abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132497979
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Er werd eerder vandaag ook gezegd dat ze voor haar beurt en louter voor eigen rekening had gesproken over sinterklaas, maar vanavond werden er weer wat quotes afgespeeld en daar werd toch echt "wij, de commissie" gezegd... stuitend
Zouden we ergens een formeel protest kunnen organiseren tegen haar betrokkenheid?
pi_132497995
ik snap nog steeds niet hoe een mythisch figuur, kan toebehoren aan ras? En heeft iemand de pieten zelf al gevraagd of ze gediscrimineerd worden? Oh wacht, dat is niet mogelijk, gezien het feit dat ze fictief zijn, een rol gespeeld door anderen.

Bovendien snap ik de mensen niet die zwarte pieten als belediging zien? Zwarte pieten hebben enkel positieve eigenschappen: zijn goedlachs, grappig, aardig, behulpzaam, rechtvaardig. Als iemand mij uit zou maken voor zwarte piet, zou ik het juist opvatten als een compliment.

Zijn de zwarte pieten zelf al eens gevraagd over het al dan niet 'slaaf' zijn van sint? Volgens mij is de aanduiding 'hulpje' en zijn ze zelf al die tijd bij Sint gebleven, zonder dwang

Voor een kind (zeker in bepaalde delen van het land) kan het een eerste (positieve) ontmoeting met een 'negroid' aandoend personage, en op een positieve manier nog wel. Het is dus zelfs educatief verantwoord te noemen. Daarnaast is het hele sinterklaas bestaat niet idee ook een goede inleiding in de niet altijd zo rooskleurige maatschappij, waarin je niet al te goedgelovig dient te zijn.

Waar ik me het meest over stoor, is de negatieve houding van de tegenstanders. het is volgens hun niet politiek correct. Dus moet het verboden worden, ongeacht dat er miljoenen mensen er wel plezier uit halen, en het feest niet met dezelfde negatieve boodschap associeren als de tegenstanders. Dat stoort mij enorm.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_132498029
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zouden we ergens een formeel protest kunnen organiseren tegen haar betrokkenheid?
Nog meer loze protesten die niets gaan veranderen! Ja, doen! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132498075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het schijnt dat dat onderdeel is van de 'pietitie'?

Maar misschien kan iemand een 'Verene Shepherd is niet welkom in NL'-pagina aanmaken? :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:16:54 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132498129
Gisteren nog bij Man Bijt Hond een 'zwarte' man gezien die jaarlijks zwarte piet speelt en dat steeds met vol plezier doet, dus dadelijk zit ie nog zonder werk ;( of hij moet zijn gezicht wit schminken natuurlijk... is dat dan geen discriminatie ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132498241
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat gedicht was gewoon top.
En humoristisch bedoeld. Maar goed, gebrek aan humor is een van je kwaliteiten, dat is wel duidelijk.

Sint zat te denken wat hij Quincy eens zou schenken
Deze neger met sjacherijnig hoofd,
had hij al jaren publiciteit beloofd.
Maar quincy was te lui om te werken,
Dat kon Sint overal aan merken;
Subsidie hier, uitkering daar,
Van Quincy's luiheid werd sint helemaal naar.
Maar wacht, dacht de oude slavenbaas,
misschien een beetje overhaast.
Ik laat Quincy gewoon landelijk janken,
als rasneger tussen al die blanken.
Laat hem huilen en jammeren dat het echt niet meer kan:
een neger als slaaf van een blanke man.
Dan heeft Quincy publiciteit en wordt hij blij,
en wordt elke blanke beticht van slavernij.
"Nee", dacht sint. Dit gaat allemaal te ver.
Die zwarte was altijd de grote ster;
Ik betaal de kadoo's en hij maakt schone schijn,
alsof al die kadoos van hemzelf zijn.
Piet blijft zwart, dat kost geen centje pijn
Laat hem kapot vallen, dat jankende pietenzwijn.
Nah, ik doelde eigenlijk op dat andere gedicht van je uiteraard. ;)
pi_132498339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het schijnt dat dat onderdeel is van de 'pietitie'?

Maar misschien kan iemand een 'Verene Shepherd is niet welkom in NL'-pagina aanmaken? :D
of we stoppen stiekem drugs in haar koffer als ze arriveert en nog door de douane moet... hihihi dat zal haar leren :@ ~O> :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:22:14 #59
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132498354
Oh, help me even?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132498480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel heeeeeeel frappant dat de ZP discussie aangezwengeld wordt en gevoed wordt door de partij die achter herstelbetalingen aan zit van Nederland voor slavernij. Die partij heeft er heel veel baat bij als Nederland een schuldgevoel wordt aangepraat.
Het effect is tamelijk averechts te noemen, heb ik het gevoel. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132498481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:17 schreef TLC het volgende:
Gisteren nog bij Man Bijt Hond een 'zwarte' man gezien die jaarlijks zwarte piet speelt en dat steeds met vol plezier doet, dus dadelijk zit ie nog zonder werk ;( of hij moet zijn gezicht wit schminken natuurlijk... is dat dan geen discriminatie ?
Op de Antillen schminken donkere Anti's zich soms wit om voor Sint te spelen. :P
pi_132498487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:13 schreef Ulx het volgende:
Moet Ghana ook meebetalen? De heersers daar vingen de slaven en verkochten ze door.
De koning van Ghana woont toch in NL?

Yep. :Y http://www.manbijthond.nl(...)hana-woont-overvecht

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 23:27:34 ]
pi_132498514
30 miljard..... :')

Dat gaan we toch niet serieus geven, neem ik aan?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:25:59 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132498548
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:15 schreef Bensel het volgende:
ik snap nog steeds niet hoe een mythisch figuur, kan toebehoren aan ras? En heeft iemand de pieten zelf al gevraagd of ze gediscrimineerd worden? Oh wacht, dat is niet mogelijk, gezien het feit dat ze fictief zijn, een rol gespeeld door anderen.
Zwarte Piet zelf behoort ook niet echt toe aan een ras. Het uiterlijk van dit 'mythisch figuur' is gebaseerd op de karikatuur van de neger in knechtenpak. Het gedrag van het mythisch figuur was in het verleden waarschijnlijk ook sterk gebaseerd op het beeld dat men toen van de neger had (eerst brabbeltaaltje, toen men bekender raakte met negers en ze vaak gelijkstelde aan Surinamers kregen de Pieten gaandeweg de jaren een Surinaams accent (jaren 70-80), en tegenwoordig is het accent hoofdzakelijk gewoon neutraal).
Krekker is de bom!
pi_132498563
zag op fb een bericht met de vergelijking van een clown vond m wel toepasselijk eig. een clown is wit geschminkt nml.

Maar ik vraag me af wie gaat dit geld ontvangen en waar word het voor gebruikt.. ik bedoel hoeveel mensen levenr nog die daadwerkelijk de slavernij hebben meegemaakt, of directe nazaten... want een aantal generaties verder kan niet spreken uit ervaring van mensonterende situaties... ergste vind ik nog dat er dan word geprobeert een slaatje uit te slaan uit naam van het leed van je voorouders

en sinds dit hele pieten gebeuren hoor je een stuk meer racistische uitspattingen... Nee dat is fijn voor niet "blanke" mensen..
pi_132498567
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:25 schreef theunderdog het volgende:
30 miljard..... :')

Dat gaan we toch niet serieus geven, neem ik aan?
tuurlijk niet :D

zelfs spong vond het volstrekt kansloos :D
pi_132498574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:22 schreef matthijst het volgende:
Oh, help me even?
Tegen mij?
pi_132498634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:26 schreef harrytwatter het volgende:
zag op fb een bericht met de vergelijking van een clown vond m wel toepasselijk eig. een clown is wit geschminkt nml.

Maar ik vraag me af wie gaat dit geld ontvangen en waar word het voor gebruikt.. ik bedoel hoeveel mensen levenr nog die daadwerkelijk de slavernij hebben meegemaakt, of directe nazaten... want een aantal generaties verder kan niet spreken uit ervaring van mensonterende situaties... ergste vind ik nog dat er dan word geprobeert een slaatje uit te slaan uit naam van het leed van je voorouders

en sinds dit hele pieten gebeuren hoor je een stuk meer racistische uitspattingen... Nee dat is fijn voor niet "blanke" mensen..
En hoeveel van de huidige nog in leven zijnde Nederlanders hebben daar precies de zweep gehanteerd? ~O>
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132498663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:26 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

tuurlijk niet :D

zelfs spong vond het volstrekt kansloos :D
Nou, zo "tuurlijk" vind ik dat anders niet. Wij hebben het hier wel over Nederland hé.
pi_132498686
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou, zo "tuurlijk" vind ik dat anders niet. Wij hebben het hier wel over Nederland hé.
Inderdaad. Ik zou er niet eens van opkijken als ze het 'verzoek' nog honoreren ook :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:29:11 #71
28167 matthijst
pi_132498697
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:26 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Tegen mij?
Ja, kan me geen ander gedicht herinneren?
pi_132498817
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, kan me geen ander gedicht herinneren?
Ik heb nu geen zin om al die topics door te spitten. Morgen zal ik ff kijken. ;)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:31:52 #73
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132498822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En hoeveel van de huidige nog in leven zijnde Nederlanders hebben daar precies de zweep gehanteerd? ~O>
Zoals ik eerder al aangaf zijn het zowel de autochtone als allochtone werkende Nederlanders die in de vorm van belastingcentjes meebetalen.

Herstelbetalingen slaan m.i. nergens op, maar in principe is dat niet direct een persoonlijk verwijt aan 'de Nederlandse burger'. Wanneer de Nederlandse staat voor bepaalde kosten moet opdragen, is het de belastingbetaler die het betaalt, dat wel. Maar dit betekent niet dat men de belastingbetaler in die gevallen ook als werkelijke schuldige ziet. Idem bij garantieregeling banken, etc.

Er is een verschil tussen Nederland als staat en de Nederlandse burger. Vervelend is alleen wel dat alles natuurlijk uit de portemonnee komt van de Nederlandse werkende autochtone en allochtone burger.
Krekker is de bom!
pi_132498845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ach, die dertig miljard kan er ook nog wel bij :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:32:33 #75
28167 matthijst
pi_132498849
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik heb nu geen zin om al die topics door te spitten. Morgen zal ik ff kijken. ;)
Ok dan, ben benieuwd.
Of jong dement :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:33:08 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132498875
Ik vind het zo grappig hoe heel Nederland ineens reageert. Over alles wordt wel geklaagd, maar redelijk gematigd en vaak maar door een beperkte groep. En ineens is nu in een dag tijd zo'n beetje heel Nederland boos. Nou dan ben je toch wel écht te ver gegaan.
pi_132498879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

ach, die dertig miljard kan er ook nog wel bij :D
Oh god, als we dat echt doen he.. :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:37:04 #79
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132499031
Btw, nieuwsbericht was al langsgekomen, maar lees de tekst nu pas:

quote:
Een donkere vrouw heeft vanmiddag in Rotterdam Zwarte Piet op haar lichaam laten tatoeëren. Hiermee wil ze het statement maken dat ook donkere mensen achter het oer-Hollandse volksfeest staan.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-tattoo-zetten.dhtml
Zal best dat ze volledig, half of kwart Surinaams is (of iets dergelijks), maar hoe precies is deze vrouw 'een donkere vrouw'? Volgens mij heeft ze zelfs blauwe ogen 8)7
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:37:46 #80
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132499061
Ik heb net het begin van het Debat op 2 gezien en dat is niet te kijken. De discussieleider heeft helemaal geen grip op de enorme emoties van de mensen en die mensen kunnen niet rustig hun punt uitleggen.

Wat een trieste bedoeling.

Het verbieden van zwarte piet gaat het racisme/discriminatieprobleem helemaal niet oplossen. Als zwarte piet verboden is zoeken bepaalde mensen wel andere woorden. Ipv onjuist "hey zwarte piet!" zeggen de racisten dan "hey vieze aap!"
reset
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:38:18 #81
28167 matthijst
pi_132499082
Naja, ze is donkerder dan de gemiddelde Engelsman.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:39:02 #82
28167 matthijst
pi_132499109
Beetje omgekeee wereld: mensen noemen me zwarte piet, dus schaf dan zwarte piet maar af.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:39:13 #83
28167 matthijst
pi_132499118
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:39 schreef matthijst het volgende:
Beetje omgekeerde wereld: mensen noemen me zwarte piet, dus schaf dan zwarte piet maar af.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:39:29 #84
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132499128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:38 schreef matthijst het volgende:
Naja, ze is donkerder dan de gemiddelde Engelsman.
Ik moest hardop lachen :D. En zo grappig was je opmerking eigenlijk niet :P.

Zegt wat over mijn gevoel van humor :X :')
Krekker is de bom!
pi_132499268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:39 schreef matthijst het volgende:
Beetje omgekeee wereld: mensen noemen me zwarte piet, dus schaf dan zwarte piet maar af.
Wacht maar tot de roodharigen klagen over het feit dat ze voor vuurtoren werden uitgemaakt. -O-
pi_132499428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:43 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Wacht maar tot de roodharigen klagen over het feit dat ze voor vuurtoren werden uitgemaakt. -O-
Zijn er nog werkende vuurtorens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 23:47:26 ]
pi_132499480
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ok dan, ben benieuwd.
Of jong dement :)
Nah, ik moet je toch echt gelijk geven! :P
Dat is idd het enige gedicht en het gedicht waar ik wel op doelde.
Nah ik vond deze idd niet zo grappig :N

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:21 schreef matthijst het volgende:
Sint zat te denken wat hij Quincy eens zou schenken
Deze neger met sjacherijnig hoofd,
had hij al jaren publiciteit beloofd.
Maar quincy was te lui om te werken,
Dat kon Sint overal aan merken;
Subsidie hier, uitkering daar,
Van Quincy's luiheid werd sint helemaal naar.
Maar wacht, dacht de oude slavenbaas,
misschien een beetje overhaast.
Ik laat Quincy gewoon landelijk janken,
als rasneger tussen al die blanken.
Laat hem huilen en jammeren dat het echt niet meer kan:
een neger als slaaf van een blanke man.
Dan heeft Quincy publiciteit en wordt hij blij,
en wordt elke blanke beticht van slavernij.
"Nee", dacht sint. Dit gaat allemaal te ver.
Die zwarte was altijd de grote ster;
Ik betaal de kadoo's en hij maakt schone schijn,
alsof al die kadoos van hemzelf zijn.
Piet blijft zwart, dat kost geen centje pijn
Laat hem kapot vallen, dat jankende pietenzwijn.
pi_132499485
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zijn er nog werkende vuurtorens?
Ja hoor. Die van mij heeft net haar wekker op half acht gezet.
pi_132499585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:48 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

_O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 23:50:56 ]
pi_132499626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:37 schreef KreKkeR het volgende:
Btw, nieuwsbericht was al langsgekomen, maar lees de tekst nu pas:

[..]

Zal best dat ze volledig, half of kwart Surinaams is (of iets dergelijks), maar hoe precies is deze vrouw 'een donkere vrouw'? Volgens mij heeft ze zelfs blauwe ogen 8)7
:D

1/20 deel?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:53:02 #92
28167 matthijst
pi_132499680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nah, ik moet je toch echt gelijk geven! :P
Dat is idd het enige gedicht en het gedicht waar ik wel op doelde.
Nah ik vond deze idd niet zo grappig :N

[..]

Hehe, dat was dacht ik ergens aan het begin van de topicreeks, had m ondertussen wel wat minder "grappig" gemaakt ;)
Toen nog niet het idee dat dit een week of 2 later dagelijks nieuws zou zijn.
pi_132499759
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hehe, dat was dacht ik ergens aan het begin van de topicreeks, had m ondertussen wel wat minder "grappig" gemaakt ;)
Toen nog niet het idee dat dit een week of 2 later dagelijks nieuws zou zijn.
Ik denk dat niemand dat toen echt dacht :P
pi_132499798
Ik woon in een, netjes gezegd, 'niet zo blanke buurt' en ik had vanmiddag een gesprek met mijn buurman, een zwarte man.
Hij vond dat 'men' zich niet moest aanstellen wat betreft zwarte piet, die is gewoon zwart.
Hijzelf is ook weleens uitgemaakt voor zwarte piet en vond dit natuurlijk niet zo leuk, maar ging er niet om janken. Hij was zelfs van plan om op 5 december verkleed te gaan als zwarte piet bij de intocht. En er zijn hier meerdere die zo denken. Al dit gezeik om een paar zielige aandachtshoeren, jonge jonge jonge.

Na het gesprek hebben we overigens met z'n tweeen pepernoten zitten vreten en gejankt van het lachen om het belachelijke pieten debat. :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:57:33 #95
28167 matthijst
pi_132499832
Over 9 maanden een kleine piet? ;)

[ Bericht 60% gewijzigd door matthijst op 24-10-2013 00:03:07 ]
pi_132499875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:57 schreef matthijst het volgende:
Over 9 maanden een kleine piet?
:').
pi_132500088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:57 schreef matthijst het volgende:
Over 9 maanden een kleine piet?
Oke ik moest lachen.
Maar nee, geen kleine piet.
pi_132500132
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:43 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als je maar weet dat ze WEL een ziel hebben :{

Krekker is de bom!
pi_132500239
Nederland moet pas betalen als precies duidelijk is wie wat heeft gedaan met welke mensen in welke periode.

De Jappanners hebben Nederlanders onlangs nog in kampen gestopt. Wij indonesiers. Rusland heeft nog het een en ander met azerbadjaanse landen uit te wisselen. Arabieren en Afrika, de landen daar onderling hebben nog gehandeld in slaven.

Als we dat allemaal op en af getrokken hebben dan weten we precies wie nog wat aan wie schuldig is. En dan betalen we.
pi_132500338
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:48 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

:D
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')