eens zou kunnen overwegen omdat het voor rust in m'n hoofd kan zorgen en m'n angsten kan verminderen. Dubdubdub... :D
Ze vinden nu eenmaal allemaal wat anders, ze hebben ook niet altijd gelijk. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om zelf een keuze te maken. Waarom heeft die psychiater medicatie afgeraden dan?
pi_132568932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik altijd mijn (negatieve) gedachtes voor me hield, ik vertelde -niemand- hoe ik me -echt- voelde, vrienden niet, familie niet (maar goed, ik had dan sowieso een zwaar verstoorde relatie met mijn familie :') ). Eigenlijk vertel ik het alleen aan mijn hulpverleners, maar mijn vrienden en familie zagen wel mijn "eigenaardige" gedrag. Ze stelden wel vragen (mijn vrienden dan, mijn fam,ilie deed in die tijd geen moer voor me), maar ik gaf daarop altijd vage antwoorden omdat ikzelf niet doorhad dat ik depressief was. Ik vertelde -niemand- over mijn suicidale gedachtes.

Maar dat zit ook in mijn karakter verankerd, ik wil namelijk ook niemand tot last zijn.
Herkenbaar, herkenbaar. Ik laat wat dat betreft helemaal niets los en je moet me echt héél goed kennen om toch net die subtiele verandering in mijn lichaamstaal of blik op te merken. En dan volgt een bijna cliché-gesprek: "Is er iets?" Nee. "Weet je het zeker?" Ja hoor! *) En niet omdat ik nou zo'n cliché vrouw ben, maar omdat ik het simpelweg dan niet durf te zeggen. Omdat ik het niet durf en omdat ik anderen er niet mee wil lastig vallen.
Live for now, forget forever
pi_132569085
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Is gewoon proberen een optie?
pi_132569169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Snap ik helemaal. Hopelijk is het nu wel goed gegaan en zal het afbouwen goed gaan!

Ik ben vandaag naar de apotheek geweest, had een paar dagen geleden mijn herhaalrecept voor 15 stuks ingeleverd. Blijkt dat ik dubbel meekrijg, ook voor een maand erbij, dat was een recept van vorige week blijkbaar maar ik wist van niks. Maar wel mooi 30 i.p.v. 15! Eindelijk. Nou hoef ik de komende anderhalve maand tenminste niet meer te gaan :)
Ja, als het voor de 3e keer op rij fout gaat, dan zal ik "not amused" zijn :')

Meevallertje dus! :D ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:13 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Herkenbaar, herkenbaar. Ik laat wat dat betreft helemaal niets los en je moet me echt héél goed kennen om toch net die subtiele verandering in mijn lichaamstaal of blik op te merken. En dan volgt een bijna cliché-gesprek: "Is er iets?" Nee. "Weet je het zeker?" Ja hoor! *) En niet omdat ik nou zo'n cliché vrouw ben, maar omdat ik het simpelweg dan niet durf te zeggen. Omdat ik het niet durf en omdat ik anderen er niet mee wil lastig vallen.
Niet durven zeggen...misschien was het bij mij zo dat ik het ook niet wilde weten?
pi_132569565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ze vinden nu eenmaal allemaal wat anders, ze hebben ook niet altijd gelijk. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om zelf een keuze te maken. Waarom heeft die psychiater medicatie afgeraden dan?
Ik heb eigenlijk al een plan, mochten de depressieve gevoelens toch terugkomen. Alleen heb ik dat mijn hulpverleners nog niet verteld :P
Ben benieuwd of ze dan gaan meewerken, mijn idee is het dat het beter is je spoken head-on aan te pakken dan om ze te onderdrukken mbv medicatie :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:40:07 #111
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132569832
quote:
Elvi is niet lief :( maar voor een knuffel kunnen jullie gewoon naar mij komen hoor!
Kom maar hier: () En voor miniempje nog een kusje erbij. :*

[..]

Dat lijkt me zo in de weg zitten. Net als borsten. Ik ben liever androgyn.

[..]

Nou zo groot is ie ook weer niet
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:46:51 #112
47102 Elvi
miemkwien
pi_132570091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:58 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Van die ene vriendin denk ik wel dat ze een goede is geweest. Ik begrijp alleen niet waarom nu niet meer. Wat is er in haar leven gebeurd dat ze ineens omslaat... Ik ken haar al 25 jaar, dus het doet wel pijn.

Hmm ook vreemd van die 'vriend'. Als jij maar achter de behandeling staat toch? Hij heeft het maar te accepteren!

quote:
Elvi is niet lief :(
:'(

quote:

[..]

Ik dacht net wel heel even voor ik op 'invoeren' drukte: "Ze zullen me hier wel een zeikerd vinden. Zit hier zielig te doen en aandacht te vragen :') "
Dus ik vind het lastig en wil ook het liefst dat mensen denken dat alles ok is.
Als ik naar buiten ga doe ik ook make-up op, heb ik leuke kleding aan. Mijn psych heeft wel eens gezegd "ik zie niet dat het slecht gaat, want je ziet er verzorgd uit!". Maar ik wil niet dat mensen zien dat het slecht gaat. Ik wil dat voor me houden totdat ik er zelf mee kom. Ik weet dat ik die steun van anderen nodig heb, omdat ik anders doordraai in mn eigen gedachtes. Maar makkelijk vind ik het niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet wie van dit forum jou kunnen bereiken, maar je kunt je gedachtes natuurlijk altijd op dit forum kwijt. :)
En als je er -echt- behoefde aan hebt en de nood hoog is, kun je me altijd vragen of ik even tijd voor je wil nemen (kan eventueel ook via tc als je behoefde hebt om meer met een echt persoon te praten ipv alleen maar via tekst).
Dank je. Lief van je! :* O+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:54:19 #113
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132570412
We vinden je geen zeikerd hoor Elvi
pi_132570658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:46 schreef Elvi het volgende:

[..]

Van die ene vriendin denk ik wel dat ze een goede is geweest. Ik begrijp alleen niet waarom nu niet meer. Wat is er in haar leven gebeurd dat ze ineens omslaat... Ik ken haar al 25 jaar, dus het doet wel pijn.

Hmm ook vreemd van die 'vriend'. Als jij maar achter de behandeling staat toch? Hij heeft het maar te accepteren!

[..]

:'(

[..]

Ik dacht net wel heel even voor ik op 'invoeren' drukte: "Ze zullen me hier wel een zeikerd vinden. Zit hier zielig te doen en aandacht te vragen :') "
Dus ik vind het lastig en wil ook het liefst dat mensen denken dat alles ok is.
Als ik naar buiten ga doe ik ook make-up op, heb ik leuke kleding aan. Mijn psych heeft wel eens gezegd "ik zie niet dat het slecht gaat, want je ziet er verzorgd uit!". Maar ik wil niet dat mensen zien dat het slecht gaat. Ik wil dat voor me houden totdat ik er zelf mee kom. Ik weet dat ik die steun van anderen nodig heb, omdat ik anders doordraai in mn eigen gedachtes. Maar makkelijk vind ik het niet.

[..]

Dank je. Lief van je! :* O+
Wacht, je was met iemand 25 jaar bevriend en ineens was de vriendschap over??
Dat is dan wel een klap zeg! ;(

Echt geen flauw idee waarom?

-

Of je doet gewoon wat ik doe: Je behandelaar alles vertellen en je vrienden/familie sparen. Wel nogal vaag dat je behandelaar zoiets tegen je zegt. Ik bedoel, je zegt dat je je shit voelt en vervolgens krijg je te horen dat zij vinden dat je er niet uit ziet als iemand waarmee het slecht gaat :')

Ik heb al meermalen gemerkt dat dat masker wel doordringbaar is, maar je moet het wel een beetje tactvol aanpakken.

-

Anytime Elvi! :Y
pi_132570758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Haar hoofdreden was dat je dat altijd nog kan inzetten en dat ze graag eerst wilde zien hoe ik het zonder deed. En dat is een grensgevalletje. Vaak gaat het best goed maar ik word ook regelmatig overspoeld door angst en gepieker/sneldenken.

quote:
5s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Is gewoon proberen een optie?
Dat is zeker een optie. Het kan een aantal nadelen opleveren maar ook veel voordelen. Ik ga er nog een aantal dagen ovee nadenken :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_132571426
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:02 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is zeker een optie. Het kan een aantal nadelen opleveren maar ook veel voordelen. Ik ga er nog een aantal dagen ovee nadenken :+
Tsja, het probleem van medicatie is, dat het allemaal zooo lang kan duren om de juiste te vinden...
Wellicht dat het in jouw geval handiger is om het zonder te doen?

Ik had de mazzel dat ik geen opties meer had en het 2e medicijn goed aansloeg bij mij, maar voor hetzelfde geld ben jij zo weer enkele jaartjes verder en dat kan niet de bedoeling zijn! :+
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:26:49 #117
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132571725
Meh.
Gisteren ( wel vrijdag dus ) gehoord dat ik een nieuwe psychiater krijg.
Daar zat ik dus echt NIET op te wachten. Was net een paar maanden bezig bij deze.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132575715
Ik heb een drukke week gehad. Donderdag was het toppunt, hele dag mensen gezien, nog naar een afspraak geweest. Allemaal veel te druk.

Dit weekend maar even flink chillen. Muziek luisteren, voetbal kijken enz.
pi_132575723
quote:

[..]

Het schijnt dus (zo hoorde ik deze week weer) dat aan de blik in mijn ogen te zien is wanneer ik paranoide ben. Lichaamstaal zegt veel meer dan ik zou willen.

Ik probeer mensen ook zo min mogelijk lastig te vallen als ik me niet goed voel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2013 08:04:01 ]
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:24:50 #120
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132575787
Ik was keihard aan het dromen toen mijn wekker ging, en wat voor droom. Bomaanslag, massahysterie, mensen opofferen om anderen te redden, vliegtuigcrash, bloederig stervende mensen, het leger, vallende telefooncellen, enz. Heel naar, het blijft door mijn hoofd spoken. En dan gaat er buiten ineens een auto-alarm af, daar krijg ik de kriebels van.

Ik ga hem straks helemaal opschrijven. Zit wel een goede verhaallijn in. :Y Fascinerend hoe je daar allemaal op komt. Het is ook wel gaaf eigenlijk.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:29:35 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132575800
Voor een goede sfeer bij deze naspokende nare beelden draai ik Paschendale van Iron Maiden :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:36:20 #122
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132577676
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:29 schreef kuolema het volgende:
Voor een goede sfeer bij deze naspokende nare beelden draai ik Paschendale van Iron Maiden :P
Goede keus van het nummer :P
En dromen zijn inderdaad goed materiaal voor verhalen.

Ik heb weer eens ruk geslapen.
Veel wakker, veel nare dromen.
En nu dus ook weer zo moe als een hond.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:14:38 #123
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132579781
Pfff, wat heb ik toch een hekel aan de herfst en winter.
Weer mijn jaarlijkse dip.
Nergens zin in en kracht voor.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:15:10 #124
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132589153
Ik ben zo'n verschrikkelijk watje :') Ik durf niet eens een mailtje te typen naar de studieadviseur, over een vak dat komende week begint en waar ik voor dacht ingeschreven te zijn, maar dat blijkt nergens uit. Het is eigenlijk toch al te laat. Stom gedoe. Stomme onzekerheid en twijfels en onduidelijkheden. :( Hier ga ik me niet bepaald lekker van voelen.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:17:52 #125
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132589215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 07:58 schreef Gewas het volgende:
Ik heb een drukke week gehad. Donderdag was het toppunt, hele dag mensen gezien, nog naar een afspraak geweest. Allemaal veel te druk.

Dit weekend maar even flink chillen. Muziek luisteren, voetbal kijken enz.
En, is chillen vandaag gelukt?
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:26 schreef Insomnium het volgende:
Meh.
Gisteren ( wel vrijdag dus ) gehoord dat ik een nieuwe psychiater krijg.
Daar zat ik dus echt NIET op te wachten. Was net een paar maanden bezig bij deze.
Dat lees ik echt te vaak. :( Waarom krijg je een ander?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:37:27 #126
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132589884
Ik wil een aai over m'n bol ;(
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:01:25 #127
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132590857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:17 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Dat lees ik echt te vaak. :( Waarom krijg je een ander?
Ik ben vorig jaar verhuist naar Noorwegen.
En moest dus aan een nieuwe psych.
Nu had ik er direct eentje gevonden die goed engels sprak en waarbij de taal dus ook niets uitmaakte.

Maar die vrouw gaat nu weg daar en gaat ergens anders in Noorwegen werken.
Zon kleine zes uur vanaf mijn huisje hier. Dus dat gaat hem niet worden.
Dus nu ga ik dinsdag mijn nieuwe doctor ontmoeten. ._.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:01:47 #128
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132590871
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:37 schreef kuolema het volgende:
* Aait over de bol en geeft dikke knuffel *
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:16:51 #129
47102 Elvi
miemkwien
pi_132594174
Verdomme ik zit al vanaf 8 uur de de Sensoor-chat te verversen, kan ik eindelijk door... is er ineens geen medewerker beschikbaar! :'(
pi_132597118
quote:
Kusje ook goed? :*
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:38:31 #131
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132597832
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:14 schreef Royco1 het volgende:
Pfff, wat heb ik toch een hekel aan de herfst en winter.
Weer mijn jaarlijkse dip.
Nergens zin in en kracht voor.
Lichttherapie een idee voor je?

Kuo: mail maar gewoon wel. Wie weet lukt het toch om nog mee te doen en als je mailt laat je ook zien dat je graag wil en je best doet. Als ik docent was zou ik daar wel gevoelig voor zijn en proberen diegene te helpen.
:*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132599348
Is magnetron er? :P
pi_132601296
de knoop doorgehakt om het laatste "lijk uit de kast te halen...Dat moet, want het beinvloedt mijn (relatieve) stabiliteit.
pfffffff :X ervoor kiezen om een beerput in te duiken zodat het allemaal weer frisser wordt
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:09:34 #134
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132605651
Ik was op een verjaardag bij een vriendin vanavond. Ik vind het niet leuk dat ik zo extreem zelfbewust en onzeker ben dat ik nooit helemaal kan ontspannen en genieten van de gezelligheid. Zelfs niet bij vrienden. Ik denk dan 'oh ja, dit is dus waarom ik beter gewoon alleen thuis kan zitten'. Al die domme dingen die ik doe en zeg, waarna ik me slecht voel, had ik gewoon kunnen vermijden door alleen te blijven. Ik schaam me kapot voor mezelf. Maar tegelijkertijd vind ik de gezellige sfeer fijn, en ik zou daar zo graag in willen zitten. Meestal heb ik het gevoel dat ik erbuiten val en wil ik gewoon verdwijnen. Als zij het maar gezellig hebben. Ik zie het van een afstand, hoor er niet bij, en het zou beter zijn als ik weg was en niemand zich mij kon herinneren.
Ergens wil ik ook wel geloven dat anderen mij niet zien zoals ik dat doe. Maar hoe ik sommigen soms zie kijken/reageren...Het is lastig, want ik weet dus gewoon niet wat ik wil en wat het beste is en of ik nou gelijk heb of niet.

Morgen zal ik de studieadviseur mailen, dan laat ik inderdaad blijken dat ik erom geef en als ik niks doe gaat het sowieso niet goed. Het moet maar...
En ik ga naar het zwembad met mijn broertje :) Daar heb ik wel zin in. Had ik voorgesteld, aangezien ik verder niks heb morgen en zwemmen leuk vind en het goed is voor mijn broertje want die komt bijna nooit buitenshuis. Ik hoop wel dat het meevalt met de drukte.

Oh wat fijn dat de klok een uur terug gaat. Ik heb zin om te slapen :)

quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:01 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar verhuist naar Noorwegen.
En moest dus aan een nieuwe psych.
Nu had ik er direct eentje gevonden die goed engels sprak en waarbij de taal dus ook niets uitmaakte.

Maar die vrouw gaat nu weg daar en gaat ergens anders in Noorwegen werken.
Zon kleine zes uur vanaf mijn huisje hier. Dus dat gaat hem niet worden.
Dus nu ga ik dinsdag mijn nieuwe doctor ontmoeten. ._.
Hoe goed spreek jij Noors dan? Het lijkt me echt raar en niet fijn om niet in mijn moedertaal te kunnen spreken met een hulpverlener. Dezelfde taal spreken geeft een soort vertrouwen. Succes dinsdag. Zie je ertegen op?
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:01 schreef Insomnium het volgende:

[..]

* Aait over de bol en geeft dikke knuffel *
Yay! :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:23 schreef Miniem het volgende:

[..]

Kusje ook goed? :*
Nou eigenlijk niet want de TT zegt dat het aai over de bol tijd is, dus dan moet je hem even bewaren tot het volgende topic, dan is het kusjestijd. :Y
pi_132607648
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:17 schreef kuolema het volgende:

[..]

Gister heb ik een onwijs goede dag gehad. :) Paar nieuwe cd's gekocht dus veel muziek geluisterd en 's avonds heeft mijn club op een wonderbaarlijke wijze gewonnen (ADO ;) ).

Wat wel rust geeft is dat ik pas over iets meer dan een maand weer naar de psycholoog hoef. Na al die afspraken van de afgelopen maanden (bij doktoren, psychiaters, psychologen) eindelijk rust.

quote:
*;

Een nieuwe dag! Voel je je ondertussen al beter?
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:26:01 #136
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132609343
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:09 schreef kuolema het volgende:

Hoe goed spreek jij Noors dan? Het lijkt me echt raar en niet fijn om niet in mijn moedertaal te kunnen spreken met een hulpverlener. Dezelfde taal spreken geeft een soort vertrouwen. Succes dinsdag. Zie je ertegen op?

Hoe jij je op een feestje voelt kan ik wel goed inkomen hoor.
Dat heb ik ook altijd. Tenzij er een hoop alchol ingaat dan maakt het mij allemaal niet meer zoveel uit. Maar dan sla ik vaak door na de manische kant dus dat is ook niet echt goed.
Sorry om te horen dat je zo negatief over jezelf denkt :@
In mijn onbescheiden mening is dat vaak niet nodig.
Wel HEEL goed dat je nog naar feestjes gaat!
Heb ik heel veel respect voor.

* Extra aai over de bol *

En mijn Noors is heeeeeel beperkt.
Mijn Noorse cursus is twee maand geleden gestart.
En ik zit wel aan de top van mijn klas maar het zijn echt de basics.
Engels praten doe ik bijna de hele dag met mijn verloofde ;)

Raar genoeg kan ik mij beter uiten in Engels dan in Nederlands.
Spijtig genoeg is mijn Engelse grammatica ook beter dan mijn Nederlandse haha.
Misschien. Ergens. Nooit
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:08:53 #137
413253 Anhedonia
Vroeger was alles beter
pi_132616047
Pfff, na jaren depressiviteit en totaal geen motivatie voor mijn studie maar tóch niet stoppen ben ik nu op een punt aangekomen dat ik mezelf moet gaan bewijzen met een stage, en nu ben ik zo bang dat ik gewoon echt word aangenomen voor die stage en uiteindelijk zo hard ga falen puur omdat ik echt nooit écht heb geleerd voor mijn studie. Ik heb gewoon met basiskennis en beetje in colleges meedoen steeds wat vakken gehaald, maar de moeilijke overslagen door gewoon uit te slapen i.p.v. naar de colleges, opdrachten niet inhalen, etc...
Door gewoon mijn echte mentaliteit te verzwijgen en een "gemotiveerde, harde werker"-imago te creëren bij wat sollicitatiegesprekken heb ik kans dat ik ook meteen terecht kom bij het bedrijf dat ik wilde, als het dus misgaat gaat het goed mis.
Aan de ene kant wil ik zo graag mijn leven verbeteren en hard gaan studeren, een perfecte stagiair zijn en een succesvolle carrière krijgen, maar aan de andere kant hoop ik dat ik gewoon morgen niet meer wakker word; gewoon eindelijk rust, eindelijk stoppen met moeite doen voor het nutteloze 1-op-de-7-miljard leventje.

Ik ben echt benieuwd wie en waar ik ben over een paar maanden.
pi_132616293
quote:
*aai en knuffel* *;
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132616430
quote:
15s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:08 schreef Anhedonia het volgende:
Pfff, na jaren depressiviteit en totaal geen motivatie voor mijn studie maar tóch niet stoppen ben ik nu op een punt aangekomen dat ik mezelf moet gaan bewijzen met een stage, en nu ben ik zo bang dat ik gewoon echt word aangenomen voor die stage en uiteindelijk zo hard ga falen puur omdat ik echt nooit écht heb geleerd voor mijn studie. Ik heb gewoon met basiskennis en beetje in colleges meedoen steeds wat vakken gehaald, maar de moeilijke overslagen door gewoon uit te slapen i.p.v. naar de colleges, opdrachten niet inhalen, etc...
Door gewoon mijn echte mentaliteit te verzwijgen en een "gemotiveerde, harde werker"-imago te creëren bij wat sollicitatiegesprekken heb ik kans dat ik ook meteen terecht kom bij het bedrijf dat ik wilde, als het dus misgaat gaat het goed mis.
Aan de ene kant wil ik zo graag mijn leven verbeteren en hard gaan studeren, een perfecte stagiair zijn en een succesvolle carrière krijgen, maar aan de andere kant hoop ik dat ik gewoon morgen niet meer wakker word; gewoon eindelijk rust, eindelijk stoppen met moeite doen voor het nutteloze 1-op-de-7-miljard leventje.

Ik ben echt benieuwd wie en waar ik ben over een paar maanden.
Ik heb geleerd dat carrière en moeite doen mijn problemen niet oplost. Ik doe nu nog maar minimaal moeite. Ik vind het niks meer aan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:57:09 #140
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132624482
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 07:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Gister heb ik een onwijs goede dag gehad. :) Paar nieuwe cd's gekocht dus veel muziek geluisterd en 's avonds heeft mijn club op een wonderbaarlijke wijze gewonnen (ADO ;) ).

Wat wel rust geeft is dat ik pas over iets meer dan een maand weer naar de psycholoog hoef. Na al die afspraken van de afgelopen maanden (bij doktoren, psychiaters, psychologen) eindelijk rust.

[..]

*;

Een nieuwe dag! Voel je je ondertussen al beter?
Ah dat klinkt goed :) Ik vind het ook altijd fijn om geen afspraken te hebben, niets te hoeven.

Met mijn stemming en energie gaat het wel goed, al een week (ik begin echt te geloven dat de meds nu werken), maar ik word heel zenuwachtig en onzeker van studiezaken waar ik nu mee zit. Ik heb net de studieadviseur gemaild maar dat zorgt dus wel voor spanning.
Gister kreeg ik een mailtje dat de uitslagen van het tentamen bekend zijn, met felicitaties voor de geslaagden. Dat was toch wel even confronterend, had dat tentamen niet gemaakt en weer eens gefaald...het stomme is dat als mensen vragen hoe het is gegaan, ik altijd overkom alsof het me totaal niet boeit en alsof ik er niets aan heb gedaan. Terwijl ik net twee maanden enorm in de stress en onzekerheid heb gezeten, mezelf moest haten omdat dingen niet lukten, ik wel degelijk huiswerk heb gemaakt, wat alleen niemand weet. Dat komt er dan ook nog bij, die opmerkingen van 'op deze manier ga je er niet komen', 'je moet wel je best doen', 'ik heb het idee dat je er weinig mee bezig bent.' Alsof ik nog niet genoeg heb aan kritiek van mezelf, alsof ik niet heel goed weet dat ik dingen aan het verkloten ben en het op deze manier nooit wat wordt! :(
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:26 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Hoe jij je op een feestje voelt kan ik wel goed inkomen hoor.
Dat heb ik ook altijd. Tenzij er een hoop alchol ingaat dan maakt het mij allemaal niet meer zoveel uit. Maar dan sla ik vaak door na de manische kant dus dat is ook niet echt goed.
Sorry om te horen dat je zo negatief over jezelf denkt :@
In mijn onbescheiden mening is dat vaak niet nodig.
Wel HEEL goed dat je nog naar feestjes gaat!
Heb ik heel veel respect voor.

* Extra aai over de bol *

En mijn Noors is heeeeeel beperkt.
Mijn Noorse cursus is twee maand geleden gestart.
En ik zit wel aan de top van mijn klas maar het zijn echt de basics.
Engels praten doe ik bijna de hele dag met mijn verloofde ;)

Raar genoeg kan ik mij beter uiten in Engels dan in Nederlands.
Spijtig genoeg is mijn Engelse grammatica ook beter dan mijn Nederlandse haha.
Ja, alcohol kan bij mij ook wel een beetje helpen. Daar word je wat losser en minder zelfbewust van. Maar vaak komt mijn onzekerheid er gewoon doorheen, zelfs als ik heel erg aangeschoten/dronken ben. Ik kan me dan ook enorm kut gaan voelen, niet meer relativeren en dat gaat dan ook niet goed.
Thanks. Ik verbaas me er soms over dat ik toch naar feestjes ga. Maar ik wil ook gewoon 'normaal doen'.

Ik neem aan dat ze wel rekening houden met het feit dat je Noors beperkt is. De gesprekken met de volgende psychiater zullen ook wel in het Engels zijn, en van iemand met zo'n opleiding mag je toch wel verwachten dat hij dat goed spreekt.
Ik heb wel eens van die woorden/manieren om iets te zeggen in het Engels die echt perfect omschrijven wat ik bedoel, terwijl er in het Nederlands gewoon geen goede omschrijving is. (Nederlandse) taal is best wel mijn ding, ik let er ook heel goed op. Maar in Noorwegen heb je het toch geen Nederlandse grammatica nodig dus dat is dan mooi meegenomen toch? Als je op fok maar je best doet, anders raak ik gefrustreerd. :P Verbeterdrang en zo. Ik moet ook regelmatig mijn eigen posts editen omdat ik een domme fout heb gemaakt en dat later pas zie.

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

*aai en knuffel* *;
Dank u. :)

Ik heb er in het echt trouwens een hekel aan als mensen me aanraken. Met uitzonderingen.
pi_132625250
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb er in het echt trouwens een hekel aan als mensen me aanraken. Met uitzonderingen.
Bij mij is het heel erg afhankelijk van wie me aanraakt en waarom (en wanneer).
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:40:59 #142
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132629100
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ah dat klinkt goed :) Ik vind het ook altijd fijn om geen afspraken te hebben, niets te hoeven.

Met mijn stemming en energie gaat het wel goed, al een week (ik begin echt te geloven dat de meds nu werken), maar ik word heel zenuwachtig en onzeker van studiezaken waar ik nu mee zit. Ik heb net de studieadviseur gemaild maar dat zorgt dus wel voor spanning.
Gister kreeg ik een mailtje dat de uitslagen van het tentamen bekend zijn, met felicitaties voor de geslaagden. Dat was toch wel even confronterend, had dat tentamen niet gemaakt en weer eens gefaald...het stomme is dat als mensen vragen hoe het is gegaan, ik altijd overkom alsof het me totaal niet boeit en alsof ik er niets aan heb gedaan. Terwijl ik net twee maanden enorm in de stress en onzekerheid heb gezeten, mezelf moest haten omdat dingen niet lukten, ik wel degelijk huiswerk heb gemaakt, wat alleen niemand weet. Dat komt er dan ook nog bij, die opmerkingen van 'op deze manier ga je er niet komen', 'je moet wel je best doen', 'ik heb het idee dat je er weinig mee bezig bent.' Alsof ik nog niet genoeg heb aan kritiek van mezelf, alsof ik niet heel goed weet dat ik dingen aan het verkloten ben en het op deze manier nooit wat wordt! :(

[..]

Ja, alcohol kan bij mij ook wel een beetje helpen. Daar word je wat losser en minder zelfbewust van. Maar vaak komt mijn onzekerheid er gewoon doorheen, zelfs als ik heel erg aangeschoten/dronken ben. Ik kan me dan ook enorm kut gaan voelen, niet meer relativeren en dat gaat dan ook niet goed.
Thanks. Ik verbaas me er soms over dat ik toch naar feestjes ga. Maar ik wil ook gewoon 'normaal doen'.

Ik neem aan dat ze wel rekening houden met het feit dat je Noors beperkt is. De gesprekken met de volgende psychiater zullen ook wel in het Engels zijn, en van iemand met zo'n opleiding mag je toch wel verwachten dat hij dat goed spreekt.
Ik heb wel eens van die woorden/manieren om iets te zeggen in het Engels die echt perfect omschrijven wat ik bedoel, terwijl er in het Nederlands gewoon geen goede omschrijving is. (Nederlandse) taal is best wel mijn ding, ik let er ook heel goed op. Maar in Noorwegen heb je het toch geen Nederlandse grammatica nodig dus dat is dan mooi meegenomen toch? Als je op fok maar je best doet, anders raak ik gefrustreerd. :P Verbeterdrang en zo. Ik moet ook regelmatig mijn eigen posts editen omdat ik een domme fout heb gemaakt en dat later pas zie.

[..]

Dank u. :)

Urgh ik heb daar zon hekel aan als mensen mij vertellen dat ik niet mijn best doe.
Ik doe alles wat ik kan om gezellig over te komen, en om mee te draaien met alles.
Maar als mensen dan nog eens extra gaan zeuren dat ik niet mijn best doe kan ik best uit mijn slof schieten.

Ja alcohol is altijd tweezijdig ook bij mij.
Soms schiet het door en zit ik aan het eind van de avond in een hoekje te janken als een dronken aap :P Het is vaak 50/50.
En sowieso is drank geen goede oplossing.

Ja ik neem aan dat zijn Engels wel voldoende zal zijn.
We gaan het zien dinsdag. Ik ben niet echt zenuwachtig. Maar heb alleen niet echt zin om alles opnieuw uit te leggen en opnieuw te vertellen.

En de taal barriere is lastig.
Noors is een lastige taal om te leren vind ik persoonlijk.
En met mijn verloofde en iedereen anders praat ik gewoon engels.
Mijn Nederlands is nooit van top formaat geweest maar ik doe wel altijd mijn best.
Mocht je fouten tegen komen in mijn posts wees vrij om ze te verbeteren ;)
Ik haat het om dingen niet goed te doen. Dus dat is altijd welkom.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:13:36 #143
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132650440
Mailtje terug gekregen, ik sta voor het volgende blok ingeschreven omdat dit blok vol was. Dus heb ik de komende weken alle tijd om me volledig op mijn verslagen te richten. Fijn, maar ook eng. En het betekent dat ik bijna alleen maar thuis zal zitten, niet zo goed voor me. Maar ja.
Ze stelde vragen dus nu moet ik weer terug mailen }:|
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij mij is het heel erg afhankelijk van wie me aanraakt en waarom (en wanneer).
Dat sowieso. Hoe reageer jij als je het niet prettig vindt?
pi_132661140
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:13 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat sowieso. Hoe reageer jij als je het niet prettig vindt?
(Heel erg) geirriteerd en betast :')
Maar meestal blijft het bij een soort van "wtf blijf van me af! :r "-gevoel, maar over het algemeen gesproken is dat voor een buitenstaander niet (goed) te zien.

Ik ben dan ook niet altijd even makkelijk als partner bijvoorbeeld :')
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:12:28 #145
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132663138
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

(Heel erg) geirriteerd en betast :')
Maar meestal blijft het bij een soort van "wtf blijf van me af! :r "-gevoel, maar over het algemeen gesproken is dat voor een buitenstaander niet (goed) te zien.

Ik ben dan ook niet altijd even makkelijk als partner bijvoorbeeld :')
Maar als jij je er niet prettig bij voelt en iemand blijft je aanraken, duw je diegene dan weg of zeg je er wat van? Mensen hebben het anders inderdaad meestal niet door.
Ik heb zelf altijd dat ik me dan enorm ongemakkelijk voel, ook al als mensen te dichtbij komen, maar ik zeg er meestal niets van, laat niets merken, waardoor mensen niet weten dat ik het niet prettig vind. Dat is dus heel lastig. Van binnen voel ik me naar en onrustig en wil ik gewoon wegrennen en alleen zijn, maar dat zien mensen niet waardoor ik het mezelf heel moeilijk maak. Ik weet niet waarom ik het niet laat merken. Ergens omdat ik dat niet kan, ik heb met meer dingen dat ik meer toelaat dan goed is voor mezelf, maar soms ook omdat ik niet 'raar' wil doen.

Soms ben ik wel knuffelig hoor. Met vriendjes ging het ook wel goed op zich. Kon jij überhaupt wel tegen intimiteit?
Ik heb een enorme hekel aan aanrakerige mensen. Toen ik op volleybal zat, zat er iemand in mijn team die altijd even een vriendschappelijk duwtje in je rug gaf als je moest opschuiven en vaak een high five gaf. Dat vond ik vreselijk. Maar ik was dan weer te verlegen om er iets van te zeggen en deed gewoon 'normaal' mee :') Heel vermoeiend is dat.
Of als je met iemand praat, dat diegene een hand op je been legt, of een arm om je heen slaat of zo. Heb ik wel eens meegemaakt met hulpverleners, maar ook dan reageer ik er niet op, terwijl ik van binnen helemaal gek word. Of ouders die willen knuffelen, maar die kan ik wel wegduwen.
Ik moet echt leren mijn grenzen aan te geven...
pi_132666569
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Maar als jij je er niet prettig bij voelt en iemand blijft je aanraken, duw je diegene dan weg of zeg je er wat van? Mensen hebben het anders inderdaad meestal niet door.
Ik heb zelf altijd dat ik me dan enorm ongemakkelijk voel, ook al als mensen te dichtbij komen, maar ik zeg er meestal niets van, laat niets merken, waardoor mensen niet weten dat ik het niet prettig vind. Dat is dus heel lastig. Van binnen voel ik me naar en onrustig en wil ik gewoon wegrennen en alleen zijn, maar dat zien mensen niet waardoor ik het mezelf heel moeilijk maak. Ik weet niet waarom ik het niet laat merken. Ergens omdat ik dat niet kan, ik heb met meer dingen dat ik meer toelaat dan goed is voor mezelf, maar soms ook omdat ik niet 'raar' wil doen.

Soms ben ik wel knuffelig hoor. Met vriendjes ging het ook wel goed op zich. Kon jij überhaupt wel tegen intimiteit?
Ik heb een enorme hekel aan aanrakerige mensen. Toen ik op volleybal zat, zat er iemand in mijn team die altijd even een vriendschappelijk duwtje in je rug gaf als je moest opschuiven en vaak een high five gaf. Dat vond ik vreselijk. Maar ik was dan weer te verlegen om er iets van te zeggen en deed gewoon 'normaal' mee :') Heel vermoeiend is dat.
Of als je met iemand praat, dat diegene een hand op je been legt, of een arm om je heen slaat of zo. Heb ik wel eens meegemaakt met hulpverleners, maar ook dan reageer ik er niet op, terwijl ik van binnen helemaal gek word. Of ouders die willen knuffelen, maar die kan ik wel wegduwen.
Ik moet echt leren mijn grenzen aan te geven...
Tegenwoordig zeg ik er wat van, ook als ze naar mijn mening te dichtbij gaan staan. Soms (als ik in een kutbui ben bijvoorbeeld (bijvoorbeeld als ik ruzie met iemand heb gehad)) dan hoeft diegene me ook effe niet meer aan te raken wat mij betreft.
Een concept als "goedmaakseks" gaat er bij mij niet echt helemaal in.

Ik kan best wel aanrakerig zijn, maar alleen als ik weet dat de ander dat kan waarderen en daar leg ik de grens.
Weet ik dat de ander het niet kan waarderen: Niet aanraken
Weet ik dat de ander het wel kan waarderen: Aanraken!
Weet ik niet zeker of de ander dat kan waarderen (bijvoorbeeld omdat ik iemand niet goed ken): Normaalgesproken niet aanraken.

1 van mijn vrienden is totaal niet aanrakerig, dus doe ik dat ook niet.

Edit: Eigenlijk is dit een beter antwoord in sommige opzichten:
Als ik de ander goed ken en die is aanrakerig, dan vind ik het wel ok.
Als ik de ander niet goed ken of nauwelijks ken (en ik die persoon niet zo graag mag!!!) dan blijf je beter van me af.
Ik ben trouwens wel knuffelig, maar niet zo aanrakerig. Beiden zijn voor mij een vorm van communicatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door magnetronkoffie op 28-10-2013 19:46:51 ]
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:47:43 #147
47102 Elvi
miemkwien
pi_132670612
Hmmm ik ben vrijdag voor het laatst buiten geweest... Eigenlijk zou ik vandaag met een vrienden het een en ander uitpraten maar ze had natuurlijk afgezegd :') (niet om de storm, maar omdat dr 'hoofd vol zat'). Nu hoef ik er woensdag pas weer uit *O*
pi_132713749
Hoi iedereen! Ik heb een tijdje niks laten horen, vorige x was mijn binnenkomst hier nogal verdrietig.. Ben vandaag weer bij de psycholoog geweest, we zijn begonnen met hypnosebehandelingen (of in ieder geval, een lichte kennismaking met hypnose) Ik kan met rust zeggen dat ik me goed voel vandaag <3
pi_132746907
Ik heb het echt helemaal gehad.
Zou zo graag overal mee willen kappen. Voel me zo enorm alleen, liefdeloos en leeg.
pi_132749743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:55 schreef Miniem het volgende:
Ik heb het echt helemaal gehad.
Zou zo graag overal mee willen kappen. Voel me zo enorm alleen, liefdeloos en leeg.
Je bent niet allen. Heb liefde voor jezelf en vul je daarmee. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')