Dit zat ik me meteen ook al te bedenken; wat schiet de overheid ermee op als ze uiteindelijk alsnog kwijt geld zijn aan deze mensen. Het enige wat je ermee bereikt is een hoop ellende en gedwongen verhuizingen...quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef BartNH het volgende:
De gemeente moet dan mijn huis verkopen (executie) en mij andere woonruimte aanbieden die waarschijnlijk vergelijkbaar zal zijn met het huidige huis. Op dat moment kost ik dus alsnog handenvol aan huurtoeslag. Kort door de bocht heeft dan vooral de veilingmeester verdiend.
Dat is ook een beetje het punt: uitstel. Als die hypotheekopbrengst "op" is aan bijstand, zit zo iemand (b.t.w. te beroerd om achter een baan aan te gaan), met hypotheeklasten en geen inkomen. Dan wordt het alsnog huis verkopen en in een huurflatje met veel subsidies. Maar de gemeente heeft dan een aantal jaren (10) de uitkering "uit het huis gehaald".quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef BartNH het volgende:
[De gemeente moet dan mijn huis verkopen (executie) en mij andere woonruimte aanbieden die waarschijnlijk vergelijkbaar zal zijn met het huidige huis. Op dat moment kost ik dus alsnog handenvol aan huurtoeslag. Kort door de bocht heeft dan vooral de veilingmeester verdiend.
Maar dat huis heeft dan waarschijnlijk enorm achterstallig onderhoud en brengt dus weinig op. Die gemeente is dus de helft van het bedrag alsnog achter de wagen en moet de jaren erna veel meer kosten maken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het punt: uitstel. Als die hypotheekopbrengst "op" is aan bijstand, zit zo iemand (b.t.w. te beroerd om achter een baan aan te gaan), met hypotheeklasten en geen inkomen. Dan wordt het alsnog huis verkopen en in een huurflatje met veel subsidies. Maar de gemeente heeft dan een aantal jaren (10) de uitkering "uit het huis gehaald".
Is onderdeel van een (duur) appartementencomplex.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:50 schreef BartNH het volgende:
Maar dat huis heeft dan waarschijnlijk enorm achterstallig onderhoud en brengt dus weinig op. Die gemeente is dus de helft van het bedrag alsnog achter de wagen en moet de jaren erna veel meer kosten maken.
Hoeveel mensen van rond de zestig zonder met niet overdreven opleiding vinden nog een nieuwe baan denk je?
Waarom heb je 'm dan in box 3 gezet? Je betaalt én VRH én je moet 'm gebruiken om de hypotheekschuld af te lossen?? 2x nadeel.quote:Op zondag 28 september 2014 21:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, in box 3, maar kennelijk mogen ze eisen dat ermee afgelost wordt, omdat het verpand is aan de hypotheek. (Als je daar op doelt dan.)
Daar heb je een goed punt; een goede vriend van tegen de 60 betaalt nu 700,- hypotheek aan zijn vrijstaande villa, maar dreigde deze dus kwijt te raken door geen inkomen. Ook hij constateerde dat bank + overheid liever wilde dat hij z'n overwaarde zou opmaken en dan in een sociaal huurhok met soepsiede zou trekken dan hier blijven wonen met bijvoorbeeld uitstel van hypotheekrente of toch wat steun vanuit de overheid. Win-win, bank hoeft de hypotheek niet te cancelen en het kost de overheid niet dubbel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ik verlies mijn huis niet direct. Door extra aflossen en er al geruime tijd wonen zal ik door de behoorlijke overwaarde een aantal jaren kunnen uitzingen. Echter kan ik een hypotheek ter hoogte van de WOZ waarde nooit van een AOW (+ resterend pensioentje) betalen.
De gemeente moet dan mijn huis verkopen (executie) en mij andere woonruimte aanbieden die waarschijnlijk vergelijkbaar zal zijn met het huidige huis. Op dat moment kost ik dus alsnog handenvol aan huurtoeslag. Kort door de bocht heeft dan vooral de veilingmeester verdiend.
Maar goed voorlopig heb ik nog werk in tegenstelling tot een aantal kennissen die inderdaad rond de zestig zijn en zich rot solliciteren.
quote:Op maandag 29 september 2014 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou voor de grap eens vragen om een aflosnota, omdat je graag zou willen kijken naar mogelijkheden bij andere verstrekkers.
Hebben we het over Al----z?quote:Op maandag 29 september 2014 14:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Deze bank is gestopt met het verstrekken van hypotheken
Ik hou helaas wat weinig geld over met twee kinderen op een kdv. Wel wil ik gaan verhuizen en mijn grootste streven is om de hypotheek lineair af te gaan lossen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zijn er nog meer fanatieke aflossers of is het enthousiasme een beetje getemperd?
Hoop het voor je... Bij mij bank hebben ze 10 werkdagen nodig om een offerte op te stellen, ze pakken de rente die op die dag geldt..quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De andere twee leningdelen staan nu als het goed is voor tien jaar op 2,4%. Net één dag voordat de rente omhoog ging de e-mail opgestuurd.
We hebben dus waarschijnlijk niet zoveel haast meer om die af te lossen, we zitten ook te denken aan beleggen/investeren.
Ik vind het hartstikke slim, kan niks anders zeggen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:12 schreef Leandra het volgende:
aan de ene kant lijkt het niet heel veel, aan de andere kant is het met de 4,45% rente die we betalen in 16 jaar wel bijna ¤ 14.000 die we niet meer hoeven af te lossen als ik onze maandtermijn gelijk laat blijven.
Over 16 jaar loopt ook het recht op HRA voor mijn man af, een van de 3 hypotheekdelen is dan ook volledig afgelost, dus dan blijft over het deel wat begon als de helft van de hypotheek (waarvoor ik dan nog recht op HRA heb ---> als het dan nog bestaat), en dat andere deel (kleiner dan het hypotheekdeel wat sowieso al over 16 jaar afgelost is) wil ik dan dus zo klein mogelijk hebben.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:31 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke slim, kan niks anders zeggen.
Wil je dan nog in dat huis wonen? Ik streef ernaar dit huis op mijn 31ste afgelost te hebben, maar dan ga ik op zoek naar wat anders.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:27 schreef announcement het volgende:
Ik heb in 2013 gekocht en inmiddels 10% van de hypotheek afbetaald, mijn huis is nu 50% hypotheekvrij. Ik ga overigens ook gewoon op vakantie en geniet van het leven etc. Met een beetje goede wil ben ik op mijn 45e hypotheekvrij.
Yep, dat is minder schuld en dat is bijna altijd een goed idee. Ikzelf heb al een tijd niet meer afgelost omdat ik voor mezelf ben begonnen. Maar daarvoor wel. Niet van die bedragen die je hierboven leest, maar toch bij elkaar opgeteld een paar duizend euro. Voelt nog steeds prima.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:44 schreef Leandra het volgende:
maar als ik die 38.163 dan naar beperkt heb tot ¤ 24.000 dan scheelt dat net lekker extra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |