Precies! Ik snap die ophef echt niet. Ik heb als kind Zwarte Piet eigenlijk ook nooit geassocieerd met negers. Het was meer een soort sprookjes- of stripfiguur.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:49 schreef reddevil1408 het volgende:
Ik zie het verband tussen een goed uitgevoerd toneelstuk tijdens een kinderfeest en racisme niet, maar dat zal wel aan mij liggen en heb ik een te nuchtere kijk op het leven.
Jij en veel mensen denken idd zo. Maar er zijn altijd zeikerds die denken er anders over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies! Ik snap die ophef echt niet. Ik heb als kind Zwarte Piet eigenlijk ook nooit geassocieerd met negers. Het was meer een soort sprookjes- of stripfiguur.
Vast wel joh, zitten ook zeikerds tussen. Het zijn net mensen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:55 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jij en veel mensen denken idd zo. Maar er zijn altijd zeikerds die denken er anders over.
Denk ook dat het geen donkere mensen zijn die hier over vallen..
Want Quinsy Gario is een typisch Nederlandse naam?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:55 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jij en veel mensen denken idd zo. Maar er zijn altijd zeikerds die denken er anders over.
Denk ook dat het geen donkere mensen zijn die hier over vallen..
Dit is dus zijn enige kans om bekend te worden.quote:Quinsy Gario (Nederlandse Antillen, 1984) heeft Theater-, Film- en Televisiewetenschap gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en is begonnen aan Comparative Women's Studies in Culture and Politics. Hij heeft zijn eigen radioprogramma genaamd Roet In Het Eten dat twee wekelijks op Mart Radio wordt uitgezonden. Hij is lid van het Pan-Afrikaans kunstenaars collectief State of L3, het Antilliaans schrijverscollectief Simia Literario, redactielid van Andy's Art & Culture Market en redacteur bij Space Invaders. Van zijn hand zijn twee dichtbundels uitgekomen. In november 2011 won hij MC Theater's Hollandse Nieuwe Theatermakersprijs 2011. Een week later werd hij gearresteerd in Dordrecht voor zijn kunstproject Zwarte Piet Is Racisme. Op 30 oktober 2012 komt zijn nieuwste theaterstuk uit genaamd Geit In Blik bij Podium Mozaïek dat over de formatie van het nieuwe kabinet gaat.
Een Antiliaan die gearresteerd wordt, das zeldzaamquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Want Quinsy Gario is een typisch Nederlandse naam?
[ afbeelding ]
[..]
Dit is dus zijn enige kans om bekend te worden.
Ok, uitzonderingen daargelaten...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Wat is daar racistisch aan dan? Mogen zwarten blanken niet helpen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:35 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jij ziet het verkeerd. Het blijft racistisch vanwege de de blanke sint met al zijn zwarte (!!!) helpers.
Ik vind dat we dat eigenlijk moeten melden bij Art.1 want dat is natuurlijk pure discriminatie.. Een radioprogramma van een Antilliaan ROET in het eten noemen..quote:Quinsy Gario (Nederlandse Antillen, 1984) heeft zijn eigen radioprogramma genaamd Roet In Het Eten
Maar de schoorsteen is zwart vanbinnen en niet kleurrijk als een regenboog.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Gewoon helemaal geen zwarte Pieten meer, weg met dat zwarte verhaal. Ik vond die gekleurde Pieten van een poos gelee niet eens zo gek maar vanuit de volwassenen kwam daar een hoop commentaar op zeg. Ik denk dat het voor kinderen niet eens zoveel uitmaakt, na 2 jaar weten ze al niet meer beter.
Er is maar 1 ding achterlijk en ook nog hypocriet en het heeft te maken met een bepaalde godsdienst.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een achterlijke traditie
Afschaffen die hap
Wie heeft daar nou last van, je krijgt kadootjes.. Is toch heel wat leuker dan besneden (pure mishandeling) worden als klein kind toch? Daar hoor ik nooit iemand overquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat liegen tegen je kinderen heb ik altijd een rare traditie gevonden. Nadat ik erachter kwam dat Sinterklaas helemaal niet bestond heb ik m'n ouders nooit meer echt kunnen vertrouwen.
Grappig, ik lees z'n biografie alsquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
http://framerframed.nl/wp(...)06/Quinsy-Gario1.jpg
[..]
Hand bijten die je voedt enzo.quote:Quinsy Gario (Nederlandse Antillen, 1984) heeft subsidie subsidie subsidie subsidie sponsoring subsidie studiefinanciering subsidie cultuursubsidie subsidiesubsidiesubsidie
Hou op, schei uit!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat liegen tegen je kinderen heb ik altijd een rare traditie gevonden. Nadat ik erachter kwam dat Sinterklaas helemaal niet bestond heb ik m'n ouders nooit meer echt kunnen vertrouwen.
Precies, de crisis is nog lang niet erg genoeg blijkbaar. Godverjezus wat een treurnis.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:03 schreef Hathor het volgende:
Echt ...elk jaar rond deze tijd komen al die randdebielen weer onder hun stenen vandaan gekropen om tegen een kinderfeestje aan te trappen en de racismekaart te spelen....ongelofelijk.
Ha,ha precies. En het dan net zo spannend vinden en net zo hard schrikken als er op het raam wordt geklopt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hou op, schei uit!![]()
Toen ik erachter kwam dat mijn ouders me hadden voorgelogen over sinterklaas wou ik gelijk ook niet meer in god geloven. Sinterklaas had ik gezien tenslotte. God nog nooit.
Mijn pleegkinderen hebben altijd geweten dat sinterklaas een verklede man was. Ze genoten er desalniettemin met volle teugen van. Die voor de gekhouderij is dus niet echt nodig.
Ja echt wel! En of ze in de sfeer zitten hoor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:35 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ha,ha precies. En het dan net zo spannend vinden en net zo hard schrikken als er op het raam wordt geklopt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_Sinterklaas__.htmlquote:Kamervragen over Sinterklaasintocht
DEN HAAG -
De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders gaat Kamervragen stellen over de Sinterklaasintocht in Amsterdam. De intocht ligt onder vuur vanwege de aanwezigheid van Zwarte Piet.
De partij noemt alle ophef 'multi-cul gezeur'. De aanwezigheid van Zwarte Piet is voor de 21 bezwaarmakers reden om in actie te komen. Zij vinden dit discriminerend. De bezwaarschriftencommissie van de gemeente buigt zich over 2 weken over de kwestie.
Het fenomeen Zwarte Piet ligt al langer onder vuur. Bij de intocht van Sinterklaas in 2011 in Amsterdam hield de politie enkele activisten aan die pamfletten uitdeelden waarop ze Zwarte Piet als racistisch betitelden.
Assistent is verre van een slaaf.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:31 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
sinterklaasje kom maar binnen met je KNECHT
knecht (zn): assistent, bediende, dienaar, dienstbode, hulpje, lakei, ondergeschikte
Nog net geen slaaf inderdaad
Precies. Elke keer die slachtofferrol induiken schiet niet op.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Assistent is verre van een slaaf.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:21 schreef matthijst het volgende:
Sint zat te denken wat hij Quincy eens zou schenken
Deze neger met sjacherijnig hoofd,
had hij al jaren publiciteit beloofd.
Maar quincy was te lui om te werken,
Dat kon Sint overal aan merken;
Subsidie hier, uitkering daar,
Van Quincy's luiheid werd sint helemaal naar.
Maar wacht, dacht de oude slavenbaas,
misschien een beetje overhaast.
Ik laat Quincy gewoon landelijk janken,
als rasneger tussen al die blanken.
Laat hem huilen en jammeren dat het echt niet meer kan:
een neger als slaaf van een blanke man.
Dan heeft Quincy publiciteit en wordt hij blij,
en wordt elke blanke beticht van slavernij.
"Nee", dacht sint. Dit gaat allemaal te ver.
Die zwarte was altijd de grote ster;
Ik betaal de kadoo's en hij maakt schone schijn,
alsof al die kadoos van hemzelf zijn.
Piet blijft zwart, dat kost geen centje pijn
Laat hem kapot vallen, dat jankende pietenzwijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |